abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186241089
Over een week word ik dertig, en al met al ben ik al zo'n goede vijf jaar vrijgezel.

Nooit heel erg tegen mijn zin overigens, ook wel de nodige mogelijkheden gehad bij vrouwen, maar het waren telkens op zich wel leuke, lieve, slimme vrouwen, maar ik werd er niet echt warm/koud van.

Mijn eigen leven ging ook in een flink tempo door, carriere, weekenden gevuld met sociale activiteiten. Af en toe dacht ik wel eens bij mezelf : ''gast, het wordt nu wel tijd om even iets meer moeite in je liefdesleven te steken''. Maargoed ik had het verder prima naar mijn zin, nooit eenzaam of verveeld, dus in die zin ontbrak ook een beetje de motivatie om ineens actief te gaan daten.

En zo verstreken weken, maanden, jaren. Toen ik 25 was vertelde ik mijzelf : boeie, je bent jong, alle tijd. Nu is dat op zich nog steeds wel zo, maar toch wel die dertig die boven mijn hoofd hangt. En bovendien toch al een tijdje uit de scene verdwenen.

Ik heb eigenlijk niet specifiek een doel met dit topic, behalve dat ik benieuwd ben naar ervaringen van andere 30+ daters. Het klinkt in mijn oren eigenlijk als best wel oud, en bovendien heb ik er in mijn twintiger jaren een soort beeld bij gevormd van allemaal veel te serieuze mensen waarbij de tijdsklok tikt en die wanhopig (aan het worden) zijn en/of waarmee iets mis is. Ergens zie ik er ook een beetje tegenop om te gaan daten. De laatste keer dat ik echt actief aan het daten was, was rond mijn 23e, met meiden tussen de 18 en 25. Lekker onbevangen, iedereen moest zich nog een beetje vormen, mensen zijn rond die leeftijd doorgaans makkelijker denk ik.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Ervaar je daten als 30+ er anders? En zo ja, waarom of juist waarom niet?
pi_186241096
Vervolg :)
  Moderator maandag 15 april 2019 @ 22:12:01 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186241485
Heb er even deel 2 van gemaakt :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186242946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:49 schreef Groepfunder het volgende: @:geeninspiratie1235: Ik vind deze post van jouw erg mooi. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat jij iemand wilt waarvan je niet onzeker wordt. Je lijkt naar harmonie te willen: gelijkwaardigheid. Het is heel goed mogelijk om, als je negatieve ervaringen hebt, een korte of langere tijd niet meer op zoek te willen gaan. Dat hebben wel meer mensen, om verschillende redenen. Als ik weer 'ns een paar afwijzingen heb ontvangen op een datingsite, dan ben ik er ook even helemaal klaar mee. Dan zoek ik even niet. Doe weer wat ik zelf leuk vind. En sommigen krijgen dan toch weer voldoende zin/hoop om het opnieuw te proberen. En anderen niet. En dat is okay.
Nou, bedankt. Ten minste iemand die het begrijpt. Maar de grote vraag voor mij is: waarom kunnen veel mannen dit niet? Of lees je op dit subforum gewoon de uitzonderingen. Maar dan nog zijn het bijna altijd de mannen die wanhopig op zoek zijn en bijna nooit de vrouwen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186278982
Topic even doorgelezen en wat ik hier een paar X teruglees ( maar ook om me heen wel hoor ) is dat van sommige mensen ''de omgeving'' begint te pushen voor een relatie (als ze ouder worden, bijvoorbeeld 30+)

Gewoon mensen die vragen of zeggen ''wordt het niet eens tijd dat [...]''

Ik heb dat dus eigenlijk nooit. Ben sinds 2 weken ook 30, maar echt niemand (familie, vrienden, collega's) die ooit eens vraagt van hoe zit dat nou eigenlijk. Ben wel benieuwd of ze me al als hopeloos geval beschouwen, dat ze denken komt vanzelf wel goed bij die gast of dat het ze gewoon echt niet boeit :P
  donderdag 18 april 2019 @ 11:26:19 #6
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186291091
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou, bedankt. Ten minste iemand die het begrijpt. Maar de grote vraag voor mij is: waarom kunnen veel mannen dit niet? Of lees je op dit subforum gewoon de uitzonderingen. Maar dan nog zijn het bijna altijd de mannen die wanhopig op zoek zijn en bijna nooit de vrouwen.
Omdat een vrouw de eerste de beste bar in kan gaan en zeggen dat ze haar benen wilt spreiden en dan komt er vast wle een sukkel.
Laat ene man dit andersom es doen.
Is dit een serieuze vraag? :')
pi_186293500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:26 schreef dagobertE6 het volgende:

Omdat een vrouw de eerste de beste bar in kan gaan en zeggen dat ze haar benen wilt spreiden en dan komt er vast wle een sukkel.
Laat ene man dit andersom es doen.
Is dit een serieuze vraag? :')
Omdat een man de eerste de beste datingsite op kan gaan en over zichzelf vertellen en wat hij zegt waarschijnlijk wel interessant wordt gevonden.
Maar ja, dat interesseert jullie dan weer niet als er niet direct ook een date en sex aan vastzit.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 18 april 2019 @ 15:12:49 #8
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_186294062
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Omdat een man de eerste de beste datingsite op kan gaan en over zichzelf vertellen en wat hij zegt waarschijnlijk wel interessant wordt gevonden.
Maar ja, dat interesseert jullie dan weer niet als er niet direct ook een date en sex aan vastzit.
Je hebt er toch niets aan als iemand die niet met je wil daten het interessant vindt wat er in je dating profiel staat?
  donderdag 18 april 2019 @ 15:30:26 #9
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186294294
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou, bedankt. Ten minste iemand die het begrijpt. Maar de grote vraag voor mij is: waarom kunnen veel mannen dit niet? Of lees je op dit subforum gewoon de uitzonderingen. Maar dan nog zijn het bijna altijd de mannen die wanhopig op zoek zijn en bijna nooit de vrouwen.
Je bedoelt waarom er weinig mannen zijn die zich kwetsbaar opstellen en niet standaard heel dominant zijn?

Vaak zijn dit ook mensen die niet vanalles roepen op een forum als dit. Die je niet automatisch aanspreken (hier of op Tinder).
Die moet je zelf ook een beetje zoeken.

Denk trouwens dat er genoeg vrouwen zijn die "wanhopig" zijn, maar die hoor je er minder over.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 18 april 2019 @ 15:52:34 #10
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_186294584
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 22:12 schreef CoolGuy het volgende:
Heb er even deel 2 van gemaakt :)
En ik heb hem gelinkt aan deel 1 :P

Teamwork B-)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_186296667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:30 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Je bedoelt waarom er weinig mannen zijn die zich kwetsbaar opstellen en niet standaard heel dominant zijn?

Vaak zijn dit ook mensen die niet vanalles roepen op een forum als dit. Die je niet automatisch aanspreken (hier of op Tinder).
Die moet je zelf ook een beetje zoeken.

Denk trouwens dat er genoeg vrouwen zijn die "wanhopig" zijn, maar die hoor je er minder over.
En de vraag is ook nog maar of zulke mannen door vrouwen wel worden gewaardeerd.

Ik bedoel, ik ben zelf niet het prototype macho man, dominant en durf me best kwetsbaar op te stellen. Volgens mij ook geen pussy ofzo, maar ik ben dan opeens weer ''lief'' of ''een knuffelbeer''. Weet je, zo is het ook niet gauw goed ( terwijl ik niet eens dik ben ofzo )

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik merk vaak dat vrouwen die ook al langer vrijgezel zijn (rond of boven de 30) vaak een stuk gehaaider, kattiger zijn. Alsof ze voor zichzelf een soort schild naar de buitenwereld hebben gebouwd. Ik vind veel vrouwen i.i.g. erg onbenaderbaar zodra ze ouder worden, snel oordelend ook heb ik het gevoel. Dat is het voornaamste dat ik lastig vind aan daten op deze leeftijd, je wordt als man erg snel in een hokje geplaatst onder het motto ''er zal wel iets mis mee zijn''
  donderdag 18 april 2019 @ 19:23:05 #12
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186297553
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:29 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

En de vraag is ook nog maar of zulke mannen door vrouwen wel worden gewaardeerd.

Ik bedoel, ik ben zelf niet het prototype macho man, dominant en durf me best kwetsbaar op te stellen. Volgens mij ook geen pussy ofzo, maar ik ben dan opeens weer ''lief'' of ''een knuffelbeer''. Weet je, zo is het ook niet gauw goed ( terwijl ik niet eens dik ben ofzo )

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik merk vaak dat vrouwen die ook al langer vrijgezel zijn (rond of boven de 30) vaak een stuk gehaaider, kattiger zijn. Alsof ze voor zichzelf een soort schild naar de buitenwereld hebben gebouwd. Ik vind veel vrouwen i.i.g. erg onbenaderbaar zodra ze ouder worden, snel oordelend ook heb ik het gevoel. Dat is het voornaamste dat ik lastig vind aan daten op deze leeftijd, je wordt als man erg snel in een hokje geplaatst onder het motto ''er zal wel iets mis mee zijn''
Vast niet door iedereen, maar ga er vanuit dat die er zeker zijn.
Net zoals dat er niet met elke vrijgezelle man boven de 30 iets mis is.

Er moet altijd wel een middenweg zijn tussen die knuffelbeer en een flirt zeg maar. Het moet niet te saai en serieus worden.
Het is gewoon lastig uitleggen, gaat veel om gevoel. Gok dat dat bij iedereen wel is.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186301765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:12 schreef SugeLucky het volgende:
Je hebt er toch niets aan als iemand die niet met je wil daten het interessant vindt wat er in je dating profiel staat?
Niet meteen daten. Maar misschien na langere tijd ermee gechat te hebben of zo.
Overigens is dat ook een probleem: als je een beetje fantasie hebt verzin je gewoon zelf die date en dan is je probleem van teleurgesteld zijn omdat je geen date hebt ook opgelost. Maar ja, de meeste mensen moeten alles altijd per se echt meemaken. Zonde.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:30 schreef TaMieke het volgende:

Je bedoelt waarom er weinig mannen zijn die zich kwetsbaar opstellen en niet standaard heel dominant zijn?

Vaak zijn dit ook mensen die niet vanalles roepen op een forum als dit. Die je niet automatisch aanspreken (hier of op Tinder).
Die moet je zelf ook een beetje zoeken.

Denk trouwens dat er genoeg vrouwen zijn die "wanhopig" zijn, maar die hoor je er minder over.
Ja dat ook inderdaad dat ze vaak zich dominant opstellen maar ook dat mannen wanhopiger op zoek zijn naar dates met vrouwen als andersom. Waarom hoor je vrouwen er minder over denk je?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:29 schreef DesertGlory het volgende:

En de vraag is ook nog maar of zulke mannen door vrouwen wel worden gewaardeerd.

Ik bedoel, ik ben zelf niet het prototype macho man, dominant en durf me best kwetsbaar op te stellen. Volgens mij ook geen pussy ofzo, maar ik ben dan opeens weer ''lief'' of ''een knuffelbeer''. Weet je, zo is het ook niet gauw goed ( terwijl ik niet eens dik ben ofzo )

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik merk vaak dat vrouwen die ook al langer vrijgezel zijn (rond of boven de 30) vaak een stuk gehaaider, kattiger zijn. Alsof ze voor zichzelf een soort schild naar de buitenwereld hebben gebouwd. Ik vind veel vrouwen i.i.g. erg onbenaderbaar zodra ze ouder worden, snel oordelend ook heb ik het gevoel. Dat is het voornaamste dat ik lastig vind aan daten op deze leeftijd, je wordt als man erg snel in een hokje geplaatst onder het motto ''er zal wel iets mis mee zijn''
Wat versta jij onder je kwetsbaar opstellen?
Wat versta jij onder snel gehaaid, kattig enz? Waar blijkt zoiets concreet uit?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186301966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Niet meteen daten. Maar misschien na langere tijd ermee gechat te hebben of zo.
Overigens is dat ook een probleem: als je een beetje fantasie hebt verzin je gewoon zelf die date en dan is je probleem van teleurgesteld zijn omdat je geen date hebt ook opgelost. Maar ja, de meeste mensen moeten alles altijd per se echt meemaken. Zonde.
[..]

Ja dat ook inderdaad dat ze vaak zich dominant opstellen maar ook dat mannen wanhopiger op zoek zijn naar dates met vrouwen als andersom. Waarom hoor je vrouwen er minder over denk je?
[..]

Wat versta jij onder je kwetsbaar opstellen?
Wat versta jij onder snel gehaaid, kattig enz? Waar blijkt zoiets concreet uit?
Moet ik alles wetenschappelijk gaan onderbouwen nu ofzo? :')
  donderdag 18 april 2019 @ 22:28:57 #15
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_186302002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Overigens is dat ook een probleem: als je een beetje fantasie hebt verzin je gewoon zelf die date en dan is je probleem van teleurgesteld zijn omdat je geen date hebt ook opgelost. Maar ja, de meeste mensen moeten alles altijd per se echt meemaken. Zonde.
Niet iedereen is een complete mafklapper die de grip op de realiteit kwijt is.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:31:33 #16
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186302085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:23 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Vast niet door iedereen, maar ga er vanuit dat die er zeker zijn.
Net zoals dat er niet met elke vrijgezelle man boven de 30 iets mis is.

Er moet altijd wel een middenweg zijn tussen die knuffelbeer en een flirt zeg maar. Het moet niet te saai en serieus worden.
Het is gewoon lastig uitleggen, gaat veel om gevoel. Gok dat dat bij iedereen wel is.
Klopt ook wel. Herken mij ook wel wat in het beeld van DesertGlory. Ben zelf ook zo'n tussentype. Heb alleen wel het idee dat ik daardoor wel mezelf ben en dat het daardoor allemaal minder uitmaakt of ik knuffelig of een flirt ben. Het is de intentie die het hem maakt. Niemand zit te wachten op een schoothondje van wie het gedrag gespeeld is. Dat is nep, en dat heeft men (m/v of alles wat er tegenwoordig tussen zit) toch wel door.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_186318240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:27 schreef DesertGlory het volgende:

Moet ik alles wetenschappelijk gaan onderbouwen nu ofzo? :')
Nee, maar misschien versta jij onder je kwetsbaar opstellen wel dat je 1x zegt dat je haar mist en zij verstaat eronder over je problemen praten. Misschien vind je een vrouw al kattig en gehaaid als ze meer dan niks van jou verwacht of pas als ze jou afzeikt en dominant doet. Dat maakt best wel veel uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:28 schreef SugeLucky het volgende:
Niet iedereen is een complete mafklapper die de grip op de realiteit kwijt is.
Dat is dan jammer voor ze, aangezien hun grip op de realiteit voor veel geklaag zorgt van "vrouwen zijn zo kieskeurig en willen alleen assertieve perfecte knappe mannen" of "waarom kunnen vrouwen direct al 100 mannen vinden voor sex en ik na maanden nog steeds geen vrouwen?" blablabla terwijl ik zelf gewoon blij ben dat ik single en maagd ben. En dat kan je dan wel gaan ontkennen maar daar heb ik geen boodschap aan want het idee dat een ander beter weet wat ik wil dan ikzelf is uberhaupt bespottelijk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 20 april 2019 @ 00:01:33 #18
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_186320383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nee, maar misschien versta jij onder je kwetsbaar opstellen wel dat je 1x zegt dat je haar mist en zij verstaat eronder over je problemen praten. Misschien vind je een vrouw al kattig en gehaaid als ze meer dan niks van jou verwacht of pas als ze jou afzeikt en dominant doet. Dat maakt best wel veel uit.
[..]

Dat is dan jammer voor ze, aangezien hun grip op de realiteit voor veel geklaag zorgt van "vrouwen zijn zo kieskeurig en willen alleen assertieve perfecte knappe mannen" of "waarom kunnen vrouwen direct al 100 mannen vinden voor sex en ik na maanden nog steeds geen vrouwen?" blablabla terwijl ik zelf gewoon blij ben dat ik single en maagd ben. En dat kan je dan wel gaan ontkennen maar daar heb ik geen boodschap aan want het idee dat een ander beter weet wat ik wil dan ikzelf is uberhaupt bespottelijk.
Wat doe je eigenlijk in date topics?
Je date niet eens.
pi_186320479
Het is enerzijds natuurlijk kut, want het aanbod is kleiner en (voor mij iig) is elk weekend uitgaan of hele dagen op terrassen hangen ook verleden tijd. De studentenvereniging-tijd was achteraf echt goud, maar dat besefte ik toen nog niet dus die boot ( boten ) heb ik voorbij laten varen.

Maar een positieve noot is wel : voor single vrouwen is het aanbod aan (normale) single mannen al helemaal klein.

Dus als jij gewoon een normale, verzorgde en enigszins aantrekkelijke / goed geklede vent bent die zijn boeltje goed op orde heeft, gaat dat vanzelf wel rond binnen die vrouwen groepjes.

Had zelf toevallig een paar minuten geleden opeens een melding van Linkedin dat een chick uit mijn dorp waar ik ben opgegroeid opeens op mijn profiel had zitten loeren :') Dat zit dan kennelijk ergens met een groepje bij elkaar en dan ga je dus over de tong. En dat soort kleine dingetjes, merk ik wel dat steeds vaker voorkomt. Of leuke single chicks van de middelbare die je dan na 6 jaar geen contact opeens toevoegen op fb ofzo, als ze weten dat je single bent, komt er wel steeds meer initiatief. Dat is op zich wel een posittief ding.
pi_186320544
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:01 schreef SugeLucky het volgende:
Wat doe je eigenlijk in date topics?
Je date niet eens.
De ongelukkigen inzicht geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:06 schreef Jaume_I het volgende:
Het is enerzijds natuurlijk kut, want het aanbod is kleiner en (voor mij iig) is elk weekend uitgaan of hele dagen op terrassen hangen ook verleden tijd. De studentenvereniging-tijd was achteraf echt goud, maar dat besefte ik toen nog niet dus die boot ( boten ) heb ik voorbij laten varen.

Maar een positieve noot is wel : voor single vrouwen is het aanbod aan (normale) single mannen al helemaal klein.

Dus als jij gewoon een normale, verzorgde en enigszins aantrekkelijke / goed geklede vent bent die zijn boeltje goed op orde heeft, gaat dat vanzelf wel rond binnen die vrouwen groepjes.

Had zelf toevallig een paar minuten geleden opeens een melding van Linkedin dat een chick uit mijn dorp waar ik ben opgegroeid opeens op mijn profiel had zitten loeren :') Dat zit dan kennelijk ergens met een groepje bij elkaar en dan ga je dus over de tong. En dat soort kleine dingetjes, merk ik wel dat steeds vaker voorkomt. Of leuke single chicks van de middelbare die je dan na 6 jaar geen contact opeens toevoegen op fb ofzo, als ze weten dat je single bent, komt er wel steeds meer initiatief. Dat is op zich wel een posittief ding.
Leg eens uit? Waarom is volgens jou het aanbod aan normale single mannen voor single vrouwen juist klein?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186320602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]I

De ongelukkigen inzicht geven.
[..]

Leg eens uit? Waarom is volgens jou het aanbod aan normale single mannen voor single vrouwen juist klein?
Omdat ik denk dat met single mannen op een bepaalde leeftijd ten opzichte van vrouwen gezien vaker iets ''mis'' is.

Als ik ook om mij heen kijk, zijn de meeste mannen van rond de 30 die nog single zijn, van die typische figuren die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen, er slonzig bijlopen, elke avond pizza eten, hun haar niet kammen (en dat zijn dan nog de meest basale problemen).

Als jij dan een vent ben die wél voor zichzelf zorgt en het boeltje goed op orde heeft, dan val je in positieve zin op.

Wat dat betreft heb ik nu ook zélf voor het eerst sinds jaren het idee dat ik nog kritisch kan zijn ook.
pi_186320983
Echt triest om met 2+ klonen in je eigen topic te posten
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186321027
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:13 schreef Jaume_I het volgende:
Omdat ik denk dat met single mannen op een bepaalde leeftijd ten opzichte van vrouwen gezien vaker iets ''mis'' is.

Als ik ook om mij heen kijk, zijn de meeste mannen van rond de 30 die nog single zijn, van die typische figuren die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen, er slonzig bijlopen, elke avond pizza eten, hun haar niet kammen (en dat zijn dan nog de meest basale problemen).

Als jij dan een vent ben die wél voor zichzelf zorgt en het boeltje goed op orde heeft, dan val je in positieve zin op.

Wat dat betreft heb ik nu ook zélf voor het eerst sinds jaren het idee dat ik nog kritisch kan zijn ook.
Hmm dat is mooi voor jou. Bedankt voor de verduidelijking. Ja, dat zijn idd de meest basale "problemen". Met iemand die zijn haar niet kamt zou ik niet meteen zeggen dat iets mis is, in tegendeel. Pizza eten ligt eraan. Ik heb er alle begrip voor dat eten klaarmaken klote is en veel tijd in beslag neemt. Als hij zich niet verantwoordelijk voelt voor zijn eigen gezondheid of niet gelooft in wat voor tegenstrijdigs de voedingswetenschap tot nu toe heeft ontdekt is dat tot daar aan toe. Maar vaak hangt het samen met een disdain voor "gezond" leven . "Die zeikende vrouwen met hun domme chia smoothies en salades". Als het samen gaat met sexisme vind ik het wel een afknapper ja.

Je bent 1 van de weinige kritische mannen hier. Voor vrouwen die niet aan jou eisen voldoen en daar ook met aanpassingen niet aan kunnen voldoen of zich niet aan willen passen daalt je aantrekkelijkheid daardoor. Voor vrouwen die wel aan jouw eisen voldoen zal je aantrekkelijkheid hierdoor ontzettend toenemen vermoedelijk. Eerlijk gezegd denk ik dat kritisch zijn als man de sleutel is tot succes bij een beperkt aantal JUISTE vrouwen. Maar veel mannen willen veel succes bij veel vrouwen die ze allemaal maar een beetje leuk vinden omdat ze vooraf geen selectie wilden maken van vrouwen die ze ECHT leuk vinden. Want dat is weer teveel risico op een gebroken hart. Tja. Als je relaties voldoende kan relativeren dan breekt je hart niet zo snel lijkt mij. Maar dat kan aan mij liggen.

Alleen dat issue is kennelijk moeilijk voor mannen of zo. Als iemand alle eigenschappen afvinkt maar niet dat de liefde wederzijds is dan is dat hetzelfde als dat iemand geen enkele eigenschap had die jij wilde maar wel interesse heeft. Het eerste is wellicht zeldzamer maar qua eindresultaat maakt het niets uit en is het eerste niet meer liefdesverdriet waard of zo.
Of het is niet zozeer verdriet maar vooral moeite? Net zoiets als: ik ga toch niet moeite doen om een vrouw te leren kennen als er een kans is dat ze me friendzonet.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-04-2019 01:28:34 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186321273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:29 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

En de vraag is ook nog maar of zulke mannen door vrouwen wel worden gewaardeerd.

Ik bedoel, ik ben zelf niet het prototype macho man, dominant en durf me best kwetsbaar op te stellen. Volgens mij ook geen pussy ofzo, maar ik ben dan opeens weer ''lief'' of ''een knuffelbeer''. Weet je, zo is het ook niet gauw goed ( terwijl ik niet eens dik ben ofzo )

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik merk vaak dat vrouwen die ook al langer vrijgezel zijn (rond of boven de 30) vaak een stuk gehaaider, kattiger zijn. Alsof ze voor zichzelf een soort schild naar de buitenwereld hebben gebouwd. Ik vind veel vrouwen i.i.g. erg onbenaderbaar zodra ze ouder worden, snel oordelend ook heb ik het gevoel. Dat is het voornaamste dat ik lastig vind aan daten op deze leeftijd, je wordt als man erg snel in een hokje geplaatst onder het motto ''er zal wel iets mis mee zijn''
Ik denk dat de man en vrouw uiteindelijk hetzelfde willen: iets serieus met "de ware".

Vroeger vond ik het zoals velen verschrikkelijk als ik ben afgewezen, nu in veel mindere mate. Ik ben zelfs blij dat de ander me snel kan helpen laten inzien dat ik niet degene ben die zij zoeken. Dit voorkomt veel ellende. Het hoort ook niet dat er schijnbaar veel mensen je geliefde kan zijn; dit wegens toch grote verschillen tussen personen bij diepgang i.c.m. veel toevals factoren.

Ik ben het zeker mee eens met de cliche jezelf te blijven. Het kan helpen als iemand verschillende kanten van zichzelf laat zien in relatief korte periode. Echter zou ik zeker lief blijven en jezelf kwetsbaar opstellen als je zo bent. Dit zijn uiteindelijk de eigenschappen die vrouwen waarderen in een relatie. M.a.w. degenen die serieuze relatie zoeken en bijv. (zelf)inzicht hebben herkennen zulke kenmerken. Het advies van mannen om zich als een hork te gedragen, hier trek je een ander groep mensen mee aan. Ga er maar vanuit dat veel mensen lieve mensen waarderen, als je ook andere kenmerken kan laten zoals assertief zijn, sportief zijn, enz. Dan heeft iemand een beter totaal plaatje, het roept dan minder vragen en twijfel op.
  zaterdag 20 april 2019 @ 01:18:50 #25
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_186321650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:29 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

En de vraag is ook nog maar of zulke mannen door vrouwen wel worden gewaardeerd.

Ik bedoel, ik ben zelf niet het prototype macho man, dominant en durf me best kwetsbaar op te stellen. Volgens mij ook geen pussy ofzo, maar ik ben dan opeens weer ''lief'' of ''een knuffelbeer''. Weet je, zo is het ook niet gauw goed ( terwijl ik niet eens dik ben ofzo )

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik merk vaak dat vrouwen die ook al langer vrijgezel zijn (rond of boven de 30) vaak een stuk gehaaider, kattiger zijn. Alsof ze voor zichzelf een soort schild naar de buitenwereld hebben gebouwd. Ik vind veel vrouwen i.i.g. erg onbenaderbaar zodra ze ouder worden, snel oordelend ook heb ik het gevoel. Dat is het voornaamste dat ik lastig vind aan daten op deze leeftijd, je wordt als man erg snel in een hokje geplaatst onder het motto ''er zal wel iets mis mee zijn''
Tuurlijk word dat wel gewaardeerd. Punt is meer denk ik en dat zie ik wel vaker bij mannen wie het maar niet lukt een vrouw te strikken is dat ze zichzelf in een bepaalde rol willen plaatsen.

Als ik maar genoeg alpha ben, vind ze me vast wel tof. Of als ik maar lief ben is er vast wel een vrouw die me ziet staan. Probleem is echter dat je daarmee verwerpt wie je zelf bent. En dan kan je prima gaan roepen dat vrouwen voorbij de 30 gehaaid, katterig en weet ik veel wat zijn, om maar niet te spreken over het opwerpen van een bitchshield...

Maar juist hetgeen proberen te zijn wat je niet bent is iets waar een ieder met mensenkennis zo doorheen prikt.

Je roept dat het nooit goed is maar dat betwijfel ik. Authenticiteit is wat iemand maakt tot wie hij is, blijf dicht bij jezelf. Dan blijkt dat je helemaal niet in een soort rol hoeft te kruipen om aantrekkelijk gevonden te worden.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_186321838
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 01:18 schreef M1stral het volgende:
Tuurlijk word dat wel gewaardeerd. Punt is meer denk ik en dat zie ik wel vaker bij mannen wie het maar niet lukt een vrouw te strikken is dat ze zichzelf in een bepaalde rol willen plaatsen.

Als ik maar genoeg alpha ben, vind ze me vast wel tof. Of als ik maar lief ben is er vast wel een vrouw die me ziet staan. Probleem is echter dat je daarmee verwerpt wie je zelf bent. En dan kan je prima gaan roepen dat vrouwen voorbij de 30 gehaaid, katterig en weet ik veel wat zijn, om maar niet te spreken over het opwerpen van een bitchshield...

Maar juist hetgeen proberen te zijn wat je niet bent is iets waar een ieder met mensenkennis zo doorheen prikt.

Je roept dat het nooit goed is maar dat betwijfel ik. Authenticiteit is wat iemand maakt tot wie hij is, blijf dicht bij jezelf. Dan blijkt dat je helemaal niet in een soort rol hoeft te kruipen om aantrekkelijk gevonden te worden.
Ja, dit klopt helemaal. En ook dat mannen vaak gefocust zijn op dat ze kunnen manipuleren dat een vrouw hen leuk vindt. Ze willen dus een vrouw die hen niet accepteert zoals ze echt zijn. Dan is de vraag: waarom willen ze deze vrouw, en zoeken ze ipv dat niet gericht naar een vrouw die juist op zoek is naar een man als hoe zij echt zijn? Vaak hebben deze mannen het ook over vrouwen in meervoud. Ze daten dan lukraak maar wat vrouwen waar ze indruk op willen maken. Ik vraag me nog steeds af of dit dezelfde mannen zijn als mannen die lukraak op iedere baan solliciteren, waarvan ze de eisen in de vacature niet lezen omdat iedere werkgever hetzelfde wil, dus ze hebben overal een standaard presentatie van zichzelf als de perfecte zelfverzekerde werknemer. Gewoon werknemer in het algemeen, voor wie maakt geen verschil immers. En die dan gefrustreerd raken omdat werkgevers te kieskeurig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-04-2019 01:51:37 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186359308
Ik kwam dit tegen op het damesforum:

https://www.viva.nl/sex-e(...)-van-de-datingmarkt/

Is het echt zo dat 30+ mannen als probleemgevallen worden gezien? Schrok er nogal van eigenlijk :') Ik bedoel, ik ben zelf over een maand 30, single, maar had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er dan opeens zo tegen me aangekeken kan worden. :P
  maandag 22 april 2019 @ 10:49:37 #28
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_186360036
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 09:50 schreef Autoscooter het volgende:
Ik kwam dit tegen op het damesforum:

https://www.viva.nl/sex-e(...)-van-de-datingmarkt/

Is het echt zo dat 30+ mannen als probleemgevallen worden gezien? Schrok er nogal van eigenlijk :') Ik bedoel, ik ben zelf over een maand 30, single, maar had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er dan opeens zo tegen me aangekeken kan worden. :P
Omdat 20 mensen op het viva forum het zo zien?

Als jij een probleemgeval bent zal je zo gezien worden ongeacht je leeftijd.

En andersom ook.
  maandag 22 april 2019 @ 18:59:01 #29
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186366440
Al een maand lang een probleemgeval ;(
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_186366454
Hoe gaat het jou af? @Wereldgozer
-
pi_186366494
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:59 schreef Anneloos het volgende:
Hoe gaat het jou af? @:wereldgozer
Ik heb nog ruim een jaar te gaan :)
pi_186367406
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 19:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ik heb nog ruim een jaar te gaan :)
Make that the cat wise
-
  maandag 22 april 2019 @ 19:54:08 #33
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_186367590
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 09:50 schreef Autoscooter het volgende:
Ik kwam dit tegen op het damesforum:

https://www.viva.nl/sex-e(...)-van-de-datingmarkt/

Is het echt zo dat 30+ mannen als probleemgevallen worden gezien? Schrok er nogal van eigenlijk :') Ik bedoel, ik ben zelf over een maand 30, single, maar had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er dan opeens zo tegen me aangekeken kan worden. :P
Viva forum, dat zegt genoeg toch.
  maandag 22 april 2019 @ 20:14:51 #34
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_186368083
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 09:50 schreef Autoscooter het volgende:
Ik kwam dit tegen op het damesforum:

https://www.viva.nl/sex-e(...)-van-de-datingmarkt/

Is het echt zo dat 30+ mannen als probleemgevallen worden gezien? Schrok er nogal van eigenlijk :') Ik bedoel, ik ben zelf over een maand 30, single, maar had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er dan opeens zo tegen me aangekeken kan worden. :P
Reinste kul natuurlijk, je kan door omstandigheden op die leeftijd gewoon single zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat je een probleemgeval bent of niet in staat bent een relatie te onderhouden.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_186369768
Precies. Echter kunnen mensen wel zo vroeg mogelijk beginnen aangezien ze 30 zijn, dit is een prima leeftijd om actief iemand te zoeken/herkennen/daten/enz.

Want niets in het leven krijg je zomaar toegeworpen. Hou ouder, des te minder onbevangen. En vaak is men dan ook nog strenger met de stress dat het in 1x goed moet gaan. Of het een relatie wordt en blijft, en of de ander jou ook leuk vind e.d. hangt van veel toevalsfactoren af.

M.a.w. het is niet erg, maar je moet niet passief zijn en niks doen. Het is onwaarschijnlijk dat het goed komt door niets te doen.
pi_186369874
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 09:50 schreef Autoscooter het volgende:
Ik kwam dit tegen op het damesforum:

https://www.viva.nl/sex-e(...)-van-de-datingmarkt/

Is het echt zo dat 30+ mannen als probleemgevallen worden gezien? Schrok er nogal van eigenlijk :') Ik bedoel, ik ben zelf over een maand 30, single, maar had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er dan opeens zo tegen me aangekeken kan worden. :P
Dit is echt totale onzin.

Mannen van begin 30 zijn juist heel aantrekkelijk aangezien mannen op die leeftijd vaak een vaste baan hebben, wellicht een eigen woning, vrienden die ze al jarenlang kennen etc. Voor vrouwen zijn mannen van begin 30 juist interessant.
pi_186370441
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 21:22 schreef black-soldier het volgende:
Dit is echt totale onzin.

Mannen van begin 30 zijn juist heel aantrekkelijk aangezien mannen op die leeftijd vaak een vaste baan hebben, wellicht een eigen woning, vrienden die ze al jarenlang kennen etc. Voor vrouwen zijn mannen van begin 30 juist interessant.
Welke vrouwen bedoel je? Vrouwen van begin 30? Of 5-10 jaar jonger? Worden vrouwen ook als aantrekkelijker gezien door mannen omdat ze een vaste baan, vrienden, woning enz hebben?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186370629
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 21:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Welke vrouwen bedoel je? Vrouwen van begin 30? Worden vrouwen ook als aantrekkelijker gezien door mannen omdat ze een vaste baan, vrienden, woning enz hebben?
Ja, die van eind 20 begin 30. Want dat is de leeftijd dat mannen als vrouwen willen settelen (en kinderwensen het grootst is).

Of een man dat soort karakteristieken aantrekkelijk vindt ligt per man. Maar persoonlijk vind ik dat juist aantrekkelijk. Een vrouw die haar eigen shit op orde heeft, werkt, studeert, met vriendinnen op stap gaat, helemaal mooi.

Maar sommige mannen (best veel) vinden dat bedreigend en voelen zich niet het mannetje als de vrouw carrière wil maken en ambitie heeft. Dat zijn vaak de lager opgeleide mannen die tevens onzeker zijn.
  maandag 22 april 2019 @ 22:12:31 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186371151
De maatschappij giet je met de paplepel in dat je voor je dertigste moet settelen in een hetero-relatie, en dat moet dan voor altijd duren. Na je dertigste is het ineens niet meer OK om te genieten van single zijn en 'blijf je over'.

Dit is natuurlijk vette onzin. Na je dertigste wordt daten anders en dat eigenlijk alleen in positieve zin. Vrouwen laten het drama los en lopen niet meer te zeiken als Disneyprinsesjes. De heren worden ineens veel beter te pruimen want ze zijn niet meer voornamelijk bezig met scoren. Na de dertig hebben ze ineens meer interesse in wat er schuilgaat achter die gleuf, om het maar even plat te zeggen.

Aan beide kanten weet men veel beter wat wel en wat niet past. De hele datingscene voor je écht volwassen bent, is naar mijn idee voor 80% gebaseerd op hoop. Hopen op 'die ene', hopen op seks. Als je volwassen bent, gaat daten ineens over andere dingen. Vind ik mezelf leuk naast deze persoon? Haalt hij of zij het beste in mij naar boven? Kan ik zelfs om zijn irritante eigenschappen lachen? Vind ik hem leuk om wie hij is, of vind ik hem leuk om wie ik hoop dat hij zou kunnen zijn?

Vrouwen hebben in ieder geval na hun dertigste weinig zin meer in dat soort spelletjes. Alleen seks? Prima, je bent nummer zoveel (en daar ook geen doekjes meer om winden) en het is geen big deal als het daarbij blijft. Als het wel een big deal is, dan zorg ik wel dat ik niet naast je wakker wordt.

Wil niet zeggen dat je relaties van voor die tijd per definitie slecht zijn, maar de kansen op een mooie en gelukkige relatie, zijn wel wat groter omdat men niet meer zo geneigd is om op hoop van zegen een relatie in te stappen. Als het niet OK voelt, dan is het OK om single te blijven.
Resistance is futile.
pi_186371264
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:12 schreef Seven. het volgende:
De maatschappij giet je met de paplepel in dat je voor je dertigste moet settelen in een hetero-relatie, en dat moet dan voor altijd duren. Na je dertigste is het ineens niet meer OK om te genieten van single zijn en 'blijf je over'.

Dit is natuurlijk vette onzin. Na je dertigste wordt daten anders en dat eigenlijk alleen in positieve zin. Vrouwen laten het drama los en lopen niet meer te zeiken als Disneyprinsesjes. De heren worden ineens veel beter te pruimen want ze zijn niet meer voornamelijk bezig met scoren. Na de dertig hebben ze ineens meer interesse in wat er schuilgaat achter die gleuf, om het maar even plat te zeggen.

Aan beide kanten weet men veel beter wat wel en wat niet past. De hele datingscene voor je écht volwassen bent, is naar mijn idee voor 80% gebaseerd op hoop. Hopen op 'die ene', hopen op seks. Als je volwassen bent, gaat daten ineens over andere dingen. Vind ik mezelf leuk naast deze persoon? Haalt hij of zij het beste in mij naar boven? Kan ik zelfs om zijn irritante eigenschappen lachen? Vind ik hem leuk om wie hij is, of vind ik hem leuk om wie ik hoop dat hij zou kunnen zijn?

Vrouwen hebben in ieder geval na hun dertigste weinig zin meer in dat soort spelletjes. Alleen seks? Prima, je bent nummer zoveel (en daar ook geen doekjes meer om winden) en het is geen big deal als het daarbij blijft. Als het wel een big deal is, dan zorg ik wel dat ik niet naast je wakker wordt.

Wil niet zeggen dat je relaties van voor die tijd per definitie slecht zijn, maar de kansen op een mooie en gelukkige relatie, zijn wel wat groter omdat men niet meer zo geneigd is om op hoop van zegen een relatie in te stappen. Als het niet OK voelt, dan is het OK om single te blijven.
Wat ben ik blij dat ik niet in al die extreme en negatieve dingen geloof zeg, wat een aannames weer alsof gasten onder de 30 "niet voorbij de gleuf" kijken en dat soort onzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 22 april 2019 @ 22:20:28 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186371318
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 21:52 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja, die van eind 20 begin 30. Want dat is de leeftijd dat mannen als vrouwen willen settelen (en kinderwensen het grootst is).

Of een man dat soort karakteristieken aantrekkelijk vindt ligt per man. Maar persoonlijk vind ik dat juist aantrekkelijk. Een vrouw die haar eigen shit op orde heeft, werkt, studeert, met vriendinnen op stap gaat, helemaal mooi.

Maar sommige mannen (best veel) vinden dat bedreigend en voelen zich niet het mannetje als de vrouw carrière wil maken en ambitie heeft. Dat zijn vaak de lager opgeleide mannen die tevens onzeker zijn.
Geluk in de liefde valt en staat met je zelfbeeld, helaas. En dat is, alleen al wegens de maatschappelijke druk om je voor een deadline te settelen, vaak al wat lager bij langdurige singles.
Resistance is futile.
  maandag 22 april 2019 @ 22:25:59 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186371467
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ik niet in al die extreme en negatieve dingen geloof zeg, wat een aannames weer alsof gasten onder de 30 "niet voorbij de gleuf" kijken en dat soort onzin.
Ik zat er al op te wachten. Het is geen verwijt. Meer een droge vaststelling.

Het is ook de norm. Als man vergaar je blijkbaar meer status als je veel vrouwen scoort. Dat wil niet zeggen dat ze daar constant mee bezig zijn, maar het is een grote drijfveer tijdens daten en uitgaan. Later, als ze eenmaal volwassen zijn, wordt dat veel milder. En dan zijn de dates inhoudelijk ineens veel interessanter.

En lees even aandachtig wat er staat. Er staat toch echt dat mannen na hun dertigste MEER interesse tonen.
Resistance is futile.
pi_186371557
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten. Het is geen verwijt. Meer een droge vaststelling.

Het is ook de norm. Als man vergaar je blijkbaar meer status als je veel vrouwen scoort. Dat wil niet zeggen dat ze daar constant mee bezig zijn, maar het is een grote drijfveer tijdens daten en uitgaan. Later, als ze eenmaal volwassen zijn, wordt dat veel milder. En dan zijn de dates inhoudelijk ineens veel interessanter.
Het is iets wat jij wilt geloven, geen feit ofzo. Dit is echt niet iets wat ik herken in mijn omgeving, ja mannen die weinig seks hebben worden wat geshamed (ook veel door vrouwen, zie ook Fok) maar verder?

Geen idee waarom jij hierin gelooft hoor maar welk "bewijs" zie jij in de maatschappij dat het allemaal zo statusgericht werkt? En wat zegt het over vrouwen dat ze zelf voor deze mannen kiezen, al zou het al waar zijn?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186371586
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 22:25 schreef Seven. het volgende:
En lees even aandachtig wat er staat. Er staat toch echt dat mannen na hun dertigste MEER interesse tonen.
Dat betekent dat mannen onder de 30 minder interesse tonen naar jouw idee, de bewoording "gleuf" daarbij maakt het negatief beladen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 22 april 2019 @ 22:33:35 #45
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_186371616
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 22:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten. Het is geen verwijt. Meer een droge vaststelling.

Het is ook de norm. Als man vergaar je blijkbaar meer status als je veel vrouwen scoort. Dat wil niet zeggen dat ze daar constant mee bezig zijn, maar het is een grote drijfveer tijdens daten en uitgaan. Later, als ze eenmaal volwassen zijn, wordt dat veel milder. En dan zijn de dates inhoudelijk ineens veel interessanter.

En lees even aandachtig wat er staat. Er staat toch echt dat mannen na hun dertigste MEER interesse tonen.
Ik denk niet dat de vrouw(en) in kwestie per se interessanter worden, maar meer dat je al wat ervaring opgedaan hebt en zodoende beter weet wat je wel en niet zoekt. Je word selectiever in aan wie je je aandacht besteed. Dat kan overkomen als hetzelfde wat jij stelt in je post, maar dat is voor meer vormen van interpretatie vatbaar.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 22 april 2019 @ 22:41:12 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186371779
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat betekent dat mannen onder de 30 minder interesse tonen naar jouw idee, de bewoording "gleuf" daarbij maakt het negatief beladen.
Klopt. Maar we zitten op fok,ik ga niet elk woordje nauwlettend afwegen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is iets wat jij wilt geloven, geen feit ofzo. Dit is echt niet iets wat ik herken in mijn omgeving, ja mannen die weinig seks hebben worden wat geshamed (ook veel door vrouwen, zie ook Fok) maar verder?

Geen idee waarom jij hierin gelooft hoor maar welk "bewijs" zie jij in de maatschappij dat het allemaal zo statusgericht werkt? En wat zegt het over vrouwen dat ze zelf voor deze mannen kiezen, al zou het al waar zijn?
Onze maatschappij is totaal gericht op status. Alles draait om geld verdienen, goede cijfers halen, de mooiste zijn, de sterkste zijn, de beste zijn, de meeste vrouwen scoren. MBO wordt op neergekeken, op harde werkers als lassers, verpleging en vuilnismannen wordt neergekeken. Je moet dure kleren hebben en een mooie auto, je moet de juiste partner vinden en daar voor altijd bij blijven, je moet parttime werken als er kinderen zijn maar als man moet je fulltime door blijven gaan, je moet vooruitgang boeken, je starterswoning mag wel een rijtje zijn maar daarna moet je wel een 2 onder 1 kapper of vrijstaand.

De verwachtingen van de maatschappij zijn best hooggespannen. Je daarvan losmaken is echt moeilijk.
Resistance is futile.
pi_186371803
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:33 schreef M1stral het volgende:
Ik denk niet dat de vrouw(en) in kwestie per se interessanter worden, maar meer dat je al wat ervaring opgedaan hebt en zodoende beter weet wat je wel en niet zoekt. Je word selectiever in aan wie je je aandacht besteed. Dat kan overkomen als hetzelfde wat jij stelt in je post, maar dat is voor meer vormen van interpretatie vatbaar.
Hoe selectiever hoe beter. Op datingsites/date plekken dan. Uiteindelijk doen mannen zichzelf en vrouwen daarmee een plezier.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186371853
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt. Maar we zitten op fok,ik ga niet elk woordje nauwlettend afwegen.
[..]

Onze maatschappij is totaal gericht op status. Alles draait om geld verdienen, goede cijfers halen, de mooiste zijn, de sterkste zijn, de beste zijn, de meeste vrouwen scoren. MBO wordt op neergekeken, op harde werkers als lassers, verpleging en vuilnismannen wordt neergekeken. Je moet dure kleren hebben en een mooie auto, je moet de juiste partner vinden en daar voor altijd bij blijven, je moet parttime werken als er kinderen zijn maar als man moet je fulltime door blijven gaan, je moet vooruitgang boeken, je starterswoning mag wel een rijtje zijn maar daarna moet je wel een 2 onder 1 kapper of vrijstaand.

De verwachtingen van de maatschappij zijn best hooggespannen. Je daarvan losmaken is echt moeilijk.
Wat zegt het dan over vrouwen dat ze daar dan voor vallen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186371878
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat zegt het dan over vrouwen dat ze daar dan voor vallen?
Dat ze een man zoeken die niet terugdeinst als het erop aan komt
  maandag 22 april 2019 @ 22:46:05 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186371880
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:33 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de vrouw(en) in kwestie per se interessanter worden, maar meer dat je al wat ervaring opgedaan hebt en zodoende beter weet wat je wel en niet zoekt. Je word selectiever in aan wie je je aandacht besteed. Dat kan overkomen als hetzelfde wat jij stelt in je post, maar dat is voor meer vormen van interpretatie vatbaar.
Ik denk dat beide factoren hand in hand gaan. Mannen weten ook beter wat ze willen, net als de vrouwen. En daarnaast speelt ego en onzekerheid een veel kleinere rol aan beide kanten, waardoor ineens voedingsbodem voor leukere dates ontstaat.
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')