Ik denk inderdaad dat de overheid daar niks op weet te verzinnen .quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgens dat principe zou dan honderd man bij elkaar voor 1 auto aan wegenbelasting inleggen.
het lijkt mij dat als je zo'n programma kostendekkend hebt, dat dit alleen voordelig is voor mensen die een enkele keer een auto nodig hebben.
Voordeel is dat zo'n auto de hele dag op pad kan zijn. Terwijl jij op je werk bent, vervoert die auto ondertussen weer andere mensen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgens dat principe zou dan honderd man bij elkaar voor 1 auto aan wegenbelasting inleggen.
het lijkt mij dat als je zo'n programma kostendekkend hebt, dat dit alleen voordelig is voor mensen die een enkele keer een auto nodig hebben.
We rijden vrijwel allemaal al rond met "kastjes" in onze auto's.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
ach er is toch maar 1 manier om kilometerheffing op te leggen en dat is aan de pomp.
hoe dat dan met elektrische auto's moet weet ik niet maar die ontspringen de dans vast wel weer.
een kastje in je auto .... dat gaat er niet in bij de Nederlander. niet alleen vanwege privacy
Ik wil nietsquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe wil je dan kilometerheffing uitvoeren.
als dat met mijn eigen device mag dan ben ik voor. denk niet dat ik dan veel hoef te betalen.
quote:Waymo, the driverless car unit of Google’s parent company Alphabet, has launched a driverless taxi service to the public for the first time.
The new service will first be offered in Phoenix, Arizona, as Alphabet looks to finally transform its robot driving unit into a revenue-generating business.
Waymo said it will start offering the taxis within the next few weeks to anyone who downloads their app and wants a lift within the 50 square mile area of Phoenix.
The vehicle upon which the technology is built into has changed considerably over the years. In 2015, Waymo was relying on the Beetle-esque “Firefly”. Now the company uses a Chrysler Pacifica minivan to offer lifts.
The company started testing a fully driverless ride service in Phoenix some three years ago. Between five and 10 percent of rides through its service so far in 2020 have been taken in fully driverless vehicles by an exclusive group of riders who signed non-disclosure agreements.
“We’ve been gathering key learnings from these riders on how to optimize our driverless service experience and continuously improve it,” it said in a blog post on Thursday.
“We also began to offer more people access to our public Waymo One service, with a vehicle operator monitoring the ride.”
The company added that all of its vehicles would be fully driverless “in the near term”.
During a conference call Waymo chief executive John Krafcik did not reveal when the company would expand beyond Phoenix, but said he would “love” to bring it to California.
In December, the Alphabet-owned firm snapped up UK start-up Latent Logic as part of its plans to launch its first European research hub in Oxford.
Latent, set up by Oxford academics, builds highly-realistic simulations of roads and cars that can be used to train AI software for driverless vehicles.
Earlier this year, Waymo raised more than $3bn (£2.28bn), largely from outside investors. The launch of the driverless service has allowed it to get a jump on rivals, who have yet to offer the service to the public.
Both Amazon and Uber have also invested heavily in automated vehicles, however the latter was hit with a set back by a fatal accident that involved a test vehicle in 2018.
Natuurlijk heb ik het filmpje bekeken, ik post alleen filmpjes die ik heb bekeken en als ze de moeite waard zijn voor dit topic.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb je het filmpje bekeken? Er staat dat de eerste proef met taxi's zonder bestuurder is gestopt omdat er een voetganger was doodgereden.
Zoiets als dat de Stint verboden is en een ander bedrijf met hetzelfde idee is gekomen.
Er zullen nog meer fouten en ongelukken plaatsvinden met autonoom auto. Dus ik vind dat men gewoon door moet testen en blijven ontwikkelen. Auto moet gewoon leren objecten herkennen en maatregel nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik het filmpje bekeken, ik post alleen filmpjes die ik heb bekeken en als ze de moeite waard zijn voor dit topic.
Dat ongeluk met die voetganger is van 2,5 jaar terug en dat betrof een Uber, niet Waymo en alleen de proef met Uber is (hangende het onderzoek) destijds tijdelijk gestopt.
Waymo is al sinds 2005 bezig, is van Google. Daarnaast zijn er nog enkele bedrijven (waaronder Zoox van Amazon) bezig met autonome auto's.
Overigens is het ongeluk met die voetganger nogal bijzonder, het was niet bij een oversteekplaats maar op een random plek met dubbele banen waar auto's zo'n 70km/u reden.
Bovendien was de bestuurder met haar telefoon bezig, terwijl zij had moeten ingrijpen. Er zat niet voor niets een bestuurder, aangezien Uber nog aan het testen was en het dus nog geen foutloos zelfrijdende auto is.
De fouten ontstaan als de zelf-rijdende auto wat ouder is. dan zal een tweede of derde eigenaar zelf een reparatie gaan uitvoeren zonder de boel daarna te kalibreren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zullen nog meer fouten en ongelukken plaatsvinden met autonoom auto. Dus ik vind dat men gewoon door moet testen en blijven ontwikkelen. Auto moet gewoon leren objecten herkennen en maatregel nemen.
Dat is ook de mogelijkheid. We moeten straks ook leren omgaan met zelfrijdend auto. Ook kan er een soort APK-kalibreren komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De fouten ontstaan als de zelf-rijdende auto wat ouder is. dan zal een tweede of derde eigenaar zelf een reparatie gaan uitvoeren zonder de boel daarna te kalibreren.
Het hele idee achter dit topic is juist dat autobezit afneemt naarmate er meer-en-meer autonome auto's op de weg komen, waardoor particulieren er niet zo snel 1 zullen bezitten (zie ook de OP).quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De fouten ontstaan als de zelf-rijdende auto wat ouder is. dan zal een tweede of derde eigenaar zelf een reparatie gaan uitvoeren zonder de boel daarna te kalibreren.
Hoe is dat uiteindelijk verlopen. Ik bedoel, als je een aanrijding hebt dan vul je samen het Europees schadeformulier in. kunnen zelf-rijdende auto's ook zelf het schadeformulier invullen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat is ook de mogelijkheid. We moeten straks ook leren omgaan met zelfrijdend auto. Ook kan er een soort APK-kalibreren komen.
Vergeet ook niet dat in die filmpje in donker omgeving afspeelde. De bestuurders had dat ook niet kunnen voorkomen. Ze zag het pas op aller laatste moment aan te komen. Hard remmen zouden de fietser niet gered.
De sensoren konden wel. Maar toch.
Als auto's level 5 zelf rijden en er geen stuurwiel meer in zit, dan draait de fabrikant op voor de aansprakelijkheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe is dat uiteindelijk verlopen. Ik bedoel, als je een aanrijding hebt dan vul je samen het Europees schadeformulier in. kunnen zelf-rijdende auto's ook zelf het schadeformulier invullen?
gaat de fabrikant opdraaien voor de schuld?
Het idee achter de zelfrijdende auto's is juist dat ze een heel sober interieur krijgen dat makkelijk reinigbaar is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
in 2020 is de occasionverkoop helemaal los gegaan. blijkbaar wilt niemand met een doekje voor je smoel reizen.
leen- of deelauto's. niets voor mij. je hebt van die mensen die uit hun neus iets halen en dat achterlaten op je dashboard. geef mij maar mijn eigen auto.
Ik probeer te begrijpen wat je reactie te maken heeft met het topic.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:55 schreef BoneThugss het volgende:
De prius is onderhand meer dan 20 jaar oud. Zolang VAG en Toyota beide alleen al 10 miljoen auto's op fossiele brandstoffen produceren zie ik het allemaal niet gebeuren eerlijk gezegd.
Vanaf 2030 mogen men alle nieuwe auto met alleen elektrische, waterstof aandrijving te kopen. Dus vanaf 2030 zullen fabrikanten juist meer elektrische of waterstof gaan produceren. Tot met 2030 zullen ze nog wel benzine en diesels blijven produceren voor Europa. Pas in 2050 is de verkoop van benzine en diesel aan de banden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:55 schreef BoneThugss het volgende:
De prius is onderhand meer dan 20 jaar oud. Zolang VAG en Toyota beide alleen al 10 miljoen auto's op fossiele brandstoffen produceren zie ik het allemaal niet gebeuren eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |