abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2019 @ 11:26:23 #76
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186099021
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef Fel_licht het volgende:
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.
Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.

Jezus stelt duidelijk dat de goede geest van de vader komt welke God is, en de kwade geest van de vader welke Satan is.

De grootste leugen die Satan ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en voor die leugen zijn atheïsten zeker vatbaar.
pi_186101609
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 08:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar ze worden in zonde geboren, dus zijn ze al slecht zodra ze hun moeder verlaten?
Of zijn ze in de baarmoeder al evil? Op welk moment kruipt die bedrieger waar je het in je OP over hebt in een baby?
Baby's zijn tot niet veel in staat maar de erfzonde is erfelijk ja.
Misverstaan is ook verstaan maar dan mis.
pi_186101657
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Dan zou er geen jaloezie zijn geweest als de één opgroeide in een gebied waar het dorre klimaat de oogst vaak laat mislukken terwijl de ander opgroeit in een vruchtbaar gebied met een mild klimaat (er van uit gaande dat de mens sowieso niet in Eden zou opgroeien, zoals de volkeren waarvan Kaïn eentje trouwde nadat hij Abel gedood had)?
Zouden mensen die in goede gebieden veel van hun oogst en rijkdom gewoon standaard naar arme gebieden sturen?
pi_186101728
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Dan zou er geen jaloezie zijn geweest als de één opgroeide in een gebied waar het dorre klimaat de oogst vaak laat mislukken terwijl de ander opgroeit in een vruchtbaar gebied met een mild klimaat (er van uit gaande dat de mens sowieso niet in Eden zou opgroeien, zoals de volkeren waarvan Kaïn eentje trouwde nadat hij Abel gedood had)?
Zouden mensen die in goede gebieden veel van hun oogst en rijkdom gewoon standaard naar arme gebieden sturen?
Dan waren Adam en Eva in de tuin van Eden gebleven.
pi_186101742
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Aha, helder, duidelijk, compleet antwoord dat op al mijn vragen in gaat! :Y ^O^
pi_186101791
Maar goed, door het appelhappen is de duivel dus in de mens gekomen?

Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent, en anders gewoon een sadist die iets bewust creëert wat tegen hem gaat zondigen zodat hij het vervolgens kan straffen. Vind je het gek dat de mens dan de duivel in zich heeft, als je zo'n schepper hebt?
  maandag 8 april 2019 @ 14:21:53 #82
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186101821
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:

Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent.
Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.
pi_186101831
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:21 schreef borealist het volgende:

[..]

Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.
Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
De ouderdom van het universum, de Big Bang theorie (hoewel die an sich wel wat omstreden is, maar er zijn wel allerlei alternatieven voor), de kennis van vorming van elementen in zonnen, vorming van planeten, abiogenesis / chemische evolutie enz enz enz.
pi_186101855
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
  maandag 8 april 2019 @ 14:24:40 #85
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186101868
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat sowieso!
Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.
pi_186101887
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn

Verder zou je een goed boek over de evolutie moeten lezen, of Youtube filmpjes er over bekijken. :)
pi_186101894
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef borealist het volgende:

[..]

Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.
Jezus sprak over de evolutie? :? Oh? :?
En ik denk niet dat Darwin een christen was. Althans niet in zijn latere jaren.
pi_186102047
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Verder zou je een goed boek over de evolutie moeten lezen, of Youtube filmpjes er over bekijken. :)
Na zo'n 5 minuten kijken valt toch wel duidelijk te zeggen dat hij een mooie bril heeft.
  maandag 8 april 2019 @ 14:35:20 #89
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186102078
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:26 schreef ToT het volgende:
Jezus sprak over de evolutie? :? Oh? :?
En ik denk niet dat Darwin een christen was. Althans niet in zijn latere jaren.
Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?

En dit bedoel ik natuurlijk deels in de figuurlijke zin, men kan spreken over een vruchtbaar mens. Maar als je deze simpele stelling niet begrijpt zitten we helaas al op een dood spoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door borealist op 08-04-2019 14:41:52 ]
pi_186102221
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:35 schreef borealist het volgende:

[..]

Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?

En dit bedoel ik natuurlijk deels in de figuurlijke zin, men kan spreken over een vruchtbaar mens. Maar als je deze simpele stelling niet begrijpt zitten we helaas al op een dood spoor.
Oh wauw, nog zo'n vooringenomen figuur hier. :')

Nu weet ik weer waarom ik zelden in dit subforum kom! :W
  maandag 8 april 2019 @ 14:45:53 #91
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186102247
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:44 schreef ToT het volgende:
Oh wauw, nog zo'n vooringenomen figuur hier. :')
Nee hoor, ik probeer jou langzaam door de materie te leiden, maar blijkbaar heb jij geen zin om iets te leren.
  maandag 8 april 2019 @ 15:29:47 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186102968
quote:
8s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:30 schreef Fel_licht het volgende:
"Weerhoud u van het kwade en de duivel zal vluchten."

Mij hoef je niet te vertellen dat er niet iets is als de kwade in mensen, hoe die er huist en sluimert en weldra zijn kop opsteekt. Dagelijks staan de kranten er vol van, van bedrog en moord, ongeacht achter welk licht of religie hij zich probeert te verschuilen. Het is eenmaal een bedrieger die ongetwijfeld verwarring zaait.
Zo slap om het kwade te zoeken in iets buiten jezelf. Nee het kwaad komt van binnenuit.

De spreuk is trouwens Bijbels onhoudbaar. Ik neem aan dat God zich weerhield van het kwade, maar de duivel vluchtte niet van hem, nee die liep gewoon bij hem binnen. Zie Job.
  maandag 8 april 2019 @ 15:31:19 #93
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186102984
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:26 schreef borealist het volgende:

[..]

Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.

Jezus stelt duidelijk dat de goede geest van de vader komt welke God is, en de kwade geest van de vader welke Satan is.

De grootste leugen die Satan ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en voor die leugen zijn atheïsten zeker vatbaar.
Waar vertelt satan dat dan?

God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
  maandag 8 april 2019 @ 15:33:16 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186103000
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:
Dan waren er geen baby's geweest. De wereld zou in no time vol zijn...

ofwel dank god op je blote knietjes voor de dood. De eerste moord werd trouwens door God zelf gepleegd, in het paradijs nog wel...
  maandag 8 april 2019 @ 15:34:56 #95
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186103018
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:
en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
Nee he, toch niet weer dit domme afgezaagde riedeltje... :|W
pi_186103523
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Waar staat dit in de Bijbel ?
pi_186103548
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ze zijn er uitgezet.
pi_186103605
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:

Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent, en anders gewoon een sadist die iets bewust creëert wat tegen hem gaat zondigen zodat hij het vervolgens kan straffen. Vind je het gek dat de mens dan de duivel in zich heeft, als je zo'n schepper hebt?
En niet te vergeten dat hij ook een leugenaar was. Van appelhappen ga je dood ; dikke leugen. Ze waren onsterfelijk? Niet dus, ze waren al de tijd sterfelijk gezien ze de kans niet hebben gekregen om aan de Levensboom te zitten. Moet ik hen dit nog voorlezen ook ? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ATON op 08-04-2019 16:26:41 ]
  maandag 8 april 2019 @ 16:56:21 #99
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186104176
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
Dat is het Oude Testament, welke door het Nieuwe Testament nietig is. Natuurlijk zijn er 'christenen' die meer heil vinden in het OT dan het NT. En zo zijn er veel intellectueel zwakkeren die niet de woorden van Jezus aanvallen, maar een beetje op het OT gaan afgeven.
pi_186106518
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En dat geloof jij dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')