SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ftfyquote:Op donderdag 18 april 2019 10:33 schreef PicoMMP het volgende:
20-04: Groningen - Ajax (speelronde 31)
23-04: Ajax - Vitesse (speelronde 32)
30-04: Tottenham - Ajax (eerste halve finale CL)
05-05: Willem II - Ajax (bekerfinale)
08-05: Ajax - Tottenham (tweede halve finale CL)
12-05: De Graafschap - Ajax (speelronde 33)
19-05: Ajax - Utrecht (speelronde 34)
01-06: Ajax - Barcelona (finale CL)
02-06: Huldiging Ajax (Leidscheplein)
Zo ziet het eruit als speelronde 33 over de bekerfinale wordt heen getild.
0,1% van de CL winst premie verdelen over alle Eredivisie clubs. Als smeerolie.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nu een zak popcorn kopen om te kijken hoe de clubs er vanmiddag/vanavond? eruit gaan komen
De kans was natuurlijk vrij minimaal, maar ze hebben hun les wel geleerd denk ik jaquote:Op donderdag 18 april 2019 10:41 schreef PicoMMP het volgende:
Hopelijk leert de KNVB hier van. Wat een prutsers.
Uiteraard. Niemand had dit verwacht, maar je moet er toch altijd enigszins rekening mee houden als je een speelschema maakt. Er speelden twee ploegen in de CL en het blijft voetbal. Ze hebben het einde van de competitie helemaal dichtgemetseld met die midweekse speelronde en de bekerfinale (die kon best een of twee weken later).quote:Op donderdag 18 april 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De kans was natuurlijk vrij minimaal, maar ze hebben hun les wel geleerd denk ik ja
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Uiteraard. Niemand had dit verwacht, maar je moet er toch altijd enigszins rekening mee houden als je een speelschema maakt. Er speelden twee ploegen in de CL en het blijft voetbal. Ze hebben het einde van de competitie helemaal dichtgemetseld met die midweekse speelronde en de bekerfinale (die kon best een of twee weken later).
Gewoon lekker voetballen op tweede kerstdag in de middag ofzo.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef O_o_ het volgende:
Kort die winterstop ook eens twee weken in.
Dat, en oudjaarsdag, en dan even een weekje niets.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon lekker voetballen op tweede kerstdag in de middag ofzo.
Snap ik ook niet. De bekerfinale is juist een leuk toetje op het einde. En de finalisten vinden het vast echt niet erg dat het seizoen nog een weekje langer duurt.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergetenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.
Tja, maar daar zit bijna een maand tussen. Ze hadden de competitie sowieso wel een week langer door kunnen laten lopen.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Had dit strakke schema aan het eind ook weer niet te maken met de Nations League in juni? Anders snap ik er ook maar weinig van.
Ah, daar zit wel wat in ja. Die play-offs om Europees voetbal mogen ze wmb afschaffen. Daar is ook echt heel weinig belangstelling voor.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.
Jup, daar denk ik ook al jaren niet meer aan maar het speelt wel mee hierquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergeten
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:52 schreef BobW het volgende:
Straks wordt De Graafschap - Ajax weer de laatste wedstrijd
Ik vind dat hij sinds de winterstop nog niet écht in vorm is geweest en juist wat betreft het korte passwerk, het vinden van de opening en de timing er vaak net naast zit. Daarom is hij niet zo bepalend meer, bij Bayern uit bijvoorbeeld was het echt onder zijn leiding dat Ajax onder de druk uit begon te voetballen toen ze dreigden platgewalst te worden.quote:Op donderdag 18 april 2019 01:25 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Als er een iemand bepalend is bij Ajax is het Ziyech wel.
Oke zijn schot kan de laatste weken wat beter maar zijn spelinzicht is zo belangrijk.
Niets voor niets de EL finale en CL (halve) finale gehaald
quote:Op donderdag 18 april 2019 10:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ergens gelezen?
Uh, oké.
Maar ik denk dat het ongeveer 50/50 is.
twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
Ik hoop het niet, liever thuis. Heb ook kaarten voor Ajax - Utrechtquote:Op donderdag 18 april 2019 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.
Moet kunnen + wel echt favorietquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
Aad is een zware drinkerquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op donderdag 18-04-2019 om 10:59:00Oh captain, my captain! 👨✈️Vote 📲 https://t.co/gnveFw2bnr#UCL #juvaja https://t.co/GH8F2iZ0OA reageer retweet
gelukkig dat het in de reglementen staat dat een club minimaal 2 etmalen rust moet hebben, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossenquote:
Ik heb iets meer vertrouwen in dit team en deze trainer dan het team en de trainer van die verloren wedstrijd. Eindeloos breien en dan ook nog je beste spits eruit halen.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.
Ze moeten ook niet gaan inhouden om energie te besparen of om blessures te voorkomen. Ja oke, als er een 3 goals voorsprong is ofzo. Maar niet vanaf minuut 1.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de andere wedstrijden lastiger gaan worden. Dat zijn toch meer teams die het op kunnen brengen om op een goede dag Ajax echt vast te zetten. Al hoop ik gewoon dat dit team nu in zo'n flow zit dat ze die teams ook gewoon vrij snel duidelijk maken dat er niets te halen valt. Als je ziet hoe bijvoorbeeld Frenkie in de tweede helft onder de druk van Juventus uitvoetbalt, dan moet dat tegen Utrecht of Vitesse ook wel te doen zijn, maar ja dat mentale aspect en de concentratie hè?
Kan ik me iets bij voorstellen ;-) Blijft een gruwel dat play-offsquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergeten
Bij 538 denken ze ook dat het 50/50 is voor beide wedstrijdenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
48 uur dus je kan prima op zondagmiddag voetballen en dan op dinsdagavond weerquote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
gelukkig dat het in de reglementen staat dat een club minimaal 2 etmalen rust moet hebben, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
nee er moeten 2 volledige rustdagen tussen de speeldagen zittenquote:Op donderdag 18 april 2019 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
48 uur dus je kan prima op zondagmiddag voetballen en dan op dinsdagavond weer
Uitwestrijd tegen Juve was de verjaardag van een goede vriend van me. Samen gekeken. Mooi verjaardagscadeau voor hem. Eerste match tegen Tottenham is op mijn verjaardag. Hoop dat het een traditie wordt.
Net zei je twee etmalenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee er moeten 2 volledige rustdagen tussen de speeldagen zitten
The boys are back in townquote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt zin om Toby, Jan, Christian en Davinson terug te zien in Arena
Okequote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kaarten voor Ajax - Utrecht. Als die verplaatst wordt naar een week later kan ik er niet bij zijn.
Hoop echt dat er iets anders uit de verf komt dan dat...
Het is wat meid. Ik neem je plek graag in.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kaarten voor Ajax - Utrecht. Als die verplaatst wordt naar een week later kan ik er niet bij zijn.
Er is toch geen enkele club die het gaat accepterenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
200eu psquote:Op donderdag 18 april 2019 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is wat meid. Ik neem je plek graag in.
Ik denk dat André, Daley, Mathijs, Nicolás, Noussair, Lasse, Joël, Klaas-Jan, Frenkie, Donny, Hakim en Dusan dat ook vinden!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
In de kerstperiode in Engeland spelen die clubs wel regelmatig met maar 1 "echte" rustdag, volgens mij. Maar in die periode gelden er sowieso geen regelsquote:
Daar was Louis ook altijd woest om.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In de kerstperiode in Engeland spelen die clubs wel regelmatig met maar 1 "echte" rustdag, volgens mij. Maar in die periode gelden er sowieso geen regels
wat een verschrikkelijk uit tenue hebben die, alleen daarom moeten ze al bestraft wordenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat ze gisteren hadden was 3e tenue van hun. Hun uitshirt is best netjes.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk uit tenue hebben die, alleen daarom moeten ze al bestraft worden
Eerlijk gezegd vind ik Veltman beter.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:28 schreef maxi-mus het volgende:
Ik weet niet wie het hier gister had over een zware blessure voor Mazraoui maar die loopt op filmpjes alweer normaal. Voor wat het waard is.
+1quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik Veltman beter.
Wie had dit ooit gedacht.
hun thuistenue hebben ze ook al verkracht, dan is inderdaad het 1e uittenue het redelijkstquote:Op donderdag 18 april 2019 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat ze gisteren hadden was 3e tenue van hun. Hun uitshirt is best netjes.
Tegen goede tegenstanders wel ja, tegen de zwakkere broeders heb ik liever Mazraoui. Maar veltman heeft mij ook aardig verrast ja.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
+1quote:
verdedigend zekerquote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juvequote:
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juve) Maar verdediging vind ik toch wat belangrijker. Zeker omdat ik Mazraoui verdedigend wel érg zwak vindt de laatste tijd.
Vindtquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juve) Maar verdediging vind ik toch wat belangrijker. Zeker omdat ik Mazraoui verdedigend wel érg zwak vindt de laatste tijd.
@onlogischquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
was wel wederzijds wat ruimtes weggeven betreftquote:Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtDie ruimtes die ze aan o.a. Sterling gaven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtDie ruimtes die ze aan o.a. Sterling gaven
Klopt. Ik had het ook kunnen verwijderen, maar dat zou ik extreem zwak vinden.quote:
Ik vond ze helemaal niet zo zwak tegen PSV, die kwamen gewoon goed wegquote:Op donderdag 18 april 2019 13:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, eens.
Wat dat betreft begin ik wel echt te hopenIk vond Tottenhan tegen PSV al zwak, toen gaf ik al aan dat Ajax kans had gemaakt, maar nu zonder die 2 spelers maak je wel echt serieus kans hoor.
Maar ik ben dan zo bang dat dit juist zo'n deceptie gaat worden.
[..]
Klopt. Ik had het ook kunnen verwijderen, maar dat zou ik extreem zwak vinden.![]()
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
Interview met Alderweireld, Vorm ging blijkbaar goed los na de 1-2 van Ajax.
Wel bizar eigenlijk dat je niet als team dan kijkt naar de toekomstig tegenstander maar een kansloos potje wat al beslist was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, die wedstrijd kan je terugkijken toch. Tottenham zal vooral met City bezig zijn geweest, dan kan daarna het vizier op Ajax.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel bizar eigenlijk dat je niet als team dan kijkt naar de toekomstig tegenstandig maar een kansloos potje wat al beslist was.
Vorm mag best eens als tweede of zelfs eerste keeper (in een tussenjaartje) bij Ajax keepen nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen met een vkb ruptuur lopen soms ook zelf het veld af.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:28 schreef maxi-mus het volgende:
Ik weet niet wie het hier gister had over een zware blessure voor Mazraoui maar die loopt op filmpjes alweer normaal. Voor wat het waard is.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ach, die wedstrijd kan je terugkijken toch. Tottenham zal vooral met City bezig zijn geweest, dan kan daarna het vizier op Ajax.
Woensdag CL, vrijdag om 21:15 eredivisie genot.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch hetzelfde, wedstrijddag 2 etmalen wedstrijddag
Het was een filmpje van Neres tijdens de uitlooptraining maar het zegt niet alles inderdaad. Zou het wel sneu voor hem vinden als hij deze weken moet missen.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Mensen met een vkb ruptuur lopen soms ook zelf het veld af.
ze spelen nu toch dinsdag 30 april en woensdag 8 mei er is toch geen eredivisie wedstrijd op 10 mei?quote:Op donderdag 18 april 2019 14:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Woensdag CL, vrijdag om 21:15 eredivisie genot.
Daarbij wordt er ook verdedigend wel wat anders gespeeld tegen een Juve dan in de Eredivisie. In de Eredivisie staat Ajax in mijn ogen vaak een stuk aanvallender en is het als back ook minstens zo belangrijk dat je onder druk kunt opbouwen, want juist dan is balverlies vaak risicovol. In zo'n pot tegen Juve staat het team wat defensiever en dan kan zelfs een Sinkgraven overeind blijven, terwijl die tegen een gemiddelde club uit het rechterrijtje doorgaans een stuk of 3 100% kansen weggeeft.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee..quote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Bizar idd.. Het zou wat zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn he als Ajax over een kleine maand in de CL finale zou kunnen staan![]()
Als je dat voor de start van dit seizoen had gezegd hadden ze je in n dwangbuis afgevoerd naar t lokale gesticht
Ik ging met angst naar het stadion voor de wedstrijd tegen Sturm Graz, als we dit jaar maar wel Europees voetbal zouden halenquote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn he als Ajax over een kleine maand in de CL finale zou kunnen staan![]()
Als je dat voor de start van dit seizoen had gezegd hadden ze je in n dwangbuis afgevoerd naar t lokale gesticht
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
dan doet Son weer meequote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.
Ik verwacht zelfs dat Ajax in de Arena echt 4-0 eroverheen gaat.
Dat denk ik niet. En Son doet de tweede wedstrijd gewoon mee.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.
Heeft vorm connectie met Ajax?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels is dit toch een vrij realistisch scenario.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Dat lijkt me nou ook weer wat overdreven, het is en blijft een goed voetballende ploeg.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Heeft vorm connectie met Ajax?
quote:Op donderdag 18 april 2019 15:15 schreef Elan het volgende:
Finale halen moet nu een makkie zijn ja tegen een gemankeerd Spurs.
Iedereen die iets anders roept is een Calimero en zich aan het indekken.
Ook zonder Kane (en Son de eerste pot) heeft Tottenham nog genoeg kwaliteit en een veel grotere begroting dan Ajax. Hoewel het met enig fortuin was schakelen ze wel City uit, misschien wel de ploeg die het meest in vorm was dit seizoen. Ik ga mij zeker niet rijk rekenen, 50/50 wmb.quote:
quote:
Minstens evenaren natuurlijkquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:43 schreef Dven het volgende:
[..]
PSV 2004/2005. Alles verloren tegen profclubs in de voorbereiding. Wel halve finale CL en de dubbel gewonnen
Kan Korea hem niet nog even oproepen voor het leger ofzo?quote:Op donderdag 18 april 2019 14:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. En Son doet de tweede wedstrijd gewoon mee.
Misschien kan Ome Kim een oorlog beginnen, dan moet hij wel.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan Korea hem niet nog even oproepen voor het leger ofzo?
quote:Op maandag 15 mei 2017 16:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijft in ieder geval de 'geen Europese finales' nog over
quote:
Leukleukleuk. Nog geen 2 jaar verder en opeens sta je er straks misschienquote:
Ik zal hem even appen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Misschien kan Ome Kim een oorlog beginnen, dan moet hij wel.
Kut, weer gewonnen van een amateur. Gaat een kloteseizoen worden zoquote:Op donderdag 18 april 2019 15:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vanaf nu zit ik vol met verwachtingen na elke droevige voorbereiding.
Ohja jij die dacht dat ik zwartgallig over Bosz was in het begin (lol).quote:Op donderdag 18 april 2019 15:29 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
[..]
Leukleukleuk. Nog geen 2 jaar verder en opeens sta je er straks misschien
Ah je herinnert het je ook nogquote:Op donderdag 18 april 2019 15:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ohja jij die dacht dat ik zwartgallig over Bosz was in het begin (lol).
quote:Op donderdag 3 november 2016 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach is niet alsof we met dat geld ineens wel kunnen concurreren.
Nederlandse clubs moeten eerst maar eens proberen in de EL echt goed te presteren, dat is al lastig zat.
quote:Op donderdag 3 november 2016 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach lekker boeiend die CL, daar is toch geen eer aan te behalen.
Tja een jaar ervoor konden we niet winnen van Molde en Fenerbahçequote:Op donderdag 18 april 2019 15:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah je herinnert het je ook nog
Deze waren trouwens ook wel leuk
[..]
[..]
En dan hetzelfde jaar nogquote:Op donderdag 18 april 2019 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tja een jaar ervoor konden we niet winnen van Molde en Fenerbahçedus ze moesten het inderdaad nog maar eerst laten zien in de EL.
Na die uitschakeling tegen Rostov waren we ook lekker cynisch.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:41 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan hetzelfde jaar nog![]()
Blij dat we er nu om kunnen lachen
Of Ajax zich simpelweg een jaartje in de absolute top heeft kunnen nestelen. Juventus speelde ook zo slecht niet meer en het is niet voor niets dat de hele wereld het heeft over het fantastische Ajax dat een nieuw soort voetbal uitgevonden lijkt te hebben.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Na die uitschakeling tegen Rostov waren we ook lekker cynisch.
Of vorig jaar na die pot tegen Rosenborg kregen we ook te horen hoe de EL-finale een incident is. Achteraf altijd makkelijk lullenhet is ook niet echt te verwachten dat werkelijk alle topclubs in de CL dit jaar niet echt op hun top zijn.
Klopt, het komt ook samen dat Ajax nu het beste team van de eeuw heeft. Maar de topclubs zijn ook niet meer zo souverein als ze waren, niet voor niks dat veel van die clubs een flinke slag willen slaan op de transfermarkt deze zomer.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Of Ajax zich simpelweg een jaartje in de absolute top heeft kunnen nestelen. Juventus speelde ook zo slecht niet meer en het is niet voor niets dat de hele wereld het heeft over het fantastische Ajax dat een nieuw soort voetbal uitgevonden lijkt te hebben.
ik heb er ook niets mee, voordeel is wel dat zij onze (top) spelers niet meer kunnen betalenquote:Op donderdag 18 april 2019 15:25 schreef Elan het volgende:
Je trapt 2 titelfavorieten uit het toernooi. Who the fuck are Spurs?
Grappig.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:47 schreef Dven het volgende:
Pfff, Vincent Janssen keert weer terug van een blessure. Flink geluk dat hij niet ingeschreven is voor de CL
quote:Op donderdag 18 april 2019 15:47 schreef Dven het volgende:
Pfff, Vincent Janssen keert weer terug van een blessure.
Sowieso alleen nog verkopen aan de absolute topclubs.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb er ook niets mee, voordeel is wel dat zij onze (top) spelers niet meer kunnen betalen
Wat zouden een Tadic en Ziyech moeten kosten dan?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb er ook niets mee, voordeel is wel dat zij onze (top) spelers niet meer kunnen betalen
1 Feyenoordquote:Op donderdag 18 april 2019 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zouden een Tadic en Ziyech moeten kosten dan?
Ziyech minimaal 55 miljoen, Tadic gaat richting de 70 miljoen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, of de spelers van Ajax hebben allemaal schijt wat er op social media (inclusief forums als dit) geroepen wordt en spelen gewoon hun eigen spel was ze de hele campagne al doen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:50 schreef SaferSephy het volgende:
Brrrr ik heb het gevoel dat Spurs Ajax enorm op hun lazer gaan geven. Omdat we niet langer niets te verliezen hebben. Tot nu toe was het; Elke minuut dat we in ieder geval niet voor lul staan op dit podium is er één. Waardoor men kon spelen op een manier waarop Ajax eigenlijk alleen iets te winnen heeft. Nu slaat die sfeer een beetje om, mede omdat Spurs niet gezien wordt als absolute top, en dat voelt niet lekker
Tadic niet zoveel want die is al 30 maar die gaat niet naar Spurs, die doet een Pelletje in Chinaquote:Op donderdag 18 april 2019 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Spurs gaat met angst naar de Arena, hoe lekker is dat?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, of de spelers van Ajax hebben allemaal schijt wat er op social media (inclusief forums als dit) geroepen wordt en spelen gewoon hun eigen spel was ze de hele campagne al doen.
Ik geloof er geen reet van dat de spelers dit zo zien. En Ten Hag gaat ook niet ineens compleet anders spelen nadat hij heeft gezien wat werkt.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:50 schreef SaferSephy het volgende:
Brrrr ik heb het gevoel dat Spurs Ajax enorm op hun lazer gaan geven. Omdat we niet langer niets te verliezen hebben. Tot nu toe was het; Elke minuut dat we in ieder geval niet voor lul staan op dit podium is er één. Waardoor men kon spelen op een manier waarop Ajax eigenlijk alleen iets te winnen heeft. Nu slaat die sfeer een beetje om, mede omdat Spurs niet gezien wordt als absolute top, en dat voelt niet lekker
Dat weet ik niet en dat ligt ook compleet aan de uitslag in de eerste wedstrijd. Maar ik ben wel blij dat City het niet geworden is, want die zetten me toch een partij druk in de tweede helft, dat was echt niet normaal.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Spurs gaat met angst naar de Arena, hoe lekker is dat?
Dream onquote:Op donderdag 18 april 2019 15:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ziyech minimaal 55 miljoen, Tadic gaat richting de 70 miljoen.
lijkt me ook niet, het podium doet genoegquote:Op donderdag 18 april 2019 15:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van dat de spelers dit zo zien. En Ten Hag gaat ook niet ineens compleet anders spelen nadat hij heeft gezien wat werkt.
Dat is tegelijkertijd een enorme valkuil natuurlijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Spurs gaat met angst naar de Arena, hoe lekker is dat?
Snap ik.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en dat ligt ook compleet aan de uitslag in de eerste wedstrijd. Maar ik ben wel blij dat City het niet geworden is, want die zetten me toch een partij druk in de tweede helft, dat was echt niet normaal.
2021 contractje toch?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tadic niet inderdaad, maar Ziyech zal 35-40 zijn denk ik
In die thuiswedstrijd wel hoor, ze gooiden het gister ook aardig open tegen City.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is tegelijkertijd een enorme valkuil natuurlijk.
Juve en Real kwamen met (achteraf misplaatste) arrogantie naar de Arena.
Spurs zal je niet overrompelen, die weten precies wat ze te wachten staat en zullen niet gaan proberen het spel te maken.
Spurs is ook een ploeg dat moet voetballen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
In die thuiswedstrijd wel hoor, ze gooiden het gister ook aardig open tegen City.
dat was de eerste wedstrijd nu is de 2e wedstrijd in Amsterdam dus het is gewoon afhankelijk van er de eerste wedstrijd gebeurtquote:Op donderdag 18 april 2019 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is tegelijkertijd een enorme valkuil natuurlijk.
Juve en Real kwamen met (achteraf misplaatste) arrogantie naar de Arena.
Spurs zal je niet overrompelen, die weten precies wat ze te wachten staat en zullen niet gaan proberen het spel te maken.
Ik zou het geen probleem vinden als ze Ajax laten voetballen maar dat lijkt mij niet te gaan gebeuren. Je zag ook dat Ajax het tegen Juventus vooral moeilijk had toen ze onder druk werden gezet. Dat gaat Spurs ook weer doen, en dan de backs laten opbouwen.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Spurs is ook een ploeg dat moet voetballen.
Denk ik ook, als ze het aan Ajax laten gaan ze er sowieso af.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zou het geen probleem vinden als ze Ajax laten voetballen maar dat lijkt mij niet te gaan gebeuren. Je zag ook dat Ajax het tegen Juventus vooral moeilijk had toen ze onder druk werden gezet. Dat gaat Spurs ook weer doen, en dan de backs laten opbouwen.
Zodra Juventus kortstondig druk zette ontstonden er direct levensgrote kansen aan de andere kant.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik zou het geen probleem vinden als ze Ajax laten voetballen maar dat lijkt mij niet te gaan gebeuren. Je zag ook dat Ajax het tegen Juventus vooral moeilijk had toen ze onder druk werden gezet.
Denk dat Spurs dat nog steeds wel kan, maar die willen vooral geen geld uitgeven, lijkt het.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2019 16:04 schreef Marcoss het volgende:
Weer de Graafschap-Ajax als kampioenswedstrijd dus
In de eerste helft niet. Daarna had Ajax een oplossing gevonden door Schone wat te schuiven waardoor Veltman niet meer steeds in de problemen kwam omdat hij dieper stond.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Zodra Juventus kortstondig druk zette ontstonden er direct levensgrote kansen aan de andere kant.
Waarschijnlijk krijgen jullie het wel moeilijk tegen clubs die niet echt willen voetballen en alleen loeren op een smerige counter, gelukkig zitten die niet meer in het toernooi.
Kan nog van alles gebeuren daarvoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:04 schreef Marcoss het volgende:
Weer de Graafschap-Ajax als kampioenswedstrijd dus
weet je nietquote:Op donderdag 18 april 2019 16:04 schreef Heeinz het volgende:
Daar gaat de mogelijke kampioenswedstrijd in de JC Arena
Same. Godverquote:Op donderdag 18 april 2019 16:06 schreef BobW het volgende:
Shit, hoopte dat Utrecht-thuis de laatste zou zijn omdat ik er heen ga
Wellicht officieuze kampioenswedstrijd als PSV ergens verliest ja, maar ik wil die schaal omhoog zienquote:
Ja, mogelijke kampioenswedstrijd danquote:Op donderdag 18 april 2019 16:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kan nog van alles gebeuren daarvoor.
Allemaal de Graafschap zijn schuld, als die gewoon die wedstrijd naar vrijdag hadden kunnen verplaatsen dan was er geen enkel probleem.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef TheJanitor het volgende:
Andere fans gaan zo zuur zijn. Een redelijke oplossing vinden voor Ajax? KNJB!!!!!!
Prima tochquote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef dz5b604 het volgende:
Graafschap - Ajax als mogelijke kampioenswedstrijd
[..]
Allemaal de Graafschap zijn schuld, als die gewoon die wedstrijd naar vrijdag hadden kunnen verplaatsen dan was er geen enkel probleem.
dat is wel zo maar ik vind dit wel een hele nette oplossingquote:Op donderdag 18 april 2019 16:07 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wellicht officieuze kampioenswedstrijd als PSV ergens verliest ja, maar ik wil die schaal omhoog zien
Waarbij het wel de vraag zou zijn of de concurrentie (van zowel Ajax als de Graafschap) dan ook naar vrijdag moest toch? Dus ook bij akkoord van de Graafschap was het nog afwachten geweestquote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef dz5b604 het volgende:
Graafschap - Ajax als mogelijke kampioenswedstrijd
[..]
Allemaal de Graafschap zijn schuld, als die gewoon die wedstrijd naar vrijdag hadden kunnen verplaatsen dan was er geen enkel probleem.
Ik had dan liever de 33e speelronde op 12 mei gezien en de 34e op 15 meiquote:Op donderdag 18 april 2019 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is wel zo maar ik vind dit wel een hele nette oplossing
dacht van niet vanwege het stadion, daarom hebben ze voor dit seizoen ook niets gekochtquote:Op donderdag 18 april 2019 16:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Spurs dat nog steeds wel kan, maar die willen vooral geen geld uitgeven, lijkt het.
Dat was een hele andere tijd en team.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat dachten we 3 jaar geleden ook.
Maar dan had je 2 speelronden moeten omgooien, wat een hoop meer geschuif is, nu maar 1.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:11 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik had dan liever de 33e speelronde op 12 mei gezien en de 34e op 15 mei
Bryan Smeets doet niet mee. En Frank de Boer zit in Amerika.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat dachten we 3 jaar geleden ook.
mee eens maar dit is beter dan hoe het wasquote:Op donderdag 18 april 2019 16:11 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik had dan liever de 33e speelronde op 12 mei gezien en de 34e op 15 mei
Cerny.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat was een hele andere tijd en team.
Dat snap ik, ik zeg ook alleen wat ik liever had. Kampioenswedstrijd in eigen huis is toch een stuk leuker, en niet alleen omdat ik daar kaarten voor hebquote:Op donderdag 18 april 2019 16:11 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Maar dan had je 2 speelronden moeten omgooien, wat een hoop meer geschuif is, nu maar 1.
het kan nogquote:Op donderdag 18 april 2019 16:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik zeg ook alleen wat ik liever had. Kampioenswedstrijd in eigen huis is toch een stuk leuker, en niet alleen omdat ik daar kaarten voor heb
Dat is ook zeker waar. En dan maar weer het tripje naar Madrid om daar weer de dag van m'n leven te hebbenquote:Op donderdag 18 april 2019 16:15 schreef Simmertje het volgende:
Achja, zonde van die eventuele kampioens pot. Ajax heeft nu wel een week rust naar de uitwedstrijd toe. En ik vier liever het behalen van de finale CL in de arena dan het kampioenschap
Jawel, daar wordt veel makkelijker omgegooid.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:14 schreef Marcoss het volgende:
Spurs speelt overigens (volgens het normale schema) op 6 mei een competitiewedstrijd, dus ook daar hadden ze geen rekening gehouden met CL in die fase
als ze Madrid halen ga ik ook wat mensen bellenquote:Op donderdag 18 april 2019 16:17 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat is ook zeker waar. En dan maar weer het tripje naar Madrid om daar weer de dag van m'n leven te hebben
Kan ook tegen je werken, dat je uit de flow bent na maandenlang 2 wedstrijden per week.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:15 schreef Simmertje het volgende:
Achja, zonde van die eventuele kampioens pot. Ajax heeft nu wel een week rust naar de uitwedstrijd toe. En ik vier liever het behalen van de finale CL in de arena dan het kampioenschap
Feestje in de Arena, feestje in Madrid, feestje op P3. Lekker man. Niks mis mee.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:17 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat is ook zeker waar. En dan maar weer het tripje naar Madrid om daar weer de dag van m'n leven te hebben
Ja, da's waar, daar is enkel de laatste speeldag volledig gelijkquote:Op donderdag 18 april 2019 16:18 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Jawel, daar wordt veel makkelijker omgegooid.
Dat moet je ook gewoon doen, hele week trainen met een volledig b-elftal en dat opstellen, want stel je voor dat het verlengen wordt terwijl je basisspelers erin hebt staan.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:21 schreef Simmertje het volgende:
En nog feestje in de kuip met reserve Ajax tussendoor. Treble here we come.
Gewoon de finale van de CL vergetenquote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef maxi-mus het volgende:
RESTERENDE PROGRAMMA AJAX
20-4 FC Groningen (uit) Eredivisie
23-4 Vitesse (thuis) Eredivisie
30-4 Tottenham Hotspur (uit) Champions League
5-5 Willem II (finale) KNVB-beker
8-5 Tottenham Hotspur (thuis) Champions League
12-5 FC Utrecht (thuis) Eredivisie
15-5 De Graafschap (uit) Eredivisie
Je vergeet de CL finale voor het gemak.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef maxi-mus het volgende:
Ja, iedereen moet dat gewoon accepteren. Hebben het over de fucking CL finale, bekerfinale is daar compleet ondergeschikt aan. En een leuke kans voor de reserve spelers om ook bijdrage te hebben aan een prijs.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat moet je ook gewoon doen, hele week trainen met een volledig b-elftal en dat opstellen, want stel je voor dat het verlengen wordt terwijl je basisspelers erin hebt staan.
Gewoon uit bij Spurs met 1-4 winnen, kun je ook gewoon knallen in de bekerfinale.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat moet je ook gewoon doen, hele week trainen met een volledig b-elftal en dat opstellen, want stel je voor dat het verlengen wordt terwijl je basisspelers erin hebt staan.
Ja inderdaad, die staat namelijk (nog) niet in het programma.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je vergeet de CL finale voor het gemak.
Boh pittig weekje met een bekerfinale, halve finale CL en een potentiële kampioenswedstrijd (als er een hoop mee zit)quote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef maxi-mus het volgende:
https://www.knvb.nl/nieuw(...)ldata-onvermijdelijkquote:Het huidige seizoen heeft een uniek en ongekend verloop. Iets wat vooraf door weinigen voor mogelijk werd gehouden, is toch gebeurd: één Nederlandse club staat in de halve finale van de Champions League, de finale van de TOTO KNVB Beker én is in de race voor het kampioenschap van de Eredivisie. Directeur betaald voetbal Eric Gudde legt uit waarom wijzigingen in de speeldata daardoor onvermijdelijk zijn.
"Bij de totstandkoming van de speeldagenkalender voor het seizoen 2018/2019 zijn de wensen van de clubs geïnventariseerd. In gezamenlijkheid werd besloten dat het schrappen van een midweekse speelronde voorrang moest krijgen ten opzichte van die hele kleine kans dat een van de clubs zo ver zou komen in de Champions League."
"Nu dit met Ajax toch het geval is, blijkt dat er aan het eind van het seizoen geen ruimte meer is om eenvoudig met eredivisiewedstrijden uit te kunnen wijken naar alternatieve data. Na wekenlang alle mogelijke oplossingen te hebben verkend, zijn de overgebleven scenario’s vandaag voorgelegd aan de clubs. Dit omdat alle clubs aan de basis stonden van het competitieprogramma en nu ook allemaal te maken krijgen met speeldata die hoe dan ook veranderen.”
Wat is nu het plan?
We hebben verschillende scenario’s besproken. We willen een sportieve afsluiting, dat is het uitgangspunt. Hiervoor willen we speelronde 33 verschuiven naar woensdag 15 mei (19.30 uur). Ook de play-offs voor promotie/degradatie en voor het Europese ticket zullen hierdoor verschuiven.
Worden deze wedstrijden verschoven zodat Ajax zich rustig kan voorbereiden op de halve finale van de Champions League?
Nee, dit wordt gedaan om aan de samen afgesproken voorwaarde van minimaal twee volledige dagen rust tussen twee wedstrijden te kunnen voldoen. Dat is het uitgangspunt voor onze competitieplanning. Dat geldt voor alle clubs en dat geldt voor alle competities waarin ze spelen; eredivisie, bekertoernooi en Europees voetbal. Daarnaast is er het uitgangpunt dat we ten behoeve van een eerlijk verloop van de competitie er zo lang mogelijk aan vasthouden dat op de laatste twee speeldagen alle clubs tegelijkertijd in actie komen.
Zijn de clubs het allemaal eens met deze wijzigingen?
We lopen tegen een probleem aan waarbij de makkelijke oplossing niet bestaat. De opties met de minste consequenties zijn de afgelopen weken uitgewerkt en intensief besproken met (direct) betrokken clubs en partijen, maar waren om diverse redenen voor partijen niet in te vullen. Aan de opties die nu overblijven kleven meer nadelen. We zijn ons er daarom van bewust dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te stellen, maar er moet een knoop doorgehakt worden.
Is de KNVB tevreden met de uiteindelijke beslissing?
Van volle tevredenheid kan geen sprake zijn, want dit is uiteindelijk voor geen van de betrokkenen prettig. Wat wel erg prettig is, is de reden waarom dit nodig was: de halve finaleplaats van Ajax in de Champions League. Niet alleen Ajax, maar het hele Nederlandse voetbal profiteert hiervan.
In deze heeft de KNVB zijn rol gepakt als organisator van de competitie, het belang van de clubs zoveel als mogelijk dienend én in overleg met de betrokken clubs.
Zijn deze data nu helemaal definitief?
Met alle clubs is nu dit besluit besproken, maar zij moeten dit uiteraard nog overleggen met de gemeentes en politie. We hebben vooraf alle belangen meegewogen dus denken dat het zo haalbaar is.
Waarom kan De Graafschap – Ajax niet op de oorspronkelijke datum, zondag 28 april, worden gespeeld?
Met het oog op de halve finale van de Champions League die op dinsdag 30 april wordt gespeeld, kunnen we het eerder overeengekomen uitgangspunt van de twee volledige dagen rust tussen twee wedstrijden niet nakomen.
Waarom wordt niet alleen de wedstrijd De Graafschap – Ajax naar achteren geschoven?
Dat zou betekenen dat alleen deze wedstrijd na 12 mei gespeeld wordt. Clubs en fans verdienen een eerlijk en zo spannend mogelijk slot van de competitie, vandaar het uitgangspunt van tegelijkertijd spelen op de laatste twee speeldagen. Ajax speelt voor het kampioenschap en De Graafschap verkeert in de gevarenzone voor degradatie. Niet alleen zou de ontknoping dan blijven steken op één wedstrijd die later wordt gespeeld, hierdoor krijgt De Graafschap ook meer tijd om zich op deze voor hen wellicht beslissende wedstrijd voor te bereiden dan de andere degradatiekandidaten.
Waarom is het niet mogelijk dat De Graafschap – Ajax op 26 of 27 april wordt gespeeld?
Die data zijn de Koningsnacht en Koningsdag. Organisatorisch levert dit onoverkomelijke problemen op met onder meer de beschikbaarheid van de stewards en politie, waardoor het spelen van deze wedstrijd niet haalbaar is.
Kan de finale van de TOTO KNVB Beker nog worden verschoven?
Dat is vanwege afspraken met onder meer de betrokken gemeentes niet meer mogelijk. Bovendien is het ook niet (meer) nodig nu de UEFA de speeldatum voor de returnwedstrijd van de halve finale heeft vastgesteld op woensdag 8 mei. Tussen deze wedstrijd en de bekerfinale op zondag 5 mei zitten de eerdergenoemde twee volledige dagen rust.
Is er met de UEFA contact geweest over de data van de halve finales?
Wij hebben een verzoek bij hen neergelegd wetende dat de bekerfinale niet meer verschoven kon worden. Binnen hun reglementen hebben zij gekozen voor de dinsdag/woensdag-variant in plaats van de woensdag/dinsdag-mogelijkheid voor de halve finale wedstrijden van Tottenham Hotspur tegen Ajax. Reglementair en vanuit contractuele afspraken was een woensdag/woensdag-variant voor de UEFA onbespreekbaar. Zodoende is er voldoende ruimte (twee volledige dagen) met de finale van de TOTO KNVB Beker op zondag 5 mei.
Resterend programma Ajax:quote:Op donderdag 18 april 2019 16:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die staat namelijk (nog) niet in het programma.
Genohotquote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef maxi-mus het volgende:
Je kan toch wel gewoon starten met Ziyech, Tadic, De Jong en eventueel wisselen. Bij rust als je 3-0 voor staat ofzo.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja, iedereen moet dat gewoon accepteren. Hebben het over de fucking CL finale, bekerfinale is daar compleet ondergeschikt aan. En een leuke kans voor de reserve spelers om ook bijdrage te hebben aan een prijs.
Wat een week kan dat worden.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boh pittig weekje met een bekerfinale, halve finale CL en een potentiële kampioenswedstrijd (als er een hoop mee zit)
De media heeft daar ook wel een handje in, ik las al een artikel hoeveel Ajax zou verdienen als ze de CL winnenquote:Op donderdag 18 april 2019 16:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik zie het al een paar keer voorbij komen, maar ik denk echt niet dat we ons zorgen hoeven te maken over onderschatting van de Spurs. Natuurlijk zullen veel van de spelers ook liever tegen hun spelen dan tegen City (ondanks dat ze dat in interviews niet zo snel toegeven), maar ze realiseren zich ook wel dat we ook van een PSV, Feyenoord en zelfs Heracles verloren hebben. Dus van de Spurs kan je ook gewoon verliezen. Daar moet je ook gewoon 100% scherp tegen zijn om te winnen. Die laten zich echt niet gek maken dat ze een makkie zouden zijn, omdat fans een beetje enthousiast zijn op internet.
Totdat er dan een ander geblesseerd uitvalt en je nog maar 2 wissels hebt en het verlenging wordt, dan is 1 van die 3 gewoon vertiefd.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:30 schreef DenXD het volgende:
[..]
Je kan toch wel gewoon starten met Ziyech, Tadic, De Jong en eventueel wisselen. Bij rust als je 3-0 voor staat ofzo.
Speel je met 10 man verder. Zeker als je 3-0 voor staat.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:32 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Totdat er dan een ander geblesseerd uitvalt en je nog maar 2 wissels hebt en het verlenging wordt, dan is 1 van die 3 gewoon vertiefd.
inb4 De Ligt valt een paar dagen ervoor van de trap en we gaan die potjes in met Magallán.quote:
Dan zou het al geen verlenging worden en is er geen probleem, maar daar kan je van tevoren niet zomaar vanuit gaan, daarom is het beter om gewoon met een volledig b-elftal aan te treden. Of in de 90ste minuut een eigen doelpunt maken als het dan nog gelijk staat.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:33 schreef DenXD het volgende:
[..]
Speel je met 10 man verder. Zeker als je 3-0 voor staat.
En wat als je met 2 goals verschil wint bij Tottenham?quote:Op donderdag 18 april 2019 16:37 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dan zou het al geen verlenging worden en is er geen probleem, maar daar kan je van tevoren niet zomaar vanuit gaan, daarom is het beter om gewoon met een volledig b-elftal aan te treden. Of in de 90ste minuut een eigen doelpunt maken als het dan nog gelijk staat.
Tja enige manier.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:26 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
https://www.knvb.nl/nieuw(...)ldata-onvermijdelijk
https://www.ajax.nl/strea(...)het-goed-uitpakt.htmquote:'Altijd weer spannend of het goed uitpakt'
‘De tijd gaat snel, ik ben alweer bezig aan mijn 4e jaar bij Ajax. Voorheen was ik hoofd scouting bij FC Groningen, waar ik ook 16 jaar technisch manager was. Ik heb een prachtig beroep. Ik reis veel, maar ben ook veel in gesprek met ons team, de staf van Ajax en de directie.'
In Kettingreactie spreken we Ajacieden van wie we graag iets meer willen weten. Ze geven een kijkje in hun leven en vertellen wat hen drijft, om vervolgens het stokje door te geven aan een volgende hoofdrolspeler. Vorige week stelde jeugdspeler Boy Kemper zijn vraag aan hoofd scouting Henk Veldmate (62): ‘Hoe gaat een scouting-proces precies in zijn werk?’.
''Scout ben je nooit alleen. Ik werk samen met 4 scouts en samen zijn we verantwoordelijk voor het in kaart brengen van spelers en talenten die in aanmerking komen voor Ajax 1 of Jong Ajax of andere teams uit de bovenbouw van de club zoals Ajax O17 en Ajax O19. Ik zeg altijd: 'Wij zijn verantwoordelijk voor de spelers die er nog niet zijn'.''
''In feite werken we met een algemene zoekopdracht en kijken we naar mogelijke kandidaten voor alle posities. Maar het komt ook geregeld voor dat we voor specifieke veldposities op zoek gaan naar een talent. Er wordt dan eerst gekeken of er een geschikte speler is binnen onze eigen jeugdopleiding. Als dat niet het geval is, gaan wij aan de slag. We werken heel proactief en zorgen altijd dat er al een lijstje is met kandidaten die wij passend vinden voor die positie.''
Informatiestroom
''Van Japan tot aan Amerika: overal hebben we mensen zitten die ons van informatie voorzien. Scouten gaat ook over het managen van een grote informatiestroom. Als ik in Amsterdam ben, besteed ik veel tijd aan overleg en allerlei administratieve zaken zoals planning rapportage en bijhouden van dossiers. Daarnaast reis ik zelf ook ontzettend veel om wedstrijden in het buitenland bij te wonen, spelers zelf aan het werk te kunnen zien en om mensen te ontmoeten die ons van informatie kunnen voorzien.''
''Zoals ik vertelde, werken we in teamverband. Als 1 van ons een speler ziet die hij geweldig vindt, dan meldt hij dat in het team. Op dat moment komt zo’n speler bij ons op de ‘werklijst’. Een andere scout gaat zich vervolgens ook in de speler verdiepen. Wanneer minimaal 2 scouts heel positief zijn, krijgt de speler een ‘A-rating’ en komt hij op de schaduw-lijst. Dat is de lijst met spelers die wij geschikt vinden voor Ajax 1.''
Overmars
''Maar dan ben je er nog niet. We doen vervolgens nog aanvullend onderzoek en gaan in gesprek met de speler en zijn agent. We onderzoeken of hij überhaupt bereid is om naar Amsterdam te komen en hoe bijvoorbeeld zijn familie er tegenaan kijkt. Al die informatie wordt doorgegeven aan Marc Overmars. Als we écht in een speler geloven, dan maken we dat duidelijk aan Marc. Dat verwacht hij ook van ons. En op het moment dat Marc besluit om contact te leggen met de speler, dan doen wij een stapje terug.''
'Het blijft mensenwerk'
''Of het goed uitpakt en of de speler daadwerkelijk voldoet aan de wensen en afspraken, is altijd spannend. Je hebt toch te maken met mensen die ineens in een andere omgeving hun werk moeten doen. Dat gaat vaak goed, maar het is geen vanzelfsprekendheid. Het blijft mensenwerk. En wat mij betreft het mooiste werk wat er is. Ik mag reizen, wedstrijden kijken en leg contact met enorm veel mensen. Wat ik het mooiste vind aan mijn werk? Het moment waarop je ziet dat een speler doet wat we hadden verwacht. Het gevoel dat de puzzel klopt geeft zo veel voldoening!''
Helemaal niet. Als de lokale driehoek meewerkt is er geen moer aan de hand. Omdat die gasten dus in Doetinchem niet zo flexibel zijn, moeten al hun collega's uit NL maar de shit over hun hoofd krijgen.quote:
DIT!!!quote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
De post waarvan je wist dat die zou komen.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:52 schreef Scarface88 het volgende:
PSV speelde tegen Atletico 120 minuten en daarna tegen Ajax, verloor bijna de titel erdoor. Voor Ajax verplaatsen we een complete speelronde om het kampioenschap veilig te stellen. We weten nu hoe het zit. Als Ajax geen koploper was geweest hadden ze gewoon gespeeld. KNVB is erg doorzichtig.
Lief dagboek.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:52 schreef Scarface88 het volgende:
PSV speelde tegen Atletico 120 minuten en daarna tegen Ajax, verloor bijna de titel erdoor. Voor Ajax verplaatsen we een complete speelronde om het kampioenschap veilig te stellen. We weten nu hoe het zit. Als Ajax geen koploper was geweest hadden ze gewoon gespeeld. KNVB is erg doorzichtig.
In 3 topics.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De post waarvan je wist dat die zou komen.
ja zaten ook maar 4 rustdagen tussen,maar we weten inmiddels wel dat PSV liever maar 1 keer in de week speeltquote:Op donderdag 18 april 2019 16:52 schreef Scarface88 het volgende:
gaapquote:Op donderdag 18 april 2019 16:52 schreef Scarface88 het volgende:
Scarfacegod. Maar op zich heeft hij wel een punt toch?quote:Op donderdag 18 april 2019 16:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De post waarvan je wist dat die zou komen.
Nee.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Scarfacegod. Maar op zich heeft hij wel een punt toch?
nee want er zaten 4 dagen rust tussenquote:Op donderdag 18 april 2019 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2019 17:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee want er zaten 4 dagen rust tussen
Nee, maar dat snapt iedereen die dit daadwerkelijk volgt.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon meer dan twee volle dagen rust. Net als Ajax uit bij Schalke 120 minuten moest knallen op een donderdag (!) en vervolgens de titel mis liep in Eindhoven op zondag.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:52 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is dan nog terecht.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zijn toch vooral de mensen met kaarten die erg zuur zijn merk ik
Misschien pakt het juist nog wel positief uit ook.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Daar draaide hele idee toch om die afgeschoten werd door ik geloof Heracles en nog eentje?quote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Simmertje het volgende:
Zat trouwens te denken of het misschien een idee is als Ajax zijnde om een paar miljoen extra aan het anti kunstgras fonds te doneren? Zo profiteren kleinere clubs toch een beetje mee aan het Europese succes (mits ze binnen nu en enkele jaren overstappen op echt gras). Win-win situatie voor beide en zo 'bedank' je toch een beetje de clubs voor alle verplaatsingen.
Snap ik ook welquote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Me dunkt dat er de afgelopen jaren genoeg is meegedacht met Twentequote:Op donderdag 18 april 2019 18:11 schreef Scarface88 het volgende:
De hele Eredivisie moet meewerken aan Ajax maar Ajax zelf weigert mee te denken met FC Twente.
Dit gaat volgend seizoen gewoon rellen opleveren bij de wedstrijd in Enschede. Is allemaal heel erg goed over nagedacht. Voor de rest is het wel vreemd wat Ajax beweerd over dat het op korte termijn niet te regelen is. Ze willen gewoon niet meewerken, want het gaat geld kosten en we kennen allemaal de financiële situatie bij Ajax. die is behoorlijk erbarmelijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:11 schreef Scarface88 het volgende:
De hele Eredivisie moet meewerken aan Ajax maar Ajax zelf weigert mee te denken met FC Twente.
Jij snapt het. Iedereen moet zich aanpassen aan het grote Ajax maar andersom weigeren ze een andere club tegemoet te komen. Had prima geregeld kunnen worden met Twente.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:27 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Dit gaat volgend seizoen gewoon rellen opleveren bij de wedstrijd in Enschede. Is allemaal heel erg goed over nagedacht. Voor de rest is het wel vreemd wat Ajax beweerd over dat het op korte termijn niet te regelen is. Ze willen gewoon niet meewerken, want het gaat geld kosten en we kennen allemaal de financiële situatie bij Ajax. die is behoorlijk erbarmelijk.
Bron?quote:Op donderdag 18 april 2019 18:30 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Iedereen moet zich aanpassen aan het grote Ajax maar andersom weigeren ze een andere club tegemoet te komen. Had prima geregeld kunnen worden met Twente.
Ajax heeft die wedstrijd niet verbodenquote:Op donderdag 18 april 2019 18:30 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij snapt het. Iedereen moet zich aanpassen aan het grote Ajax maar andersom weigeren ze een andere club tegemoet te komen. Had prima geregeld kunnen worden met Twente.
Jij stelt dat het prima geregeld had kunnen worden. Bron?quote:Op donderdag 18 april 2019 18:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bron is het nieuws van de afgelopen dagen.
de wandelgangen van de Walmartquote:Op donderdag 18 april 2019 18:33 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jij stelt dat het prima geregeld had kunnen worden. Bron?
Dat klopt, wees eerst maar eens blij dankzij Ajax stelt Nederland nog wat voor in Europa. Eerst moeten de andere clubs ook maar eens wat presteren voor ze gaan janken.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:11 schreef Scarface88 het volgende:
Ja, lapquote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Simmertje het volgende:
Zat trouwens te denken of het misschien een idee is als Ajax zijnde om een paar miljoen extra aan het anti kunstgras fonds te doneren? Zo profiteren kleinere clubs toch een beetje mee aan het Europese succes (mits ze binnen nu en enkele jaren overstappen op echt gras). Win-win situatie voor beide en zo 'bedank' je toch een beetje de clubs voor alle verplaatsingen.
Klopt. Lap gewoon even al die velden en klaar ermee.quote:Op donderdag 18 april 2019 17:31 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie niet in waarom Ajax die kosten zou moeten dragen.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:27 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Dit gaat volgend seizoen gewoon rellen opleveren bij de wedstrijd in Enschede. Is allemaal heel erg goed over nagedacht. Voor de rest is het wel vreemd wat Ajax beweerd over dat het op korte termijn niet te regelen is. Ze willen gewoon niet meewerken, want het gaat geld kosten en we kennen allemaal de financiële situatie bij Ajax. die is behoorlijk erbarmelijk.
Terecht toch! Het is belangrijker dat het veld goed is voor de Champions League dan een kampioenschap van de jupiler leaguequote:Op donderdag 18 april 2019 18:37 schreef RedLabel het volgende:
Er was een reactie van Edwin van der Sar op VI of de Telegraaf dat Ajax niet wilde meewerken vanwege dat het op korte termijn geregeld moest worden omdat Ajax niet de eigenaar is van de Arena maar wel van de Toekomst. Leuk Verhaal.
Volgens mij zijn ze gewoon bang dat veld verneukt wordt na die wedstrijd.
Ajax moet inderdaad het feestje van Twente sponsoren.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:27 schreef RedLabel het volgende:
[..]
maar hoe had jij het je dan voorgesteld, de Arena opengooien voor wat uitsupporters? Van de thuis supporters is niemand geïnteresseerd, dan heb je een gevuld uitvak van pak 'm beet 1200 en nog 2000 mensen die al kaartje voor de Toekomst hadden, topsfeer krijg je dan even los van het logistieke probleem om dat snel te organiseren.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:37 schreef RedLabel het volgende:
Er was een reactie van Edwin van der Sar op VI of de Telegraaf dat Ajax niet wilde meewerken vanwege dat het op korte termijn geregeld moest worden omdat Ajax niet de eigenaar is van de Arena maar wel van de Toekomst. Leuk Verhaal.
Volgens mij zijn ze gewoon bang dat veld verneukt wordt na die wedstrijd.
Daarbij is Ajax druk bezig met het regelen van de uitwedstrijd tegen Juventus en de thuiswedstrijd tegen Vitesse. En wie is er verantwoordelijk als er ongelukken gebeuren? Heleboel contracten die je op mag gaan stellen.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hoe had jij het je dan voorgesteld, de Arena opengooien voor wat uitsupporters? Van de thuis supporters is niemand geïnteresseerd, dan heb je een gevuld uitvak van pak 'm beet 1200 en nog 2000 mensen die al kaartje voor de Toekomst hadden, topsfeer krijg je dan even los van het logistieke probleem om dat snel te organiseren.
Ja, echt bizar. Moeten we ook voorover buigen tijdens het duel?quote:Op donderdag 18 april 2019 18:51 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ajax moet inderdaad het feestje van Twente sponsoren.
Twente mag al lang blij zijn dat ze nog bestaat.
Op zich geen onderschatting schat ik. Maar je moet niet vergeten dat Ajax telkens weer het vereiste niveau moest halen, door zich in de wedstrijd te vechten en in de wedstrijd te groeien. Dat is wat makkelijker als de tegenstander veruit favoriet is en veel eer te verliezen heeft. Nu dreigt toch min of meer een anti-climax voor Ajax. Het is wel echt een heel andere situatie.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik zie het al een paar keer voorbij komen, maar ik denk echt niet dat we ons zorgen hoeven te maken over onderschatting van de Spurs. Natuurlijk zullen veel van de spelers ook liever tegen hun spelen dan tegen City (ondanks dat ze dat in interviews niet zo snel toegeven), maar ze realiseren zich ook wel dat we ook van een PSV, Feyenoord en zelfs Heracles verloren hebben. Dus van de Spurs kan je ook gewoon verliezen. Daar moet je ook gewoon 100% scherp tegen zijn om te winnen. Die laten zich echt niet gek maken dat ze een makkie zouden zijn, omdat fans een beetje enthousiast zijn op internet.
Het is helemaal niet relevant. Er is gewoon een wedstrijd tussen Ajax en Twente. En aangezien Ajax dit keer de thuisclub is moeten ze een veld ter beschikking stellen om die wedstrijd te spelen. Wie zijn probleem is het nu? Die van Twente of die van Ajax.? Ik denk dat het een probleem van Ajax is.quote:Op donderdag 18 april 2019 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hoe had jij het je dan voorgesteld, de Arena opengooien voor wat uitsupporters? Van de thuis supporters is niemand geïnteresseerd, dan heb je een gevuld uitvak van pak 'm beet 1200 en nog 2000 mensen die al kaartje voor de Toekomst hadden, topsfeer krijg je dan even los van het logistieke probleem om dat snel te organiseren.
Ajax heeft toch een veld ter beschikking gesteldquote:Op donderdag 18 april 2019 19:14 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant. Er is gewoon een wedstrijd tussen Ajax en Twente. En aangezien Ajax dit keer de thuisclub is moeten ze een veld ter beschikking stellen om die wedstrijd te spelen. Wie zijn probleem is het nu? Die van Twente of die van Ajax.? Ik denk dat het een probleem van Ajax is.
Hoe zou het gegaan zijn als Ajax kampioen kon worden in die wedstrijd? Dan was die wedstrijd gewoon in de Arena gespeeld.
"Je moet maar zo denken, zeven keer winnen, dan heje ze alle drie"quote:
Taklificioquote:Op donderdag 18 april 2019 19:43 schreef Moustachio het volgende:
[..]
"Je moet maar zo denken, zeven keer winnen, dan heje ze alle drie"
Als je 7x wint win je de finale van de CL dus niet.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:43 schreef Moustachio het volgende:
[..]
"Je moet maar zo denken, zeven keer winnen, dan heje ze alle drie"
Of we spelen 1 keer gelijk in de halve finalequote:Op donderdag 18 april 2019 19:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als je 7x wint win je de finale van de CL dus niet.
Yes, dan wel, maar 7x winnen is geen garantie dat je ze alle 3 hebt.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Of we spelen 1 keer gelijk in de halve finale
Effectief zelfs maar 1. Want als je alle competitiewedstrijden wint en PSV wint ze ook en maakt doelsaldo goed, dan heb je alleen de bekerquote:Op donderdag 18 april 2019 19:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Yes, dan wel, maar 7x winnen is geen garantie dat je ze alle 3 hebt.
Wel 2.
Ten Hag Out!quote:Op donderdag 18 april 2019 19:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief zelfs maar 1. Want als je alle competitiewedstrijden wint en PSV wint ze ook en maakt doelsaldo goed, dan heb je alleen de beker
Yes, dacht bedacht ik me ook. Ik ga er eigenlijk niet meer vanuit dat PSV dat nog goedmaakt.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief zelfs maar 1. Want als je alle competitiewedstrijden wint en PSV wint ze ook en maakt doelsaldo goed, dan heb je alleen de beker
Ajax stelt toch ook een veld ter beschikking ? Wat is dan je probleem ?quote:Op donderdag 18 april 2019 19:14 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant. Er is gewoon een wedstrijd tussen Ajax en Twente. En aangezien Ajax dit keer de thuisclub is moeten ze een veld ter beschikking stellen om die wedstrijd te spelen. Wie zijn probleem is het nu? Die van Twente of die van Ajax.? Ik denk dat het een probleem van Ajax is.
Hoe zou het gegaan zijn als Ajax kampioen kon worden in die wedstrijd? Dan was die wedstrijd gewoon in de Arena gespeeld.
Nope, zie vorig jaar...quote:Op donderdag 18 april 2019 19:14 schreef RedLabel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2019 20:17 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Nope, zie vorig jaar...
Volgend jaar mag je weer lekker eenmaal in de Arena spelen met je clubje... Maar dat zal niet voor een kampioenschap zijn
Nee, gewoon met het beste team spelen.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb zoiets van fuck die knvb beker, laat reserves die wedstrijd maar spelen, wat jullie?
Ligt er een beetje aan. Ik heb niks met de beker an sich, maar icm de schaal is het wet erg lekker.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb zoiets van fuck die knvb beker, laat reserves die wedstrijd maar spelen, wat jullie?
Reserves absoluut. Je gaat toch niet 3 dagen voor de cruciale pot richting de finale CL risico nemen met je spelers voor die stomme beker. Snap echt niet dat mensen dat ding ook maar enigszins belangrijk vinden. Daarnaast horen de reserves van Ajax die pot gewoon te winnen.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Dit dus. Bekers zijn alleen interessant als ze oren hebben.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Reserves absoluut. Je gaat toch niet 3 dagen voor de cruciale pot richting de finale CL risico nemen met je spelers voor die stomme beker. Snap echt niet dat mensen dat ding ook maar enigszins belangrijk vinden. Daarnaast horen de reserves van Ajax die pot gewoon te winnen.
Ligt aan de uitslag van het eerste duel tegen Tottenham. Als je daar 4-0 verliest, dan wil ik zeker wel met het A-team spelen. Maar als je na een slopend duel 2-3 wint en je hebt onwijs veel kans om de finale te halen… vind ik het niet erg als er wat reserves spelen.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Weet niet of dat goed is voor hun vooral , een pak rammel van 7-0 ofzoquote:Op donderdag 18 april 2019 20:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
Kan jong Ajax de beker niet spelen?
Stellen we lui op als de Wit, Lang, Ekkelenkamp en Dolberg.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:59 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Weet niet of dat goed is voor hun vooral , een pak rammel van 7-0 ofzo
Huntelaar. Onana gewoon laten keepen. Maggalan, Veltman, Sinkgraven.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Stellen we lui op als de Wit, Lang, Ekkelenkamp en Dolberg.
Met Labyad Dolberg Huntelaar Sinkgraven De Wit en Magellan kan je nog steeds een prima elftal neerzetten.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Veltman niet, doe die Deen maar.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:06 schreef DenXD het volgende:
[..]
Huntelaar. Onana gewoon laten keepen. Maggalan, Veltman, Sinkgraven.
Die hebben ze wel afgeschreven denk ik.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Veltman niet, doe die Deen maar.
Ik denk dat ze toch wel die Maggalan eerder afgeschreven hebben dan Kristensen. Maar is allebei wel middelmaat.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die hebben ze wel afgeschreven denk ik.
Die is ook wel heel slecht hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die hebben ze wel afgeschreven denk ik.
Klopt, een soort Sigthorsson/Dijks hybride.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Die is ook wel heel slecht hoor.
Dat zou wel echt lachwekkend zijn. Anderhalf jaar achter die gozer aangezeten, iedereen zei al dat het niks was en dan na een paar weken het ook pas zienquote:Op donderdag 18 april 2019 21:14 schreef DenXD het volgende:
[..]
Ik denk dat ze toch wel die Maggalan eerder afgeschreven hebben dan Kristensen. Maar is allebei wel middelmaat.
In Denemarken leek 'ie blijkbaar wel aardig. Andere breedtegraad, andere lichtinval.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, een soort Sigthorsson/Dijks hybride.
[..]
Dat zou wel echt lachwekkend zijn. Anderhalf jaar achter die gozer aangezeten, iedereen zei al dat het niks was en dan na een paar weken het ook pas zien
Kun je de beker nog prima mee winnen.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:20 schreef Simmertje het volgende:
Varela, Sinkgraven, Magallan, Schuurs, Kristensen, Ekkelenkamp, Labyad, de Wit, Dolberg, Huntelaar, Cerny.
Dreamteam.
Prima om mee aan te treden.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:20 schreef Simmertje het volgende:
Varela, Sinkgraven, Magallan, Schuurs, Kristensen, Ekkelenkamp, Labyad, de Wit, Dolberg, Huntelaar, Cerny.
Dreamteam.
Ik wil de beker nu wel weer eens winnen hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Dit dus inderdaad. Mentaal totaal anders. Tegen Juve ben je 1000% scherp, Tottenham ken je veel jongens en heb je veel meer te verliezenquote:Op donderdag 18 april 2019 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich geen onderschatting schat ik. Maar je moet niet vergeten dat Ajax telkens weer het vereiste niveau moest halen, door zich in de wedstrijd te vechten en in de wedstrijd te groeien. Dat is wat makkelijker als de tegenstander veruit favoriet is en veel eer te verliezen heeft. Nu dreigt toch min of meer een anti-climax voor Ajax. Het is wel echt een heel andere situatie.
Treble genot.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Daar was hij rechtshalf waar hij lekker kon rennen, blijkbaar dachten ze dat hij wel zou leren te verdedigen.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Denemarken leek 'ie blijkbaar wel aardig. Andere breedtegraad, andere lichtinval.
Traore lekker laten debuteren!quote:Op donderdag 18 april 2019 21:20 schreef Simmertje het volgende:
Dreamteam.
In principe moet je hiermee moeiteloos boven Feijenoord kunnen eindigen, zeker als Siem ook nog eens terugkomt als supersub en voor het Ajax-DNA.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Kun je de beker nog prima mee winnen.
Ja las het ook net. Geweldige knipoog naar vak Pquote:Op donderdag 18 april 2019 22:35 schreef JanCees het volgende:
https://www.f-side.nl/wij-laten-ons-niet-naaien/
![]()
Je vergeet 1 juni nog.quote:Op donderdag 18 april 2019 16:22 schreef maxi-mus het volgende:
quote:Op donderdag 18 april 2019 22:35 schreef JanCees het volgende:
https://www.f-side.nl/wij-laten-ons-niet-naaien/
![]()
nee het is een wedstrijd tussen Jong Ajax en Twente en het veld was beschikbaar dus wat is je punt nu?quote:Op donderdag 18 april 2019 19:14 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Tja maar Juve geeft het hele team rust, pakt de prijs niet, en gaat de boot in. Misschien had het pakken van de scudetto met het eerste team wel een mentale boost gegeven.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Echt heel grappig ja...quote:Op donderdag 18 april 2019 22:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja las het ook net. Geweldige knipoog naar vak P
Ze spelen wel vaker twee potjes in 3 dagen, dus niet miepen en gewoon die beker binnen halen.... teveel spelers uit hun flow halen is nu niet slim denk ikquote:Op donderdag 18 april 2019 23:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja maar Juve geeft het hele team rust, pakt de prijs niet, en gaat de boot in. Misschien had het pakken van de scudetto met het eerste team wel een mentale boost gegeven.
Dit soort afwegingen zijn eigenlijk onmogelijk. Ik vertrouw op Ten Hag.
Wel vier dagen rust richting beker. Moet genoeg zijn, sterkste team zeg ik.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:30 schreef VacaLoca het volgende:
Die laatste drie prijzen zijn volgend seizoen.quote:Op vrijdag 19 april 2019 00:54 schreef Poepz0r het volgende:
Ajax kan dit seizoen gewoon 6 prijzen winnen:
CL
Kampioen
Beker
Supercup
Europese Supercup
Wereldbeker
GENOTTTT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |