Johan Derksen: Er komt nu een kinderhekje op de overloop
Johan Derksen (70) herstelt thuis in Grolloo van zijn nachtelijke val van de trap waarbij hij breuken in het gezicht, arm en een zware hersenschudding opliep. ‘Het fijnste is dat ik weer kan roken’.
Hij wordt thuis omringd door een bloemenzee. ,,Ik word gek gebeld, ge-sms’t en mensen staan aan de deur. Het is overweldigend. In het ziekenhuis zag ik mezelf op zo’n televisietje mezelf voorbij in programma’s als Boulevard en Inside. Jongen, jongen, dacht ik, het gaat over een meneer in een piepklein televisieprogrammaatje die van de trap is geflikkerd. Is dat nou wereldnieuws? Maar als je dan ziet wat voor een reacties ik heb gekregen: het is hier thuis net een bloemenwinkel. Waanzinnig. Kaarten van wildvreemden, berichten van mensen van wie je het niet meteen verwacht enzo. Claudia de Breij, Jeroen Pauw, Jan Smit, de dokter van Feyenoord Casper van Eijk. En van de voetbalvereniging Emmen kreeg ik een doos sigaren plus een Emmen-onderbroek.”
Een van de eersten die hem opzocht was trouwens Marco Louwerens, 
die vorig jaar eveneens overstapte van RTL naar Talpa en daar inmiddels aan de slag is gegaan als televisiedirecteur. Met ‘Directeurtje’, zoals hij door de drie heren van Veronica Inside werd genoemd, vochten ze nogal eens een verbaal robbertje uit, achter én voor de schermen. Het kwam altijd weer goed.
,,Toen hij het hoorde is hij in de auto gestapt en naar het ziekenhuis gereden. Heel sympathiek. Hij was er als een van de eersten toen ik zelf behoorlijk in de kreukels lag en nog behoorlijk onder de indruk was van alles. En op de Intensive Care lag ik ook weer niet, dus hij was welkom. Maar geloof me, we zijn gek met ons Directeurtje, hoor. En Directeurtje met ons. De laatste tijd zijn er helemaal geen conflicten meer. Misschien wordt het dan weer eens tijd voor een nieuwe rel”, grijnst Derksen die niets hoorde van Talpa-baas John de Mol zelf. ,,Of hij moet een sms hebben gestuurd die ik nog niet heb gezien, maar ik begrijp dat volkomen hoor. Talpa heeft een keurig bloemetje gestuurd en Marco is daar de onderbaas. John is een prima kerel, maar die heeft een iets te drukke agenda om een van zijn Talpa-sterren die van de trap valt met een bezoek te vereren. En daar heb ik alle begrip voor.”
NuchterDerksen is de eerste die het ongeluk alweer relativeert, net als dochter Marieke die op social media liet weten dat het met de aandacht ‘een beetje uit de hand loopt’. ,,Superlief en ook tamelijk bizar, alle aandacht. Maar het gaat goed met Johan hoor! De schrik is weg, herstelt als een malle. Dus voor we het weten gaat hij er gewoon weer met gestrekt been in”, schreef ze. ,,We zijn een nuchtere familie”, stelt Derksen. ,,Zoals Marieke zei: ik leef nog hč?”
Overigens gaat er wel iets veranderen in huize Derksen. ,, Vannacht ben ik met angst en beven naar de wc gegaan. Het is een beetje tricky bij ons op de overloop. Het trappengat zit naast mijn slaapkamerdeur. Als je dan ’s nachts aan het piesen bent geweest en je doet één stap te vroeg naar links dan val je in een grote donker gat. Dat heb ik blijkbaar gedaan.
We laten nu zo’n kinderhekje monteren. Dat papa niet meer kan vallen.”
Derksen verveelt zich overigens niet, zegt hij. ,,Met de arm in het gips is het ongemakkelijker om te douchen en slapen. Ik slik drie keer per dag pijnstillers en antibiotica. Dat heb je wel nodig om dag door te komen, maar het fijnste is dat ik weer kan roken.”
In het ziekenhuis was dat een moeilijkheid. Derksen was aan bed gekluisterd en had bovendien geen sigaren.
,,Mijn vrouw wilde ze aanvankelijk ook niet meenemen, maar na lang zeuren had ze er toch twee bij zich.

Deed ik net alsof ik gek was. Ben ik stiekem in mijn joggingbroekje naar het rookhok op het parkeerterrein gewandeld om te roken. Kijk, als de sigaren me smaken, dan gaat het goed met me. En ze smaken me weer.
https://www.ad.nl/show/jo(...)e-overloop~af12b4cf/Een Emmen onderbroek

is weer iets anders dan een VI onderbroek
En hij is dus alweer aan het