abonnement Unibet Coolblue
pi_194308621
Je hoort er alleen niets van.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_194308627
TeamNL stopt voorlopig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194308634
Geen actieve rol van de coaches tijdens het onderzoek.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:40:34 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194308678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:35 schreef superniger het volgende:
TeamNL stopt voorlopig.
Meh, je hoort de atleten van nu dat er wel iets is veranderd afgelopen jaren. Tuurlijk moet er onderzoek komen maar stoppen...
pi_194308700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Meh, je hoort de atleten van nu dat er wel iets is veranderd afgelopen jaren. Tuurlijk moet er onderzoek komen maar stoppen...
Het is een voorlopige stop gedurende het onderzoek, dat lijkt mij wel logisch. Ook omdat actieve coaches beschuldigd zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:47:07 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_194308759
Vervelende spreekster die voorzitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 juli 2020 @ 15:47:09 #257
408813 crew  trein2000
pi_194308760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:35 schreef superniger het volgende:
TeamNL stopt voorlopig.
Moet je ook maar durven een jaar voor de spelen. Daar heb ik dan wel weer respect voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194308778
De Chinezen en Russen lachen hierom.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:53:16 #259
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_194308831
Maar ze zitten hier dus om aan te kondigen dat TeamNL voorlopig on hold staat, maar over de verdere uitwerking (trainingen, wedstrijden, toernooien, onder welke trainers precies) weten ze zelf ook nog niks :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_194308856
'Olympische droom knalt uit elkaar'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194308876
Waren in het turnen nog kwalificatiewedstrijden voor OS?

* snel typen, verkeerde sport :@

[ Bericht 30% gewijzigd door FlyingEagle op 29-07-2020 19:28:52 ]
pi_194310338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:56 schreef FlyingEagle het volgende:
Waren in de altetiek nog kwalificatiewedstrijden voor OS?
Volgens mij is er in geen enkele sport nog echt duidelijkheid over de kwalificatie richting volgend jaar gaat zijn toch? Waarbij aanvullend nog de vraag is welke wedstrijden überhaupt doorgaan en wanneer..
  PR en moderator woensdag 29 juli 2020 @ 18:37:40 #263
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194310962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:56 schreef FlyingEagle het volgende:
Waren in de altetiek nog kwalificatiewedstrijden voor OS?
Je zit in het turnen-topic bb
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_194311210
Maar mag bijvoorbeeld Volleman wel gewoon trainen met haar trainer in Den Bosch en Thorsdottir met haar trainer in Rotterdam?

Wevers, Wevers en Visser train(d)en bij Wevers, de anderen uit het WK-team niet.
  PR en moderator woensdag 29 juli 2020 @ 19:06:18 #265
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194311391
quote:
Turnbond zet topsportprogramma vrouwenploeg stil

Het bestuur van de Nederlandse turnbond KNGU zet het programma van de Oranje-vrouwenselectie gedurende het onderzoek naar misstanden in de sport stil. De zes betrokken coaches mogen voorlopig niet als trainer van de bond hun functie uitoefenen.

De bond reageert daarmee op getuigenissen van meerdere oud-turnsters, die verklaarden dat bondstrainer Vincent Wevers zich stelselmatig schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag. Wevers, en ook Gerben Wiersma, mogen tijdens het onderzoek niet betrokken bij het olympische team zijn.

Beide trainers zijn in dienst van de KNGU en mogen voorlopig niet actief zijn in de turnsport. De vier andere trainers die ook bij het nationale team werken, mogen wel bij hun huidige turnverenigingen aan de slag blijven. De bond gaat met die clubs in gesprek over de wenselijkheid daarvan nu er een onderzoek geopend is.

De turnsters mogen bij hun club blijven trainen, maar nationale trainingen en wedstrijden van het nationale team gaan voorlopig niet door. De garantie dat de Nederlandse vrouwenploeg in december deelneemt aan het Europees kampioenschap, kan de bond op dit moment niet geven.

'Verhalen van alle kanten'
"De verhalen komen van alle kanten samen", zegt voorzitter Monique Kempff. "Wil je een cultuurverandering bewerkstelligen, dan kun je geen halve maatregelen nemen."

De bond is eerder deze week in gesprek gegaan met de sporters en de coaches en besloot op basis daarvan dat alle zes de trainers tot nader order hun functie bij de KNGU niet mogen uitvoeren.

Turntrainer Gerrit Beltman bracht afgelopen weekeinde een sneeuwbal aan het rollen met de bekentenis in het verleden turnsters te hebben gekleineerd en geïntimideerd.
Hij bevestigde de verhalen van meerdere oud-turnsters die al jaren geleden verklaarden het slachtoffer te zijn geweest van ongepast gedrag en spraken van een structureel onveilig omgeving in de turnhal.

In Studio Sport, zondagavond, deed oud-turnster Joy Goedkoop een boekje open over de handelswijze van Vincent Wevers, trainer en vader van olympisch kampioene Sanne Wevers. In 2016 werd Wevers verkozen tot Coach van het Jaar op het NOS | NOC*NSF Sportgala.

"Ik ben door hem geslagen en geschopt", zegt Goedkoop. "Niet dagelijks. Het kleineren, boos worden en negeren gebeurde wel dagelijks."
Een dag later stelde ook Wyomi Masela, die eveneens onder Wevers heeft getraind, dat het gedrag van de trainer niet door de beugel kan.
Drie turnsters, die anoniem willen blijven, verklaarden aan de NOS dezelfde ervaringen met Wevers te hebben. "Je werd continu gemanipuleerd en bespeeld. Eigenlijk werd je gewoon afgebroken."

KNGU-directeur Marieke van der Plas roept alle turners die zich slachtoffer voelen op zich te melden. "Ik zou iedere sporters excuses willen maken voor wat ze hebben meegemaakt, maar ik denk dat het goed is het onderzoek af te wachten. Daar wil ik niet op vooruitlopen."
De turnsters van het selectieteam, die allen beamen dat bij hen nu een gezond topsportklimaat heerst, zijn met deze beslissing wel mooi de sjaak. Ik weet niet of ik dit handig vind.
Goed dat ze ferm staan op zorgvuldig onderzoek, maar waarom moet daarvoor het hele turnteam ontbonden worden in de aanloop naar het EK over een paar maanden? Het moet al zwaar genoeg voor ze zijn qua trainschema dat alles is uitgesteld.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 29 juli 2020 @ 19:08:00 #266
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194311419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:54 schreef Riofan83 het volgende:
Maar mag bijvoorbeeld Volleman wel gewoon trainen met haar trainer in Den Bosch en Thorsdottir met haar trainer in Rotterdam?

Wevers, Wevers en Visser train(d)en bij Wevers, de anderen uit het WK-team niet.
Ja volgens mij kan dat dus wel gewoon, maar niet meer in nationaal teamverband, terwijl nationale trainingen juist zo belangrijk zijn in aanloop naar een EK/WK/OS, en waarbij ze zeggen dat een gezond topsportklimaat heerst.. Dus voor hen lijkt het me behoorlijk dubbel zo..
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_194318696
De ouders van Suzanne Harmes nu in De Telegraaf

quote:
...........knip.....
De voormalig turnouders vertellen over het dilemma waarvoor ze destijds met regelmaat stonden. „Ik kon nachten niet slapen. Je kon het aan niemand kwijt. Of ze geloofden je niet of ze zeiden; ’dan haal je haar toch van turnen af’. Maar dat wilde Suzanne niet. Als je kind zo stellig aangeeft, dat ze per se wil blijven turnen. Wat doe je dan? Ze heeft gewoon een sterk karakter en wilde niet opgeven. We stonden gewoon met de rug tegen de muur. Natuurlijk hebben wij wel eens gedacht van we halen haar er af.”

.....knip.....
https://www.telegraaf.nl/(...)te-appels-moeten-weg

Dus, als het om de eigen dochter gaat, dan is de OS-droom in het turnen belangrijker. Maar als het om Sanne en Lieke Wevers gaat, "dan moeten de rotte appels weg" :s)
Dat lijkt mij een vorm van selectieve verontwaardiging.
  Redactie Sport donderdag 30 juli 2020 @ 20:21:24 #268
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194329123
Thorsdottirgodin O+ is boos, en terecht.

Ze worden hier beflikkerd
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  PR en moderator donderdag 30 juli 2020 @ 21:00:08 #269
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194329817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Thorsdottirgodin O+ is boos, en terecht.

Ze worden hier beflikkerd
Dit ja, mag hopen dat ze dat komende week al beter in elkaar hebben weten te draaien.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 31 juli 2020 @ 03:37:52 #270
408813 crew  trein2000
pi_194333557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:08 schreef Moira het volgende:

[..]

Ja volgens mij kan dat dus wel gewoon, maar niet meer in nationaal teamverband, terwijl nationale trainingen juist zo belangrijk zijn in aanloop naar een EK/WK/OS, en waarbij ze zeggen dat een gezond topsportklimaat heerst.. Dus voor hen lijkt het me behoorlijk dubbel zo..
Ronduit belachelijk als je het mij vraagt. Die trainers uit Rotterdam en Den Bosch zullen toch best bereid zijn om for the time being die trainingen op zich te nemen? Want die zijn kennelijk niet verdacht, welk doel dient die stillegging dan nog?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194334340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 03:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ronduit belachelijk als je het mij vraagt. Die trainers uit Rotterdam en Den Bosch zullen toch best bereid zijn om for the time being die trainingen op zich te nemen? Want die zijn kennelijk niet verdacht, welk doel dient die stillegging dan nog?
Ja, en maar liefst vijf maanden onderzoek !!
Moeten Wevers en Wiersma soms naar het Pieter Baan Centrum?
pi_194334388
https://www.telegraaf.nl/(...)ard-dat-is-gewoon-zo

Dit is het interview met Marella Lodewegen over Vincent Wevers. Wat mij intrigeert, is dat hij al topturncoach bij de vrouwen was, voordat Sanne en Lieke werden geboren. En Sanne haalde later Olympisch goud. Hoe zit dat met de genen? Ten eerste worden het dochters, maar dat is 50/50 kans. Maar een gouden Olympische plak?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 07:31:48 #273
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194334443
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 07:19 schreef Idisrom het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ard-dat-is-gewoon-zo

Dit is het interview met Marella Lodewegen over Vincent Wevers. Wat mij intrigeert, is dat hij al topturncoach bij de vrouwen was, voordat Sanne en Lieke werden geboren. En Sanne haalde later Olympisch goud. Hoe zit dat met de genen? Ten eerste worden het dochters, maar dat is 50/50 kans. Maar een gouden Olympische plak?
Toegang tot alle faciliteiten, juiste kennis, ondersteuning en op jonge leeftijd begonnen. Net zoals bijvoorbeeld bij Cor van der Geest.
pi_194344018
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  PR en moderator zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:11:01 #275
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_194357287
quote:
Prima reactie :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')