quote:Op maandag 8 april 2019 11:40 schreef DaggerOne het volgende:
Ja, dat moet je dus helemaal zelf bepalen. Je opties zijn duidelijk:
1. Bekeren en met haar gaan
2. Niet bekeren en haar laten gaan.
Een andere optie is er niet, dus wat wil je precies horen? Ga haar vooral niet proberen om te praten, want dan ben je aan het manipuleren.
Zij moet voor zichzelf bepalen wat zij vindt, maar volgens mij heeft ze dat min of meer al gedaan.
Damn right.quote:Op maandag 8 april 2019 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zij laat al wel weten dat ze haar geloof boven jou stelt. Nu ligt de bal bij jou. Ik zou jezelf nooit veranderen, niet omdat iemand anders dat wil. Dat zou niet nodig hoeven te zijn voor een gelijke relatie. Wees wie je bent, daar moet een eventuele partner het mee doen. Het is duidelijk dat zij daar geen genoegen voor neemt. Dus wil je echt op zo’n manier een relatie beginnen? Jij vraagt haar ook niet om te veranderen.
Maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou natuurlijk.
Dit is dus ook wat mij zo tegenstaat, hierin is ze dus erg liberaal en zequote:Op maandag 8 april 2019 11:49 schreef DeTolk het volgende:
OK, dus ze drinkt alcohol, ze heeft varkensvlees gegeten, maar hier struikelt ze over?
Gelukkig heb je daar zelf ook al over nagedacht.quote:Op maandag 8 april 2019 12:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dit is dus ook wat mij zo tegenstaat, hierin is ze dus erg liberaal en ze
heeft notabene ook nog een vriendin die in het buitenland getrouwd is
met een niet moslim wat ze wel prima vind...
hoe bedoel je?quote:Op maandag 8 april 2019 12:08 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Gelukkig heb je daar zelf ook al over nagedacht.
Ja die zaken verstop je wat makkelijker voor familie. Een man die haram is niet.quote:Op maandag 8 april 2019 11:49 schreef DeTolk het volgende:
OK, dus ze drinkt alcohol, ze heeft varkensvlees gegeten, maar hier struikelt ze over?
Het maakt niks uit of hetgeen zij doet consequent is aan haar geloof. Dat is aan haar en daar moet jij je niet mee bezighouden.quote:Op maandag 8 april 2019 12:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Mongool wat maakt dat uit? Je hebt een keuze en thats it. Bekeren of wegwezen.quote:Op maandag 8 april 2019 12:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Dit antwoord ben ik het mee eens.quote:Op maandag 8 april 2019 13:01 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Het maakt niks uit of hetgeen zij doet consequent is aan haar geloof. Dat is aan haar en daar moet jij je niet mee bezighouden.
Waar jij je druk om moet maken is de keuze die zij je stelt: namelijk bekeren of niet. De rest is niet jouw business, en elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
Tig keer per week? Meeste 'conservatievere' moslims zijn er in ieder geval voor het vrijdagsgebed. Soms vaker, maar heeft ook te maken omdat moskeeën vaak gemeenschapscentra zijn, bv. kapper, supermarkt, danscursus, huiswerkbegeleiding etc in begrepen zijn. Haram eten, je bedoelt 'halal eten'.quote:Op maandag 8 april 2019 13:14 schreef TomStall het volgende:
[..]
Dit antwoord ben ik het mee eens.
Ik zou het overigens niet pikken om zo voor een keuze gesteld te worden. Valt bij mij gewoon af dan. Doet even pijn maar voorkomt je veel ellende op de lange termijn. Als zij onder druk van familie of geloof jou voor een ultimatum stelt tsja, zou jij dat haar aan doen? Is dat liefde wat je ontvangt van haar? Waar gaat het eindigen bij je bekering, of zo veel keer per week naar de moskee, haram eten en drinken, niet-gelovigen zoals misschien je vrienden en familie uiteindelijk ook de wang toe keren etc etc?
Het verlangen te bekeren is niet manipulatie?quote:Op maandag 8 april 2019 13:01 schreef DaggerOne het volgende:
elke vorm van haar ompraten is manipulatief gedrag.
gefrustreerde moslim gespot, droeftoeterquote:Op maandag 8 april 2019 13:14 schreef loni55 het volgende:
[..]
Mongool wat maakt dat uit? Je hebt een keuze en thats it. Bekeren of wegwezen.
wordt een beetje met twee maten gemeten heb ik het idee iddquote:Op maandag 8 april 2019 13:26 schreef nanuk het volgende:
[..]
Het verlangen te bekeren is niet manipulatie?
Wat wil je nu horen van ons?quote:Op maandag 8 april 2019 13:27 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
wordt een beetje met twee maten gemeten heb ik het idee idd
helaas voor jou zit je er naast, ik snap ook wel wat ze doet en zal daar om 3 uur ook wat van zeggen dit topic is deels geopend als uitlaatklep en omdat ik graag de meningen van anderen hoor om misschien wat dingen eruit te pakken of niet, welkom op een forum DaggerOnequote:Op maandag 8 april 2019 13:29 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Wat wil je nu horen van ons?
Wat zij doet is niet relevant. Hoe jij erop reageert en wat je daarmee doet, wel.
Zij heeft haar keuze gemaakt, en het is aan jou om te kiezen. Je opties zijn duidelijk. Maar ik krijg de indruk dat je dit niet kunt verkroppen en haar op andere gedachten wil brengen.
quote:Op maandag 8 april 2019 13:31 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
helaas voor jou zit je er naast, ik snap ook wel wat ze doet en zal daar om 3 uur ook wat van zeggen dit topic is deels geopend als uitlaatklep en omdat ik graag de meningen van anderen hoor om misschien wat dingen eruit te pakken of niet, welkom op een forum DaggerOne![]()
daarnaast kom je in al je posts in dit topic nogal passief agressief over waarom is dat?
Volgens mij vraag je juist om advies, er staat nergens dat dit een uitlaatklep is.quote:Wat vinden jullie van deze situatie? en wat zouden jullie doen?
Kijk anders even naar de post van TserrofEnoch, misschien leer je er wat van. Je hebt hier nou 3x wat gepost en het is allemaal in de zin van: "wat wil je nou?", "ga haar niet manipuleren". Ik heb nooit gezegd dat ik dat ga doenquote:Op maandag 8 april 2019 13:33 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij vraag je juist om advies, er staat nergens dat dit een uitlaatklep is.
Vervolgens krijg je een duidelijk advies, en is het passief-aggressief? Weet je wel wat deze term inhoudt?
Zo zijn gelovige, gaat je dit tegen staan maak dan dat je weg komt.quote:Op maandag 8 april 2019 12:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |