zo te zien wel!quote:
Ik vond hem nog redelijk verstopt, maar was er al bang voor.quote:Op donderdag 11 april 2019 20:04 schreef cafca het volgende:
Mariah Carey
AIWFCIY gaf het wel redelijk weg....
Welk nummer, van wie?quote:'s recording was the subject of an FBI investigation about the supposed, but nonexistent, obscenity of the lyrics, an investigation that ended without prosecution. Ironically, the recording notably includes the drummer yelling "Fuck!" after dropping his drumstick at the 0:54 mark.
Nummer is wel ook door the Kinks opgenomen...quote:Op donderdag 11 april 2019 22:03 schreef belsen het volgende:
Ik ken een dergelijke anekdote van The Kinks' You really got me, maar dat was de gitarist...
Little Richard - Long tall Sally?quote:Op donderdag 11 april 2019 22:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Nummer is wel ook door the Kinks opgenomen...
quote:
Wat is de bekendste versie?quote:Op vrijdag 12 april 2019 07:52 schreef bartrid het volgende:
Dan zal dat nummer wel Louie Louie zijn maar geen idee over de uitvoerenden..
Voor mij is dat ofwel Black Flag of The Sonics, die laatste dan maar.quote:
Ach ja...quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:20 schreef Grobbel het volgende:
The Kingsmen lijkt me wel met vele kilometers voorsprong de bekendste versie...
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:20 schreef Grobbel het volgende:
The Kingsmen lijkt me wel met vele kilometers voorsprong de bekendste versie...
De grote hit van deze 'band' is vrij bekend overigens (deels vanwege een bekende coverversie in de eighties).quote:Before the invention of The, the three-member team ‒ often going by FGG Productions ‒ had already scored hits for other artists including 1963's "My Boyfriend's Back" by the American female group, The Angels. However by 1964, the "girl group" sound FGG Productions specialized in was going out of fashion, due to the prevalence of British Invasion-style beat groups. In order to keep up with market trends, FGG decided to "create" a ready-made foreign beat group consisting of themselves; deciding that they couldn't convincingly fake British accents, they opted to pretend to be Australians.
According to the press releases and publicity material issued about the group,were three brothers named Giles, Miles, and Niles
who were raised on an Australian sheep farm. The brothers' fictional backstory involved getting rich with the invention of a new form of sheep crossbreeding (the long-haired "Gottehrer" sheep allegedly registered with the Feldman-Goldstein Company of Australia) which allowed them the time and financial freedom to form a band. The story did not exactly capture the public's imagination, but
' singles still performed respectably well, especially in the United States.
quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.
1406
Ulx 1
Cafca 1
Grobbel 1
De Fuck is best goed te horen, op 56,57 sec
Wel frappant dat de FBI indertijd zijn tijd besteedde aan dit soort zaken...
Extra hint over het bekendste nummer van de gezochte sixties band: de cover was van de hand van een door Malcolm McLaren gemanagede band.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:26 schreef Grobbel het volgende:
Over welke 'band' gaat dit?
[..]
De grote hit van deze 'band' is vrij bekend overigens (deels vanwege een bekende coverversie in de eighties).
Dat klopt inderdaad alvast. En niet the Easybeats nee; die band bestond wel 'echt'.quote:Op vrijdag 12 april 2019 13:47 schreef bartrid het volgende:
In de eighties? Dat is dan I want candy van bow wow wow maar daar weet ik het origineel niet van..
Hier een clip van wat bijeengeraapte sessiemuzikanten die het live moesten uitvoeren:quote:
Bijna goed.quote:
Hebben daar twee gecoverde nummers van de top 40 gehaald?quote:
Pretenders - I go to sleepquote:Op vrijdag 12 april 2019 16:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Hebben daar twee gecoverde nummers van de top 40 gehaald?
Nee dus. Ook niet David Cassidy.
De man haalde met zijn band in de jaren 60 verschillende keren de hitlijsten.
De covers:
- tweede single van een artiest die met haar eerste single (ook een cover) de nr.1 plek haalde
- tweede single van een two-hit-wonder, bereikte de nr. 2
Een van zijn nummers wordt ook genoemd in een nummer van een band die jij erg kan waarderen...quote:Op vrijdag 12 april 2019 17:09 schreef belsen het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ik die kop vaag herkende evenals een foto van The Kinks op de achtergrond.
Had de hint niet gelezen.
Correct, OneTwo heten ze. ook in het echte leven een paar.quote:Op zaterdag 13 april 2019 09:41 schreef MadMaster het volgende:
Propaganda en Orchestral Manoeuvres In The Dark?
Zo leer je nog eens wat.quote:Op zaterdag 13 april 2019 09:47 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Correct, OneTwo heten ze. ook in het echte leven een paar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |