Boogerd reed toen toch lek in de laatste kilometers??quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat dan wel, WK Valkenburg. Boogerd is daar nog steeds mad om
Ik was abuis, het was Lombardije waar Boogie kennelijk geld bood oid.quote:Op zaterdag 13 april 2019 15:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Boogerd reed toen toch lek in de laatste kilometers??
quote:Twan Castelijns (30), voorlaatste in 2016 en buiten de tijd in 2017
,,Parijs-Roubaix in 2016 was mijn zwaarste dag op de fiets ooit. Ik was helemaal niet op kasseien voorbereid, werd opgeroepen als vervanger van Bram Tankink.
Toen ik na lang achtervolgen eindelijk terugkeerde in het tweede peloton was er een valpartij, doordat de voorste renner zijn voorwiel brak. Ik kwam daar met hoge snelheid op af, dan kun je remmen, maar voor mij lag de gehele breedte van de weg vol met wielrenners. Tsja, dan ga je er vol overheen en lig je er gewoon bij.
Na lang wachten sprong ik vol schaafwonden en blauwe plekken op een reservefiets voor de laatste 100 kilometer. Het was één grote chaos. Continu haakten mannen af, omdat ze niet meer konden of door pech. Heel lang dacht ik: ik rijd gewoon naar die baan toe. Maar op een gegeven moment, na de 200 kilometergrens, was er een viaduct licht omhoog. Daarboven stond een verzorger voor de laatste bidon. Ook stond er een busje. Toen voelde ik met mijn kapotte benen en kramp tot achter mijn oren wel de verleiding af te stappen en door dat busje naar Roubaix te worden gebracht.
Ik heb het niet gedaan en kwam een dik uur later met twee mannen als voorlaatste binnen de tijd de wielerbaan op. Echt trots was ik toen niet, als wielrenner wil je niet achteraan meehobbelen. Maar nu is het geweldig mooi dat ik ‘Roubaix’ twee keer heb uitgereden. Ik kreeg op mijn 28ste geen contract meer en ben nu fysiotherapeut in Oirschot. Zondag zet ik de televisie aan en zal ik denken: goh, dat ik daar tussen heb gereden.’’
Heeft die Naesen z'n interviews gelezen?quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:43 schreef Chiappucci het volgende:
Regelmatige Keukeleire droomt van zege in Roubaix: "Ze rijden me er niet af"
We gaan het zien, Jens.
Doet PR elk jaarquote:Op zaterdag 13 april 2019 19:46 schreef Sheffield het volgende:
Wat heb ik gemist.
Waarom hebben we morgen Karlgod?
Sporza heeft met PR nooit een studio-uitzending, dus dan gunt Karl zich een keer het plezier van commentaar geven.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:46 schreef Sheffield het volgende:
Wat heb ik gemist.
Waarom hebben we morgen Karlgod?
Even deze post pluggen met het oog op de juniorenwedstrijd van morgen. Heel veel zal er namelijk waarschijnlijk niet anders zijn ten opzichte van de startlijst van Gent - Wevelgem, behoudens de lokale ploegen uiteraard. Er zijn wel een paar noteerwaardige veranderingen; zo leveren de Italianen fors in en voegen de onvermijdelijke Deentjes nog even Wandahl en Blume Levy en Lund Andresen (de nummer 1 en 2 van RVV) toe aan het hele gebeuren. De sterren zullen ongeveer hetzelfde verdeeld zijn. Gent tegen Wevelgem werd zoals verwacht Groot-Britannië tegen de rest, ook dat zal morgen wel zo blijven. Twee weken geleden werden ze namelijk 2, 3 en 4 met Askey, Watson en Tulett. De enige die ze voor kon blijven was Quinn Simmons. Wat het parcours betreft doen de junioren 17 kasseistroken, om vervolgens ook te eindigen in de baan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
De startlijst van de juniorenversie van Gent-Wevelgem morgen. Laten we het rijtje gewoon eens afgaan. De Squadra was vorig jaar in de breedte extreem sterk en het mag geen toeval zijn dat ze ook hier wonnen (ondanks aanwezigheid van Evenepoel) met Manfredi, die nu belofte is bij Madiot (gaat nog niet heel soepel allemaal daar, heeft ruim een maand in coma gelegen na een crash op training). Die superioriteit in nummers lijkt nu een beetje verdwenen, maar als Tiberi en Piccolo je kopmannen zijn heb je weinig reden tot klagen. Hoewel die eerste hier met nummer 1 mag starten, lijkt het me Piccolo die hier resultaat mag gaan rijden.
De Belgen hebben, na een groep met Evenepoel, Van Wilder en Vervloesem, nu een wat mindere generatie, hoewel dat allemaal maar relatief en arbitrair is. Het verschil tussen Corvaisier en Vito Braet en Jarne Van De Paar is een maand of vier. De een is dit voorjaar erg indrukwekkend, de andere twee zijn een tiental dagen te oud om hier te starten. Enfin, Debruyne werd dit jaar al 6e in Guido Reybrouck, dat is niet slecht en Frentin was 3e in Nokere Koerse, ook niet verkeerd. Man om naar uit te kijken lijkt me echter Vandenbulcke. Hij was dit jaar 4e in Nokere Koerse, maar heeft in tegenstelling tot de rest wél ervaring en werd hier vorig jaar 9e.
De altijd vervelende Denen zullen ongetwijfeld weer niet weg te slaan zijn. Hertz heeft vorig jaar al een paar sterke dingen laten zien, waaronder op de kasseien in Menen. De twee grote onbekenden voor mij zijn Iwersen en Heine. Van die eerste weet ik inmiddels dat het een middelmatige crosser is, maar wat het allemaal waard is op het hoogste niveau hier, geen flauw idee. Maar... het zijn Denen, dus ze zullen de boel wel op hoop rijden.
De Fransen, jawel. Corvaisier noemde ik al eerder, die is aan een sterk voorjaar bezig. Niet dat hij alles in zijn hemd zet, maar 2e in Kuurne en 7e in de Bernaudeau, daar kun je mee voor de dag komen. Sterke man lijkt me echter Hugo Page, die vorig jaar ook al naam en faam maakte samen met Retailleau, die inmiddels bij de beloftenploeg van AG2R zit. Page was hier vorig jaar 16e en won verder nog een paar ritjes in bijvoorbeeld de Pays du Vaud. Dit jaar ook al een paar keer gewonnen in Frankrijk.
Ik sta volledig achter Die Mannschaft. De Duitsers stonden hier aanvankelijk met Ballerstedt als sterke man aan de start, maar daar is sinds gisteren Hessmann bij gekomen. Vorig jaar had hij al een paar aardige resultaten, we zullen zien wat hij er dit keer van bakt. Ons vizier gaat echter volledig op nummer 36. Marco Brenner is een fenomeen en hoewel hij niet de ideale bouw heeft voor dit werk, wat bij de junioren nog niet eens heel veel uitmaakt, zijn we allemaal reuze benieuwd. Hij is 16 lentes jong, uit augustus 2002, en won vorig jaar een keer of 40. Dit jaar staat de teller alvast op 1 (uit 1): hij won in Ticino.
De Britten zijn de nieuwe Italianen. Zoek een uitslag en er staat een Brit op 1, op 2, op 3 en misschien ook nog op 4. Kuurne: Leo Hayter (broertje van Ethan), Rees, Askey, Gloag. Guido Reybrouck: Watson, Walker, Askey, Couzens. Nokere Koerse: Haines, Portsmouth. Askey is een van de grote favorieten hier. Hij won Roubaix en dit jaar is hij ook goed begonnen met een 4e en 6e plek. Dan hebben we het nog niet eens over Ben Tulett gehad, de tweevoudig wereldkampioen cross. Ook Rushby kan wel aardig fietsen. Dit wordt de eerste keer dat hij naar België komt, maar ondertussen werd hij in eigen land 3e tussen allerlei Conti-renners van een jaar of 30. Alex Haines, de winnaar van Nokere, is niet eens geselecteerd. Dan weet je het wel.
Nederland heeft in de breedte ook helemaal niets te klagen. Ze halen het niet bij de luxeproblemen van de Britten, maar dit is een erg sterk blok. Bodi Del Grosso, mooie naam, is dit jaar sterk begonnen en is behoorlijk constant gebleken. Van Uden won al een keer en liet vorig seizoen ook sterke dingen zien. Van Leijnse heb ik dit jaar nog weinig vernomen maar was vorig jaar erg sterk. Van der Tuuk is nog niet zo sterk als hij vorig seizoen was, maar als je vorig jaar 2e wordt in Guido Reybrouck en de E3 wint, verdien je best een sterretje.
Net als de altijd vervelende Denen zijn de Noren ook altijd vervelend. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet veel te vertellen over de Noren, want het zegt me niets. Enkel Finnesand is me een paar keer opgevallen. Zou het wat uitmaken? Nee, want het zijn Noren. En Noren rijden 99/100 keer een paar kilometer harder dan de rest.
Spanje heeft wel een leuk ploegje. Ik verwacht dit jaar veel van Carlos Rodriguez. Hij zit bij de juniorenploeg van Bert, dat zijn altijd pluspunten. Rodriguez was vorig jaar heel sterk. 14e hier in Wevelgem, 6e in Roubaix, dat is niet slecht. Bovendien was hij de enige die, voor een poos, Evenepoel kon volgen op het EK. Uiteindelijk werd hij 3e op 10 minuten. Ook een paar goede overwinningen in Gironde, in Morbihan. Ja, deze knul komt er wel. Van Ayuso verwacht ik ook wel iets dit seizoen, ondanks dat hij pas eerstejaars is. De rest zegt me niet zoveel. Als ze er wat van kunnen zal Rellende_Thijs dat wel weten.
Laatste zijn de Yanks. Goede ploeg. Quinn Simmons gaat de komende weken wel wat neerzetten. Vorig jaar hier 3e en 7e in Roubaix. Nog een paar keer gewonnen in Gersheim en zo. Ook dit jaar al sterk vertrokken. 4e en 5e in eindklassementen van een paar rittenkoersen en een ritzege in de Redlands Classic. Hij krijgt Michael Garrison met zich mee, die kan er ook wel wat van. Verder weet ik het niet meer.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 | BELGIQUE 1 Arnaud DE LIE 2 Milan FRETIN 3 Robin ORINS 4 Alex VANDENBULCKE 5 Wout VAN HAMME 6 Lars VAN RYCKEGHEM NORVÈGE 11 Oskar Myrestol JOHANSSON 12 Tord GUDMESTAD 13 Preben SYVERSEN 14 Sindre Hvesser BREIN 15 Magnus SORBO 16 Sakarias Koller LOLAND ITALIE 21 Davide CATTELAN 22 Davide DE PRETTO 23 Mattia PINAZZI 24 Giovanni VITO 25 Gianmarco GAROFOLI 26 Riccardo CARRETTA ETATS-UNIS 31 Quinn SIMMONS 32 Michael GARRISON 33 Luke LAMPERTI 34 Magnus SHEFFIELD 35 Nolan JENKINS 36 Seth CALLAHAN ALLEMAGNE 41 Maurice BALLERSTEDT 42 Albert GATHEMANN 43 Leslie LÜHRS 44 Linus ROSNER 45 Michel HESSMANN 46 Marco BRENNER DANEMARK 51 William Blume LEVY 52 Frederik WANDAHL 53 Robin Juel SKIVILD 54 Emil Schandorff IWERSEN 55 Anders Toft NIELSEN 56 Benjamin HERTZ FRANCE 61 Thibault D'HERVEZ 62 Hugo PAGE 63 Louka PAGNIER 64 Paul PENHOËT 65 Kévin VAUQUELIN 66 Antonin CORVAISIER PAYS-BAS 71 Casper VAN UDEN 72 Axel VAN DER TUUK 73 Hidde VAN VEENENDAAL 74 Bodi DEL GROSSO 75 Lars BOVEN 76 Olav KOOIJ SUISSE 81 Dominik BIELER 82 Fabio CHRISTEN 83 Nicolo DE LISI 84 Loris HOCHSTRASSER 85 Fabian WEISS 86 Arnaud TENDON ESPAGNE 91 Lander LARTITEGI ORMAZABAL 92 Igor ARRIETA LIZARRAGA 93 Juan AYUSO PESQUERA 94 Carlos RODRIGUEZ CANO 95 Juanjo ROSAL CABALLERO 96 Javier SERRANO RODRIGUEZ GRANDE-BRETAGNE 101 Lewis ASKEY 102 Samuel WATSON 103 Max RUSHBY 104 Zach BRIDGES 105 Alfred GEORGE 106 Ben TULETT LUXEMBOURG 111 Joé MICHOTTE 112 Jacques GLOESENER 113 Mik ESSER 114 Tom PAQUET 115 Jérôme JENTGEN 116 Gilles MINY SLOVAQUIE 121 Simon NAGY 122 Marek GAJDULA 123 Pavol ROVDER 124 Pavol KRAMARCIK 125 Matus BANIAR 126 Andrej ZELINA SLOVÉNIE 131 Blaz AVBELJ 132 Matic MACEK 133 Bostjan MURN 134 Marko JERETINA 135 Jan RAVBAR 136 Jaka CEMAZAR SUÉDE 141 Anton DAHLBLOM 142 Hjalmar KLYVER 143 Wincent WALLINDER 144 Axel MOUREAU 145 Edvin LOVIDIUS 146 Lukas VERNERSSON ESTONIE 151 Henri TREIMUTH 152 Gleb KARPENKO 153 Anton LITVINTSEV 154 Artjom MIRZOJEV 155 Erki LAANEMÄE 156 Joonas KURITS HAUTS-DE-FRANCE 161 Mathieu BÉTHENCOURT 162 Axel HUENS 163 Benjamin LABBE 164 Timothée LALEU 165 Bastien LECHANTRE 166 Martin TRIOUX WALLONIE 171 Julien GASPARD 172 Nicolas MARTHE 173 Théo BONNET 174 Noah DE GRAEF 175 Audric LELEU 176 Lucien SNOEKS VAN RYSEL-AG2R LA MONDIALE 181 Colin JACQUEMIN 182 Axel LAURANCE 183 Théo THOMAS 184 Hugo TOUMIRE 185 Florian RICHARD ANDRADE 186 Baptiste VADIC MONACO JUNIOR TEAM BY ASTANA 191 Alexandre VINOKOUROV 192 Nicolas VINOKOUROV 193 Rémi COCUSSE 194 Guillaume BROUDEUR 195 Pablo SANCHEZ |
Wat zijn de kansen van Vino & Vino?quote:Op zaterdag 13 april 2019 20:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Even deze post pluggen met het oog op de juniorenwedstrijd van morgen. Heel veel zal er namelijk waarschijnlijk niet anders zijn ten opzichte van de startlijst van Gent - Wevelgem, behoudens de lokale ploegen uiteraard. Er zijn wel een paar noteerwaardige veranderingen; zo leveren de Italianen fors in en voegen de onvermijdelijke Deentjes nog even Wandahl en Blume Levy en Lund Andresen (de nummer 1 en 2 van RVV) toe aan het hele gebeuren. De sterren zullen ongeveer hetzelfde verdeeld zijn. Gent tegen Wevelgem werd zoals verwacht Groot-Britannië tegen de rest, ook dat zal morgen wel zo blijven. Twee weken geleden werden ze namelijk 2, 3 en 4 met Askey, Watson en Tulett. De enige die ze voor kon blijven was Quinn Simmons. Wat het parcours betreft doen de junioren 17 kasseistroken, om vervolgens ook te eindigen in de baan.
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Heeft iemand Piet verteld dat ze met een ploeg vol rommel aan de start staan.quote:Piet Rooijakkers, oud-profwielrenner en zelf ooit renner bij de ploeg, is sinds dit jaar de materiaalexpert verbonden aan Team Sunweb. Hij verklapt al vier maanden bezig te zijn met Parijs-Roubaix.
quote:“Voor iedere wedstrijd adviseer ik welk materiaal van onze partners en sponsors in mijn beleving de beste optie is. Het is bij ons wel zo dat iedereen met hetzelfde materiaal van start gaat. We kiezen gezamenlijk voor de allerbeste opstelling van de fiets.”
Oprecht geen idee. Het is al lastig om eerstejaars in te schatten, maar van Nico en Alex is überhaupt weinig tot geen referentie te vinden voor wedstrijden als deze. Ze koersen onder de vlag van Monaco en dan kom je, behoudens een uitnodiging als lokale ploeg, maar weinig aan de start in de grote wedstrijden. Het enige wat ik echt met zekerheid kan zeggen is dat ze allebei uit juli 2002 komen en daarmee bij de jongsten van dit peloton zitten. We gaan ze uiteraard wel uitgebreid volgen.quote:
Dan zet ik mijn geld op Froome.quote:Op zondag 14 april 2019 10:14 schreef Evertjan het volgende:
Ik zie ze nu op ES lopend door Parijs rennen.
Lopend rennen?quote:Op zondag 14 april 2019 10:14 schreef Evertjan het volgende:
Ik zie ze nu op ES lopend door Parijs rennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |