Ik doe voorlopig nog wel even zelf gas, remmen, schakelen en sturen in mijn midlifcrisisspeeltje met benzinemotorquote:Op maandag 13 september 2021 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de maximumsnelheid zelf instellen met het rechterdraaiwiel op het stuur.
Of hij nu nog borden negeert weet ik niet maar als je het gas zelf intrapt kan je er natuurlijk ook overheen.
Lijkt me niet iets wat uiteindelijk een probleem zal blijven in FSD, zeker niet omdat het ook borden leest (en anders kan terugvallen op een database).
Dit is en blijft natuurlijk een testversie, onder alle gevallen ben je zelf nog verantwoordelijk voor de veiligheid en snelheid.
Vanaf 10.1 of 10.2 gaan ze ook meer "stacks" samenvoegen, nu heb je op de snelweg bijvoorbeeld nog andere software dan op lokale wegen of bij het inparkeren. Dat moet uiteindelijk allemaal 1 versie zijn, met hetzelfde "brein" dat rijdt.
Hoe indrukwekkend de vorderingen ook zijn, dat lijkt me voorlopig wel het veiligstquote:Op maandag 13 september 2021 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik doe voorlopig nog wel even zelf gas, remmen, schakelen en sturen in mijn midlifcrisisspeeltje met benzinemotor
quote:Deelauto's worden nauwelijks gebruikt: verwachte populariteit is uitgebleven
Deelauto’s zouden leiden tot minder autobezit, maar niets is minder waar. Ze worden nauwelijks gebruikt. Bijna een miljoen mensen hebben zich ooit ingeschreven bij een deelautodienst, maar 80 procent gebruikt vervolgens nooit zo’n deelauto.
[..]
Een verklaring voor het gebrek aan belangstelling voor deelauto's is de prijs, vermoedt Marco van Burgsteden van Crow. Wie bijvoorbeeld met een Greenwheels-auto een dagje naar een vriend wil die 100 kilometer verderop woont is bijna 120 euro kwijt. ,,Maar de verborgen kosten van het bezit van een eigen auto zijn ook hoog. Als je één keer in de maand die rit moet maken, is een deelauto al voordeliger. De op het eerste gezicht hoge kosten van het gebruik van een deelauto maken dat zo’n voertuig niet zomaar voor ieder klein ritje wordt gebruikt.’’
Ik denk dat het bedoelde ritje eens per week met de deelauto al voordeliger is dan een auto bezitten. Maar zo voelt het niet natuurlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een verklaring voor het gebrek aan belangstelling voor deelauto's is de prijs, vermoedt Marco van Burgsteden van Crow. Wie bijvoorbeeld met een Greenwheels-auto een dagje naar een vriend wil die 100 kilometer verderop woont is bijna 120 euro kwijt. ,,Maar de verborgen kosten van het bezit van een eigen auto zijn ook hoog. Als je één keer in de maand die rit moet maken, is een deelauto al voordeliger. De op het eerste gezicht hoge kosten van het gebruik van een deelauto maken dat zo’n voertuig niet zomaar voor ieder klein ritje wordt gebruikt.’’
Nee, ik geloof dat Lyft ook links en rechts ingehaald wordt. Maar wat dat aangaat kan ik ook alleen maar wat youtube-kanalen na papegaaien waar wellicht mensen achter zitten met eigen belangen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:58 schreef Tijn het volgende:
Ja, hoe gaat het met die zelfrijdende auto's eigenlijk? Ik zag net dit plaatje dat Lyft had gemaakt eind 2016:
[ afbeelding ]
Zitten ze een beetje op schema?
Dat.quote:Op woensdag 17 november 2021 08:10 schreef daNpy het volgende:
25.000 euro schade als een catalysator van 1500 gestolen/ beschadigd wordt?
Crimineel gedrag maar dat bedrag is met 10 hele dikke pennen geschreven.
Zo'n Pripus is gewoon hybride. En daar zal de ICE ook aan uitstoot moeten voldoen gok ik.quote:Op woensdag 17 november 2021 08:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat.
Daarnaast zit er onder zo'n elektrische zelfrijdende auto vast geen katalysator meer
Dat soort schema's wordt zelden gehaald, Pareto haalt ze altijd weer in.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:58 schreef Tijn het volgende:
Ja, hoe gaat het met die zelfrijdende auto's eigenlijk? Ik zag net dit plaatje dat Lyft had gemaakt eind 2016:
[ afbeelding ]
Zitten ze een beetje op schema?
Hmm?quote:Op woensdag 17 november 2021 08:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo'n Pripus is gewoon hybride. En daar zal de ICE ook aan uitstoot moeten voldoen gok ik.
Die elektromotoren zit lekker veel koper in. Dat is ook wat waardquote:Op woensdag 17 november 2021 08:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm?
Wat ik bedoel: die zelfrijdende auto's zijn straks allemaal elektrisch, die hebben geen katalysator meer.
Ja, alleen lukt dichtlassen en terugrijden dan niet echtquote:Op woensdag 17 november 2021 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die elektromotoren zit lekker veel koper in. Dat is ook wat waard
Met 11 auto's die allen 2000 tot 2500 euro schade hebben is dat best wel een reëel bedrag denk ik.quote:Op woensdag 17 november 2021 08:10 schreef daNpy het volgende:
25.000 euro schade als een catalysator van 1500 gestolen/ beschadigd wordt?
Crimineel gedrag maar dat bedrag is met 10 hele dikke pennen geschreven.
Ah, zo had ik het niet gelezen idd.quote:Op woensdag 17 november 2021 08:31 schreef qajariaq het volgende:
Met 11 auto's die allen 2000 tot 2500 euro schade hebben is dat best wel een reëel bedrag denk ik.
Netjes hoor, ik vind dergelijke ritjes erg inspannend omdat je werkelijk overal rekening mee moet houden. Alleen niet zo netjes om die andere auto te blokkeren terwijl er ruimte zat was iets naar voren te rijden.quote:
Als autonoom rijden toegelaten wordt, zal een verzekeringsmaatschappij dat op zich niet zo makkelijk meer kunnen weigeren lijkt me. Als er minder ongevallen zijn, zullen ze het zelfs aanmoedigen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik vind dergelijke ritjes erg inspannend omdat je werkelijk overal rekening mee moet houden. Alleen niet zo netjes om die andere auto te blokkeren terwijl er ruimte zat was iets naar voren te rijden.
Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid, in een beta is de chauffeur uiteraard volledig aansprakelijk voor schade. Maar is al uitgevochten hoe dat uiteindelijk geregeld gaat worden?
een zelfrijdende auto zou gewoon wraak kunnen nemenquote:Op woensdag 17 november 2021 08:31 schreef qajariaq het volgende:
Een zelfrijdende taxi heeft ongetwijfeld een tracking systeem. Een evt dief of vandaal is dan wel weer op te sporen.
[..]
Een verzekeringsmaatschappij zal altijd gaan voor de makkelijkste manier om niet te hoeven betalen. En een particulier aansprakelijk stellen is veel makkelijker dan een bedrijf aansprakelijk stellen. Dus ga er maar rekening mee houden dat jij als 'bestuurder' gewoon aansprakelijk blijft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als autonoom rijden toegelaten wordt, zal een verzekeringsmaatschappij dat op zich niet zo makkelijk meer kunnen weigeren lijkt me. Als er minder ongevallen zijn, zullen ze het zelfs aanmoedigen.
In level 4 en 5 voertuigen zit niet eens meer noodzakelijk een stuur en pedalen en je bent dus ook geen bestuurder.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een verzekeringsmaatschappij zal altijd gaan voor de makkelijkste manier om niet te hoeven betalen. En een particulier aansprakelijk stellen is veel makkelijker dan een bedrijf aansprakelijk stellen. Dus ga er maar rekening mee houden dat jij als 'bestuurder' gewoon aansprakelijk blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |