Het relevante stukje.quote:Het contrast tussen twee selecties had bijna niet groter kunnen zijn dan het contrast tussen PSV en Feyenoord. Feyenoord heeft dit seizoen weliswaar een hoop pech gehad (of ze doen iets verkeerd?) met blessures, maar wat een bende is er na het kampioenschap van gemaakt.
Mede door die blessures valt er van een echte kern nauwelijks te spreken en als die er al is, is hij voor Eredivisie begrippen zeer oud. Zo is de gemiddelde leeftijd van de 7 spelers die de meeste speelminuten hebben gemaakt, maar liefst 28,51 jaar.
Dat is gemiddeld dus 3,21 jaar ouder dan PSV en zelfs 3,71 jaar ouder dan Ajax. En dan is het gemiddelde nog gunstig gekozen vergelijkingsmateriaal, want de mediaan is zelfs bijna 5 jaar hoger.
De leeftijd van de top-11 spelers (qua speelminuten) is logischerwijs weinig positiever, maar ook de groep bankzitters blijkt relatief oud. De laatste jaren is er weinig talent uit de opleiding doorgebroken en is er ook amper geïnvesteerd in talent van buitenaf. Hierdoor is het perspectief voor komend seizoen weinig hoopvol. Geertruida, Sinisterra en Vente lijken ver verwijderd van speeltijd. En ook van Kökcü en Malacia is het nog maar afwachten hoeveel zij volgend seizoen zullen gaan spelen.
De contractduur van deze talenten heeft Feyenoord wel goed op orde, maar dat zijn tevens ook de enige spelers met een goede contractduur. Zo heeft bijvoorbeeld Vilhena, potentieel de meest waardevolle speler van Feyenoord, nog maar een contract voor één jaar. En liggen Berghuis, Larsson, St Juste, van Beek en Jørgensen nog slechts twee jaar onder contract.
Vanuit het transferwaarde-perspectief moet je dus van al deze spelers hun contract verlengen of ze deze zomer verkopen.
Naast de al vertrokken Boëtius en el Hankouri, vertrekken met Clasie, van Persie en Martina drie spelers die behoorlijk wat speelminuten hebben gemaakt. Al met al laat van Geel dus een selectie achter die grondig aan renovatie toe is.
Wat dat betreft had Feyenoord de enorme miljoenen voor Jørgensen en St. Juste zeer goed kunnen gebruiken. De nog aan te stellen TD wacht een pittige kluif!
Die vergelijking altijdquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kan weinig anders bedenken dan de komende jaren vol in te zetten op onze eigen jeugd, net als in de periode onder Been en later Koeman , eventueel aangevuld met hooguit 3 échte versterkingen.
Desnoods maar een paar jaartjes wegzakken naar plek 7 ofzo als dat het gevolg is. Maar hopelijk levert dat wel weer het enthousiasme en uiteindelijk het kapitaal op wat nu zo ontbreekt.
Zijn we uiteraard wel afhankelijk van (diverse) goede lichtingen van de jeugd. Als er momenteel alleen maar troep rondloopt dan zijn we doomed. Maar dat kan ik me niet voorstellen.
Geen vreemde vergelijking hoor. Toen moesten we wel omdat er geen andere keuze was, en die heeft goed uitgepakt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vergelijking altijd
Als er onvoldoende talent loopt kun je wel verkrampt blijven vasthouden aan die filosofie maar speel je als het tegenzit gewoon structureel middenmoot straks.
Het feit dat we destijds een goede jeugdlichting hadden moet je los zien van de sportieve en financiële malaise in die periode.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Geen vreemde vergelijking hoor. Toen moesten we wel omdat er geen andere keuze was, en die heeft goed uitgepakt.
Inderdaad neem je een risico zoals ik al zei. Maar als het goed uitpakt zet je wel hele goede stappen (als er daarna goed op wordt doorgepakt en niet weer teveel subtoppers worden gehaald).
Ik geloof dat we nog altijd een top 5 opleiding van Nederland hebben, dus daar zullen altijd spelers in zitten die goed genoeg zijn voor de Eredivisie. Zelfs al zouden het er maar een paar zijn, het zijn dan wel jonge spelers die een aardige transfersom vertegenwoordigen. Als je die verkoopt is dat pure winst.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vergelijking altijd
Als er onvoldoende talent loopt kun je wel verkrampt blijven vasthouden aan die filosofie maar speel je als het tegenzit gewoon structureel middenmoot straks.
In potentie misschien wel maar wat we gezien hebben komt het merendeel toch wel niveau tekort voor Feyenoord 1 en eigenlijk überhaupt de eredivisie.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik geloof dat we nog altijd een top 5 opleiding van Nederland hebben, dus daar zullen altijd spelers in zitten die goed genoeg zijn voor de Eredivisie. Zelfs al zouden het er maar een paar zijn, het zijn dan wel jonge spelers die een aardige transfersom vertegenwoordigen. Als je die verkoopt is dat pure winst.
Misschien word je er niet gelijk beter van, het is financieel wel een veel verstandiger beleid en dat is heel belangrijk op dit moment.
Feit is wel dat met name in de BMI periode deze spelers meer dan een kans kregen. BMI was bijvoorbeeld gewoon ronduit slecht in zijn beginperiode (als ik het me goed herinner), maar moest blijven staan en vervolgens is er toch een redelijke ontwikkeling uitgekomen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat we destijds een goede jeugdlichting hadden moet je los zien van de sportieve en financiële malaise in die periode.
Spelers als De Vrij, Indi en Wijnaldum hadden ook net na het kampioenschap in een financieel gezond klimaat heus wel hun opwachting gemaakt.
Het is niet zo dat als je El Hankouri en Schuurman of een Vente elke week een basisplaats gegeven had ze vanzelf waren uitgegroeid tot spelers die je elftal daadwerkelijk beter maakten of een substantieel transfersom zouden gaan vertegenwoordigen omdat ze nu eenmaal in het eerste van Feyenoord spelen.
Je zou waarschijnlijk alleen een nog middelmatiger en wisselvalliger elftal krijgen dan wat er nu staat.
Ben benieuwd of ze die Schouten er ook bij halen. Is de gok wel waard als ik de lovende kritieken zo hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:01 schreef fetX het volgende:
Er lopen genoeg spelers die Feyenoord 1, en zeker Eredivisie niveau, in potentie kunnen halen hoor. Kokcu, Geertruida, El Bouchataoui, Bannis, Azarkan, Burger, Hendriks. Heb ik het nog niet over Bijlow en Malacia die inmiddels regelmatig minuten maken.
Vente en Nieuwkoop hebben m.i. het niveau niet, maar kunnen prima uit de voeten bij een club als Utrecht of Heerenveen oid.
Geen Van Persie, geen Martina, geen Berghuis zoals bekend, geen Jorgensen zoals bekend. Gaat een bijzonder potje worden.quote:Robin van Persie ontbreekt woensdagavond bij Feyenoord voor het uitduel met NAC Breda. Daarom kiest trainer Giovanni van Bronckhorst voor Dylan Vente in de spits, omdat Nicolai Jørgensen nog altijd is geschorst. Daarnaast staan ook Cuco Martina, Ridgeciano Haps (beide niet fit) en Steven Berghuis (schorsing) op het lijstje van afwezigen. "'We moeten de derde plek veiligstellen", was desondanks het duidelijke doel van de coach
Tijdens de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond, blikte Van Bronckhorst vooruit op de wedstrijd. NAC Breda speelt voor handhaving, maar de Rotterdammers – bij wie St. Juste wel weer in de basis kan beginnen, maar nog niet negentig minuten beschikbaar is – willen Europees voetbal veilig stellen. "Het maakt niet hoe NAC voor de dag komt, wij doen er alles aan om de derde plek veilig te stellen", zei de trainer.
Door de overwinning op AZ is het verschil inmiddels zeven punten en kan Van Bronckhorst zich gaan richten op het afscheid als nummer drie in Rotterdam-Zuid. "Het belangrijkste is dat ik afscheid neem met de derde plaats en de boel zo goed mogelijk achterlaat voor Stam", zei Van Bronckhorst, voor wie de deur bij Feyenoord naar eigen zeggen nooit helemaal dicht zal zijn. "Misschien keer ik ooit in een andere rol terug, maar er zijn geen plannen."
Verder ging de coach in op de lange periode zonder wedstrijd, doordat de 33ste speelronde is verplaatst. Feyenoord wil in het ritme blijven en speelt daarom een oefenwedstrijd tegen stadgenoot Excelsior. Maar eerst wacht voor de Stadionclub nog het treffen met NAC Breda, waarbij de zeventienjarige aanvaller Naoufal Bannis op de bank zit door alle afwezigen voorin.
Volgens mij vindt hij het niet zo leuk meer allemaal. Kan me er ook wel wat bij voorstellen, na de uitschakeling voor de beker is het natuurlijk een seizoen van uitzitten geworden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat we nog maar 1 keer mogen genieten van Van Persie.
Van geen Martina wordt je nou niet echt slechter.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Geen Van Persie, geen Martina, geen Berghuis zoals bekend, geen Jorgensen zoals bekend. Gaat een bijzonder potje worden.
Ik krijg het idee dat we nog maar 1 keer mogen genieten van Van Persie.
Je grote vriend was bij Dordt dit weekend ook weer trefzeker.quote:
Wat doet John Feskens tegenwoordig?quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hopelijk komt er met de nieuwe TD wel iemand binnen.
Dat zal Gio helaas nooit doen. Ook al hebben we allemaal al gezien dat Vente niet het niveau voor Feyenoord heeft en ook niet gaat halen.quote:
Ik vind het echt geen punt om het zelf te doen als dit de suggesties zijn hoor.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat doet John Feskens tegenwoordig?
Maximaal incest.
Ik mag toch aannemen dat Van Geel per direct plaatsmaakt wanneer we een nieuwe TD hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:14 schreef Haringkop het volgende:
https://www.tussendelinies.nl/selectie-analyse-eredivisie-deel-1
Gelukkig mag Van Geel door de voordeur vertrekken
https://nos.nl/artikel/22(...)n-er-klaar-voor.htmlquote:Feyenoord richt zich op de jeugd: 'Wij zijn er klaar voor'
VANDAAG, 06:37 VOETBAL
GESCHREVEN DOOR
Jesper van Aken
redacteur Sport
Feyenoord gaat zich meer richten op de doorstroming van de eigen jeugd naar het eerste elftal. Dat was de conclusie die de Rotterdamse club begin dit jaar trok.
Want na een kleurloos seizoen heeft de jeugd de toekomst in Rotterdam. Veel financiële middelen om spelers van buitenaf te kopen heeft Feyenoord ook niet en het Legioen wacht met smart op het doorbreken van geprezen talenten.
Met Orkun Kökcü klopt dit seizoen een van die talenten al nadrukkelijk op de deur, de middenvelder oogst veel lof. Maar er staan nog meer jonge voetballers te trappelen om het veld in De Kuip te betreden.
Wouter Burger PRO SHOTS
Een van hen is Wouter Burger. De 18-jarige middenvelder maakte nog niet zijn debuut in de eredivisie, maar mocht wel invallen in de beker tegen Gemert en in de Europa League tegen Trencín. De Feyenoorder in hart en nieren werd zelfs in het bekerduel al even toegezongen door de fans.
Ondanks dat het vooralsnog bij die twee invalbeurten is gebleven, maakt Burger zich geen zorgen over zijn toekomst bij Feyenoord. "Het is nu gewoon belangrijk om veel minuten te maken. Van hier en daar een invalbeurtje word je niet beter", klinkt het zelfverzekerd uit de mond van Burger.
"Met de training op het veld staan tussen Robin van Persie en Steven Berghuis is natuurlijk fantastisch. Ik ben erg blij met de kans die ik krijg van Feyenoord om bij de selectie te trainen. Daar leer ik heel veel van, maar ik moet mijn wedstrijden gewoon spelen bij Jong Feyenoord en Feyenoord onder 19."
Comfortzone
De jonge middenvelder voelt aan alles dat meetrainen met de hoofdmacht hem goed doet. "Bij het eerste word je echt uit je comfortzone gehaald. Je komt in heel andere situaties terecht en je moet met heel andere dingen omgaan. Ik ben mezelf ook wel een aantal keer tegengekomen dit jaar. Vooral mentaal. Ik heb dingen meegemaakt die ik in de jeugd nog nooit heb meegemaakt. Daar leer je van."
Het elftal van Oranje-19 met onder anderen Wouter Burger (bovenaan derde van rechts), Lutsharel Geertruida (onderaan tweede van links), en Orkun Kökcü (bovenaan uiterst rechts) PRO SHOTS
Ook rechtsback Lutsharel Geertruida maakte dit seizoen de stap naar het eerste elftal van de Rotterdammers en zit regelmatig bij de wedstrijdselectie van Giovanni van Bronckhorst. De 18-jarige rechtsback kwam tot één invalbeurtje in de eredivisie. Het was wel zijn debuut in de hoogste voetbalafdeling.
"De stap naar het eerste is groot en dat merk je ook aan de trainingen", weet Geertruida. "Het tempo is daar hoger en je moet sneller handelen, maar na een tijdje wen je eraan en ga je vanzelf mee met de groep."
"Als je elke dag traint met jongens zoals Van Persie en Berghuis en je kijkt hoe zij bepaalde dingen doen en oplossen, dan probeer je daar zelf ook wat van mee te pikken en het toe te voegen aan je eigen spel."
Kansen
Over zijn kansen op meer speeltijd in het eerste elftal is Geertruida duidelijk. "Op dit moment moet ik het doen met speelminuten bij jong Feyenoord en Feyenoord onder 19 en de trainingen bij de selectie van Feyenoord 1. Mijn debuut in de eredivisie deed mij goed en smaakt zeker naar meer", zegt hij.
"Alleen heeft de club zich in januari versterkt in de achterhoede waardoor mijn kansen op speeltijd heel erg zijn afgenomen. Er komt een nieuwe trainer in de zomer en hopelijk kan ik hem overtuigen om me speeltijd in Feyenoord 1 te geven."
Stanley Brard, terug als hoofd jeudgopleidingen op Varkenoord PRO SHOTS
Van deze lichting Rotterdamse jongelingen kwam middenvelder Kökcü dus tot de meeste speelminuten in het eerste. Burger en Geertruida, beiden ook actief voor Oranje onder 19, zijn niet jaloers op hun ploeggenoot, maar kijken juist met trots naar hem.
"Hij heeft een hele mooie sprong gemaakt en doet het ook heel goed. Maar Orkun is een aanvallende middenvelder, die krijgen misschien iets sneller kansen", aldus Burger. "Ik ben meer verdedigend en op die plek heb ik gewoon Tonny Vilhena voor mij. Die is op dit moment veel beter. Naar dat niveau moet ik toe. Zo eerlijk moet je zijn. Zolang ik dat niveau niet heb, moet ik het accepteren en beter worden. Daar doe ik alles aan", is de Feyenoorder realistisch en tevens strijdvaardig.
Ook Geertruida kijkt vol bewondering naar Kökcü. "Ik zeg vaak tegen hem hoe trots ik op hem ben en dat ik blij voor hem ben. Hij heeft dit seizoen echt grote stappen gemaakt."
Orkun Kökcü was dit seizoen al een aantal keer belangrijk voor Feyenoord PRO SHOTS
Punt van discussie is vaak dat Jong Feyenoord niet in de eerste divisie speelt. Waar concurrenten Ajax, PSV en AZ het wel aandurfden in die competitie uit te komen, liet Feyenoord de kans lopen. Zodoende zouden talenten zich bij de Rotterdammers minder goed kunnen ontwikkelen. Het is iets waar Geertruida ook naar kijkt.
"Het is zeker jammer omdat het toch als voorbereiding kan dienen op de eredivisie. Maar het is nu eenmaal zo. Dat moeten we accepteren en het ondertussen maar doen met de competitie waar we nu in spelen."
Burger onderschrijft dat en grijpt daarom de kansen aan die hij krijgt in de trainingen met het eerste. "Tuurlijk had ik graag in de eerste divisie gespeeld, maar de situatie is er nu niet naar."
'Klaar voor'
Waar met smart wordt gewacht op de jonge talenten, kan dat ook de nodige druk met zich meebrengen. Dat ervaren Burger en Geertruida niet, zeggen ze. "Ik voel totaal geen druk", aldus Burger. "De talenten zijn er klaar voor en ik denk dat ik er volgend jaar ook klaar voor ben. Ik denk dat ik dan het niveau heb, dat ik nodig heb."
Geertruida sluit zich daarbij aan. "Het is een mooie stap van Feyenoord om zich meer op de talenten te richten. Er lopen er ook veel rond op Varkenoord en ik denk dat wij er klaar voor zijn."
Was meer in lijn met het bericht van tussenlijnen. Visie en praktijk blijft uiteenlopen, maar misschien wordt het nu wel wat met Brardgod.quote:
Als je tussen de regels doorleest dan zeggen eigenlijk al die jonge spelers hoe belangrijk het is om veel te spelen met een hogere weerstand dan ze gewend zijn in de jeugd. M.a.w. meedoen in de Eerste Divisie is van levensbelang wil je de beste jeugdspelers weer aan je kunnen binden en het gat naar het eerste mentaal, fysiek, tactisch en technisch zo klein mogelijk maken. Elk zichzelf respecterend 'gearriveerd' talent bedankt nu gewoon voor Feyenoord. Wat dat betreft zit Feyenoord aan alle kanten gewoon vast in het eigen gecreëerde web.quote:Op woensdag 24 april 2019 08:31 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)n-er-klaar-voor.html
Dat is het credo waaronder de huidige Feyenoord-aanval opereert.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Weet je ik stuur wel gewoon mijn CV en motivatie naar de Jong, niet geschoten is altijd mis
(AD)quote:
Orkun Kökçü staat te trappelen bij Feyenoord
De fans van Feyenoord schreeuwen om Orkun Kökçü. Hij kwam al vier wedstrijden op rij niet in actie, maar nu Van Persie, Jørgensen en Berghuis er vanavond tegen NAC niet bij zijn, ruikt de 18-jarige middenvelder zijn kans.
Mikos Gouka 24-04-19, 07:08
De aanhang van Feyenoord is al weken duidelijk: trainer Giovanni van Bronckhorst moet de 18-jarige Orkun Kökçü meer speeltijd geven. De jeugdinternational mocht dit seizoen in acht competitiewedstrijden opdraven, maakte daarin twee goals en gaf twee assists. Maar ook: van de drie duels die hij in de basis mocht beginnen, verloor Feyenoord er twee. En in de laatste vijf wedstrijden kreeg de Haarlemmer nog slechts twee minuten speeltijd.
Omdat Steven Berghuis en Nicolai Jørgensen geschorst zijn, lijkt er vanavond tegen NAC een kans te liggen voor Kökçü. Geduld was de afgelopen weken het toverwoord.
,,Dat weet je’’, zegt Kökçü. ,,Simpelweg wachten op een kans om het te kunnen laten zien. Als ik leeftijdgenoten zie, bijvoorbeeld op het podium van de Champions League, dan houd ik mezelf voor dat ik daar in de toekomst misschien ook zal staan. Voor Ajacied Jurgen Ekkelenkamp, met wie ik samenspeel bij Oranje onder 19, vond ik het vooral mooi dat hij tegen Juventus speeltijd kreeg.’’
De speeltijd die de aanhang van Feyenoord hem zo gunt bij de nummer 3 van de eredivisie. Als Kökçü niet meedoet, wordt zijn naam gescandeerd. Als hij wordt gewisseld, klinkt er afkeurend gefluit.
,,Dat voelt als waardering voor mij’’, zegt hij lachend. ,,Dat is toch mooi voor een speler. Ik denk dat het met een combinatie van factoren te maken heeft. Ik maak graag acties en daar houden de mensen van. Ik ben voor een deel opgeleid bij Feyenoord, dat zal zeker ook een rol spelen. En ik heb me een paar keer laten zien met doelpunten.’’
Het is voor hem een goed seizoen geweest, vindt de aanvallende middenvelder. ,,Ik heb in Jong Feyenoord en soms in het hoogste jeugdelftal gespeeld. En dus acht keer in de competitie bij het eerste elftal. Volgend seizoen hoop ik echt meer te spelen. Dat is belangrijk om mezelf te kunnen blijven ontwikkelen. Vorig seizoen speelde ik veel meer wedstrijden, ik denk wel vijftien meer dan nu. Dat compenseer ik een beetje met dagelijks trainen met het eerste elftal. Maar volgend seizoen kan ik niet meer in de jeugd spelen. Ik wil in de voorbereiding dan ook echt een basisplaats afdwingen.’’
Acceptatie
Op trainingen laat de technicus zich zien. Kökçü dwingt respect af met zijn voetballende vermogen. ,,De acceptatie is er zeker. Nee, niet omdat ik fel ben gaan tackelen. Daar ben ik niet zo van. Ik wil me voetballend onderscheiden, niet met tackles. Maar je moet er elke keer weer staan. Er komt na de zomer met Jaap Stam een nieuwe trainer, dan begint iedereen gewoon weer op nul.’’
Heeft Stam hem al zien spelen? ,,Tegen Spanje, met Oranje onder 19, zat hij op de tribune. Toen ik in de jeugd van FC Groningen speelde (2011-2014, red.), voetbalde ik vaak op pleintjes. Daar ontmoette ik het zoontje van Said Bakkati, de nieuwe assistent-trainer van Feyenoord. We hebben heel vaak een balletje getrapt op straat. Ik denk dat ze mij wel kennen.’’
Dan kennen ze ook zijn prachtige traptechniek. Kökçü, die in de jeugd vaak vrije trappen binnenschoot: ,,Ja, dat kriebelt wel, haha. Volgend seizoen moet ik daar maar voor gaan. Op trainingen werk ik eraan met Vilhena en Berghuis. Ik denk dat een aanvallende middenvelder bij Feyenoord rond de vijftien goals moet kunnen maken, alle competities meegerekend. Veel? Ik vind dat je moet streven naar hogere doelen.’’
Ook het credo waaronder vGeel eredivisie-spelers haalt.quote:Op woensdag 24 april 2019 12:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is het credo waaronder de huidige Feyenoord-aanval opereert.
goed gozertjequote:
Dit is niet het AZ topicquote:Op woensdag 24 april 2019 14:32 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk? Stel dat Ajax de beker wint dan is plek 4 toch ook goed voor EL voetbal alleen scheelt het een voorronde meer. Toch?
Scenario 3: Feyenoord wordt vierde, Ajax wint de bekerquote:Op woensdag 24 april 2019 14:32 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk? Stel dat Ajax de beker wint dan is plek 4 toch ook goed voor EL voetbal alleen scheelt het een voorronde meer. Toch?
Zelfs @GGMM is niet zó kritisch.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
verwend teringventje die kokcu, grote mond maar heeft sinds ze debuutwedstrijd niks meer gepresteert. kan zich beter focusen op ze spel en niet op ze koptelefoons. zien we over een paar jaar terug bij nac doei
Ik moest hier toch wel om lachen.twitter:AFCAjax twitterde op woensdag 24-04-2019 om 17:32:19'Ajax is de mooiste club van Nederland' 🗒🖊 https://t.co/UusaaWT8mG reageer retweet
Dit is niet het Ajax topic.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:16 schreef Caland het volgende:
Ik moest hier toch wel om lachen.twitter:AFCAjax twitterde op woensdag 24-04-2019 om 17:32:19'Ajax is de mooiste club van Nederland' 🗒🖊 https://t.co/UusaaWT8mG reageer retweet
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:16 schreef Caland het volgende:
Woest.quote:Op woensdag 24 april 2019 18:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tyf dat soort zooi lekker in het daarvoor bestemde topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |