SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Helaas 'moet' ik zelf nog drie World Cups kijken, twee daarvan zijn speed + lead en één is alleen lead. Nou kan dat mooi in de trein, maar het gaat lastig worden om nog tijdens het WK helemaal bij te zijnquote:
Wat doe je hier dan? Opschieten johquote:Op woensdag 14 augustus 2019 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas 'moet' ik zelf nog drie World Cups kijken, twee daarvan zijn speed + lead en één is alleen lead. Nou kan dat mooi in de trein, maar het gaat lastig worden om nog tijdens het WK helemaal bij te zijn
World Cup in Vail (boulder) heb ik gezien, nog maar iets meer dan elf uur te kijken voor ik bij het WK benquote:Op woensdag 14 augustus 2019 17:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan? Opschieten joh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dit heeft wel echt lekkere potentie voor heel veel #werkenbijdenos posts. Zelfs de getrainde commentatoren van de bond zaten regelmatig uit hun nek te lullen wat betreft de vraag of iemand zich al had geplaatst voor de finale of niet, laat staan zo'n NOS-kerel die voor het eerst kijkt.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:19 schreef wimderon het volgende:
Gisteren in Studio Sport een kleine reportage.
Ondra is juist een meester in het boulderen, die topt gedurende het seizoen regelmatig boulders waar de meeste finalisten de zone niet eens halenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:37 schreef Gripper het volgende:
Ik weet zelf nog steeds niet goed wat ik nou moet vinden van het combineren van speed, boulderen en lead om 1 olympische titel te kunnen behalen.
Je ziet nu heel goed dat zo iemand als Ondra er weinig van bakt op die korte explosieve boulders, laat staan dat idiote speedklimmen. Terwijl het ook voor mij toch vooral een sportklimheld is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik had me er helemaal op verheugd maar mijn vriend heeft ineens toch geen zin om te kijken. Ik kijk alles volgende week wel terug als hij weer aan het werk isquote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Voor de kleine kans dat je tijd hebt: @:Lucky_Strike
Weg ermeequote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had me er helemaal op verheugd maar mijn vriend heeft ineens toch geen zin om te kijken. Ik kijk alles volgende week wel terug als hij weer aan het werk is
Herbert Coolquote:Zou er ook niet iets op Eurosport worden uitgezonden met Herman Cool als commentator? Of heb ik iets verkeerd onthouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar de boulders
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lead gaat over een paar minuten beginnen, de allerlaatste wedstrijd van het WK
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik wou het je net doorsturen ....quote:Op dinsdag 16 juni 2020 07:14 schreef heywoodu het volgende:
En dan ineens een bericht als dit, 16 jaar pas man
Topklimster Douady (16) overleden na val
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Laura won vorig jaar ook in Briancon toch? Deze wedstrijd maar even terugkijken, ik ben wel fan van haar, heeft een eigen stijl van klimmen.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:22 schreef heywoodu het volgende:
Net even de leadwedstrijden van eerder in de week in Chamonix gekeken. De winst bij de mannen ging naar Sean Bailey, die twee grepen en een beetje hoger kwam dan de Italiaan Stefano Ghisolfi en de Tsjech Martin Stranik. Veel echt grote namen lieten verstek gaan, maar wel leuk om jonge talenten als de Canadees Victor Baudrand (5e) en de Sloveen Luka Potocar (7e) in actie te zien.
Bij de vrouwen ging de winst naar de Italiaanse Laura Rogora, met haar 20 jaar echt een van de sterren in opkomst én straks ook aanwezig op de Spelen! Ze haalde als enige de top, de Amerikaanse Natalia Grossman kwam net tekort en werd tweede, helaas kan ze haar geweldige seizoen niet bekronen met deelname aan de Spelen. Een derde plek was er verrassend voor nog een enorm talent, de pas 16-jarige (!) Bulgaarse Aleksandra Totkova, die even ver kwam als de Sloveense Vita Lukan, maar het in de tiebreaker won.
Dat was volgens mij haar eerste en tot nu toe enige overwinning inderdaadquote:Op zondag 18 juli 2021 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laura won vorig jaar ook in Briancon toch? Deze wedstrijd maar even terugkijken, ik ben wel fan van haar, heeft een eigen stijl van klimmen.
De IFSC upload complete wedstrijden op Youtube:quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
Dit is mijn kansloze poging om hier nog wat van mee te krijgen tot 2024
Die thumbnail alquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
Deze verscheen in m'n aanbevolen video's en het is echt opvallend hoe mijn handen meteen gutsen van het zweet bij het kijken naar deze sport![]()
![]()
Sow, en dan ben je boven, moet je nog die sprong makenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
Deze verscheen in m'n aanbevolen video's en het is echt opvallend hoe mijn handen meteen gutsen van het zweet bij het kijken naar deze sport![]()
![]()
Ja ik had verwacht dat ze daar achter wel een trappetje hadden ofzoquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:14 schreef noodgang het volgende:
[..]
Sow, en dan ben je boven, moet je nog die sprong maken
Begrijp wel dat ze niet echt wilde springenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:16 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja ik had verwacht dat ze daar achter wel een trappetje hadden ofzo
Duffy was in de kwali wel ijzersterk, maar daar heb je weinig aanquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:33 schreef heywoodu het volgende:
En toen was het alweer voorbij
Genoten van Gines Lopez voor wie het jaar uitstel echt fantastisch was en Garnbret die het helemaal waar heeft gemaakt. Ik baal van het matige optreden van Rogora en, zoals hierboven ook al gezegd, het mislopen van kwalificatie door Bailey en Grossman, die het beter gedaan zouden hebben dan Duffy/Raboutou/Condie (Coleman zat er wel top bij natuurlijk)
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
Deze verscheen in m'n aanbevolen video's en het is echt opvallend hoe mijn handen meteen gutsen van het zweet bij het kijken naar deze sport![]()
![]()
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doetquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijken
Hoe hij over dat hele avontuur vertelt is wel fantastisch om naar te luisteren/kijkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doet
Misschien is ie wel beter bij zn hoofd dan wie ook. Zo ongelooflijk zeker van zn vaardigheden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doet
Als je nu begint met heel hard trainen wellichtquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga hier maar eens wat meer van volgen, zit er enige kans op Nederlandse deelname aan de OS in 2024
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je nu begint met heel hard trainen wellicht
quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel echt de moeite waard om te kijken, net als deze:
"Ik heb die muur beklommen. Dat ging goed, daarom sta ik hier ook."
Deze eindelijk allemaal gezien, en omgquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijken
Alleen bij het praten erover gingen mijn handen al zwetenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over een twijfelmoment wat hij had over of hij zijn voet wel of niet op een richeltje moest zetten. "I decided to move my foot. And it didn't slip, and so I didn't die."
Lastig, maar zeker nu speed uit de combined is gehaald niet volledig onmogelijk. Er zijn een paar Nederlanders die in de World Cups meedoen, met name bij de vrouwen zit er wel wat talent aan te komen. Alleen lastig in te schatten hoe die erbij staan in verhouding tot de mondiale talentenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga hier maar eens wat meer van volgen, zit er enige kans op Nederlandse deelname aan de OS in 2024
Daar was ik afgelopen zaterdag/zondag, net een week te vroeg.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:19 schreef heywoodu het volgende:
World Cup lead in Kranj vrijdag en zaterdag
Alle info: https://ifsc.results.info/events/1197/infosheet
De finale bij de vrouwen is zaterdag vanaf 18u, de mannen zijn aansluitend aan de beurt. Uiteraard allemaal live op YouTube te zien
quote:Op woensdag 1 september 2021 17:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar was ik afgelopen zaterdag/zondag, net een week te vroeg.
Deze week had ik sowieso niet kunnen blijven vanwege werk. Dan maar online kijken.quote:
Als die vijfde is geworden, waarom zit hij dan niet in de halve finale?quote:Op zaterdag 4 september 2021 00:39 schreef heywoodu het volgende:
Vijfde plek voor Jorg Verhoeven in de kwalificaties vandaag in Kranj! Mark Brand en Leto Cavé werden 39e en 42e.
Dat zit hij welquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als die vijfde is geworden, waarom zit hij dan niet in de halve finale?
Ik was wat verward omdat ze steeds alleen de eerste 20 starters laten zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zit hij wel
Althans, hij staat op de startlijst. Als je de live stream terugspoelt zie je hem erbij staan, alleen start hij vanwege zijn vijfde plek wel laat - op vier na laatste.
quote:Op zondag 5 september 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Prachtige zege op een prachtige muur in eigen huis voor Janja Garnbret, die hier niet naartoe was gegaan als het niet in Sloveniė was. Daarmee ook de eindzege in het leadklassement gepakt, uiteraard. Seo Chaeh-yun werd tweede voor Zuid-Korea, de Amerikaanse Natalia Grossman pakte weer eens een podiumplek en werd derde, voor Laura Rogora.
We hebben genoten! Uitstekend in beeld gebracht, best leuk commentaar ook.quote:Op zondag 5 september 2021 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Bij de mannen was de winst voor de Japanner Masahiro Higuchi, die als enige een schier onmogelijke overgang naar een verticaal stuk wist te pakken. Luka Potocar uit Sloveniė, de Duitser Sebastian Halenke en de tweede Sloveen, Domen Skofic, eindigden allemaal bij dezelfde hold en finishten op basis van tijd in de genoemde volgorde.
Ik denk het, China ontbreekt ook en dat er geen enkele Japanse deelnemer was (ook al zijn die bij speed beduidend minder) belooft ook weinig goedsquote:Op donderdag 16 september 2021 19:15 schreef Felagund het volgende:
Geen Indonesiėrs bij het speedklimmen vanwege COVID?
Huh om 21:00 halve finales maar om 19:00 al finale? wasdadan?quote:Op dinsdag 21 september 2021 07:57 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren was de kwalificatie voor de leadklimmers, met een uitstekende vijftiende plek - en dus een plek in de halve finales - voor Jorg Verhoeven. Mark Brand werd 67e, bij de vrouwen moest Lynn van der Meer genoegen nemen met de 36e plek.
Vandaag vanaf negen uur de halve finales.
Ze zijn eraan begonnen nu ja, ik ga ook even meekijkenquote:Op dinsdag 21 september 2021 18:54 schreef Moira het volgende:
[..]
Huh om 21:00 halve finales maar om 19:00 al finale? wasdadan?
Ik heb trouwens ook de vrouwen boulderfinale teruggekeken, niet met volledige aandacht, maar wel ff om te mentionen dat ik het WK niet ben vergeten
En de tweede Jappannert doet t ook bepaald niet slecht.quote:Op dinsdag 21 september 2021 19:10 schreef Moira het volgende:
Da's alvast een goed begin voor de Japannert
die was closequote:Op dinsdag 21 september 2021 19:16 schreef noodgang het volgende:
[..]
En de tweede Jappannert doet t ook bepaald niet slecht.
die heb ik gemist geloof ik, was ff wegquote:Op dinsdag 21 september 2021 19:27 schreef noodgang het volgende:
Ik ben fan van Halenke heb ik besloten
Ja, die Duitse punkertquote:Op dinsdag 21 september 2021 19:41 schreef Moira het volgende:
oh Halenke was die gast die beide handen ff liet zakken, die had ik nog net gezien
Negen uur in de ochtend bedoelde ik, volgende keer zal ik weer 09.00 schrijvenquote:Op dinsdag 21 september 2021 18:54 schreef Moira het volgende:
[..]
Huh om 21:00 halve finales maar om 19:00 al finale? wasdadan?
Ik heb trouwens ook de vrouwen boulderfinale teruggekeken, niet met volledige aandacht, maar wel ff om te mentionen dat ik het WK niet ben vergeten
ik snapte er al niks vanquote:Op woensdag 22 september 2021 16:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Negen uur in de ochtend bedoelde ik, volgende keer zal ik weer 09.00 schrijven
quote:Een baanbrekende dag in het muurklimmen. Tijdens de kwalificaties voor de Wereldbekermanche in Seoul verbraken de Indonesiėr Kiromal Katibin en de Poolse Aleksandra Miroslaw de wereldrecords op het sprintnummer, waarbij er 15 meter hoog geklommen moet worden.
Katibin deed 5,17 seconden over zijn klim, waarmee hij drie honderdsten sneller was dan nu ex-wereldrecordhouder Veddriq Leonardo (5,20). Miroslaw was met haar tijd van 6,64 seconden meer dan twee tienden sneller dan haar eigen record van afgelopen zomer (6,86).
Even quoten hoorquote:Op woensdag 25 mei 2022 19:57 schreef Moira het volgende:
Heh wat is Paraclimbing dan?![]()
Ken ik net de 3 onderdelen, doen ze er nog een bij?
Edit: oh voor paralympische spelers natuurlijk![]()
Ja maar para- betekent gewoon voor-/naast-/tegen- ofzo toch dus ik dacht iets met voor-/naast-/tegen-klimmen ofzo?quote:
Vandaag opnieuw, weer bij de mannen én vrouwenquote:
De Spelen hebben wel geholpen om het wat aandacht te geven jaquote:Op zondag 12 juni 2022 20:46 schreef Felagund het volgende:
Flohe wint het boulderen bijde mannen.
Leuk dat het gewoon live wordt uitgezonden op Eurosport.
binnenkort onder de 5 secondenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:04 schreef heywoodu het volgende:
5.009
https://www.youtube.com/shorts/wIp8Jbg-kLE
Extra lang? Lijkt me niet langer dan anders ofzo?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:30 schreef chufi het volgende:
Ze hebben een extra lang parcours uitgezet
Meestal hebben ze 2 routes op die wand. Nu gaan ze in een soort slinger van rechts naar links..quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Extra lang? Lijkt me niet langer dan anders ofzo?![]()
Die 2 routes van vorige keer was voor kwalificatie. Normaal is er altijd eentjequote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Meestal hebben ze 2 routes op die wand. Nu gaan ze in een soort slinger van rechts naar links..
Bij andere finales ging het nooit zo over de hele wand .. maar goud voor Janjaquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die 2 routes van vorige keer was voor kwalificatie. Normaal is er altijd eentje
Ja geen idee wie en hoe ze zoiets bouwen ..quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is dit uberhaupt getest (normaal wel)? Want lijkt me tikkeltje te moeilijk zo te zien
Niemand met een zone op B1...
Volgens mij is het iets anders. Soms staat er .6 of .7quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:42 schreef heywoodu het volgende:
.1 is de nieuwe notering voor een + of is dat alleen vandaag?
Die puntentelling ook geen idee... denk dat het ook te maken heeft met de tijd ....quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 18:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij is het iets anders. Soms staat er .6 of .7
Geen idee wat het betekent
Dat is bij boulder, ik denk dat het daar met het aantal pogingen te maken heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 18:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij is het iets anders. Soms staat er .6 of .7
Geen idee wat het betekent
en dan ook nog een tweeling.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:09 schreef chufi het volgende:
Bij het speed klimmen voor de vrouwen zijn er voor de semifinale alleen nog maar Poolse dames over
Wordt iig geen goud en zilver ... maar brons en ....quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan ook nog een tweeling.
Ja dat ging bijna foutquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Miroslaw hele dag compleet onverslaanbaar, verkloot ze het bijna in de finale.
Ze viel niet lekker bij de fail ..quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Janja 99.9 van de 100 punten na Boulder lijkt zich wel (licht?) te blesseren aan haar onderrug.
Strijd om het zilver/brons wel nog spannend met 4 vrouwen tussen de 80.6 en 80.9 punten.
quote:Grote zorgen over Iraanse sportklimmer die zonder hoofddoek in actie kwam
Er zijn grote zorgen over de Iraanse sportklimmer Elnaz Rekabi, die zondag zonder hoofddoek in actie kwam op een groot klimtoernooi. Het is onduidelijk waar de 33-jarige Rekabi is en hoe het met haar gaat.
Rekabi droeg in de finale van de Aziatische kampioenschappen in Seoel geen hoofddoek, maar een hoofdband. Daarmee overtrad ze de Iraanse wetten voor vrouwelijke sporters. Iraanse vrouwen moeten hun haren in het openbaar bedekken met een hoofddoek, ook tijdens sportwedstrijden.
Volgens de BBC kunnen vrienden van Rekabi geen contact meer met haar krijgen. Ze zouden de sportklimmer al sinds zondagavond niet meer te pakken hebben gekregen en maken zich grote zorgen over haar veiligheid.
De BBC meldt verder dat Rekabi na het klimtoernooi haar telefoon en paspoort moest inleveren. Het hotel waar de Iraanse sporters verbleven, heeft laten weten dat het team eerder is vertrokken dan gepland. Rekabi zou samen met de rest van de delegatie al zijn teruggevlogen naar Iran.
De Iraanse ambassade in Seoel meldt eveneens dat Rekabi dinsdagochtend samen met de andere leden van de ploeg op het vliegtuig naar Iran is gestapt, al is dat niet onafhankelijk te verifiėren. "De ambassade ontkent heel stellig al het nepnieuws en de desinformatie met betrekking tot mevrouw Rekabi."
Rekabi: 'Hidjab per ongeluk vergeten'
Rekabi schrijft dinsdag op haar Instagram-account dat ze haar hidjab per ongeluk was vergeten. "De planning was erg slecht en ik kreeg ineens te horen dat ik moest klimmen."
De internationale sportklimfederatie IFSC laat in een verklaring weten in contact te staan met zowel Rekabi als de Iraanse bond. "We begrijpen dat ze terugkeert naar Iran. We blijven haar situatie in de gaten houden, zodra ze daar is gearriveerd."
De bond zegt dat de veiligheid van de sportklimmer vooropstaat. "We doen er alles aan om een gewaardeerd lid van onze gemeenschap veilig te houden in deze situatie. De IFSC staat volledig achter de rechten van haar atleten, hun keuzes en de manier waarop zij zichzelf uiten."
De actie van Rekabi staat niet op zichzelf. In Iran vinden sinds de dood van Mahsa Amini grote protesten plaats. De 22-jarige vrouw stierf op een politiebureau, nadat de religieuze politie haar had opgepakt omdat ze haar hoofd niet voldoende zou hebben bedekt.
Zeker nog terug te kijken op Youtube?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:31 schreef heywoodu het volgende:
Het seizoen is weer begonnen![]()
Klimmers openen World Cup-seizoen met boulderen in Japan, Belg schrijft historie
Speedklimmers verpulveren wereldrecords, Schalck en Nonaka sterkst op boulders
Nee, sinds vorig seizoen is het daar niet meer te zien (behalve de korte hoogtepunten, die ik als filmpje in die berichten heb gezet). Eurosport/Discovery zendt het tegenwoordig uit, in elk geval via de digitale kanalen, en daar blijft het denk ik het hele jaar nog wel beschikbaar om terug te kijken.quote:
Voor de liefhebberquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:15 schreef chufi het volgende:
Afgelopen weekend was er Boulderen in Praag en dit weekend zitten ze in Brixen
https://www.ifsc-climbing(...)iew=event&WetId=1296
Vanaf zaterdag 11 uur op de kanalen van Eurosport te volgen en ook Praag is daar terug te kijken
Stukje van gezien, ging die commentator uitleggen dat de klimsters niet van elkaar weten hoe ze gescoord hebben. Nou, ik dacht bij mezelf iedere klimster gaat er wel vanuit dat Garnbret alles topt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:58 schreef heywoodu het volgende:
Afgelopen weekeinde was het World Cup-circus in Innsbruck, waar het seizoen voor het leadklimmen geopend werd. Bij de vrouwen was Janja Garnbret een klasse apart, bepaald niet voor het eerst. Alleen de Japanse Ai Mori kwam een beetje in de buurt, de rest - op de al eerder gevallen Helene Janicot na - kwam allemaal min of meer op hetzelfde punt in de problemen. Plek drie ging naar thuisfavoriete Jessica Pilz, op basis van haar betere halve finale dan de Amerikaanse Brooke Raboutou.
Bij de mannen ging de Duitser Alexander Megos als eerste finalist naar boven en hij kwam dusdanig ver dan de een na de ander moest buigen voor zijn prestatie. Tot de allerlaatste klimmer bleef hij bovenaan de lijst, maar hij won niet: de Zwitser Sascha Lehmann kwam tot precies dezelfde hold en op basis van zijn winst in de halve finale pakte hij de overwinning, voor Megos en thuisfavoriet Jakob Schubert. Ook plek drie was een beslissing op basis van de halve finale, vijf mannen kwamen tot precies dezelfde score (en de overige drie finalisten zaten daar ook maar nét onder).
En anders het applaus en geschreeuw van het publiek binnen een minuut na aanvangquote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Stukje van gezien, ging die commentator uitleggen dat de klimsters niet van elkaar weten hoe ze gescoord hebben. Nou, ik dacht bij mezelf iedere klimster gaat er wel vanuit dat Garnbret alles topt.
Idd op de player..quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Met VPN (Noord-Amerika/Australiė) op Youtube of via de Pleejur, gok ik zo.
Ja en gezeik met de klok.quote:
Logisch, want zij moeten ook weer eerder bij muurtje 4. Dus die laten ze zsm terugkomenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze mogen opnieuw terwijl Janja nog niet geweest is
Tegen Avezou begreep ik , maar protest is verworpen ..quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Protest van Francaise kennelijk
Bij de mannen zie ik er 10 en bij de vrouwen maar 9 ...quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lynn heeft behoorlijk goed geklommen. Hoeveel mogen er mee?
Top 8 dus, Lynn gedeeld 13e. Toch knap.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Bij de mannen zie ik er 10 en bij de vrouwen maar 9 ...
Check de startlist bij de finales
https://ifsc.results.info/#/event/1301
Maar ze topt m wel ... Ai Mori moet nog als laatstequote:Op zondag 6 augustus 2023 19:26 schreef chufi het volgende:
Finale nu ... Close up van Janja ... die zit echt onder de blauwe plekken
Ik heb het ooit 1 keer gedaan , was een leuke ervaring maar ik ben er niet voor gebouwd ... maar volg het dus wel .. gewoon omdat ik het knap vind hoe ze zich naar boven weten te klimmen ...quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:28 schreef StephanL het volgende:
Geinig. Kom er net voorbij op Eurosport. Beetje laat, maar pak nog even wat mee.
Dit is zo’n sport waarvan je amper weet dat het bestaat, maar toch gaaf is om te volgen, al zeg ik het zelf.
Ja echt kunstig.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb het ooit 1 keer gedaan , was een leuke ervaring maar ik ben er niet voor gebouwd ... maar volg het dus wel .. gewoon omdat ik het knap vind hoe ze zich naar boven weten te klimmen ...
Het ene onderdeel is niet gelijk het andere ... kijk die Raboutou die nu valt ...quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja echt kunstig.
Dacht die Kim gaat heel langzaam, maar uiteindelijk kwam ze bijna boven. Met veel controle.
Ik begin het te begrijpen. Flinke verschillen op de verschillende onderdelen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Het ene onderdeel is niet gelijk het andere ... kijk die Raboutou die nu valt ...
1e onderdeel ff terugkijken ...quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:08 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik begin het te begrijpen. Flinke verschillen op de verschillende onderdelen.
Je siernagels kun je beter thuislatenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
Prachtige kijksport inderdaad. En nog verbazend elegante sport(st)ers, als je bedenkt wat een kracht ze moeten hebben.
40 graden helling achterover. Ga er maar eens aanhangen als je wél fatsoenlijke grip hebt.
Kwartfinales: Fossali valt, Noya met een valse start. Tot zover mijn voorspelling.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:15 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, Noya in de eerste ronde op 0,004 seconden nog door. Zou toch wel tussen Fossali, Noya en eventueel Mawem moeten gaan. Vooral bij de vrouwen wordt het interessant of Miroslaw na het WK nog een enorme kans op plaatsing laat liggen. Miroslaw én de ene Kalucka én de andere Kalucka, de concurrentie is tamelijk moordend.
Das bij de dames toch ... gemist ..quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:18 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, Miroslaw 6.24 in de Q vandaag, wereldrecord
Welke wedstrijd is dit?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:26 schreef chufi het volgende:
Zo das een lekker klimwandje in Verzasca, Zwitserland
[ afbeelding ]
Cool, daar wil ik straks eens voor gaan zittenquote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef chufi het volgende:
[..]
https://www.redbull.com/int-en/events/red-bull-dual-ascent
maar ook op de ES-stream
Ik zag gisteren op de TVE een event in Madrid waar er in 4 stroken werd speedgeklommen ... en de 1e 2 gingen door .. Ze hadden het over een nieuw concept.. dus misschien volgend jaar meer..quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:54 schreef heywoodu het volgende:
Het seizoen zit er weer op
Sportklimmers sluiten World Cup-seizoen af met strijd op boulder-, lead- en speedmuren
Of nou ja, in november nog een of ander evenement in Saoedi-Arabiė
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |