Dit. Alsof we het over een kale refokerk hebben in Nietszeggendam.quote:Op maandag 15 april 2019 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een lulkoek.
Die kerk is van onschatbare waarde. Een toeristische attractie.
Of we nu minder gelovig zijn of niet, dat speelt geen rol.
Het is geen standaard kerkje
Kennelijk is het heel moeilijk actief geloof van cultuur te onderscheiden...quote:Op maandag 15 april 2019 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In 1700/1800 was iedereen nog streng gelovig en de Kerk had veel macht, dus iedereen deed er alles aan om zoiets te herbouwen.
Tegenwoordig denkt iedereen meer na en de Kerk heeft veel minder macht. Veel Fransen zullen niet willen dat hun belastinggeld voor de herbouw gebruikt wordt (want dat gaat vele honderden miljoenen kosten).
Het hart van een bevriende natie en een symbool van Europa.quote:
en eiken hout is zo duur brrr als ze alles willen achter maken zal dit veel geld kostenquote:Op maandag 15 april 2019 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:NKingofDC twitterde op maandag 15-04-2019 om 20:10:57The ceiling of Notre Dame contained 13,000 oak trees cut in the 12th century. An entire forest, essentially. reageer retweet
Kan ook zo iets als n kortsluiting geweest zijn hequote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef Strani het volgende:
Je zal maar de kerel zijn die de brand veroorzaakt heeft..
Even Apeldoorn bellen..quote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef Strani het volgende:
Je zal maar de kerel zijn die de brand veroorzaakt heeft..
Ja, ik zou het niet erg vinden om hieraan mee te betalen uit vrije wil. Dat is ware Europese samenwerking.quote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het hart van een bevriende natie en een symbool van Europa.
Tegen de tijd dat ze dit gefixed hebben is de Sagrada Familia al klaar denk ik idd.quote:Op maandag 15 april 2019 20:17 schreef GGMM het volgende:
Dit ziet er niet uit als iets wat je zo 1,2,3 hersteld hebt.
Dat hoop ik ergens dan maar. Niemand wil hiervoor verantwoordelijk zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Kan ook zo iets als n kortsluiting geweest zijn he
twitter:tictoc twitterde op maandag 15-04-2019 om 20:17:53MORE: It's unclear what the cause of the Notre Dame Cathedral fire is, but the Paris fire brigade says it's "potentially linked" to a 6 million-euro ($6.8 million) renovation project on the church's spire and its 250 tons of lead https://t.co/wher2fWcWW reageer retweet
dan nog kan die kortsluiting door een mens veroorzaakt zijn, er is altijd wel een schuldige bij een brandquote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja, kan zomaar. Collega stopte eens een accu van m'n accuboormachine in de lader, dikke steekvlam... er is niet veel nodig...quote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar ook allemaal graven van vorsten enzo.quote:Op maandag 15 april 2019 20:24 schreef cherrycoke het volgende:
het dak is ingestort, staat nu op de vloer te fikken, je mag de notre dam wel als verloren beschouwen
Mijn punt ja. Al dat gezeik over Zwarte Piet, alsof dat de summum van onze cultuur is. Terwijl onze kerkgebouwen, waar onze voorouders het brood voor uit de mond hebben gespaard, waar diezelfde voorouders gedoopt werden, trouwden, hun geliefden begroeven, bij bosjes gesloten worden.quote:
Frankrijk kan dit prima zelf oplossen. Daarbij, het is een kerk. Ook de kerk heeft geld zat. We kunnen overal wel aan mee gaan betalenquote:Op maandag 15 april 2019 20:23 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het hart van een bevriende natie en een symbool van Europa.
bron nu.nlquote:De Franse autoriteiten hebben wel laten weten dat er een reddingsoperatie gaande is om de kunstschatten in de kathedraal te redden.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 15 april 2019 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn punt ja. Al dat gezeik over Zwarte Piet, alsof dat de summum van onze cultuur is. Terwijl onze kerkgebouwen, waar onze voorouders het brood voor uit de mond hebben gespaard, waar diezelfde voorouders gedoopt werden, trouwden, hun geliefden begroeven, bij bosjes gesloten worden.
En als er niet iets 'nuttigs' van gemaakt kan worden - appartementen natuurlijk - mag het tegen de vlakte.
Holle frase, dat 'onze cultuur' geslogan... Cultuur interesseert de meeste Nederlanders geen zak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |