FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Mag DHL zeggen dat ze geprobeert pakket te leveren en dan niet komen?
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:28
F2awypA.png
Ik zit thuis te wachten en ik log in op DHL en zie dat ze "langsgeweest zijn" nu is dat alleen niet het geval. Er is geen busje langs gereden van 8uur tot nu en er ir ook niemand naar mijn huis gegaan.

toch staat er dat ze een bezorging deden. Nu ben ik de hele avond thuis gebleven zodat ik het pakketje heb. Heb wel amazon gebeld en verhaal gedaan maar goed liefst laat ik die klote bezorger terug gaan.

dit staat er in het mailtje
Bezorger gemist
Als je niet thuis bent vind je een kaart in de brievenbus met het volgende bezorgmoment van je pakket. Om zelf te bepalen waar en wanneer we je pakket mogen bezorgen kun je via dhlparcel.nl/bezorgergemist een ander moment of locatie kiezen.

Ik heb geen briefje en dit is niet de eerste keer dat ze zo iets flikken.
halfwaydinsdag 2 april 2019 @ 21:30
Ook een keer gehad, kon hem 7 km verder ophalen, die vent was echt niet geweest.
Ferdinsdag 2 april 2019 @ 21:31
Ze zijn jou niks verplicht.
Janneke141dinsdag 2 april 2019 @ 21:31
Het is uitermate klantonvriendelijk (maar dat zijn pakketbezorgers allemaal), maar het is op geen enkele manier verboden.
littledrummergirldinsdag 2 april 2019 @ 21:39
Toen ik dat een keer had (geen briefje maar wel "bezorgd" in de track and trace) werd ie n dag later alsnog bezorgd :Y
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:41
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef Fer het volgende:
Ze zijn jou niks verplicht.
Beste relatie,

Op dinsdag 2 april tussen 18:00 uur en 21:00 uur, bezorgen we op

is dit niet een verplichting?
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
Het is uitermate klantonvriendelijk (maar dat zijn pakketbezorgers allemaal), maar het is op geen enkele manier verboden.
Kan ik iets doen zodat deze bezorger een tik op zijn vinger krijgt?
Ferdinsdag 2 april 2019 @ 21:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:41 schreef Tailless het volgende:

[..]

Beste relatie,

Op dinsdag 2 april tussen 18:00 uur en 21:00 uur, bezorgen we op

is dit niet een verplichting?
Nee, slechts een kennisgeving. Daarnaast ben jij geen opdrachtgever.
Niznodinsdag 2 april 2019 @ 21:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:41 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan ik iets doen zodat deze bezorger een tik op zijn vinger krijgt?
De verzender op de hoogte stellen en een klacht laten indienen. Helaas heb jij geen overeenkomst met DHL
Janneke141dinsdag 2 april 2019 @ 21:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:41 schreef Tailless het volgende:

[..]

Beste relatie,

Op dinsdag 2 april tussen 18:00 uur en 21:00 uur, bezorgen we op

is dit niet een verplichting?
Nee. Ze leveren gewoon slechte service, maar geen wettelijke verplichting of zoiets dergelijks. Vergelijk het maar met een trein die niet gaat, of een AH-aanbieding die is uitverkocht.
Janneke141dinsdag 2 april 2019 @ 21:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:41 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan ik iets doen zodat deze bezorger een tik op zijn vinger krijgt?
Ja, de verzender contacteren en hem een klacht in laten dienen bij DHL - maar dat moet die dan wel willen.
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik dat een keer had (geen briefje maar wel "bezorgd" in de track and trace) werd ie n dag later alsnog bezorgd :Y
Ik ben toch niet niet thuis van 12 tot 18?
heb hem maar laten bezorgen bij werk daar zijn ze wat beter met langskomen denk
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:47
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:42 schreef Nizno het volgende:

[..]

De verzender op de hoogte stellen en een klacht laten indienen. Helaas heb jij geen overeenkomst met DHL
Amazon algebeld en dit is de reactie.

Dear tim,

Thank you for a pleasant conversation!

Once again, we are very sorry to learn that Shipment #2 of your order #xxxxxx was not yet delivered.

As a token of apology, I have now extended your Prime by one month. Your prime subscription is now valid until 6.May 2019.

Furthermore, I have just forwarded the delivery request to DHL for the package to be delivered to:
xxxx
xxxx
xxxx

Finally, I'd like to sincerely apologize for this delay and thank you for your tremendous patience.

Thank you again for your email and I wish you a wonderful day!

We'd appreciate your feedback. Please use the buttons below to vote about your experience today.

official complaint zie ik op de mail niet terug komen dus zal wel niet zijn gebeurt
rutger05dinsdag 2 april 2019 @ 21:47
Ik heb dit ook wel meegemaakt, dat er genoteerd stond dat er een poging is gedaan om het pakket af te leveren, terwijl dit niet waar was. Voor mij is zo'n leugen nog slechtere reclame, dan onvermogen om een pakket tijdig af te leveren en daar eerlijk over te zijn.
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 21:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:47 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb dit ook wel meegemaakt, dat er genoteerd stond dat er een poging is gedaan om het pakket af te leveren, terwijl dit niet waar was. Voor mij is zo'n leugen nog slechtere reclame, dan onvermogen om een pakket tijdig af te leveren en daar eerlijk over te zijn.
Ja nogal pas gewoon die website aan met he sorry we hebben u pakket niet bezord.
Morrigandinsdag 2 april 2019 @ 23:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Ze leveren gewoon slechte service, maar geen wettelijke verplichting of zoiets dergelijks. Vergelijk het maar met een trein die niet gaat, of een AH-aanbieding die is uitverkocht.
Slechte vergelijken. Als er geen trein rijdt, dan gaat de NS niet op hun website plaatsen dat die trein wel degelijk heeft gereden, maar dat er niemand op het perron stond.

Dat een bezorger niet alle pakketjes kan bezorgen kan gebeuren. Om vervolgens te liegen is een ander verhaal. TS moet ook gewoon bij DHL een klacht indienen.
#ANONIEMdinsdag 2 april 2019 @ 23:45
Ik kan vooral niet tegen het liegen.
r_onewoensdag 3 april 2019 @ 00:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:47 schreef Tailless het volgende:
tremendous patience.
:')

En veul plezier met je maandje Prime :')
MichaelScottwoensdag 3 april 2019 @ 05:16
Nee dat mogen ze niet. Wettelijk gezien zijn ze een verplichting aangegaan die ze niet nakomen.

Vervelende is alleen dat alle pakketbezorgdiensten in Nederland ruk zijn, dus zelfs al zou Amazon overstappen dan verandert er voor jou niets.
probeerwoensdag 3 april 2019 @ 06:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik dat een keer had (geen briefje maar wel "bezorgd" in de track and trace) werd ie n dag later alsnog bezorgd :Y
Dit. En toen ik er de bezorger naar vroeg antwoordde hij dat dat de pakketjes waren waar hij gisteren niet meer aan toe kwam, maar toch als bezorgd op moest geven om gezeik met zijn baas te voorkomen.
probeerwoensdag 3 april 2019 @ 06:11
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 05:16 schreef MichaelScott het volgende:
Nee dat mogen ze niet. Wettelijk gezien zijn ze een verplichting aangegaan die ze niet nakomen.

Vervelende is alleen dat alle pakketbezorgdiensten in Nederland ruk zijn, dus zelfs al zou Amazon overstappen dan verandert er voor jou niets.
Pay peanuts, get monkeys.
jajablahblahwoensdag 3 april 2019 @ 06:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:45 schreef Tailless het volgende:
Ik kan vooral niet tegen het liegen.
Postnl heeft dat een week of 2 terug gewoon 3 dagen op een rij gedaan bij mij.
Elke dag “we hebben u gemist”, terwijl ik thuis was en er geen briefje in de bus lag.
Dan heb ik liever dat ze een reële datum noemen.
Friday12woensdag 3 april 2019 @ 06:32
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:45 schreef Tailless het volgende:
Ik kan vooral niet tegen het liegen.
Laat ik het zo zegge.. De software die DHL gebruikt(2 jaar geleden) kan maar een paar mogelijkheden beschrijven wat er met het pakket is gebeurd. En het word dan op niet thuis gezet als ze er niet aan toe zijn gekomen :')
Sylver_woensdag 3 april 2019 @ 06:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik dat een keer had (geen briefje maar wel "bezorgd" in de track and trace) werd ie n dag later alsnog bezorgd :Y
Hier ook.
MisterMasterwoensdag 3 april 2019 @ 06:55
Dit is volkomen normaal bij DHL en gebeurt met regelmaat. Bezorgd door DHL is bij mij niet besteld. Ga ik naar de concurrent. Die gasten hebben schijt aan hun klanten.
moonhammerwoensdag 3 april 2019 @ 07:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Toen ik dat een keer had (geen briefje maar wel "bezorgd" in de track and trace) werd ie n dag later alsnog bezorgd :Y
dit heb ik al 3 of 4 keer gehad met DHL...
TheoddDutchGuywoensdag 3 april 2019 @ 08:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
Het is uitermate klantonvriendelijk (maar dat zijn pakketbezorgers allemaal), maar het is op geen enkele manier verboden.
Zelf maar 1x meegemaakt en dat was volgens mij ook alleen met DHL.

DpD was ook zo'n shitbedrijf niet al te lang geleden, maar die hebben een hoop dingen aangepakt met meer ophaalpunten als het toch mis gaat om wat voor reden dan ook.. en minder diefstal.

Verder herken ik het niet dat ze "allemaal" klote zijn.
99% komt netjes tussen de tijden zoals gemeld en maar een heeeeel enkele keer liepen ze meteen weg van de bel nog voor ik kans kreeg open te doen. (dat was meestal postnl hier, die allemaal vervangen lijken te zijn van blank naar allochtoon valt me enorm op)
Metalfreakwoensdag 3 april 2019 @ 08:49
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 05:16 schreef MichaelScott het volgende:
Nee dat mogen ze niet. Wettelijk gezien zijn ze een verplichting aangegaan die ze niet nakomen.

Vervelende is alleen dat alle pakketbezorgdiensten in Nederland ruk zijn, dus zelfs al zou Amazon overstappen dan verandert er voor jou niets.
Nou, DHL staat toch echt met kop en schouders bovenaan als het om zoiets gaat hoor. Het ligt natuurlijk wel heel erg aan je lokale bezorger. Want over die van PostNL heb ik echt niets te klagen, altijd vriendelijk, altijd op tijd en zal nooit zoiets flikken. Als hij er een keer niet is, gaat het meteen ook een stuk slechter. Zoals nu bijvoorbeeld dat ik een pakje mag gaan ophalen bij een pakketpunt aan de andere kant van de stad.
Pietverdrietwoensdag 3 april 2019 @ 08:49
Neem contact op met diegene die het verstuurd heeft, die is de aanspreekpersoon.
MisterMasterwoensdag 3 april 2019 @ 09:20
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem contact op met diegene die het verstuurd heeft, die is de aanspreekpersoon.
En verantwoordelijke.
JeMoederwoensdag 3 april 2019 @ 09:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:47 schreef Tailless het volgende:

[..]

As a token of apology, I have now extended your Prime by one month. Your prime subscription is now valid until 6.May 2019.

Heel schappelijk van Amazon, het is immers hun schuld niet. Verder heb je bij DHL geen poot om op te staan, een kennisgeving is geen contract. Alleen Amazon kan daar aan de bel trekken en dat hebben ze blijkbaar ook gedaan.
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:20 schreef MisterMaster het volgende:

[..]

En verantwoordelijke.
Inderdaad, Amazon is verantwoordelijk voor het leveren van de aankoop.

Amazon zal natuurlijk de kosten niet op zich nemen; wanneer DHL het verknoeid dan wordt er door Amazon gewoon een claim ingediend bij DHL, DHL op haar beurt zal daarvoor een verzekering hebben afgesloten om verlies/beschadiging te dekken.
littledrummergirlwoensdag 3 april 2019 @ 09:32
Hier belt post nl altijd in een keer aan bij vier buren en bij degene die t snelst open doet wordt t afgegeven :')
Pietverdrietwoensdag 3 april 2019 @ 09:44
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:20 schreef MisterMaster het volgende:

[..]

En verantwoordelijke.
Correct
Amazon heeft ook een veel en veel groter oor bij hun dan jij, ik of TS
_serial_woensdag 3 april 2019 @ 12:12
Welkom bij DHL, Duurt Heel Lang.
Luctor.et.Emergowoensdag 3 april 2019 @ 14:12
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier belt post nl altijd in een keer aan bij vier buren en bij degene die t snelst open doet wordt t afgegeven :')
_O- :')
Luctor.et.Emergowoensdag 3 april 2019 @ 14:13
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
maar een heeeeel enkele keer liepen ze meteen weg van de bel nog voor ik kans kreeg open te doen. (dat was meestal postnl hier, die allemaal vervangen lijken te zijn van blank naar allochtoon valt me enorm op)
Dat herken ik ook wel.
nils7woensdag 3 april 2019 @ 15:31
Daarom altijd naar zo'n pickup point laten brengen.
Geen gezeur met wel of niet thuis zijn.

Soms heb ik het idee dat het ook policy is van die bedrijven, pakje ligt helemaal niet in het busje maar hey zo zijn je KPI's van binnen x tijd leveren zogenaamd wel gehaald. Dat de klant niet thuis is, tjah....
DemonRagezaterdag 6 april 2019 @ 12:50
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:31 schreef nils7 het volgende:
Daarom altijd naar zo'n pickup point laten brengen.
Geen gezeur met wel of niet thuis zijn.

Soms heb ik het idee dat het ook policy is van die bedrijven, pakje ligt helemaal niet in het busje maar hey zo zijn je KPI's van binnen x tijd leveren zogenaamd wel gehaald. Dat de klant niet thuis is, tjah....
Dit. Pakketten bij een ophaalpunt afleveren kunnen ze uit gemakzucht niet overslaan.
Mikeyttzaterdag 6 april 2019 @ 19:53
Was vroeger bezorger voor DHL. Deze streek heb ik zelf ook wel eens uitgehaald.

240 pakketjes bezorgen in een krappe tijd... :')

Dan laat ik de restanten gewoon zitten, want ik werk gewoon van 18.00 tot 22.00 uur. Voor die 5,77 euro die ze betaalden, ga ik echt geen extra minuten maken _O-
Mikeyttzaterdag 6 april 2019 @ 19:57
En ja, dit mocht. DHL heeft slechts een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. En dat is dan met de webshop, niet met jou.
Dit kunnen ze gewoon onder het mom van een foutje gooien.
Moirazaterdag 6 april 2019 @ 22:16
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier belt post nl altijd in een keer aan bij vier buren en bij degene die t snelst open doet wordt t afgegeven :')
Ik had exact ditzelfde in onze vorige flat :') De fout gemaakt om het een paar keer aan te nemen, vervolgens word je telkens wakker gebeld als je eindelijk ligt te slapen na je nachtdienst omdat de postmevrouw eenmaal weet dat je toch wel open doet. Uiteindelijk gewoon nooit meer open gedaan als we niks/niemand verwachtten.

Ook wel eens een briefje in de bus gehad van Post NL dat een pakketje bij de buren is afgeleverd omdat we niet open deden. Hele dag thuis geweest en nooit de deurbel horen gaan :') Dus die hebben 't gewoon ook in 1 meute bij een ander afgeleverd omdat ze te lui waren langs de deuren/verdiepingen te lopen.
Fleischmeistermaandag 8 april 2019 @ 01:23
Bij pakketten uit het buitenland heb ik inmiddels wel geleerd om geen krent te zijn qua verzendkosten, ik laat die alleen nog maar met een koeriersdienst komen die van adres naar adres levert (dus FedEx, UPS, DHL Express), niet dat daar nooit iets mee is, maar inmiddels teveel gezeik gehad met de normale pakketdiensten. Is het niet dat het adres zogenaamd niet geldig is, dat is het wel dat ze de boel gewoon in de regen in de tuin flikkeren, of dat je spullen 4 weken voor de kat z'n kut bij de douane blijven liggen (bij de USPS/PostNL overgang was dat altijd... echt serieus, laat NOOIT iets met USPS bezorgen als je iets uit de VS bestelt of door een andere pakketdienst buiten de EU die bij de douane op PostNL overgaat).

FedEx beste ervaringen mee, in een paar dagen van waar dan ook netjes afgeleverd, kost alleen wel wat helaas.