In de op slot stand zeker ?quote:Op woensdag 3 april 2019 18:52 schreef Frsh het volgende:
Kut, sleuteltje van mn topkoffer afgebroken met de helft van de sleutel er nog in iemand tips?
Steekt helemaal niet uitquote:Op woensdag 3 april 2019 19:27 schreef Isdatzo het volgende:
Kan je er een (grip)tang opzetten of steekt hij niet ver genoeg uit?
Met een beetje een goede tang heb je maar een klein stukje nodig.
Voor de blanking plates? Dat gebeurde bij mij niet, kan ff niks verzinnen waardoor de boel sluiting maaktquote:Op woensdag 3 april 2019 17:53 schreef Salatrel het volgende:
iemand nog suggesties?
de Accu is losgeweest (heb verder niks elektrisch gedaan had alleen de ruimte nodig) maar als ik hem weer aan wil sluiten klapt de hoofdzekering. maakt ook niet uit of ik eerst rood of eerst zwart aansluit resultaat is hetzelfde.
als ik eerst de accu aansluit en daarna een nieuwe zekering plaats dan klapt die ook meteen als ik hem plaats
Loop je plus draad eens na? En dan met name die naar de startmotor. Volgens mij is dat ongeveer de enige die dat zomaar voor elkaar kan krijgen.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:53 schreef Salatrel het volgende:
iemand nog suggesties?
de Accu is losgeweest (heb verder niks elektrisch gedaan had alleen de ruimte nodig) maar als ik hem weer aan wil sluiten klapt de hoofdzekering. maakt ook niet uit of ik eerst rood of eerst zwart aansluit resultaat is hetzelfde.
als ik eerst de accu aansluit en daarna een nieuwe zekering plaats dan klapt die ook meteen als ik hem plaats
Ding eraf, gestrekte armen voor je uit, slot naar beneden gericht, loslatenquote:Op woensdag 3 april 2019 18:52 schreef Frsh het volgende:
Kut, sleuteltje van mn topkoffer afgebroken met de helft van de sleutel er nog in iemand tips?
Ik had precies hetzelfde een maand geleden, toen was het de spanningswisselaar en die is vervangen.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:53 schreef Salatrel het volgende:
iemand nog suggesties?
de Accu is losgeweest (heb verder niks elektrisch gedaan had alleen de ruimte nodig) maar als ik hem weer aan wil sluiten klapt de hoofdzekering. maakt ook niet uit of ik eerst rood of eerst zwart aansluit resultaat is hetzelfde.
als ik eerst de accu aansluit en daarna een nieuwe zekering plaats dan klapt die ook meteen als ik hem plaats
Sinds ze die dikke stampende 1100cc luchtgekoelde tweeklepper hebben vervangen voor een euro-geneuzel blokje is die hyper niet zo spannend meer helaas.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef Nero22 het volgende:
Zaterdag ritje maken op een Multistrada en Hypermotard. Ben benieuwd.
Mn pa stond voor het kruispunt te wachten en een vrachtwagen nam de bocht te kort, naar eigen zeggen kon hij nergens meer heen behalve eraf. De motor is een metertje of twee meegenomen door die vrachtwaggelquote:
VERZEKERINGSEURO'SGENOTquote:Op donderdag 4 april 2019 14:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mn pa stond voor het kruispunt te wachten en een vrachtwagen nam de bocht te kort, naar eigen zeggen kon hij nergens meer heen behalve eraf. De motor is een metertje of twee meegenomen door die vrachtwaggel
Zo makkelijk kom je daar niet vanaf natuurlijkquote:Op donderdag 4 april 2019 13:58 schreef Salatrel het volgende:
tis gefixt. laten we het erop houden dat het mijn eigen domme fout is geweest
Tering.. Waarom sta je daar dan ook?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mn pa stond voor het kruispunt te wachten en een vrachtwagen nam de bocht te kort, naar eigen zeggen kon hij nergens meer heen behalve eraf. De motor is een metertje of twee meegenomen door die vrachtwaggel
quote:Op donderdag 4 april 2019 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je daar niet vanaf natuurlijk
Kom op; ter lering ende vermaeck
Er zijn dagen dat we het niet met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tering.. Waarom sta je daar dan ook?
Ik had van de piraten baai een programma met 1000 oefenvragen gedownload. Neem aan dat je een auto rijbewijs hebt dus de standaard vragen weet je wel, probeer een beetje specifiek de motorvragen te onthouden en je bent binnen. Soms even kijken of ze in de tussentijd de regels niet aangepast hebben maar dat zie je welquote:Op donderdag 4 april 2019 16:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand nog tips voor theorie examen?
Als t goed is dan alles voor eind mei klaar..
Er staan daar twee paaltjes en de draaicirkel van dat ding is relatief groot maar idd, metertje naar achteren en niks aan de hand.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tering.. Waarom sta je daar dan ook?
Mjah, en je pa lag bijna onder een vrachtwagenquote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Er staan daar twee paaltjes en de draaicirkel van dat ding is relatief groot maar idd, metertje naar achteren en niks aan de hand.
Aan de andere kant, ding stond al eens te koop en niemand wil m hebben, hij is nu total loss en de prijzen staan best hoog..
Ziet er uit als een lekker fris buitje!quote:Op dinsdag 9 april 2019 13:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zondag dag getoerd in België. Om 18u zag ik een buitje aankomen. Snel op buienradar gekeken. Leek klein buitje te zijn (overigens de enige in de hele Benelux op dat moment). Bleek achteraf niet de minste. 2km voor opdraaien snelweg begon het te druppelen. Op 1 km gingen de hemelsluizen volledig open. En toen ik op de autosnelweg zat dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/07/weerbericht-zondag/
zelfs met een regenbuitje gaan Belgen nog schuilen onder een viaductquote:Op dinsdag 9 april 2019 18:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gelukkig wel. Wilde stoppen onder viaduct maar daar stond een auto te schuilen. Wilde doorrijden naar de volgende afrit, maar toen was het weer droog.
Sja, hoe ouder hoe eigenwijzer vaak, en ik kan het wetenquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:43 schreef Amoeba het volgende:
Ja je doet alsof ik dat allemaal zelf niet weet. Ik heb het ook gevraagd en hij wil niet toegeven dat zn positie ongelukkig gekozen is ofzo.
Mn pa moet eigenlijk al 10 jaar geen motor meer rijden maar hij doet het toch, doen we niks aan.
Nice, gevalletje 'natuurlijke selectie' voor hen die zonder pak rijdenquote:Op dinsdag 9 april 2019 13:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zondag dag getoerd in België. Om 18u zag ik een buitje aankomen. Snel op buienradar gekeken. Leek klein buitje te zijn (overigens de enige in de hele Benelux op dat moment). Bleek achteraf niet de minste. 2km voor opdraaien snelweg begon het te druppelen. Op 1 km gingen de hemelsluizen volledig open. En toen ik op de autosnelweg zat dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/07/weerbericht-zondag/
Eerst maar eens informeren hoe en wat als ik hem weer op kan halen, en dan maar eens kijken of ik misschien 1.5/2 jaar garantie alleen op het blok kan krijgen nog extra..tot 2024quote:
Ik zou daar ook mijn twijfels bij hebben.. Volgens mij is het voor, met name de krukas, wel erg wenselijk dat beide cilinders in dezelfde staat zijn..quote:Op vrijdag 12 april 2019 07:04 schreef Geerd het volgende:
De KTM staat bij de dealer, van de achterste cilinder is een klepgeleider los? gekomen...
En nogal gaten kaas geslagen in de cilinder/zuiger zo werd mij verteld.
Nu valt alles nog binnen de garantie, en had natuurlijk gehoopt op een nieuw blok.
Gaan ze de hele cilinder vervangen, kop alles etc
Maar komt toch altijd wel gruis in de rest van het blok terecht zou je zeggen ?
Gekocht in juni 2017, met nog 2 jaar extra garantie dus tot en met 2021...
Ene kant denk ik, mag er vanuit gaan dat ze die zooi weer 100% fixen ff, paar honderd km die nieuwe zuiger/cilinder etc inrijden...
Andere kant beetje het gevoel dat ik word afgescheept met een in elkaar geflanst, blok en hopen ze erop dat die nog 2 jaar volhoud tot de garantie voorbij is...
Daar was ik dus ook al bang voor, maar ff afwachten...om nou meteen de rechtsbijstand erop te zetten is ook zo watquote:Op vrijdag 12 april 2019 07:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou daar ook mijn twijfels bij hebben.. Volgens mij is het voor, met name de krukas, wel erg wenselijk dat beide cilinders in dezelfde staat zijn..
Aan de andere kant; als je straks je krukas in 2en hebt liggen krijg je wél een nieuw blok
Nee, daar maak je geen vrienden mee, maar je kunt wel doelgericht even wat vragen op tafel gooien om ze aan het denken te zetten.quote:Op vrijdag 12 april 2019 07:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daar was ik dus ook al bang voor, maar ff afwachten...om nou meteen de rechtsbijstand erop te zetten is ook zo wat
Je bent er ook nooit bij he, je weet ook niet hoe ver ze hem hebben opengemaakt...maja het is gewoon een "grote" zaak wel, tegenwoordig ga je het niet redden als je poep gaat verkopen, dan kun je de zooi wel opdoeken...quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, daar maak je geen vrienden mee, maar je kunt wel doelgericht even wat vragen op tafel gooien om ze aan het denken te zetten.
Ik kan me wel voorstellen dat een tweecilinder wel een beetje is ontworpen om het te overleven als één van de cilinders er mee uitscheidt, maar dan zet je hem aan de kant en is het klaar.. Nu ga je er structureel mee rijden, dat is toch anders, en KTM staat er wel om bekend dat blokjes op hun tenen lopen, dan wil je geen eksteroog onder je ene poot.
Klopt, maar toch gebeurt het nog wel..quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je bent er ook nooit bij he, je weet ook niet hoe ver ze hem hebben opengemaakt...maja het is gewoon een "grote" zaak wel, tegenwoordig ga je het niet redden als je poep gaat verkopen, dan kun je de zooi wel opdoeken...
Precies, ik ga maar uit van het beste, neem aan dat ze een goede klant niet snel willen laten gaan, het was nou niet een pekelmotor van 1250 ofzo...niet dat daar wat mis mee is maar...quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar toch gebeurt het nog wel..
Maar je moet idd wel afgaan op hun expertise.. Als de boel straks in de soep loopt is dat voor hen ook niet goed.
Ik mag ook aannemen dat dit soort best prijzige garantiegevalletjes ook worden opgelost in samenspraak met de importeur, want die krijgt daar de rekening van volgens mij. Die ondernemer moet ook gewoon eten en zijn personeel betalen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Precies, ik ga maar uit van het beste, neem aan dat ze een goede klant niet snel willen laten gaan, het was nou niet een pekelmotor van 1250 ofzo...niet dat daar wat mis mee is maar...
Daarom...en daarbij grote kans dat ik hem sws binnen de extra garantie weer inruil...quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik mag ook aannemen dat dit soort best prijzige garantiegevalletjes ook worden opgelost in samenspraak met de importeur, want die krijgt daar de rekening van volgens mij. Die ondernemer moet ook gewoon eten en zijn personeel betalen.
Hehehe, als je je die luxe kunt veroorloven, is dat idd misschien wel heel slimquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Daarom...en daarbij grote kans dat ik hem sws binnen de extra garantie weer inruil...
Wel vergeten te zeggen, ik heb na dat nieuws nog even terug gebeld, gewoon ter informatie, wat nou als ik hem in zou ruilen, wordt die niet minder waard dan? Ik kreeg eindelijk eens een positieve nee op het request, moest er 5000, bij voor een nieuwe en alle powerparts werden over gezet, (alleen al die full akraline opnieuw kopen )quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, als je je die luxe kunt veroorloven, is dat idd misschien wel heel slim
Hoe je het ook wendt of keert; je kunt met droge ogen in de advertentie zetten dat hij dealeronderhouden is.. Verder kijkt een koper ws toch niet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel vergeten te zeggen, ik heb na dat nieuws nog even terug gebeld, gewoon ter informatie, wat nou als ik hem in zou ruilen, wordt die niet minder waard dan? Ik kreeg eindelijk eens een positieve nee op het request, moest er 5000, bij voor een nieuwe en alle powerparts werden over gezet, (alleen al die full akraline opnieuw kopen )
Uhmzzz nee daar doe ik niet aan, zou jij zelf zo een "schademotor" kopen als je dat wist?quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert; je kunt met droge ogen in de advertentie zetten dat hij dealeronderhouden is.. Verder kijkt een koper ws toch niet.
Als het gerepareerd is en ze geven er een fatsoenlijke garantie op; ja, denk het wel als er verder geen andere keuzes en/of opties zijn. Als hij in een rijtje van 3 andere vergelijkbare motoren staat misschien niet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzzz nee daar doe ik niet aan, zou jij zelf zo een "schademotor" kopen als je dat wist?
Ook weer zo,quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het gerepareerd is en ze geven er een fatsoenlijke garantie op; ja, denk het wel als er verder geen andere keuzes en/of opties zijn. Als hij in een rijtje van 3 andere vergelijkbare motoren staat misschien niet.
Van 75% van de voertuigen die je koopt wil je niet weten wat ze al hebben meegemaakt.
En ja ik weet het, jij koopt nieuw, maar ik niet
Juni ofzo 2 jaar...quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:26 schreef fathank het volgende:
5k bijleggen voor een nieuwe? Hoe lang heb je deze nou? Een jaartje of al 2?
Mag ik vragen hoeveel km erop zit?quote:
Pfff, hoop knaken dat erbij moet dan. Ik zou eens kijken wat 'ie oplevert als je hem particulier verkoopt.quote:
Die goede cilinder zal weinig geleden hebben, het verschil met een nieuwe is nihil en voor de krukas maakt 't ook niet zo heel veel uit.quote:Op vrijdag 12 april 2019 07:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou daar ook mijn twijfels bij hebben.. Volgens mij is het voor, met name de krukas, wel erg wenselijk dat beide cilinders in dezelfde staat zijn..
Aan de andere kant; als je straks je krukas in 2en hebt liggen krijg je wél een nieuw blok
Dat was een jaar of 10 geleden zo, maar nu zijn die blokken eigenlijk haast niet kapot te krijgen (geldt voor vrijwel alle types). Je hoort bijzonder weinig over gezeik ermee.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:04 schreef Sounddragon het volgende:
en KTM staat er wel om bekend dat blokjes op hun tenen lopen, dan wil je geen eksteroog onder je ene poot.
Nope geen foto's:pquote:Op vrijdag 12 april 2019 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die goede cilinder zal weinig geleden hebben, het verschil met een nieuwe is nihil en voor de krukas maakt 't ook niet zo heel veel uit.
Zou me meer zorgen maken om beschadiging aan de krukas thv het big-end lager door al het slijpsel, maar ik neem aan dat dat ook wel meevalt en dat ze daar naar kijken. Hangt ook allemaal een beetje van de exacte schade af.
@:Geerd heb je foto's?
[..]
Dat was een jaar of 10 geleden zo, maar nu zijn die blokken eigenlijk haast niet kapot te krijgen (geldt voor vrijwel alle types). Je hoort bijzonder weinig over gezeik ermee.
De prestatie/betrouwbaarheid-verhouding is echt bijzonder goed.
19Kquote:Op vrijdag 12 april 2019 10:51 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel km erop zit?
Even voor mij ter info, heb nu ook zo een hooligan brommer welke voor woon/werk gebruikt wordt. Dus was even benieuwd wat dat over 2 jaar qua inruil zou kunnen doen.
Oef, dan vind ik 5k afschrijven best pittig. Hoewel ik nu een overjarige SAS met fijne korting heb kunnen krijgen.quote:
Heb ik ook geen tegenbod gedaan, misschien als ik had gezegd 3500...majaquote:Op vrijdag 12 april 2019 14:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Oef, dan vind ik 5k afschrijven best pittig. Hoewel ik nu een overjarige SAS met fijne korting heb kunnen krijgen.
Zou je die DM door kunnen sturen?
Staat die volgende week voor 17K weer in de showroom, dubbel op verdienenquote:Op vrijdag 12 april 2019 16:23 schreef Maegrim het volgende:
5k in twee jaar vind ik ook te veel hoor
Enneh, zoiets? Je hoeft er niet omheen te draaien he.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzzz nee daar doe ik niet aan, zou jij zelf zo een "schademotor" kopen als je dat wist?
Wees eens eerlijk kijk je zelf ook verder, het is niet dat er maar 1 te koop staatquote:Op zaterdag 13 april 2019 02:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Enneh, zoiets? Je hoeft er niet omheen te draaien he.
"Begin dit jaar is de achterste cilinder door de dealer vervangen na een gesneuvelde klepgeleider"?
Een gesneuvelde klepgeleider zal overigens meer aanzienlijk meer schade hebben veroorzaakt ín de cilinder dan erbuiten. Als die troep al het carter in heeft weten te komen ik s er nog wel meer kapot, en dat had je dat echt wel gemerkt.
Zal wel spannend zijn geweest toen dat gebeurde zeker?
Nou kan ik het mij niet veroorloven om nieuwe motoren te kopen dus wellicht kijken we er wat anders tegenaan maar neuh, niet perse.quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk kijk je zelf ook verder, het is niet dat er maar 1 te koop staat
maja in andere prijsklasse dan met zelfde gezeur,quote:Op zaterdag 13 april 2019 02:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou kan ik het mij niet veroorloven om nieuwe motoren te kopen dus wellicht kijken we er wat anders tegenaan maar neuh, niet perse.
Is gewoon een foutje in het blok. Kan gebeuren, zegt verder vrij weinig over de rest van het blok. Het is niet dat het regelmatig vervangen (of ook maar controleren) van die dingen onderdeel is van een onderhoudsschema.
Het zegt gewoon niet zoveel. Het zegt vooral dat het domme pech was en dat áls er nog meer stuk is, je dat direct door hebt bij een proefritje.
Oh ja mooi. En alles <100pk een beginnersfiets zeker ik ga vooral terug in vermogen eigenlijk. De Bandit had 59kW, de GSX 46 en de Pegaso 36.quote:Op zaterdag 13 april 2019 14:16 schreef Salatrel het volgende:
de troempf is ook weer terug van zijn jaarbeurtje. geen bijzonderheden
gelijk weer zon eppo erbij die kwam kijken: ja ik mag nu ook ook zwaarder rijden dus ik was ook al naar deze aan het kijken.
oke jongen veel plezier ermee
Oh ohwquote:Op zaterdag 13 april 2019 17:24 schreef Amoeba het volgende:
facka zag net een drup olie onder mn fiets liggen, keek door het peilglas en die zei dat dit al langer gaande was.
istie al bijna ingereden? Je motor bedoel ik dan hequote:Op zaterdag 13 april 2019 17:46 schreef Anne het volgende:
Ik zag net SD onder mijn motor liggen.
Hopelijk blijft het bij één.
Ja dit roept wel een paar vraagtekens op.quote:
Hij is in ieder geval nog niet leeg dus dat scheelt weerquote:Op zaterdag 13 april 2019 19:21 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja dit roept wel een paar vraagtekens op.
- Niet met je straatmotor erheen (als je dat wel doet, pak een aanhanger)quote:Op maandag 15 april 2019 11:12 schreef -Richard- het volgende:
Iemand nog tips als je wil beginnen met circuit rijden?
Laatst een vrijrijden sessie gedaan op Assen en dat is gewoon ge-wel-dig. Zodoende wil ik een CRT dag oid doen.
Iemand tips? Gewoon eerst ervaring opdoen?
Die heb ik toch nog!quote:Op zaterdag 20 april 2019 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
Die zuiger zal er niet heel prettig meer hebben uitgezien
Dat soort dingen zouden niet moeten kunnen.. Je kunt dat ook niet voorkomen door enige vorm van onderhoud, en dus is het een productie/design fout. Het kan niet zo zijn dat elke KTM dit gaat krijgen, dan kunnen ze de deuren wel sluiten.
In retired-vorm neem ik aan?quote:
Waar zit die en wat doet dat dingquote:Op zaterdag 20 april 2019 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In retired-vorm neem ik aan?
Ziet eruit alsof er een goed partijtje parts-tennis heeft plaatsgevonden Stel nou dat er een klepzadeltje was afgebroken, had je nu wél een nieuw blok gehad.. volgende keer dus even een stukje proberen aan te slepen ofzo, voor de zekerheid
in de kop, verzorgt de afsluiting van de klep op de kop. Als de geleider speling krijgt gaat die aan de wandel, dat zadeltje zit erin gedrukt, maar het geweld van die klep kan dat makkelijk lostikken, dan heeft je klep niet genoeg play meer, die gaat krom en/of breekt en tussen zuiger en kop is echt niet genoeg ruimte om dat rond te tennissen.. dan breekt de drijfstang, de krukas of de zuiger gaat compleet aan barrels.. in 9 van de 10 gevallen end of life voor je blok.quote:
Aaah oke ! We zien wel weer hoelang die het nu volhoudquote:Op zaterdag 20 april 2019 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in de kop, verzorgt de afsluiting van de klep op de kop. Als de geleider speling krijgt gaat die aan de wandel, dat zadeltje zit erin gedrukt, maar het geweld van die klep kan dat makkelijk lostikken, dan heeft je klep niet genoeg play meer, die gaat krom en/of breekt en tussen zuiger en kop is echt niet genoeg ruimte om dat rond te tennissen.. dan breekt de drijfstang, de krukas of de zuiger gaat compleet aan barrels.. in 9 van de 10 gevallen end of life voor je blok.
Oneindig hoop ik voor jequote:Op zaterdag 20 april 2019 21:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aaah oke ! We zien wel weer hoelang die het nu volhoud
Misschien volgend jaar ofzo..die super adventure 1290 lijkt mij wel wat...alleen stukje minder funfactor denk ik...quote:
Wie weet...eerst maar weer eens lekker rijden, volgende week zaterdag 1e vakantie, Harz Duitslandquote:
is leuk. Waar zit je?quote:Op zaterdag 20 april 2019 23:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wie weet...eerst maar weer eens lekker rijden, volgende week zaterdag 1e vakantie, Harz Duitsland
Funfactor plenty uitbetrouwbare bron vernomen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Misschien volgend jaar ofzo..die super adventure 1290 lijkt mij wel wat...alleen stukje minder funfactor denk ik...
eerder geweest? hotelletje? ik ben 5? jaar geleden met Deka in de Harz geweest maar dat was testweekend kamperen. wel lekker gereden al was het weer niet denderend. bovenop Kyffhauser wel broodjes bratwurst voor een euroquote:
Nope nog niet met de motor geweest, ben nooit echt van de routes plannen, maar Kyffhauser gaan we onthouden. Huisje geboektquote:Op zondag 21 april 2019 10:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eerder geweest? hotelletje? ik ben 5? jaar geleden met Deka in de Harz geweest maar dat was testweekend kamperen. wel lekker gereden al was het weer niet denderend. bovenop Kyffhauser wel broodjes bratwurst voor een euro
Optie, SDCB?quote:
quote:Op zondag 21 april 2019 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optie, SDCB?
Vorige week kwam er een gegadigde kijken, 2 keer een stukje wezen proefrijden, maar hij nam hem niet, want hij vond hem te sportief aanvoelen. Hij had al op een andere gereden, en de mijne voelde veel sneller aan als die andere..
Waarom zou je een 1300 gaan kopen als je een gezapig brommertje zoek
Rijd je er nog wel een beetje op?quote:Op zondag 21 april 2019 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optie, SDCB?
Vorige week kwam er een gegadigde kijken, 2 keer een stukje wezen proefrijden, maar hij nam hem niet, want hij vond hem te sportief aanvoelen. Hij had al op een andere gereden, en de mijne voelde veel sneller aan als die andere..
Waarom zou je een 1300 gaan kopen als je een gezapig brommertje zoek
Nou, ik moest hem voor hem uit zijn winterslaap halen; lader er weer af, accu afdekkappie er weer in, zadel er weer op, ding achter uit de hoek peuteren, beetje afstoffen, dus nu is hij gewoon rijklaar. Van de week nog een retourtje Venray mee gedaan om de Conti een beetje in te rijden, en als ik hem niet verkoop; straks in het nieuwe pand heb ik meer ruimte en staat hij dus wat beter 'voor de pak' en dan ga ik er wel weer een beetje op rijden..quote:
Waarom niet gewoon houden?quote:Op zondag 21 april 2019 17:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, ik moest hem voor hem uit zijn winterslaap halen; lader er weer af, accu afdekkappie er weer in, zadel er weer op, ding achter uit de hoek peuteren, beetje afstoffen, dus nu is hij gewoon rijklaar. Van de week nog een retourtje Venray mee gedaan om de Conti een beetje in te rijden, en als ik hem niet verkoop; straks in het nieuwe pand heb ik meer ruimte en staat hij dus wat beter 'voor de pak' en dan ga ik er wel weer een beetje op rijden..
Ik ben iig niet van plan om hem weg te geven, dus dan blijft hij nog maar effe... misschien ruil ik hem tzt wel in als ik iets interessants tegenkom.
Kweenie, moest en zou een dikke naked, nu heb ik hem en is het toch meer 'niet mijn ding' als ik dacht.. Het was leuk, en dawast.. Ik heb meer lol op mijn AT, die hoef ik niet elke keer te poetsen, die kan ik ook met kutweer pakken, zit lekkerder, vindt bospaadjes lieV ..quote:
Ja oke, daarom 2 cilinder voor mij is het ook puur hobby, werk is 5 min lopenquote:Op zondag 21 april 2019 18:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, moest en zou een dikke naked, nu heb ik hem en is het toch meer 'niet mijn ding' als ik dacht.. Het was leuk, en dawast.. Ik heb meer lol op mijn AT, die hoef ik niet elke keer te poetsen, die kan ik ook met kutweer pakken, zit lekkerder, vindt bospaadjes lieV ..
Een naked is het gewoon niet voor mij, ik heb geen band met het ding, het is gewoon de CB, een megeaul op twee wielen die je altijd op 25% rijdt omdat anders iedereen je een gevaarlijke gek vindt.
Been there, done that, no T-shirt, weg ermee
Ja, maybe.. 990adv ofzo tezijnertijd, misschien koop ik wel een 1500 of 1800 tweepitter en ruil ik de black mongol in..quote:Op zondag 21 april 2019 18:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja oke, daarom 2 cilinder voor mij is het ook puur hobby, werk is 5 min lopen
Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 15 april 2019 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
- Niet met je straatmotor erheen (als je dat wel doet, pak een aanhanger)
- Laat je niet gek maken door snellere mensen
- Niet over je eigen grenzen gaan: hoe relaxter je rijdt, hoe sneller je gaat. Zeker in het begin
- Zorg dat je materiaal in orde is (vnl. banden en remmen)
- Geniet ervan
Die pilot powers gaan vrij snel smeren wanneer je ze flink op hun flikker geeft. Wat voor tijden reed je de eerste keer ongeveer?quote:Op zondag 21 april 2019 21:50 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Mijn grenzen, tja ik dat moet ik aftasten. Maar ik zal in mijn hoofd houden eerst eens normaal het circuit te leren kennen. Capabel rijden kan ik wel, maar ik moet mijzelf echt onder controle houden anders. Ben immers ook niet alleen op de baan.
Motorfiets is in orde, maar ik wil de regelmenten ook nog even checken. Mogelijk moet ik nog wat bouten borgen oid. Remvloeistof RBF600, kwa remblokken vermoed ik orgineel spul maar dat gaat op dit moment goed, zal de slijtage controleren. De banden zijn prima, Pilot Power RS achter en Pilot Power 2CT voor, slijtage is in orde.
Bedankt voor je advies
Dik jongeh, ekt motorrijdenquote:
De definitie van rijden is dat je jezelf verplaatst van A naar B. Dat je zonodig elke bocht plat moet nemen en overal de tractie-limiet van je banden op wilt/moet zoeken is een westerse afwijking Is wel leuk soms, maar hoeft niet altijd zo toch?quote:Op maandag 22 april 2019 12:02 schreef Isdatzo het volgende:
Rijden? RIJDEN?
Dat heeft de wegligging en het stuurgedrag van een putdeksel.
Maar goed, ieder z'n ding hè
Ik vond een monkey wel een tof ding voor Anne, maar die wilde liever een kiddyKTM.quote:Op maandag 22 april 2019 15:10 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb de hele dag op een Monkey gereden.
Ik wil een monkey maar geen pecunia..
Hij is zo gaaf en schattigquote:Op maandag 22 april 2019 15:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vond een monkey wel een tof ding voor Anne, maar die wilde liever een kiddyKTM.
In zuidelijk Europa word je doodgegooid met die dingen.
Ze zijn zeker wel leuk, maar ik denk dat ik een beetje ridiekoeloes uitzie op zo'n speelgoedbrommertjequote:
Hodor?quote:Op maandag 22 april 2019 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze zijn zeker wel leuk, maar ik denk dat ik een beetje ridiekoeloes uitzie op zo'n speelgoedbrommertje
Zo erg ist nie, maar wel een beetje dat ideequote:
Doe mij maar een Nightrod/V-Rod, of een FXD Dyna. XDiavel is ook wel prima. Lekkere dikke poser- en compensatiefietsen 😎quote:Op maandag 22 april 2019 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
En toch he...
https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr
Blijf ik dat heel vet vinden
XDiavelquote:Op maandag 22 april 2019 20:34 schreef Elegy het volgende:
[..]
Doe mij maar een Nightrod/V-Rod, of een FXD Dyna. XDiavel is ook wel prima. Lekkere dikke poser- en compensatiefietsen 😎
Nightrod vind ik ook wel ok, FXD niet, en XDiavel ook niet.. moet sowieso geen Stukgaatie. Vind zo'n bobber ook wel leuk om te zien, maar ik ben niet zo'n apehanger-fanquote:Op maandag 22 april 2019 20:34 schreef Elegy het volgende:
[..]
Doe mij maar een Nightrod/V-Rod, of een FXD Dyna. XDiavel is ook wel prima. Lekkere dikke poser- en compensatiefietsen 😎
Als je van sleutelen houdt, is dat wel een goed idee. Anders kan je beter voor eenquote:
gaan.quote:
Tomáto tomàto.quote:Op dinsdag 23 april 2019 01:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je van sleutelen houdt, is dat wel een goed idee. Anders kan je beter voor een
[..]
gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
quote:Op woensdag 24 april 2019 18:07 schreef Amoeba het volgende:
T ging weer helemaal mis vandaag..Lekker dit soort asocialen spiegel helemaal eraf geslagen hop ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, denk het niet. Maar de boodschap was ontvangen want hij wilde me echt hebben.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:18 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Lekker dit soort asocialen spiegel helemaal eraf geslagen hop ik?
Dat zeg je als mod? Kan echt niet man.quote:Op woensdag 24 april 2019 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
Gewoon braaf stoppen, handschoentjes uit, brilletje uit de helm, helm af, en hem daar een deftige loeier mee voor zijn kanis verkopen. Helm weer op, bril erin, handschoenen weer aan en rustig wegrijden. Bij voorkeur over een arm of been heen uiteraard
In de film doen ze dat ook altijd, is toch niet raar ofzo?quote:Op donderdag 25 april 2019 00:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zeg je als mod? Kan echt niet man.
Zonde van je helm, moet je daarna een nieuwe kopen.
Hij hoeft je er niet vanaf te wíllen rijden.. weet jij hoe goed zijn voertuigcontrole is? zijn zelfbeheersing is niet helemaal geweldig igg, en een heel zacht tikkie is genoeg. Jij bent degene op het balansvoertuig.. voor zover er al iets te winnen was, is de kans vrij klein dat jij de champagne mag ploppen.quote:Op donderdag 25 april 2019 01:47 schreef Amoeba het volgende:
Vraag me af hoe realistisch het is dat hij je eraf wil rijden, misschien niet met 120 maar als je afremt voor een drukke kruising kun je iemand nog 'relatief veilig' scheppen lijkt me.
Anyway allemaal waar, hem een vinger geven en dan de ruimte voor een gesprekje geven is geen slim idee. Neemt niet weg dat ik (althans zou echt niet weten wat) hem niks gedaan heb wat zou moeten rechtvaardigen dat hij me van de weg mag drukken.
Tel daar zo'n drugstoerist in een Golf bij op en je hebt me 4 rode lappen voorgehouden.
Geen laptimer bij me. Het was een vrijrijden sessie maar vond het ontzettend leuk en heb aanleg voor het racen. Ik kan binnenkort switchen van band want voor en achter zijn redelijk ver heen al, Diablo supercorsa SP een betere geschikte band? Mensen in mijn omgeving zijn er erg tevreden over, maar dat gaat denk ik ook ten koste van levensduur op de straat .quote:Op maandag 22 april 2019 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die pilot powers gaan vrij snel smeren wanneer je ze flink op hun flikker geeft. Wat voor tijden reed je de eerste keer ongeveer?
Eens. Als iemand te kennen geeft er heel graag langs te willen, lekker plaats maken.quote:Op donderdag 25 april 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
Als je op de motor rijdt en graag middelvingers opsteekt is het raadzaam om voorbereid te zijn op gekkigheid, want er rijden een hoop gekken rond.. meer als dat er opgesloten zitten iig.
Gisteren geweest ff die 35? Boggies gereden,quote:Op zondag 21 april 2019 10:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eerder geweest? hotelletje? ik ben 5? jaar geleden met Deka in de Harz geweest maar dat was testweekend kamperen. wel lekker gereden al was het weer niet denderend. bovenop Kyffhauser wel broodjes bratwurst voor een euro
en was de braadworst er nog?quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gisteren geweest ff die 35? Boggies gereden,
Zo 1 2 3 niet gezien wel veel veldkeukens hier erwtensoep/goelash bokworst erbijquote:
34kquote:Op woensdag 1 mei 2019 18:49 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]de nieuwe Triumph Rocket... 2,5L 3pittert 221Nm koppel
Als ie enigszins lijkt op bv een Xdiavel qua handling (ok totaal ander merk ) dan wil dat heel goed de bocht doorquote:
apart ding, en de tank lijnt voor geen kant met de radiateurquote:Op zondag 12 mei 2019 23:09 schreef CoExist het volgende:
Effe naar Harlingen gereden vandaag.
[ link | afbeelding ]
Vertel dat maar aan Philippe Starck.quote:Op zondag 12 mei 2019 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
apart ding, en de tank lijnt voor geen kant met de radiateur
Ik moest hem effe door de big G trekken, maar ok, dingen worden duidelijk een meneer die tuinmeubelen ontwerpt voor hen die te veel geld hebben heeft zich met de bouw van een Ducati bemoeid, en dit is het resultaat.quote:
Een Moto 6.5quote:Op zondag 12 mei 2019 23:09 schreef CoExist het volgende:
Effe naar Harlingen gereden vandaag.
[ link | afbeelding ]
Conti RoadAttack of SportAttackquote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:15 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik ben aan het shoppen voor een nieuw setje sporttoerbanden voor mijn suzuki GSX650F. Momenteel ligt er een BT021 achter om en een S21 aan de voorkant. Ik twijfel nu tussen de Pirelli Angel GT, Dunlop Roadsmart 3 en Michelin Road 5. Mis ik dan nog echte toppers en welke zouden jullie aanraden?
Nog eentje van liggen/hangen nieuw in het plastique.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:18 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
RoadAttack 3 kwamen ook goed uit de test bij MotoPlus ja, ook het overwegen waard
Nadeel van die tkc’s 70/80 is dat ze slijten als een gek, wel hele fijne band verderquote:Op woensdag 22 mei 2019 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Ik rij al jaren op Conti banden Nu TKC70. Bevalt me prima. Anderzijds dus ook geen recente ervaring met de andere kandidaten..
Alleen de GSX heeft BT45's omdat dat de enige band is die te krijgen is in die onmogelijke maten. Maar ja
Uhuh. Ook even een omweggetje genomen van het werk af net. 60% gravel en bos loopt ook gewoon parallel aan de weg dus nauwelijks om. Alleen ook 20% érg mul zand en dan wordt het toch behoorlijk pittig fijn ook dat ik mijn winter gear nog aan hadquote:Op woensdag 22 mei 2019 06:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nadeel van die tkc’s 70/80 is dat ze slijten als een gek, wel hele fijne band verder
Die BT45 had ik ook om mijn CB500 hangen. Niet heel best nee, zeker niet in de regen Wel lekker goedkoopquote:Op woensdag 22 mei 2019 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Ik rij al jaren op Conti banden Nu TKC70. Bevalt me prima. Anderzijds dus ook geen recente ervaring met de andere kandidaten..
Alleen de GSX heeft BT45's omdat dat de enige band is die te krijgen is in die onmogelijke maten. Maar ja
T31.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:15 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik ben aan het shoppen voor een nieuw setje sporttoerbanden voor mijn suzuki GSX650F. Momenteel ligt er een BT021 achter om en een S21 aan de voorkant. Ik twijfel nu tussen de Pirelli Angel GT, Dunlop Roadsmart 3 en Michelin Road 5. Mis ik dan nog echte toppers en welke zouden jullie aanraden?
Dat ding hebben ze echt verpest. Ze hadden gewoon dat conceptmodel moeten bouwen.quote:
Ik zeg Speed Twin. Omdat ik dat zegquote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Vandaag ff proefgereden op de Troempf speed twin 1200 en de ktm 790 adventure R. Beide leuk speelgoed. Heeft er iemand nog een nier nodig?
link stuk. Edit: rechtsklikken en openen in nieuw venster werkt wel...quote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:38 schreef Vinniiee het volgende:
Kom net mijn oude motor tegen op marktplaats. Wat een gedrocht is het geworden. En die prijs KM stand klopt ook niks van
https://link.marktplaats.nl/m1421125504
74k of zoquote:Op zaterdag 8 juni 2019 12:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
link stuk. Edit: rechtsklikken en openen in nieuw venster werkt wel...
Wat was de km stand bij jou?
Zijn dat M4 klauwen? Die van mij zien er wel een beetje anders uit:quote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:02 schreef -Richard- het volgende:
Mijn Suzuki heeft een nieuw setje remmen gekregen. Wat een bizarre verbetering ten opzichte van het orignele. Standaard rempomp + Tokico remklauwen naar Brembo RCS19 Corsa Corta rempomp met Brembo M4 remklauwen. Een berg gevoel en kracht erbij gekrgen met de originele diameter schijven.
De al reeds geinstalleerde HEL remleidingen vervangen voor nieuwe exemplaren omdat de banjobout een andere oriëntatie heeft en de rempomp banjobout een afwijkend schroefdraad heeft (dus moest naar full-setup systeem)
[ link | afbeelding ]Suzuki GSX-R 750 by Richard Hilverts, on Flickr
[ link | afbeelding ]Brake upgrade Suzuki GSX-R by Richard Hilverts, on Flickr
[ link | afbeelding ]Brake upgrade Suzuki GSX-R by Richard Hilverts, on Flickr
--
Intussen ook de Yamaha R1 revisie afgerond. Blok draait weer als vanouds
[ link | afbeelding ]Maintenance by Richard Hilverts, on Flickr
Klinkt vreemd he?quote:Op donderdag 13 juni 2019 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zijn dat M4 klauwen? Die van mij zien er wel een beetje anders uit:
[ afbeelding ]
(Kon zo snel geen betere foto vinden)
In mijn ervaring zit het grootste verschil in remkracht en gevoel in de rempomp en in de remblokken en remschijven die je gebruikt. De klauwen maken geen bijster groot verschil (natuurlijk wel wat), zeker als je 't afzet tegen de kosten.
Op m'n R6 een brembo 19x18 pomp, M4 klauwen en gesinterde race-blokken en OEM-schijven (doen niet onder voor de T-drives van brembo).
Remt als een malle. Maar ook met de originele gold/blue-spot remklauwen kon je aardig stoppen (worden ook door brembo gemaakt).
Ah, weer wat geleerd. Ik had ze nog nooit gezien.quote:Op donderdag 13 juni 2019 23:42 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Klinkt vreemd he?
https://www.autoevolution(...)-detailed-25281.html
Oftewel, het zijn M4 remklauwen naar het Suzuki design. Het verschil zit hem in de 34mm zuigers in jouw remklauwen, en 32mm in de voor Suzuki geproduceerde remklauwen.
Je bedoelt die 6-zuigerklauwen? Ik heb een tijd een R1 gehad met die dingen, en dat remde inderdaad ook prima. Alleen met standaard (rubberen) remleidingen en rempomp vond ik er weinig gevoel in zitten.quote:De bijgeleverde remblokken in deze klauwen maakten voor mij een doorslag om dit te kopen ipv enkel remblokken in mijn originele klauwen. Tot nu toe remt het erg lekker maar zeker als er in de toekomst andere blokken in komen moet het nog beter worden.
Ik had ook de mogelijkheid om er de remklauwen van een R1 op te zetten, ook een vrij populaire mod, maar kwa prijs gelijk aan deze. (goede deal gemaakt).
Eh, even kijken hoor:quote:Op dit moment zit de winst in een groter remblok oppervlakte, rempomp en de stijfheid van de klauw.
Bedankt voor je reactie, leuk!
De R6 ziet er serieus uit, wat heb je er zoal aan gedaan?
Lekker man!! Feli!!quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Rijbewijs in the pocket niiice! Lekker door de regen.
Feli's, niks mis met regen, dan wordt 'ie weer schoonquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Rijbewijs in the pocket niiice! Lekker door de regen.
Naast je bandit, nog een motor naar de haaien?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik was stoer aan het doen in een stukje gras. Toen kwam er een konijntje voor mijn wiel zigzaggen.
Ik heb het konijntje niet geraakt maar ik kan ook niet helemaal stellen dat het uitwijken volledig gelukt is
ik wilde net informeren of je zin had in een allroadroute in Brabant die ik nog had liggenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik was stoer aan het doen in een stukje gras. Toen kwam er een konijntje voor mijn wiel zigzaggen.
Ik heb het konijntje niet geraakt maar ik kan ook niet helemaal stellen dat het uitwijken volledig gelukt is
Goed om te horen dat je er goed vanaf bent gekomen. Dit is gebeurt met de aprilia!??quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:10 schreef BlackLining het volgende:
Daar ben ik wel voor in ja ik vind het gruwelijk vet.
Motor heeft niks hoor, beetje zand en gras hier en daar maar dat staat 'm best goed. De valbeugel is een beetje verbogen en mijn stuur zit wat scheef, maar da's allemaal fixable met meuk die ik nog heb liggen.
Zelf ook niks trouwens. Nog geen blauwe plek of spierpijn ik heb gehoord dat het er ook vrij komisch uit zag met dat konijn erbij
In die grindbakquote:Op woensdag 19 juni 2019 10:02 schreef Salatrel het volgende:
Gelukkig hebben we nog oude beelden van BL die staat te klooien
De rooie zijn snellerquote:Op zondag 23 juni 2019 22:07 schreef Amplifier het volgende:
Oktober mijn rijbewijs gehaald, vandaag een helm, jas en handschoenen gekocht (broek en schoenen heb ik al) en dinsdag kijken voor mijn eerste motor!
Nog tips?
Koop een 600 of 650.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:07 schreef Amplifier het volgende:
Oktober mijn rijbewijs gehaald, vandaag een helm, jas en handschoenen gekocht (broek en schoenen heb ik al) en dinsdag kijken voor mijn eerste motor!
Nog tips?
Ik ga voor een Suzuki GSX-R 750 k3 kijken.quote:Op zondag 23 juni 2019 23:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Koop een 600 of 650.
Als je zelfbeheersing hebt.
Handelbaar en toch lekker snel indien nodig.
Wat voor soort motor wil je?
Verlengde hayabusa, als het kan in roodquote:Op zondag 23 juni 2019 22:07 schreef Amplifier het volgende:
Oktober mijn rijbewijs gehaald, vandaag een helm, jas en handschoenen gekocht (broek en schoenen heb ik al) en dinsdag kijken voor mijn eerste motor!
Nog tips?
Ok ok, ja het kan wel.quote:Op maandag 24 juni 2019 07:35 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik ga voor een Suzuki GSX-R 750 k3 kijken.
Ja, ben ook van plan om rustig aan te doen. Als eerste motor lijkt me dit prima. Niet te hoog, maar ook niet te laag. Heb niet voor niets A rijbewijs gehaald natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2019 10:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ok ok, ja het kan wel.
Maar wat ik al zei, je moet echt opletten wanneer en hoeveel gas je geeft.
Ik heb express een 600 gekocht toen om te leren rijden. En nu 1,5 jaar verder heb ik nog steeds het wtf gevoel als ik hem opentrek in zn 1 en 2 haha.
Ben nu het weekend weg geweest met jongens die 1000cc kawa’s rijden en in de bochten rij ik ze gewoon weg. Pas op de snelweg boven de 180 lopen ze uit.
Maar als jij een goede zelfbeheersing hebt, go for it!
Bij een dealer of particulier?quote:Op maandag 24 juni 2019 20:08 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ja, ben ook van plan om rustig aan te doen. Als eerste motor lijkt me dit prima. Niet te hoog, maar ook niet te laag. Heb niet voor niets A rijbewijs gehaald natuurlijk.
Ik ben wel zenuwachtig voor de proefrit. Oktober heb ik mijn rijbewijs gehaald en sindsdien niet meer op een motor geweest...
Particulier.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Bij een dealer of particulier?
Zo moet het niet trouwens
https://www.112marum.nl/m(...)nd-tijdens-proefrit/
Nehhhquote:Op maandag 24 juni 2019 21:42 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Particulier.
Heb ook een mooie CBR900RR zien staan bij de dealert, maargoed
Ja klopt, daarom de motor maar laten staanquote:Op maandag 24 juni 2019 21:46 schreef DW457 het volgende:
Oef...was eigenlijk best warm en klef in t pak vandaag.
Dat heeft me ook altijd aangesproken idd. Ik wil eigenlijk echt ooit nog een Hayabusa, maar laten we eerst eens beginnen met dit. Als ik hem aanschaf morgen kan ik neem ik aan net zoals een auto gewoon de verzekeraar bellen en gelijk verzekeren?quote:
Klopt, of onlinequote:Op maandag 24 juni 2019 21:51 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dat heeft me ook altijd aangesproken idd. Ik wil eigenlijk echt ooit nog een Hayabusa, maar laten we eerst eens beginnen met dit. Als ik hem aanschaf morgen kan ik neem ik aan net zoals een auto gewoon de verzekeraar bellen en gelijk verzekeren?
2003. Net voor de facelift. Budget is ook maar 2000-2500 dus hoger zit er denk ik niet echt in.quote:
Ja precies, dit is nog net de bekende koplamp zeg maar.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
ah das prima joh, dan hebben ze net injectie en een moderne voorkant.
Das het enige wat ik niet mooi vind aan mijn SRAD, de voorkant.
Jaa De mijne :quote:Op maandag 24 juni 2019 23:15 schreef Sarasi het volgende:
SRAD met bol kontje is de enige eckte SRAD.
Ook dit wel ja.quote:
Waar vanaf?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ook dit wel ja.
Verder heb ik dus echt een grafhekel aan het verwijderen van 17 jaar oude pakking. Het positieve nieuws is dat ik dit voorlopig niet meer hoef te doen als deze af is, want de andere kant is al gefixt. Nondeju zeg wat een kutklus. Zeker in je eentje, want dat klaagt toch ook minder lekker.
Crankcase cover. De rechterkant lekte een tijd geleden, dus die pakking met veel gevloek, gescheld, etc vervangen. Die was gelukkig daarna 100% droog, maar natuurlijk ging toen links zweten. Ik doe nu een oliewissel dus ik dacht, neem die direct mee. Maar goed. Spijt.quote:
Oh, die is leuk! Die eend maakt het wel af btwquote:
quote:
Van Eendje is er maar eentje.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Oh, die is leuk! Die eend maakt het wel af btw
Goeie mop! Jij bent mij er eendje....quote:Op woensdag 26 juni 2019 00:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Van Eendje is er maar eentje.
Badumtsj.
is hem geworden! en.. geen seconde spijt. In het begin was het wennen en paar keer laten afslaan, maar nu rijdt ie heerlijk. Wat een top ding. Blij!quote:Op maandag 24 juni 2019 07:35 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik ga voor een Suzuki GSX-R 750 k3 kijken.
Veel veilige kilometers gewenst!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:18 schreef Amplifier het volgende:
[..]
is hem geworden! en.. geen seconde spijt. In het begin was het wennen en paar keer laten afslaan, maar nu rijdt ie heerlijk. Wat een top ding. Blij!
Nu nog eens kijken naar een goede paddockstand. Wil eigenlijk ook een ander achterlichtje maar das voor de winter denk ik.
Super mooie fiets! Heb er ook tijden naar gezocht, ze zijn er niet zoveel.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:05 schreef pitebuell85 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik meld me ook maar hier eens, sinds een paar weken in bezit.
Yamaha fz8 uit 2011. Leuk speelgoed.
quote:Op maandag 1 juli 2019 13:30 schreef Vinniiee het volgende:
Projectje gekocht van het weekend
[ afbeelding ]
Zeg eh, wanneer? want het paard vliegt al weer hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik wilde net informeren of je zin had in een allroadroute in Brabant die ik nog had liggen
Nou uhh voorlopig niet want zaterdag begint mijn wakansiequote:Op donderdag 4 juli 2019 13:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeg eh, wanneer? want het paard vliegt al weer hoor
Als de accu er alleen bij de winterstop een keer uit moet maakt 't toch niet zoveel uit als 't wat meer werk is? Elk jaar de accu laten vervangen lijkt me een duur grapje en als je dat zelf doet moet je 'm er toch ook uithalen en weer inzetten, dus dan win je ook niks.quote:Op donderdag 4 juli 2019 20:54 schreef Piles het volgende:
Nou ik ben weer klaar met motorrijden, accu is weer gesneuveld deze winter blijkbaar
Had ik maar een stalling of motor waar de accu makkelijk uit kon...
Ja ik ben dus absoluut geen sleutelaar, heb er zelfs een hekel aan Dus er uit halen kan/doe ik niet zelf.quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als de accu er alleen bij de winterstop een keer uit moet maakt 't toch niet zoveel uit als 't wat meer werk is? Elk jaar de accu laten vervangen lijkt me een duur grapje en als je dat zelf doet moet je 'm er toch ook uithalen en weer inzetten, dus dan win je ook niks.
Ja net gedaan, met lege accu weer thuisquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:48 schreef BlackLining het volgende:
Overbokken vanaf een draaiende auto, uurtje rijden en klaar is Piles. Kun je een keer of 4, 5 doen voor de accu finaal de geest geeft.
Ja als het tot een nieuwe accu komt wordt dat m idd.quote:Of vraag een keer een handig iemand om zo'n aansluit kabeltje voor een druppellader te monteren op je accu. Kun je hem gewoon aan de stroom hangen.
Daar heb ik ook geen zin in hoor, dus ik rijd de winter elke 2 a 3 weken een stukkie om 'm weer op te frissenquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja ik ben dus absoluut geen sleutelaar, heb er zelfs een hekel aan Dus er uit halen kan/doe ik niet zelf.
Verder geen optie tot laden? en hoe moeilijk is 'moeilijk'?quote:Op donderdag 4 juli 2019 20:54 schreef Piles het volgende:
Nou ik ben weer klaar met motorrijden, accu is weer gesneuveld deze winter blijkbaar
Had ik maar een stalling of motor waar de accu makkelijk uit kon...
Ja psies, gewoon een stekkertje ergens maken en je prikt hem zo aan de lader..quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:48 schreef BlackLining het volgende:
Overbokken vanaf een draaiende auto, uurtje rijden en klaar is Piles. Kun je een keer of 4, 5 doen voor de accu finaal de geest geeft.
Of vraag een keer een handig iemand om zo'n aansluit kabeltje voor een druppellader te monteren op je accu. Kun je hem gewoon aan de stroom hangen.
Achterwiel moet er uit, dus daar begin ik niet aan (en ook niet iets om jaarlijks te laten doen). Plus dat als het voorjaar wordt, ik meteen wil kunnen rijden (en niet eerst een afspraak moet maken om dat ding terug te laten bouwen). Dus als de accu echt stuk is en vervangen moet worden, dan komt er een aansluitkabeltje voor lader aan. En die kan ik wel fixen vanuit de bergingquote:Op vrijdag 5 juli 2019 00:24 schreef Sounddragon het volgende:
Verder geen optie tot laden? en hoe moeilijk is 'moeilijk'?
tis één keer per jaar eruit, en één keer erin.. kosta als het heeeeeeeeel ingewikkeld is? half uur?
Problemen zijn maar zo groot als je ze zelf maakt he.
Das idd best onpraktisch kabeltje is dan een prima optie.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 14:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Achterwiel moet er uit, dus daar begin ik niet aan (en ook niet iets om jaarlijks te laten doen). Plus dat als het voorjaar wordt, ik meteen wil kunnen rijden (en niet eerst een afspraak moet maken om dat ding terug te laten bouwen). Dus als de accu echt stuk is en vervangen moet worden, dan komt er een aansluitkabeltje voor lader aan. En die kan ik wel fixen vanuit de berging
Yamaha... TDM 850.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Das idd best onpraktisch kabeltje is dan een prima optie.
Je wiel eruit om de accu te vervangen, welke mafkees heeft dat verzonnen?
Oh, ik dacht meer aan een Duc ofzo iets waar vorm voor funktie gaat .. Een TDM is nog wel een beetje een gebruiksmotor..quote:Op vrijdag 5 juli 2019 17:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Yamaha... TDM 850.
Iets om rekening mee te houden bij een volgende motor (of auto).
Zo wassie orgineel zeg maar..quote:
Scrambler en café racers projecten kunnen best leuk uitpakken, maar 80% is gewoon ronduit bagger afgewerkt en dit is er 1 van.quote:
Hoe oud ben je? en wat voor ervaring heb je?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 20:39 schreef Quotidien het volgende:
Wat zijn een beetje de gemiddelde kosten voor het halen van een motorrijbewijs + basic motor om mee te touren.
Rijbewijs 1000 euro plus zoiets of zoiets a nog eens 1000 euro? En dan nog kleding e.d.
22 met 0 ervaring. Bezig met het autorijbewijs nog.quote:Op zondag 7 juli 2019 01:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? en wat voor ervaring heb je?
Rijbewijs - Leeftijd - Max. vermogen/cilinderinhoudquote:Op zondag 7 juli 2019 01:15 schreef Quotidien het volgende:
[..]
22 met 0 ervaring. Bezig met het autorijbewijs nog.
Waarom is leeftijd relevant?
Oh zo. Ik hoef nog geen krachtige motor ofzo. Gewoon iets om in de weekenden mee te touren.quote:Op zondag 7 juli 2019 01:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijbewijs - Leeftijd - Max. vermogen/cilinderinhoud
Rijbewijs A1 - 18 jaar en ouder - 11 kW of 15 pk / 125 cc
Rijbewijs A2 - 20 jaar en ouder - 35 kW of 47 pk
Rijbewijs A - 24 jaar en ouder* - meer dan 35 kW en meer dan 47 pk
Ah ok, naja, die 2 voorbeelden die je gaf zou je met A2 dus mogen rijdenquote:Op zondag 7 juli 2019 01:21 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Oh zo. Ik hoef nog geen krachtige motor ofzo. Gewoon iets om in de weekenden mee te touren.
Jep. Ik zit vooral qua kosten te kijken voor nu. Geen idee hoeveel rijlessen iemand gemiddeld nodig heeft?quote:Op zondag 7 juli 2019 01:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, naja, die 2 voorbeelden die je gaf zou je met A2 dus mogen rijden
Zie ook mijn edit
Je hebt gefietst? gescooterd? brommer? bij iemand achterop?quote:Op zondag 7 juli 2019 01:28 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Jep. Ik zit vooral qua kosten te kijken voor nu. Geen idee hoeveel rijlessen iemand gemiddeld nodig heeft?
Ik kan bevestigen dat dit wel ongeveer klopt qua kosten. Lessen inclusief examens rond de 1500¤ uitgegeven. Ik had nooit op een scooter of brommer gereden dus een echt beginner. Kleding iets van 800 euro gekost. Motor van 2800 euro. Al met al green goedkope hobby en je bent ook nooit klaar. Onderhoud, nieuwe kleding (doorwaaijasje zit ik nu naar te kijken bijvoorbeeld).quote:Op zondag 7 juli 2019 12:59 schreef Sarasi het volgende:
Je bent 22, dus je moet A code 80 halen, geen A2. Dan vervalt de 35kW beperking automatisch na twee jaar (of als je 24 wordt).
Verder, reken ong 1000-1500 euro rijbewijs, ~1000 euro pak, en zoveel aan een motor als je wil uitgeven. Dan zit je redelijk al dan niet aan de ruime kant.
Waarheid.quote:
Goed plan. Als ik jou was, zou ik me richten op starten volgend jaar begin Maart. Dan heb je nu tijd om te sparen zodat je straks geen compromissen hoeft te sluiten op kleding en je helm en evt de aanschaf van een motor.quote:Op zondag 7 juli 2019 14:14 schreef Quotidien het volgende:
Kosten zijn dus ongeveer wat ik ingeschat heb, nog maar even doorsparen.
Klinkt goed. Ik heb me inmiddels wel aangemeld voor rijlessen, daar ben ik een tijdje terug mee gestopt. Maar die moet eerst binnen zijn.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed plan. Als ik jou was, zou ik me richten op starten volgend jaar begin Maart. Dan heb je nu tijd om te sparen zodat je straks geen compromissen hoeft te sluiten op kleding en je helm en evt de aanschaf van een motor.
Het najaar is de beste tijd om in te kopen, dat geldt voor kleding én een motor. Niet wachten op de beurs in Februari, die zuigt, en je maakt/krijgt die goede deals gewoon het hele jaar door .
Nope, dat gaat niet.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Je moet echt ff vragen of je dat theorie certificaat van je B kunt misbruiken voor je A, dat scheelt een keer extra leren. Certificaat is na behalen een jaar geldig, zou mooi zijn als je dan 2 voor de prijs van 1 kunt doen 😉
volgens mij is het zelfs zo dat je zonder B rijbewijs of zonder A theorie de openbare weg niet op mag (ook niet tijdens rijles) omdat een instructeur niet in kan grijpen. Zonder B rijbewijs of A theorie mag je dus alleen op eigen terrein van een rijschool oefeningen doen.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nope, dat gaat niet.
Er was wel iets dat je alvast AVB mag doen als je al B theorie hebt, anders moet je eerst A theorie halen voor het AVB examen ofzo.
Onder de streep zul je toch een keer je A theorie moeten halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |