Dat is zeker een optie, want ik beweeg niet zoveel. Maar voor mij is het belangrijker om gezonder te eten. En ik wil heel graag die controle over mezelf terug. Dus wil ik daar mijn focus op leggen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:32 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Meer bewegen erbij? Of zit dat er niet in?
Ja ik snap het. Ik vroeg het ook omdat je qua eten soms van alles kunt aanpassen zulke medicatie maar het voornamelijk bewerking/ verandering in jee systeem is. Maar ook dan kan gezond eten geen kwaad natuurlijk. Succes.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 23:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie, want ik beweeg niet zoveel. Maar voor mij is het belangrijker om gezonder te eten. En ik wil heel graag die controle over mezelf terug. Dus wil ik daar mijn focus op leggen.
Ik wandel wel elke dag met de hond en zorg dat ik dan ook een stukje ga rennen. En ga ook soms wandelen voor bedtijd, zodat ik beter kan slapen. De frequentie van de avondwandeling kan wel omhoog.
Wat weerhoud je om het te zeggen...?quote:Op zondag 19 mei 2019 14:53 schreef Luchtbel het volgende:
Het gaat niet goed met me. Maar buiten mijn behandelaar durf ik dat niemand meer te vertellen. Maar ik ben zo alleen.
Gevoel van nutteloosheid en verdriet. Tot last zijn. Zulks. En ook, vrienden hebben al vaak dingen gedaan om te proberen te helpen en ik kom maar niet verder. Voelt naar.quote:Op zondag 19 mei 2019 14:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat weerhoud je om het te zeggen...?
Och meissiequote:Op zondag 19 mei 2019 15:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Gevoel van nutteloosheid en verdriet. Tot last zijn. Zulks. En ook, vrienden hebben al vaak dingen gedaan om te proberen te helpen en ik kom maar niet verder. Voelt naar.
quote:Op zondag 19 mei 2019 15:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Gevoel van nutteloosheid en verdriet. Tot last zijn. Zulks. En ook, vrienden hebben al vaak dingen gedaan om te proberen te helpen en ik kom maar niet verder. Voelt naar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder andere omdat een deel van mijn problematiek daar echt niet geschikt voor is.quote:Op zondag 19 mei 2019 16:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom maak je geen topic aan voor jezelf? Voor wat feedback en een steuntje in de rug...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen verwijzing halen voor psycholoog.S. 2014
J. 2016
Knuffelquote:Op zondag 19 mei 2019 15:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Vrienden vinden het naarder dat je je onfijn voelt dan dat wat zij doen niet helpt hoor. Daarom zijn het vrienden. Je mag hun hulp aanpakken, ook voor de honderdste keer, het maakt het voor je vrienden ook behapbaarder als ze iets kunnen doen ipv toekijken (sprak zij voor zichzelf).quote:Op zondag 19 mei 2019 15:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
vrienden hebben al vaak dingen gedaan om te proberen te helpen en ik kom maar niet verder. Voelt naar.
Ja. Ergens weet ik dat ook, alleen het voelt niet meer zo ofzo. Ik weet ook niet. Er is ook niks wat iemand kan doen verder.quote:Op zondag 19 mei 2019 18:57 schreef mspoez het volgende:
[..]
Vrienden vinden het naarder dat je je onfijn voelt dan dat wat zij doen niet helpt hoor. Daarom zijn het vrienden. Je mag hun hulp aanpakken, ook voor de honderdste keer, het maakt het voor je vrienden ook behapbaarder als ze iets kunnen doen ipv toekijken (sprak zij voor zichzelf).
Heel naar eenzaam gevoel is dat inderdaad. Zo ben ik dit weekend weg gegaan bij een feest omdat ik me zo voelde. Ik ben maar een stuk gaan wandelen daarna met muziek op, en thuis flink met de katten geknuffeld. Er toch over praten met vrienden en familie wil nog wel eens helpen bij mij, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op zondag 19 mei 2019 22:27 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja. Ergens weet ik dat ook, alleen het voelt niet meer zo ofzo. Ik weet ook niet. Er is ook niks wat iemand kan doen verder.
Proberen na te gaan waar je destijds “het beste” op reageerde? Je eigen ervaring lijkt me belangrijker dan wat er als eerste keuze wordt aangeschreven.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Van verwijzing naar intake in 1 week... zo snel heb ik het niet eerder meegemaakt, woensdag 2e gesprek en in de tussentijd moest ik nadenken over medicatie...
Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis met lichte depressie en die paniekaanvallen zijn echt fucked up!
Ik heb 10 jaar geleden paroxetine voorgeschreven gekregen voor soortgelijke klachten,en van wat ik mij herinner ging dat goed, 3 jaar later ivm kinderwens overgeschakeld naar fluoxetine en dat werkte volgens mij ook prima, eind 2016 cold turkey gestopt door omstandigheden maar nu weet ik dus even niet welke nou de voorkeur heeft.. ik dacht eerst paroxetine, maar las later dat fluoxetine de 1e keuze is bij angstklachten.. Iemand een advies?
Momenteel voel ik me iig behoorlijk ruk! Veel gepieker en de gedachte dat t nooit meer goedkomt met mij en dat ik ernstig tekort schiet naar mn kinderen gaan flink door mn hoofd. Heb maar een schrijfblok gekocht, hopenlijk kan ik vanavond even van me af schrijven.
Ik ben toen overgegaan op fluoxetine omdat het niet samenging met de kinderwens.... maar zover ik mij herinner reageerde ik er verder goed op.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:44 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Proberen na te gaan waar je destijds “het beste” op reageerde? Je eigen ervaring lijkt me belangrijker dan wat er als eerste keuze wordt aangeschreven.
Sorry ik snap niet waar je advies over wil denk ik. Ik neem aan dat je moet nadenken over of je wel of geen medicatie wil? Als je met beide een goede ervaring hebt, kun je naar één van deze twee vragen als je besluit medicatie te willen slikken? Als je een slechte ervaring had met één van de twee had je dat waarschijnlijk wel onthouden.....quote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben toen overgegaan op fluoxetine omdat het niet samenging met de kinderwens.... maar zover ik mij herinner reageerde ik er verder goed op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |