Wat heb je er nog meer in zitten?quote:Op zondag 21 april 2019 15:45 schreef AnneX het volgende:
nou, de rendang staat te pruttelen.
Het ziet eruit als op de foto’s van Robin, alleen smaakt het bitter(nog) en scherp.
Alleen sambal gebruikt, geen pepers.
Trekt wel bij...
#sust.
Nu weer op het terras, van mijzelve. Rust heerst.
Vogeltjes twieten en de bijen zoemen.
Wat recept zegt. Niks meer, en zónder de pepers.quote:Op zondag 21 april 2019 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heb je er nog meer in zitten?
Vroeg me af wat de bitterheid veroorzaakte. Tegen bitter idd wat suiker als het te erg is.quote:Op zondag 21 april 2019 15:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat recept zegt. Niks meer, en zónder de pepers.
Waarmee ga ik bitterness tegen, evt? Schep basterdsuiker?
Dan wacht ik even af, nog een paar uur blub blub.quote:Op zondag 21 april 2019 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vroeg me af wat de bitterheid veroorzaakte. Tegen bitter idd wat suiker als het te erg is.
Ik heb het onlangs (Rendang)ook gemaakt..Ben er geen fan van.quote:Op zondag 21 april 2019 16:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan wacht ik even af, nog een paar uur blub blub.
Omdat?quote:Op zondag 21 april 2019 16:14 schreef mangalie het volgende:
[..]
Ik heb het onlangs (Rendang)ook gemaakt..Ben er geen fan van.
Omdat ik het niet lekker vind. Was ook benieuwd na al die lovende posts hier. Maar hopelijk wordt jouw Rendang alsnog lekker.quote:Op zondag 21 april 2019 16:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Omdat?
Woensdag as. is er een clubje mensen die brunchen.
De indonesische gastvrouw - net terug van Bali - bedacht een brunch en ieder kookt ( of koopt🤪).
Omdat men in de sc altijd zo lovend is over de rendang, heb ik mij daarvoor opgegeven.
Ik heb het Robinrecept al diverse keren gemaakt. Eerlijk gezegd nooit geproefd als het net in de pan ging. Eindresultaat was iig niet bitter.quote:Op zondag 21 april 2019 16:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan wacht ik even af, nog een paar uur blub blub.
Amstel Gold Race.quote:
Dat was wel vrij verrassend jaquote:
En bedankt hè, ik werk bijna elk weekendquote:Op zondag 21 april 2019 15:12 schreef Barreltje het volgende:
En dan vooral alleen het weekend..![]()
Hier ook een prima dag .. gebruncht bij mn ouders met TE energieke zusje en de nicht van mijn moeder uit Australië..
Daarna plantjes water gegeven bij vriendin en boodschapjes gedaan.. straks naar captain Marvel en wellicht vanavond nog even naar het strand..
Idd, geweldige ontknopingquote:
Ja, precies dezequote:Op zondag 21 april 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam mijn moeder mee aan. Hadden jullie ook zo’n boek?
Ze heeft het nog best aardig bijgehouden voor een tweede kind.
Jouw babyboek? Ik heb wel zoiets. Twee fotoalbums van mijn geboorte tm 2,5(toen werd mijn broer geboren).quote:Op zondag 21 april 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een babyboekquote:Op zondag 21 april 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ook bij de Rabobank zeker?quote:Op zondag 21 april 2019 17:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, precies deze. Alleen nu even geen idee waar die gebleven is
Yep, daar komt dit boek ook vandaan idd.quote:
Yup, ander exemplaar.quote:Op zondag 21 april 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat dan?quote:Op zondag 21 april 2019 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Al leerde ik recent via FOK! dat mijn ingreep toen redelijk baanbrekend was. Is ons destijds nooit verteld.
Fotoboeken heb ik ook nog. Nu is mijn kindercollectie weer compleet.quote:Op zondag 21 april 2019 18:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yup, ander exemplaar.
Daarnaast nog 2 fotoboeken tot m'n pff 14e ofzo?
Staar-operatie in twee fases bij een baby.quote:Op zondag 21 april 2019 18:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat dan?
Ik heb hetzelfde boek, maar nooit Rabo hier.
Het is op zeker een Rabobank uitgave, wellicht door iemand anders in de directe omgeving geregeld. Volgens mij kreeg je ze in mijn tijd bij het openen van een zilvervloot rekening voor je kind.quote:Op zondag 21 april 2019 18:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde boek, maar nooit Rabo hier.
Nope. Grijze staar, groene staar, check.quote:Op zondag 21 april 2019 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Joh, ik dacht dat staar puur ouderdomsziekte was.
Goed bezig geweestquote:Op zondag 21 april 2019 18:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn moeder heeft een paar pagina's bijgehouden in zo'n boek. Ik heb geen idee waar het is.
Maar euh, J is klaar met vervenWe zijn bijna klaar met het verwijderen van alle plastic enzo.
Ik moest de hele dag standby staan vanuit de keuken dus we hebben nu ook schone ovens, weggewerkte was, een paar schone planken/lades, gereorganiseerde vriezers, etc, etc.
Lekker gevoel, zowel verven klaar als keuken schoon.quote:Op zondag 21 april 2019 18:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn moeder heeft een paar pagina's bijgehouden in zo'n boek. Ik heb geen idee waar het is.
Maar euh, J is klaar met vervenWe zijn bijna klaar met het verwijderen van alle plastic enzo.
Ik moest de hele dag standby staan vanuit de keuken dus we hebben nu ook schone ovens, weggewerkte was, een paar schone planken/lades, gereorganiseerde vriezers, etc, etc.
Maar die worden nooit afgedrukt. Met een beetje mazzel worden de gebackupt naar de cloud.quote:Op zondag 21 april 2019 18:49 schreef golfer het volgende:
Geen echt babyboek hier. Wel 1 foto-album met een paar baby- en kleuterfoto's (zwart-wit) en daarna een sprong naar lagere schooltijd en dan opeens houdt het bij 12 jaar op.
Als ik nu zie hoe vaak de (klein)kinderen per dag worden gefotografeerd is dit gelukkig toch wel een heel andere tijd.
En je hebt reclames waarin je nog net niet verweten wordt een slechte oom te zijn als je de eerste stapjes van je neefje niet live kunt meekijken omdat je een te kleine bundel hebtquote:Op zondag 21 april 2019 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar die worden nooit afgedrukt. Met een beetje mazzel worden de gebackupt naar de cloud.
Hier 23quote:Op zondag 21 april 2019 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn jongste tantenzegger is al 17 jaar.
En jongste stiefzoon en vriendin willen toch heel graag een kind. Word ik stiefoma.
Nog niet alle dozen zijn leeg maar er zitten geen fotoalbums bij. Ik kom ze ooit wel tegen als ik het huis leeghaal. Ik zit ook niet echt op die roze wolkmomenten van mijn moeder te wachten.quote:Op zondag 21 april 2019 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lekker gevoel, zowel verven klaar als keuken schoon.
Jammer van dat album. Heb je alle dozen van je ouders al leeg?
Oh cakequote:Vandaag een luie dag gedaan. Vanochtend bij kennissen thee gedronken en 2 enorme stukken cake weggewerkt (wel luchtig, maar ik dacht dat ik bij m’n duitse oudtante was) en vanmiddag lekker op t balkon zitten lezen totdat het te warm werd. Nu staat aspergesop, ham erbij en aardappeltjes uit de oven.
Stiefomaquote:Op zondag 21 april 2019 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn jongste tantenzegger is al 17 jaar.
En jongste stiefzoon en vriendin willen toch heel graag een kind. Word ik stiefoma.
10% extra over spaargeld + rente. Wat een tijdquote:Op zondag 21 april 2019 18:20 schreef TAV74 het volgende:
Het is op zeker een Rabobank uitgave, wellicht door iemand anders in de directe omgeving geregeld. Volgens mij kreeg je ze in mijn tijd bij het openen van een zilvervloot rekening voor je kind.
quote:
Ik een uur later dus duik zo achter je aan. Trust!quote:Op zondag 21 april 2019 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar jullie een goede werkdag![]()
4.40 de wekker weer. Fijne avond allemaal
Je kent het doel van het spel??quote:Op zondag 21 april 2019 21:49 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi allemaalLeuke dag hier
Eerst naar Blijdorp in alle koelte en rust. We zijn om 11:30 gevlucht toen het park volliep
Toen gourmetten wat niet onaardig is als we het beperken tot 1x per jaar
Daarna Monopoly waar ik het plan had neefje finaal in te maken, maar helaas......hij was iets te gehaaid dus speelde graag kapitalistje
En een lol dat-ie had daarna
Oh ben jij datquote:Op zondag 21 april 2019 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk
Hele avond in de tuin gezeten en vuur gestookt.
Komt door alle sprookjesquote:Op zondag 21 april 2019 21:26 schreef Bluezz het volgende:
Bonus vind ik leuker klinken dan stief eigenlijk
Ja, ze zeggen toch dat die lucht uit Duitsland komtquote:
Geboortepapieren opvragen, kan je zien hoe je echt heetquote:Op zondag 21 april 2019 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kom er nu ook achter dat mijn ouders mijn eerste doopnaam verkeerd hebben gespeld op mijn geboortekaartjeOf het staat al mijn leven lang fout in mijn paspoort....
En bizar hoe lang ziekenhuisopnames toen waren. Voor operaties die nu hooguit een dag of vier opname vragen (bij volwassenen is het nu dagopname) lag ik als 3-maander en als 1-jarige 2x3 weken in het ziekenhuisAcademisch ook nog, konden mijn ouders elke dag een uur heen en weer rijden.
Al leerde ik recent via FOK! dat mijn ingreep toen redelijk baanbrekend was. Is ons destijds nooit verteld.
Ik denk dat het een combi is, maar dat het financiële aspect de werkelijke reden is. Gelukkig wordt er nog wel gekeken of mensen echt naar huis kunnen, of er hulp is e.d. want voor sommige ontslagen vind ik het echt té snel.quote:Op zondag 21 april 2019 23:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zijn nu idd een stuk korter. Mijn oma heeft nog 6 weken per heupoperatie in het ziekenhuis gelegenDat is nu een paar dagen. En voortschrijdende inzichten en technieken zullen vast hebben bijgedragen aan die kortere opnametijd, maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het ook hier een geldkwestie is. Vroeger haalde zkh vooral geld uit de 'bedden'. Elke nacht in een ziekenhuis was meer inkomsten. Nu wordt een ziekenhuis per dbc betaald, dus voor diezelfde heupoperatie staat 1 vast bedrag. En of je nou 3 nachten of 30 nachten blijft, dat bedrag is hetzelfde. Dus hoe sneller naar huis, hoe goedkoper voor het ziekenhuis
Uhuhquote:
Ik vind het zelf niet zo erg dat je eerder naar huis magquote:Op zondag 21 april 2019 23:12 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat het een combi is, maar dat het financiële aspect de werkelijke reden is. Gelukkig wordt er nog wel gekeken of mensen echt naar huis kunnen, of er hulp is e.d. want voor sommige ontslagen vind ik het echt té snel.
Ik lag overigens nog op mijn 12e met een blindedarmontsteking 10 dagen in het ziekenhuis
Een lange pauzequote:Op zondag 21 april 2019 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Hier staat nog een monopolyspel waar we anderhalf jaar geleden aan zijn begonnen, kleinzoon J en ik en we hebben alles opgeschreven om (hopelijk) met de jaarwisseling weer verder te gaan.
Elke keer als ik 'm zie heeft ie het erover![]()
Heb in '87 ook nog eens 10 dagen gelegen en een paar keer iets poliklinisch (bevallen en zuks) vind het helemaal niks!!quote:Op zondag 21 april 2019 23:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zelf niet zo erg dat je eerder naar huis magHeb ooit 2 nachten in een ziekenhuis gelegen en dat was meer dan genoeg. Wat verschrikkelijk
En dan het idee dat je er 6 weken ligt vanwege een heupoperatie
En dat twee keer (oma kreeg beide heupen 'nieuw')
Iets langer dan tegenwoordig is in sommige gevallen niet verkeerd denk ik...quote:Op zondag 21 april 2019 23:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combi is, maar dat het financiële aspect de werkelijke reden is. Gelukkig wordt er nog wel gekeken of mensen echt naar huis kunnen, of er hulp is e.d. want voor sommige ontslagen vind ik het echt té snel.
Ik lag overigens nog op mijn 12e met een blindedarmontsteking 10 dagen in het ziekenhuis
Ik moet ineens aan dat voorval denken tijdens mijn co-schappen. Eén van de internisten was opgenomen en werd ontslagen, want kon volgens zijn behandelaar naar huis. Hij was het daar niet mee eens (had bijv nog koorts) en heeft zichzelf toen op zijn eigen naam als behandelaar weer opgenomenquote:Op zondag 21 april 2019 23:34 schreef derLudolf het volgende:
Iets langer dan tegenwoordig is in sommige gevallen niet verkeerd denk ik...
Ik heb het idee dat ze in D langer worden vastgehouden in het ziekenhuis bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 21 april 2019 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet ineens aan dat voorval denken tijdens mijn co-schappen. Eén van de internisten was opgenomen en werd ontslagen, want kon volgens zijn behandelaar naar huis. Hij was het daar niet mee eens (had bijv nog koorts) en heeft zichzelf toen op zijn eigen naam als behandelaar weer opgenomen
Altijd fijn als de dokter ook eens ziek wordt en er een inzicht bijkomtquote:Op zondag 21 april 2019 23:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet ineens aan dat voorval denken tijdens mijn co-schappen. Eén van de internisten was opgenomen en werd ontslagen, want kon volgens zijn behandelaar naar huis. Hij was het daar niet mee eens (had bijv nog koorts) en heeft zichzelf toen op zijn eigen naam als behandelaar weer opgenomen
Ik ken wel meer van dit soort verhalen waarbij de dokter een bepaald privilege heeft wat wij niet hebben. Een chirurg vertrouwde het hoesten en de koorts niet bij haar peuter en de huisarts wilde haar gewoon naar huis sturen. Heeft ze zelf maar de kinderarts gebeld. Peuter werd direct opgenomen op de kinderafdeling. Dat kunnen wij niet. Wij zouden met een doodziek kind, doodongerust thuis zitten.quote:Op maandag 22 april 2019 00:28 schreef Bluezz het volgende:
Altijd fijn als de dokter ook eens ziek wordt en er een inzicht bijkomt
Té vroeg.quote:
Absoluut.quote:Op zondag 21 april 2019 23:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geboortepapieren opvragen, kan je zien hoe je echt heetAl gok ik dat paspoort dat gebruikt heeft voor de namen.
Ziekenhuisopnames zijn nu idd een stuk korter. Mijn oma heeft nog 6 weken per heupoperatie in het ziekenhuis gelegenDat is nu een paar dagen. En voortschrijdende inzichten en technieken zullen vast hebben bijgedragen aan die kortere opnametijd, maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het ook hier een geldkwestie is. Vroeger haalde zkh vooral geld uit de 'bedden'. Elke nacht in een ziekenhuis was meer inkomsten. Nu wordt een ziekenhuis per dbc betaald, dus voor diezelfde heupoperatie staat 1 vast bedrag. En of je nou 3 nachten of 30 nachten blijft, dat bedrag is hetzelfde. Dus hoe sneller naar huis, hoe goedkoper voor het ziekenhuis
Zou je dat kunnen doen via overboekingen? Net als schaken vroegerquote:Op zondag 21 april 2019 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Hier staat nog een monopolyspel waar we anderhalf jaar geleden aan zijn begonnen, kleinzoon J en ik en we hebben alles opgeschreven om (hopelijk) met de jaarwisseling weer verder te gaan.
Elke keer als ik 'm zie heeft ie het erover![]()
In Duitsland ga je ook met een verkouden kind naar de kinderarts en hebben vrouwen een gynaecoloog die vanaf je 16e ieder jaar (!) een uitstrijkje en een echo van je borsten maaktquote:Op zondag 21 april 2019 23:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets langer dan tegenwoordig is in sommige gevallen niet verkeerd denk ik...
Ik heb het idee dat ze in D langer worden vastgehouden in het ziekenhuis bijvoorbeeld.
Ik liep ooit drie maanden met enorme rugpijn rond. Nou had ik al jaren rugpijn, maar dit was anders maar daar kreeg ik mijn huisarts en fysiotherapeut niet van overtuigd. Uiteindelijk ging een keer eten bij mijn toenmalige schoonouders, die zich rot schrokken van hoe ik er bij liep. Mijn schoonvader belde een vriendje van hem, radioloog. Dag later kon ik in de lunchpauze in de MRI stappen. Hij had direct tijd om te kijken, constateerde een hernia op twee niveau's en een half uur later zat ik bij de neuroloog. Ik ben mijn schoonvader en die twee artsen zeer dankbaar maar ik vind het nog steeds schandalig dat het zo moest gaan. Dat heb ik mijn huisarts overigens ook verteld later en die heeft uitgebreid zijn excuses aangeboden.quote:Op maandag 22 april 2019 00:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken wel meer van dit soort verhalen waarbij de dokter een bepaald privilege heeft wat wij niet hebben. Een chirurg vertrouwde het hoesten en de koorts niet bij haar peuter en de huisarts wilde haar gewoon naar huis sturen. Heeft ze zelf maar de kinderarts gebeld. Peuter werd direct opgenomen op de kinderafdeling. Dat kunnen wij niet. Wij zouden met een doodziek kind, doodongerust thuis zitten.
Fijn dat het zo opgehelderd kon worden, maar inderdaad schandalig dat je er dus eigenlijk connecties voor moest hebbenquote:Op maandag 22 april 2019 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik liep ooit drie maanden met enorme rugpijn rond. Nou had ik al jaren rugpijn, maar dit was anders maar daar kreeg ik mijn huisarts en fysiotherapeut niet van overtuigd. Uiteindelijk ging een keer eten bij mijn toenmalige schoonouders, die zich rot schrokken van hoe ik er bij liep. Mijn schoonvader belde een vriendje van hem, radioloog. Dag later kon ik in de lunchpauze in de MRI stappen. Hij had direct tijd om te kijken, constateerde een hernia op twee niveau's en een half uur later zat ik bij de neuroloog. Ik ben mijn schoonvader en die twee artsen zeer dankbaar maar ik vind het nog steeds schandalig dat het zo moest gaan. Dat heb ik mijn huisarts overigens ook verteld later en die heeft uitgebreid zijn excuses aangeboden.
Ik schaam me er plaatsvervangend voor. Het was wel een goede les voor me hoe moeilijk het kan zijn voor mensen om de juiste zorg te krijgen en daar probeer ik in mijn werk ook rekening mee te houden.quote:Op maandag 22 april 2019 08:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fijn dat het zo opgehelderd kon worden, maar inderdaad schandalig dat je er dus eigenlijk connecties voor moest hebben
Bah zeg. Ook van het weer in Aberdeen.quote:Op maandag 22 april 2019 09:32 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik heb ook nog nooit een nacht in het ziekenhuis gelegen .. gelukkig!
En bwuh.. het is goed weer, dus met de ramen open slapen, maar ook met de buren die hun ochtend sigaretje in de tuin doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |