abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2019 @ 11:35:16 #1
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186099144
hallo allemaal,

Tijdens mijn Erasmus (halfjaar studeren in het buitenland) in Polen heb ik een hele leuke meid ontmoet. Dit meisje is Turks en we hadden meteen een goede klik. Na veel appen, praten en dansen bleek het allemaal toch wel erg leuk en kregen we ook een relatie die wij min of meer hebben doorgezet nadat wij allebei uit Polen weggingen (ik terug naar NL zij terug naar TR).

Tijdens het halfjaar konden we erg goed met elkaar praten over gevoelige onderwerpen zoals religie (zij moslim, ik atheist) en over politiek (ik vind Turkse politiek interessant). Voor een moslim heeft zij liberale standpunten, ze drinkt alcohol, geen hoofddoek en heeft wel eens varken geprobeerd. (wist ze niet maar kon ze wel om lachen) Oftewel dikke prima dus wat dit betreft.

Nu wij terug in ons eigen land zijn appen wij iedere dag wel een uurtje tot max 2 uur. Ook al afspraken gemaakt over elkaar weer zien en ik ging er langzaam echt in geloven dat dit ook echt zou gebeuren. Echter heeft ze nu dus in de Koran gelezen dat ze een ongelovige wordt als ze trouwt met een ongelovige (zoals ik dus) hier zit ze heel erg mee en uiteindelijk heeft ze mij gisteravond min of meer de optie gegeven om te bekeren of het af te breken al zei ze dat niet zo duidelijk.

Tijdens ons verblijf in Polen hebben we het hier nog over gehad en ze zei toen dat mijn geloof (of het gebrek er aan) niet van belang was en ik zei ook dat ik haar nooit zou proberen te bekeren naar iets anders. Echter was ze dus niet op de hoogte van die passage in de Koran (ik overigens wel).

Ik ben er nu heel verdrietig over en weet niet wat te doen, ik hou echt van haar maar we hebben dit dus al besproken en het feit dat ik nu min of meer gedwongen wordt om te bekeren staat echt haaks op alles waar ik voor sta. We hebben gisteren tot 04:00 gepraat en vandaag spreek ik haar weer om 16:00 maar ik weet nu echt niet wat te doen.... Wat vinden jullie van deze situatie? en wat zouden jullie doen?
pi_186099266
Ja, dat moet je dus helemaal zelf bepalen. Je opties zijn duidelijk:

1. Bekeren en met haar gaan
2. Niet bekeren en haar laten gaan.

Een andere optie is er niet, dus wat wil je precies horen? Ga haar vooral niet proberen om te praten, want dan ben je aan het manipuleren.

Zij moet voor zichzelf bepalen wat zij vindt, maar volgens mij heeft ze dat min of meer al gedaan.
  maandag 8 april 2019 @ 11:49:43 #3
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_186099426
OK, dus ze drinkt alcohol, ze heeft varkensvlees gegeten, maar hier struikelt ze over?
  maandag 8 april 2019 @ 11:49:48 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186099428
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:40 schreef DaggerOne het volgende:
Ja, dat moet je dus helemaal zelf bepalen. Je opties zijn duidelijk:

1. Bekeren en met haar gaan
2. Niet bekeren en haar laten gaan.

Een andere optie is er niet, dus wat wil je precies horen? Ga haar vooral niet proberen om te praten, want dan ben je aan het manipuleren.

Zij moet voor zichzelf bepalen wat zij vindt, maar volgens mij heeft ze dat min of meer al gedaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_186099457
Zij laat al wel weten dat ze haar geloof boven jou stelt. Nu ligt de bal bij jou. Ik zou jezelf nooit veranderen, niet omdat iemand anders dat wil. Dat zou niet nodig hoeven te zijn voor een gelijke relatie. Wees wie je bent, daar moet een eventuele partner het mee doen. Het is duidelijk dat zij daar geen genoegen voor neemt. Dus wil je echt op zo’n manier een relatie beginnen? Jij vraagt haar ook niet om te veranderen.
Maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou natuurlijk.
pi_186099521
Ligt het echt aan wat ze heeft gelezen in de koran? Want daar staan wel neer dingen in die ze misschien niet letterlijk neemt/ niet letterlijk lijkt te nemen

Maar goed. Motivatie ten spijt: er zijn inderdaad maar 2 opties
In dit soort grote levensdingen (net zo als wel/geen kinderen, wel/niet in het buitenland willen wonen etc) moet je een ander niet willen veranderen want dan verander je iemands 'kern'. Wie die persoon is. En dus ook waarom je van die persoon houdt
En er krijgt, denk ik, ook altijd iemand spijt omdat ie iets wezenlijks van zichzelf heeft opgegeven maar dan kun je het niet meer terug draaien

Als je in dit soort dingen niet bij elkaar past, pas je niet bij elkaar
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 11:56:22 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186099561
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zij laat al wel weten dat ze haar geloof boven jou stelt. Nu ligt de bal bij jou. Ik zou jezelf nooit veranderen, niet omdat iemand anders dat wil. Dat zou niet nodig hoeven te zijn voor een gelijke relatie. Wees wie je bent, daar moet een eventuele partner het mee doen. Het is duidelijk dat zij daar geen genoegen voor neemt. Dus wil je echt op zo’n manier een relatie beginnen? Jij vraagt haar ook niet om te veranderen.
Maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou natuurlijk.
Damn right.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 april 2019 @ 12:06:29 #8
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186099738
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:49 schreef DeTolk het volgende:
OK, dus ze drinkt alcohol, ze heeft varkensvlees gegeten, maar hier struikelt ze over?
Dit is dus ook wat mij zo tegenstaat, hierin is ze dus erg liberaal en ze
heeft notabene ook nog een vriendin die in het buitenland getrouwd is
met een niet moslim wat ze wel prima vind...
  maandag 8 april 2019 @ 12:08:41 #9
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_186099765
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:06 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Gelukkig heb je daar zelf ook al over nagedacht.

Als ik jou was zou ik het afkappen, wie weet wat er nog meer op haar eisenlijstje staat.
  maandag 8 april 2019 @ 12:09:12 #10
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186099774
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:08 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Gelukkig heb je daar zelf ook al over nagedacht.
hoe bedoel je?
pi_186099854
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:49 schreef DeTolk het volgende:
Ja die zaken verstop je wat makkelijker voor familie. Een man die haram is niet.
.
pi_186100583
quote:

[..]

Het maakt niks uit of hetgeen zij doet consequent is aan haar geloof. Dat is aan haar en daar moet jij je niet mee bezighouden.

Waar jij je druk om moet maken is de keuze die zij je stelt: namelijk bekeren of niet. De rest is niet jouw business, en elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
pi_186100817
quote:

[..]

Mongool wat maakt dat uit? Je hebt een keuze en thats it. Bekeren of wegwezen.
  maandag 8 april 2019 @ 13:14:50 #14
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186100832
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:01 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het maakt niks uit of hetgeen zij doet consequent is aan haar geloof. Dat is aan haar en daar moet jij je niet mee bezighouden.

Waar jij je druk om moet maken is de keuze die zij je stelt: namelijk bekeren of niet. De rest is niet jouw business, en elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
Dit antwoord ben ik het mee eens.

Ik zou het overigens niet pikken om zo voor een keuze gesteld te worden. Valt bij mij gewoon af dan. Doet even pijn maar voorkomt je veel ellende op de lange termijn. Als zij onder druk van familie of geloof jou voor een ultimatum stelt tsja, zou jij dat haar aan doen? Is dat liefde wat je ontvangt van haar? Waar gaat het eindigen bij je bekering, of zo veel keer per week naar de moskee, haram eten en drinken, niet-gelovigen zoals misschien je vrienden en familie uiteindelijk ook de wang toe keren etc etc?
pi_186100856
Blijkbaar wordt ze ongelovig door met een ongelovige om te gaan, tadaaa, ze is met je omgegaan dus zijn jullie nu alle 2 atheist :)
Geen probleem dus
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_186100968
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:14 schreef TomStall het volgende:

[..]

Dit antwoord ben ik het mee eens.

Ik zou het overigens niet pikken om zo voor een keuze gesteld te worden. Valt bij mij gewoon af dan. Doet even pijn maar voorkomt je veel ellende op de lange termijn. Als zij onder druk van familie of geloof jou voor een ultimatum stelt tsja, zou jij dat haar aan doen? Is dat liefde wat je ontvangt van haar? Waar gaat het eindigen bij je bekering, of zo veel keer per week naar de moskee, haram eten en drinken, niet-gelovigen zoals misschien je vrienden en familie uiteindelijk ook de wang toe keren etc etc?
Tig keer per week? Meeste 'conservatievere' moslims zijn er in ieder geval voor het vrijdagsgebed. Soms vaker, maar heeft ook te maken omdat moskeeën vaak gemeenschapscentra zijn, bv. kapper, supermarkt, danscursus, huiswerkbegeleiding etc in begrepen zijn. Haram eten, je bedoelt 'halal eten'.

Verder is het behoorlijke stretch, OP heeft met een liberale moslima van doen, die de minima criteria niet haalt, en bv. een van die minimale criteria niet wil overtreden. Om er dan vanuit te gaan dat ze helemaal fundamentalistische eisen gaat stellen lijkt mij volstrekt irreëel. Zeker met het laïcisme wat vaak wel aanwezig is in Turkije.
pi_186101051
quote:
elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
Het verlangen te bekeren is niet manipulatie?
  maandag 8 april 2019 @ 13:26:42 #18
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101064
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:14 schreef loni55 het volgende:

[..]

Mongool wat maakt dat uit? Je hebt een keuze en thats it. Bekeren of wegwezen.
gefrustreerde moslim gespot, droeftoeter :')
  maandag 8 april 2019 @ 13:27:19 #19
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101077
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:26 schreef nanuk het volgende:

[..]

Het verlangen te bekeren is niet manipulatie?
wordt een beetje met twee maten gemeten heb ik het idee idd
pi_186101118
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:27 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

wordt een beetje met twee maten gemeten heb ik het idee idd
Wat wil je nu horen van ons?

Wat zij doet is niet relevant. Hoe jij op haar punten reageert, wel.

Zij heeft haar keuze gemaakt, en het is aan jou om te kiezen. Je opties zijn duidelijk. Maar ik krijg de indruk dat je dit niet kunt verkroppen en haar op andere gedachten wil brengen.
  maandag 8 april 2019 @ 13:31:49 #21
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101160
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:29 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen van ons?

Wat zij doet is niet relevant. Hoe jij erop reageert en wat je daarmee doet, wel.

Zij heeft haar keuze gemaakt, en het is aan jou om te kiezen. Je opties zijn duidelijk. Maar ik krijg de indruk dat je dit niet kunt verkroppen en haar op andere gedachten wil brengen.
helaas voor jou zit je er naast, ik snap ook wel wat ze doet en zal daar om 3 uur ook wat van zeggen dit topic is deels geopend als uitlaatklep en omdat ik graag de meningen van anderen hoor om misschien wat dingen eruit te pakken of niet, welkom op een forum DaggerOne ;)

daarnaast kom je in al je posts in dit topic nogal passief agressief over waarom is dat?
pi_186101192
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:31 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

helaas voor jou zit je er naast, ik snap ook wel wat ze doet en zal daar om 3 uur ook wat van zeggen dit topic is deels geopend als uitlaatklep en omdat ik graag de meningen van anderen hoor om misschien wat dingen eruit te pakken of niet, welkom op een forum DaggerOne ;)

daarnaast kom je in al je posts in dit topic nogal passief agressief over waarom is dat?
:?

quote:
Wat vinden jullie van deze situatie? en wat zouden jullie doen?
Volgens mij vraag je juist om advies, er staat nergens dat dit een uitlaatklep is.

Vervolgens krijg je een duidelijk advies, en is het passief-aggressief? Weet je wel wat deze term inhoudt? :')
pi_186101198
Zelf ken ik wel iemand, blanke atheïst die voortdurend op moslima's valt. En die kappen het af omdat ze alleen met een moslim verder willen. Is hun goed recht. In dit geval moet je bij je persoonlijke overtuiging en diepste motiveringen blijven. Het verschil tussen bv. een moslima en een atheïst. Is dat de moslima in dit geval naast het particuliere individuele belang ook naar een bovenindividueel belang kijkt waarin de atheïst zich niet kan verplaatsen. Als je partner zich in zo'n belangrijk deel van je niet kan verplaatsen dan worden zaken erg moeilijk.

Binnen de meeste interpretaties van de Islam is het voor een moslima alleen toegestaan om een moslim te huwen. Als zij zich aan deze interpretatie wenst te houden dan gaat het niet werken. (nu zijn er meer vrijzinnigere interpretaties, maar ondanks dat ze liberaal is, is ze nochtans niet zo liberaal)

Ben zelf een bekeerling (niet naar de islam, maar van 'agnost' naar katholicisme). Ik bekeerde in het begin van mijn relatie, was wel al zo'n 9 jaar aan het sluimeren van te voren. Mijn vriendin is 'er zal vast wel ''iets'' zijn/agnost/spiritueel', maar daar had ze dus ook niet op gerekend dat ik mij zou bekeren.

Als gevolg heb ik een paar criteria had waarop ik mijn leven in wil richten. En dan zijn voor mij minimale criteria het kerkelijk huwelijk en dat ik eventuele toekomstige kinderen op zal voeden in mijn geloofstraditie. Als zij het daar niet mee eens is dan valt het grond onder de relatie weg. Je wilt jezelf niet verloochenen omwille van de particuliere relatie die je aangegaan hebt.
  maandag 8 april 2019 @ 13:37:01 #24
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101256
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:33 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

:?
[..]

Volgens mij vraag je juist om advies, er staat nergens dat dit een uitlaatklep is.

Vervolgens krijg je een duidelijk advies, en is het passief-aggressief? Weet je wel wat deze term inhoudt?
Kijk anders even naar de post van TserrofEnoch, misschien leer je er wat van. Je hebt hier nou 3x wat gepost en het is allemaal in de zin van: "wat wil je nou?", "ga haar niet manipuleren". Ik heb nooit gezegd dat ik dat ga doen :')
pi_186101294
quote:

[..]

Zo zijn gelovige, gaat je dit tegen staan maak dan dat je weg komt.

Kan je met zulke haakse omwendingen en vage begrippen leven dan is zei de ware.

Overigens kom ik in het buitenland vaak ook bijvoorbeeld zwaar gelovige Joden uit Israel tegen die opeens niet meer zo nodig Koosjer eten en al het andere doen wat god verboden heeft. Totdat ze weer terug gaan en weer gezellig allemaal mee doen met de gehele poppenkast.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2019 13:42:57 ]
  maandag 8 april 2019 @ 13:42:55 #26
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_186101352
Volstrekt kansloos!
"Hoka Hey!"
pi_186101371
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:37 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Kijk anders even naar de post van TserrofEnoch, misschien leer je er wat van. Je hebt hier nou 3x wat gepost en het is allemaal in de zin van: "wat wil je nou?", "ga haar niet manipuleren". Ik heb nooit gezegd dat ik dat ga doen :')
Dat is wat anders dan passief-aggressief. Ga niet met termen lopen smijten als je niet weet wat het betekent.

Daarnaast vraag je wat je het beste kan doen. Ik leg je de opties voor, en zeg dat er niks buiten die opties valt, omdat je anders manipuleert. Dit is haar keuze, en jij moet bepalen hoe je ermee omgaat, simple as that. Volgens mij weet je dit zelf ook, dus wat wil je nog meer van ons horen? Een schouder om op te huilen? Of horen hoe slecht het is dat zij zo denkt?

In feite zegt TserrofEnoch hetzelfde, maar dan in andere bewoordingen. Ik krijg alleen de indruk dat het antwoord je niet bevalt, en je een tussenoplossing zoekt. Maar die is er niet. Je kan alleen hopen dat zij bijdraait met haar bekeer-eis.
  maandag 8 april 2019 @ 13:46:04 #28
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101402
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:44 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan passief-aggressief. Ga niet met termen lopen smijten als je niet weet wat het betekent.

Daarnaast vraag je wat je het beste kan doen. Ik leg je de opties voor, en zeg dat er niks buiten die opties valt, omdat je anders manipuleert. Dit is haar keuze, en jij moet er op reageren. Volgens mij weet je dit zelf ook, dus wat wil je nog meer van ons horen?

In feite zegt TserrofEnoch hetzelfde, maar dan in andere bewoordingen. Ik krijg alleen de indruk dat het antwoord je niet bevalt, en je een tussenoplossing zoekt. Maar die is er niet. Je kan alleen hopen dat zij bijdraait met haar bekeer-eis.
Ik ga jou toch niet op andere gedachte brengen, maar als je even blijft hangen in dit topic dan kun je omstreeks 15:30/16:00 horen hoe het is afgelopen en dan zul je hoogstwaarschijnlijk zien dat je fout zit met je manipuleren etc.
pi_186101421
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:46 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ik ga jou toch niet op andere gedachte brengen, maar als je even blijft hangen in dit topic dan kun je omstreeks 15:30/16:00 horen hoe het is afgelopen en dan zul je hoogstwaarschijnlijk zien dat je fout zit met je manipuleren etc.
Ik zeg nergens dat je manipuleert. Ik zeg alleen dat ALS je haar op andere gedachten probeert te brengen, je bezig bent met manipulatie.

Maargoed, ik pak de popcorn erbij.
  maandag 8 april 2019 @ 13:49:58 #30
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101446
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:47 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je manipuleert. Ik zeg alleen dat ALS je haar op andere gedachten probeert te brengen, je bezig bent met manipulatie.

Maargoed, ik pak de popcorn erbij.
Als je voor mij ook een doos tissues mee wilt nemen zou dat fijn zijn
  maandag 8 april 2019 @ 14:00:20 #31
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186101552
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:21 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Tig keer per week? Meeste 'conservatievere' moslims zijn er in ieder geval voor het vrijdagsgebed. Soms vaker, maar heeft ook te maken omdat moskeeën vaak gemeenschapscentra zijn, bv. kapper, supermarkt, danscursus, huiswerkbegeleiding etc in begrepen zijn. Haram eten, je bedoelt 'halal eten'.

Verder is het behoorlijke stretch, OP heeft met een liberale moslima van doen, die de minima criteria niet haalt, en bv. een van die minimale criteria niet wil overtreden. Om er dan vanuit te gaan dat ze helemaal fundamentalistische eisen gaat stellen lijkt mij volstrekt irreëel. Zeker met het laïcisme wat vaak wel aanwezig is in Turkije.
We have an expert here.
pi_186101607
Wat ik overigens niet echt goed begrijp. Ze heeft het nu over bekering of afbreking, omdat ze niet met een niet-moslim wil trouwen later.

Maar mocht je je dus wel bekeren, omwille van haar, betekent dat daarmee dan ook een verloving? Of slechts het voortzetten van de relatie?
Een bekering 'voor haar' om slechts de relatie voort te zetten staat daarmee totaal niet in verhouding.

Ze had sowieso dit verzoek beter kunnen inkleden, aangezien je niet-gelovig was en jullie ook niet dergelijke gesprekken op inhoudelijk niveau gehad hebben is het wel ineens een ultimatum die ze je stelt.
Ken vergelijkbare verhalen waar bv. de man enkele jaren de Islam nader bestudeerde om erachter te komen of hij wel of niet wilde bekeren.
Een minder direct utlimatum is in die zin dus niet ongehoord.

(Heb het idee dat alles nu ineens wel heel erg snel moet gaan. Mag best het tempo wat afzwakken en de zaak rustig overdenken. Waarom zou ze het ultimatum nu direct moeten gebeuren?)

Er is verder nog wel de complicerende factor van de langeafstandsrelatie. Het is makkelijker om iemand dit ultimatum te stellen van een verre afstand dan als je elkaar in de ogen kijkt.

Overigens zou het mij, als ik haar was, het ook nooit goed zijn. Als je nu ineens moslim wordt, dan word je dit door haar. Je wilt toch dat iemand uit vrije wil bekeerd niet omdat je dit afgedwongen hebt. Dat dubbele gevoel zal er denk ik wel zijn hoe dan ook.
pi_186101618
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:29 schreef DaggerOne het volgende:
Wat zij doet is niet relevant. Hoe jij op haar punten reageert, wel.

Dat is heel relevant. Anders had het topic niet geopend hoeven worden.

@BaksteenMongool en de dame moeten er eerlijk en open over praten en mogelijkheden aftasten.

Ja, grote kans dat het hier op houdt maar dat is geen voldongen feit natuurlijk. Net zo goed als hij zou kunnen bekeren kan ook zij besluiten naar NL te verhuizen en het geloof op een laag pitje te zetten. Makkelijk zla het nooit worden.

Het is TS gegund dat hij en zijn geliefde rustig de bijgaande emoties kunnen verwerken.
pi_186101710
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:06 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat is heel relevant. Anders had het topic niet geopend hoeven worden.

Mijn boodschap is simpel. Zoek iemand die bij je past, en die je niet hoeft te 'tweaken' of op andere gedachten hoeft te brengen om met jou samen te zijn.

Met dit in het achterhoofd, hoe is dat vanuit zijn positie relevant dan? Volgens mij is zij duidelijk over haar keuze, ze wil niet met een ongelovige man trouwen.

Wat moet hij daar aan doen? Haar beinvloeden zodat ze daar vanaf ziet? Leg eens uit, want ik ben wel benieuwd dan.
  maandag 8 april 2019 @ 14:14:45 #35
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101723
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
Wat ik overigens niet echt goed begrijp. Ze heeft het nu over bekering of afbreking, omdat ze niet met een niet-moslim wil trouwen later.

Maar mocht je je dus wel bekeren, omwille van haar, betekent dat daarmee dan ook een verloving? Of slechts het voortzetten van de relatie?
Een bekering 'voor haar' om slechts de relatie voort te zetten staat daarmee totaal niet in verhouding.

Ze had sowieso dit verzoek beter kunnen inkleden, aangezien je niet-gelovig was en jullie ook niet dergelijke gesprekken op inhoudelijk niveau gehad hebben is het wel ineens een ultimatum die ze je stelt.
Ken vergelijkbare verhalen waar bv. de man enkele jaren de Islam nader bestudeerde om erachter te komen of hij wel of niet wilde bekeren.
Een minder direct utlimatum is in die zin dus niet ongehoord.

(Heb het idee dat alles nu ineens wel heel erg snel moet gaan. Mag best het tempo wat afzwakken en de zaak rustig overdenken. Waarom zou ze het ultimatum nu direct moeten gebeuren?)

Er is verder nog wel de complicerende factor van de langeafstandsrelatie. Het is makkelijker om iemand dit ultimatum te stellen van een verre afstand dan als je elkaar in de ogen kijkt.

Overigens zou het mij, als ik haar was, het ook nooit goed zijn. Als je nu ineens moslim wordt, dan word je dit door haar. Je wilt toch dat iemand uit vrije wil bekeerd niet omdat je dit afgedwongen hebt. Dat dubbele gevoel zal er denk ik wel zijn hoe dan ook.
Het zou dan gaan om een voortzetting van de relatie, we zijn allebei begin 20 en zij heeft al aangegeven niet te willen trouwen voor haar 30ste, mij maakt trouwen niet uit want van mij hoeft het niet maar het is daar wel gebruikelijk en dat vind ik helemaal prima.

Dat op de lange baan schuiven zou misschien nog wel een optie zijn maar we hebben het er eigenlijk over gehad aan het begin van de relatie waarbij we duidelijk aan elkaar hadden aangegeven elkaar op religieus gebied alle ruimte te gunnen. Dit lijkt nu ineens niet meer het
geval te zijn.
pi_186101733
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:13 schreef DaggerOne het volgende:

Wat moet hij daar aan doen? Haar beinvloeden zodat ze daar vanaf ziet? Leg eens uit, want ik ben wel benieuwd dan.
Volgens mij heb (ook) ik dat al gedaan. Probeer eens iets minder rechtlijnig te zijn en je mening niet als feit te laten overkomen zou ik zeggen.
  maandag 8 april 2019 @ 14:16:23 #37
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101743
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:13 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Mijn boodschap is simpel. Zoek iemand die bij je past, en die je niet hoeft te 'tweaken' of op andere gedachten hoeft te brengen om met jou samen te zijn.

Met dit in het achterhoofd, hoe is dat vanuit zijn positie relevant dan? Volgens mij is zij duidelijk over haar keuze, ze wil niet met een ongelovige man trouwen.

Ze past ook wel degelijk bij mij daar ben ik nog steeds van overtuigd. Tweaken gebeurt altijd wel een beetje in meer of mindere mate in een relatie. Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet trouwen maar ben wel bereid dat standpunt aan te passen als het echt moet.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 14:17:03 #38
441859 crew  Lenny77
pi_186101753
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:14 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Het zou dan gaan om een voortzetting van de relatie, we zijn allebei begin 20 en zij heeft al aangegeven niet te willen trouwen voor haar 30ste, mij maakt trouwen niet uit want van mij hoeft het niet maar het is daar wel gebruikelijk en dat vind ik helemaal prima.

Dat op de lange baan schuiven zou misschien nog wel een optie zijn maar we hebben het er eigenlijk over gehad aan het begin van de relatie waarbij we duidelijk aan elkaar hadden aangegeven elkaar op religieus gebied alle ruimte te gunnen. Dit lijkt nu ineens niet meer het
geval te zijn.
Misschien is het een smoesje om van de relatie af te raken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 8 april 2019 @ 14:22:51 #39
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101832
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 14:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Misschien is het een smoesje om van de relatie af te raken?
Dat denk ik persoonlijk niet want ze appt wel veel vanuit haarzelf en neemt ook gewoon initiatief in bijvoorbeeld een skype gesprek. Dat doe je niet als je er eigenlijk vanaf wil.
pi_186101841
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef nanuk het volgende:

[..]

Volgens mij heb (ook) ik dat al gedaan. Probeer eens iets minder rechtlijnig te zijn en je mening niet als feit te laten overkomen zou ik zeggen.
Ik lees het anders nergens. Mijn commentaar is inderdaad rechtlijnig, en simpel. Want dat is het ook.

Als ik er even het volgende bij pak:

Healthy Personal Boundaries = Taking responsibility for your own actions and emotions, while NOT taking responsibility for the actions or emotions of others. https://markmanson.net/boundaries

TS zou dus moeten bedenken hoe hij omgaat met de keuze die zij hem stelt. Probeer haar niet te veranderen, want dat zijn HAAR emoties en acties, daar heeft TS niks mee te maken. Wat relevant is is dus hoe hij met haar gedrag en acties omgaat. Wat zij doet, is een gegeven en haar verantwoordelijkheid.

Bevalt het gedrag van een ander je niet? Dan is de keuze simpel, of je gaat er mee om, of je kapt ermee. Er is geen tussenweg. Het enige wat je kunt doen, is het bij jezelf houden.
pi_186101941
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:16 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Ze past ook wel degelijk bij mij daar ben ik nog steeds van overtuigd. Tweaken gebeurt altijd wel een beetje in meer of mindere mate in een relatie. Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet trouwen maar ben wel bereid dat standpunt aan te passen als het echt moet.
Maar dan doe je het omdat je het zelf wilt. Zij manipuleert je er niet in met een verborgen agenda.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 14:29:04 #42
441859 crew  Lenny77
pi_186101952
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Dat denk ik persoonlijk niet want ze appt wel veel vanuit haarzelf en neemt ook gewoon initiatief in bijvoorbeeld een skype gesprek. Dat doe je niet als je er eigenlijk vanaf wil.
Nuja, nu is er afstand en meer tijd om na te denken zonder de vlinders in de buik en misschien heeft ze wel met familie of vrienden over je gepraat en zijn er wat adviezen of negatieve commentaren gekomen?
Wat haar weer aan het denken heeft gezet enz..
  maandag 8 april 2019 @ 14:30:22 #43
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186101981
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 14:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nuja, nu is er afstand en meer tijd om na te denken zonder de vlinders in de buik en misschien heeft ze wel met familie of vrienden over je gepraat en zijn er wat adviezen of negatieve commentaren gekomen?
Wat haar weer aan het denken heeft gezet enz..
ik zal dat straks dan maar even vragen idd, wel een goede opmerking.

@DaggerOne om even terug te komen op waarom ik dit topic opende zie bovenstaande
  maandag 8 april 2019 @ 14:31:03 #44
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186102000
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Maar dan doe je het omdat je het zelf wilt. Zij manipuleert je er niet in met een verborgen agenda.
Want een ultimatum als dit is geen manipulatie zoals eerder al werd gesteld :')
  Redactie Frontpage maandag 8 april 2019 @ 14:31:08 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186102003
Je hebt twee keuzes... daar heb je ons toch niet bij nodig..? Of is het niet zo zwart/wit als je in de OP verteld hebt?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 8 april 2019 @ 14:32:36 #46
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186102027
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:31 schreef JeMoeder het volgende:
Je hebt twee keuzes... daar heb je ons toch niet bij nodig..? Of is het niet zo zwart/wit als je in de OP verteld?
Veel gekleurder gaat het niet worden vrees ik, neemt niet weg dat ik ook graag zou willen weten waarom zo ineens en ja dat kan ik haar ook vragen maar hier komen ook wel voorbeelden tips etc voorbij ^O^
pi_186102067
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:31 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Want een ultimatum als dit is geen manipulatie zoals eerder al werd gesteld :')
Misschien wel, misschien niet. Maar wat maakt het uit? Als jij het manipulatie vindt kap je het toch gewoon af?

Zoals ik al zei, houd het bij jezelf, en niet bij haar.
  maandag 8 april 2019 @ 14:38:56 #48
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186102141
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:16 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Nou jongen als dit voor jou tweaken is van de relatie dan ga je er toch lekker voor.
  maandag 8 april 2019 @ 14:41:16 #49
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186102185
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:38 schreef TomStall het volgende:

[..]

Nou jongen als dit voor jou tweaken is van de relatie dan ga je er toch lekker voor.
Iemand dwingen om van religie te veranderen of anders de relatie uit te maken is voor mij niet tweaken, als ik dat vond had dit hele topic natuurlijk niet bestaan he
pi_186102674
Je bent erg gek op haar en je overweegt om flinke veranderingen voor haar te doorstaan (geloof, trouwen).

Wat heeft zij over voor jou?
  maandag 8 april 2019 @ 16:05:41 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186103420
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:10 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Je bent erg gek op haar en je overweegt om flinke veranderingen voor haar te doorstaan (geloof, trouwen).

Wat heeft zij over voor jou?
  maandag 8 april 2019 @ 16:19:23 #52
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186103576
We hebben net gebeld

Het is uit, kort komt het erop neer dat ik heb gevraagd dat als ik geen moslim wordt wij
kunnen trouwen/kinderen krijgen en daarop heeft zij geantwoord dat het van de islam niet
mag. Daarop heb ik het verzoek neergelegd dat zei het dan maar zou zeggen aangezien
ik er geen probleem van maakte, dit heeft ze uiteindelijk na herhaaldelijk vragen ook gedaan.

Iedereen bedankt voor de hulp via dit topic.

Ik ga even in een hoekje huilen nu
  maandag 8 april 2019 @ 16:21:12 #53
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186103604
@DaggerOne
@nanuk
@TomStall
@Lenny77
@TserrofEnoch

het eindresultaat staat in de post hierboven
  maandag 8 april 2019 @ 16:22:00 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186103617
Sterkte BM...
pi_186103659
Sterkte
  maandag 8 april 2019 @ 17:12:13 #56
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186104433
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2019 16:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Sterkte BM...
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:24 schreef Allures het volgende:
Sterkte
dankjewel beide
  maandag 8 april 2019 @ 18:29:07 #57
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_186105669
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:19 schreef BaksteenMongool het volgende:
We hebben net gebeld

Het is uit, kort komt het erop neer dat ik heb gevraagd dat als ik geen moslim wordt wij
kunnen trouwen/kinderen krijgen en daarop heeft zij geantwoord dat het van de islam niet
mag. Daarop heb ik het verzoek neergelegd dat zei het dan maar zou zeggen aangezien
ik er geen probleem van maakte, dit heeft ze uiteindelijk na herhaaldelijk vragen ook gedaan.

Iedereen bedankt voor de hulp via dit topic.

Ik ga even in een hoekje huilen nu
Islam, de bakermat van discriminatie. Er bestond toch geen dwang in religie volgens moslims? :')
  maandag 8 april 2019 @ 19:39:25 #58
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_186106976
quote:

[..]

En dat zij hèm onder druk zet is géén manipulatief gedrag!??
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 8 april 2019 @ 19:45:54 #59
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_186107095
Relatie afgebroken om een sprookje :N
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_186107199
Je bent er goed aan ontsnapt !
Deze oude tante zegt: Ze houdt zich zelf niet aan de regels van haar geloof, maar jij zou dat wel moeten doen ?
Totaal niet consequent ! Hetgeen je dus kan verwachten van religieus getinte mensen.
Niets van aantrekken, je komt er wel door.
Veel sterkte !
  maandag 8 april 2019 @ 20:08:22 #61
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186107437
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:52 schreef pokske het volgende:
Je bent er goed aan ontsnapt !
Deze oude tante zegt: Ze houdt zich zelf niet aan de regels van haar geloof, maar jij zou dat wel moeten doen ?
Totaal niet consequent ! Hetgeen je dus kan verwachten van religieus getinte mensen.
Niets van aantrekken, je komt er wel door.
Veel sterkte !
Dankjewel pokske
pi_186107641
quote:
13s.gif Op maandag 8 april 2019 19:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En dat zij hèm onder druk zet is géén manipulatief gedrag!??
Zoals ik al zei, kan best zijn. Maar dan moet ie er gewoon mee kappen en weglopen van haar.
Heb verdomme bepaalde standaarden over wat je acceptabel vindt van een vrouw, en wat niet. En handel daar ook naar. TS vond het duidelijk niet acceptabel, maar laat de situatie in het midden hangen, waarna zij het uiteindelijk maar uitmaakt. Het is jammer voor hem, maar uiteindelijk doet ie het zichzelf aan.

Ik was allang weggeweest en had haar succes gewenst met haar religieuze geneuzel. Sterker nog, ik was er niet eens aan begonnen, want een religieus iemand gaat met mij niet samen.
pi_186107880
Je klinkt echt als een kind vind ik.
  maandag 8 april 2019 @ 20:47:33 #64
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186108223
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:19 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, kan best zijn. Maar dan moet ie er gewoon mee kappen en weglopen van haar.
Heb verdomme bepaalde standaarden over wat je acceptabel vindt van een vrouw, en wat niet. En handel daar ook naar. TS vond het duidelijk niet acceptabel, maar laat de situatie in het midden hangen, waarna zij het uiteindelijk maar uitmaakt. Het is jammer voor hem, maar uiteindelijk doet ie het zichzelf aan.

Ik was allang weggeweest en had haar succes gewenst met haar religieuze geneuzel. Sterker nog, ik was er niet eens aan begonnen, want een religieus iemand gaat met mij niet samen.
:') :')

volgens mij heb ik ook duidelijk aangegeven dat ze mij en mijn atheisme moet accepteren en als ze dat niet doet moet zeggen dat er geen toekomst is wat ze ook heeft gedaan. Wat heb ik dan in het midden gelaten? :') :')

Ik moet wel zeggen dat jij echt steeds meer op mij overkomt als een stoere zolderkamer autist :')
  maandag 8 april 2019 @ 20:48:32 #65
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186108254
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:32 schreef phoenyx het volgende:
Je klinkt echt als een kind vind ik.
als je dit soort dingen niet wil lezen moet je niet in R&P komen schat :*
pi_186108426
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:48 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

als je dit soort dingen niet wil lezen moet je niet in R&P komen schat :*
Ik wil het best lezen. Vind gewoon dat je zo reageert en dan mag ik dat ook best melden. Ben zelden nog negatief, maar als ik dat hier niet zou zeggen dan zou ik nooit meer ergens eerlijk kunnen zijn terwijl het negatief is.

Je laat haar het maar uitmaken na veelvuldig vragen. Klinkt als een leuk gesprek zeg. En dan de rest. Wil je niet neerhalen, maar als iemand zich echt als een kind gedraagt zou jij het die persoon ook vertellen toch neem ik aan?
pi_186108604
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:56 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik wil het best lezen. Vind gewoon dat je zo reageert en dan mag ik dat ook best melden. Ben zelden nog negatief, maar als ik dat hier niet zou zeggen dan zou ik nooit meer ergens eerlijk kunnen zijn terwijl het negatief is.

Je laat haar het maar uitmaken na veelvuldig vragen. Klinkt als een leuk gesprek zeg. En dan de rest. Wil je niet neerhalen, maar als iemand zich echt als een kind gedraagt zou jij het die persoon ook vertellen toch neem ik aan?
Wat een onzin. TS was gewoon gek op deze meid en door hun eerdere serieuze gesprekken had hij bepaalde verwachtingen. Die zij ineens compleet de andere kant op gooit.

Tuurlijk voelt hij zich kut en ik snap dat hij het haar wilde horen zeggen. Zij maakte uiteindelijk de definitieve stap om er mee te stoppen. Dat kan ook rust geven ipv onzekerheid als er twijfelachtig word opgehangen.
pi_186108636
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:05 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]

Wat een onzin. TS was gewoon gek op deze meid en door hun eerdere serieuze gesprekken had hij bepaalde verwachtingen. Die zij ineens compleet de andere kant op gooit.

Tuurlijk voelt hij zich kut en ik snap dat hij het haar wilde horen zeggen. Zij maakte uiteindelijk de definitieve stap om er mee te stoppen. Dat kan ook rust geven ipv onzekerheid als er twijfelachtig word opgehangen.
Hoezo is dat nou weer onzin dan? Elke normale volwassene maakt een relatie gewoon uit als hij er klaar mee is. Hij wist dat een relatie er niet inzit en wil haar er lekker mee opzadelen om het definitief uit te maken in een telefoongesprek. Wat is daar niet kinderlijk aan? Nog afgezien van het elke dag 1 a 2 uur bellen/appen en het constante gepraat over tissues en huilen
pi_186108690
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:47 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

:') :')

volgens mij heb ik ook duidelijk aangegeven dat ze mij en mijn atheïsme moet accepteren en als ze dat niet doet moet zeggen dat er geen toekomst is wat ze ook heeft gedaan. Wat heb ik dan in het midden gelaten? :') :')

Ik moet wel zeggen dat jij echt steeds meer op mij overkomt als een stoere zolderkamer autist :')
Zoals ik al zei heb je 2 keuzes. Bekeren of er in mee gaan, of niet bekeren en haar LATEN gaan. Niet WACHTEN totdat zij het uitmaakt met je. Je legt bij wijze van spreke je hoofd op het hakblok, en smeekt haar de boel af te kappen.

Er zijn genoeg fucked up mensen op deze wereld, en jij hebt ervoor gekozen om met eentje in zee te gaan. Had je duidelijkere standaarden gehad, dan was het nooit zover gekomen en had je je biezen zelf al gepakt. Nu voelt het dus alsof jij slachtoffer bent van haar, maar in feite doe je het jezelf aan. Zoals ik al zei: wat zij doet is niet zo relevant, iemand kan fucked up zijn of niet. Het gaat erom wat JIJ daarmee doet. Snap je hem nu?

Oja, ik ben vast een absolute autist. Maar wel eentje die weg kan lopen van een vrouw die niet bevalt.
pi_186108695
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:08 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Hoezo is dat nou weer onzin dan? Elke normale volwassene maakt een relatie gewoon uit als hij er klaar mee is. Hij wist dat een relatie er niet inzit en wil haar er lekker mee opzadelen om het definitief uit te maken in een telefoongesprek. Wat is daar niet kinderlijk aan? Nog afgezien van het elke dag 1 a 2 uur bellen/appen en het constante gepraat over tissues en huilen
Exact.
  maandag 8 april 2019 @ 21:12:06 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186108706
quote:

[..]

Ben ik niet met je eens.
  maandag 8 april 2019 @ 21:20:26 #72
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186108868
quote:

[..]

Als de ander opeens ergens een probleem van maakt en vervolgens een ultimatum stelt waar ik weiger aan te voldoen dan mag ik toch best zeggen tegen haar dat ze het dan uit moet maken? of denk je werkelijk dat als ze dat geweigerd had dat ik het niet had gedaan? :')

Dat wij 1 a 2 uur per dag appten/belden is gwn een persoonlijke keuze beetje kinderachtig dat je daar over valt man :')

dat over die tissues was gewoon een grapje maar aan je zuurheid te zien snap ik dat dat zo niet over kwam :*

en sinds wanneer mogen mannen niet meer huilen :') voor jou informatie heb ik na dat gesprek idd even gehuild ja, niks mis mee of past dat niet in je wanna be alpha plaatje van een man? :{w
pi_186109000
Prima, hoop dat het voor je werkt. Zei alleen dat ik het kinderlijk gedrag vind. Meningen kunnen verschillen
pi_186109946
Ach, wat rot.

Met je hoofd weet je dat je het niet gaat winnen, maar aan den lijve moeten ondervinden is twee.
Somebody that I used to know
pi_186110166
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:25 schreef phoenyx het volgende:
Prima, hoop dat het voor je werkt. Zei alleen dat ik het kinderlijk gedrag vind. Meningen kunnen verschillen
Inderdaad ^O^

Vind het zelf ook wel wat vreemd dat je (TS) maar door bleef drukken terwijl je al prima wist dat het niet ging werken. Ik had het gewoon zelf uitgemaakt op het moment dat ik merk dat we niet op een lijn zitten. Perse willen dat de andere partij de woorden zegt snap ik niet zo, maar ieder zo zn mening inderdaad.

Ik vind het overigens wel kut voor je TS, veel sterkte en zo, zoiets is gewoon zuur.
  maandag 8 april 2019 @ 22:33:57 #76
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186110393
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad ^O^

Vind het zelf ook wel wat vreemd dat je (TS) maar door bleef drukken terwijl je al prima wist dat het niet ging werken. Ik had het gewoon zelf uitgemaakt op het moment dat ik merk dat we niet op een lijn zitten. Perse willen dat de andere partij de woorden zegt snap ik niet zo, maar ieder zo zn mening inderdaad.

Ik vind het overigens wel kut voor je TS, veel sterkte en zo, zoiets is gewoon zuur.
ja kut blijft het zeker daarvoor maakt het niet uit wie het nou uiteindelijk zegt
pi_186110429
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:26 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

gefrustreerde moslim gespot, droeftoeter :')
Moslim? Hoe kom je daar nou bij?
  maandag 8 april 2019 @ 22:38:29 #78
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186110494
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:35 schreef loni55 het volgende:

[..]

Moslim? Hoe kom je daar nou bij?
Het eerste woord wat je gebruikt is mongool :') en je reageerde op het feit dat ik wat vond van de geloofsbeleving van haar. Dit doen meestal mannelijke moslims die het niet kunnen verkroppen dat een kafir met een moslim meisje gaat (of ging in dit geval) :')

kan er naast zitten hoor maar zo kwam je over ;)
pi_186110683
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:38 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]

Het eerste woord wat je gebruikt is mongool :') en je reageerde op het feit dat ik wat vond van de geloofsbeleving van haar. Dit doen meestal mannelijke moslims die het niet kunnen verkroppen dat een kafir met een moslim meisje gaat (of ging in dit geval) :')

kan er naast zitten hoor maar zo kwam je over ;)
Je gebruikt een usernaam met mongool erin dus vandaar dat ik het gebruikte. Daarnaast ik zeg dat omdat je dingen erbij haalt die er niet toedoen. Ik vind homoseksuele relaties ook prima maar ik hoef er zelf geen. Dat is precies hoe het met haar is. Ze vindt het prima dat haar vriendin een vriend heeft die geen moslim is maar zelf wil ze dat niet. Aan je dus om te beslissen of je dat wil of niet.
  maandag 8 april 2019 @ 22:49:51 #80
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186110737
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je gebruikt een usernaam met mongool erin dus vandaar dat ik het gebruikte. Daarnaast ik zeg dat omdat je dingen erbij haalt die er niet toedoen. Ik vind homoseksuele relaties ook prima maar ik hoef er zelf geen. Dat is precies hoe het met haar is. Ze vindt het prima dat haar vriendin een vriend heeft die geen moslim is maar zelf wil ze dat niet. Aan je dus om te beslissen of je dat wil of niet.
Nou klinkt het allemaal wat logischer, mijn excuses :*
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 01:05:46 #81
441859 crew  Lenny77
pi_186112938
Sterkte BaksteenMongool..
Misschien maar goed dat het zo gelopen is. Jammer natuurlijk ook wel, de omslag is erg groot!
En ik begrijp de opmerkingen hier ergens wel dat het een beetje kinderachtig is, maar ik sta wel achter jouw beslissing.
Het is net goed dat ze het echt moest zeggen in mijn ogen! Want zij heeft hem tegen de muur gezet en als hij het dan had uitgemaakt, dan was zij het slachtoffer dat door de goddeloze in de steek is gelaten voor haar geloof. Nu heeft ze zelf moeten beslissen dat het geloof voor gaat tov hem. Het is HAAR keuze nu.
Ik kan het niet zo goed uitleggen en mss is mijn uitleg al even kinderachtig.. En dan ben ik al 41! Maar ik begrijp wel wat ie heeft gedaan.
pi_186113080
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:47 schreef DaggerOne het volgende:
Ik zeg alleen dat ALS je haar op andere gedachten probeert te brengen, je bezig bent met manipulatie.
:')
pi_186113147
Waarom niet proberen TS?

Is het niets voor jou en zij wilt niet dan zijn er genoeg andere vrouwen.
pi_186113172
Tja 'omdat het in de koran staat' is overduidelijk bullshit gezien alle andere dingen die ook in de koran staan waar ze zich niet aan houdt. Maar ja inderdaad zijn die misschien makkelijker te verbergen. In ieder geval heeft het geen zin om in zulke absolute lijnen te denken als bepaalde moslimfundamentalisten en mensen in dit topic doen. Er zijn ontelbaar veel moslims die zich niet aan alle regels van hun geloof houden net als ontelbare christenen en joden dus de mogelijkheid bestaat best dat je iemand daarvan kan overtuigen.

Helaas wel een beetje mosterd na de maaltijd gezien TS haar net tot een keuze heeft gedwongen en dat niet zo goed is afgelopen :P (en het kan natuurlijk best dat dat in haar geval uiteindelijk ook onvermijdelijk was, mijn punt is alleen dat je dat niet weet)
pi_186114773
Ik beperk me tot je alle sterkte toe te wensen die je nu nodig hebt. De zon zal wel weer gaan schijnen boven je hoofd maar daar heb je op dit moment nog niet zo veel aan.

Heel veel sterkte met je toch wel onverwachte verlies @BaksteenMongool
pi_186114947
Sterkte. Hoop dat uiteindelijk de mooie zaken aan deze ervaring en aan je relatie beklijven.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:18:44 #88
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186114978
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 01:05 schreef Lenny77 het volgende:
Misschien maar goed dat het zo gelopen is. Jammer natuurlijk ook wel, de omslag is erg groot!
En ik begrijp de opmerkingen hier ergens wel dat het een beetje kinderachtig is, maar ik sta wel achter jouw beslissing.
Het is net goed dat ze het echt moest zeggen in mijn ogen! Want zij heeft hem tegen de muur gezet en als hij het dan had uitgemaakt, dan was zij het slachtoffer dat door de goddeloze in de steek is gelaten voor haar geloof. Nu heeft ze zelf moeten beslissen dat het geloof voor gaat tov hem. Het is HAAR keuze nu.
Ik kan het niet zo goed uitleggen en mss is mijn uitleg al even kinderachtig.. En dan ben ik al 41! Maar ik begrijp wel wat ie heeft gedaan.
Eigenlijk haal je me de woorden uit de mond met betrekking tot waarom ik het graag wilde dat zij het zou zeggen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:20:12 #89
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186114994
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:55 schreef nanuk het volgende:
Ik beperk me tot je alle sterkte toe te wensen die je nu nodig hebt. De zon zal wel weer gaan schijnen boven je hoofd maar daar heb je op dit moment nog niet zo veel aan.

Heel veel sterkte met je toch wel onverwachte verlies @:BaksteenMongool
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:15 schreef TserrofEnoch het volgende:
Sterkte. Hoop dat uiteindelijk de mooie zaken aan deze ervaring en aan je relatie beklijven.
dankjewel heren
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:55:28 #90
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186115413
Ik had al eerder de eer aan mijzelf gehouden, maar iedereen staat anders in het leven en jij bent nog een stuk jonger dan ik dus begrijpelijk hoe je gehandeld hebt.

Het doet misschien pijn, want ongemerkt ontstaat in je hoofd toch een bepaald droombeeld voor de toekomst wat je met haar gehad zou willen hebben en dat gaat niet meer door. Je liefde werd beantwoord en dat versterkte deze droom, je verwachtingen, hoe zeer je misschien ook bewust probeert helder te blijven. Onlangs zelf nog aan den lijve ondervonden helaas, dat valt dan even in duigen en is dan ineens voorbij. Wat klote, wat zonde, het had dit en dit kunnen zijn samen.

Sterkte dus er mee, door gaan met het leven dit is zeker wel voor het beste.
pi_186115488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 01:25 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]

pi_186122085
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:35 schreef BaksteenMongool het volgende:
hallo allemaal,

Tijdens mijn Erasmus (halfjaar studeren in het buitenland) in Polen heb ik een hele leuke meid ontmoet. Dit meisje is Turks en we hadden meteen een goede klik. Na veel appen, praten en dansen bleek het allemaal toch wel erg leuk en kregen we ook een relatie die wij min of meer hebben doorgezet nadat wij allebei uit Polen weggingen (ik terug naar NL zij terug naar TR).

Tijdens het halfjaar konden we erg goed met elkaar praten over gevoelige onderwerpen zoals religie (zij moslim, ik atheist) en over politiek (ik vind Turkse politiek interessant). Voor een moslim heeft zij liberale standpunten, ze drinkt alcohol, geen hoofddoek en heeft wel eens varken geprobeerd. (wist ze niet maar kon ze wel om lachen) Oftewel dikke prima dus wat dit betreft.

Nu wij terug in ons eigen land zijn appen wij iedere dag wel een uurtje tot max 2 uur. Ook al afspraken gemaakt over elkaar weer zien en ik ging er langzaam echt in geloven dat dit ook echt zou gebeuren. Echter heeft ze nu dus in de Koran gelezen dat ze een ongelovige wordt als ze trouwt met een ongelovige (zoals ik dus) hier zit ze heel erg mee en uiteindelijk heeft ze mij gisteravond min of meer de optie gegeven om te bekeren of het af te breken al zei ze dat niet zo duidelijk.

Tijdens ons verblijf in Polen hebben we het hier nog over gehad en ze zei toen dat mijn geloof (of het gebrek er aan) niet van belang was en ik zei ook dat ik haar nooit zou proberen te bekeren naar iets anders. Echter was ze dus niet op de hoogte van die passage in de Koran (ik overigens wel).

Ik ben er nu heel verdrietig over en weet niet wat te doen, ik hou echt van haar maar we hebben dit dus al besproken en het feit dat ik nu min of meer gedwongen wordt om te bekeren staat echt haaks op alles waar ik voor sta. We hebben gisteren tot 04:00 gepraat en vandaag spreek ik haar weer om 16:00 maar ik weet nu echt niet wat te doen.... Wat vinden jullie van deze situatie? en wat zouden jullie doen?
Varkensvlees gegeten en hierom gelachen? En jezelf dan moslim noemen :') :')
Begin trouwens maar alvast met sparen voor je( turkse ) bruiloft ( die jij MOET betalen ) gaat je minimaal 15K kosten ~O>
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 18:00:56 #93
441859 crew  Lenny77
pi_186122769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:10 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Begin trouwens maar alvast met sparen voor je( turkse ) bruiloft ( die jij MOET betalen ) gaat je minimaal 15K kosten ~O>
Het is uit... :{
pi_186124395
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het is uit... :{
TS weet wel dat het uit is.. geen reden om het extra in te wrijven Lenny
pi_186126690
Is het uit?
Goed.
Nooit veranderen voor een vrouw.
En al helemaal niet bekeren tot een religie voor een vrouw.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 21:48:36 #96
441859 crew  Lenny77
pi_186127468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:28 schreef phoenyx het volgende:

[..]

TS weet wel dat het uit is.. geen reden om het extra in te wrijven Lenny
Dat was een antwoord op thunderOx...
Niet om het er in te wrijven bij ts.
  woensdag 10 april 2019 @ 09:03:47 #97
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186132648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:10 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

15K... Turkse lira misschien :') is maar zo'n 2500 euro :')

Maar zoals je al gelezen heeft maakt het toch niet uit want het is idd uit.
pi_186132681
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 01:05 schreef Lenny77 het volgende:
Zie deze nu pas, maar zeer mee eens. #teamLenny77
Somebody that I used to know
pi_186132714
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:35 schreef BaksteenMongool het volgende:
hallo allemaal,

Überhaupt de stelling poneren: bekeren of oprotten laat al zien dat ze helemaal niet gematigd is.

Ik persoonlijk vind het bekeren naar de islam dan buiten ongelofelijk dom ook nog eens landverraad en zou het dus nooit doen, voor geen enkel mokkel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186132766
quote:

[..]
en elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
De bekering als eis stellen zeker niet? :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')