Wat is dat voor bullshit argument? Als het je niet bevalt rot je maar op? Weet je wat voor knakensamenleving we dan in Nederland hadden gehad? Als de arbeiders nooit hadden gevochten voor hun rechten maar simpelweg opgepleurd waren. Als feministen nooit de straat opgegaan waren maar verhuisd waren. Als homo's niet massaal voor hun rechten hadden gevochten etc. etc.quote:
is jellereppe een mocro? wat is deze!?quote:Op maandag 15 juli 2019 13:12 schreef Amfora het volgende:
[..]
Tsja, je bent daar zelf ook voorbeeld van: Een getinte Berberse Marokkaan die westers atheïsme aanhangt en nu dus niet meer loyaal is aan zijn eigen volk-cultuur, en daarnaast iemand die constant communistisch China en massamoordenaar Mao verheerlijkt. Hoe gekker wil je het hebben?
krijg dat regelmatig naar mijn hoofd een beetje ala trump vandaag in zijn tweetsquote:
zijn er voorbeelden bekend van gewelddadige radicalisering door moslim scholen?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
De segregatie van orthodoxe christenen en die van orthodoxe moslims is natuurlijk ook behoorlijk anders. Ja, die christenen discrimineren er ook lustig op los, maar we hoeven niet bang te zijn voor gewelddadige radicalisering en dat is bij moslims wél het geval.
zou me niks verbazenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:57 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Het is voor mij heel duidelijk. Die Slob heeft een gristelijke agenda, en inderdaad dit is geen spelfout. Als gristenen zo zouden doen zoals op het Haga dan was er niks aan de hand. Vandaar ook dat hij graag wil dat het bestuur van een hindoeschool opstapt. Driewerf bah voor mensen die hun eigen religie laten prevaleren boven religies. Of niet religies.
En het feit dat hij wil dat er toch een nieuwe moslimschool komt is voor de buhne. Hij weet ook wel dat het bestuur van de stad dit niet wil. Kan mijnheer zijn handen in onschuld wassen.
Als dat je niet bevalt rot je maar op he.quote:Op maandag 15 juli 2019 16:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
krijg dat regelmatig naar mijn hoofd een beetje ala trump vandaag in zijn tweets
Voelt zich tegenwoordig blijkbaar meer Nederlander dan mocro, wat op zich is hoe integratie zou moeten werken.quote:Op maandag 15 juli 2019 16:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
is jellereppe een mocro? wat is deze!?![]()
Je komt zelf met een kromme vergelijking: Je wilt het onderdrukken van een groot deel van de Nederlanders (dat religieus is) vergelijken met groepen die gevochten hebben voor hun 'eigen' rechten? Dus als ik zeg dat ik geen atheïstische uitingen wil in het openbaar of scholen, dan is dat hetzelfde als het vechten voor mijn rechten als religieuze? Of ben ik dan bezig met het onderdrukken van atheïsten?quote:Op maandag 15 juli 2019 15:56 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit argument? Als het je niet bevalt rot je maar op? Weet je wat voor knakensamenleving we dan in Nederland hadden gehad? Als de arbeiders nooit hadden gevochten voor hun rechten maar simpelweg opgepleurd waren. Als feministen nooit de straat opgegaan waren maar verhuisd waren. Als homo's niet massaal voor hun rechten hadden gevochten etc. etc.
Als je iets wilt veranderen vecht je daar voor. Kom op zeg.
Dat zegt hij in zijn posts weleens.quote:Op maandag 15 juli 2019 16:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
is jellereppe een mocro? wat is deze!?![]()
quote:Op maandag 15 juli 2019 16:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn er voorbeelden bekend van gewelddadige radicalisering door moslim scholen?
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nwoah, dat lijkt me wel wat te kort door de bocht. Het gaat vooral om de zelfverrijking van de directie. Als de schoolleiding opstapt, dan kan die school gewoon open blijven.
De segregatie van orthodoxe christenen en die van orthodoxe moslims is natuurlijk ook behoorlijk anders. Ja, die christenen discrimineren er ook lustig op los, maar we hoeven niet bang te zijn voor gewelddadige radicalisering en dat is bij moslims wél het geval.
Wat is dit nou weer voor bullshit? Wil je serieus religieus gelijkstellen aan areligieus? Een scheppingsverhaal als serieuze tegenhanger van de biologie, scheikunde, natuurkunde en de kosmologie?quote:Op maandag 15 juli 2019 16:46 schreef Amfora het volgende:
[..]
Je komt zelf met een kromme vergelijking: Je wilt het onderdrukken van een groot deel van de Nederlanders (dat religieus is) vergelijken met groepen die gevochten hebben voor hun 'eigen' rechten? Dus als ik zeg dat ik geen atheïstische uitingen wil in het openbaar of scholen, dan is dat hetzelfde als het vechten voor mijn rechten als religieuze? Of ben ik dan bezig met het onderdrukken van atheïsten?
zo kom je wel over. als deze school slecht bezig is, mag ie van mij gerust dicht, maar dit is gewoon een heel vaag verhaal van het aivd en de schoolinspectie, die in 1 jaar tijd twee rapporten laat opmaken waar in de eerste stelt dat alles tip top is en de tweede zegt dat de school een gevaar is voor de samenleving. en dan ook nog die slob als ultra christen die zich natuurlijk moet profileren als iemand die de ongelovigen bestrijd. ik bedoel de christen unie krijgt niet vaak de kans om een minister te leveren. dit is zijn moment to shine.quote:Op maandag 15 juli 2019 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet?
De laatste jaren hebben we in vrij hevige mate te maken gehad met de gruwelijke gevolgen van islamitische radicalisering. Als er signalen zijn dat een school een risico vormt daarin, dan moet je dat niet wegmoffelen en doen alsof het allemaal vanzelf wel goed komt.
Nee, die BS van jou dan? Waar heb jij het steeds over? Ik heb het helemaal niet over de dingen waar jij het over hebt. En wat stel je nu, dat areligieus superieur is aan religieus? Als een gelovige het omgekeerde zou stellen zou je hem voor extremist/fundamentalist uitmaken en er een bewijs inzien voor waarom religie onderdrukkend/ellende is.quote:Op maandag 15 juli 2019 17:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor bullshit? Wil je serieus religieus gelijkstellen aan areligieus? Een scheppingsverhaal als serieuze tegenhanger van de biologie, scheikunde, natuurkunde en de kosmologie?
Ja, dat impliceren ze wel degelijk.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:33 schreef Amfora het volgende:
[..]
Nee, die BS van jou dan? Waar heb jij het steeds over? Ik heb het helemaal niet over de dingen waar jij het over hebt.
Ja, natuurlijk. Zoals geneeskunde superieur is aan kwakzalverij.quote:En wat stel je nu, dat areligieus superieur is aan religieus?
Klopt.quote:Als een gelovige het omgekeerde zou stellen zou je hem voor extremist/fundamentalist uitmaken en er een bewijs inzien voor waarom religie onderdrukkend/ellende is.
Nu stel je ze weer gelijk.quote:Dit soort atheïsten ook, ze denken, en zouden het liefst willen handelen, precies zoals extremistische gelovigen doen, maar zijn in de waan dat ze anders/beter zijn (wat ook weer de gedachtegang is van extremistische gelovigen).
Hm. Klinkt vrij geradicaliseerd. Islam zeker?quote:Op zondag 14 juli 2019 14:29 schreef Amfora het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met "houden van elkaar", is puur egoïsme en lust. Daarom houden dat soort relaties vaak ook geen stand.
Wat zijn Atheïstische uitingen? En van onderdrukken is geen sprake, iedereen mag gewoon christen, moslim of wat dan ook zijn. Het gaat erom of je het er op school nog over wilt hebben. Op het werk is het bijv. al vrij normaal dat godsdienst niet of nauwelijks een rol speelt. Daar spreken we ook niet over onderdrukking.quote:Op maandag 15 juli 2019 16:46 schreef Amfora het volgende:
[..]
Je komt zelf met een kromme vergelijking: Je wilt het onderdrukken van een groot deel van de Nederlanders (dat religieus is) vergelijken met groepen die gevochten hebben voor hun 'eigen' rechten? Dus als ik zeg dat ik geen atheïstische uitingen wil in het openbaar of scholen, dan is dat hetzelfde als het vechten voor mijn rechten als religieuze? Of ben ik dan bezig met het onderdrukken van atheïsten?
[..]
Dat zegt hij in zijn posts weleens.
Atheïstische beroepen?! Het is verdomme net IS!quote:Op maandag 15 juli 2019 19:14 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat zijn Atheïstische uitingen? En van onderdrukken is geen sprake, iedereen mag gewoon christen, moslim of wat dan ook zijn. Het gaat erom of je het er op school nog over wilt hebben. Op het werk is het bijv. al vrij normaal dat godsdienst niet of nauwelijks een rol speelt. Daar spreken we ook niet over onderdrukking.
In mijn PH duiken om een stok te vinden waarmee je kan slaan, zegt iets over hoe zwak je standpunt is als je je toevlucht daarin moet zoeken.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat impliceren ze wel degelijk.
[..]
Ja, natuurlijk. Zoals geneeskunde superieur is aan kwakzalverij.
[..]
Klopt.
[..]
Nu stel je ze weer gelijk.
Welke godsdienst hang jij aan?
edit:
[..]
Hm. Klinkt vrij geradicaliseerd. Islam zeker?
Daar gaat het niet om, ik gaf dat als vergelijking, anders springen we van de hak op de tak. Als je dit stelt:quote:Op maandag 15 juli 2019 19:14 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat zijn Atheïstische uitingen? En van onderdrukken is geen sprake, iedereen mag gewoon christen, moslim of wat dan ook zijn. Het gaat erom of je het er op school nog over wilt hebben. Op het werk is het bijv. al vrij normaal dat godsdienst niet of nauwelijks een rol speelt. Daar spreken we ook niet over onderdrukking.
... dan ben je wat mij betreft aan het onderdrukken. Als je godsdienst vervangt met atheïsme zou het zo een uitspraak kunnen zijn van een extremistische salafistische sheikh uit Saoedi-Arabië.quote:Op maandag 15 juli 2019 13:29 schreef Cockwhale het volgende:
Vrijheid van godsdienst? Indoctrinatie van godsdienst is het, en daarom horen alle religieuze scholen verbannen te worden. Een godsdienst beleiden doe je maar thuis of in de kerk/moskee/synagoge/tempel.
Is geen stok om mee te slaan. Ik was gewoon benieuwd naar de achtergrond van je nogal bizarre standpunten.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:22 schreef Amfora het volgende:
[..]
In mijn PH duiken om een stok te vinden waarmee je kan slaan, zegt iets over hoe zwak je standpunt is als je je toevlucht daarin moet zoeken.
De school is ongewenst. Dat is wat anders. Probleem is dat ze wettelijk gezien nergens op te pakken zijn. Maar de ideologie van de school is ongewenst en dus zet men “soft power” in om de school alsnog het voortbestaan onmogelijk te maken. Hoewel er een aanzienlijke kans is dat de rechter er een stokje voor steekt (en de school gelijk geeft).quote:Op maandag 15 juli 2019 17:33 schreef Slayage het volgende:
zo kom je wel over. als deze school slecht bezig is, mag ie van mij gerust dicht, maar dit is gewoon een heel vaag verhaal van het aivd en de schoolinspectie, die in 1 jaar tijd twee rapporten laat opmaken waar in de eerste stelt dat alles tip top is en de tweede zegt dat de school een gevaar is voor de samenleving.
Slob moet alles aanhalen om de school het voorbestaan proberen onmogelijk te maken. En Slob maakt zich ernstig zorgen over de mogelijke repercussies die dit toekomstige debat kan hebben voor christelijke scholen; in hoeverre staatssubsidie aan religieus onderwijs nog van deze tijd is en of het niet juist afgeschaft moet worden omdat het segregatie in de hand werkt. En daarmee ook in een klap Slob’s christelijke onderwijs ter discussie staat. De VVD begon er al over en hoe langer deze soap rond deze Amsterdamse school voortduurt hoe groter de kans dat bij volgende verkiezingen de VVD de discussie aanzwengelt over het wetsartikel wat religieus onderwijs mogelijk maakt, en al dan niet opdoeken ervan.quote:en dan ook nog die slob als ultra christen die zich natuurlijk moet profileren als iemand die de ongelovigen bestrijd. ik bedoel de christen unie krijgt niet vaak de kans om een minister te leveren. dit is zijn moment to shine.
Hahaha, ok. Het zijn ook nog eens twee bijna identieke reacties.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:28 schreef Amfora het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik gaf dat als vergelijking, anders springen we van de hak op de tak. Als je dit stelt:
[..]
... dan ben je wat mij betreft aan het onderdrukken. Als je godsdienst vervangt met atheïsme zou het zo een uitspraak kunnen zijn van een extremistische salafistische sheikh uit Saoedi-Arabië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |