abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186373597

dinsdag 23 april 2019 @ 10:37:06 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_186376990
quote:
Het contrast tussen twee selecties had bijna niet groter kunnen zijn dan het contrast tussen PSV en Feyenoord. Feyenoord heeft dit seizoen weliswaar een hoop pech gehad (of ze doen iets verkeerd?) met blessures, maar wat een bende is er na het kampioenschap van gemaakt.

Mede door die blessures valt er van een echte kern nauwelijks te spreken en als die er al is, is hij voor Eredivisie begrippen zeer oud. Zo is de gemiddelde leeftijd van de 7 spelers die de meeste speelminuten hebben gemaakt, maar liefst 28,51 jaar.
Dat is gemiddeld dus 3,21 jaar ouder dan PSV en zelfs 3,71 jaar ouder dan Ajax. En dan is het gemiddelde nog gunstig gekozen vergelijkingsmateriaal, want de mediaan is zelfs bijna 5 jaar hoger.

De leeftijd van de top-11 spelers (qua speelminuten) is logischerwijs weinig positiever, maar ook de groep bankzitters blijkt relatief oud. De laatste jaren is er weinig talent uit de opleiding doorgebroken en is er ook amper geïnvesteerd in talent van buitenaf. Hierdoor is het perspectief voor komend seizoen weinig hoopvol. Geertruida, Sinisterra en Vente lijken ver verwijderd van speeltijd. En ook van Kökcü en Malacia is het nog maar afwachten hoeveel zij volgend seizoen zullen gaan spelen.
De contractduur van deze talenten heeft Feyenoord wel goed op orde, maar dat zijn tevens ook de enige spelers met een goede contractduur. Zo heeft bijvoorbeeld Vilhena, potentieel de meest waardevolle speler van Feyenoord, nog maar een contract voor één jaar. En liggen Berghuis, Larsson, St Juste, van Beek en Jørgensen nog slechts twee jaar onder contract.
Vanuit het transferwaarde-perspectief moet je dus van al deze spelers hun contract verlengen of ze deze zomer verkopen.

Naast de al vertrokken Boëtius en el Hankouri, vertrekken met Clasie, van Persie en Martina drie spelers die behoorlijk wat speelminuten hebben gemaakt. Al met al laat van Geel dus een selectie achter die grondig aan renovatie toe is.
Wat dat betreft had Feyenoord de enorme miljoenen voor Jørgensen en St. Juste zeer goed kunnen gebruiken. De nog aan te stellen TD wacht een pittige kluif!
Het relevante stukje.

Maarja, niets nieuws toch?
pi_186377014
Mede door die blessures valt er van een echte kern nauwelijks te spreken en als die er al is, is hij voor Eredivisie begrippen zeer oud. Zo is de gemiddelde leeftijd van de 7 spelers die de meeste speelminuten hebben gemaakt, maar liefst 28,51 jaar.

Dat is gemiddeld dus 3,21 jaar ouder dan PSV en zelfs 3,71 jaar ouder dan Ajax. En dan is het gemiddelde nog gunstig gekozen vergelijkingsmateriaal, want de mediaan is zelfs bijna 5 jaar hoger.

Armoe
blablablabla
pi_186377692
T(e)D van Leeuwen _O_

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2019 11:37:55 ]
pi_186377943
Ik kan weinig anders bedenken dan de komende jaren vol in te zetten op onze eigen jeugd, net als in de periode onder Been en later Koeman, eventueel aangevuld met hooguit 3 échte versterkingen.

Desnoods maar een paar jaartjes wegzakken naar plek 7 ofzo als dat het gevolg is. Maar hopelijk levert dat wel weer het enthousiasme en uiteindelijk het kapitaal op wat nu zo ontbreekt.

Zijn we uiteraard wel afhankelijk van (diverse) goede lichtingen van de jeugd. Als er momenteel alleen maar troep rondloopt dan zijn we doomed. Maar dat kan ik me niet voorstellen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_186378145
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik kan weinig anders bedenken dan de komende jaren vol in te zetten op onze eigen jeugd, net als in de periode onder Been en later Koeman , eventueel aangevuld met hooguit 3 échte versterkingen.

Desnoods maar een paar jaartjes wegzakken naar plek 7 ofzo als dat het gevolg is. Maar hopelijk levert dat wel weer het enthousiasme en uiteindelijk het kapitaal op wat nu zo ontbreekt.

Zijn we uiteraard wel afhankelijk van (diverse) goede lichtingen van de jeugd. Als er momenteel alleen maar troep rondloopt dan zijn we doomed. Maar dat kan ik me niet voorstellen.
Die vergelijking altijd :')
Als er onvoldoende talent loopt kun je wel verkrampt blijven vasthouden aan die filosofie maar speel je als het tegenzit gewoon structureel middenmoot straks.
blablablabla
pi_186378288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Als er onvoldoende talent loopt kun je wel verkrampt blijven vasthouden aan die filosofie maar speel je als het tegenzit gewoon structureel middenmoot straks.
Geen vreemde vergelijking hoor. Toen moesten we wel omdat er geen andere keuze was, en die heeft goed uitgepakt.

Inderdaad neem je een risico zoals ik al zei. Maar als het goed uitpakt zet je wel hele goede stappen (als er daarna goed op wordt doorgepakt en niet weer teveel subtoppers worden gehaald).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_186378471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Geen vreemde vergelijking hoor. Toen moesten we wel omdat er geen andere keuze was, en die heeft goed uitgepakt.

Inderdaad neem je een risico zoals ik al zei. Maar als het goed uitpakt zet je wel hele goede stappen (als er daarna goed op wordt doorgepakt en niet weer teveel subtoppers worden gehaald).
Het feit dat we destijds een goede jeugdlichting hadden moet je los zien van de sportieve en financiële malaise in die periode.

Spelers als De Vrij, Indi en Wijnaldum hadden ook net na het kampioenschap in een financieel gezond klimaat heus wel hun opwachting gemaakt.

Het is niet zo dat als je El Hankouri en Schuurman of een Vente elke week een basisplaats gegeven had ze vanzelf waren uitgegroeid tot spelers die je elftal daadwerkelijk beter maakten of een substantieel transfersom zouden gaan vertegenwoordigen omdat ze nu eenmaal in het eerste van Feyenoord spelen.

Je zou waarschijnlijk alleen een nog middelmatiger en wisselvalliger elftal krijgen dan wat er nu staat :') .
blablablabla
  dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:51 #10
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_186379243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geloof dat we nog altijd een top 5 opleiding van Nederland hebben, dus daar zullen altijd spelers in zitten die goed genoeg zijn voor de Eredivisie. Zelfs al zouden het er maar een paar zijn, het zijn dan wel jonge spelers die een aardige transfersom vertegenwoordigen. Als je die verkoopt is dat pure winst.

Misschien word je er niet gelijk beter van, het is financieel wel een veel verstandiger beleid en dat is heel belangrijk op dit moment.
pi_186379360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:35 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik geloof dat we nog altijd een top 5 opleiding van Nederland hebben, dus daar zullen altijd spelers in zitten die goed genoeg zijn voor de Eredivisie. Zelfs al zouden het er maar een paar zijn, het zijn dan wel jonge spelers die een aardige transfersom vertegenwoordigen. Als je die verkoopt is dat pure winst.

Misschien word je er niet gelijk beter van, het is financieel wel een veel verstandiger beleid en dat is heel belangrijk op dit moment.
In potentie misschien wel maar wat we gezien hebben komt het merendeel toch wel niveau tekort voor Feyenoord 1 en eigenlijk überhaupt de eredivisie.
Op zich ook logisch als je ziet op welk niveau Jong acteert tegen welke tegenstanders :X .

In die zin wel blij met die samenwerking met Dordt. Veel beter qua ontwikkeling om daar minuten te maken.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2019 @ 14:01:08 #12
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_186379556
Er lopen genoeg spelers die Feyenoord 1, en zeker Eredivisie niveau, in potentie kunnen halen hoor. Kokcu, Geertruida, El Bouchataoui, Bannis, Azarkan, Burger, Hendriks. Heb ik het nog niet over Bijlow en Malacia die inmiddels regelmatig minuten maken.

Vente en Nieuwkoop hebben m.i. het niveau niet, maar kunnen prima uit de voeten bij een club als Utrecht of Heerenveen oid.
pi_186379655
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Het feit dat we destijds een goede jeugdlichting hadden moet je los zien van de sportieve en financiële malaise in die periode.

Spelers als De Vrij, Indi en Wijnaldum hadden ook net na het kampioenschap in een financieel gezond klimaat heus wel hun opwachting gemaakt.

Het is niet zo dat als je El Hankouri en Schuurman of een Vente elke week een basisplaats gegeven had ze vanzelf waren uitgegroeid tot spelers die je elftal daadwerkelijk beter maakten of een substantieel transfersom zouden gaan vertegenwoordigen omdat ze nu eenmaal in het eerste van Feyenoord spelen.

Je zou waarschijnlijk alleen een nog middelmatiger en wisselvalliger elftal krijgen dan wat er nu staat :') .
Feit is wel dat met name in de BMI periode deze spelers meer dan een kans kregen. BMI was bijvoorbeeld gewoon ronduit slecht in zijn beginperiode (als ik het me goed herinner), maar moest blijven staan en vervolgens is er toch een redelijke ontwikkeling uitgekomen.

Maar inderdaad, we hadden ook de van Haarens van deze wereld die het ondanks de vele kansen dus niet gered hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2019 14:13:58 ]
pi_186379669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:01 schreef fetX het volgende:
Er lopen genoeg spelers die Feyenoord 1, en zeker Eredivisie niveau, in potentie kunnen halen hoor. Kokcu, Geertruida, El Bouchataoui, Bannis, Azarkan, Burger, Hendriks. Heb ik het nog niet over Bijlow en Malacia die inmiddels regelmatig minuten maken.

Vente en Nieuwkoop hebben m.i. het niveau niet, maar kunnen prima uit de voeten bij een club als Utrecht of Heerenveen oid.
Ben benieuwd of ze die Schouten er ook bij halen. Is de gok wel waard als ik de lovende kritieken zo hoor.
pi_186379904
quote:
Robin van Persie ontbreekt woensdagavond bij Feyenoord voor het uitduel met NAC Breda. Daarom kiest trainer Giovanni van Bronckhorst voor Dylan Vente in de spits, omdat Nicolai Jørgensen nog altijd is geschorst. Daarnaast staan ook Cuco Martina, Ridgeciano Haps (beide niet fit) en Steven Berghuis (schorsing) op het lijstje van afwezigen. "'We moeten de derde plek veiligstellen", was desondanks het duidelijke doel van de coach

Tijdens de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond, blikte Van Bronckhorst vooruit op de wedstrijd. NAC Breda speelt voor handhaving, maar de Rotterdammers – bij wie St. Juste wel weer in de basis kan beginnen, maar nog niet negentig minuten beschikbaar is – willen Europees voetbal veilig stellen. "Het maakt niet hoe NAC voor de dag komt, wij doen er alles aan om de derde plek veilig te stellen", zei de trainer.

Door de overwinning op AZ is het verschil inmiddels zeven punten en kan Van Bronckhorst zich gaan richten op het afscheid als nummer drie in Rotterdam-Zuid. "Het belangrijkste is dat ik afscheid neem met de derde plaats en de boel zo goed mogelijk achterlaat voor Stam", zei Van Bronckhorst, voor wie de deur bij Feyenoord naar eigen zeggen nooit helemaal dicht zal zijn. "Misschien keer ik ooit in een andere rol terug, maar er zijn geen plannen."

Verder ging de coach in op de lange periode zonder wedstrijd, doordat de 33ste speelronde is verplaatst. Feyenoord wil in het ritme blijven en speelt daarom een oefenwedstrijd tegen stadgenoot Excelsior. Maar eerst wacht voor de Stadionclub nog het treffen met NAC Breda, waarbij de zeventienjarige aanvaller Naoufal Bannis op de bank zit door alle afwezigen voorin.
Geen Van Persie, geen Martina, geen Berghuis zoals bekend, geen Jorgensen zoals bekend. Gaat een bijzonder potje worden.

Ik krijg het idee dat we nog maar 1 keer mogen genieten van Van Persie ;(.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2019 14:38:55 ]
  dinsdag 23 april 2019 @ 14:53:01 #16
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_186380094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Volgens mij vindt hij het niet zo leuk meer allemaal. Kan me er ook wel wat bij voorstellen, na de uitschakeling voor de beker is het natuurlijk een seizoen van uitzitten geworden.
pi_186380103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Geen Van Persie, geen Martina, geen Berghuis zoals bekend, geen Jorgensen zoals bekend. Gaat een bijzonder potje worden.

Van geen Martina wordt je nou niet echt slechter.

Tijd voor Kokcu en Bannis _O_
  dinsdag 23 april 2019 @ 14:55:51 #18
268491 fetX
pi_186380123
Vente in de spits ;(
  dinsdag 23 april 2019 @ 16:15:10 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_186381311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:55 schreef fetX het volgende:
Vente in de spits ;(
Oogaidsgod

Zet er dan Bannis neer
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_186381777
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Oogaidsgod

Zet er dan Bannis neer
Je grote vriend was bij Dordt dit weekend ook weer trefzeker.
Van Geel leg weer te slape.
blablablabla
pi_186382207
https://www.tussendelinies.nl/selectie-analyse-eredivisie-deel-1

Gelukkig mag Van Geel door de voordeur vertrekken _O-
#12 is not for sale!
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:23:44 #22
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_186382341
Hopelijk komt er met de nieuwe TD wel iemand binnen.
Makkelijk eerste
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:53:42 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_186382812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hopelijk komt er met de nieuwe TD wel iemand binnen.
Wat doet John Feskens tegenwoordig?

Maximaal incest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 23 april 2019 @ 18:17:24 #24
268491 fetX
pi_186383166
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Oogaidsgod

Zet er dan Bannis neer
Dat zal Gio helaas nooit doen. Ook al hebben we allemaal al gezien dat Vente niet het niveau voor Feyenoord heeft en ook niet gaat halen.
  dinsdag 23 april 2019 @ 19:36:52 #25
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_186384740
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat doet John Feskens tegenwoordig?

Maximaal incest.
Ik vind het echt geen punt om het zelf te doen als dit de suggesties zijn hoor.

Neem ik een paar adviseurs van Fok mee. Waaronder klaas, gewoon om te lachen
Makkelijk eerste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')