Dat het lomper is dat weet ik. De vraag is alleen of een aanhangertje nog lomper rijdt of minder.quote:Op woensdag 17 april 2019 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lompe ding op het dak zou ik niet doen; geen goed plan
Ik vermoed dat de dakkoffer meer benzine kost dan een bescheiden aanhanger.quote:Op woensdag 17 april 2019 19:47 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat het lomper is dat weet ik. De vraag is alleen of een aanhangertje nog lomper rijdt of minder.
Aangezien je schijnbaar alleen gaat: achterbank inklappen en gaan met die banaan tent.quote:Op woensdag 17 april 2019 13:49 schreef XDo het volgende:
Ik zit even in dubio. In de zomer ga ik kamperen, met de auto door frankrijk.
[..]
Wat zouden jullie doen? Tips qua rijcomfort?
Mijn idee ook, heb dezelfde auto en ben al een paar keer met 2 personen wezen kamperen met een De Waard tent in scandinavie. Kwestie van goed inpakken, dan moet het makkelijk passen.quote:Op donderdag 18 april 2019 06:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aangezien je schijnbaar alleen gaat: achterbank inklappen en gaan met die banaan tent.
Hmm, dat klinkt op zich wel handig, maar ben je dan niet bang dat 'ie ongewenst met iemand anders mee terug rijdt? Of zet je hem dan ergens aan vast?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:04 schreef lichtknopje het volgende:
Ik heb goede ervaringen met het huren van een koffer. Ik huur altijd de grootst mogelijke en ben voor drie weken zo'n 150 euro kwijt. Makkelijk zat. Dakkoffer leg ik op de camping achter de tent zodat ik er geen last van heb. Ook makkelijk om overbodige spullen of vuile kleding uit de tent te houden.
Dat geldt ook voor de campingstoelen, tafel en gaspitten. Als je knap spul hebt is dat best veel waard. Maar als je je daar zorgen om maakt heb je de verkeerde camping uitgekozenquote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt op zich wel handig, maar ben je dan niet bang dat 'ie ongewenst met iemand anders mee terug rijdt? Of zet je hem dan ergens aan vast?
Sja, maar dat weet je vooraf natuurlijk niet altijd.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de campingstoelen, tafel en gaspitten. Als je knap spul hebt is dat best veel waard. Maar als je je daar zorgen om maakt heb je de verkeerde camping uitgekozen
Da’s waar. Maar ik heb veel gekampeerd en heb me daar nooit mee bezig gehouden. Oftewel ik had een veilig gevoel.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, maar dat weet je vooraf natuurlijk niet altijd.
De laatste keer dat ik kampeerde is denk ik 35 jaar geleden, als je in een tentje slapen op Automaxx niet meeteltquote:Op donderdag 18 april 2019 20:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da’s waar. Maar ik heb veel gekampeerd en heb me daar nooit mee bezig gehouden. Oftewel ik had een veilig gevoel.
Behalve op Sziget dan, daar werd echt alles uit de tent genakt (gelukkig niet bij ons).
Als je de sleutels van de box meeneemt hebben ze er niet zoveel aan.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt op zich wel handig, maar ben je dan niet bang dat 'ie ongewenst met iemand anders mee terug rijdt? Of zet je hem dan ergens aan vast?
Niet meteen, maar aan zo'n slotje komt boefje heus wel hoorquote:Op donderdag 18 april 2019 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Als je de sleutels van de box meeneemt hebben ze er niet zoveel aan.
Tering da’s lang terug ja haha! Wij zijn er een laar jaar terug mee gestopt. Met rondreizen en zo een klaptentje was het wel leuk. Maar toen we in Slovenië in de modder en regen stonden was het, letterlijk, de druppel toen de douches ook koud waren 😂quote:Op donderdag 18 april 2019 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik kampeerde is denk ik 35 jaar geleden, als je in een tentje slapen op Automaxx niet meetelt
Nee, het is wat LoveAtFirstDrive zegt. Ik kan me niet voorstellen dat op die familie campings waar ik kom gejat wordt. Ik maak me er niet druk om. Je kan de koffer ook op de auto laten zitten; dan krijgen ze m er niet afquote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat een kolder. Packline heeft erg mooie dakkoffers. Ok die kosten wel behoorlijk wat, maar als het wat goedkoper moet dan is een Hapro Zentih of Nordic ook niet lelijk.quote:Op woensdag 17 april 2019 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Je gebruikt het waarschijnlijk maar 1x per jaar en lelijk zijn ze praktisch allemaal.
Vaak kan daar minder in ivm dakbelasting zoals ik hierboven al zei. Windgeluid valt zat mee als je een fatsoenlijke drager neemt zoals de Whispbar. Ik hoor helemaal niet dat ik een koffer op mn dak heb; zelfs niet met het raam openquote:Op woensdag 17 april 2019 22:21 schreef DJSmiley het volgende:
Dakkoffer: Vaak idd beperkt tot 70-80kg en meer windgeluid
Ok ok, ik zei het verkeerd: IK vind praktisch alle dakkoffers lelijk. Voor een dakkoffer zien die modellen er misschien mooi uit, maar nog steeds vind ik het lelijk. Een auto zonder vind ik altijd mooier. Dus ik vind het geen 'kolder'.quote:Op vrijdag 19 april 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een kolder. Packline heeft erg mooie dakkoffers. Ok die kosten wel behoorlijk wat, maar als het wat goedkoper moet dan is een Hapro Zentih of Nordic ook niet lelijk.
Is 'lelijk' uberhaupt een overweging als je een Megane 2 hebt zoals TS?quote:Op woensdag 17 april 2019 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Daar zou ik lekker een tweedehandse voor zoeken. Je gebruikt het waarschijnlijk maar 1x per jaar en lelijk zijn ze praktisch allemaal.
Bijna alle campings waar ik ooit ben geweest hebben een enorme sociale controle, zowel van eigenaren/beheerders als van medekampeerders.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
😂 Maar dat bedoel ik dus eigenlijk. Ik zou lekker een goedkope op marktplaats scoren in plaats van 500 euro aan een nieuwe die misschien iets leuker gevormd is. Maar allebei, vind ik, maken de auto lelijker. Liever een paar 100 euro op zak houden dan.quote:Op zaterdag 20 april 2019 03:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is 'lelijk' uberhaupt een overweging als je een Megane 2 hebt zoals TS?
Ok, maar dan gaat het ze om de inhoud van de dakkoffer, niet om de dakkoffer zelf. Mijn koffer kan namelijk niet dicht zonder de sleutel en is dus in principe onbruikbaar, of de dief moet het slot forceren en de inhoud meenemen of hij moet met een openstaande, klapperende koffer gaan rijden. Dus ik durf hem op de camping best weg te leggen als ik de sleutels meeneem.quote:Op donderdag 18 april 2019 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet meteen, maar aan zo'n slotje komt boefje heus wel hoor
Wat neem je allemaal mee?quote:Op woensdag 17 april 2019 13:49 schreef XDo het volgende:
Ik zit even in dubio. In de zomer ga ik kamperen, met de auto door frankrijk. Onderdeel van de uitrusting is oa. een tent van plusminus 60 kilo. Samen met de andere bagage past dat niet in mijn Renault Megane 2.
Nu kan ik kiezen: ga ik de tent meenemen in een aanhanger of in een dakkoffer. Ik heb nog geen trekhaak en geen aanhanger, die zou ik beide moeten kopen (en laten monteren). Een dakkoffer is dan waarschijnlijk goedkoper, die moet ik ook kopen maar ik heb wel al van die rails op m'n dak. Ik twijfel alleen of dat lukt qua gewicht?
Wat zouden jullie doen? Tips qua rijcomfort?
Dacht ik ook voordat ik eraan begon.quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:04 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Wat neem je allemaal mee?
Dat moet gerust passen in een Megane.
Ik ben maar met 2 en een hond. In een Avensis station kreeg ik zonder dakkoffer niet alles mee. Nu heb ik een Mazda 6 sportbreak en heb die dakkoffer nog steeds nodig.quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:04 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Wat neem je allemaal mee?
Dat moet gerust passen in een Megane.
Ik heb zo een bijpassende tassenset gekocht voor mijn dakkoffer. Ideaal. Gewoon tassen volladen en in de koffer knallen klaar is keesquote:Op zaterdag 20 april 2019 22:29 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Dacht ik ook voordat ik eraan begon.
Tent van 60kg? Kofferbak flink vol, tentstokken, grondzeil, Stoelen, luchtbedden, slaapzakken, gasstel, gasfles,pannen, vloerkleed misschien?, kledingtassen, lampen, hamers, opvouwbaar kastje?, toiletspullen, schaduwdoek + stokken, tafel, servies, bestek, afwasteil, loopfietsje, speelgoed kinderen en vast nog wel wat + 2 uur puzzelen om alles in de auto en dakkoffer te krijgen :-)
Aha, kinderen verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 20 april 2019 22:29 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Dacht ik ook voordat ik eraan begon.
Tent van 60kg? Kofferbak flink vol, tentstokken, grondzeil, Stoelen, luchtbedden, slaapzakken, gasstel, gasfles,pannen, vloerkleed misschien?, kledingtassen, lampen, hamers, opvouwbaar kastje?, toiletspullen, schaduwdoek + stokken, tafel, servies, bestek, afwasteil, loopfietsje, speelgoed kinderen en vast nog wel wat + 2 uur puzzelen om alles in de auto en dakkoffer te krijgen :-)
Jij stelen mijn idee!quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:53 schreef HPoi het volgende:
En anders met boodschappentassen met snelbinders vast op het dak. Alla(h) ritje Marokko.
Die blijft goed!quote:
Die uitdaging staat ons nu ook te wachtenquote:Op woensdag 24 april 2019 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben met een soortgelijke uitdaging voor zomer 2020 (dit jaar geen kampeervakantie, want net bevallen etc) . Normaal past alles prima in de auto voor 2 volwassenen, maar dat is straks dus even een ander verhaal met allemaal baby/kinderspul. Hier ook een de Waard-tent van een kilo of 50, maar zou ook echt geen andere tent meer willen. We gaan denk ik ergens begin volgend jaar eens kijken wat prettig werkt, dakkoffer of een bagagewagen.
Hier nu een skoda octavia station en straks een kia niro, maar alsnogquote:Op woensdag 24 april 2019 20:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Die uitdaging staat ons nu ook te wachten
We zijn al van een kleine auto naar een MPV gegaan maar ook de kinderwagen, kinderstoel en campingbedje moeten mee, en dan nog koffers ed.
Ik ben nu voor een 2e hands dakkoffer aan het kijken, van Hapro bijv.
Dakdragers heb ik al gekocht.
Aanhanger voel ik me toch niet zo fijn bij, constant achter je kijken of dat ding er nog aanhangtPrima voor een ritje stort maar geen vakantie naar Spanje ermee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |