quote:
Op zondag 14 april 2019 11:37 schreef Piger het volgende:Hoe Vries je je soep in dan? Zodat t niet teveel ruimte in beslag neemt, maar dat je geen 10L in 1x moet ontdooien.
Welke bakjes gebruik je?
Nee, ik gebruik geen plastic zakjes voor de soep. Ik heb bij de LIDL een keer een hele berg van die diepvriesdoosjes gekocht. Die waren ten eerste goed stapelbaar in de vriezer en maatjes van 1 liter en iets kleiner. Ik had er ook nog wat grotere bij, maar iig pasten ze keurig in elkaar als ze leeg waren zodat ik ze makkelijk en qua ruimte efficient kon opbergen.
Ik heb er dus zoveel gekocht en van hetzelfde type dat als er een keer 1 doosje of dekseltje kapot gaat, ze nog steeds bij elkaar passen, dat werkt wel goed.
En soep nooit tot de rand vullen, want bij het vriezen zet het uit en dat kan ie zeg maar overlopen in je vriezer.

Weet ik niet uit ervaring hoor

Ik heb van de week 9 grote preien schoongemaakt en gesneden; iets van 3,5 kilo denk ik. Die zitten alvast in de vriezer voor de volgende pan soep

En later doe ik dan nog een bloemkool, selderij, peen en knolselderij snijden, ook in het groot en die vries ik allemaal in als soepgroente.