abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186397834
De extremistische christelijke prediker uit de VS die vindt dat alle homo's, lesbiennes en transgenders moeten worden geëxecuteerd, moet niet worden toegelaten in Nederland. Dat vinden de PvdA en de VVD, maar ook de SGP.

Het gaat om Steven Anderson uit Arizona. De stichter van de Faithful Word Baptist Church wil op 23 mei een bezoek brengen aan Amsterdam. Gisteren deed homobelangenorganisatie COC al een oproep om Anderson bij de grens tegen te houden.
Niets te zoeken

PvdA-Kamerleden Kirsten van den Hul en Lilianne Ploumen en VVD'er Dilan Yesilgöz zijn het daarmee eens. "Hij heeft wat ons betreft niets te zoeken in Nederland", zegt Yesilgöz op Twitter.

Ook voor de SGP is de prediker niet welkom. "Mensen die oproepen tot geweld of dat goedpraten, zijn hier niet welkom", zegt een woordvoerder van de partij.

Na de aanslag in 2016 op een homoclub in de Amerikaanse staat Florida, die aan 49 mensen het leven kostte, was Anderson verheugd. Hij maakte de slachtoffers uit voor 'pedofielen' en vond het jammer dat er niet meer doden waren gevallen.
Zielen winnen

Het zou niet de eerste keer zijn dat een land Anderson de deur wijst. In 2016 zette Botswana de man het land uit nadat hij in een interview had opgeroepen tot de executie van lhbt-mensen. Ook in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en Jamaica is Anderson niet welkom.

Anderson zegt via zijn YouTubekanaal dat hij naar Europa komt om 'zielen te winnen'. De locaties waar hij dat wil gaan doen, zijn nog niet bekend.

Anderson over zijn reis naar Nederland, Ierland en Zweden

Geen plek in Amsterdam'

Ook de gemeenteraad van Amsterdam gaat de zaak aankaarten, omdat Anderson van plan is daar te spreken. De coalitiepartijen GroenLinks, D66, PvdA en SP gaan tijdens de raadsvergadering op 8 mei kritische vragen stellen over zijn komst.

"Voor zulke haat en onverdraagzaamheid is geen plek in Amsterdam. In onze open en tolerante stad maakt het namelijk niet uit waar je wieg stond of op wie je verliefd bent", laat de Amsterdamse D66-voorman Reinier van Dantzig weten.
Holocaustontkenner

Het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) wil eveneens dat staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid) Anderson de toegang tot Nederland ontzegt.

Anderson is een Holocaust-ontkenner en hij noemde het Jodendom eerder 'de synagoge van Satan'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)isch-homo-lesbiennes

In Nederland hebben we wetten waar holocaust ontkennen strafbaar is , net als Ierland en Zweden. Als hij de intentie had om de holocaust te ontkennen is het juist niet beter om hem wel uit te nodigen om hem vervolgens achter de tralies te zetten ?

Onvriendelijke uitspraken doen over joden/lgbtq mensen is naar mijn weten niet strafbaar

Pastor Anderson is de Alex Jones onder de christelijke priesters . Een walking meme die je vooral niet serious moet nemen . Het is zo over de top dat het niet angst zaait maar eerder op je lachspieren gaat werken

Wat vinden jullie, wel of niet welkome in Nederland ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_186397945
Oprotten met die debiele gelovigen :') Sprookjes horen thuis op de basisschool
pi_186398004
Alleen al door die ophef heeft die mafklapper nu een honderd keer zo groot publiek.

Laat maar komen, laat maar praten. Houd eventueel in de gaten wie er zoal op dat soort bijeenkomsten afkomen en laat het verder. Het zijn maar woorden.
pi_186398017
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 24 april 2019 @ 15:06:10 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186398024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je hebt ook debiele atheïsten.
pi_186398091
Zo hallo dan...die is vroeger als baby een paar keer heel hard op zijn hoofd gestuitert lijkt me.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 april 2019 @ 15:10:58 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_186398093
quote:
"cramming it down our throats"

Goede woordkeus wel! :9

Super geil! O+

Hij heeft wel game! _O- Zit goed in de slachtoffer rol; 'minorities are bullies' :') Wat een mafklapper.

Hij roept alleen op tot geweld; dus ik zou hem dezelfde behandeling geven als een Imam die homo's van het dak wil gooien. Spreekverbod en optiefen. ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door SicSicSics op 24-04-2019 15:15:20 (Edit: Afgezien en gelachen. ) ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_186398104
quote:
Zo te zien is de geestelijke gezondheidszorg in de USA nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Verder lijkt me, dat je in een "open en tolerante" stad, in principe ook een geluid mag laten horen dat tegen de gebruikelijke mores ingaat. Mits deze niet onze wettelijke grenzen overschrijdt, en die trekken we bij oproepen tot geweld en holocaustontkenning.
pi_186398187
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:10 schreef Hathor het volgende:
Zo hallo dan...die is vroeger als baby een paar keer heel hard op zijn hoofd gestuitert lijkt me.
Denk eerder gepenetreerd. :')
pi_186398190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
Alleen al door die ophef heeft die mafklapper nu een honderd keer zo groot publiek.

Laat maar komen, laat maar praten. Houd eventueel in de gaten wie er zoal op dat soort bijeenkomsten afkomen en laat het verder. Het zijn maar woorden.
Behoorlijk tolerant standpunt
  woensdag 24 april 2019 @ 15:23:59 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186398315
quote:
Pastor Anderson is de Alex Jones onder de christelijke priesters .
Hou op zeg, Alex Jones heeft bij mijn weten nooit opgeroepen iemand op te hangen vanwege zijn geaardheid.

Dit is gewoon een totaaldebiel die we resoluut de deur moeten wijzen. Kritiek op LHBT mag, afwijzen van homoseksuele relaties mag, maar we gaan helemaal niemand kapotschieten omdat hij graag zijn piemeltje in iemand anders zijn kont steekt. En oproepen tot dat soort daden is ook niet toegestaan volgens onze Grondwet.
  woensdag 24 april 2019 @ 15:26:03 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_186398351
quote:
Heb t filmpje bekeken, goeie god die man heeft grote problemen. Zou hij zelf op mannen vallen en t in zijn broek doen dat Petrus hem daarom niet door de hemelpoort zal laten gaan ?
Jezus en de apostelen waren met elkaar dikke maatjes.... hmmm..... >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 24 april 2019 @ 15:27:21 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186398369
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je hebt ook debiele atheïsten.
Zeker, daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar de militante pro-abortus beweging die in Amerika probeert het doden van kinderen tot 1 minuut voor de geboorte te legaliseren.
  woensdag 24 april 2019 @ 15:29:25 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186398400
Ik weet trouwens aan wie hij mij doet denken: Matthew Fox van LOST. _O-
pi_186398584
Bijzonder dat die Amerikaanse christenextremisten zo vaak op willekeurige momenten beginnen te schreeuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2019 15:38:50 ]
pi_186398635
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Behoorlijk tolerant standpunt
Ja, ach. Die gast lijkt me knettergek, maar niet gewelddadig of zo. Laat je ter compensatie 's avonds op televisie een deskundige even uitleggen dat er natuurlijk helemaal geen god bestaat en dat die meneer eigenlijk ernstig in de war is en hulp nodig heeft.

Opgelost.
pi_186400049
Zo dan, lekkere engnek is dat zeg :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 24 april 2019 @ 17:05:39 #18
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_186400226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Dit is gewoon een totaaldebiel die we resoluut de deur moeten wijzen. Kritiek op LHBT mag, afwijzen van homoseksuele relaties mag, maar we gaan helemaal niemand kapotschieten omdat hij graag zijn piemeltje in iemand anders zijn kont steekt. En oproepen tot dat soort daden is ook niet toegestaan volgens onze Grondwet.
Precies. Oproepen tot geweld is een prima reden om iemand de toegang tot ons land te ontzeggen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_186400592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hou op zeg, Alex Jones heeft bij mijn weten nooit opgeroepen iemand op te hangen vanwege zijn geaardheid.

Ach ik zie het meer als performance art , waar die elke negatieve stereotype bevestigd puur om een reactie uit te lokken
pi_186400604
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

"cramming it down our throats"

Goede woordkeus wel! :9

Super geil! O+

Hij heeft wel game! _O- Zit goed in de slachtoffer rol; 'minorities are bullies' :') Wat een mafklapper.

Hij roept alleen op tot geweld; dus ik zou hem dezelfde behandeling geven als een Imam die homo's van het dak wil gooien. Spreekverbod en optiefen. ^O^
Dan zal je deze ook wel leuk vinden

pi_186400650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Matthew Fox
Godver ....

pi_186400802
Dit stuk afval hiernaartoe laten vliegen en bij aankomst de toegang tot ons land ontzeggen. Onkosten die dit stuk afval heeft gemaakt niet compenseren.
pi_186400934
Als ik het voor het zeggen had (wat gelukkig voor velen niet zo is) zou ik hem lekker van een hoog dak mieteren. Hoewel..ik moet mij daar misschien niet toe verlagen. Dan laat ik het iemand anders doen.
pi_186401223
Prima. Als hij dingen zegt die strafbaar zijn, gewoon weigeren.

Dat betekent echter ook dat Haatimams geweerd moeten worden want de boodschap is zo goed als hetzelfde.
^ To je nesmysl ^
pi_186401950
Toch grappig dat er een christelijke haatprediker gevonden is om zich druk over te maken. Terwijl het met het aanpakken van de financiering van haatimams en haatmoskeeen al jaren en jaren niet opschiet vanwege 'economische belangen'. Het lijkt wel erg sterk op de selectieve verontwaardiging over de Nashville verklaring terwijl de import van homohaat in het Arabisch veel groter is en veel concretere gevaren met zich meebrengt.

Als je het probleem niet echt wil aanpakken wanneer het kan maar vooral een gratuit statement wil maken dan moet dit toch echt in de categorie 'morele zelfbevrediging' geschaard worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186401998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch grappig dat er een christelijke haatprediker gevonden is om zich druk over te maken. Terwijl het met het aanpakken van de financiering van haatimams en haatmoskeeen al jaren en jaren niet opschiet vanwege 'economische belangen'. Het lijkt wel erg sterk op de selectieve verontwaardiging over de Nashville verklaring terwijl de import van homohaat in het Arabisch veel groter is en veel concretere gevaren met zich meebrengt.

Als je het probleem niet echt wil aanpakken wanneer het kan maar vooral een gratuit statement wil maken dan moet dit toch echt in de categorie 'morele zelfbevrediging' geschaard worden.
Eens. Overigens vind ik het irritant dat een figuur als die 'pastor' christelijk wordt genoemd. Weinig christelijks aan wat hij predikt.
pi_186402056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eens. Overigens vind ik het irritant dat een figuur als die 'pastor' christelijk wordt genoemd. Weinig christelijks aan wat hij predikt.
Terwijl een haatimam die hetzelfde predikt wel heel erg islamitisch is, en diens woorden wel concreet effect kunnen hebben. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186402059
Van mij mag hij dingen zeggen wat ie wil, zo dom als ze misschien ook zijn (immers we leven in een land met vrijheid van meningsuiting bla bla bla) maar oproepen tot geweld :{w dan blijft ie maar in trumpganistan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 24 april 2019 @ 19:09:17 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_186402169
Wie heeft die gast dan uitgenodigd?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_186402439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:20 schreef TyVole het volgende:

Dat betekent echter ook dat Haatimams geweerd moeten worden want de boodschap is zo goed als hetzelfde.
Misschien dient dit als een precedent kan daar hopelijk ook meer tegen gedaan worden
pi_186402541
quote:

[..]

Is het ook niet.
Dit valt ook onder de extremen die je ook bij de meest rechtzinnige dominees niet hoort.
pi_186402852
Ah, een Amerikaan in C&A-pak die erachter is gekomen dat het een klein beetje aandacht (en hopelijk ook geld) oplevert als je heel rare dingen roept. Getuige datzelfde C&A-pak werpt het nog niet echt zijn vruchten af en hem "Amerikaan" noemen ligt ook wat gevoelig, want het ligt natuurlijk allemaal aan die federale libtard-invloeden dat het zover is gekomen allemaal in Sweet Arizona. Laat hem lekker een klaslokaaltje bij het lokale wijkcentrum huren en besteed er niet teveel aandacht aan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 24 april 2019 @ 19:52:44 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186402940
En als niemand kijkt laat die Anderson zeker zn piemel sabbelen door mannelijke volgelingen.
pi_186403793
quote:

Wat een onzin. Die keren dat er islamitische haatpredikers NL aandeden, is dat ook breed uitgemeten en bekritiseerd in de media en de politiek.

Echt jammer dat er weer een politiek punt gemaakt worden, alsof sommige partijen in ons land zitten te wachten op islamisering ofzo. Gelukkig is er consensus in de politiek, van SP tot Groenlinks tot VVD tot FvD en SGP, dat dit soort haatpredikers niet in ons land thuishoren. Wat dat betreft ben ik blij met Nederland.

Overigens, ooit hadden we in Nederland gewoon HBO-opleidingen tot imam aan hogescholen als InHolland, waarbij gewoon gematigde islam compatibel met Nederlandse democratische waarden werd onderwezen, net als aan de HBO-opleidingen tot (christelijk) pastoraal werker. Maar dat was een schande volgens sommige niet nader te noemen partijen, dus die opleidingen verdwenen. Blijkbaar wil men toch liever imams importeren die hun opleiding in Saudi-Arabie hebben genoten...
  woensdag 24 april 2019 @ 20:44:14 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186404267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 20:29 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Overigens, ooit hadden we in Nederland gewoon HBO-opleidingen tot imam aan hogescholen als InHolland, waarbij gewoon gematigde islam compatibel met Nederlandse democratische waarden werd onderwezen, net als aan de HBO-opleidingen tot (christelijk) pastoraal werker. Maar dat was een schande volgens sommige niet nader te noemen partijen, dus die opleidingen verdwenen. Blijkbaar wil men toch liever imams importeren die hun opleiding in Saudi-Arabie hebben genoten...
Zoals ik het lees is die opleiding juist verdwenen ondánks het feit dat men er maatschappelijke relevantie in zag. Inholland verkeerde in nood en moest gesaneerd worden, de opleiding tot imam was een van de duurste, ook met speciale subsidie van het Ministerie van Onderwijs, en dus werd die geschrapt, samen met nog een aantal andere opleidingen. Terpstra zei dat hij geen keuze had.
https://www.dub.uu.nl/nl/artikel/inholland-gaat-radicaal-saneren
https://www.trouw.nl/home(...)-verdwijnt~acb29935/
pi_186404312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 20:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is die opleiding juist verdwenen ondánks het feit dat men er maatschappelijke relevantie in zag. Inholland verkeerde in nood en moest gesaneerd worden, de opleiding tot imam was een van de duurste, ook met speciale subsidie van het Ministerie van Onderwijs, en dus werd die geschrapt, samen met nog een aantal andere opleidingen. Terpstra zei dat hij geen keuze had.
https://www.dub.uu.nl/nl/artikel/inholland-gaat-radicaal-saneren
https://www.trouw.nl/home(...)-verdwijnt~acb29935/
Ah, my bad. Wel zonde idd
  woensdag 24 april 2019 @ 21:25:52 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186405547
Tja. De kosten voor eventuele beveiliging om te voorkomen dat hij zelf wordt aangevallen lijken me een betere reden om zo'n man de toegang maar te ontzeggen. Een gevaar voor anderen wordt hij toch niet, want niemand zit hier te wachten op iemand die zo'n bizar on-Nederlandse combinatie van radicale ideeën vertegenwoordigt.
  woensdag 24 april 2019 @ 23:41:19 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186408931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:20 schreef TyVole het volgende:

Lees de eerste soera eens, misschien kun je je statement dan nog iets nuanceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 24-04-2019 23:49:57 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 24 april 2019 @ 23:43:08 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186408963
quote:

[..]

Farizeeers vonden zichzelf ook gristelijk, maar Jezus zei van hun dat zij wel de letter der wet kenden maar dat zij niet de liefde Gods hadden.

En Jezus zei ook: een ieder die tot mij komt zal ik geenszins uitstoten Joh 6,37. Iets waar deze goede man waarschijnlijk overheen gelezen heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 24-04-2019 23:48:57 ]
pi_186409222
Bijzonder dat de supporters in de comments van de youtube video's de meeste lof krijgen. Dit soort waanzin..
  woensdag 24 april 2019 @ 23:58:56 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409238
Deze gast is trouwens een tyfuseind van het padje :R

Interventie AIVD graag :)
  donderdag 25 april 2019 @ 00:02:04 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409294
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 23:58 schreef Cockwhale het volgende:
Bijzonder dat de supporters in de comments van de youtube video's de meeste lof krijgen. Dit soort waanzin..
Het wordt natuurlijk ook met name gevolgd door mensen die dit soort oordelen delen.

Oordelen; iets waarvan Jezus zei dat je dat beter kunt laten, maar ook daar heeft deze goede man zo lijkt het overheen gelezen :)

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden. Mattheüs 7,1-3
pi_186409351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 17:49 schreef Telefoonvork het volgende:
Dit stuk afval hiernaartoe laten vliegen en bij aankomst de toegang tot ons land ontzeggen. Onkosten die dit stuk afval heeft gemaakt niet compenseren.
Hij vliegt niet,maar pakt de trein

Toch gaat Anderson door met de voorbereidingen van zijn reis naar Nederland. Hij verwacht geen problemen aan de grens. "Ik stap niet in het vliegtuig naar Nederland. Ik ben daarvoor al in Europa en pak gewoon de trein naar Amsterdam
  donderdag 25 april 2019 @ 00:07:30 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409378
Ik heb al zitten kijken of ik er bij kon zijn, maar het is helaas op een donderdag. Niet dat ik een fan van deze mafklapper ben hoor, maar het lijkt mij best wel boeiend om daarbij aanwezig te zijn.
pi_186409425
Dit soort mensen worstelt toch vaak zelf met zijn geaardheid?
U MAD?
  donderdag 25 april 2019 @ 00:12:56 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:10 schreef de_boswachter het volgende:
Dit soort mensen worstelt toch vaak zelf met zijn geaardheid?
Ik wilde het eigenlijk ook al posten, maar wilde dat toch liever niet. Maar ja, vaak zie je dat sommige mensen hun eigen 'zondige' natuur veroordelen; het mag er niet zijn. En vervolgens komen ze in een gruwelijke strijd terecht met zichzelf die ze met de wereld uitvechten door het daar op te projecteren. Ik kan alleen niet inschatten of deze man nou wel of niet gay achtig is. Misschien ben jij daar beter in :P
pi_186409496
quote:

Omdat die christelijke haatprediker blank is tot nu de haatprikende imams niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_186409515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:07 schreef Tengano het volgende:
Ik heb al zitten kijken of ik er bij kon zijn, maar het is helaas op een donderdag. Niet dat ik een fan van deze mafklapper ben hoor, maar het lijkt mij best wel boeiend om daarbij aanwezig te zijn.
Heb weliswaar een grafhekel aan de stad Amsterdam maar voor pastoor Anderson maak ik graag een uitzondering . Als de prijzen meevallen dan ben ik er zeker bij

Lijkt mij hilarisch om hem IRL mee te maken O+
  donderdag 25 april 2019 @ 00:17:51 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409530
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Heb weliswaar een grafhekel aan de stad Amsterdam maar voor pastoor Anderson maak ik graag een uitzondering . Als de prijzen meevallen dan ben ik er zeker bij

Lijkt mij hilarisch om hem IRL mee te maken O+
Ik had er vanmorgen echt zin in en heb ook de neiging om het hem daar heel lastig te maken >:)
pi_186409546
quote:

Dit.

Het lijkt mij niet de plaats voor de Nederlandse overheid om vrijheid van meningsuiting in het buitenland door buitenlanders te gaan bestraffen. Wanneer de beste man hier stout gaat doen hebben we altijd nog de mogelijkheid om zijn verblijf onvrijwillig te verlengen. Het niet toelaten van mensen om wat ze roepen is wel zo'n brevet van onzekerheid over de eigen waarden. Bovendien is ingrijpen ook nogal willekeurig. De SGP is bijvoorbeeld ook voor de doodstraf. Waarom zouden zij wel mogen zeggen dat moordenaars dood moeten, maar mag je niet zeggen dat homo's dood moeten door diezelfde overheid? Voor mij en de meesten hier zijn dat hele verschillende groepen, maar het blijft een oproep tot geweld en het lijkt voor mij althans niet de bedoeling dat de overheid gaat beslissen welke groep wel en geen bescherming verdient. Iedereen gelijk.

Ben ook heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat deze principiële kamerleden weer een handelsmissie goedkeuren naar een land waar homo's worden vermoord of gemarteld.
pi_186409621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik had er vanmorgen echt zin in en heb ook de neiging om het hem daar heel lastig te maken >:)
Hij is op zijn best wanneer die pissed is oO/ . Ik neem alvast mijn camera mee :+
  donderdag 25 april 2019 @ 00:24:27 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[..]

Hij is op zijn best wanneer die pissed is oO/ . Ik neem alvast mijn camera mee :+
Ik ben bijna jaloers op je :D
  donderdag 25 april 2019 @ 00:25:42 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409656
Dit wordt geen preek maar gewoon een atractie :D

Hier kan Jiskefet of Theo Maasen nog een puntje aan zuigen _O_

Ik zeg: VPRO kom er maar in ^O^
pi_186409704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 23:43 schreef Tengano het volgende:

[..]

Farizeeers vonden zichzelf ook gristelijk, maar Jezus zei van hun dat zij wel de letter der wet kenden maar dat zij niet de liefde Gods hadden.

En Jezus zei ook: een ieder die tot mij komt zal ik geenszins uitstoten Joh 6,37. Iets waar deze goede man waarschijnlijk overheen gelezen heeft.
Volgens mij ging het er iets anders aan toe maar ik zal het voorleggen aan de pastoor, ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft
  donderdag 25 april 2019 @ 00:32:15 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Volgens mij ging het er iets anders aan toe maar ik zal het voorleggen aan de pastoor, ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft
De Farizeeers deden nogal achterbaks en neerbuigend over Jezus dat hij op Sabath mensen genas van blindheid, verlamdheid of andere zaken. Dat was hun ' argument' om Jezus in diskrediet te brengen. Terwijl het voor die pisflikkers niet eens mogelijk was om hetzelfde te doen op maandag of dinsdag.

Besides that, lees zelf je bijbel want Jezus zegt dat je geen leraar nodig hebt. De geest zal je leiden staat er geschreven.

Laat je dus niks wijs maken door wat andere mensen je zeggen, vertellen of proberen aan te praten.

Ook zegt Jezus: de schapen horen naar mijn stem :) :s)

Matteüs 24, 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 25-04-2019 00:44:28 ]
pi_186409874
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:32 schreef Tengano het volgende:

[..]

De Farizeeers deden nogal achterbaks en neerbuigend over Jezus dat hij op Sabath mensen genas van blindheid, verlamdheid of andere zaken. Dat was hun ' argument' om Jezus in diskrediet te brengen. Terwijl het voor die pisflikkers niet eens mogelijk was om hetzelfde te doen op maandag of dinsdag.

Besides that, lees zelf je bijbel want Jezus zegt dat je geen leraar nodig hebt. De geest zal je leiden staat er geschreven.
Ben aardig bekend met de bijbel , ben je toevallig evangelisch?

Zie John 8:44 waarom ze Jezus niet als de messias accepteerden
  donderdag 25 april 2019 @ 00:46:07 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186409907
Johannes 8, 44 Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.
pi_186410026
Dus er is Vrijheid van meningsuiting maar alleen als het ons uitkomt.
  donderdag 25 april 2019 @ 01:03:50 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186410125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:55 schreef Nober het volgende:
Klopt
pi_186410227
lol, wat een dwaas. Zal wel een kasthomo zijn :D
  donderdag 25 april 2019 @ 01:29:18 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186410461
quote:
Hij zet toch aan tot geweld? Dat valt niet onder die vrijheid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 25 april 2019 @ 06:56:27 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186411281
quote:

[..]

:o
LOL, nee, Farizeeers vonden zichzelf nu juist bij uitstek anti-'Christelijk'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 25 april 2019 @ 07:04:42 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186411309
quote:
Die is niet absoluut..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 april 2019 @ 07:29:35 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186411388
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 06:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:o
LOL, nee, Farizeeers vonden zichzelf nu juist bij uitstek anti-'Christelijk'.
Daarom zei ik ook gristelijk; de wannabe godly creatures; iemand die pretendeert goddelijke waarden aan te hangen, maar alleen zijn acties geven blijk van wie hij werkelijk is.

Of zoals Jezus het zei: een boom herken je aan zijn vruchten.

Matthëus 7:18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 25-04-2019 07:48:00 ]
pi_186411394
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Omdat die christelijke haatprediker blank is tot nu de haatprikende imams niet.
Eerder ook door het feit dat de gemiddelde Nederlander het Engels machtig is en hierdoor YouTube filmpjes van zo'n mafklapper kan volgen. Het Arabisch beheersen de meesten niet waardoor veel haat vanuit de radicale islam mafklappers voor westerse oren verborgen blijft.
pi_186411999
Dat zulke mensen nog bestaan.
  donderdag 25 april 2019 @ 09:06:58 #68
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186412150
In een interview heeft Anderson aangegeven niet van plan te zijn om over homoseksualiteit te preken, hoewel hij wel bij zijn mening blijft.

quote:
"Ze gaan hun gang maar. Ik weet niet waar ze bang voor zijn. Misschien voor de waarheid?", laat Anderson weten in een telefonisch interview met de NOS.

Het idee om naar Nederland af te reizen is ontstaan na een zendingsreis op Aruba vorig jaar. Anderson kwam daar een aantal Nederlanders tegen die hem vroegen om eens in Amsterdam te komen spreken. Daarna is de voorganger van de Faithful Word Baptist Church, die zo'n 375 leden heeft, gaan kijken naar zijn online publiek. "In Nederland wonen veel luisteraars van mijn preken. Het doel van deze reis is om een aantal van hen te ontmoeten. Daarnaast willen we ook deur-tot-deur gaan evangeliseren."

https://nos.nl/artikel/22(...)jk-inreisverbod.html
Dus het kan zomaar zijn dat deze gek straks voor mijn deur staat!!! :o

Hij meldt verder niet in Nederland te landen, maar elders in Europa, en dan gewoon de trein te pakken. Thanks, EU.
  donderdag 25 april 2019 @ 09:09:33 #69
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186412183
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Haha, eehhh... bepaalde landen zitten er tjokvol mee. Op homoseksualiteit staat op best wel veel plekken nog gevangenisstraf of zelfs de doodstraf, hoor.

donderdag 25 april 2019 @ 09:10:48 #70
286575 Roces18
Chef de party
pi_186412199
En als een gekke imam hier wil preken dan is dat wel goed :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186412906
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:06 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Hij vliegt niet,maar pakt de trein

Toch gaat Anderson door met de voorbereidingen van zijn reis naar Nederland. Hij verwacht geen problemen aan de grens. "Ik stap niet in het vliegtuig naar Nederland. Ik ben daarvoor al in Europa en pak gewoon de trein naar Amsterdam
Hopelijk kan NL hem laten signaleren in het Schengen Information System, zodat hij de EU niet binnenkomt.
pi_186413764
quote:

[..]

Farizeers vonden zichzelf niet christelijk
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 25 april 2019 @ 11:02:58 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_186413848
In het arabisch klinkt het allemaal een stuk vriendelijker.
Tot nooit .......
  donderdag 25 april 2019 @ 11:12:25 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186414003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:55 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Farizeers vonden zichzelf niet christelijk
Nogmaals is zeg ook gristelijk. Dat is een term voor mensen die zich nogal over the top gedragen binnen hun geloofsgemeenschap.
  donderdag 25 april 2019 @ 11:19:11 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186414109
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:53 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft ook wel iets weg van een faute sekteleider (pleonasme voor de mierenneukers).
  donderdag 25 april 2019 @ 11:31:35 #76
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186414319
Hij kan beter een maandje of 2 later komen, tijdens de pride, dan heeft ie 't publiek wat hij zo veracht om tegen te prediken, kan íe gelijk zieltjes winnen en bekeringen doen >:)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 25 april 2019 @ 11:33:11 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186414355
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2019 11:31 schreef YuckFou het volgende:
Hij kan beter een maandje of 2 later komen, tijdens de pride, dan heeft ie 't publiek wat hij zo veracht om tegen te prediken, kan íe gelijk zieltjes winnen en bekeringen doen >:)
Denk dat hij bang is zelf bekeerd te worden dan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 april 2019 @ 18:04:13 #78
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_186420945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 15:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja daar vertellen ze tegenwoordig sprookjes over Het Klimaat (vrede zij met hem).
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_186425066
Ik zag deze hele felle anti meneer zijn zegje doen en dacht meteen aan een hele grote kast waar hij zelf (nog) niet uit durft te komen.
pi_186426817
Nou, hoop ophef verder en een complete debiel die eerst vrijwel geen hond wist te bereiken, is nu nationaal nieuws. Mooi werk hoor.
pi_186430982
Een nobody de toegang tot je stad willen ontzeggen terwijl in je stad je als Jood of homo steeds vaker niet veilig over straat kan. Meer dan 50% allochtoon al, en steeds meer conservatieve moslims die daarvoor zorgen ...

Je moet maar durven ... je tegen zo'n mannetje te verzetten terwijl je stinkstad naar de klote gaat.

Die Anderson is geen lieverdje hoor. Homo's moeten letterlijk dood ... Joden ... de holocaust stelt niks voor in vergelijking tot het lot wat ze te wachten staat ...

Wat ik dan wel weer waardeer is dat hij de in Nederland door een bepaalde stroming zo gepamperde Islam neerzet als een volslagen achterlijke religie gevolgd door inteelt figuren. _O_ En elk weldenkend mens is het daar mee eens:

Bonken zijn extra grote aardappelen, speciaal voor de patat. Ook goed om te koken of te bakken. Deze aardappel is vrij vastkokend en licht kruimig.
  Redactie Frontpage woensdag 1 mei 2019 @ 10:06:32 #82
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186535313
quote:
Amerikaanse 'haatprediker' mag Nederland niet in

De Amerikaanse prediker Steven Anderson wordt niet toegelaten in Nederland en de rest van het Schengengebied. Dat schrijft staatssecretaris Harbers in antwoord op vragen uit de Tweede Kamer.

Volgens de bewindsman is het kabinet er alles aan gelegen "om krachtig op te treden tegen extremistische sprekers die met het verspreiden van hun denkbeelden de vrijheden van anderen inperken, of zelfs aanzetten tot haat of geweld".

Om die reden zegt Harbers maatregelen te hebben genomen om de inreis van Anderson in de Schengenzone te voorkomen. Hij wil niets kwijt over de technische details van het inreisverbod, omdat hij nooit ingaat op "individuele casussen".

Twijfels over Holocaust
Anderson spreekt zich extreem hatelijk uit over lhbti'ers. Ook is hij fel anti-abortus, tegen het gebruik van condooms en stelt hij bewijzen voor de Holocaust ter discussie.

D66-Kamerlid Bergkamp zegt op Twitter: "Vandaag heeft de liefde gewonnen van de haat." Volgens haar kon Nederland niet anders dan de 'haatprediker' de toegang weigeren.

Anderson wilde op 23 mei in Amsterdam spreken.

https://nos.nl/artikel/22(...)derland-niet-in.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_186535764
quote:
De Amerikaanse prediker Steven Anderson wordt niet toegelaten in Nederland en de rest van het Schengengebied.
Ah, dus het is feitelijk wel mogelijk om iemand in 1 keer de toegang tot een groot deel van Europa te ontzeggen?
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:36:18 #84
121310 venomsnake
El Saltador
pi_186535872
Geloofsgekkies.

Ongelooflijk eigenlijk dat er anno 2019 nog zoveel volwassenen in sprookjesboeken geloven.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:05:41 #85
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186538861
Er is alleen ophef omdat deze man Engels spreekt en geen Arabisch.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_186539456
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:06 schreef LTVDK het volgende:
staatssecretaris Harbers
Welke landen zijn Schengenlanden?

Er zijn 26 Europese landen die vallen onder het Schengengebied. Dit zijn de zogeheten Schengenlanden. Binnen deze landen mag u als inwoner van de Europese Unie (EU) vrij reizen. De controle van personen gebeurt aan de buitengrenzen van het Schengengebied.

Lijst Schengenlanden

Dit zijn de Schengenlanden:

België;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Italië;
Letland;
Liechtenstein;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Noorwegen;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
IJsland;
Zweden;
Zwitserland.

Welke EU-landen zijn geen Schengenlanden

Deze EU-landen horen hier niet bij het Schengengebied:

Bulgarije;
Cyprus;
Ierland;
Kroatië;
Roemenië;
Verenigd Koninkrijk.

Ik zie mogelijkheden :7
pi_186539909
Zelfs wanneer die gebanned word dan zal de event alsnog doorgaan. Hij heeft rekening gehouden met dat scenario en zal iemand anders sturen om zijn plaats in te nemen

Zie zijn laatste video

The show must go on O+
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:52:11 #88
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_186542163
Deze mafklapper mag de EU dus niet in, volgens het nieuws vandaag.
pi_186542212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:52 schreef Telefoonvork het volgende:
Deze mafklapper mag de EU dus niet in, volgens het nieuws vandaag.
Beetje zwak, eigenlijk. Alsof we niet bestand zijn tegen zulke achterlijkheid.

Maar goed, ze zullen wel moeten, want islamitische haatpredikers worden ook geweerd, dus dan zou het nogal vreemd zijn als je zo'n christenextremist wél toelaat.
pi_186544540
Anderson heeft in 2009 gebeden voor de dood van Obama. Wtf.

quote:
The church received national attention in the United States in August 2009, when Anderson reportedly gave a sermon—entitled "Why I Hate Barack Obama"—in which he said he prayed for the death of the president.[22][23][24][25][26][27][28]

Anderson did not solicit the killing of the President but he did suggest that the country would "benefit" from Obama's death.[29] Anderson also told local television station KNXV-TV that he would like it if Obama were to die of natural causes, because he does not "want him to be a martyr" and because "we don't need another holiday."[29] Anderson told columnist Michelangelo Signorile that he "would not judge or condemn" anyone who killed the president.[4]

Anderson's invective against Obama stems in part from Anderson's opposition to Obama's support for abortion rights.[30][31][32] Anderson was then the recipient of death threats while a group, People Against Clergy Who Preach Hate, organized a "love rally" which was attended by approximately a hundred people outside the church.[3][30][33]

The day after Anderson delivered his "Why I Hate Barack Obama" sermon, a church member, Chris Broughton, carried an AR-15 semiautomatic rifle and a pistol to the Phoenix Convention Center, where President Obama was speaking.[3][34][35] Broughton explained that he was not motivated by the sermon although he agreed with it.[30] The New Mexico Independent reported that Broughton's appearance at the rally was part of a publicity stunt organized by conservative radio talk show host Ernest Hancock, who also came to the rally armed, and engaged in a staged interview with Broughton which was later broadcast on YouTube.[32] Anderson told ABC News affiliate KNXV-TV in Phoenix that the Secret Service contacted him after this event.[3]

Bron: Wikipedia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')