Een politieke partij kan geen omroep beginnen. DENk flirtte hier al eerder mee.quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:40 schreef Tem het volgende:
[..]
DWDD erbij halen vind ik maar een matig argument. Iedereen weet toch wel dat het een programma is met een zeer linkse signatuur? Daar kan iedereen verontwaardigd over gaan doen maar dat is net als gaan klagen dat de Paus katholiek is.
WNL, RTL Z en BusinessClass hebben een veel rechtsere signatuur bijvoorbeeld, de TROS (Met Wimpie Bosboom) en AVRO waren van oudsher al vrij rechtse omroepen. Dus dat er geen ruimte is voor bepaalde doelgroepen is onzin. Wanneer de FvD aanhangers het niet rechts genoeg vinden starten ze toch een omroepvereniging? de voorwaarden zijn helder en voor iedereen inzichtelijk.
Hé, even tussendoor, want ik vraag me dat al een tijdje af. Geloof je zelf letterlijk al die dingen die je hier verkondigt, of gebruik je heel veel metaforische hyperbolen om je mening kracht bij te zetten?quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat doet men nou moeilijk. Het is toch algemeen bekend dat progressieve partijen peuters zo vroeg mogelijk willen laten programmeren? Het liefst nog als zaadcelletje. Dat wensen ze niet voor niks lijkt me.
Dat leid ik af uit dit soort plannetjes:quote:Op zaterdag 6 april 2019 13:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, even tussendoor, want ik vraag me dat al een tijdje af. Geloof je zelf letterlijk al die dingen die je hier verkondigt, of gebruik je heel veel metaforische hyperbolen om je mening kracht bij te zetten?
Je gelooft het dus écht? Letterlijk?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat leid ik af uit dit soort plannetjes:
“Kinderen van 2,5 tot 12 jaar naar Alles-in-één-school”
https://d66.nl/kinderen-van-25-tot-12-jaar-naar-alles-een-school/
Baby's hebben net geleerd zelfstandig te kakken en voordat ze er erg in hebben worden ze al losgerukt van de moedertiet om een te beginnen aan hun D66-indoctrinatie. Dit soort ideeën van D66 zijn gewoon ziekelijk.
Het staat er toch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je gelooft het dus écht? Letterlijk?
Hm. Oké, dank.
Ik zou eerder denken: stuur kinderen later naar school, laat ze hun fantasie beleven, laat ze niet als 6-jarigen gedwongen in bankjes zitten.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp wat je zegt. Ik vroeg het me alleen maar af. Meer niet.
Een echt pluriform bestel hebben we al een hele tijd niet meer. Ik ben met je eens dat het rechtse geluid ruimschoots aan bod komt. Maar het is één rechts geluid, van WNL tot DWDD, met slechts een paar verschillende accenten binnen smalle marges. Het is het economisch rechts van de VVD en de EU dat kritiekloos wordt opgelepeld.quote:Op zaterdag 6 april 2019 12:40 schreef Tem het volgende:
[..]
DWDD erbij halen vind ik maar een matig argument. Iedereen weet toch wel dat het een programma is met een zeer linkse signatuur? Daar kan iedereen verontwaardigd over gaan doen maar dat is net als gaan klagen dat de Paus katholiek is.
WNL, RTL Z en BusinessClass hebben een veel rechtsere signatuur bijvoorbeeld, de TROS (Met Wimpie Bosboom) en AVRO waren van oudsher al vrij rechtse omroepen. Dus dat er geen ruimte is voor bepaalde doelgroepen is onzin. Wanneer de FvD aanhangers het niet rechts genoeg vinden starten ze toch een omroepvereniging? de voorwaarden zijn helder en voor iedereen inzichtelijk.
Een reden om waakzaam te zijn, niet? Of is het jou om het even of kindneuken legaal of illegaal is?quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
En dan het volgende stapje ook even nemen en erkennen dat geen enkele cultuur, waar dan ook ter wereld, die contact heeft met andere culturen, hetzelfde blijft.
Ok, noem eens een voorbeeld van een cultuur die zich onder dwang van hogerhand niet veranderd.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:16 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Idealiter neem je van andere culturen datgene over wat in een behoefte voorziet. Grootschalige immigratie is echter grotendeels aselectief; de mensen nemen zowel de positieve als de minder positieve eigenschappen van hun cultuur mee. Ik begrijp die laissez-faire-houding niet zo goed als het over dit soort onderwerpen gaat. Het zijn geen natuurverschijnselen die we maar over ons heen moeten laten komen. Hoewel het niet eenvoudig is en er geen perfecte oplossingen bestaan, denk ik dat de politiek hier best een sturende invloed op kan uitoefenen, maar het feit dat "culturele continuïteit" anders dan bijvoorbeeld "klimaat" geen politiek paradigma is vormt daarbij een obstakel.
Wat is dit nu weer voor een tyfusdomme reactie?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Een reden om waakzaam te zijn, niet? Of is het jou om het even of kindneuken legaal of illegaal is?
Waarom zou ik? Ik ken zulke culturen niet en heb ook niemand daarvoor zien pleiten.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, noem eens een voorbeeld van een cultuur die zich onder dwang van hogerhand niet veranderd.
Ik wacht wel even.
Dat ene eilandje bij India waar pas die christen afgemaakt werd. Hoe heet het ook alweer...quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, noem eens een voorbeeld van een cultuur die zich onder dwang van hogerhand niet veranderd.
Ik wacht wel even.
Zedenmisdrijven zijn vanuit de aard der zaak illegaal, ook bij katholieke priesters.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een tyfusdomme reactie?
Zijn jullie rechtse figuren nu echt allemaal geestelijk gestoord? En ben je al vergeten dat de grootste wereldwijde cultuur die zich bezighoud met kindneuken een Westerse is? De katholieke kerk dus of is dat ineens geen deel van onze cultuur volgens jou?
quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
Als je niet hyperconservatief bent, dan ben je eigenlijk voor kinderverkrachtingen.
Jaja.
Vanzelfsprekend begrijpen jullie het overduidelijke niet: de vraag is of er waarden (onderdeel van cultuur) zijn waarvan jullie willen dat die de 'culturele verandering' overleven.quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Wat is dit nu weer voor een tyfusdomme reactie?
Zijn jullie rechtse figuren nu echt allemaal geestelijk gestoord? En ben je al vergeten dat de grootste wereldwijde cultuur die zich bezighoud met kindneuken een Westerse is? De katholieke kerk dus of is dat ineens geen deel van onze cultuur volgens jou?
Laten we even kijken:quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
[..]
Vanzelfsprekend begrijpen jullie het overduidelijke niet: de vraag is of er waarden (onderdeel van cultuur) zijn waarvan jullie willen dat die de 'culturele verandering' overleven.
Jij herkent daar de vraag in 'of er waarden (onderdeel van cultuur) zijn waarvan jullie willen dat die de 'culturele verandering' overleven'? Bijzonder. Communiceer je in het dagelijks leven ook zo?quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Een reden om waakzaam te zijn, niet? Of is het jou om het even of kindneuken legaal of illegaal is?
Het ís geen fatalistische houding, integendeel en het pleit op geen enkele manier voor morele onverschilligheid. Hoe kóm je toch aan al die onzin?quote:Op zaterdag 6 april 2019 15:59 schreef EipNiC het volgende:
M.a.w., pleiten voor een fatalistische houding (''cultuur veranderd nou eenmaal'') is pleiten voor morele onverschilligheid.
Volgens mij had ik het in eerste instantie tegen tijger_m en sprong jij er als een wilde hond tussen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het ís geen fatalistische houding, integendeel en het pleit op geen enkele manier voor morele onverschilligheid. Hoe kóm je toch aan al die onzin?
Prima. Misschien ziet hij er wél het nut van in om nog verder te reageren op je stupide gebagger.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het in eerste instantie tegen tijger_m en sprong jij er als een wilde hond tussen.
Ja, importeer jij maar 10 miljoen Koreanen en zie maar wat er overblijft van je puppy.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Prima. Misschien ziet hij er wél het nut van in om nog verder te reageren op je stupide gebagger.
Zal ik doen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:07 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, importeer jij maar 10 miljoen Koreanen en zie maar wat er overblijft van je puppy.
Koreanen verhouden zich tot puppy's zoals linkse docenten zich verhouden tot boreale kinderzieltjes.quote:Op zaterdag 6 april 2019 16:39 schreef Tem het volgende:
Koreanen en puppies. Wat heeft dit met linkse docenten van doen?
De meeste omroepen hebben een relatie met een politieke partij of zijn tenminste politiek gekleurd. En dat zijn inderdaad allemaal om in FvD termen te spreken, partijkartels. Wil een buitenbeentje zendtijd krijgen zal hij daar zelf voor moeten zorgen. Daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor in het open bestel wat we hebben. In het verleden zijn een aantal omroepen er prima in geslaagd een bepaalde stroming te vertegenwoordigen. Dat kan nu ook allemaal. De wet en regelgeving staan die pluriformiteit totaal niet in de weg. Het gebrek aan pluriformiteit kan niet afgeschoven worden richting de gevestigde omroepen. Die vertegenwoordigen gewoon de groep waarvoor ze het bestel zijn binnengekomen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een echt pluriform bestel hebben we al een hele tijd niet meer. Ik ben met je eens dat het rechtse geluid ruimschoots aan bod komt. Maar het is één rechts geluid, van WNL tot DWDD, met slechts een paar verschillende accenten binnen smalle marges. Het is het economisch rechts van de VVD en de EU dat kritiekloos wordt opgelepeld.
Er zit niet alleen gezagstrouwheid in, maar ook de onzinnige aannames dat de dominante koers het midden is en dat de redelijkheid in het midden zou liggen. Bij de provinciale verkiezingen resulteerde dat in berichtgeving die nog veel verder ging dan een stemadvies voor het partijkartel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |