abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2019 @ 16:25:14 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186103673
quote:
15s.gif Op maandag 8 april 2019 14:10 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dit kan natuurlijk overal gebeuren , om als 28 jarige vrouw alleen (ik ga daar even vanuit dat ze alleen is) , te gaan backpacken , lijkt me nou niet echt de meest verstandige keuze.
En als 28 jarige man?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 8 april 2019 @ 16:26:13 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186103687
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:36 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp echt niet wat toeristen in Thailand te zoeken hebben.
Mooie stranden, goed weer, mooie vrouwen, leuke feesten, lekker eten, lieve mensen.

Je hebt gelijk. Lekker weg blijven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_186103752
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Verder reageer ik niet meer in dit topic.
Bijna al mijn andere posts zijn door frutsel verwijderd. Ik heb geen zin om me nu elke keer te herhalen en ga ook geen andere bewoordingen gebruiken.
:W
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_186103802
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En als 28 jarige man?
Break Free is een programma waar je de meest uiteenlopende varianten ziet hoe je als toerist aan je einde kan komen. De dood maakt niet echt onderscheid tussen man en vrouw. Of jong of oud.

Het gevaarlijkste aan Thailand vind ik het verkeer. Daar zelf 1 keer door het oog van de naald gekropen. Ze nemen het daar niet zo nauw met alcohol en verkeer en ze rijden daar links. Wat voor ons onwennig is natuurlijk.

Door met name het alcohol verhaal (en geen helm op de motor dragen) vallen er rond Songkran honderden doden en duizenden gewonden in het verkeer.
  maandag 8 april 2019 @ 16:38:10 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186103874
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2019 15:00 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De kans op verkrachting is juist groter als je met een man ergens naartoe gaat.

Als dat gebeurt zeggen dezelfde mensen bovendien 'wat deed ze alleen met die man?'
Aangezien 70 tot 80% van de verkrachtingen in eigen kring plaatsvinden is dit idd een hele nare waarheid.

Maar die ene in de bosjes trekkende verkrachter krijgt alle aandacht. Daar kunnen we een Boris Boef van maken in ons hoofd. Het monster onder het bed.
Spreekt meer tot de verbeelding.

Terwijl die backpacker misschien zelfs wel veiliger is omdat ze (of hij) niet thuis is in de eigen kring. Maar dat is een ongemakkelijke waarheid.
We denken liever niet aan het gros van verkrachtings slachtoffers, want de daders zijn te 'normaal'. Die vermommen zich als 'normale' mensen.
Die gestoorde engert die die backpacker te pakken neemt kunnen we buiten het 'normale' zetten. De 'Boris Boef', kenbaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 8 april 2019 @ 16:39:36 #81
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_186103892
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:36 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp echt niet wat toeristen in Thailand te zoeken hebben.
Seks met minderjarigen natuurlijk.
pindazakje
pi_186104044
Moet je ook in die pauperlanden :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 8 april 2019 @ 16:49:01 #83
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186104064
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om mentale geschiktheid. Als vrouw loop je nu eenmaal extra risico als je alleen reist, en dan met name in tweede/derdewereldlanden.

Verder reageer ik niet meer in dit topic.
Bijna al mijn andere posts zijn door frutsel verwijderd. Ik heb geen zin om me nu elke keer te herhalen en ga ook geen andere bewoordingen gebruiken.
Oh?

Als man wordt je misschien iets minder snel verkracht. Maar gewelddadige beroving, gewelddadige ruzie zoekerij en allerlei andere onzin loop je als man meer kans op zelfs.

Het idiote idee dat mannen minder risico lopen houdt geen stand tegenover de feiten. De risico's verschillen hier en daar een beetje, maar veiliger is het zeer zeker niet voor een man. Eerder zelfs onveiliger omdat erbij mannen amper een 'stop' is vanuit cultuur.

Geef jij maar eens een verkeerde (zo opgevat, jij die je van geen kwaad bewust bent) glimlach/blik in veel landen aan een vrouw die geclaimd wordt door anderen (partner, familie of zelfs gemeenschap). Dan mag je blij zijn als je er met enkel wat blauwe plekken vanaf komt.
Ik als vrouw hoef daar veel minder rekening mee te houden.

Zelfde met nare berovingen. Op erg veel plekken zou jij daarin meer een target zijn. Als wij samen zouden zijn zal het vaak zo zijn dat er gedacht wordt dat jij de kostbaarheden draagt. Naast dat jij als grotere bedreiging wordt gezien die uitgeschakeld dient te worden.
  maandag 8 april 2019 @ 16:53:09 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186104135
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Break Free is een programma waar je de meest uiteenlopende varianten ziet hoe je als toerist aan je einde kan komen. De dood maakt niet echt onderscheid tussen man en vrouw. Of jong of oud.

Het gevaarlijkste aan Thailand vind ik het verkeer. Daar zelf 1 keer door het oog van de naald gekropen. Ze nemen het daar niet zo nauw met alcohol en verkeer en ze rijden daar links. Wat voor ons onwennig is natuurlijk.

Door met name het alcohol verhaal (en geen helm op de motor dragen) vallen er rond Songkran honderden doden en duizenden gewonden in het verkeer.
Dit bedoel ik idd. Net zoveel (minstens) redenen waarom je als man de lul kan zijn of erger. Maar dat is dan ineens 'anders'?

Leven is risico. Ademen is zelfs risico (vrije radicalen bv). Waarom het risico voor vrouwen zoveel meer gewicht geven?
Want verkracht en vermoord worden is echt zoveel erger dan gemarteld worden en vermoord worden?
pi_186104230
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest.

Wederom een onnozele wereldverbeteraar, een vrouw in haar eentje die op groots avontuur gaat. Doe maar lekker wat je wil meid, hopelijk was het het allemaal waard, yolo.

Waar was de vader?
Welke idioot laat zijn dochter helemaal in haar eentje in dat soort landen rondreizen?
Anders lees je de OP ff.
  maandag 8 april 2019 @ 17:04:37 #86
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186104316
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh dit meisje wist natuurlijk alles van de wereld.
Net zoals die twee onthoofde hippies in Marokko.
Hartstikke veilig joh! Wat kan er nou misgaan? Daar zijn ze wel achter gekomen.
Ik ben met mijn toenmalige vriendin een maand door Thailand getrokken met de rugzak en heb me daar geen moment onveilig gevoeld. Aantrekkelijke jonge vrouwen alleen op pad trekt overal ter wereld dwazen en smeerlappen aan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 8 april 2019 @ 17:15:08 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186104478
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ben met mijn toenmalige vriendin een maand door Thailand getrokken met de rugzak en heb me daar geen moment onveilig gevoeld. Aantrekkelijke jonge vrouwen alleen op pad trekt overal ter wereld dwazen en smeerlappen aan.
Leuke jongemannen die op 'avontuur' gaan ook.

Sterker nog, vrijwel elke statistiek toont aan dat mannen meer risico lopen. Waarom zoveel meer gewicht op het risico wat vrouwen (zeker jong en aantrekkelijk) lopen?

Waarom gilt niemand die jongeman had niet alleen moeten zijn als die verleid wordt door een wulpse dame om beroofd te worden? Iets dat vaker gebeurd dan iedereen lief is.
Toch zegt niemand dat er een vrouw bijmoet zijn om het handje van die 25 jarige man vast te houden zodat hij behoed wordt van dat soort ellende.
  maandag 8 april 2019 @ 17:15:35 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186104490
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:13 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Brazilië lijkt me gaaf. Maar als vrouw alleen niet veilig. En het zal per regio ook verschillen. Hoe heb je het ervaren?
Als man wel dan?
  maandag 8 april 2019 @ 17:17:14 #89
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186104520
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:13 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Brazilië lijkt me gaaf. Maar als vrouw alleen niet veilig. En het zal per regio ook verschillen. Hoe heb je het ervaren?
Rio is helemaal kut. Zodra het begint te schemeren niet meer alleen op straat lopen met een telefoon of een portomonee in je zak.

Ik (man) maakte de fout om op mijn eerste dag na het verlaten van een bar/disco dronken alleen naar het hostel te gaan (alleen wat cash op zak). En je raad het al, verdwaald rondhuppelen op de Copacabana met allemaal tuig, hoeren en pooiers om je heen.

Verder is het hoe meer je naar het zuiden je gaat, hoe veiliger het word. Zo was Floripa enorm veilig in mijn ziens.

En voor een vrouw geld al helemaal, niet alleen dronken op straat lopen :')
pi_186104770
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Rio is helemaal kut. Zodra het begint te schemeren niet meer alleen op straat lopen met een telefoon of een portomonee in je zak.

Ik (man) maakte de fout om op mijn eerste dag na het verlaten van een bar/disco dronken alleen naar het hostel te gaan (alleen wat cash op zak). En je raad het al, verdwaald rondhuppelen op de Copacabana met allemaal tuig, hoeren en pooiers om je heen.

Verder is het hoe meer je naar het zuiden je gaat, hoe veiliger het word. Zo was Floripa enorm veilig in mijn ziens.

'S avonds laat kun je daar beter niet de straat op gaan. De stranden zien er mooi uit, en het heeft iets betoverends maar dat is misschien ook wel schijn.
  maandag 8 april 2019 @ 17:33:47 #91
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186104820
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:30 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

'S avonds laat kun je daar beter niet de straat op gaan. De stranden zien er mooi uit, en het heeft iets betoverends maar dat is misschien ook wel schijn.
Schijn ja. Copacabana en Ipanema zijn overrated en zodra je in de zee bent moet je uitkijken of je handdoek niet wordt gestolen.
pi_186104843
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Schijn ja. Copacabana en Ipanema zijn overrated en zodra je in de zee bent moet je uitkijken of je handdoek niet wordt gestolen.
Lekker dan. Maar je bent wel geweest :P Wie kan dat hier zeggen.
pi_186104954
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef Oostwoud het volgende:
Vreemd dat dit in Thailand gebeurt, dat is normaal een toeristenvriendelijk land. Meermaals geweest, geen problemen gehad.
Er hoeft maar 1 gek rond te lopen.. En er lopen, net als in elk land, vast wel meer rond, van organised crime tot aan lone psychopaths.
  maandag 8 april 2019 @ 17:54:03 #94
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186105074
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er hoeft maar 1 gek rond te lopen.. En er lopen, net als in elk land, vast wel meer rond, van organised crime tot aan lone psychopaths.
Zekers.
  maandag 8 april 2019 @ 17:56:26 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_186105104
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ouwe jeugdvriend van me is met een Braziliaanse getrouwd en woont in Fortaleza, in een gated community. Overdag is er weinig aan de hand, maar zodra het donker begint te worden kan je je maar beter niet buiten die gated community vertonen want geweld en berovingen zijn daar aan de orde van de dag. Zou niet mijn eerste keus zijn om naar toe te verhuizen, maar goed...ieder zijn ding.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 8 april 2019 @ 17:57:05 #96
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186105122
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:22 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Nee. Gringo's zijn een gewild object.
Wat een prut antwoord.
Dus mannen die verleid worden door dat lekkere dametje om gewelddadig beroofd te worden is 'anders'? Niet zo erg.

Gaat dit werkelijk enkel om geneukt te worden tegen je zin in of een natte droom? Of durven we het breder te trekken naar geweld jegens?

Dat ze jou harder te pakken nemen qua geweld omdat ze jou (man?) als grotere bedreiging zien en als degene die kostbaarheden beheert geeft niet?
Tot moes geslagen worden, vermoord worden, allemaal niet zo erg?

Nogmaals, vrijwel elke statistiek toont aan dat mannen een hoger risico lopen op slachtoffer worden van gewelddadigheden. Is dat echt minder erg, want geen vrouw, niet verkracht?

Ik ben een vrouw, ik ben verkracht. Maar ik zie werkelijk niet in waarom het minder erg is om een mes tussen je ribben te krijgen, lens geslagen te worden of wat dan ook.

Waarom wordt er bij 25 jarige mannen nooit gezegd dat ze aan het handje van vrouwen/andere familie leden moeten blijven? Terwijl de feiten vertellen dat zij meer risico lopen?
Niet alleen buiten, door anderen, maar ook intern, in hun emotie? (Zelfmoord is hoger onder mannen).
  maandag 8 april 2019 @ 18:00:15 #97
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186105189
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ouwe jeugdvriend van me is met een Braziliaanse getrouwd en woont in Fortaleza, in een gated community. Overdag is er weinig aan de hand, maar zodra het donker begint te worden kan je je maar beter niet buiten die gated community vertonen want geweld en berovingen zijn daar aan de orde van de dag. Zou niet mijn eerste keus zijn om naar toe te verhuizen, maar goed...ieder zijn ding.
Klopt ja :P. Fortaleza is 1 van de gevaarlijkste steden van Brazilie. Zoiezo is het Noorden (veel) gevaarlijker dan het 'rijke' zuiden. De Homicide rates zijn daar echt sky high. Machismo is trouwens in heel Latijns Amerika een groot probleem. Ik heb vele Argentijnse vrienden, en in dat land is er wel wekelijks een protest.
  maandag 8 april 2019 @ 18:02:32 #98
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186105228
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 17:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat een prut antwoord.
Dus mannen die verleid worden door dat lekkere dametje om gewelddadig beroofd te worden is 'anders'? Niet zo erg.

Gaat dit werkelijk enkel om geneukt te worden tegen je zin in of een natte droom? Of durven we het breder te trekken naar geweld jegens?

Dat ze jou harder te pakken nemen qua geweld omdat ze jou (man?) als grotere bedreiging zien en als degene die kostbaarheden beheert geeft niet?
Tot moes geslagen worden, vermoord worden, allemaal niet zo erg?

Nogmaals, vrijwel elke statistiek toont aan dat mannen een hoger risico lopen op slachtoffer worden van gewelddadigheden. Is dat echt minder erg, want geen vrouw, niet verkracht?

Ik ben een vrouw, ik ben verkracht. Maar ik zie werkelijk niet in waarom het minder erg is om een mes tussen je ribben te krijgen, lens geslagen te worden of wat dan ook.

Waarom wordt er bij 25 jarige mannen nooit gezegd dat ze aan het handje van vrouwen/andere familie leden moeten blijven? Terwijl de feiten vertellen dat zij meer risico lopen?
Niet alleen buiten, door anderen, maar ook intern, in hun emotie? (Zelfmoord is hoger onder mannen).
Waar lees je dat dat ik dat vind? Ik zeg dat Gringo's (blanke mensen) een gewild object zijn. Man of vrouw maakt niet uit, al is het voor vrouwen natuurlijk wel wat gevaarlijker.
pi_186106434
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest.

Wederom een onnozele wereldverbeteraar, een vrouw in haar eentje die op groots avontuur gaat. Doe maar lekker wat je wil meid, hopelijk was het het allemaal waard, yolo.

Waar was de vader?
Welke idioot laat zijn dochter helemaal in haar eentje in dat soort landen rondreizen?
Dit dus.

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze is 28, niet 12.
Al was ze 38...
pi_186106569
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit dus.
[..]

Al was ze 38...
Dan wat? Vrouwen zijn zwak en moeten aan de hand van een man vader/broer/familielid meegenomen worden overal?

Sorry achmed, zo werkt het niet meer anno 2019.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')