SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ftfyquote:Op donderdag 18 april 2019 10:33 schreef PicoMMP het volgende:
20-04: Groningen - Ajax (speelronde 31)
23-04: Ajax - Vitesse (speelronde 32)
30-04: Tottenham - Ajax (eerste halve finale CL)
05-05: Willem II - Ajax (bekerfinale)
08-05: Ajax - Tottenham (tweede halve finale CL)
12-05: De Graafschap - Ajax (speelronde 33)
19-05: Ajax - Utrecht (speelronde 34)
01-06: Ajax - Barcelona (finale CL)
02-06: Huldiging Ajax (Leidscheplein)
Zo ziet het eruit als speelronde 33 over de bekerfinale wordt heen getild.
0,1% van de CL winst premie verdelen over alle Eredivisie clubs. Als smeerolie.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nu een zak popcorn kopen om te kijken hoe de clubs er vanmiddag/vanavond? eruit gaan komen
De kans was natuurlijk vrij minimaal, maar ze hebben hun les wel geleerd denk ik jaquote:Op donderdag 18 april 2019 10:41 schreef PicoMMP het volgende:
Hopelijk leert de KNVB hier van. Wat een prutsers.
Uiteraard. Niemand had dit verwacht, maar je moet er toch altijd enigszins rekening mee houden als je een speelschema maakt. Er speelden twee ploegen in de CL en het blijft voetbal. Ze hebben het einde van de competitie helemaal dichtgemetseld met die midweekse speelronde en de bekerfinale (die kon best een of twee weken later).quote:Op donderdag 18 april 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De kans was natuurlijk vrij minimaal, maar ze hebben hun les wel geleerd denk ik ja
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)quote:Op donderdag 18 april 2019 10:44 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Uiteraard. Niemand had dit verwacht, maar je moet er toch altijd enigszins rekening mee houden als je een speelschema maakt. Er speelden twee ploegen in de CL en het blijft voetbal. Ze hebben het einde van de competitie helemaal dichtgemetseld met die midweekse speelronde en de bekerfinale (die kon best een of twee weken later).
Gewoon lekker voetballen op tweede kerstdag in de middag ofzo.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef O_o_ het volgende:
Kort die winterstop ook eens twee weken in.
Dat, en oudjaarsdag, en dan even een weekje niets.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon lekker voetballen op tweede kerstdag in de middag ofzo.
Snap ik ook niet. De bekerfinale is juist een leuk toetje op het einde. En de finalisten vinden het vast echt niet erg dat het seizoen nog een weekje langer duurt.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze die bekerfinale niet gewoon na de competitie doen. (en 2 midweekse speelronden in april is ook raar, smeer dat uit)
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergetenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.
Tja, maar daar zit bijna een maand tussen. Ze hadden de competitie sowieso wel een week langer door kunnen laten lopen.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Had dit strakke schema aan het eind ook weer niet te maken met de Nations League in juni? Anders snap ik er ook maar weinig van.
Ah, daar zit wel wat in ja. Die play-offs om Europees voetbal mogen ze wmb afschaffen. Daar is ook echt heel weinig belangstelling voor.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bekerfinale bewust voor laatste speelronde plannen zodat gelijk duidelijk is wie meedoet met play-offs. Anders zit je eventueel met een club in onzekerheid. Want als Willem II wint en 6e eindigt schuift een andere club door.
Jup, daar denk ik ook al jaren niet meer aan maar het speelt wel mee hierquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergeten
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:52 schreef BobW het volgende:
Straks wordt De Graafschap - Ajax weer de laatste wedstrijd
Ik vind dat hij sinds de winterstop nog niet écht in vorm is geweest en juist wat betreft het korte passwerk, het vinden van de opening en de timing er vaak net naast zit. Daarom is hij niet zo bepalend meer, bij Bayern uit bijvoorbeeld was het echt onder zijn leiding dat Ajax onder de druk uit begon te voetballen toen ze dreigden platgewalst te worden.quote:Op donderdag 18 april 2019 01:25 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Als er een iemand bepalend is bij Ajax is het Ziyech wel.
Oke zijn schot kan de laatste weken wat beter maar zijn spelinzicht is zo belangrijk.
Niets voor niets de EL finale en CL (halve) finale gehaald
quote:Op donderdag 18 april 2019 10:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ergens gelezen?
Uh, oké.
Maar ik denk dat het ongeveer 50/50 is.
twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
Ik hoop het niet, liever thuis. Heb ook kaarten voor Ajax - Utrechtquote:Op donderdag 18 april 2019 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.
Moet kunnen + wel echt favorietquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
Aad is een zware drinkerquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:aad300 twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:00:25Moet kunnen in deze vorm over 2 wedstrijden maar nu wel echt favoriet #moeilijker #euforie https://t.co/ZXuqf9qGlp reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op donderdag 18-04-2019 om 10:59:00Oh captain, my captain! 👨✈️Vote 📲 https://t.co/gnveFw2bnr#UCL #juvaja https://t.co/GH8F2iZ0OA reageer retweet
gelukkig dat het in de reglementen staat dat een club minimaal 2 etmalen rust moet hebben, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossenquote:
Ik heb iets meer vertrouwen in dit team en deze trainer dan het team en de trainer van die verloren wedstrijd. Eindeloos breien en dan ook nog je beste spits eruit halen.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoop het. Kunnen we die zwarte bladzijde meteen rechtzetten. En die kale speelt daar gelukkig niet meer.
Ze moeten ook niet gaan inhouden om energie te besparen of om blessures te voorkomen. Ja oke, als er een 3 goals voorsprong is ofzo. Maar niet vanaf minuut 1.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de andere wedstrijden lastiger gaan worden. Dat zijn toch meer teams die het op kunnen brengen om op een goede dag Ajax echt vast te zetten. Al hoop ik gewoon dat dit team nu in zo'n flow zit dat ze die teams ook gewoon vrij snel duidelijk maken dat er niets te halen valt. Als je ziet hoe bijvoorbeeld Frenkie in de tweede helft onder de druk van Juventus uitvoetbalt, dan moet dat tegen Utrecht of Vitesse ook wel te doen zijn, maar ja dat mentale aspect en de concentratie hè?
Kan ik me iets bij voorstellen ;-) Blijft een gruwel dat play-offsquote:Op donderdag 18 april 2019 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah oke, het bestaan van de play-offs was ik even helemaal vergeten
Bij 538 denken ze ook dat het 50/50 is voor beide wedstrijdenquote:Op donderdag 18 april 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
48 uur dus je kan prima op zondagmiddag voetballen en dan op dinsdagavond weerquote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
gelukkig dat het in de reglementen staat dat een club minimaal 2 etmalen rust moet hebben, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen
nee er moeten 2 volledige rustdagen tussen de speeldagen zittenquote:Op donderdag 18 april 2019 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
48 uur dus je kan prima op zondagmiddag voetballen en dan op dinsdagavond weer
Uitwestrijd tegen Juve was de verjaardag van een goede vriend van me. Samen gekeken. Mooi verjaardagscadeau voor hem. Eerste match tegen Tottenham is op mijn verjaardag. Hoop dat het een traditie wordt.
Net zei je twee etmalenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee er moeten 2 volledige rustdagen tussen de speeldagen zitten
The boys are back in townquote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt zin om Toby, Jan, Christian en Davinson terug te zien in Arena
Okequote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kaarten voor Ajax - Utrecht. Als die verplaatst wordt naar een week later kan ik er niet bij zijn.
Hoop echt dat er iets anders uit de verf komt dan dat...
Het is wat meid. Ik neem je plek graag in.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kaarten voor Ajax - Utrecht. Als die verplaatst wordt naar een week later kan ik er niet bij zijn.
Er is toch geen enkele club die het gaat accepterenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
200eu psquote:Op donderdag 18 april 2019 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is wat meid. Ik neem je plek graag in.
Ik denk dat André, Daley, Mathijs, Nicolás, Noussair, Lasse, Joël, Klaas-Jan, Frenkie, Donny, Hakim en Dusan dat ook vinden!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
In de kerstperiode in Engeland spelen die clubs wel regelmatig met maar 1 "echte" rustdag, volgens mij. Maar in die periode gelden er sowieso geen regelsquote:
Daar was Louis ook altijd woest om.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In de kerstperiode in Engeland spelen die clubs wel regelmatig met maar 1 "echte" rustdag, volgens mij. Maar in die periode gelden er sowieso geen regels
wat een verschrikkelijk uit tenue hebben die, alleen daarom moeten ze al bestraft wordenquote:Op donderdag 18 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat ze gisteren hadden was 3e tenue van hun. Hun uitshirt is best netjes.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk uit tenue hebben die, alleen daarom moeten ze al bestraft worden
Eerlijk gezegd vind ik Veltman beter.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:28 schreef maxi-mus het volgende:
Ik weet niet wie het hier gister had over een zware blessure voor Mazraoui maar die loopt op filmpjes alweer normaal. Voor wat het waard is.
+1quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik Veltman beter.
Wie had dit ooit gedacht.
hun thuistenue hebben ze ook al verkracht, dan is inderdaad het 1e uittenue het redelijkstquote:Op donderdag 18 april 2019 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat ze gisteren hadden was 3e tenue van hun. Hun uitshirt is best netjes.
Tegen goede tegenstanders wel ja, tegen de zwakkere broeders heb ik liever Mazraoui. Maar veltman heeft mij ook aardig verrast ja.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
+1quote:
verdedigend zekerquote:Op donderdag 18 april 2019 13:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juvequote:
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juve) Maar verdediging vind ik toch wat belangrijker. Zeker omdat ik Mazraoui verdedigend wel érg zwak vindt de laatste tijd.
Vindtquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, aanvallend is Mazraoui duidelijk beter inderdaad. (Die voorzet van Veltman tegen Juve) Maar verdediging vind ik toch wat belangrijker. Zeker omdat ik Mazraoui verdedigend wel érg zwak vindt de laatste tijd.
@onlogischquote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
was wel wederzijds wat ruimtes weggeven betreftquote:Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtDie ruimtes die ze aan o.a. Sterling gaven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze zijn beide nog klassen beter dan die backs van Spurs gisteren, goeiendag wat waren die slechtDie ruimtes die ze aan o.a. Sterling gaven
Klopt. Ik had het ook kunnen verwijderen, maar dat zou ik extreem zwak vinden.quote:
Ik vond ze helemaal niet zo zwak tegen PSV, die kwamen gewoon goed wegquote:Op donderdag 18 april 2019 13:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, eens.
Wat dat betreft begin ik wel echt te hopenIk vond Tottenhan tegen PSV al zwak, toen gaf ik al aan dat Ajax kans had gemaakt, maar nu zonder die 2 spelers maak je wel echt serieus kans hoor.
Maar ik ben dan zo bang dat dit juist zo'n deceptie gaat worden.
[..]
Klopt. Ik had het ook kunnen verwijderen, maar dat zou ik extreem zwak vinden.![]()
quote:Op donderdag 18 april 2019 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
Interview met Alderweireld, Vorm ging blijkbaar goed los na de 1-2 van Ajax.
Wel bizar eigenlijk dat je niet als team dan kijkt naar de toekomstig tegenstander maar een kansloos potje wat al beslist was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, die wedstrijd kan je terugkijken toch. Tottenham zal vooral met City bezig zijn geweest, dan kan daarna het vizier op Ajax.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel bizar eigenlijk dat je niet als team dan kijkt naar de toekomstig tegenstandig maar een kansloos potje wat al beslist was.
Vorm mag best eens als tweede of zelfs eerste keeper (in een tussenjaartje) bij Ajax keepen nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen met een vkb ruptuur lopen soms ook zelf het veld af.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:28 schreef maxi-mus het volgende:
Ik weet niet wie het hier gister had over een zware blessure voor Mazraoui maar die loopt op filmpjes alweer normaal. Voor wat het waard is.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ach, die wedstrijd kan je terugkijken toch. Tottenham zal vooral met City bezig zijn geweest, dan kan daarna het vizier op Ajax.
Woensdag CL, vrijdag om 21:15 eredivisie genot.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch hetzelfde, wedstrijddag 2 etmalen wedstrijddag
Het was een filmpje van Neres tijdens de uitlooptraining maar het zegt niet alles inderdaad. Zou het wel sneu voor hem vinden als hij deze weken moet missen.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Mensen met een vkb ruptuur lopen soms ook zelf het veld af.
ze spelen nu toch dinsdag 30 april en woensdag 8 mei er is toch geen eredivisie wedstrijd op 10 mei?quote:Op donderdag 18 april 2019 14:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Woensdag CL, vrijdag om 21:15 eredivisie genot.
Daarbij wordt er ook verdedigend wel wat anders gespeeld tegen een Juve dan in de Eredivisie. In de Eredivisie staat Ajax in mijn ogen vaak een stuk aanvallender en is het als back ook minstens zo belangrijk dat je onder druk kunt opbouwen, want juist dan is balverlies vaak risicovol. In zo'n pot tegen Juve staat het team wat defensiever en dan kan zelfs een Sinkgraven overeind blijven, terwijl die tegen een gemiddelde club uit het rechterrijtje doorgaans een stuk of 3 100% kansen weggeeft.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee..quote:Op donderdag 18 april 2019 12:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Bizar idd.. Het zou wat zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn he als Ajax over een kleine maand in de CL finale zou kunnen staan![]()
Als je dat voor de start van dit seizoen had gezegd hadden ze je in n dwangbuis afgevoerd naar t lokale gesticht
Ik ging met angst naar het stadion voor de wedstrijd tegen Sturm Graz, als we dit jaar maar wel Europees voetbal zouden halenquote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn he als Ajax over een kleine maand in de CL finale zou kunnen staan![]()
Als je dat voor de start van dit seizoen had gezegd hadden ze je in n dwangbuis afgevoerd naar t lokale gesticht
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
dan doet Son weer meequote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.
Ik verwacht zelfs dat Ajax in de Arena echt 4-0 eroverheen gaat.
Dat denk ik niet. En Son doet de tweede wedstrijd gewoon mee.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat Ajax die finale halen. Kom op... Spurs zonder Kane en Son. Dat is Ajax zonder Tadic en Ziyech.
Heeft vorm connectie met Ajax?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels is dit toch een vrij realistisch scenario.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:28 schreef TLC het volgende:
Dat lijkt me nou ook weer wat overdreven, het is en blijft een goed voetballende ploeg.quote:Op donderdag 18 april 2019 14:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Heeft vorm connectie met Ajax?
quote:Op donderdag 18 april 2019 15:15 schreef Elan het volgende:
Finale halen moet nu een makkie zijn ja tegen een gemankeerd Spurs.
Iedereen die iets anders roept is een Calimero en zich aan het indekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |