abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 april 2019 @ 13:49:59 #1
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_186272169
Ik zit even in dubio. In de zomer ga ik kamperen, met de auto door frankrijk. Onderdeel van de uitrusting is oa. een tent van plusminus 60 kilo. Samen met de andere bagage past dat niet in mijn Renault Megane 2.

Nu kan ik kiezen: ga ik de tent meenemen in een aanhanger of in een dakkoffer. Ik heb nog geen trekhaak en geen aanhanger, die zou ik beide moeten kopen (en laten monteren). Een dakkoffer is dan waarschijnlijk goedkoper, die moet ik ook kopen maar ik heb wel al van die rails op m'n dak. Ik twijfel alleen of dat lukt qua gewicht?

Wat zouden jullie doen? Tips qua rijcomfort?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  Spellchecker woensdag 17 april 2019 @ 14:00:27 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_186272368
Staat het max. te laden gewicht op je dak niet in je autoboekje?

Ik zou voor de dakkoffer gaan (als het kan qua gewicht).
pi_186272839
Ik zou een dakkoffer doen maar die dan reserveren voor slaapzakken en ander licht spul. Dat rijdt beter en is minder zwaar tillen dan de zware tent in je koffer. Een aanhanger moet je langzaam rijden en is lastiger parkeren. Plus de extra kosten voor het stallen van dat ding.
  woensdag 17 april 2019 @ 18:15:40 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186276517
Niemand in de buurt waarmee je kunt autoswappen voor een paar weken? Grotere auto huren? Dat lompe ding op het dak zou ik niet doen; geen goed plan :N

Ik weet niet hoe en wat je precies van plan bent, maar als je gaat toeren en je moet om de paar dagen een bungalowtent uit elkaar slopen en weer opbouwen begint het best aardig op een werkvakantie te lijken :+

Ik zou gaan voor een lightweight 3 of 4 persoonstentje, dat flats je meestal in een half uurtje overeind, en weegt een fractie van wat je nu van plan bent. nog even de kans op inpakken in de regen daargelaten, want dan ben je helemáál niet meer blij met zo'n zwaar loeder.

En... je moet nog veeeeeeeel meer zooi mee gaan slepen.. bedden, kussens, slaapzakken of dekbedden, kookgerei, koelbox, klapstoeltjes, beetje proviand, kleding, bbq ofzo..

Dat gaat hem niet worden :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 17 april 2019 @ 18:18:16 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186276552
Ga naar een camping waar men een tent voor je heeft staan. Scheelt een hoop gedoe en hij blijft kramperen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:44:08 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_186278479
De tent was niet de discussie, dat staat vast. En deze staat trouwens ook binnen een half uurtje in elkaar.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:47:28 #7
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_186278550
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2019 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lompe ding op het dak zou ik niet doen; geen goed plan :N
Dat het lomper is dat weet ik. De vraag is alleen of een aanhangertje nog lomper rijdt of minder.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:51:50 #8
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_186278618
Je kan een dakkoffer ook huren, kan je kijken of dat bevalt voordat je zelf tot aanschaf over gaat. Ik zou eerder voor een dakkoffer dan een aanhanger gaan. Vorig jaar zelf een gehuurd, daar de kledingtassen en ander ligt en makkelijk tussen te proppen spul bovenin en de tent en ander zwaar spul in de kofferbak. Prima te doen.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:57:27 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186278735
Ik zou, als de kosten geen probleem zijn, de aanhanger kiezen. Vooral door die tent, 60 kg :o
Zo'n dakkoffer moet je ook ergens kwijt uiteindelijk. En de aanhanger kan op andere momenten ook handig zijn (verhuizingen en zo).
Er zijn aanhangers die je rechtop in de schuur kunt zetten.
En op de trekhaak kun je een twinnyload monteren als je niet met de aanhanger onderweg bent.
  woensdag 17 april 2019 @ 19:58:30 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186278767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:47 schreef XDo het volgende:

[..]

Dat het lomper is dat weet ik. De vraag is alleen of een aanhangertje nog lomper rijdt of minder.
Ik vermoed dat de dakkoffer meer benzine kost dan een bescheiden aanhanger.
pi_186278894
Je hebt ook een box voor op de trekhaak. Zit je niet met snelheidslimiet en de extra windvanger op het dak. Maar is wel prijzig als je ook nog een trekhaak moet. Anders zou ik gewoon een bak nemen en het extra brandstofverbruik voor lief nemen. Zou echt niet zo een aanhangwagentje verkiezen daarboven.
  woensdag 17 april 2019 @ 20:28:12 #12
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_186279532
Dakkoffer huren is inderdaad nog wel een goede optie. Dan kan ik het gewoon uitproberen, 3 weken kost ongeveer 100 euro, niet gek.
pi_186279921
Daar zou ik lekker een tweedehandse voor zoeken. Je gebruikt het waarschijnlijk maar 1x per jaar en lelijk zijn ze praktisch allemaal.
pi_186279977
Ik heb voor 5 tientjes een hele grote dakkoffer op de kop getikt.

Enne de tent gaat in de kofferbak van de auto en de bagage in dakkoffer. Dak mag meestal maar 80 kilo dragen en tent is een kilo of 200.... (Leuk zo'n De Waard tent)
pi_186280034
Als ik geen Prius had was ik echter voor een aanhanger gegaan. ☺ (mag niets trekken helaas) Trekhaak koffer was ook geen optie, want kost 750,- om er een trekhaak erop te zetten. Wellicht wel voor jouw een optie. (mijn auto is te oud voor zo'n investering)
pi_186282957
Tja, het is even pro- en con's naast elkaar zetten

Aanhanger ben je beperkt kwa snelheid.
Verbruik: Aanhanger zal zuiniger zijn omdat je minder snel mag
Dakkoffer: Vaak idd beperkt tot 70-80kg en meer windgeluid. Je kan dan wel weer wat beter doorrijden.

Trekhaak is zoiezo wel handig. Trekhaakkoffer is ook nog een optie, dan heb je een beetje ertussen in. In zo'n geval kan het monteren van hulpveren ook geen slecht idee zijn.

Als je handig bent kun je de trekhaak ook zelf monteren. Zeker op een oudere auto zonder rare dingen als boordcomputers en parkeersensoren hoef je vaak weinig te doen.

Mijn trekhaak was 130 euro in Duitsland en een middagje klussen..
  woensdag 17 april 2019 @ 23:13:32 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186285109
De snelheid is theoretisch. TS wil naar Frankrijk. Daar mag je met je met je aanhanger net zo hard als zonder... of dat verstandig is, is een tweede. Hoever TS door Nederland, België of Duitsland wil rijden, weten we niet. En op Zwarte Zaterdag haal je de Vmax ook niet.
  donderdag 18 april 2019 @ 06:29:23 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186287658
quote:
5s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:49 schreef XDo het volgende:
Ik zit even in dubio. In de zomer ga ik kamperen, met de auto door frankrijk.
[..]

Aangezien je schijnbaar alleen gaat: achterbank inklappen en gaan met die banaan tent.
So we just called him Fred
  donderdag 18 april 2019 @ 09:51:47 #19
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_186289504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 06:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Aangezien je schijnbaar alleen gaat: achterbank inklappen en gaan met die banaan tent.
Mijn idee ook, heb dezelfde auto en ben al een paar keer met 2 personen wezen kamperen met een De Waard tent in scandinavie. Kwestie van goed inpakken, dan moet het makkelijk passen.
The Admirals......1995-2007
pi_186289672
Ik heb goede ervaringen met het huren van een koffer. Ik huur altijd de grootst mogelijke en ben voor drie weken zo'n 150 euro kwijt. Makkelijk zat. Dakkoffer leg ik op de camping achter de tent zodat ik er geen last van heb. Ook makkelijk om overbodige spullen of vuile kleding uit de tent te houden.
pi_186289759
Ik ga ook vaak met een grote dakkoffer op vakantie en dat bevalt prima. Er gaat veel in en als ik ergens langer verblijf pak ik’ em gewoon eraf. Nooit last van extra geluid trouwens. En ik vind rijden met een aanhanger niet prettig, een dakkoffer merk je nauwelijks.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 18 april 2019 @ 19:18:00 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186297457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:04 schreef lichtknopje het volgende:
Ik heb goede ervaringen met het huren van een koffer. Ik huur altijd de grootst mogelijke en ben voor drie weken zo'n 150 euro kwijt. Makkelijk zat. Dakkoffer leg ik op de camping achter de tent zodat ik er geen last van heb. Ook makkelijk om overbodige spullen of vuile kleding uit de tent te houden.
Hmm, dat klinkt op zich wel handig, maar ben je dan niet bang dat 'ie ongewenst met iemand anders mee terug rijdt? Of zet je hem dan ergens aan vast? :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186298079
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, dat klinkt op zich wel handig, maar ben je dan niet bang dat 'ie ongewenst met iemand anders mee terug rijdt? Of zet je hem dan ergens aan vast? :)
Dat geldt ook voor de campingstoelen, tafel en gaspitten. Als je knap spul hebt is dat best veel waard. Maar als je je daar zorgen om maakt heb je de verkeerde camping uitgekozen ;)
  donderdag 18 april 2019 @ 20:08:29 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186298382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor de campingstoelen, tafel en gaspitten. Als je knap spul hebt is dat best veel waard. Maar als je je daar zorgen om maakt heb je de verkeerde camping uitgekozen ;)
Sja, maar dat weet je vooraf natuurlijk niet altijd.
pi_186298534
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, maar dat weet je vooraf natuurlijk niet altijd.
Da’s waar. Maar ik heb veel gekampeerd en heb me daar nooit mee bezig gehouden. Oftewel ik had een veilig gevoel.

Behalve op Sziget dan, daar werd echt alles uit de tent genakt (gelukkig niet bij ons).
  donderdag 18 april 2019 @ 20:29:31 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186298892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Da’s waar. Maar ik heb veel gekampeerd en heb me daar nooit mee bezig gehouden. Oftewel ik had een veilig gevoel.

Behalve op Sziget dan, daar werd echt alles uit de tent genakt (gelukkig niet bij ons).
De laatste keer dat ik kampeerde is denk ik 35 jaar geleden, als je in een tentje slapen op Automaxx niet meetelt :+
pi_186298894
quote:

[..]

Als je de sleutels van de box meeneemt hebben ze er niet zoveel aan.
  donderdag 18 april 2019 @ 20:31:47 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186298929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Als je de sleutels van de box meeneemt hebben ze er niet zoveel aan.
Niet meteen, maar aan zo'n slotje komt boefje heus wel hoor :)
pi_186300697
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik kampeerde is denk ik 35 jaar geleden, als je in een tentje slapen op Automaxx niet meetelt :+
Tering da’s lang terug ja haha! Wij zijn er een laar jaar terug mee gestopt. Met rondreizen en zo een klaptentje was het wel leuk. Maar toen we in Slovenië in de modder en regen stonden was het, letterlijk, de druppel toen de douches ook koud waren 😂
pi_186305906
quote:

[..]

Nee, het is wat LoveAtFirstDrive zegt. Ik kan me niet voorstellen dat op die familie campings waar ik kom gejat wordt. Ik maak me er niet druk om. Je kan de koffer ook op de auto laten zitten; dan krijgen ze m er niet af
pi_186306510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Je gebruikt het waarschijnlijk maar 1x per jaar en lelijk zijn ze praktisch allemaal.
Wat een kolder. Packline heeft erg mooie dakkoffers. Ok die kosten wel behoorlijk wat, maar als het wat goedkoper moet dan is een Hapro Zentih of Nordic ook niet lelijk.

Ik heb zelf een Hapro Zenith. Daar gooi ik zo een tassenset in die precies past. Werkt als een tierelier. Voornamelijk licht spul.

Als je voor een dakkoffer gaat dan is het van belang dat je weet wat je maximale dakbelasting is. Dat staat in het instructieboekje van je auto.

Die 60 kilo op het dak gaat hem denk ik niet worden. Mijn auto heeft 100 kilo max dakbelasting, daar gaat het gewicht van de dragers vanaf; in mijn geval whispbar railbars van 5 kilo, de koffer zelf van 19 kilo en dan hou je dus 76 kilo over.

In de koffer zelf mag maximaal 75 kilo; echter op de dragers mag ook maar 75 kilo. En daar ligt dus al een lege koffer van 19 kilo op. Dus in mijn koffer kan ik maximaal 56 kilo pleuren.

Veel auto's hebben niet eens een dakbelasting van 100 kilo, vaak is dat maar 75 kilo. Dus dat moet je wel ff goed uitzoeken en dan nog rekening houden met zowel de dragers als de koffer en hoeveel het mag hebben en zelf weegt.

Ik zou ook andere dragers kunnen nemen die meer mogen hebben en dan zou ik dus tussen de 56 en 75 kilo in de koffer kunnen flikkeren, echter heb ik bewust voor deze dragers gekozen omdat deze de koffer mooi plat op het dak leggen ipv hoog erboven.

Succes :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186306649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:21 schreef DJSmiley het volgende:
Dakkoffer: Vaak idd beperkt tot 70-80kg en meer windgeluid
Vaak kan daar minder in ivm dakbelasting zoals ik hierboven al zei. Windgeluid valt zat mee als je een fatsoenlijke drager neemt zoals de Whispbar. Ik hoor helemaal niet dat ik een koffer op mn dak heb; zelfs niet met het raam open :)
vosss is de naam,
pi_186310280
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2019 10:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat een kolder. Packline heeft erg mooie dakkoffers. Ok die kosten wel behoorlijk wat, maar als het wat goedkoper moet dan is een Hapro Zentih of Nordic ook niet lelijk.

Ok ok, ik zei het verkeerd: IK vind praktisch alle dakkoffers lelijk. Voor een dakkoffer zien die modellen er misschien mooi uit, maar nog steeds vind ik het lelijk. Een auto zonder vind ik altijd mooier. Dus ik vind het geen 'kolder'.
pi_186313448
En anders met boodschappentassen met snelbinders vast op het dak. Alla(h) ritje Marokko.
pi_186322556
Rijgedrag: Dakkoffer wankelt iets meer, maar een aanhanger is gevoeliger voor hobbelige wegen. Snelweg is nooit een probleem, maar die laatste 30km op de lokale wegen kan wel storend zijn soms. Beide is te doen.

Snelheid: In Belgie en Frankrijk is geen limiet voor aanhangers, met een dakkoffer nergens niet.

Verbruik: Reken met beide op 20% meer brandstof, ook een aanhanger verstoort de luchtstroom, zelfs een lage.

Gewicht: Aanhanger kan paar 100kg meenemen, dakkoffer max 50-60kg

Kosten: Dakkoffer+dragers is goedkoper dan alleen de trekhaak laten plaatsen. Trekhaak op een Megane is trouwens niet moeilijk, kan zonder brug zelfs. Zelf doen is wel goedkoper. Maar dan heb je nog stalling, onderhoud, aanschaf van een aanhangwagen.

Als het in de dakkoffer past, wint deze eigenlijk ruimschoots kwa kosten en het feit dat je dichterbij de wc kan parkeren.
.
  zaterdag 20 april 2019 @ 03:30:09 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186322606
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Daar zou ik lekker een tweedehandse voor zoeken. Je gebruikt het waarschijnlijk maar 1x per jaar en lelijk zijn ze praktisch allemaal.
Is 'lelijk' uberhaupt een overweging als je een Megane 2 hebt zoals TS? ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 20 april 2019 @ 05:18:33 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186322902
quote:

[..]

Bijna alle campings waar ik ooit ben geweest hebben een enorme sociale controle, zowel van eigenaren/beheerders als van medekampeerders.
  zaterdag 20 april 2019 @ 05:23:33 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186322916
Als TS niet driehoog achter woont, hoeft stallen niet per se een probleem te zijn:
https://www.echo.nl/uniek(...)hangwagens-caravans/
pi_186325906
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 03:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is 'lelijk' uberhaupt een overweging als je een Megane 2 hebt zoals TS? ;)
😂 Maar dat bedoel ik dus eigenlijk. Ik zou lekker een goedkope op marktplaats scoren in plaats van 500 euro aan een nieuwe die misschien iets leuker gevormd is. Maar allebei, vind ik, maken de auto lelijker. Liever een paar 100 euro op zak houden dan.
pi_186327749
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet meteen, maar aan zo'n slotje komt boefje heus wel hoor :)
Ok, maar dan gaat het ze om de inhoud van de dakkoffer, niet om de dakkoffer zelf. Mijn koffer kan namelijk niet dicht zonder de sleutel en is dus in principe onbruikbaar, of de dief moet het slot forceren en de inhoud meenemen of hij moet met een openstaande, klapperende koffer gaan rijden. Dus ik durf hem op de camping best weg te leggen als ik de sleutels meeneem.
pi_186327951
quote:
5s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:49 schreef XDo het volgende:
Ik zit even in dubio. In de zomer ga ik kamperen, met de auto door frankrijk. Onderdeel van de uitrusting is oa. een tent van plusminus 60 kilo. Samen met de andere bagage past dat niet in mijn Renault Megane 2.

Nu kan ik kiezen: ga ik de tent meenemen in een aanhanger of in een dakkoffer. Ik heb nog geen trekhaak en geen aanhanger, die zou ik beide moeten kopen (en laten monteren). Een dakkoffer is dan waarschijnlijk goedkoper, die moet ik ook kopen maar ik heb wel al van die rails op m'n dak. Ik twijfel alleen of dat lukt qua gewicht?

Wat neem je allemaal mee? :')

Dat moet gerust passen in een Megane.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_186336172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:04 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Dacht ik ook voordat ik eraan begon.

Tent van 60kg? Kofferbak flink vol, tentstokken, grondzeil, Stoelen, luchtbedden, slaapzakken, gasstel, gasfles,pannen, vloerkleed misschien?, kledingtassen, lampen, hamers, opvouwbaar kastje?, toiletspullen, schaduwdoek + stokken, tafel, servies, bestek, afwasteil, loopfietsje, speelgoed kinderen en vast nog wel wat + 2 uur puzzelen om alles in de auto en dakkoffer te krijgen :-)
pi_186342648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:04 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Ik ben maar met 2 en een hond. In een Avensis station kreeg ik zonder dakkoffer niet alles mee. Nu heb ik een Mazda 6 sportbreak en heb die dakkoffer nog steeds nodig.

Maargoed, wij zeulen dan ook vanalles mee, zodat het ons aan niets ontbreekt op vakantie :)
vosss is de naam,
pi_186342657
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:29 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Tent van 60kg? Kofferbak flink vol, tentstokken, grondzeil, Stoelen, luchtbedden, slaapzakken, gasstel, gasfles,pannen, vloerkleed misschien?, kledingtassen, lampen, hamers, opvouwbaar kastje?, toiletspullen, schaduwdoek + stokken, tafel, servies, bestek, afwasteil, loopfietsje, speelgoed kinderen en vast nog wel wat + 2 uur puzzelen om alles in de auto en dakkoffer te krijgen :-)
Ik heb zo een bijpassende tassenset gekocht voor mijn dakkoffer. Ideaal. Gewoon tassen volladen en in de koffer knallen klaar is kees _O_
vosss is de naam,
pi_186342835
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:29 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Aha, kinderen verklaart een hoop. :)
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:34:58 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186382551
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:53 schreef HPoi het volgende:
En anders met boodschappentassen met snelbinders vast op het dak. Alla(h) ritje Marokko.
Jij stelen mijn idee!

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186384323
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Jij stelen mijn idee!

Die blijft goed!
pi_186403594
Wij hebben met een soortgelijke uitdaging voor zomer 2020 (dit jaar geen kampeervakantie, want net bevallen etc :P ) . Normaal past alles prima in de auto voor 2 volwassenen, maar dat is straks dus even een ander verhaal met allemaal baby/kinderspul. Hier ook een de Waard-tent van een kilo of 50, maar zou ook echt geen andere tent meer willen. We gaan denk ik ergens begin volgend jaar eens kijken wat prettig werkt, dakkoffer of een bagagewagen.
pi_186404076
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2019 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben met een soortgelijke uitdaging voor zomer 2020 (dit jaar geen kampeervakantie, want net bevallen etc :P ) . Normaal past alles prima in de auto voor 2 volwassenen, maar dat is straks dus even een ander verhaal met allemaal baby/kinderspul. Hier ook een de Waard-tent van een kilo of 50, maar zou ook echt geen andere tent meer willen. We gaan denk ik ergens begin volgend jaar eens kijken wat prettig werkt, dakkoffer of een bagagewagen.
Die uitdaging staat ons nu ook te wachten :+
We zijn al van een kleine auto naar een MPV gegaan maar ook de kinderwagen, kinderstoel en campingbedje moeten mee, en dan nog koffers ed.
Ik ben nu voor een 2e hands dakkoffer aan het kijken, van Hapro bijv.
Dakdragers heb ik al gekocht. :)

Aanhanger voel ik me toch niet zo fijn bij, constant achter je kijken of dat ding er nog aanhangt :+ Prima voor een ritje stort maar geen vakantie naar Spanje ermee :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186404718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 20:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

Die uitdaging staat ons nu ook te wachten :+
We zijn al van een kleine auto naar een MPV gegaan maar ook de kinderwagen, kinderstoel en campingbedje moeten mee, en dan nog koffers ed.
Ik ben nu voor een 2e hands dakkoffer aan het kijken, van Hapro bijv.
Dakdragers heb ik al gekocht. :)

Aanhanger voel ik me toch niet zo fijn bij, constant achter je kijken of dat ding er nog aanhangt :+ Prima voor een ritje stort maar geen vakantie naar Spanje ermee :P
Hier nu een skoda octavia station en straks een kia niro, maar alsnog :+. We hebben ook wel wat praktisch(er) lichtgewicht spul voor bepaalde dingen en pakken efficient in, maar alleen al een autstoel + kinderwagen neemt gewoon zoveel meer ruimte in dat je dat al gaat merken. Laat staan alle andere dingen inderdaad als bedje, wat bij ons waarschijnlijk een deryan gaat worden want klein en lichtgewicht. En die bagagewagentjes, ik zou er niet mee naar de stort gaan want er past amper wat in aan bouwmateriaal ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')