twitter:BillCashMP twitterde op woensdag 10-04-2019 om 10:35:26My letter to @eucopresident Donald Tusk: Any decision by the Prime Minister to accept a long extension to Article 50 is likely to be challenged in the UK courts. https://t.co/D4AFcsYvEV reageer retweet
Ja. Iedere 2,5 jaar wordt de nieuwe voorzitter gekozen van de Europese Raad.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk regeert Tusk over zijn graf heen.
Hij is over een paar maanden weg.
Ik ben verder onbekend met het Britse systeem. Maar in Nederland is er geen rechter die hier zn vingers aan zou branden.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:27 schreef zoost het volgende:
twitter:BillCashMP twitterde op woensdag 10-04-2019 om 10:35:26My letter to @:eucopresident Donald Tusk: Any decision by the Prime Minister to accept a long extension to Article 50 is likely to be challenged in the UK courts. https://t.co/D4AFcsYvEV reageer retweet
In het VK mogen rechters zich over constitutionele zaken uitspreken maar dit is een lachertje, natuurlijk.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben verder onbekend met het Britse systeem. Maar in Nederland is er geen rechter die hier zn vingers aan zou branden.
Oh nog niet eens 120, gaat puur om de trias alleen al.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK mogen rechters zich over constitutionele zaken uitspreken maar dit is een lachertje, natuurlijk.
Zo werkt het altijd. Regeringsleiders tekenen ook allerlei verdragen die nog lang na hun verdwijnen geldig blijven. Ook wetten gaan vaak langer dan een kabinetsperiode mee. Regeren gaat eigenlijk per definitie over een langere termijn dan je er zelf zit.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk regeert Tusk over zijn graf heen.
Hij is over een paar maanden weg.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 10 april 2019 11:20 schreef capricia het volgende:
Als de EU nee zegt, dan moeten de Britten artikel 50 intrekken.
Nee, dat is niet het geval. Cooper-Letwin maakt het zo dat het VK niet meer zelf No Deal kan kiezen maar als de EU nee zegt tegen een verlenging dan is het wel degelijk No Deal op vrijdag.quote:Op woensdag 10 april 2019 11:20 schreef capricia het volgende:
Als de EU nee zegt, dan moeten de Britten artikel 50 intrekken.
Denk het wel, maar voor een verlenging lijkt wel een ruime meerderheid.quote:Op woensdag 10 april 2019 12:54 schreef TjjWester het volgende:
Als de EU alleen akkoord wilt gaan met langdurig uitstel dan moet may dat weer voorleggen aan het parlement toch??
Tusk is vooral strategisch bezig en opereert als de "vriend" van het VK om zo olie of zo je wilt, zand in de Britse uitstel tandwielen te stoppen.....quote:Op woensdag 10 april 2019 10:30 schreef capricia het volgende:
Tusk is degene die aanstuurt op een langer uitstel.
Omdat niemand uitstel na uitstel na uitstel wil.
Nee, ze mag zonder overleg instemmen. Het parlement zou sowieso niet tijdig kunnen reageren.quote:Op woensdag 10 april 2019 12:54 schreef TjjWester het volgende:
Als de EU alleen akkoord wilt gaan met langdurig uitstel dan moet may dat weer voorleggen aan het parlement toch??
Denk het niet, Britse Parlement is soeverein en die heeft een harde datum voor Brexit gesteld, men kan wel de wet aanpassen en daarvoor stemmen maar men kan ook tegenstemmen en dan is het toch echt over en uit,quote:Op woensdag 10 april 2019 15:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ze mag zonder overleg instemmen. Het parlement zou sowieso niet tijdig kunnen reageren.
Ik kan dat niet lezen (paywall) en heb van de week wat stemmingen gemist. Maar als dit zo is, dan kun je de lange verlenging al wel opschrijven. May gaat echt wel liever voor een lange verlenging dan voor geen verlenging en de EU zal zeker na zo'n motie ook alleen een lange verlenging aanbieden.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:48 schreef L3gend het volgende:
Er was toch van de week een stemming geweest dat ze uitstel kon vragen na 30 juni
https://www.ft.com/content/2a6e10c8-5ae9-11e9-939a-341f5ada9d40
Dat zegt niet zoveel. Ik spoel mijn stemkaart voor de komende Europese verkiezingen ook door de wc. Kan ook dat ik hem ritueel verbrandt.quote:Op woensdag 10 april 2019 17:33 schreef capricia het volgende:
Indien de UK meedoet aan de EU verkiezingen, dan gaat UKIP helemaal onderuit. Ik had dit niet verwacht. Het verrast me.
How Britain would vote in the European election
https://www.politico.eu/a(...)e-european-election/
Dat is je vrije keuze als EU ingezetene.quote:Op woensdag 10 april 2019 17:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel. Ik spoel mijn stemkaart voor de komende Europese verkiezingen ook door de wc. Kan ook dat ik hem ritueel verbrandt.
Ik wil alleen maar zeggen dat het begrijpelijk is dat de Brexiteers niet gaan stemmen voor de Europese verkiezingen nadat ze voor de zoveelste keer genaaid zijn. Die Poll zegt niks. De helft van de Britten haat de EU. Sowieso komt er nauwelijks een hond opdagen bij Europese verkiezingen en zeker na het zoveelste uitstel zullen de Brexiteers weinig behoefte hebben om aan dat nep-democratische-circus, van een instituut waar ze zo'n hekel aan hebben, mee te doen. Die poll zegt dus niet zoveel.quote:Op woensdag 10 april 2019 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is je vrije keuze als EU ingezetene.![]()
Ik, aan de andere kant, vind het wel belangrijk om mijn stem uit te brengen.
Lijkt me prima. Als de EU haters niet op komen dagen. Eigen keus. Niet klagen achteraf.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat het begrijpelijk is dat de Brexiteers niet gaan stemmen voor de Europese verkiezingen nadat ze voor de zoveelste keer genaaid zijn. Die Poll zegt niks. De helft van de Britten haat de EU. Sowieso komt er nauwelijks een hond opdagen bij Europese verkiezingen en zeker na het zoveelste uitstel zullen de Brexiteers weinig behoefte hebben om aan dat nep-democratische-circus, van een instituut waar ze zo'n hekel aan hebben, mee te doen. Die poll zegt dus niet zoveel.
Gek genoeg is het Britse Lager en Hogerhuis veel nep-democratischer dan de EU. Zou je toch denken dat ze daarvoor helemaal niet komen opdagen.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat het begrijpelijk is dat de Brexiteers niet gaan stemmen voor de Europese verkiezingen nadat ze voor de zoveelste keer genaaid zijn. Die Poll zegt niks. De helft van de Britten haat de EU. Sowieso komt er nauwelijks een hond opdagen bij Europese verkiezingen en zeker na het zoveelste uitstel zullen de Brexiteers weinig behoefte hebben om aan dat nep-democratische-circus, van een instituut waar ze zo'n hekel aan hebben, mee te doen. Die poll zegt dus niet zoveel.
Stemmen op een anti-democratische instantie of partij heeft geen enkel zin.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Als de EU haters niet op komen dagen. Eigen keus. Niet klagen achteraf.
Maak het eens concreet.. wat precies?quote:Op woensdag 10 april 2019 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Stemmen op een anti-democratische instantie of partij heeft geen enkel zin.
Voordat je antwoordt: Wees voorzichtig met wat je zegt, voor je eigen bestwil, want grote kans dat de EU binnen een paar uur weer met een besluit komt waarmee ze de weinige democratie die de EU rijk is nog verder de nek omdraaien.
Misschien moet je je eens verdiepen in de materie ipv soundbites na te galmen..quote:Op woensdag 10 april 2019 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voordat je antwoordt: Wees voorzichtig met wat je zegt, voor je eigen bestwil, want grote kans dat de EU binnen een paar uur weer met een besluit komt waarmee ze de weinige democratie die de EU rijk is nog verder de nek omdraaien.
Oh, je bent weer eens getriggerd? Welk onzin verhaal is het dit keer? Nou, laten we het eens testen?quote:Op woensdag 10 april 2019 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom is het ondemocratisch als een lidstaat uitstel aanvraagt en het ook krijgt?quote:Op woensdag 10 april 2019 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
grote kans dat de EU binnen een paar uur weer met een besluit komt waarmee ze de weinige democratie die de EU rijk is nog verder de nek omdraaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |