SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Helaas 'moet' ik zelf nog drie World Cups kijken, twee daarvan zijn speed + lead en n is alleen lead. Nou kan dat mooi in de trein, maar het gaat lastig worden om nog tijdens het WK helemaal bij te zijnquote:
Wat doe je hier dan? Opschieten johquote:Op woensdag 14 augustus 2019 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas 'moet' ik zelf nog drie World Cups kijken, twee daarvan zijn speed + lead en n is alleen lead. Nou kan dat mooi in de trein, maar het gaat lastig worden om nog tijdens het WK helemaal bij te zijn
World Cup in Vail (boulder) heb ik gezien, nog maar iets meer dan elf uur te kijken voor ik bij het WK benquote:Op woensdag 14 augustus 2019 17:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan? Opschieten joh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dit heeft wel echt lekkere potentie voor heel veel #werkenbijdenos posts. Zelfs de getrainde commentatoren van de bond zaten regelmatig uit hun nek te lullen wat betreft de vraag of iemand zich al had geplaatst voor de finale of niet, laat staan zo'n NOS-kerel die voor het eerst kijkt.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:19 schreef wimderon het volgende:
Gisteren in Studio Sport een kleine reportage.
Ondra is juist een meester in het boulderen, die topt gedurende het seizoen regelmatig boulders waar de meeste finalisten de zone niet eens halenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:37 schreef Gripper het volgende:
Ik weet zelf nog steeds niet goed wat ik nou moet vinden van het combineren van speed, boulderen en lead om 1 olympische titel te kunnen behalen.
Je ziet nu heel goed dat zo iemand als Ondra er weinig van bakt op die korte explosieve boulders, laat staan dat idiote speedklimmen. Terwijl het ook voor mij toch vooral een sportklimheld is.
Ik had me er helemaal op verheugd maar mijn vriend heeft ineens toch geen zin om te kijken. Ik kijk alles volgende week wel terug als hij weer aan het werk isquote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Voor de kleine kans dat je tijd hebt: @:Lucky_Strike
Weg ermeequote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had me er helemaal op verheugd maar mijn vriend heeft ineens toch geen zin om te kijken. Ik kijk alles volgende week wel terug als hij weer aan het werk is
Herbert Coolquote:Zou er ook niet iets op Eurosport worden uitgezonden met Herman Cool als commentator? Of heb ik iets verkeerd onthouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar de boulders
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lead gaat over een paar minuten beginnen, de allerlaatste wedstrijd van het WK
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik wou het je net doorsturen ....quote:Op dinsdag 16 juni 2020 07:14 schreef heywoodu het volgende:
En dan ineens een bericht als dit, 16 jaar pas man
Topklimster Douady (16) overleden na val
Laura won vorig jaar ook in Briancon toch? Deze wedstrijd maar even terugkijken, ik ben wel fan van haar, heeft een eigen stijl van klimmen.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:22 schreef heywoodu het volgende:
Net even de leadwedstrijden van eerder in de week in Chamonix gekeken. De winst bij de mannen ging naar Sean Bailey, die twee grepen en een beetje hoger kwam dan de Italiaan Stefano Ghisolfi en de Tsjech Martin Stranik. Veel echt grote namen lieten verstek gaan, maar wel leuk om jonge talenten als de Canadees Victor Baudrand (5e) en de Sloveen Luka Potocar (7e) in actie te zien.
Bij de vrouwen ging de winst naar de Italiaanse Laura Rogora, met haar 20 jaar echt een van de sterren in opkomst n straks ook aanwezig op de Spelen! Ze haalde als enige de top, de Amerikaanse Natalia Grossman kwam net tekort en werd tweede, helaas kan ze haar geweldige seizoen niet bekronen met deelname aan de Spelen. Een derde plek was er verrassend voor nog een enorm talent, de pas 16-jarige (!) Bulgaarse Aleksandra Totkova, die even ver kwam als de Sloveense Vita Lukan, maar het in de tiebreaker won.
Dat was volgens mij haar eerste en tot nu toe enige overwinning inderdaadquote:Op zondag 18 juli 2021 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laura won vorig jaar ook in Briancon toch? Deze wedstrijd maar even terugkijken, ik ben wel fan van haar, heeft een eigen stijl van klimmen.
De IFSC upload complete wedstrijden op Youtube:quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
Dit is mijn kansloze poging om hier nog wat van mee te krijgen tot 2024
Die thumbnail alquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
Deze verscheen in m'n aanbevolen video's en het is echt opvallend hoe mijn handen meteen gutsen van het zweet bij het kijken naar deze sport![]()
![]()
Sow, en dan ben je boven, moet je nog die sprong makenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
Deze verscheen in m'n aanbevolen video's en het is echt opvallend hoe mijn handen meteen gutsen van het zweet bij het kijken naar deze sport![]()
![]()
Ja ik had verwacht dat ze daar achter wel een trappetje hadden ofzoquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:14 schreef noodgang het volgende:
[..]
Sow, en dan ben je boven, moet je nog die sprong maken
Begrijp wel dat ze niet echt wilde springenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:16 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja ik had verwacht dat ze daar achter wel een trappetje hadden ofzo
Duffy was in de kwali wel ijzersterk, maar daar heb je weinig aanquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:33 schreef heywoodu het volgende:
En toen was het alweer voorbij
Genoten van Gines Lopez voor wie het jaar uitstel echt fantastisch was en Garnbret die het helemaal waar heeft gemaakt. Ik baal van het matige optreden van Rogora en, zoals hierboven ook al gezegd, het mislopen van kwalificatie door Bailey en Grossman, die het beter gedaan zouden hebben dan Duffy/Raboutou/Condie (Coleman zat er wel top bij natuurlijk)
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:02 schreef Moira het volgende:
![]()
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doetquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijken
Hoe hij over dat hele avontuur vertelt is wel fantastisch om naar te luisteren/kijkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doet
Misschien is ie wel beter bij zn hoofd dan wie ook. Zo ongelooflijk zeker van zn vaardigheden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net een stukje gekeken. Je bent echt niet goed bij je hoofd als je dit zonder zekering doet
Als je nu begint met heel hard trainen wellichtquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga hier maar eens wat meer van volgen, zit er enige kans op Nederlandse deelname aan de OS in 2024
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je nu begint met heel hard trainen wellicht
quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel echt de moeite waard om te kijken, net als deze:
"Ik heb die muur beklommen. Dat ging goed, daarom sta ik hier ook."
Deze eindelijk allemaal gezien, en omgquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh als je instant zweethanden van kijken naar klimmers krijgt, dan moet je Free Solo met Alex Honnold eens kijken
Alleen bij het praten erover gingen mijn handen al zwetenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over een twijfelmoment wat hij had over of hij zijn voet wel of niet op een richeltje moest zetten. "I decided to move my foot. And it didn't slip, and so I didn't die."
Lastig, maar zeker nu speed uit de combined is gehaald niet volledig onmogelijk. Er zijn een paar Nederlanders die in de World Cups meedoen, met name bij de vrouwen zit er wel wat talent aan te komen. Alleen lastig in te schatten hoe die erbij staan in verhouding tot de mondiale talentenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga hier maar eens wat meer van volgen, zit er enige kans op Nederlandse deelname aan de OS in 2024
Daar was ik afgelopen zaterdag/zondag, net een week te vroeg.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:19 schreef heywoodu het volgende:
World Cup lead in Kranj vrijdag en zaterdag
Alle info: https://ifsc.results.info/events/1197/infosheet
De finale bij de vrouwen is zaterdag vanaf 18u, de mannen zijn aansluitend aan de beurt. Uiteraard allemaal live op YouTube te zien
quote:Op woensdag 1 september 2021 17:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar was ik afgelopen zaterdag/zondag, net een week te vroeg.
Deze week had ik sowieso niet kunnen blijven vanwege werk. Dan maar online kijken.quote:
Als die vijfde is geworden, waarom zit hij dan niet in de halve finale?quote:Op zaterdag 4 september 2021 00:39 schreef heywoodu het volgende:
Vijfde plek voor Jorg Verhoeven in de kwalificaties vandaag in Kranj! Mark Brand en Leto Cav werden 39e en 42e.
Dat zit hij welquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als die vijfde is geworden, waarom zit hij dan niet in de halve finale?
Ik was wat verward omdat ze steeds alleen de eerste 20 starters laten zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zit hij wel
Althans, hij staat op de startlijst. Als je de live stream terugspoelt zie je hem erbij staan, alleen start hij vanwege zijn vijfde plek wel laat - op vier na laatste.
quote:Op zondag 5 september 2021 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Prachtige zege op een prachtige muur in eigen huis voor Janja Garnbret, die hier niet naartoe was gegaan als het niet in Sloveni was. Daarmee ook de eindzege in het leadklassement gepakt, uiteraard. Seo Chaeh-yun werd tweede voor Zuid-Korea, de Amerikaanse Natalia Grossman pakte weer eens een podiumplek en werd derde, voor Laura Rogora.
We hebben genoten! Uitstekend in beeld gebracht, best leuk commentaar ook.quote:Op zondag 5 september 2021 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Bij de mannen was de winst voor de Japanner Masahiro Higuchi, die als enige een schier onmogelijke overgang naar een verticaal stuk wist te pakken. Luka Potocar uit Sloveni, de Duitser Sebastian Halenke en de tweede Sloveen, Domen Skofic, eindigden allemaal bij dezelfde hold en finishten op basis van tijd in de genoemde volgorde.
Ik denk het, China ontbreekt ook en dat er geen enkele Japanse deelnemer was (ook al zijn die bij speed beduidend minder) belooft ook weinig goedsquote:Op donderdag 16 september 2021 19:15 schreef Felagund het volgende:
Geen Indonesirs bij het speedklimmen vanwege COVID?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |