Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop sowieso dat die navigatie verbeterd is in de 3, die van de Model S was echt bagger. Gebruikte meestal google maps op m'n telefoon om te kijken of de route en aankomsttijd echt wel logisch was.
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaanquote:Op woensdag 29 mei 2019 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Nooit problemen mee gehad zelf. Niet op de classic S en niet op de meest recente MS. Maar goed, jij had net het model daartussen geloof ik. Al lijkt mij dat softwarematig hetzelfde.
Ik lees wat ik interessant vindt.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Je leest heel veel op fora, maar je hebt nooit alle klachten over de navigatie gelezen? Heb ermee in NL, DE, BE en UK gereden en 9 van de 10 keer geeft ie een slechtere route dan gmaps. Ik hoorde dat er recent wel updates waren over snelste route ipv kortste route (wat hij vaak leek te doen) maar heb ook zat situaties gehad waarbij je de snelweg afstuurde om daarna weer erop te gaan
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees wat ik interessant vindt.
Voor mijn gevoel is Tesla navi gelijk aan google maps. Maar ik kan mij vergissen.
Wat met problemen mee kan spelen is dat kaartupdates alleen over wifi gaan en niet iedereen hangt de Tesla aan de wifi. Dan zul je best een verminderde navigatie krijgen naar verloop van tijd.
Maar goed, ik herken het dus niet.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk tussen de MS en M3 als het gaat om navigatie. Maar goed, ik gebruik de navigatie meer om informatie over mijn aankomsttijd te krijgen en rijdt meestal zoals ik denk dat het het beste is. Ik zit veel op de weg, vandaar.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee de kaart is Google Maps, maar de navigatie is één of andere Navigon bagger. Ik kreeg zelden dezelfde route op de Tesla navi dan op m'n telefoon. En in 99% van de gevallen was de route via telefoon met Google Maps beter en accurater (bij files e.d.).
Misschien dat het bij de Model 3 anders is... ik hoop het iig.
Niksquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Waarom zou je hem laten staan als je hem niet gaat halen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat kan je nu nog eigenlijk met de aanbetaling van je Model 3 doen? Ik heb die toen ook gedaan, maar heb je nu nog voordeel omdat je voorrang hebt of iets? Of kan ik het beter annuleren nu ik er toch geen ga halen.
Officieel krijg je voorrang.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Genoeg voorbeelden van aanbetalers 2 jaar terug die nu nog wachten en anderen die bestellen en binnen een week rijden.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dacht misschien dat je nog steeds wel voorrang kreeg ofzo als je die aanbetaling had
Maar je gaat hem niet halen? Dus waarom dan bijhouden voor de voorrang?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zie je af van je aankoop?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.quote:
Het is inderdaad nog behoorlijk aan de prijs wil je een redelijk voertuig halen. Maar onder aan de streep is het fiscaal wel erg aantrekkelijk. Wellicht dat ik ook nog even wacht om te kijken hoe de ontwikkelingen vorderen. Risico is dan wel dat het op termijn fiscaal niet echt interessant meer is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had al een S, dacht voor m'n werknemer in de toekomst een 3 of m'n broertje die ook ondernemer is had wel interesse. Uiteindelijk heeft hij een i3 gekocht omdat toen duidelijk was dat die 50k Model 3 er nog niet was. Nu ging het allemaal nog wel sneller dan verwacht, maar 50k is ie wel vrij kaal en zo'n tweede hands i3 is goedkoper en degelijker.
M'n werknemer rijdt nog prima in z'n Ioniq en de zaken gaan niet meer zo goed als toen. Heb m'n S ook verkocht en rij nu een 1-serie. Het verschil tussen een beetje mooie Model 3 of mijne tweede hands S was echt heel klein qua prijs dus dan had ik hem net zo goed kunnen houden. Als de zaken weer beter gaan zal een EV weer gunstiger voor me zijn maar tot 50k zie ik nu (en binnenkort) weinig toffe auto's.
Tja dat zegt niet altijd wat. Ik heb ook websites die gewoon reclame-inkomsten e.d. draaien en als die wegvallen om wat voor reden dan kan dat veel geld schelen. Nu maar weer beetje boekhoudenquote:Op dinsdag 4 juni 2019 13:24 schreef Rockefellow het volgende:
Zaken gaan niet zo goed meer? De markt draait overuren toch?
Nicequote:Op zaterdag 8 juni 2019 10:31 schreef Seven. het volgende:
https://www.topgear.com/c(...)arging-car-world?amp
Wat heb je besteld dan (as in: welke opties, kleur, velgen)?quote:Op zondag 9 juni 2019 17:47 schreef nostra het volgende:
Nog steeds geen afleverdatum helaas, duurt lang. Wel kans op een AAA-11-A kenteken zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |