quote:Aprilvis van SVI pakt verkeerd uit: “150 euro uitgegeven omdat school aankondigt dat maandag iedereen in uniform naar de les moet komen”
De 1 aprilgrap van het SVI in Gijzegem ging dit weekend helemaal de mist in. De school gaf vrijdag aan alle kinderen een briefje mee naar huis met de mededeling dat vanaf maandag alle leerlingen in een blauw en wit uniform naar de klas moesten komen. Het leverde de school heel wat ongeruste telefoons, mails en een weekendje crisiscommunicatie op.
“Beste ouders, beste leerlingen. Jammer genoeg zijn er de laatste tijd op onze school heel wat pesterijen geweest”, stond er in het briefje naar de ouders van de leerlingen van het SVI. “Heel vaak geven kinderen commentaar op de kledij van andere kinderen. Wij vinden dit niet kunnen. Daarom heeft het schoolteam beslist om vanaf aanstaande maandag een uniform in te voeren. Wij verwachten dat al onze leerlingen een blauwe broek, short of rok dragen, gecombineerd met een wit T-shirt, bloesje, hemdje… Wij hopen dat iedereen zich aan deze afspraak houdt. Dank voor jullie medewerking.”
150 euro
Minstens één mama snapte niet dat het om een grap ging en kocht voor een hele week kleren in de kleuren van de school. Goed voor een bedrag van 150 euro. “Mijn dochter zit in de eerste kleuterklas en vrijdag kregen we een briefje mee dat er kindjes gepest werden omwille van hun kledij en er daarom een uniform ingevoerd wordt. Wij gingen ervan uit dat dit effectief zo was dus ben ik zaterdag direct gaan winkelen”, zegt de mama.
“Dan lees je zondagochtend op internet dat het om een aprilgrap gaat... Ten eerste vind ik dat de school de ouders onnodige kosten doet maken. Er zijn altijd mensen die het financieel moeilijker hebben. Ten tweede vind ik pesten niet grappig. Zij kunnen wel zeggen dat ze een goed beleid hebben en geen weet hebben van kindjes die gepest worden, maar er zijn er altijd die niks durven zeggen. Daarom dat ik het een misplaatste grap vind van de school. Dat heb ik hen ook gemaild. Ik denk niet dat ik de enige mama ben die zaterdag in allerijl gaan winkelen is”, zegt ze.
Aprilvissen knippen
Andere ouders speelden het spel mee. De ene stuurde een brief naar de directie waarin hij ‘voor de grap’ aankondigde dat zijn dochter stante pede de school verliet. Een groepje ouders verenigde zich en begon met de kinderen aprilvissen te knippen. Die kwamen ze zondagavond tegen de gevel en ramen van de school kleven. “De meesten hadden het toch door dat het om een mop ging toen de directie vrijdagavond ’ter verduidelijking een mail stuurde dat de kledij vismotiefjes mocht bevatten. Het is niet de eerste keer dat aprilgrappen worden uitgehaald op school”, zegt een van de mama’s.
De school liet weten dat alles met de beste bedoelingen was gebeurd.
Op 1 april is het uitkijken naar nog meer moppen. Sommige grappenmakers kondigden hun mop al aan bij ons op de redactie. Voor wie aprilvissen zoekt, raden wij aan om eens te passeren op de Grote Markt of in de Capucienenlaan.
https://www.hln.be/regio/(...)moet-komen~ab3a20c8/
Duidelijk geen humor dusquote:Op maandag 1 april 2019 09:01 schreef Nikonlover het volgende:
“Dan lees je zondagochtend op internet dat het om een aprilgrap gaat... Ten eerste vind ik [..] Ten tweede [..]
Een school die een 1 aprilgrap meent te moeten maken...quote:Op maandag 1 april 2019 09:38 schreef de_boswachter het volgende:
Díe '150 euro mama' zal wel het IQ van een pelpinda hebben..... wtf.
Niks mis mee beetje humor. De wereld is al droevig genoeg.quote:Op maandag 1 april 2019 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Een school die een 1 aprilgrap meent te moeten maken...
Het is niet dat ze de kleren niet meer aan kan. En het is niet één uniform van ¤150 (zie TT), maar kleren voor een hele week voor ¤150. Mevrouw kan er maar beter even heel hard om lachen dat ze erin getuind is.quote:Op maandag 1 april 2019 10:43 schreef Toefjes het volgende:
Niet leuk als je het niet breed hebt inderdaad.
Klopt, maar over een paar maanden kan alles weer weg omdat het kind gegroeid is. Het is een gewaagde 1 april grap ten opzichte van mensen die financieel in de shit zitten.quote:Op maandag 1 april 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het is niet dat ze de kleren niet meer aan kan. En het is niet één uniform van ¤150 (zie TT), maar kleren voor een hele week voor ¤150. Mevrouw kan er maar beter even heel hard om lachen dat ze erin getuind is.
Ja laten we daarom grappen maken over pesten op school...quote:Op maandag 1 april 2019 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niks mis mee beetje humor. De wereld is al droevig genoeg.
Rekening opsturen naar de school vandaag, met de mededeling dat ze geen grapje maakt.quote:Op maandag 1 april 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het is niet dat ze de kleren niet meer aan kan. En het is niet één uniform van ¤150 (zie TT), maar kleren voor een hele week voor ¤150. Mevrouw kan er maar beter even heel hard om lachen dat ze erin getuind is.
Ditquote:Op maandag 1 april 2019 10:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, maar over een paar maanden kan alles weer weg omdat het kind gegroeid is. Het is een gewaagde 1 april grap ten opzichte van mensen die financieel in de shit zitten.
Jij bent overduidelijk het type waarbij het glas half leeg is.... man man man man man.quote:Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja laten we daarom grappen maken over pesten op school...
Geef gewoon toe dat het een slechte grap isquote:Op maandag 1 april 2019 10:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij bent overduidelijk het type waarbij het glas half leeg is.... man man man man man.
Ja, en ook een briefje meegeven op vrijdagmiddag. Zodat ouders ook zullen denken dat contact met school opnemen geen zin heeft omdat de school dan eenmaal dicht is.quote:Op maandag 1 april 2019 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat het een slechte grap is
Dus de 1 april grap is dat het allemaal een grap is?quote:Op maandag 1 april 2019 11:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en ook een briefje meegeven op vrijdagmiddag. Zodat ouders ook zullen denken dat contact met school opnemen geen zin heeft omdat de school dan eenmaal dicht is.
En het dekmantel van pesten op school gebruiken... Ik zou die gemaakte kosten echt gaan verhalen op die school.
Dit is zo'n raar verhaal dat ik maar hoop dat het fake news is.
Het punt was dat je begon met mekkeren over dat het niet aan een school is om 1 april grappen te maken en dat is natuurlijk klinkklare onzin want iedereen mag grappen maken.quote:Op maandag 1 april 2019 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is niet grappig... Dus geen grapquote:Op maandag 1 april 2019 11:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het punt was dat je begon met mekkeren over dat het niet aan een school is om 1 april grappen te maken en dat is natuurlijk klinkklare onzin want iedereen mag grappen maken.
Dit is wel grappig.quote:Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef raptorix het volgende:
Een collega van mij had ook wel een leuke grap, we waren toen een paar weken overgestapt naar Telfort, echter bereik was behoorlijk slecht, had hij avond ervoor geschreven dat Tele2 de toestellen moest calibreren en dat iedereen met slecht bereik om exact 12:00 op de parkeerplaats moest staan met zijn telefoon boven zijn hoofd.
Hahhah stond er toch nog een groepje
Dus je definitie voor een grap is dat het grappig moet zijn?quote:Op maandag 1 april 2019 11:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is niet grappig... Dus geen grap
Inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2019 11:39 schreef Toefjes het volgende:
Naja humor is subjectief. Met oud en nieuw zapte ik langs Marc Marie Huijbrechts. Die maakte een grapje over een bucketlist voor terminalen. Nou, ben gelijk doorgezapt. Andere mensen gaan weer kapot om zo'n grap.
En dat is met deze 1 april grap ook zo.
Als het financieel echt niet had gekund, had mevrouw zich ook moeten afvragen of ze het geld er wel aan uit had willen besteden. Ze had beter haar bezwaar kenbaar kunnen maken aan de school.quote:Op maandag 1 april 2019 10:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, maar over een paar maanden kan alles weer weg omdat het kind gegroeid is. Het is een gewaagde 1 april grap ten opzichte van mensen die financieel in de shit zitten.
quote:Op maandag 1 april 2019 11:17 schreef Prutzenberg het volgende:
Laat dit een goede les zijn voor deze domme mama (met geld!). Nooit meer blind opdrachten uitvoeren maar altijd even zelf nadenken.
Ik ook. En ik zou het ook logisch vinden dat die school dat zonder morren vergoedt.quote:Op maandag 1 april 2019 11:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, en ook een briefje meegeven op vrijdagmiddag. Zodat ouders ook zullen denken dat contact met school opnemen geen zin heeft omdat de school dan eenmaal dicht is.
En het dekmantel van pesten op school gebruiken... Ik zou die gemaakte kosten echt gaan verhalen op die school.
Dit is zo'n raar verhaal dat ik maar hoop dat het fake news is.
Blijkbaar vond die moeder 'kinderen worden gepest' serieus genoeg. En dat vind ik best noemenswaardig, dat die ma daar meteen tegen optreedt door haar kind in een uniform te steken. Ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer dit geen grap geweest was, genoeg ouders zouden klagen onder het mom van 'ja maar mijn kind wordt toch niet gepest dus ik doe hier niet aan mee hoor'.quote:Op maandag 1 april 2019 13:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als het financieel echt niet had gekund, had mevrouw zich ook moeten afvragen of ze het geld er wel aan uit had willen besteden. Ze had beter haar bezwaar kenbaar kunnen maken aan de school.
Dit dus :
[..]
Dit, was moeder van een kleuter uit groep 1. Net nieuw in zo'n omgeving, die school zou van mij ook een dikke vinger kunnen krijgen bij andere activiteiten/oproepen.quote:Op maandag 1 april 2019 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar vond die moeder 'kinderen worden gepest' serieus genoeg. En dat vind ik best noemenswaardig, dat die ma daar meteen tegen optreedt door haar kind in een uniform te steken. Ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer dit geen grap geweest was, genoeg ouders zouden klagen onder het mom van 'ja maar mijn kind wordt toch niet gepest dus ik doe hier niet aan mee hoor'.
Nee natuurlijk niet. Ik pleit toch ook niet voor afschaffing?quote:Op maandag 1 april 2019 14:15 schreef Postbus100 het volgende:
Jongens, het is één aprilGaat dat er nu ook al aan, na zwarte piet en de paashaas enzo?
Laten we het hopen.quote:Op maandag 1 april 2019 14:15 schreef Postbus100 het volgende:
Jongens, het is één aprilGaat dat er nu ook al aan, na zwarte piet en de paashaas enzo?
Jesse Klaver heeft net getwitterd dat 1 april racistisch is en wil deze datum uit de kalender schrappenquote:Op maandag 1 april 2019 14:15 schreef Postbus100 het volgende:
hihaho 1aprilquote:Op maandag 1 april 2019 14:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Jesse Klaver heeft net getwitterd dat 1 april racistisch is en wil deze datum uit de kalender schrappen
Dit idd op zich niet handig van haar om het niet na te vragen maar wel bewonderenswaardig dat ze met haar weinige geld iets wil doen tegen pesten en haar dochter wil helpen.quote:Op maandag 1 april 2019 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar vond die moeder 'kinderen worden gepest' serieus genoeg. En dat vind ik best noemenswaardig, dat die ma daar meteen tegen optreedt door haar kind in een uniform te steken. Ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer dit geen grap geweest was, genoeg ouders zouden klagen onder het mom van 'ja maar mijn kind wordt toch niet gepest dus ik doe hier niet aan mee hoor'.
Doet dat er in deze toe? Subjectiviteit van humor speelt in mijn ogen geen enkele rol hier.quote:Op maandag 1 april 2019 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je definitie voor een grap is dat het grappig moet zijn?
https://www.telegraaf.nl/(...)_content=/YZVZIL9SaIquote:Haga Lyceum loog over 1 april-grap
AMSTERDAM - De aanstelling van Arnoud van Doorn als interim-directeur bij het omstreden Cornelius Haga Lyceum blijkt toch een 1 april-grap te zijn. Eentje die al meteen door De Telegraaf werd vermoed, die hardnekkig werd ontkend door de hoofdrolspelers, maar nu toch wordt toegegeven.
Daarmee breken het bestuur van de moslimschool en de politicus een – ongeschreven – erecode, die inhoudt dat als een medium vraagt of er bij een gebeurtenis sprake is van een grap, dit wordt toegegeven. In dit geval bezwoeren de bestuursleden dat Van Doorn vanaf deze maand aan de slag zou gaan als ’bruggenbouwer’.
Hard gelach zonder brood op de plank.quote:Op maandag 1 april 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Echt een stomme 1 april grap.quote:Op maandag 1 april 2019 11:07 schreef Revanches het volgende:
Totaal niet grappig en triest voor mensen die het niet breed hebben. Lekker mensen uitlachen met een kleine portemonnee, walgelijk.
Want een schooluniform is vreemd? Dat er kinderen gepest worden om kleding is vreemd?quote:Op maandag 1 april 2019 23:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Goeie 1 april grap.
En het ligt er zo dik bovenop, dat ik het hoogst uitzonderlijk vind dat iemand er daadwerkelijk intrapt.
Valt niks over te klagen, is Vlaams. Zie bron.quote:Op maandag 1 april 2019 23:31 schreef FunkY-FrankY het volgende:
Klaagt er nou niemand over de "aprilVIS" .. serieus
Van die vrouwen die zich aan je voorstellen met 'de mama van Roos'. Totaal geen eigen identiteit meer behalve dan Roos te zogen en te verschonen.quote:Op maandag 1 april 2019 09:29 schreef IriYe het volgende:
Mama.![]()
Vreselijk, die huppelkutjes die hun eigen naam bij het grofvuil zetten zodra ze een jong uitgepoept hebben.
Helemaal als men in de aanloop ernaar al grappen gaan maken die dan op 1 april ontmaskerd worden. Ha ha, hahaha!!!quote:Op maandag 1 april 2019 13:13 schreef Glazenmaker het volgende:
1 april is de meest vermoeiende dag van het jaar.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van die vrouwen die zich aan je voorstellen met 'de mama van Roos'. Totaal geen eigen identiteit meer behalve dan Roos te zogen en te verschonen.
Dat zijn ook van die moeders die hun 'kindjes' om half negen naar school brengen (groep 1/2) en dan nog tot negen uur voor het raam gaan staan kijken hoe ze allemaal op hun stoeltje gaan zitten. Vervolgens naar huis lopen en daar betraand achter een kopje thee zitten wachten totdat het kwart voor elf is en ze weer naar school kunnen lopen om alvast op tijd daar klaar te staan.
Ben jij dan ook zo'n mama?
Dat is wel waar...quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van die vrouwen die zich aan je voorstellen met 'de mama van Roos'. Totaal geen eigen identiteit meer behalve dan Roos te zogen en te verschonen.
Dat zijn ook van die moeders die hun 'kindjes' om half negen naar school brengen (groep 1/2) en dan nog tot negen uur voor het raam gaan staan kijken hoe ze allemaal op hun stoeltje gaan zitten. Vervolgens naar huis lopen en daar betraand achter een kopje thee zitten wachten totdat het kwart voor elf is en ze weer naar school kunnen lopen om alvast op tijd daar klaar te staan.
Nee. Gewoon een prima grap.quote:Op maandag 1 april 2019 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus je hebt niet al die vrouwen als "Moeder van Fenne, Moeder van Aukje, Moeder van Fleur" in je telefoonlijst staan?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is wel waar...
Maar niet iedereen gelukkig.
Ik framede ooit de eerste leeftijdsgenoot die moeder werd. Ik vroeg haar hoe het met haar ging, nu als moeder zijnde. Kreeg gelijk een reprimande met dat ze ook nog steeds gewoon Rianne was, en niet per se moeder van.
En daar had ze een punt. Heb het nooit meer gedaan
Ik prefereer tafelzuur en zure matten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een prima grap.
Die 150 euro mama kan gewoon naar de winkel en die shit ruilen. Zelfs als de kaartjes er vanaf geknipt zijn zullen ze na dit bericht toch vast een oogje toe knijpen.
Oh ja, hier, voor je ontbijt:
[ afbeelding ]
Niet alles zo serieus nemen, dat maakt het leven mooier![]()
Wooooh lang niet meer gehad die zure matten.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik prefereer tafelzuur en zure matten.
Neequote:Op dinsdag 2 april 2019 10:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus je hebt niet al die vrouwen als "Moeder van Fenne, Moeder van Aukje, Moeder van Fleur" in je telefoonlijst staan?
Ik had van de week blauwe, bosbessen smaak.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:22 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wooooh lang niet meer gehad die zure matten.Liever regenboogkleuren of de rode?
Lekkerrrr!quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had van de week blauwe, bosbessen smaak.
Niet gelijk domme aannames doen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 07:46 schreef Silven het volgende:
[..]
Want een schooluniform is vreemd? Dat er kinderen gepest worden om kleding is vreemd?
Euh, lang geleden zeker, de basisschooltijd...quote:Op woensdag 3 april 2019 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet gelijk domme aannames doen.
Maar als de school op vrijdag bekend maakt dat alle kinderen maandag een uniform moeten hebben, dan zouden er wel wat alarm bellen moeten gaan rinkelen.
Nee, zit er midden in, hoezo? Werkte jouw gezonde verstand niet toen jouw kids op de basisschool zaten?quote:Op woensdag 3 april 2019 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Euh, lang geleden zeker, de basisschooltijd...
Sommige wel. Dat komt omdat dat het enige is, dat interessant is aan ze.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus je hebt niet al die vrouwen als "Moeder van Fenne, Moeder van Aukje, Moeder van Fleur" in je telefoonlijst staan?
que? Mijn twee oudsten zitten in de onderbouw, die vliegen van de kinderboerderij, kunstwerken naar lentefeest naar pannenkoekendag naar Koningsspelen...quote:Op woensdag 3 april 2019 00:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, zit er midden in, hoezo? Werkte jouw gezonde verstand niet toen jouw kids op de basisschool zaten?
En als jij op vrijdag een briefje krijgt dat ze maandag in schooluniform moeten aantreden, dan ren jij naar de winkel.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
que? Mijn twee oudsten zitten in de onderbouw, die vliegen van de kinderboerderij, kunstwerken naar lentefeest naar pannenkoekendag naar Koningsspelen...
O en paasplaybackshow en open podium..
ik snap dat moeders dat zouden kunnen doenquote:Op woensdag 3 april 2019 01:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als jij op vrijdag een briefje krijgt dat ze maandag in schooluniform moeten aantreden, dan ren jij naar de winkel.
Ik niet.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik snap dat moeders dat zouden kunnen doen
Laat ze toch lekker. Liever dit dan al die moslims die acht kinderen hebben er er nooit naar omkijken en tot elf uur 's avonds op straat hangen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stond in de brief, zie OP.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:41 schreef Toga het volgende:
Klinkt als een broodje aap verhaal. Wist deze moeder precies hoe het "uniform" er uit moest zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |