abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:30:45 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185998420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang het er niet meer dan 150 zijn is dat geen probleem. En dan blijft de vraag waar ze naar toe moeten, er is nauwelijks een alternatief in het VK voor de headbangers, ze kunnen overstappen naar UKIP maar dan zijn ze bij de volgende verkiezingen gezien terwijl velen nu in Tory safe seats zitten
Maar denk je wel dat May kans heeft het WA door het HoC te krijgen als ze Corbyn zijn soft Brexit belooft?

Zullen dan niet veel van haar partijgenoten weer tegenstemmen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:32:19 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185998458
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar denk je wel dat May kans heeft het WA door het HoC te krijgen als ze Corbyn zijn soft Brexit belooft?
Als Corbyn Labour whipped om akkoord te gaan met de WA dan komt het er door, ja. Zoveel stemmen komen ze niet te kort, tenslotte.
Er zal een contigent Tories niet akkoord gaan en er zijn een tiental Labour rebellen die tegen zullen stemmen maar de meerderheid zal dan groot genoeg zijn

ERG zijn ongeveer 50 Tories waarvan een aantal wankelen of voor de WA stemmen, tel daarbij nog eens zo'n 30 andere Tories die om diverse redenen tegen stemmen maar er zijn dan zo'n 150 Labour stemmen om dat tegenwicht te bieden, moet genoeg zijn
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185998462
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:30 schreef Perrin het volgende:
Maar denk je wel dat May kans heeft het WA door het HoC te krijgen als ze Corbyn zijn soft Brexit belooft?

Payroll conservative + Labour (minus people vote mps) en je hebt een meerderheid
pi_185998479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:21 schreef rubbereend het volgende:
Corbyn zal een softe Brexit eisen. Dat zal dus bindend vastgelegd moeten worden zodat een conservatieve hardliner het niet kan slopen. Dat is al lastig. Bovendien zal hij dus het WA moeten gaan steunen en daarna maar op blauwe ogen geloven dat het goed komt volgens de wensen van Labour. Lijkt me moeilijk om allemaal dicht te timmeren in een paar dagen.
Zelfs in een wet timmeren is niet voldoende (een volgende regering kan die wet zo wijzigen) en May kan geen enkele garantie geven over toekomstig stemgedrag van de Tories. Echt veel kan ze dus niet, alleen wat beloven en hopen dat de volgende PM haar woord houdt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:38:57 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185998597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zelfs in een wet timmeren is niet voldoende (een volgende regering kan die wet zo wijzigen) en May kan geen enkele garantie geven over toekomstig stemgedrag van de Tories. Echt veel kan ze dus niet, alleen wat beloven en hopen dat de volgende PM haar woord houdt.
Daar komt het wel op neer, ja. Dat is dus exact waarom de EU niet gaat buigen over de backstop, de Britse regering is niet te vertrouwen in dit soort zaken als je geen grote stok achter de deur hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 april 2019 @ 21:43:14 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185998705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer, ja. Dat is dus exact waarom de EU niet gaat buigen over de backstop, de Britse regering is niet te vertrouwen in dit soort zaken als je geen grote stok achter de deur hebt.
en dat is dan weer precies waarom ik deze onderhandelingen op dit tijdstip tussen May en Corbyn weinig serieus neem. Dit had het begin van artikel 50 moeten zijn, een breed gedragen plan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:47:52 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185998820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dat is dan weer precies waarom ik deze onderhandelingen op dit tijdstip tussen May en Corbyn weinig serieus neem. Dit had het begin van artikel 50 moeten zijn, een breed gedragen plan.
Natuurlijk had dat gemoeten maar het is party first, country last in het VK. Is ook inherent aan het systeem wat ze hebben.
Het meest idiote eraan is dat zowel Labour als de Tories hun verkiezingscampagne voerden met de belofte dat ze de EU gingen verlaten maar overleg? Ho maar, dat kan niet.

Dus ja, nu zijn we bij 5 voor 12 en zijn alle andere opties uitgeput dus dan moet het maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:47:56 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185998822
En wat als May en Corbyn de EU vragen om het huidige bredere WA de komende maanden te vervangen door een WA waarin deze softere Brexit staat vastgelegd?

Helpt dat de EU en Labour dan nog aan de nodige bindende garanties?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185998889
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:47 schreef Perrin het volgende:
En wat als May en Corbyn de EU vragen om het huidige bredere WA de komende maanden te vervangen door een WA waarin deze softere Brexit staat vastgelegd?

Helpt dat de EU en Labour dan nog aan de nodige bindende garanties?
Ja, maar de WA nog aanpassen... dan moet daarvoor de uitstel tot 22 mei gebruikt worden en dan kan het misschien net. En ja, dan zit de volgende PM er denk ik redelijk aan vast.

Probleem is: de EU heeft dan geen garantie dat die nieuwe deal het haalt in de UK half mei. Maar misschien dat ze het er wel op willen wagen. Voor de EU is een soft brexit het droomscenario.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:51:52 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185998916
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:47 schreef Perrin het volgende:
En wat als May en Corbyn de EU vragen om het huidige bredere WA de komende maanden te vervangen door een WA waarin deze softere Brexit staat vastgelegd?

Helpt dat de EU en Labour dan nog aan de nodige bindende garanties?
Dat lijkt mij niet haalbaar, de EU zal dan zeggen dat ze open staat voor een customs union oid in toekomstige onderhandelingen maar niet op dit moment in deze WA die niet bedoeld is om dat soort zaken te regelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:52:35 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185998930
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar de WA nog aanpassen... dan moet daarvoor de uitstel tot 22 mei gebruikt worden en dan kan het misschien net. En ja, dan zit de volgende PM er denk ik redelijk aan vast.
Hopen dat Barnier nog toevallig iets dergelijks in zijn la heeft liggen dan :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:54:19 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185998961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet haalbaar, de EU zal dan zeggen dat ze open staat voor een customs union oid in toekomstige onderhandelingen maar niet op dit moment in deze WA die niet bedoeld is om dat soort zaken te regelen.
Denk jij dan dat Corbyn zich gaat laten overtuigen door May?

Of verwacht je dat hij de bal gaat terugkaatsen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185998980
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar de WA nog aanpassen... dan moet daarvoor de uitstel tot 22 mei gebruikt worden en dan kan het misschien net. En ja, dan zit de volgende PM er denk ik redelijk aan vast.

Probleem is: de EU heeft dan geen garantie dat die nieuwe deal het haalt in de UK half mei. Maar misschien dat ze het er wel op willen wagen. Voor de EU is een soft brexit het droomscenario.
De WA hoeft verder toch niet aangepast te worden? Het enige waar aan gesleuteld moet worden is de political declaration en dat is een stuk eenvoudiger.
pi_185999020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De WA hoeft verder toch niet aangepast te worden? Het enige waar aan gesleuteld moet worden is de political declaration en dat is een stuk eenvoudiger.
Die is niet volledig juridisch bindend, daar schiet Labour dan weer weinig mee op. Al zou het misschien wel iets helpen, het zal lastig zijn voor de volgende regering om tegen die verklaring in te gaan en toch een deal met de EU te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:57:56 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185999036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De WA hoeft verder toch niet aangepast te worden? Het enige waar aan gesleuteld moet worden is de political declaration en dat is een stuk eenvoudiger.
Is dat voor Corbyn genoeg om de WA door het HoC te krijgen? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:57:58 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185999037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Denk jij dan dat Corbyn zich gaat laten overtuigen door May?

Of verwacht je dat hij de bal gaat terugkaatsen?
Moeilijk te zeggen, Labour staat zwaar onder druk momenteel vooral vanuit de partij die pro-Remain is terwijl Corbyn en zijn inner circle Pro-Leave zijn. Dit splijt alle partijen inmiddels, de enige weg voorwaarts is de WA accepteren maar dat kan tegelijkertijd een zelfmoord actie zijn voor beiden.

Ik denk dat hij het zou moeten doen, ik denk ook dat hij er een vervroegde verkiezing uit moet slepen in ruil voor zijn steun maar eerlijk gezegd weet ik bij Corbyn niet wat je kan verwachten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185999078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, Labour staat zwaar onder druk momenteel vooral vanuit de partij die pro-Remain is terwijl Corbyn en zijn inner circle Pro-Leave zijn. Dit splijt alle partijen inmiddels, de enige weg voorwaarts is de WA accepteren maar dat kan tegelijkertijd een zelfmoord actie zijn voor beiden.

Ik denk dat hij het zou moeten doen, ik denk ook dat hij er een vervroegde verkiezing uit moet slepen in ruil voor zijn steun maar eerlijk gezegd weet ik bij Corbyn niet wat je kan verwachten.
Ja, ik zou als ik Labour was echt alles op alles zetten. CU in de declaratie, nieuwe verkiezingen en May weg. Dat is best een hoop om de WA voor te accepteren, zeker omdat ook Labour geen no deal wil (Corbyn zelf ook niet).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185999108
Ik denk dat Corbyn helemaal geen steun wil gaan geven. Die heeft liever dat Brexit totaal misloopt, ze de Tories dan de schuld kunnen gaan geven en dan de macht overnemen. Smeulende puinhopen maken niet uit als je je eigen vlag er maar in kan planten. Alleen is de vraag of hij zijn MP's binnenboord kan houden. May heeft er maar een paar nodig.
pi_185999123
En willen Johnson/JRM en consorten de WA nog wel steunen als het soft Brexit wordt?
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:03:33 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185999136
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik zou als ik Labour was echt alles op alles zetten. CU in de declaratie, nieuwe verkiezingen en May weg. Dat is best een hoop om de WA voor te accepteren, zeker omdat ook Labour geen no deal wil (Corbyn zelf ook niet).
Niemand, behalve de ERG hardliners, wil No Deal maar hun incompetentie, gebrek aan intelligentie en onwil leiden er wel toe.

De enige keuzes die over blijven nu is een deal met Corbyn om de WA erdoor te krijgen of No deal. Art 50 herroepen gaat niet gebeuren, die optie is dood, daar is geen meerderheid voor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185999138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik zou als ik Labour was echt alles op alles zetten. CU in de declaratie, nieuwe verkiezingen en May weg. Dat is best een hoop om de WA voor te accepteren, zeker omdat ook Labour geen no deal wil (Corbyn zelf ook niet).
De conservatieven gaan toch nooit vervroegde verkiezingen accepteren in ruil voor de WA. Waarop moeten ze campagne voeren? En hebben ze tijd om op tijd opvolger van May te zoeken voor die verkiezingen?
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:04:18 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185999150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik zou als ik Labour was echt alles op alles zetten. CU in de declaratie, nieuwe verkiezingen en May weg. Dat is best een hoop om de WA voor te accepteren, zeker omdat ook Labour geen no deal wil (Corbyn zelf ook niet).
Misschien nog als kers op de taart een familievete binnen de Tories nu de hardcore Brexiteers worden 'verraden'. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:04:18 #98
141482 Q.
JurassiQ
pi_185999151
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:03 schreef L3gend het volgende:

[..]

De conservatieven gaan toch nooit vervroegde verkiezingen accepteren in ruil voor de WA. Waarop moeten ze campagne voeren? En hebben ze tijd om op tijd opvolger van May te zoeken voor die verkiezingen?
Party above country! *O*

Wat een farce. Niet normaal. :')
For great justice!
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:05:05 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185999159
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:02 schreef westwoodblvd het volgende:
En willen Johnson/JRM en consorten de WA nog wel steunen als het soft Brexit wordt?
Als er steun voor de WA van Labour komt dan maakt hun positie niet uit. Daar zal de oplossing vandaan moeten komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185999178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:03 schreef L3gend het volgende:

[..]

De conservatieven gaan toch nooit vervroegde verkiezingen accepteren in ruil voor de WA. Waarop moeten ze campagne voeren? En hebben ze tijd om op tijd opvolger van May te zoeken voor die verkiezingen?
May accepteert inmiddels alles voor die deal. Als ze moet beloven dat ze na ondertekenen in Brussel zwemmend terug moet komen doet ze dat ook.

Ze heeft deze week al gezegd dat het een optie is verkiezingen uit te schrijven na de deal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')