abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2019 @ 09:01:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185965085
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

quote:
Aprilvis van SVI pakt verkeerd uit: “150 euro uitgegeven omdat school aankondigt dat maandag iedereen in uniform naar de les moet komen”

De 1 aprilgrap van het SVI in Gijzegem ging dit weekend helemaal de mist in. De school gaf vrijdag aan alle kinderen een briefje mee naar huis met de mededeling dat vanaf maandag alle leerlingen in een blauw en wit uniform naar de klas moesten komen. Het leverde de school heel wat ongeruste telefoons, mails en een weekendje crisiscommunicatie op.

“Beste ouders, beste leerlingen. Jammer genoeg zijn er de laatste tijd op onze school heel wat pesterijen geweest”, stond er in het briefje naar de ouders van de leerlingen van het SVI. “Heel vaak geven kinderen commentaar op de kledij van andere kinderen. Wij vinden dit niet kunnen. Daarom heeft het schoolteam beslist om vanaf aanstaande maandag een uniform in te voeren. Wij verwachten dat al onze leerlingen een blauwe broek, short of rok dragen, gecombineerd met een wit T-shirt, bloesje, hemdje… Wij hopen dat iedereen zich aan deze afspraak houdt. Dank voor jullie medewerking.”

150 euro
Minstens één mama snapte niet dat het om een grap ging en kocht voor een hele week kleren in de kleuren van de school. Goed voor een bedrag van 150 euro. “Mijn dochter zit in de eerste kleuterklas en vrijdag kregen we een briefje mee dat er kindjes gepest werden omwille van hun kledij en er daarom een uniform ingevoerd wordt. Wij gingen ervan uit dat dit effectief zo was dus ben ik zaterdag direct gaan winkelen”, zegt de mama.

“Dan lees je zondagochtend op internet dat het om een aprilgrap gaat... Ten eerste vind ik dat de school de ouders onnodige kosten doet maken. Er zijn altijd mensen die het financieel moeilijker hebben. Ten tweede vind ik pesten niet grappig. Zij kunnen wel zeggen dat ze een goed beleid hebben en geen weet hebben van kindjes die gepest worden, maar er zijn er altijd die niks durven zeggen. Daarom dat ik het een misplaatste grap vind van de school. Dat heb ik hen ook gemaild. Ik denk niet dat ik de enige mama ben die zaterdag in allerijl gaan winkelen is”, zegt ze.

Aprilvissen knippen
Andere ouders speelden het spel mee. De ene stuurde een brief naar de directie waarin hij ‘voor de grap’ aankondigde dat zijn dochter stante pede de school verliet. Een groepje ouders verenigde zich en begon met de kinderen aprilvissen te knippen. Die kwamen ze zondagavond tegen de gevel en ramen van de school kleven. “De meesten hadden het toch door dat het om een mop ging toen de directie vrijdagavond ’ter verduidelijking een mail stuurde dat de kledij vismotiefjes mocht bevatten. Het is niet de eerste keer dat aprilgrappen worden uitgehaald op school”, zegt een van de mama’s.

De school liet weten dat alles met de beste bedoelingen was gebeurd.
Op 1 april is het uitkijken naar nog meer moppen. Sommige grappenmakers kondigden hun mop al aan bij ons op de redactie. Voor wie aprilvissen zoekt, raden wij aan om eens te passeren op de Grote Markt of in de Capucienenlaan.

https://www.hln.be/regio/(...)moet-komen~ab3a20c8/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185965130
:D :') _O- _O_
pi_185965154
Dit is echt zuur...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 1 april 2019 @ 09:11:38 #4
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_185965193
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:01 schreef Nikonlover het volgende:
“Dan lees je zondagochtend op internet dat het om een aprilgrap gaat... Ten eerste vind ik [..] Ten tweede [..]
Duidelijk geen humor dus :P

Maar goed, ook geen superhandige actie van die school natuurlijk :')
Robert Moog died for our synths
pi_185965402
Mama. :')

Vreselijk, die huppelkutjes die hun eigen naam bij het grofvuil zetten zodra ze een jong uitgepoept hebben.
pi_185965502
Díe '150 euro mama' zal wel het IQ van een pelpinda hebben..... wtf.
U MAD?
pi_185966058
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 09:38 schreef de_boswachter het volgende:
Díe '150 euro mama' zal wel het IQ van een pelpinda hebben..... wtf.
Een school die een 1 aprilgrap meent te moeten maken...
pi_185966239
Haha, die vrouw heeft geen humor.
Somebody that I used to know
pi_185966296
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Een school die een 1 aprilgrap meent te moeten maken...
Niks mis mee beetje humor. De wereld is al droevig genoeg.
U MAD?
pi_185966396
Niet leuk als je het niet breed hebt inderdaad.
pi_185966452
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:43 schreef Toefjes het volgende:
Niet leuk als je het niet breed hebt inderdaad.
Het is niet dat ze de kleren niet meer aan kan. En het is niet één uniform van ¤150 (zie TT), maar kleren voor een hele week voor ¤150. Mevrouw kan er maar beter even heel hard om lachen dat ze erin getuind is.
Somebody that I used to know
pi_185966489
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het is niet dat ze de kleren niet meer aan kan. En het is niet één uniform van ¤150 (zie TT), maar kleren voor een hele week voor ¤150. Mevrouw kan er maar beter even heel hard om lachen dat ze erin getuind is.
Klopt, maar over een paar maanden kan alles weer weg omdat het kind gegroeid is. Het is een gewaagde 1 april grap ten opzichte van mensen die financieel in de shit zitten.
pi_185966569
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 10:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Niks mis mee beetje humor. De wereld is al droevig genoeg.
Ja laten we daarom grappen maken over pesten op school...
Over droevig gesproken.
pi_185966584
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Rekening opsturen naar de school vandaag, met de mededeling dat ze geen grapje maakt.
pi_185966593
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt, maar over een paar maanden kan alles weer weg omdat het kind gegroeid is. Het is een gewaagde 1 april grap ten opzichte van mensen die financieel in de shit zitten.
Dit
pi_185966602
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja laten we daarom grappen maken over pesten op school...
Jij bent overduidelijk het type waarbij het glas half leeg is.... man man man man man.
U MAD?
  maandag 1 april 2019 @ 10:57:33 #17
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_185966603
Haha fokking grappig. NOT.
pi_185966645
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 10:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij bent overduidelijk het type waarbij het glas half leeg is.... man man man man man.
Geef gewoon toe dat het een slechte grap is
pi_185966699
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, en ook een briefje meegeven op vrijdagmiddag. Zodat ouders ook zullen denken dat contact met school opnemen geen zin heeft omdat de school dan eenmaal dicht is.

En het dekmantel van pesten op school gebruiken... Ik zou die gemaakte kosten echt gaan verhalen op die school.

Dit is zo'n raar verhaal dat ik maar hoop dat het fake news is.
  maandag 1 april 2019 @ 11:07:06 #20
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_185966728
Totaal niet grappig en triest voor mensen die het niet breed hebben. Lekker mensen uitlachen met een kleine portemonnee, walgelijk.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_185966832
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, en ook een briefje meegeven op vrijdagmiddag. Zodat ouders ook zullen denken dat contact met school opnemen geen zin heeft omdat de school dan eenmaal dicht is.

En het dekmantel van pesten op school gebruiken... Ik zou die gemaakte kosten echt gaan verhalen op die school.

Dit is zo'n raar verhaal dat ik maar hoop dat het fake news is.
Dus de 1 april grap is dat het allemaal een grap is?
pi_185966833
Een collega van mij had ook wel een leuke grap, we waren toen een paar weken overgestapt naar Telfort, echter bereik was behoorlijk slecht, had hij avond ervoor geschreven dat Tele2 de toestellen moest calibreren en dat iedereen met slecht bereik om exact 12:00 op de parkeerplaats moest staan met zijn telefoon boven zijn hoofd.

Hahhah stond er toch nog een groepje :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185966874
Laat dit een goede les zijn voor deze domme mama (met geld!). Nooit meer blind opdrachten uitvoeren maar altijd even zelf nadenken. o|O
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_185966920
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het punt was dat je begon met mekkeren over dat het niet aan een school is om 1 april grappen te maken en dat is natuurlijk klinkklare onzin want iedereen mag grappen maken.
U MAD?
pi_185967047
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2019 11:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Het punt was dat je begon met mekkeren over dat het niet aan een school is om 1 april grappen te maken en dat is natuurlijk klinkklare onzin want iedereen mag grappen maken.
Dit is niet grappig... Dus geen grap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')