Is al goedquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry, ik zit een beetje te spuitelven...
Nou ja ik reageer een beetje op oude posts, maar ik sta wel achter de inhoud.quote:
Minder goed dan ooit. Stukken beter dan ooit.quote:
Tevreden (leren) zijn met jezelf, dan komt de motivatie ook welquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Minder goed dan ooit. Stukken beter dan ooit.
Gok dat ik met een beetje meer zelfzorg (stoppen met aankomen, fitter worden en optijder naar bed) grote stappen de goede kant op zal maken, maar eerm dat probeer ik al evengelukkig nu langere dagen en hopelijk snel ook weer beter weer en dan kan ik daar een beetje motivatie uithalen.
Die doelen zijn besproken en ik bespreek alles met ze. Momenteel bespreek ik elke dag mijn dagplanning voor de volgende dag, om extremen te voorkomen. Ik ben gewoon erg zoekende en maak daarin soms verkeerde keuzes. Nu schrijf ik per dagdeel een aantal dingen op die ik wil doen en geef ze een prioriteit (1 moet, 2 leuk als het lukt, 3 als ik klaar ben en nog wel wat wil doen). Daarnaast geef ik achteraf elke activiteit een kleurtje (groen geeft energie, rood kost energie, paars geeft en neemt energie). Dus er wordt aan gewerkt. En ja, dit is dus in samenspraak en wordt ook geëvalueerd.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De fuck is er nou leuk aan 3 uur knutselen? Wtf schiet je er mee op? The fuck schiet het grotere plaatje op met 3 uur knutselen door COTS?
Vraag me echt regelmatig af of je dat wat je hier.noemt ook tegen je behandelaren zegt? Kan me niet voorstellen dat er behandelaren zijn die dit toejuichen...
[..]
Goed naar wiens maatstaven?
Daar heb je gelijk in en ik krijg ook therapie en behandeling ervoor. Volgende week start ik bij een ervaringsdeskundige om een stukje rouw en verwerking te doen. Zodat ik me niet aan dromen en eisen blijf vastklampenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja ik reageer een beetje op oude posts, maar ik sta wel achter de inhoud.
COTS, sorry je blijft aan iets willen voldoen. Ik weet niet wat dat iets is, waar je het vandaan haalt, maar het helpt je gewoon niet. Pel nou al die (ingebeelde) verwachting eens weg. Daar heb je fuck all mee te maken en het doet mooi helemaal niets voor je...
Klinkt allemaal weer goedquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in en ik krijg ook therapie en behandeling ervoor. Volgende week start ik bij een ervaringsdeskundige om een stukje rouw en verwerking te doen. Zodat ik me niet aan dromen en eisen blijf vastklampen
Zet hem opquote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gok dat ik met een beetje meer zelfzorg (stoppen met aankomen, fitter worden en optijder naar bed) grote stappen de goede kant op zal maken, maar eerm dat probeer ik al evengelukkig nu langere dagen en hopelijk snel ook weer beter weer en dan kan ik daar een beetje motivatie uithalen.
De rust begin te komen en het gaat een stuk beter met mequote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Klinkt allemaal weer goed![]()
Heb je al een beetje rust?
Word je geleefd?
Ik ben blij om dat te horen. Die rust gunde ik je zoquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De rust begin te komen en het gaat een stuk beter met meIk ren niet meer zo hard. Leef bij het moment en dat is goed. Soms eng, en dan duik ik weer in mijn schema's, maar daar kan ik hier goed over praten.
Ja dat helpt enorm hè, meer licht. Ik merk het ook wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 20:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat fijn!quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Trouwens, ik heb mezelf een cadeau gegeven. Ik had heel veel abo's afgezegd, zoveel dat ik gewoon ontzettend veel geld overhoud aan het eind van de maand. Dus ik heb een abo op tijdschrift.nl gegeven. Dus dan kan ik lekker op mijn tablet tijdschriften lezen. Dat vind ik heel ontspannend. En ik werk dusdanig hard dat ik mezelf dit voor dat halve jaar wil gunnen.
Oh... dan mag jij jezelf zeker nieuwe dingen gunnen. Beetje liever zijn voor jezelf *kijkt streng*quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat fijn!
En ook als je minder hard werkte, had je het gemogen hè. Je werkt sowieso hard genoeg.
Ik herken het. Ik doe dat ook, mezelf alleen iets gunnen als ik er genoeg voor heb gedaan. Het afgelopen jaar heb ik eigenlijk nooit genoeg gedaan volgens mijn idiote maatstaven, en dus zijn langzaam al mijn spullen uit elkaar aan het vallen, want ik gun mezelf geen nieuwe. -- Ik begin me te realiseren dat dat niet handig is. Ik heb me nu voorgenomen om op z'n minst een nieuwe tas te gaan kopen, want serieus, hij is bijna 9 jaar oud en alle ritsen zijn stuk.
Niet alles in het leven is een beloning of een straf, denk ik. Sommige dingen zijn ook gewoon basisvoorwaarden. Een functionerende tas hoort wel bij de basis. Ik vind dat wekelijks leesvoer ook wel een basisding mag zijn voor sommige mensen.
Mooi bericht ditquote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Juist zo'n mentaliteit zorgt ervoor dat je dingen weg blijft stoppen, want je moet maar normaal blijven doen. Laten we emoties vooral niet laten zien, want mensen zouden er maar een mening over hebben. Maar uiteindelijk hebben we allemaal emoties, en wanneer we ons constant teveel proberen aan te passen, raken die een keer verstoort.
Je mag niet verdrietig zijn, want dan ben je een aansteller. Je mag niet blij zijn, want wat heb je nou eigenlijk echt bereikt? Je mag niet boos zijn, want je maakt zelf ook fouten. Je mag niet angstig zijn, want dan ben je zwak.
Er is helemaal niets mis met je als je daar eens wat hulp bij nodig hebt.
Oh nee... lieve schat... wat ontzettend balen en heftig... Kun je, nu je je vriend hebt verteld, wel een beetje je ei bij hem kwijt?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Hier gaat het weer eens prut trouwens. Eerder lukte het me beter om te uiten wat er was, maar nu voel ik me gewoon rot en bang en alleen.
De antidepressiva lijken te zijn gaan werken: ik heb wat meer energie en iets minder verlammende angst. Maar het lukt me erg slecht om die energie te steken in leuke of nuttige dingen, en de angst is er nog wel. Ik kom alleen nu wel over alsof het beter met me gaat (niet meer zo vlak en weggetrokken). Dat is niet handig.
M'n psycholoog heeft me vanochtend ertoe gezet om wel aan m'n vriend te laten weten dat het niet zo lekker gaat als het leek. Daar ga ik me niet beter van voelen, maar het is wel goed dat hij weet hoe het hier is.
Afgelopen week heb ik ook weer enorm gezeik gehad met mijn familieen een aantal herinneringen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had, spoken nu telkens rond. Destijds voelde ik er niet echt iets bij, maar nu zit ik vol met angst en paniek over een paar dingetjes van toen ik 14 was
Je zus is niet voor niets je zus, en niet jouw kloonquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooi bericht dit![]()
Ik vergelijk mezelf ook altijd met anderen, qua werk en verantwoordelijkheid enzo. Snap ook niet waarom ik altijd zo gestrest ben, hoef alleen maar voor mezelf te zorgen. Alsof het echt een first world problem is. M'n zus heeft een zware lange periode achter de rug en jakkert gewoon door en gaat nog lekker enthousiast elke week naar een personal trainer ook en bloeit helemaal op en ik kak helemaal in zonder aantoonbare reden.
Valeriaanpillen zie ik?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:36 schreef CherryLips het volgende:
Iemand hier ervaring met iets van valdispert rust ofzo? De huisarts was er niet kapot van omdat ik dan misschien helemaal een vaatdoek word, maar ik lees op diverse fora dat mensen die veel piekeren en snel nerveus en gespannen zijn er veel baat bij hebben dus ik kan altijd een halve dosering proberen. Een placebo-effect is ook effect natuurlijk
Ik kan best wel goed m'n ei kwijt, mits ik weet wat het ei is dat het me zo lastig maakt, en dat weet ik vaak niet. Vandaag hebben we uiteindelijk afgesproken dat ik om 12:00, 15:00, 18:00, 21:00 even van me zou laten horen, zodat we samen konden checken of het een beetje lukte om een rustige dag te hebben en voor mezelf te zorgen. Dat is prima gegaan, ik heb zelfs gedoucht en mijn bed verschoond.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh nee... lieve schat... wat ontzettend balen en heftig... Kun je, nu je je vriend hebt verteld, wel een beetje je ei bij hem kwijt?
En herstel gaat met vallen en opstaan he!
Geen domme vraag hoor, want ik heb me dat ook al wel afgevraagd. Maar ik denk het niet echt.quote:Komt het misschien ook door de medicatie dat je wat meer voelt? Dat het een dusdanige rust in je hoofd geeft dat je plek hebt voor de emoties? Gewoon een domme vraag hoor?
M'n psycholoog heeft gezegd dat het beter is als ik voor nu even de hele ingewikkelde gedachten en gevoelens wat uit de weg ga. Ik heb een kalmeringsmiddel dat ik in moet nemen zodra ik merk dat de spanning opbouwt. Ze zegt, het is beter dat je de hele dag slaapt dan dat je jezelf wat aandoet. Dus ja. Ik slaap veel.quote:Probeer je zoveel mogelijk te uiten, dit kan met praten zijn, maar ook met activiteiten (wandelen, fietsen, sporten, knutselen, schrijven, chatten... wat ook maar voor jou helpt). Emoties maken de mens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |