SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:OptaJohan twitterde op woensdag 10-04-2019 om 16:24:5658 - @AFCAjax have won possession in the final third of the pitch a joint-competition high 58 times this Champions League season (level with Liverpool). Pressure. https://t.co/N3dTgOx2Qq reageer retweet
Dat mag je wel hopen. Waterkanon voor wat fakkels...quote:Op donderdag 11 april 2019 11:21 schreef kurk_droog het volgende:
Gaan ze trouwens nog het optreden van de politie evalueren? Was niet heel handig allemaal
was wel snel geblustquote:Op donderdag 11 april 2019 11:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat mag je wel hopen. Waterkanon voor wat fakkels...
Ja wat was er allemaal aan de hand?quote:Op donderdag 11 april 2019 11:21 schreef kurk_droog het volgende:
Gaan ze trouwens nog het optreden van de politie evalueren? Was niet heel handig allemaal
Wat een comebackquote:
twitter:NSAVB twitterde op donderdag 11-04-2019 om 12:07:13Che Nunnely op Snapchat: ‘Daar hebben we ‘m, de Ronaldo gooier’ 😂😂 https://t.co/SYx37IrElC reageer retweet
Ja, maar er is nog nooit wat geweest met fakkels daar. Het was juist nu onrustig en zorgde voor veel chaos daar. Escalerende werking had dit.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:30 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ja wat was er allemaal aan de hand?
Ze hadden vooraf gewaarschuwd om geen vuurwerk af te steken. En daarom grepen ze nu in?
die indruk krijg ik ook wel, beetje onnodig machtsvertoonquote:Op donderdag 11 april 2019 12:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, maar er is nog nooit wat geweest met fakkels daar. Het was juist nu onrustig en zorgde voor veel chaos daar. Escalerende werking had dit.
leuk allemaal "Tekkelenkamp" maar hij had zich onsterfelijk gemaakt als hij die kans erin had geschoten, dat was geen kleintjequote:Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef skysherrif het volgende:
twitter:NSAVB twitterde op donderdag 11-04-2019 om 12:07:13Che Nunnely op Snapchat: ‘Daar hebben we ‘m, de Ronaldo gooier’ 😂😂 https://t.co/SYx37IrElC reageer retweet
Die mocht er ook wel zeker in ja, al baal ik meer van die vd beek.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
leuk allemaal "Tekkelenkamp" maar hij had zich onsterfelijk gemaakt als hij die kans erin had geschoten, dat was geen kleintje
die had er ook wel in gemogen inderdaadquote:Op donderdag 11 april 2019 12:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die mocht er ook wel zeker in ja, al baal ik meer van die vd beek.
Zat met 4 gasten te kijken die hem totaal niet kenden, ik maar vloeken dat hij er niets van kan, had me mooi belachelijk gemaakt als hij dan de winnende maakt.
Ik zou ook met Huntelaar beginnen ja, oogde ook ontzettend gretig tegen Emmen. Die neemt niet snel genoegen met een 3-0.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:24 schreef manny het volgende:
Dit weekend (heel) dik winnen. Dan is die hele doelsaldo discussie ook meteen weg voor dat ie ooit echt begonnen was. Looks like a job voor Klaas-Jan.
Waren zeker geen Mexicanen? Uit betrouwbare fok! bron heb ik trouwens vernomen dat men in Bulgarije voornamelijk in Manolev-shirtjes rondsjouwt dus dat van die Ajax-kits is dan wel wat ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:01 schreef Dven het volgende:
Net een half uur lang een taxi-chauffeur moeten aanhoren hoe fantastisch Ajax isZijn dit jaar echt geweldige reclame voor zichzelf aan het maken, zelfs al mensen in Ajax-shirtjes zien rondlopen.
Is er uberhaupt discussie over doelsaldo? Je staat er al 9 voor ofzo met nog een paar potjes te gaan. Dat haalt PSV nooit meer in natuurlijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:24 schreef manny het volgende:
Dit weekend (heel) dik winnen. Dan is die hele doelsaldo discussie ook meteen weg voor dat ie ooit echt begonnen was. Looks like a job voor Klaas-Jan.
Zweden wint niet met 8-0 van luxemburgquote:Op donderdag 11 april 2019 13:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is er uberhaupt discussie over doelsaldo? Je staat er al 9 voor ofzo met nog een paar potjes te gaan. Dat haalt PSV nooit meer in natuurlijk.
Heb zelfs een keer iemand in feyenoord shirt gezien. Maar dat was dan weer een zigeuner die achterop een pickup zat om vuil op te komen halen uit de straatcontainersquote:Op donderdag 11 april 2019 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waren zeker geen Mexicanen? Uit betrouwbare fok! bron heb ik trouwens vernomen dat men in Bulgarije voornamelijk in Manolev-shirtjes rondsjouwt dus dat van die Ajax-kits is dan wel wat ongeloofwaardig.
Verschil is wel dat je zelf ook nog mindere goden treft natuurlijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Zweden wint niet met 8-0 van luxemburg
Hoe ging het ook alweer in Kroatië destijds?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Zweden wint niet met 8-0 van luxemburg
Godver, voor zo'n foto zou ik zo 100 euro betalen om hem ingelijst op de wc te hangen.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb zelfs een keer iemand in feyenoord shirt gezien. Maar dat was dan weer een zigeuner die achterop een pickup zat om vuil op te komen halen uit de straatcontainersnog steeds eeuwig zonde dat ik er geen foto van heb
Staatsgevaarlijk cokehoofden : wij willen een vuurwerkshowtje geven.quote:Op donderdag 11 april 2019 11:30 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ja wat was er allemaal aan de hand?
Ze hadden vooraf gewaarschuwd om geen vuurwerk af te steken. En daarom grepen ze nu in?
quote:Beste Gemeenteraadsleden van Amsterdam,
Ik schrijf u, als hoogste orgaan van de gemeente Amsterdam. Het betreft het optreden van de Amsterdamse politie voor aanvang van de wedstrijd Ajax-Juventus, op woensdag 10 april 2019 om 21:00 in de Johan Cruijff Arena. De reden dat ik me tot u richt, is dat u de wettelijke taken heeft het college van B&W te controleren en het volk te vertegenwoordigen.
Entrada
Zoals de laatste jaren gebruikelijk is rondom belangrijke wedstrijden werd door de fanatieke Ajax supporters een warming up aangekondigd. Ruim van te voren werden locatie, tijdstip en doel gepubliceerd. Volledig transparant. Deze warming up, ook vaak bij de hoofdingang georganiseerd en Entrada genoemd, gaat gepaard met vuurwerk en veel gezang. U kent vast de fantastische beelden uit het verleden. Beelden die de hele wereld over gaan. Nog maar enkele weken geleden stonden duizenden Ajacieden op Plaza Mayor in Madrid. Een fantastisch feest. Een waar visitekaartje voor Ajax en voor voetbalsupporters in het algemeen. De entradas van de laatste jaren verliepen stuk voor stuk probleemloos.
Buiten proportioneel
Gisteren werd, volgens ME’ers die wij ter plekke spraken op last van uw burgemeester, ingegrepen door de Mobiele Eenheid. Paarden, een waterkanon en honden werden door de nietsvermoedende menigte gestuurd. Een woordvoerder van de politie zei op Twitter dat het waterkanon werd ingezet om: “een fakkel te doven”. Nu weet ik niet of u het bereik van een waterkanon kent, maar als de fakkel al zou worden geraakt zou hij hooguit door de straal tegen iemand anders aan zijn gespoten. Volgens mij is het waterkanon inzetten tegen iemand met een fakkel en de honderden die er omheen staan en die geen idee hebben waar het ingrijpen op is gebaseerd, misbruik van het geweldsmonopolie van de politie. Sterker nog, het optreden van de politie was eerder gevaarlijk dan efficiënt. Zeker toen linies ME tegengestelde bewegingen maakten. Vanuit station Bijlmer Arena werden supporters met geweld naar het plein gestuurd dat op dat moment door een andere linie werd schoongeveegd. Goedwillende supporters zaten als ratten in de val. Ik hoopte vooraf op een huilende oude dame, maar wel door de Ajacieden op het veld, niet door buiten proportioneel politieoptreden buiten het stadion. Uiteraard keur ik de reactie van een enkeling die met stenen naar de ME gooit niet goed. Een reactie die overigens uit was gebleven als de politie had gedaan wat ze had moeten doen. Toekijken en genieten van een voetbalfeest.
Provocatief
Ik heb ME’ers aangesproken op de reden van deze charges en stuk voor stuk gaven ze me aan geen idee te hebben wat ze aan het doen waren. Ik heb ME’ers mensen naar links zien sturen en 5 minuten later naar rechts. Mensen werden gesommeerd naar binnen te gaan terwijl de ingangen nog dicht waren. Ik heb charges uit zien voeren op mensen die tussen de hekken voor Zuid J stonden. Dan kun je dus niet weg. Hoe hard die gummiknuppel ook op je rug landt. Nu weet ik dat de nieuwe korpschef, de heer Paauw, in Rotterdam heeft aangetoond geen idee te hebben hoe met voetbalsupporters om te gaan. Toch hoop ik niet dat vandaag een voorbode was voor het agressieve en provocerende beleid dat hij en mevrouw Halsema blijkbaar van plan zijn tenuitvoer te brengen.
Opheldering
Deze open brief is een pleidooi voor opheldering. Het vertrouwen in het openbaar bestuur en het draagvlak voor politie-inzet verdienen antwoorden. Waarom werd de warming up op het laatste moment verboden? Waarom werd zonder aanleiding op nietsvermoedende supporters op weg naar het stadion een waterkanon ingezet? Waarom worden voetbalsupporters anders behandeld dan andere groepen in Amsterdam? Gelden voor voetbalsupporters andere rechten? Of gelden bepaalde grondrechten zoals vrijheid van betoging of manifestatie niet voor voetbalsupporters? Het niet stellen van deze vragen aan de burgemeester betekent instemmen met de gevaarlijke situaties die zijn ontstaan. Wij zien uw vragen aan de burgemeester, schriftelijk danwel mondeling, met nieuwsgierigheid tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Van Pogo tot Popo
Halsema heeft aan de lul van Koert Westermann gezogen. Die nemen we niet serieus ouwe reus.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:45 schreef RensAjacied het volgende:
Als je nog nooit in een stadion bent geweest kan ik enigszins begrijpen dat je dit uitkraamt. Maar zelfs dan moet elk weldenkend mens dit optreden van de politie onder leiding van Halsema afkeuren. Totaal onnodig en bovendien levensgevaarlijk.
[..]
Ik ben vaak zat in een stadion geweest. Ben ook vaak bij huldigingen, demonstraties en stakingen geweest waar dingen uit de hand liepen.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:45 schreef RensAjacied het volgende:
Als je nog nooit in een stadion bent geweest kan ik enigszins begrijpen dat je dit uitkraamt. Maar zelfs dan moet elk weldenkend mens dit optreden van de politie onder leiding van Halsema afkeuren. Totaal onnodig en bovendien levensgevaarlijk.
[..]
Er is nog nooit politiegeweld op mij toegepast omdat ik nooit de confrontatie aan ben gegaan. Wat ben je ook voor debiel als je denkt dat je die confrontatie kan winnen?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:50 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat voor staatsgevaarlijke gekken er leven onder gasten die politiegeweld aanbidden.
En dat zeg ik echt niet om ze in een hokje te plaatsen en ze te demoniseren.
Was je erbij?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat in een stadion geweest. Ben ook vaak bij huldigingen, demonstraties en stakingen geweest waar dingen uit de hand liepen.
Als je ook maar één werkende hersencel hebt, weet je dat je de politie gewoon moet gehoorzamen en zorgen dat je weg bent bij de groepjes die aan het provoceren zijn. Doe je dit niet, ben je gewoon onderdeel van de provocerende groep en mag je even gecorrigeerd worden.
Die lap tekst die je neer zet getuigt al weer van 0% respect naar de mannen en vrouwen die dag in dag uit hun eigen lichaam in het spel zetten om de orde in onze samenleving te waarborgen.
Van "pogo tot popo"
En wat nou als je met je kind langs een groep loopt en de ME besluit jou effe aan te pakken en je kind?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:51 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Er is nog nooit politiegeweld op mij toegepast omdat ik nooit de confrontatie aan ben gegaan. Wat ben je ook voor debiel als je denkt dat je die confrontatie kan winnen?
Ik vind het niet slim om met je kind langs een groep te lopen die aangepakt wordt door de ME. Iedereen snapt toch dat je daar gewoon uit de buurt moet blijven?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:52 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
En wat nou als je met je kind langs een groep loopt en de ME besluit jou effe aan te pakken en je kind?
Nopequote:
Er is een reden waarom dit hele gebeuren überhaupt uit de klauwen is gelopen en dat is omdat een aantal ajacieden zich niet aan het vuurwerkverbod wilde houden.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:51 schreef AMCA het volgende:
Haha mensen moesten op een keer het home uit omdat dat dicht ging. Liep je naar links kreeg je een knuppel in je nek, liep je naar rechts kreeg je een waterkanon op je flikker. Maar toch lag het aan deze mensen (waaronder ook ouderen, vrouwen en kinderen) volgens een psv boertje
Mijn excusesquote:Op donderdag 11 april 2019 13:55 schreef GGMM het volgende:
Zullen we het persoonlijke gebash achterwege laten?
Je bedoelde die opgeschoten puber met die melkmuil die het shirt van Ronaldo wilde bemachtigen? Dat was toch pas ver na de 1-1?quote:Op donderdag 11 april 2019 13:57 schreef Heeinz het volgende:
Is het trouwens iemand opgevallen dat er een kind het veld op rende na de 0-1?
Het doel was om een veilige situatie te creëren.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat in een stadion geweest. Ben ook vaak bij huldigingen, demonstraties en stakingen geweest waar dingen uit de hand liepen.
Als je ook maar één werkende hersencel hebt, weet je dat je de politie gewoon moet gehoorzamen en zorgen dat je weg bent bij de groepjes die aan het provoceren zijn. Doe je dit niet, ben je gewoon onderdeel van de provocerende groep en mag je even gecorrigeerd worden.
Die lap tekst die je neer zet getuigt al weer van 0% respect naar de mannen en vrouwen die dag in dag uit hun eigen lichaam in het spel zetten om de orde in onze samenleving te waarborgen.
Van "pogo tot popo"
1. Fakkels kun je helemaal niet doven met water, daar zijn het noodsignalen voor.twitter:Politie_Adam twitterde op woensdag 10-04-2019 om 18:54:55Waterwerper bij ArenA ingezet om aangestoken fakkels te blussen en te voorkomen dat er onveilige situaties ontstaan. Daarnaast is de inzet er op gericht om een overzichtelijke en veilige situatie voor alle supporters te creëeren. De ME en Ruiterij assisteren hierbij. reageer retweet
Het feit blijft dat er een verbod was op fakkels. Hooligans nemen de fakkels mee en daarom werden er waterwerpers ingezet.quote:Op donderdag 11 april 2019 14:01 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Het doel was om een veilige situatie te creëren.1. Fakkels kun je helemaal niet doven met water, daar zijn het noodsignalen voor.twitter:Politie_Adam twitterde op woensdag 10-04-2019 om 18:54:55Waterwerper bij ArenA ingezet om aangestoken fakkels te blussen en te voorkomen dat er onveilige situaties ontstaan. Daarnaast is de inzet er op gericht om een overzichtelijke en veilige situatie voor alle supporters te creëeren. De ME en Ruiterij assisteren hierbij. reageer retweet
2. Er is buitenproportioneel geweld gebruikt, hierdoor zijn er honderden mensen in de verknelling gekomen en is er juist een onveilige situatie ontstaan.
3. De hooligans heb je hier niet mee want die houden wel van wat actie maar denk eens aan de gezinnen en oudere mensen. Die konden ook geen kant op, zoals iedereen op de beelden kan zien.
Ja lekker weglopen tijdens al die druktequote:Op donderdag 11 april 2019 13:55 schreef Gutanoth het volgende:
Ik vind het niet slim om met je kind langs een groep te lopen die aangepakt wordt door de ME. Iedereen snapt toch dat je daar gewoon uit de buurt moet blijven?
Lekker makkelijk als ME peloton, omdat er een paar zich misdragen, kunnen we iedereen neerknuppelenquote:Op donderdag 11 april 2019 13:55 schreef Gutanoth het volgende:
Er is een reden waarom dit hele gebeuren überhaupt uit de klauwen is gelopen en dat is omdat een aantal ajacieden zich niet aan het vuurwerkverbod wilde houden.
quote:Op donderdag 11 april 2019 14:06 schreef Gutanoth het volgende:
Je kan mij niet vertellen dat de ME voor hun plezier op mensen is gaan werpen.
Dat heb ik niet eens gezien maar het was bij het juichen na de 0-1 bij de cornervlag. Als je de samenvatting kijkt zie je het wel, werd meteen meegenomenquote:Op donderdag 11 april 2019 14:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je bedoelde die opgeschoten puber met die melkmuil die het shirt van Ronaldo wilde bemachtigen? Dat was toch pas ver na de 1-1?
Die kwam inderdaad op twitter voorbij net na de 1-0. Maar verder nergens meer gezien.quote:Op donderdag 11 april 2019 13:57 schreef Heeinz het volgende:
Is het trouwens iemand opgevallen dat er een kind het veld op rende na de 0-1?
Zal wel een boete voor komen, net als het gooien van drinken. Triest voor de vader van dat jochie, kan alles zelf gaan lappenquote:Op donderdag 11 april 2019 14:14 schreef Itisbangin het volgende:
[..]
Die kwam inderdaad op twitter voorbij net na de 1-0. Maar verder nergens meer gezien.
Ongelukkig in de afronding/schotenquote:Op donderdag 11 april 2019 14:13 schreef skysherrif het volgende:
Was ziyech de zwakste speler gister? Heb vooral met zenuwen zitten kijken, moet eigenlijk vanavond even opnieuw kijken maar dan rustig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |