abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186767766
Net terug van de plantenruil hier in de buurt. Had verwacht dat ik met lege handen thuis zou komen want heb al veel maar Stravinsky was er ook, dus daar drie plantjes van gepikt. Een visgraatcactus, sansaveria en een piemel aka monkeytail cactus. Verder nog een baby hottentot en een pannenkoekje voor m'n zusje.

Telling:
Keuken: 2
Studeerkamer: 31 (zonder stekjes. Zijn er gok ik 10/22.)
Huiskamer:65 (zonder stekjes, zo'n 8)
Slaapkamer:31
Totaal zonder stekjes dus 129! Denk ik, kan niet tellen dus kunnen er twee meer zijn. :+
pi_186768324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:27 schreef Koettie het volgende:
Net terug van de plantenruil hier in de buurt. Had verwacht dat ik met lege handen thuis zou komen want heb al veel maar Stravinsky was er ook, dus daar drie plantjes van gepikt. Een visgraatcactus, sansaveria en een piemel aka monkeytail cactus. Verder nog een baby hottentot en een pannenkoekje voor m'n zusje.

Telling:
Totaal zonder stekjes dus 129! Denk ik, kan niet tellen dus kunnen er twee meer zijn. :+
Oeh ja, die visgraat wil ik ook nog wel!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:52:27 #178
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186768340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:27 schreef Koettie het volgende:

Telling:
Gaaf :D. En wow, heel veel planten _O_.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_186780953

Mijn augurkenplantje heeft bloemen O+
pi_186781181
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:47 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
O+
pi_186781253
Wat ben ik een armoelijder vergeleken bij jullie.
Ik heb in de slaapkamer 2 lepelplanten in de woonkamer 1 monstera, 1 goudpalm, 1 olifantspoot, 1 croton en 2 lepelplanten en speciaal voor de pasen 1 gele kalanchoe.
Heb nu nog 1 lege pot over van 22 cm. Moet er alleen nog een plekje en plant voor vinden. Ik hou er niet van om verschillende potten te hebben. Geeft me onrust in mijn hoofd. Net als allemaal kleine plantjes. Ik ga gelijk voor grotere planten.

Maar buiten staan wel meer planten in de balkonbakken: viooltjes, spaanse margrieten, minizonnebloemen, klavertjes 4 en aardbeien. Die worden na hun bloeiseizoen vervangen door wat nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door Charlie_Brown op 12-05-2019 14:07:57 ]
  zondag 12 mei 2019 @ 11:18:05 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186781303
quote:
[ afbeelding ]
O+.
pi_186781333
quote:
[ afbeelding ]
Leuke plant :)
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 12 mei 2019 @ 11:38:39 #184
62419 CherryLips
chocoholic
pi_186781546
O God moet ik het balkon ook meerekenen? Twee grote bakken met aardbei, paar bakken met salvia en lavendel, jasmijn, rozen, van dat winterharde gras, drie hortensia's, een vlinderstruik, en nog meer dingen waarvan ik nu niet op de naam kan komen.
Tap tap tap
pi_186782928
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 11:38 schreef CherryLips het volgende:
O God moet ik het balkon ook meerekenen? Twee grote bakken met aardbei, paar bakken met salvia en lavendel, jasmijn, rozen, van dat winterharde gras, drie hortensia's, een vlinderstruik, en nog meer dingen waarvan ik nu niet op de naam kan komen.
Mooie verzameling voor de bijtjes!!
pi_186783462
Oeh Samzz, mooie strakke pot voor je spin, ben benieuwd hoe snel hij hier uit is gegroeid :p

En waaauw dragonberry, ik wist niet eens dat augurkenplantjes konden bloeien! Ik wou hem sws al hebben, maar nu komt ie wel nóg hoger op het lijstje... echt mooi O+
pi_186790481
Ik woonkamer/keuken 36 planten
Kamer oudste 2
Kamer jongste 2
Werkkamer man 4
Onze kamer 1

Dus totaal 45 in het hele huis

Die 4 op de werkkamer zijn vandaag net naar zijn kamer vertrokken. Er zijn 4 potten met dode orchideeën naar beneden gekomen. Maar wel weer 4 mooie potten naar beneden
pi_186790564
Ik heb dus ook het probleem dat ik een plant heb die te groot aan het worden is en weet gewoon niet wat ik er mee moet.

Misschien binnenkort maar een nieuw thuis geven
pi_186790870
Ik heb een eerste bananenplant gekocht. O+

Wel nog even een betere plek voor zoeken.
pi_186790879
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:08 schreef Goitske het volgende:
Ik heb dus ook het probleem dat ik een plant heb die te groot aan het worden is en weet gewoon niet wat ik er mee moet.

Ik heb er ook zo een: de Alocasia cucullata. Die blijft maar bladeren maken, en de een is nog groter dan de ander. Het kan nog eventjes, maar over een paar maanden echt niet meer. Maar dan ben ik zo gehecht aan die plant, dat ik waarschijnlijk ga verhuizen ofzo ;)

Plant #150: een flink gewortelde Monstera Variegata stek. En nu stop ik. Echt.
pi_186791078
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:08 schreef Goitske het volgende:

Welke? Misschien kan je ruilen?
pi_186791478
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:20 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo een: de Alocasia cucullata. Die blijft maar bladeren maken, en de een is nog groter dan de ander. Het kan nog eventjes, maar over een paar maanden echt niet meer. Maar dan ben ik zo gehecht aan die plant, dat ik waarschijnlijk ga verhuizen ofzo ;)

Plant #150: een flink gewortelde Monstera Variegata stek. En nu stop ik. Echt.
Omg 150 :@ dan heb ik ruzie thuis
pi_186791602
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:26 schreef Koettie het volgende:

[..]

Welke? Misschien kan je ruilen?
Een uit de kluiten gewassen Anthurium
Ding werd heel lelijk en stopte met bloeien, verpot en doet het weer en ziet er weer goed uit maar bloeit nog niet weer. Maar betere plek dus gaat hij misschien wel weet doen.

Heb toch al de pest aan die plant :@
Netzo aan die Ficus Lyrata is het geloof ik. Keuze van mijn man dus kan niet zomaar weg.... Saai ding

Misschien eens een grotere mooie pot geven dat ik er dan weer tegen aan wil kijken :@
pi_186792323
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:44 schreef Goitske het volgende:

[..]

Een uit de kluiten gewassen Anthurium
Ding werd heel lelijk en stopte met bloeien, verpot en doet het weer en ziet er weer goed uit maar bloeit nog niet weer. Maar betere plek dus gaat hij misschien wel weet doen.

Heb toch al de pest aan die plant :@
Netzo aan die Ficus Lyrata is het geloof ik. Keuze van mijn man dus kan niet zomaar weg.... Saai ding

Misschien eens een grotere mooie pot geven dat ik er dan weer tegen aan wil kijken :@
Haha nee joh. Kijken of je hem kan ruilen via Facebook. Ik heb ook van die planten die me niet zoveel doen. Andere wel, iedereen blij!
pi_186793815
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:09 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha nee joh. Kijken of je hem kan ruilen via Facebook. Ik heb ook van die planten die me niet zoveel doen. Andere wel, iedereen blij!
Ja of ik geef hem aan vriendinnen die recent verhuist zijn. Zijn ook een hele serie stekjes gaan wonen
pi_186794710
Foto'sssss

M'n peru of whatever its called gaat eindelijk goed!

Kraamkamer

Fotogenieke varen

Philodendron selloum. Die nu anders heet volgens mij maar dunno

M'n stilstaande thai en Monstera variegata

zondag 12 mei 2019 @ 21:22:55 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186794787
Mooi die eerste ^O^.
  zondag 12 mei 2019 @ 23:39:40 #198
62419 CherryLips
chocoholic
pi_186798804
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:16 schreef Koettie het volgende:

[..]

Mooie verzameling voor de bijtjes!!
Clematis en kamperfoelie ontbraken nog.
Tap tap tap
  maandag 13 mei 2019 @ 11:28:32 #199
62419 CherryLips
chocoholic
pi_186804024
Gooeeeed, paar dagen weg geweest, deed net rondje planten. Een van de thea's stond er vorige week al treurig bij terwijl hij het eerst prima deed en nu lag ie half op sterven. En ja hoor, zit HELEMAAL onder de spint. De planten er direct omheen hebben nergens last van. Is denk ik niet meer te redden, het zijn zoveel bladeren die besproeid en behandeld moeten worden. Dus die laat ik zo gaan denk ik :@ En twee alocasia's zitten ook helemaal onder, niet leuk meer. Een week geleden nog niets aan de hand. Dat zijn minder bladeren dus die ga ik nog proberen.
Tap tap tap
pi_186805358
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:28 schreef CherryLips het volgende:
Gooeeeed, paar dagen weg geweest, deed net rondje planten. Een van de thea's stond er vorige week al treurig bij terwijl hij het eerst prima deed en nu lag ie half op sterven. En ja hoor, zit HELEMAAL onder de spint. De planten er direct omheen hebben nergens last van. Is denk ik niet meer te redden, het zijn zoveel bladeren die besproeid en behandeld moeten worden. Dus die laat ik zo gaan denk ik :@ En twee alocasia's zitten ook helemaal onder, niet leuk meer. Een week geleden nog niets aan de hand. Dat zijn minder bladeren dus die ga ik nog proberen.
Wauw... zo snel als dat dan gaat. Was er dan iets anders in huis die dagen? De verwarming niet aan of ineens een paar dagen niet sproeien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')