Denk dat we elkaar heel goed begrijpen.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:40 schreef Debsterr het volgende: [..] Ik nam kruistochten wellicht iets anders op
![]()
Hell yes. Tevens zo oververmoeid/overprikkeld dat ik er van kan huilen.quote:
Leuk he, nieuw werk.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hell yes. Tevens zo oververmoeid/overprikkeld dat ik er van kan huilen.
Ik was net in Leidenquote:Op donderdag 18 april 2019 20:43 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk zelf dat mensen die slechte dingen doen uit naam van hun religie, ook wel slechte dingen hadden gedaan zonder die religie.
Dolletjesquote:
Tochtige kruizen jaquote:Op donderdag 18 april 2019 20:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
Aantal users hier zijn ook wel van de kruistochten.
Even uitrusten voordat je weer aan het werk mag. Super eerste brouwerij is er aangekondigd voor van Mollfestquote:Op donderdag 18 april 2019 20:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dolletjes. Lig nu lekker op de bank van vriendje te chillen die weg is, dus dat is wel prima.
Ja, nog 1 dag. Maar volgende week maar 3 dagenquote:Op donderdag 18 april 2019 20:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Even uitrusten voordat je weer aan het werk mag. Super eerste brouwerij is er aangekondigd voor van Mollfest
Ja even niks is erg fijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dolletjes. Lig nu lekker op de bank van vriendje te chillen die weg is, dus dat is wel prima.
Met de trein er doorheen rijden maar ik ga denk ik binnenkort eens daar overnachten in de Ibis.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat kwam je doen in deze fantastische plaats.
Luxe paardje.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Met de trein er doorheen rijden maar ik ga denk ik binnenkort eens daar overnachten in de Ibis.
Dat weet ik dan weer niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:43 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk zelf dat mensen die slechte dingen doen uit naam van hun religie, ook wel slechte dingen hadden gedaan zonder die religie.
Voor mij lekker kort dusquote:
Jij verwoordt wat ik wilde zeggen! Religie maakt het verspreiden van (goede en vooral slechte ideologieën) zoooooo gemakkelijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik dan weer niet.
Of tenminste, of het zo groot zou zijn geworden niet.
Als jij religie hebt om je ideeen aan op te hangen en je kan het verkopen, krijg je veel gemakkelijker (veel) mensen mee. En wat is daarvoor een betere ‘tool’ dan religie?
(Naast politiek)
Daarom is het bij sectes eigenlijk altijd religie, als die secteleiders gewoon maar wat lullen, krijgen ze lang niet zoveel mensen mee in hun gekte, ze hebben religie nodig om het niveau van kwaad te bereiken dat ze uiteindelijk hebben bereikt zeg maar.
Anders hadden ze misschien twee vrouwen misbruikt en een kat doodgeschopt in plaats van 900 mensen vergiftigd.
Religie en politiek zijn pas sinds historisch gezien kort niet meer van hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik dan weer niet.
Of tenminste, of het zo groot zou zijn geworden niet.
Als jij religie hebt om je ideeen aan op te hangen en je kan het verkopen, krijg je veel gemakkelijker (veel) mensen mee. En wat is daarvoor een betere ‘tool’ dan religie?
(Naast politiek)
Daarom is het bij sectes eigenlijk altijd religie, als die secteleiders gewoon maar wat lullen, krijgen ze lang niet zoveel mensen mee in hun gekte, ze hebben religie nodig om het niveau van kwaad te bereiken dat ze uiteindelijk hebben bereikt zeg maar.
Anders hadden ze misschien twee vrouwen misbruikt en een kat doodgeschopt in plaats van 900 mensen vergiftigd.
Ik denk dat de meeste mensen die een religie aanhangen ‘goed’ doen, niet slecht, maar daar hoor je vrijwel nooit wat van.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jij verwoordt wat ik wilde zeggen! Religie maakt het verspreiden van (goede en vooral slechte ideologieën) zoooooo gemakkelijk.
Zie Scientology...
Nou, dat ondersteunt mijn relaas alleen maarquote:Op donderdag 18 april 2019 20:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Religie en politiek zijn pas sinds historisch gezien kort niet meer van hetzelfde laken een pak.
Als je daar je religie voor nodig hebt, klopt er ook iets niet...quote:Op donderdag 18 april 2019 20:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die een religie aanhangen ‘goed’ doen, niet slecht, maar daar hoor je vrijwel nooit wat van.
De jehova’s hier in de buurt ruimen bv altijd sat stuk van de wijk helemaal op, ligt nooit zwerfafval. Dat vind ik best positief, maar hoor je niets over.
Meer de saamhorigheid en de organisatie.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Als je daar je religie voor nodig hebt, klopt er ook iets niet...
Sinds seculiere ideologieen ook een ding zijn hebben we bijvoorbeeld het stalinisme gezien.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou, dat ondersteunt mijn relaas alleen maar
De rest van de wijk is een bende.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Als je daar je religie voor nodig hebt, klopt er ook iets niet...
Maak je zelf toch, ouwe zoetekauw.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:55 schreef Faxie het volgende:
Oeps, vergeten gebak te halen voor op het werk
Ach doe het dinsdag wel
Dus als de rest zich bekeert gaan ze spontaan de straat vegen?quote:Op donderdag 18 april 2019 20:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
De rest van de wijk is een bende.
Als je dat doet door een religie, is dat een positief effect van die religie.
Nahquote:Op donderdag 18 april 2019 21:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maak je zelf toch, ouwe zoetekauw.
Krijg helemaal niks. Niet eens titpicsquote:Op donderdag 18 april 2019 21:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Krijg je als cadeau een SE van @:Kopjechino of moet je het met Elvi doen?
Soms doe je wel dom fax.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:16 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dus als de rest zich bekeert gaan ze spontaan de straat vegen?
Nouja als gesteld wordt dat ze het doen vanwege de saamhorigheid en gedeelde moraal die voortkomt uit hun religie, zou je die vraag best wel kunnen stellen lijkt me.quote:
Als je daadwerkelijk achter het geloof staat klopt dat ook. Daarin staat naasten helpen zeer hoog.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nouja als gesteld wordt dat ze het doen vanwege de saamhorigheid en gedeelde moraal die voortkomt uit hun religie, zou je die vraag best wel kunnen stellen lijkt me.
Dat ligt maar net aan welke kerk. De meeste zijn niet zo streng dat je niks mag.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:28 schreef MissMSX het volgende:
Voor elkaar misschien. Maar een misstap en je wordt uitgekotst. En buitenstaanders zullen altijd anders behandeld worden.
"Mijn definitie van god is beter dan die van jou."quote:Op donderdag 18 april 2019 21:35 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom er 3 miljard stromingen zijn van t zelfde geloof.
Mensen die niet in Thor gelovenquote:Op donderdag 18 april 2019 21:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
"Mijn definitie van god is beter dan die van jou."
Ja dat moet het wel zijn. Ik snap het nog steeds niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
"Mijn definitie van god is beter dan die van jou."
Die hadden het lekkerste eten?quote:Op donderdag 18 april 2019 21:43 schreef Elvi het volgende:
Als ik mij ooit bij een kerk aan zou sluiten, dan zouden dat denk ik wel de Remonstranten zijn.
Joden danquote:Op donderdag 18 april 2019 21:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat zijn de katholieken. Elke zondag wijn en ouwel.
Wel makkelijker om een man te strikken als die je pas mag ontsluieren na de bruiloftquote:Op donderdag 18 april 2019 21:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Geowon moslim worden, beetje onder de boerka.
Ligt in de koelkastquote:
Iedereen houdt toch van een goede musical..quote:Op donderdag 18 april 2019 21:53 schreef MissMSX het volgende:
Kan iemand me die hype rond the Passion uitleggen?
Mijn manager is aan het sap-vasten.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:55 schreef MissMSX het volgende:
Of gewoon een glas water drinken en trots zijn op jezelf.
Geen idee. Een is the Passion een musical?quote:Op donderdag 18 april 2019 21:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Iedereen houdt toch van een goede musical..
Lichaamssap?quote:Op donderdag 18 april 2019 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn manager is aan het sap-vasten.
Dat heb ik net gedaanquote:Op donderdag 18 april 2019 21:55 schreef MissMSX het volgende:
Of gewoon een glas water drinken en trots zijn op jezelf.
Lijkt er wel behoorlijk opquote:Op donderdag 18 april 2019 21:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Geen idee. Een is the Passion een musical?
Nog een dan maar.quote:
Op Krabbé na heb ik nog geen bn'er gezienquote:
Mehquote:Op donderdag 18 april 2019 21:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Iedereen houdt toch van een goede musical..
interessant doen. Kunnen ze weer wat talkshows aflopen de komende dagen.quote:
Edsiliaquote:Op donderdag 18 april 2019 22:01 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Op Krabbé na heb ik nog geen bn'er gezien
Ah. Zag hem voorbij komen en dacht dat het een BN ding was.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:01 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Op Krabbé na heb ik nog geen bn'er gezien
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het kijk. Andere jaren horde ik het alleen als er goede muziek bij was geweest. Zoals vorig jaar met Elske Dewallquote:Op donderdag 18 april 2019 22:00 schreef CherryLips het volgende:
O ik vind The Passion wel leuk gedaan hoor. Het is wat toegankelijker voor een groot publiek (zoals ik).
Maar is het niet gewoon puur vermaak? Zit toch geen religieus idee achter?quote:Op donderdag 18 april 2019 22:00 schreef CherryLips het volgende:
O ik vind The Passion wel leuk gedaan hoor. Het is wat toegankelijker voor een groot publiek (zoals ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |