abonnement Unibet Coolblue
pi_187318889
Volgens mij is Moro Rock Park een State Park, en die doen dus niet mee met de National Park Pass.
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 13:36:35 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187319376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:05 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Dank voor je handige tips.Ik gebruik voornamelijk de reistijd van google maps maar ik kwam er al gauw achter dat dit niet realistisch is.
Qua tijdverschil in staten is van ons niet van toepassing, We blijven alleen in de staat California, Nationale parken gaan we er 1 bezoeken en dat is Yosemite National Park dus dan is het financieel niet gunstig om een jaarpas te kopen. Ik weet niet of je voor de Moro Rock Trail ook moet betalen?
Waarom is de reistijd van Google Maps niet realistisch? Klopt prima hoor, maak er zelf ook gebruik ga tijdens onze reizen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187320415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:22 schreef MikeJoow het volgende:
Wat zijn de gemiddelde kosten van een prepaid simkaart in de USA?
Het lijkt mij namelijk voordeliger om een lokale simkaart te gebruiken gedurende me verblijf ipv me NL simkaart.
Er zijn veel verschillende aanbieders te vinden door te google'en. Het verschil zit er vooral in of je tethering kan gebruiken (en dus van je telefoon een hotspot kan maken) en hoe lang en in welke landen je de kaart kan gebruiken.

Ik had nu voor 49 euro een Thaise simkaart, opgestuurd uit Hong Kong met 4GB data die in een hele reeks landen waaronder Canada en de VS te gebruiken was.
Erg leuk dat je dan allemaal Thaise advertenties en sms-berichten krijgt :')
pi_187324791
Hebben jullie nog tips voor het huren van een auto? Waar op te letten en of het makkelijk te regelen is om een auto bijvoorbeeld in San Francisco te huren en in Las Vegas weer in te leveren? Ik kan me zo voorstellen dat niet elke verhuurmaatschappij dit doet. Ik wil er wel van genieten dus een Fiat Panda ga ik niet huren zeg maar, iemand wel eens een Mustang of Camaro gehuurd?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 21:07:29 #255
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187326052
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187326590
Hoe zit het met tanken trouwens? Gaat alles met creditcard tegenwoordig of kun je ook nog gewoon tanken, vervolgens naar binnen lopen en cash afrekenen?
pi_187326632
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:27 schreef metallicelmo het volgende:
Hoe zit het met tanken trouwens? Gaat alles met creditcard tegenwoordig of kun je ook nog gewoon tanken, vervolgens naar binnen lopen en cash afrekenen?
Als je cash wil betalen, dan loop je van tevoren naar binnen, spreek een bedrag af ($25.- kom je ver mee) en dan gooi je de auto vol. Als je minder tankt, krijg je het verschil terug. Meer tanken...ja dat gebeurt niet :)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 juni 2019 @ 21:36:28 #258
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187326760
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:27 schreef metallicelmo het volgende:
Hoe zit het met tanken trouwens? Gaat alles met creditcard tegenwoordig of kun je ook nog gewoon tanken, vervolgens naar binnen lopen en cash afrekenen?
Meeste plekken kun je gewoon met CC betalen, alleen bij grote steden willen ze nog wel eens een debit-only policy hebben. Oftewel eerst betalen voordat je kunt tanken, wat @JayHovah ook zegt, vaak moet het dan cash al wil een gewone pinpas soms nog wel werken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187326937
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Meeste plekken kun je gewoon met CC betalen, alleen bij grote steden willen ze nog wel eens een debit-only policy hebben. Oftewel eerst betalen voordat je kunt tanken, wat @:JayHovah ook zegt, vaak moet het dan cash al wil een gewone pinpas soms nog wel werken.
Ok goed om te weten thanks
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 03:00:10 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187331334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:27 schreef metallicelmo het volgende:
Hoe zit het met tanken trouwens? Gaat alles met creditcard tegenwoordig of kun je ook nog gewoon tanken, vervolgens naar binnen lopen en cash afrekenen?
Wat heeft je voorkeur? Wij hebben overal met cc kunnen betalen, aan de pomp.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 juni 2019 @ 03:12:46 #261
269689 crew  Viv
pi_187331358
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 03:00 schreef MaJo het volgende:
Wat heeft je voorkeur? Wij hebben overal met cc kunnen betalen, aan de pomp.
Echt overal? Wij maakten regelmatig mee dat je je zipcode moet intoetsen, maar zo'n automaat snapt uiteraard geen Nederlandse postcodes.
Zie o.a. https://www.tripadvisor.c(...)Code-Road_Trips.html
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 03:22:13 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187331383
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Echt overal? Wij maakten regelmatig mee dat je je zipcode moet intoetsen, maar zo'n automaat snapt uiteraard geen Nederlandse postcodes.
Zie o.a. https://www.tripadvisor.c(...)Code-Road_Trips.html
Overal :Y Als je een zipcode in moet voeren neem je gewoon je eigen postcode en zet er een 0 voor, werkte bij ons prima ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187331843
Wat @MaJo zeg, een 0 voor je eigen postcode werkt prima.

Ander alternatief: het trucje met het cashgeld werkt ook met je creditcard. Zeg gewoon dat je fuel wil tanken voor $25,- bij pomp X, de bediende haalt dat bedrag van je cc af en dan gooi je de auto vol. Wat je aan geld minder tank wordt automatisch teruggestort op je cc, of je gebruik het om drinken te halen in de shop. Je hoef er niet speciaal voor terug, alles gebeurd automatisch maar ik liep voor de zekerheid altijd even naar binnen. Better safe than sorry.

Nog een verkeerstip: als je een U-turn maak, neem dan altijd de binnenste baan zodat de bocht zo kort mogelijk word. Ik miste een keer een winkeltje waar ik wou stoppen en reed op de middelste baan. Er was echt geen hond op de weg te zien dus ik draaide hem met een U-turn om in dat dorpje. Vervolgens, bij het parkeren. wordt ik aangesproken door een agent dat het absoluut verboden is zo te keren. Hij qua coulant omdat ik een tourist was maar hij kan je zomaar een bon geven.
pi_187331922
Tanken heb ik dit voorjaar overal direct aan de pomp met m’n gewone pinpas kunnen afrekenen, niet eens met de creditcard geprobeerd.
pi_187332844
Ja.. ik heb het idee dat de VS nooit zo happy is met toeristen.. het begint natuurlijk altijd al op het vliegveld waar je een hoop vragen krijgt (Waar ik nu al zenuwachtig voor ben) en ook als je maar iets verkeerd doet ze je gelijk een bon willen geven. Op zich aan de ene kant goed maar aan de andere kant wordt het er allemaal niet leuker op gemaakt. Het wordt voor mij eerste keer VS dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar van horen zeggen blijkt dit uit..
  zondag 9 juni 2019 @ 11:48:56 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187333380
0 ervoor werkte bij mij nooit :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 13:27:41 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187334530
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:53 schreef MikeJoow het volgende:
Ja.. ik heb het idee dat de VS nooit zo happy is met toeristen.. het begint natuurlijk altijd al op het vliegveld waar je een hoop vragen krijgt (Waar ik nu al zenuwachtig voor ben) en ook als je maar iets verkeerd doet ze je gelijk een bon willen geven. Op zich aan de ene kant goed maar aan de andere kant wordt het er allemaal niet leuker op gemaakt. Het wordt voor mij eerste keer VS dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar van horen zeggen blijkt dit uit..
Wat een ontzettende onzin :? :N we zijn in onze 4 Amerika reizen nog nooit in aanraking geweest met de politie en worden altijd heel vriendelijk ontvangen. Mensen zijn ontzettend nieuwsgierig naar waar je vandaan komt en maken graag een gesprekje met je.

Dus verspreid alsjeblieft geen onzin over een land waar je nog niet eens geweest bent -O-

Edit: ja bij de douane zijn ze serieus en hoef je geen grapjes te maken, maar je hoeft echt niet bang te zijn. Ze vragen je waarschijnlijk waarom je er bent en als je dan antwoordt met “we’re making a roandtrip” dan vinden ze het al prima. Overdrijven is ook een vak hoor :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 13:28:47 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187334544
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 11:48 schreef matthijst het volgende:
0 ervoor werkte bij mij nooit :)
Ik heb het idee dat dit aangepast is. In het verleden had ik er ook problemen mee maar nu werkte het elke keer.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187334781
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:53 schreef MikeJoow het volgende:
Ja.. ik heb het idee dat de VS nooit zo happy is met toeristen.. het begint natuurlijk altijd al op het vliegveld waar je een hoop vragen krijgt (Waar ik nu al zenuwachtig voor ben) en ook als je maar iets verkeerd doet ze je gelijk een bon willen geven. Op zich aan de ene kant goed maar aan de andere kant wordt het er allemaal niet leuker op gemaakt. Het wordt voor mij eerste keer VS dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar van horen zeggen blijkt dit uit..
Oordeel pas als je zelf het ervaren heb ;)

Mijn ervaring is dat ze allemaal super aardig zijn, op het extreme af. Maar dat komt ook omdat ik altijd alleen reis, eten doe ik aan de bar en dan heb je heel snel aanspraak met de locals. En als je dan vraag om locale tips dan kom je in de beste gesprekken terecht.

Ik weet nog wel heel goed dat een lokale praatjesmaker vroeg: “So Jay, what brings you to the US?” “The airplane” antwoordde ik, wat vervolgens tot hilariteit volgde bij zijn maten en een paar gratis pilsjes van hun als dank voor die simpele maar geslaagde grap.
  zondag 9 juni 2019 @ 13:52:54 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187334844
Hier ook nooit negatieve ervaringen gehad in de VS. Ik vond ze bij immigrations en de douane nou ook niet echt streng overkomen of zo. Gewoon professioneel. Valt prima een gesprek mee te voeren ook. Buiten de vliegvelden zijn we alleen maar hele positieve mensen tegen gekomen. Nu zijn we met z'n 2en, dus we zijn wat meer afgesloten, maar zelfs dan heb je aardig wat mensen die toch even een praatje komen maken ^O^ Mensen denken altijd dat wij broers zijn in de VS _O- Zelfs wanneer we aangeven dat we homo zijn en getrouwd, zijn de reacties alleen maar heel positief en leuk O+ En geloof me, dat is echt niet overal zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187334906
Ik had vorig jaar in de shuttle in Zion nog een leuk gesprek met een familie uit Iowa. Nog samen met hun een trial gelopen en bij het afscheid kreeg ik een kaartje in m’n handen gedrukt van de man die leraar bleek te zijn. Dus ik stuur thuis gewoon een leuk mailtje hoe ik het heb gehad enzo, krijg ik een mail terug dan hij het gevoel had dat onze ontmoeting voorbestemd was, dat zijn familie mormonen zijn en of hij missionariseren naar mijn huis mocht zoeken om over hun geloof te praten... Uhm, die zag ik toen ff niet aankomen, ik had vriendelijk bedankt.
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 14:09:00 #272
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187335041
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:53 schreef MikeJoow het volgende:
Ja.. ik heb het idee dat de VS nooit zo happy is met toeristen.. het begint natuurlijk altijd al op het vliegveld waar je een hoop vragen krijgt (Waar ik nu al zenuwachtig voor ben) en ook als je maar iets verkeerd doet ze je gelijk een bon willen geven. Op zich aan de ene kant goed maar aan de andere kant wordt het er allemaal niet leuker op gemaakt. Het wordt voor mij eerste keer VS dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar van horen zeggen blijkt dit uit..
Ga eerst maar gewoon op reis voordat je een oordeel velt, ook topics als deze TRV / Teruggestuurd uit de Verenigde Staten; Ik heb advies nodig. zijn gewoon van speciale figuren die het er zelf naar maken. Gewoon normaal antwoorden waarom je er bent (vakantie) en wanneer je terugvliegt, met wat geluk heb je zelfs een vriendelijke douanebeambte die vraagt wat je allemaal gaat bezoeken en wenst je een fijne vakantie.

Ook de politie valt alles mee, die komen niet gelijk met getrokken wapen op je af om een bon uit te schrijven. Ik ben een keer staande gehouden door de politie, even een situatieschets. Het was in de Hetch Hetchy vallei van Yosemite, het was daar uitgestorven met haast meer politie en rangers dan toeristen. Ik reed te hard (37 waar je 25 mocht) en opeens had ik zwaailichten in mijn spiegel. Op dat moment is het wel even spannend maar zodra de agent zich netjes had voorgesteld en zag dat we toeristen waren was die gewoon vriendelijk en gaf me een waarschuwing en kon weer verder rijden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187335715
Okee.. Ja het is ook niet mijn eigen mening en ik was benieuwd hoe jullie het ervaren hebben.
Ik verwacht zelf ook niet die ervaring te krijgen. Ik ben vrij toegangelijk. en ik hoor tegelijkertijd ook weer als je alleen in een cafe of restaurant zit je zo aanspraak hebt met de lokale bevolking.

We gaan ervan genieten, ik was alleen benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Heel anders dus :)
pi_187336812
Op het vliegveld, bij de douane is alles er vooral op gericht dat je geen ‘foute dingen’ het land in smokkelt, maar vooral dat ze zekerheid hebben dat je echt een toerist bent en niet van plan bent om asiel aan te vragen of anderszins daar te blijven (werken).
Daarom is alles al vrij snel goed als je duidelijk een terugvlucht hebt geboekt (en dat ook gewoon uit je hoofd kan vertellen wanneer) en je globaal kunt aangeven waar je heen gaat.
  zondag 9 juni 2019 @ 20:01:49 #275
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187339740
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:53 schreef MikeJoow het volgende:
Ja.. ik heb het idee dat de VS nooit zo happy is met toeristen.. het begint natuurlijk altijd al op het vliegveld waar je een hoop vragen krijgt (Waar ik nu al zenuwachtig voor ben) en ook als je maar iets verkeerd doet ze je gelijk een bon willen geven. Op zich aan de ene kant goed maar aan de andere kant wordt het er allemaal niet leuker op gemaakt. Het wordt voor mij eerste keer VS dus ik kan er nog geen oordeel over geven maar van horen zeggen blijkt dit uit..
_O- bedankt voor deze uitstekende hoeveelheid totale flauwekul ^O^
.
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 20:57:05 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187341212
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:01 schreef MikeJoow het volgende:
Okee.. Ja het is ook niet mijn eigen mening en ik was benieuwd hoe jullie het ervaren hebben.
Ik verwacht zelf ook niet die ervaring te krijgen. Ik ben vrij toegangelijk. en ik hoor tegelijkertijd ook weer als je alleen in een cafe of restaurant zit je zo aanspraak hebt met de lokale bevolking.

We gaan ervan genieten, ik was alleen benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Heel anders dus :)
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:01 schreef MikeJoow het volgende:
Okee.. Ja het is ook niet mijn eigen mening en ik was benieuwd hoe jullie het ervaren hebben.
Ik verwacht zelf ook niet die ervaring te krijgen. Ik ben vrij toegangelijk. en ik hoor tegelijkertijd ook weer als je alleen in een cafe of restaurant zit je zo aanspraak hebt met de lokale bevolking.

We gaan ervan genieten, ik was alleen benieuwd hoe jullie het ervaren hebben. Heel anders dus :)
Toch was je behoorlijk stellig in die mening. Ken je veel mensen die deze ervaringen wel hebben dan?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187343815
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 20:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

[..]

Toch was je behoorlijk stellig in die mening. Ken je veel mensen die deze ervaringen wel hebben dan?
Ja ik heb het regelmatig gehoord..
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 22:08:01 #278
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187343933
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Ja ik heb het regelmatig gehoord..
Van mensen die er ook daadwerkelijk zijn geweest of die het ook van horen zeggen hebben?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 9 juni 2019 @ 22:08:43 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187343955
Ze doen altijd wel aardig daar. Maar ook nogal eens nep-aardig. NL-autoverkoper aardig/joviaal; dat idee.
Mijn mening. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 09-06-2019 22:49:34 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187344489
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Van mensen die er ook daadwerkelijk zijn geweest of die het ook van horen zeggen hebben?
Uiteraard van mensen die er geweest zijn.. anders zouden het allemaal geruchten zijn
  Redactie Frontpage zondag 9 juni 2019 @ 22:26:18 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187344582
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:23 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Uiteraard van mensen die er geweest zijn.. anders zouden het allemaal geruchten zijn
Ga dan eerst maar gewoon van je vakantie genieten en dan horen we daarna wel hoe je het zelf hebt ervaren ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187345350
Dat gaat zeker goedkomen! Ook al hebben we nog steeds niet echt een plan.
Ja een globale route :P
  maandag 10 juni 2019 @ 09:00:12 #283
208890 June.
Seriously?
pi_187349251
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Ze doen altijd wel aardig daar. Maar ook nogal eens nep-aardig. NL-autoverkoper aardig/joviaal; dat idee.
Mijn mening. :P
Ja dat vind ik ook wel, vooral in het meer oppervlakkige contact. Maar goed, dat vind ik fijner dan een botte bediende. Ik denk ook dat het komt dooordat ze minder direct zijn dan wij.
Shine bright like a diamond.
pi_187352376
Ik ben in New York en Miami geweest, de douane vraagt je wel van alles, gewoon antwoord geven je hebt toch niets te verbergen. In Miami gaf ik aan dat we een weekje hier op vakantie waren en toen kreeg ik allerlei tips van die gast over vette clubs in South Beach :)
pi_187357600
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:24 schreef metallicelmo het volgende:
Ik ben in New York en Miami geweest, de douane vraagt je wel van alles, gewoon antwoord geven je hebt toch niets te verbergen. In Miami gaf ik aan dat we een weekje hier op vakantie waren en toen kreeg ik allerlei tips van die gast over vette clubs in South Beach :)
Hoe doen eigenlijk mensen het die niet zo heel goed in de Engelse taal zijn? Die zal je er vast en zeker tussen hebben!
  maandag 10 juni 2019 @ 19:33:57 #286
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187358016
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:12 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Hoe doen eigenlijk mensen het die niet zo heel goed in de Engelse taal zijn? Die zal je er vast en zeker tussen hebben!
Je kunt om een tolk vragen.

De mensen die klagen dat Amerikaanse douane zo moeilijk doet, ik vraag me altijd af of die wel eens naar een ander land buiten de EU zijn gevlogen. Of met een non-EU persoon naar een EU land zijn gegaan. Het is niet alsof ze daar niet even vragen stellen en steekproefsgewijs koffers open halen. Nederland is daar ook geen uitzondering op.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187362519
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Je kunt om een tolk vragen.

De mensen die klagen dat Amerikaanse douane zo moeilijk doet, ik vraag me altijd af of die wel eens naar een ander land buiten de EU zijn gevlogen. Of met een non-EU persoon naar een EU land zijn gegaan. Het is niet alsof ze daar niet even vragen stellen en steekproefsgewijs koffers open halen. Nederland is daar ook geen uitzondering op.
Precies, ik ging eens met een busreisje naar Hongarije (15 jaar terug) en daar kwamen gewoon militairen met guns de bus in elk paspoort controleren, en die spraken zelf geen woord Engels hoor. Best wel intimiderend dus de douane van de VS is daar niets bij. Tot nu toe alleen maar vriendelijkheid meegemaakt daar.

Oh ja, moet je eens naar Rwanda gaan, man ik dacht echt dat ik op de fimset van Blood Diamond terecht was gekomen. Kleine ventjes die twee koppen kleiner zijn dan ik met shotguns en AK47 om hun nek, best wel een beetje eng
pi_187365987
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:54 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Precies, ik ging eens met een busreisje naar Hongarije (15 jaar terug) en daar kwamen gewoon militairen met guns de bus in elk paspoort controleren, en die spraken zelf geen woord Engels hoor. Best wel intimiderend dus de douane van de VS is daar niets bij. Tot nu toe alleen maar vriendelijkheid meegemaakt daar.
dit komt me heel erg bekend voor :P elk jaar had 4 HAVO bij ons uitwisseling met Hongarije, dus 24 uur met de bus en ook die gezellige grenscontrole met honden en geweren.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_187366031
mijn ervaring daarmee was trouwens ergens 2001-2002.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_187367012
We twijfelen nog wat we met navigatie moeten doen tijdens onze roadtrip LA-LV-SF.
Ik zat nu te denken aan google maps met offline kaarten. Zijn deze goed genoeg denken jullie? Een andere optie is een (gratis) offline navigatie app. Een navigatiesysteem huren kan ook meer is meteen enorm duur. Wat is jullie ervaring?
pi_187367026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:19 schreef archito het volgende:
We twijfelen nog wat we met navigatie moeten doen tijdens onze roadtrip LA-LV-SF.
Ik zat nu te denken aan google maps met offline kaarten. Zijn deze goed genoeg denken jullie? Een andere optie is een (gratis) offline navigatie app. Een navigatiesysteem huren kan ook meer is meteen enorm duur. Wat is jullie ervaring?
Gewoon Google Maps offline.. dat lijkt me echt voldoende. De grotere steden worden honderden kilometers vantevoren al aangegeven en in de meeste gevallen is het rechttoe rechtaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187367051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon Google Maps offline.. dat lijkt me echt voldoende. De grotere steden worden honderden kilometers vantevoren al aangegeven en in de meeste gevallen is het rechttoe rechtaan.
Dat dacht ik ook inderdaad. Om het hele gebied te downloaden moet ik 8 kaarten downloaden o.i.d. Met 80 GB vrije ruimte past dat nog makkelijk. We nemen dan gewoon een auto oplader en telefoonhouder mee voor de huurauto.
pi_187367066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:24 schreef archito het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook inderdaad. Om het hele gebied te downloaden moet ik 8 kaarten downloaden o.i.d. Met 80 GB vrije ruimte past dat nog makkelijk. We nemen dan gewoon een auto oplader en telefoonhouder mee voor de huurauto.
Groot gelijk - je zult best eens ergens tegen een onverwachte road closure aan lopen, maar dat zal best te overzien zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187367168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Groot gelijk - je zult best eens ergens tegen een onverwachte road closure aan lopen, maar dat zal best te overzien zijn.
We kunnen de avond ervoor waar we slapen en meestal wifi hebben even de route van de volgende dag bekijken om te zien of er nog wegwerkzaamheden zijn. En anders kunnen we er altijd nog omheen rijden inderdaad.
pi_187367206
Mijn plan is om een iPad mee te nemen met GPS erin en kijken of ik daar Google Maps offline kan krijgen en anders schaf ik wel iets van TomTom of Navigon aan éénmalig. Dat is nog altijd goedkoper denk ik dat navigatie erbij huren. Ik zag dat je bij de meeste verhuur bedrijven gewoon een losse TomTom meekrijgt ofzo
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:50:05 #296
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187367273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:19 schreef archito het volgende:
We twijfelen nog wat we met navigatie moeten doen tijdens onze roadtrip LA-LV-SF.
Ik zat nu te denken aan google maps met offline kaarten. Zijn deze goed genoeg denken jullie? Een andere optie is een (gratis) offline navigatie app. Een navigatiesysteem huren kan ook meer is meteen enorm duur. Wat is jullie ervaring?
Nooit huren, die prijzen zijn schandalig.

Wij hebben in 2013 op dag 1 van de vakantie bij een Wallmart de goedkoopste TomTom gekocht voor iets van $50. Die hebben we 2 jaar geleden weer gebruikt en werkte nog prima. Ook familie leent die wel eens als ze naar de VS gaan. ^O^
pi_187367292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:19 schreef archito het volgende:
We twijfelen nog wat we met navigatie moeten doen tijdens onze roadtrip LA-LV-SF.
Ik zat nu te denken aan google maps met offline kaarten. Zijn deze goed genoeg denken jullie? Een andere optie is een (gratis) offline navigatie app. Een navigatiesysteem huren kan ook meer is meteen enorm duur. Wat is jullie ervaring?
meeste fatsoenlijke auto’s zit het gewoon ingebouwd. Huren bij company is idd gewoon dom. Maps.me kan je ook gebruiken.

Hebben ze in Nederland geen wereldwijde sim? Ik betaal 19pond per maand voor 30gb die ik in 80 landen kan gebruiken waaronder usa. Zullen ze in nl toch ook wel hebben?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:05:15 #298
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_187367415
Wij hadden voor de navigatie de kaarten van Here gedownload op de telefoon, werkte ook prima!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 11 juni 2019 @ 18:03:33 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187373705
Eventueel TomTom app, kost je 30 euro ofzo voor 3 jaar kaartupdates.
Gebruik zelf altijd google maps, koop daar een simkaart, sowieso handig onderweg internet :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juni 2019 @ 18:44:08 #300
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187374418
Tegenwoordig zit de navigatie al vaak gewoon in de auto, zeker de wat luxere modellen. Vroeger was navigatie vaak gewoon een aparte module in de auto die ze bij de verhuurbedrijven gewoon niet lieten installeren bij de auto's om zo navigatiesystemen te verhuren. Nu zit er meestal een heel mediasysteem in waarin de navigatie gewoon een van de vele apps is.

Anders kan het nooit kwijt om gewoon kaarten voor offline gebruik te downloaden op je telefoon of tablet. Here Maps was altijd een goede om te hebben en volgens mij is er ook een offline versie van Google Maps.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')