Morrissey en Marr weer samen? Nee, dat is een sprookje..quote:Op maandag 16 augustus 2004 09:50 schreef citizen-insane het volgende:
Ik las vorige week in de OOR dat er mogelijk weer een reünie komt van The Smiths, is dit een grap of hebben meer mensen hier van gehoord?
Johnny Marr heeft Morrissey niet nodig en ook Morissey weert zich solo niet verkeerd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:21 schreef nozem het volgende:
[..]
Morrissey en Marr weer samen? Nee, dat is een sprookje..
Jawel, ze hebben elkaar wel nodig. Lennon en McCartney maakten solo ook allebei geen onverdienstelijke nummers, maar de genialiteit van The Beatles hebben ze nooit meer bereikt en dat geldt ook voor The Smiths. De projectjes van Marr en het solo-werk van Moz leveren verre van slechte muziek op, het haalt het gewoon niet bij de hoogtijdagen van The Smiths.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 12:48 schreef Bela het volgende:
[..]
Johnny Marr heeft Morrissey niet nodig en ook Morissey weert zich solo niet verkeerd.
quote:HEAVEN KNOWS THEY'RE MUSICAL NOW!
THE SMITHS are the latest band to inspire a new musical.
Following in the footsteps of Queen and ABBA, the band�s rise and fall is to be played out on stage at London�s Lyric Hammersmith Theatre next July.
Written by Smiths fans Andrew Wale and Perrin Manzer - who also created �Jacques Brel�s Anonymous Society� a few years ago � have promised something tasteful and not at all like a traditional musical.
According to The Independent, the title of the production will be taken from the Smiths track �Some Girls Are Bigger Than Others� and the show will feature more than 20 songs by the band arranged for a string quartet and sung live by a cast of six.
Associate producer Michael Brazier said: "Each song has a life of its own but they are connected by the way the performers behave on stage."
Producers have described the Smiths musical as a "film without a text" and initial plans are more opera than theatre. The show will be neither biographical, nor set to a musical score but evolve through a loose pastiche of scenes linked to each of the songs. Video sequences may also be included.
Brazier added: "It is not a linear story. There will be action going on stage whether its dance or movement or acting without words depends on the scene. Sometimes the song - and what the singer is saying in the song - will be the main line of action. But other times when you are concentrating on the singer, out of the corner of your eye you will be seeing impressionistic goings-on elsewhere on the stage. The significance of that (action) will become clear later. The meaning of these clues will gradually reveal themselves."
Eerder een muzikaal theaterstuk. Of zoiets.quote:Op donderdag 11 november 2004 10:09 schreef Kamphuys het volgende:
Zoals ik het lees in dat artikel wordt het toch wel heel anders dan het standaardidee wat wij van een musical hebben.
Mensen die een hotelkamer-plus-verrassingsmusical-arrangement bij hun retourtje Londen hebben geboekt.quote:Op donderdag 11 november 2004 10:17 schreef ranja het volgende:
Wie gaat dan wel?
Dat is niet in jouw kortzichtige beleving hoor, dat is echt zoquote:Op donderdag 11 november 2004 10:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Musicals zijn inderdaad in mijn kortzichtige beleving blije kutvoorstellingen.Misschien ga je wel na het zien van de Smithsmusical zwaar aan de Prozac.
De rest, als je er een stuk of 7 in totaal hebt dan heb je zo'n beetje alles wel.quote:Op zondag 14 november 2004 16:39 schreef spacemangraig het volgende:
Heb sinds kort The queen is dead, en ben er aardig verslaafd aan. Welk album van the smiths zal ik nu aanschaffen?
Ik moet altijd onbewust een beetje denken aan het intro van een Fransje Bauer nummer. Frans en Marianne aan de Costa del Sol. En ach, ik mag dat zeggen, The Smiths zijn niet heilig, ik verafgood Moz niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:04 schreef IdlersDream het volgende:
Het nummer "Ask" heeft echt zo'n verschrikkleijk erge jaren 80 intro, maar na de 1e paar seconden echt een geweldig nummer.
Heerlijke cd, ik hou er van om Morrissey te horen grommen bij "Bigmouth". Tevens is de uitvoering van "I know It's over" van een ontzettend hoog kippevelniveau.quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:02 schreef devlinmr het volgende:
* nozem meld
Persoonlijk vind ik Rank erg goed. Maar ik ben altijd al een liefhebber van live albums geweest
En niet vergeten de, voor hun dan, razendsnel gespeelde what she said en londonquote:Op zaterdag 20 november 2004 01:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Heerlijke cd, ik hou er van om Morrissey te horen grommen bij "Bigmouth". Tevens is de uitvoering van "I know It's over" van een ontzettend hoog kippevelniveau.
Op de originele demo van dat concert staan ook nog nummers als: Meat Is Murder, How Soon Is Now, I want the one i can't have en There is a Light That Never goes Out..quote:Op zaterdag 20 november 2004 01:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En niet vergeten de, voor hun dan, razendsnel gespeelde what she said en london
En de humor bij rusholme ruffians waar ze beginnen met een of ander Elvis Presley nummer
Haha, ja je hebt gelijk. Echt een verschrikkelijke tros-zomerspecial intro. Maar verder zijn de overgangen in het nummer prima.quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik moet altijd onbewust een beetje denken aan het intro van een Fransje Bauer nummer. Frans en Marianne aan de Costa del Sol. En ach, ik mag dat zeggen, The Smiths zijn niet heilig, ik verafgood Moz niet.
Maar verder is het inderdaad een prima nummer.
Hoe je er aan komt zal me verder een worst wezen, maar ik ben benieuwd naar die bootlegs. Welke concerten zijn het?quote:Op vrijdag 26 november 2004 15:27 schreef devlinmr het volgende:
Ha, over een uurtje heb ik alle albums + 2 bootlegs van live concerten van de smiths.
1 in LAquote:Op vrijdag 26 november 2004 20:42 schreef nozem het volgende:
[..]
Hoe je er aan komt zal me verder een worst wezen, maar ik ben benieuwd naar die bootlegs. Welke concerten zijn het?
Jammer. Dan heb je in ieder geval het briljante album 'Vauxhall and I' gemist......quote:Op zondag 20 februari 2005 12:59 schreef Een_dode_Rhijnvis het volgende:
Morrissey heb ik tot en met Our Frank (1991) gevolgd, daarna afgehaakt.
Ik vind The Smiths niet echt een albumband, ik luister het liefst gewoon een 'best of', al dan niet zelf gemaakt. Want ze hebben genoeg mooie nummers maar ook een flink aantal matige songs. En die vier jaar dat ze bestaan hebben is natuurlijk te weinig om enige ontwikkeling te ontdekken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:20 schreef Beathoven het volgende:
Van de 8 Smiths albums die ik gehoord heb vind ik eigenlijk alleen 'The Queen is dead' er tussen uitspringen, de rest is naar mijn idee wat teveel van hetzelfde. Niet dat de rest slechte muziek is, maar geen album kan imho tippen aan de variatie die ze op The Queen is Dead laten horen. Lekker uptempo, goede melodielijnen en de volgorde van de tracks op de plaat is gewoon perfect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |