abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:30:12 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186116644
Drive in woningen zijn huizen met op de begane grond een inpandige garage aan de voorkant. Aan de achterkant hebben de woningen een extra kamer, die voor kleine ondernemers erg aantrekkelijk is. Zo laat ik mijn haren knippen door de buurvrouw die een salon aan huis heeft, en nog iemand in dit rijtje heeft een beautysalon. Verder vind je hier fysiotherapeuten en administratiekantoren, naaiateliers en noem maar op. Deze woningen hebben geen dragende muren, ze zijn 4,5 meter breed en 12 meter diep. Alleen de zijmuren en de betonnen vloeren zijn dragend, dus dit woningtype is een walhalla voor de doe-het-zelver. En dat is te zien...! Alle huizen zijn heel verschillend ingericht en verbouwd, dus een kijkje bij de buren levert hier altijd weer leuke inspiratie op voor je eigen huis.

Op de eerste verdieping zit de keuken en de woonkamer. Wij hebben er nog een balkon achter van 4,5 bij 4m. Op de tweede verdieping hebben we 1 grote en 2 kleine slaapkamers en een badkamer. Dus een volledig functioneel huis, we hoeven niet te douchen bij de buren als we gaan slopen in ieder geval.

Voor we begonnen met de echte verbouwing, hebben we even de keuken gepimpt in een weekje tijd. Alleen de bovenkastjes gesloopt en een nieuwe achterwand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eethoek en woonkamer ingericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen hebben we dit plan bedacht voor de begane grond, hiermee geven we het huidige 'kantoor' en 'hobbykamer' op. En in de plaats daarvan, komt er een goed kantoor, die door het inbouwen van een kitchenette en een kast voor de wasmachine onder de trap, ook dienst doet als hele fancy bijkeuken. En aan de achterkant komt een vierde slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen... slopen (27 december 2017). We hebben de hele begane grond gestript, het enige dat is blijven staan is de meterkast en de trap. We hebben ook een kleine 50 kilo aan asbest afgevoerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna heeft Six. alle grondbalken geplaatst en de houten frames voor de muren weer opgebouwd. Vervolgens besloten we om tóch maar voor vloerverwarming te gaan, welke hij ook zelf gelegd heeft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens hebben we wat gedoe gehad met de vloerboer. Hij heeft de zandcementlaag niet dik genoeg gestort. Vervolgens moest hij zelf een dikkere egalinelaag leggen om het op te lossen, maar dan wel tegen een goede prijs. Helaas heeft hij bij de egalinelaag een kam gebruikt om uit te strijken, in plaats van een prikroller. Het gevolg is dat wij de kamstrepen eraf moeten schuren. Maar OK, buiten wat frustratie zijn we wel blij met de vloer nu.

Na het vloerdebacle, moesten de voor- en achtergevel eraan geloven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het balkon is waterdicht gemaakt, eigenlijk zitten we nu vaker onder het balkon dan er op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2 lagen betonverf zitten op de vloer (en de vloer is uiteindelijk grijsgroen geworden!):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gipsplaten zijn er tegenaan gevlogen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het raam aan de voorkant, heeft Six. een enorm bureau gemaakt voor me (3,5m breed, 1m diep, okoumé multiplex plaat van 4cm dik). Hier kun je makkelijk met 2 personen werken, was opvouwen, origami doen of wat je dan ook maar wil. Dit bureaublad loopt om het hoekje via een kleine verhoging over in de kitchenette. Verder een verlaagd plafond in hetzelfde materiaal, gewoon omdat we dat een tof idee vonden. Ik noem dit ook wel mijn home control tower :') :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen raakten we even afgeleid. We hadden even een impuls nodig en ach.. we sjouwen 2 keer per dag door de begane grond en vervolgens leven we alsof er geen verbouwing plaats vindt, dus we hebben geen haast. Dus we zijn in augustus en september bezig geweest met de tuin. We hebben een stapel oude golfplaten van mijn vader gebruikt voor de schutting (geen asbest, wel vezelcement) en deze zwart geschilderd met betonverf. Dit hele project heeft inclusief beplanting 1500 euro gekost, en 2 maanden van onze tijd. We zijn er superblij mee, vooral met Six. zijn Ikea-hack hanglampen. Niet zichtbaar op de foto's is het terras onder het balkon, dus we hebben een waterdicht terras in de schaduw en zonnen kunnen we bovenop het balkon.

We bestelden deze silo van 2,15 doorsnee (en 8m hoog):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben we in plakken geslepen om er wat moois van te maken van de tuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin voor en tijdens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin na (lampen is een Ikea-hack, idee van Six.):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 2 maanden (eind september 2018) zijn we binnen weer verder gegaan, het weer werd weer kut en ik begon ongeduldig te worden ;) . We begonnen met de garderobe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een glazen deur tussen de entree en de hal waar slaapkamer, trap, kantoor en WC samenkomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De geheime deur naar de slaapkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De traptreden zijn geschuurd en opnieuw gelakt. De stootborden heeft Six. zelf voor het beton gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De WC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slaapkamer is inmiddels in gebruik genomen, inclusief beamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ensuite badkamer is af (en het doucht best lekker, zo'n 50x50cm regendouchekop gemonteerd aan het plafond O+ ) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit vind ik persoonlijk wel de beste feature aan deze verbouwing. De inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verbouwing beneden is klaar! Wel nog een waslijst aan kleine klusjes maar we zijn verhuisd en dat is de belangrijkste mijlpaal. We beginnen nu te sparen voor de badkamer boven, die moet ook totaal gesloopt worden, vloerverwarming op de hele verdieping (dus ook 3 slaapkamers). De CV moet verplaatst worden en de ruimte voor de CV moet groot genoeg worden voor evt. een warmtepomp.

Proefopstelling voor de badkamer op zolder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wensenlijstje voor de rest van 2019:

De slaapkamer (schilderen)
De ensuite (schilderen/installatie en kitten)
De inloopkast (stucen/schilderenhoop timmerwerk)
Hele verdieping nog 1 laag betonverf en dan epoxy of polyurethaan (alleen betonverf gaat 'm niet worden!)
• Terras onder het balkon tegelen
• Badkamer op zolder slopen, hele zolder voorzien van vloerverwarming (3 slaapkamers)
• Vloerisolatie in de kruipruimte
• Nieuwe voordeur

Over 4-5 jaar: woonkamer/keuken strippen, vloerverwarming erin, en hopelijk van het gas af
Over 6-10 jaar: dak vernieuwen
Resistance is futile.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:33:28 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186116689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goed plan *O* :+
Op speciaal verzoek van Thinkk-Pinkk dit volgende deel :7 .

:P
Resistance is futile.
pi_186116691
Ik probeerde net de laatste te posten.. Net te laat _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:34:16 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186116701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik probeerde net de laatste te posten.. Net te laat _O-
Muahahaha! })
Resistance is futile.
pi_186121447
Wat ik nou nooit snap van dit soort enorme projecten: waarom koop je in eerste instantie niet gewoon een huis wat je wel bevalt? In plaats van het bijna helemaal te slopen en opnieuw op te bouwen naar eigen wensen? Het is nu net alsof je een auto koopt die je niet bevalt, hem helemaal sloopt tot op het chassis, en vervolgens de motor, carrosserie, interieur en al het andere er weer opbouwt. Dat doet niemand, lijkt me. Waarom is dit dan bij huizen wel redelijk gangbaar?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:32:51 #6
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_186121537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:26 schreef Sicstus het volgende:
Wat ik nou nooit snap van dit soort enorme projecten: waarom koop je in eerste instantie niet gewoon een huis wat je wel bevalt? In plaats van het bijna helemaal te slopen en opnieuw op te bouwen naar eigen wensen? Het is nu net alsof je een auto koopt die je niet bevalt, hem helemaal sloopt tot op het chassis, en vervolgens de motor, carrosserie, interieur en al het andere er weer opbouwt. Dat doet niemand, lijkt me. Waarom is dit dan bij huizen wel redelijk gangbaar?
Waarom gaan sommige mensen kamperen in Frankrijk en gaan anderen voor een hotel in Spanje? Waarom zijn sommige mensen voor PSV en anderen voor Ajax?

Misschien vinden mensen het leuk om te verbouwen, misschien is het ideale huis niet beschikbaar...

Wat ik dan weer niet snap is dat mensen niet snappen dat dit op zich wel te snappen is... Snap je? ;)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_186122264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:26 schreef Sicstus het volgende:
Wat ik nou nooit snap van dit soort enorme projecten: waarom koop je in eerste instantie niet gewoon een huis wat je wel bevalt? In plaats van het bijna helemaal te slopen en opnieuw op te bouwen naar eigen wensen? Het is nu net alsof je een auto koopt die je niet bevalt, hem helemaal sloopt tot op het chassis, en vervolgens de motor, carrosserie, interieur en al het andere er weer opbouwt. Dat doet niemand, lijkt me. Waarom is dit dan bij huizen wel redelijk gangbaar?
Omdat een gebouw een levensduur van 100+ jaar heeft en eigenlijk sowieso elke 20-30 jaar opgeknapt moet worden. Een auto is na 20-30 jaar gewoon afgeschreven. Bij een auto is het moeilijker en minder rendabel om deze op te knappen.

Wanneer je een huis koopt dat opgeknapt moet worden kun je het naar eigen smaak verbouwen en betaal je niet voor een pas nieuwe badkamer dat niet jouw smaak is.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:34:50 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186127139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:26 schreef Sicstus het volgende:
Wat ik nou nooit snap van dit soort enorme projecten: waarom koop je in eerste instantie niet gewoon een huis wat je wel bevalt? In plaats van het bijna helemaal te slopen en opnieuw op te bouwen naar eigen wensen? Het is nu net alsof je een auto koopt die je niet bevalt, hem helemaal sloopt tot op het chassis, en vervolgens de motor, carrosserie, interieur en al het andere er weer opbouwt. Dat doet niemand, lijkt me. Waarom is dit dan bij huizen wel redelijk gangbaar?
Omdat ik er 10 jaar van droom om een huis te verbouwen. Omdat dit huis, na de verbouwing 100% uniek is. Omdat dit 100% onze ideeën zijn. Omdat Six. klussen geweldig vindt. Omdat ik van niet-gangbare interieurs hou. Omdat ik me snel verveel, ik zoek zowel op mijn werk als in mijn privéleven veeleisende projecten op.

En last but not least: omdat we, een jaar en 3 maanden na het slopen, zo'n 30k overwaarde hebben gerealiseerd.

Ik zou het zo weer doen.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:36:24 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186127175
En ook alles wat archito zegt trouwens :7
Resistance is futile.
pi_186128397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:24 schreef archito het volgende:

[..]

Omdat een gebouw een levensduur van 100+ jaar heeft en eigenlijk sowieso elke 20-30 jaar opgeknapt moet worden. Een auto is na 20-30 jaar gewoon afgeschreven. Bij een auto is het moeilijker en minder rendabel om deze op te knappen.

Wanneer je een huis koopt dat opgeknapt moet worden kun je het naar eigen smaak verbouwen en betaal je niet voor een pas nieuwe badkamer dat niet jouw smaak is.
Dit. Plus: een huis is niet alleen de binnenkant maar ook de locatie in land/stad/wijk, al dan niet met tuin of uitzicht. Die kun je allemaal niet veranderen maar zijn wel zeer bepalend voor verkoopwaarde en woongenot.

En een auto wordt alleen maar minder waard vanaf de dag van aanschaf. Huizen in Nederland tot op heden alleen maar meer - zelfs met een aardige crisis tussendoor.
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:41:46 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_186128718
Klussen en verbouwen is gewoon leuk, heerlijk! Lekker alles doen zoals je zelf wil O+
Als je daar totaal niet van houdt moet je inderdaad een huis kopen dat al helemaal je smaak is, dat ben ik met je eens :+
disclaimer
pi_186133847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:26 schreef Sicstus het volgende:
Wat ik nou nooit snap van dit soort enorme projecten: waarom koop je in eerste instantie niet gewoon een huis wat je wel bevalt? In plaats van het bijna helemaal te slopen en opnieuw op te bouwen naar eigen wensen? Het is nu net alsof je een auto koopt die je niet bevalt, hem helemaal sloopt tot op het chassis, en vervolgens de motor, carrosserie, interieur en al het andere er weer opbouwt. Dat doet niemand, lijkt me. Waarom is dit dan bij huizen wel redelijk gangbaar?
Terechte vraag wel. Waar begin je aan :D

(Die vraag stelde ik mezelf anderhalf jar geleden ook. :P)
  woensdag 10 april 2019 @ 12:24:45 #13
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_186135521
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 10:37 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Terechte vraag wel. Waar begin je aan :D

(Die vraag stelde ik mezelf anderhalf jar geleden ook. :P)
Wij gaan niet zo rigureus aan de slag ( huis zelf verbouwen we niet), maar wel de tuin. Een van de redenen dat ik geen nieuwbouw wil is dat je dan de tuin helemaal moet doen (tegenstrijdigheid hè). Reden: LOCATION LOCATION LOCATION

da's het enige wat je NIET aan een huis kan veranderen.
pi_186135571
Liefst van al kocht ik een oude fabriekshal om daar from scratch een huis in te maken..

En idd alles wat hier boven al staat. Locatie, overwaarde, uitdaging, voldoening, etc.
  woensdag 10 april 2019 @ 20:06:16 #15
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_186143379
Onze reden voor de verbouwing: een huis met de indeling die wij willen (1 of 2 slaapkamers) en heel veel ruimte beneden is bijna niet te vinden. Bouwgrond ook niet, dus daarom zo.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 20 april 2019 @ 14:48:42 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_186327732
En zijn de hangmatten binnen? Het is geniaal weer voor een hangmat in een silo-tuin! ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 20 april 2019 @ 15:36:33 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186328321
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 14:48 schreef monsterd. het volgende:
En zijn de hangmatten binnen? Het is geniaal weer voor een hangmat in een silo-tuin! ^O^
Nee :( bestelling gecanceld en leverancier kan me niet vertellen of en wanneer het weer op voorraad komt. We gaan op zoek naar een alternatief.

Gelukkig hebben we al 1 hangstoel en daar hing ik net al te chillen ;)
Resistance is futile.
  zaterdag 20 april 2019 @ 19:15:03 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_186331624
Oh jammer! Lijkt me echt heerlijk zo’n hangmatje.

Wij genieten ook enorm van de zon met een tuin op het westen. Letterlijk de hele middag zon, binnen is het een heerlijke 26 graden nu :’).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_186429044
Wat een werk! :o
Wel mooi geworden :)
  vrijdag 26 april 2019 @ 19:03:22 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186442149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:48 schreef Sport_Life het volgende:
Wat een werk! :o
Wel mooi geworden :)
Dank! Stay tuned voor de badkamer, voordeur, isolatie, nieuw dak, nieuwe keuken en god weet wat nog meer :') :+ :D
Resistance is futile.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 21:09:58 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186613829
Ik heb vernomen van de belastingdienst dat het bijna tijd is om een nieuwe voordeur te bestellen.

We willen deze met matglas, want anders kijk je de gang in die wij ook gebruiken om vanuit onze slaapkamer naar de wc te gaan.



Maar nu de vraag.. wit of antraciet? En kunststof of hardhout? Huidige hardhouten deur is 50 jaar oud en geen enkel spoortje van rot of wat dan ook, vanwege het portiekje.

De gevel voor de verbouwing, ik voeg 'm ff toe want geeft wel een goed beeld van de hele voorgevel (kan je nagaan, dit is alweer een jaar geleden!)




En de begane grond na verbouwing:



Best wel lastig. Ik zie dat kunststof hier best mooi bij kan passen maar ik heb het niet zo op van die plastic ogende witte deuren. In antraciet is dat weer een ander verhaal. Maar geen onderhoud is wel een groot pluspunt.
Resistance is futile.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 21:46:22 #22
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_186614707
Een fatsoenlijke kunstoffen deur oogt niet plastic hoor :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 22:13:48 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186615318
Zou wit nemen. Al je draaiende delen zijn immers wit.
Nvm. :+

Denk dat antraciet vrij massief wordt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 4 mei 2019 @ 22:21:34 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_186615512
Wij hebben ook een kunststof witte deur. :P aanvankelijk wilde ik ook graag antraciet, maar de deur werd fout geleverd door de kozijnenboer. We hebben het zo gelaten, want het ziet er goed uit.

Als je kiest voor antraciet dan valt de deur wel weg tegen de rest van de gevel. Dat lijkt me saaier dan een contrasterende kleur. Het model deur vind ik wel heel erg mooi!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_186621462
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 21:09 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vernomen van de belastingdienst dat het bijna tijd is om een nieuwe voordeur te bestellen.
_O- Herkenbaar.

quote:
Maar nu de vraag.. wit of antraciet? En kunststof of hardhout? Huidige hardhouten deur is 50 jaar oud en geen enkel spoortje van rot of wat dan ook, vanwege het portiekje.
Wij hebben bewust gekozen voor hout overal omdat ik dat veel mooier vind. Al begrijp ik de keuze voor kunststof wel, want onderhoudsarm is prettig. Het raamkozijn is ook van kunststof? Dan zou ik voor continuïteit gaan.

En: wit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')