Lijkt me een aardige klus om zelf bitterballen te maken, de ragout moet natuurlijk niet te dun maar ook niet te dik zijn, maar lijkt me ook wel weer heel erg lekker.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:43 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Heb een ruim 50 jaar oud recept voor bitterballen. Smullen! Was wel een avontuur om het te maken.
En als ze Bos roepenquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nope. Ik schijn te lujsteren als ze Erik roepen
[..]
De ragout even koelen helpt.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lijkt me een aardige klus om zelf bitterballen te maken, de ragout moet natuurlijk niet te dun maar ook niet te dik zijn, maar lijkt me ook wel weer heel erg lekker.
Dan stijft het natuurlijk een beetje op.quote:
Ik heb ook nog 32 gehad, wat ik me kan herinneren. Ik hoop daar toch nog een keer op terug te kunnen vallen...quote:
Ja, het is even tobben, maar zeer de moeite waard. Had een fout gemaakt met de eiwitten die voor de stolling had moeten zorgen en dat maar opgelost door er gelatine door te mengen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lijkt me een aardige klus om zelf bitterballen te maken, de ragout moet natuurlijk niet te dun maar ook niet te dik zijn, maar lijkt me ook wel weer heel erg lekker.
Op school kroketten,en dan thuis oefenen met bitterballen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan stijft het natuurlijk een beetje op.
Heb jij ze ook weleens zelf gemaakt?
quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:50 schreef Deisyy het volgende:
Zit ik dan met mijn ordinaire Mora-bitterballen
Wel grove mosterd,het liefst uit Groningen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Kwak mosterd erop en ze smaken nagenoeg allemaal hetzelfde.
Graagquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:50 schreef Deisyy het volgende:
Zit ik dan met mijn ordinaire Mora-bitterballen
Da's een eind rijden hoorquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wel grove mosterd,het liefst uit Groningen.
Er gaat sowieso een kwakje mosterd op, grove ook zelfs.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Kwak mosterd erop en ze smaken nagenoeg allemaal hetzelfde.
Dat lieg jequote:Op zaterdag 20 april 2019 22:55 schreef Deisyy het volgende:
Van mosterd ga je liegen, zei mijn moeder altijd
Weer ballen van jouquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
*een paar hete ballen jouw kant op rolt
Ik ken die uitdrukking ook,en van koffie kreeg je rood haar.quote:
Dat kan. Daar hebben er meer van hier wel eens gehad. Ik ook. Al hield ik het maar een maand volquote:
Een maand kan best lang zijn hoorquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:58 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat kan. Daar hebben er meer van hier wel eens gehad. Ik ook. Al hield ik het maar een maand vol![]()
![]()
![]()
![]()
Ja die laatste ken ik ookquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:57 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Ik ken die uitdrukking ook,en van koffie kreeg je rood haar.
Dat heb ik weer liever op een karbonaadje.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wel grove mosterd,het liefst uit Groningen.
Maar jullie hadden het wél in huis dus.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er gaat sowieso een kaakje mosterd op, grove ook zelfs.
Van mosterd ga je liegen, zei mijn moeder altijd
Als je er kaal van zou worden, zou ik het direct geloven.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:57 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Ik ken die uitdrukking ook,en van koffie kreeg je rood haar.
Altijd!quote:Op zaterdag 20 april 2019 23:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Maar jullie hadden het wél in huis dus.
Dat is een soort Kuukskequote:Op zaterdag 20 april 2019 23:05 schreef Ghostbuster het volgende:
Een kaakje? wat is dat voor uitdrukking dan weer
Zijn er nog een paar over?quote:
Een Maria kwakje is ook weer zo iets.quote:Op zaterdag 20 april 2019 23:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Altijd!
En kaakje moest natuurlijk kwakje zijn, maar mijn laptop kent dat woord niet.
Die gooi ik wel dan, een tube.quote:
Vooral als dat één van mijn namen isquote:Op zaterdag 20 april 2019 23:08 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Een Maria kwakje is ook weer zo iets.
Oh die tube's zijn primaquote:Op zaterdag 20 april 2019 23:08 schreef Amphorapotje het volgende:
[..]
Die gooi ik wel dan, een tube.
Veeg kroketten ende bitterballen. Mensen zouden het verschil niet proeven met kroketten en bitterballen waar wél vlees in zit.quote:
Deissy Mariaquote:Op zaterdag 20 april 2019 23:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Vooral als dat één van mijn namen is
Franse mosterd erbijquote:
quote:Op zaterdag 20 april 2019 23:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Vooral als dat één van mijn namen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |