abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21673108
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 09:50 schreef citizen-insane het volgende:
Ik las vorige week in de OOR dat er mogelijk weer een reünie komt van The Smiths, is dit een grap of hebben meer mensen hier van gehoord?
Morrissey en Marr weer samen? Nee, dat is een sprookje..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:06:52 #152
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_22578912
Zo ff een schopje! Ik ben van 87 en ik heb the smiths en morrissey ontdekt nadat ik you are the quarry heb gehoord. Is echt een goddelijke stem mooie muziek en goede teksten! Is echt super. Vandaag heb ik Louder than Bombs gekocht! Kende al een en ander maar er staat echt coole nummers op!
En alle muse luisteraars kennen please please please let me get what I want. Ook echt een mooi nummer.
Super muziek!
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_22591478
Mooi dat er nog mensen zijn uit 87 die wel (al?) verstand van muziek hebben en waardevolle muziek zoals die van the smiths of morrissey, op waarde kunnen schatten.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:48:39 #154
92803 Bela
homo ludens
pi_22594632
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:21 schreef nozem het volgende:

[..]

Morrissey en Marr weer samen? Nee, dat is een sprookje..
Johnny Marr heeft Morrissey niet nodig en ook Morissey weert zich solo niet verkeerd.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22596527
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:48 schreef Bela het volgende:

[..]

Johnny Marr heeft Morrissey niet nodig en ook Morissey weert zich solo niet verkeerd.
Jawel, ze hebben elkaar wel nodig. Lennon en McCartney maakten solo ook allebei geen onverdienstelijke nummers, maar de genialiteit van The Beatles hebben ze nooit meer bereikt en dat geldt ook voor The Smiths. De projectjes van Marr en het solo-werk van Moz leveren verre van slechte muziek op, het haalt het gewoon niet bij de hoogtijdagen van The Smiths.
pi_22756738
Vandaag in m'n auto kwam ie voorbij, Rubber Ring, het mooiste liedje ooit over vergankelijkheid, wanhoop en troost vinden in muziek.

‘I'm here with the cause
I'm holding the torch
In the corner of your room
Can you hear me?
And when you're dancing and laughing
And finally living
Hear my voice in your head
And think of me kindly’

Tuurlijk Morrisey, we vergeten je niet, jongen.
pi_23228600
quote:
HEAVEN KNOWS THEY'RE MUSICAL NOW!

THE SMITHS are the latest band to inspire a new musical.

Following in the footsteps of Queen and ABBA, the band�s rise and fall is to be played out on stage at London�s Lyric Hammersmith Theatre next July.

Written by Smiths fans Andrew Wale and Perrin Manzer - who also created �Jacques Brel�s Anonymous Society� a few years ago � have promised something tasteful and not at all like a traditional musical.

According to The Independent, the title of the production will be taken from the Smiths track �Some Girls Are Bigger Than Others� and the show will feature more than 20 songs by the band arranged for a string quartet and sung live by a cast of six.

Associate producer Michael Brazier said: "Each song has a life of its own but they are connected by the way the performers behave on stage."

Producers have described the Smiths musical as a "film without a text" and initial plans are more opera than theatre. The show will be neither biographical, nor set to a musical score but evolve through a loose pastiche of scenes linked to each of the songs. Video sequences may also be included.

Brazier added: "It is not a linear story. There will be action going on stage whether its dance or movement or acting without words depends on the scene. Sometimes the song - and what the singer is saying in the song - will be the main line of action. But other times when you are concentrating on the singer, out of the corner of your eye you will be seeing impressionistic goings-on elsewhere on the stage. The significance of that (action) will become clear later. The meaning of these clues will gradually reveal themselves."
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23228820
een musical......over The Smiths......IN GODSNAAM!!!!
Als er 1 band op de wereld zou moeten zijn waar GEEN musical over gemaakt moeten worden zijn het The Smiths wel. GADVERDAMME!!!!!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_23229226
Ik gebruik deze smiley niet snel, maar hij is nu wel op zijn plaats:

" "
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_23236159
dat kan nooit voor het grote publiek bedoeld zijn... ik vraag me af
  donderdag 11 november 2004 @ 10:07:08 #161
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_23236457
Nou ja, het is weer eens wat anders hè

Ach, je hoeft er niet heen. Ik neem aan dat de musical met de beste bedoelingen en uit oprechte bewondering is gemaakt, maar wie de nagedachtenis aan The Smiths liever zuiver houdt, gaat er gewoon niet naar kijken toch? Of ben ik nu te mild?

Geniale kop van dat artikel trouwens
  donderdag 11 november 2004 @ 10:09:19 #162
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_23236489
Zoals ik het lees in dat artikel wordt het toch wel heel anders dan het standaardidee wat wij van een musical hebben.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  donderdag 11 november 2004 @ 10:13:23 #163
15967 Frollo
pi_23236557
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:09 schreef Kamphuys het volgende:
Zoals ik het lees in dat artikel wordt het toch wel heel anders dan het standaardidee wat wij van een musical hebben.
Eerder een muzikaal theaterstuk. Of zoiets.
pi_23236582
Musicals zijn inderdaad in mijn kortzichtige beleving blije kutvoorstellingen. Misschien ga je wel na het zien van de Smithsmusical zwaar aan de Prozac.
  donderdag 11 november 2004 @ 10:17:22 #165
13973 ranja
image means nothing
pi_23236631
Ik kan me niet voorstellen dat het een succes wordt. Mensen die niks met The Smiths hebben zullen er niet heen gaan omdat, nou ja, ze niks met the Smiths hebben, en de Smiths fans zullen er niet heen gaan omdat ze niet willen dat hun helden zo worden misbruikt. Wie gaat dan wel?
  donderdag 11 november 2004 @ 11:07:13 #166
15967 Frollo
pi_23237593
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:17 schreef ranja het volgende:
Wie gaat dan wel?
Mensen die een hotelkamer-plus-verrassingsmusical-arrangement bij hun retourtje Londen hebben geboekt.
  donderdag 11 november 2004 @ 11:57:33 #167
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_23238775
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Musicals zijn inderdaad in mijn kortzichtige beleving blije kutvoorstellingen. Misschien ga je wel na het zien van de Smithsmusical zwaar aan de Prozac.
Dat is niet in jouw kortzichtige beleving hoor, dat is echt zo

(En ja, ik heb er een stuk of 20 gezien de afgelopen jaren)
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_23240735
The Smiths zijn leuk!
pi_23308987
Heb sinds kort The queen is dead, en ben er aardig verslaafd aan. Welk album van the smiths zal ik nu aanschaffen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_23309498
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:39 schreef spacemangraig het volgende:
Heb sinds kort The queen is dead, en ben er aardig verslaafd aan. Welk album van the smiths zal ik nu aanschaffen?
De rest, als je er een stuk of 7 in totaal hebt dan heb je zo'n beetje alles wel.

The Queen is Dead
Hatful of Hollow
The Smiths
Meat is Murder
Louder than Bombs/The World won't listen
Strangeways here we come
Rank

Hiervan draai ik persoonlijk Hatful of Hollow, Louder than Bombs en The Queen is Dead het meest. Overigens heb je dan een aantal nummers dubbel of zelfs driedubbel, maar bij The Smiths klinken ze op elk album toch net weer even anders. (langzamer, sneller, ander gitaarwerk, andere intro's, andere manier van zingen etc.)

Maargoed, ik ben fan, ik heb nadat ik The Smiths enkele jaren terug heb ontdekt in no time alles van ze wat ik kon vinden gekocht. Nu ben ik nog op zoek naar een goede pickup zodat ik ook hun platen kan kopen (die schijnen volgens insiders weer net even wat anders te klinken. )

Die musical interesseert me overigens geen zak

[ Bericht 6% gewijzigd door nozem op 14-11-2004 17:04:50 ]
pi_23433776
Het nummer "Ask" heeft echt zo'n verschrikkleijk erge jaren 80 intro, maar na de 1e paar seconden echt een geweldig nummer. Muzikaal, en vooral tekstueel (zoals vele nummers van The Smiths) GEWELDIG. Die Morrissey, rare vogel. Maar wat een dichter, schitterende teksten. Origineel, ironisch, depressief, diepgaand, literair, prachtig....alles in 1. Wat een gave heeft die man

tekstueel vind ik deze nummers echt subliem:

There is a light that never goes out
Everyday is like sunday (ja is van morrissey in zijn solo tijdperk)
Frankly Mr. Shankly
Cemetry Gates
The Boy with a thorn in his side
Girlfriend in a coma
Panic
Bigmouth strikes again
pi_23439945
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:04 schreef IdlersDream het volgende:
Het nummer "Ask" heeft echt zo'n verschrikkleijk erge jaren 80 intro, maar na de 1e paar seconden echt een geweldig nummer.
Ik moet altijd onbewust een beetje denken aan het intro van een Fransje Bauer nummer. Frans en Marianne aan de Costa del Sol. En ach, ik mag dat zeggen, The Smiths zijn niet heilig, ik verafgood Moz niet.

Maar verder is het inderdaad een prima nummer.
pi_23440078
* devlinmr meld
Persoonlijk vind ik Rank erg goed. Maar ik ben altijd al een liefhebber van live albums geweest
pi_23440100
Ben nu "Unhappy Birthday" aan het luisteren.
Wat een muzikaal fantastisch, melancholische klaagzang doordrenkt met zelfmedelijden, is het toch.

Kan 'm blijven horen.
pi_23440140
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 01:02 schreef devlinmr het volgende:
* nozem meld
Persoonlijk vind ik Rank erg goed. Maar ik ben altijd al een liefhebber van live albums geweest
Heerlijke cd, ik hou er van om Morrissey te horen grommen bij "Bigmouth". Tevens is de uitvoering van "I know It's over" van een ontzettend hoog kippevelniveau.
pi_23440195
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 01:05 schreef nozem het volgende:

[..]

Heerlijke cd, ik hou er van om Morrissey te horen grommen bij "Bigmouth". Tevens is de uitvoering van "I know It's over" van een ontzettend hoog kippevelniveau.
En niet vergeten de, voor hun dan, razendsnel gespeelde what she said en london

En de humor bij rusholme ruffians waar ze beginnen met een of ander Elvis Presley nummer
pi_23440306
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 01:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En niet vergeten de, voor hun dan, razendsnel gespeelde what she said en london

En de humor bij rusholme ruffians waar ze beginnen met een of ander Elvis Presley nummer
Op de originele demo van dat concert staan ook nog nummers als: Meat Is Murder, How Soon Is Now, I want the one i can't have en There is a Light That Never goes Out..

Die had ik er toch erg graag opgehad, maar helaas..
pi_23447709
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:55 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik moet altijd onbewust een beetje denken aan het intro van een Fransje Bauer nummer. Frans en Marianne aan de Costa del Sol. En ach, ik mag dat zeggen, The Smiths zijn niet heilig, ik verafgood Moz niet.

Maar verder is het inderdaad een prima nummer.
Haha, ja je hebt gelijk. Echt een verschrikkelijke tros-zomerspecial intro. Maar verder zijn de overgangen in het nummer prima.

En het buck-toothed girl in Luxemburg stukje, is ook weer zo schitterend dat je er op komt. Fucking Amazing
pi_23588116
Ha, over een uurtje heb ik alle albums + 2 bootlegs van live concerten van de smiths.
pi_23594787
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 15:27 schreef devlinmr het volgende:
Ha, over een uurtje heb ik alle albums + 2 bootlegs van live concerten van de smiths.
Hoe je er aan komt zal me verder een worst wezen, maar ik ben benieuwd naar die bootlegs. Welke concerten zijn het?
  vrijdag 26 november 2004 @ 23:59:21 #181
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_23599554
Ja, ik ben er ook voor gevallen
pi_23637240
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:42 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe je er aan komt zal me verder een worst wezen, maar ik ben benieuwd naar die bootlegs. Welke concerten zijn het?
1 in LA
The Smiths - Thank your lucky stars (CD)
--------------------
Recorded live in Los Angeles, 26th August 1986
Total Running time -> 74:35
Company: Big music
Number: BIG 091

Tracks:

1. Please, please, please let me get what I want
2. Still ill
3. I wan't the one I can't have
4. There's a light that never goes out
5. How soon is now?
6. Frankly Mr. Shankly
7. Panic
8. Stretch out and wait
9. The boy with the thorn in his side
10. Is it really so strange?
11. Cemetery gates
12. Never had no one ever
13. Rubber ring/What she said
14. That joke isn't funny anymore
15. Heaven knows I'm miserable now
16. The Queen is dead
17. Money changes everything
18. I know it's over

Kwaliteit van deze is erg goed. Af en toe wat teveel publiek. Blijkbaar waren er nogal veel enthousiaste fans die on stage kwamen. Op een gegeven moment hoor je Moz tekeer gaan tegen de security die iemand hardhandig terugduwen.

en 1 die opgenomen is in Oxford.

William it was really nothing
Nowhere Fast
What She Said
Hand in Glove
How Soon Is Now
Strech Out And Wait
That Joke Isn't Funny Anymore
Shakespear's Sister
The Headmaster Ritual
Still Ill
Meat Is Murder
Miserable Lie
Barbarism Begins At Home
You've Got Everything Now

[ Bericht 10% gewijzigd door devlinmr op 29-11-2004 08:52:38 ]
pi_23638416
een van morrisseys inspiratiebronnen (vreemd genoeg?): de zeer britse onderbroekenlol van de carry on-films,

ooo, I say

some girls are bigger than others
pi_24336935
Ik heb onlangs Suedehead van Morrissey aangeschaft. Ik was nog niet echt bekend met het solo-werk van 'm, dus is een compilatie een mooie start.

Eén nummer dat me heel erg opviel is het langzame, dromerige Interlude; een duet met Siouxsie Sioux. Behoorlijk betoverend...

Echt een klassealbum.

...en die intro van "Hold on to Your Friends"
pi_24339930
The Smiths..... Eindelijk een keer een verzamelplaat van ze aangeschaft (die remaster dinges uit 2001, klink errug goed moet ik zeggen, maar misschien is er maar weinig aan gesleuteld) en helemaal VERSLAAFD. Het is gewoon de zeer bijzondere, nooit eerder in de rock n roll vertoonde, combi van bezwerende zang, weldoordachte gitaarriedeltjes en GENIALE teksten die 't em doet.

Het eerste nummer wat ik van ze kende was overigens There is a light that never goes out, dat Neil Finn op de live DVD in Nieuw Zeeland samen met oa. Marr schitterend uitvoerde. Naast Mozz' teksten zijn zijn zangmelodieën natuurlijk ook uit de kunst (vooral 'the bomb, the bomb, the bomb' ,uitgesproken zoals Amerikanen het woord 'bum', zwerver, uitspreken, kan Def Rhymz een puntje aan zuigen).

KOcht de cd omdat ik het 3voor12 'hitje' First of the gang to die de afgelopen dagen helemaal grijs gedraaid heb.... Toch wel een geniaal nummer, hoewel de meeste mensen in dit topic Morrissey solo maar niks vinden, zo te lezen.
Paan!
pi_25020753
tijdloos geniaal en uniek
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_25023599
Hierbij toon ik mijn respect voor The Smiths.

Mijn favoriete nummer: How Soon is Now
pi_25169083
Zit de laatste tijd de nummers echt te ontleden, e daar worden ze eigenlijk alleeen maar briljanter op.

De gitaar in This charming man en The boy with the thorn in his side zijn van een ongekend niveau. Schitternd "rollend" gespeeld, subliem!!! Die zang van Morrissey eroverheen, die perfect de balans in zijn stem vind om op de gitaar mee te gaan, en evenveel emotie daarin te gooien als exact moet.

Het is van een ongekende chemie, dat ik zelden ben tegen gekomen. Sommige nummers zijn echt perfect, ultiem geschreven en uitgevoerd, bravo!!!
pi_25177210
Jazeker, 17 jaar na het einde van The Smiths blijven ze veruit mijn favoriete band. Het enige nummer wat ik nog niet in mijn verzameling heb is de New York remix van This Charming Man, het eerste nummer wat ik van ze hoorde bij Vara's verukkelijke vijftien
Morrissey heb ik tot en met Our Frank (1991) gevolgd, daarna afgehaakt.
Smiths-fans, hebben jullie Boomslang van Johnny Marr + the Healers uit 2003 al gehoord? Geniale cd. Heel anders dan The Smiths maar toch typisch Johnny Marr. www.jmarr.com
In april komt de tweede cd van hem uit.

Sandie Shaw. Ik heb wel de 7" single dubbel Hand In Glove / Jeane.
Men moet zich Sisyfos gelukkig voorstellen
Albert Camus
pi_25247068
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:59 schreef Een_dode_Rhijnvis het volgende:

Morrissey heb ik tot en met Our Frank (1991) gevolgd, daarna afgehaakt.
Jammer. Dan heb je in ieder geval het briljante album 'Vauxhall and I' gemist......
Paan!
pi_25439940
Ik ben van '86 en ik vind The Smiths goed
ik ken ze eigelijk van covers van Muse( Please,please,please,let me get what i want) en Placebo (Bigmouth strikes again)..
Maar wat is die zang toch goed

favo nummers:
There is a light that never goes out
Girlfriend in a coma
Half a person
pi_28350665
Van de 8 Smiths albums die ik gehoord heb vind ik eigenlijk alleen 'The Queen is dead' er tussen uitspringen, de rest is naar mijn idee wat teveel van hetzelfde. Niet dat de rest slechte muziek is, maar geen album kan imho tippen aan de variatie die ze op The Queen is Dead laten horen. Lekker uptempo, goede melodielijnen en de volgorde van de tracks op de plaat is gewoon perfect.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:17:52 #193
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_28353179
Voor de liefhebbers, er is een tribute album uit

How Soon Is Now?: The Songs of the Smiths

1. Million Dead – Girlfriend In A Coma
2. Hundred Reasons – How Soon Is Now?
3. Cursive – Frankly, Mr Shankly
4. Garrison – Panic
5. Your Code Name Is: Milo – Death Of A Disco Dancer
6. Read Yellow – Big Mouth Strikes Again
7. Walter Walker – Ask
8. My Awesome Compilation – There Is A Light That Never Goes Out
9. Instruction – Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
10. This Girl – Shoplifters Of The World Unite
11. Lomax – Handsome Devil
12. The Beautiful Mistake – Cemetry Gates

Zelf vind ik het niet echt geweldig, maar misschien komt dat omdat ik nooit naar The Smiths geluisterd heb. De reviews op amazon zijn ook niet echt goed, maar op andere sites komt het wat beter uit z'n vel.
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:01:31 #194
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28354194
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:20 schreef Beathoven het volgende:
Van de 8 Smiths albums die ik gehoord heb vind ik eigenlijk alleen 'The Queen is dead' er tussen uitspringen, de rest is naar mijn idee wat teveel van hetzelfde. Niet dat de rest slechte muziek is, maar geen album kan imho tippen aan de variatie die ze op The Queen is Dead laten horen. Lekker uptempo, goede melodielijnen en de volgorde van de tracks op de plaat is gewoon perfect.
Ik vind The Smiths niet echt een albumband, ik luister het liefst gewoon een 'best of', al dan niet zelf gemaakt. Want ze hebben genoeg mooie nummers maar ook een flink aantal matige songs. En die vier jaar dat ze bestaan hebben is natuurlijk te weinig om enige ontwikkeling te ontdekken.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:46:47 #195
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28365979
"The Queen is Dead" is toch over de gehele linie een erg goede plaat. Op het overige werk is inderdaad vaak iets te grillig.
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 30 juni 2005 @ 23:48:09 #196
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28373916
Ik ga the queen is dead maar even aanschaffen
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_28387021
I love The Smiths,
Ik heb het singles album. En de dvd the complete picture van mijn vriendje gehad.

there is a light that never goes out en everyday is like sunday zijn mijn lievelingsliedjes van de smiths/morrissey.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_28398771
The Smiths is de beste band die ooit heeft bestaan. Soms ebt het even weg en luister ik het weinig maar altijd wakkert het weer aan en op het moment draai ik het opnieuw helemaal grijs. Alles klopt aan deze muziek. Ik zou graag een reunie zien, maar het zal er wel niet van komen, en och, laat het trouwens ook maar zoals het was in de jaren '80. Het kan nu alleen maar tegenvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nozem op 01-07-2005 22:10:30 ]
pi_28867887
wat het eerste gedeelte ben ik het compleet met je eens nozem, maar asjeblief geen reunie zeg.
Zoiets pakt zelden goed uit.
Ik ben ook al 9 jaar compleet verslingerd aan The Smiths en het gaat inderdaad op en neer. Momenteel luister ik vooral naar Interpol, Nick Drake, Tim Buckley en The Chameleons. Maar over een paar weekjes zullen The Smiths wel weer grijs gedraaid worden.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:44:41 #200
97017 vierkante
we hate it when our friends be
pi_29396414
het is geinige muziek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: