abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186296338
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 18:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Heel bijzonder. Ik heb geen woord over alcohol en tabak gezegd en je flipt gelijk helemaal. Wat dacht je van openingstijden en vergunningen? Godsamme zeg :')
oh je had het niet over alcohol consumptie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186296587
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

mwah. one man one vote. daarnaast zit het geld eerder in de grote ondernemingen, die de akp steunen voor hun eigenbelang dan in gemeentes.
Nee hoor. De grote ondernemingen zijn juist niet in de handen van AKP. Er zijn er wel paar maar die moeten dus belasting betalen aan de CHP gemeentes net zoals die anderen. De financiële elite in Turkije is nog steeds in de handen van CHP. Dat is altijd zo geweest. Ik heb het over waar de belastingcenten nu heen gaan. Geen freebies meer voor AKP dus.
pi_186379051
goed stuk

Cracks Are Deepening in Erdoğan’s Ruling Party

—In the summer of 2001, Recep Tayyip Erdoğan, a charismatic former mayor of Istanbul, promised to transform Turkish politics. “The period of ego-centered politics is over,” he said, announcing the founding of the Justice and Development Party (AKP). “We will not obey nor idolize anyone. A team will administer the party. The leader will not overshadow it. Those who come by election will go by election.”

These promises carry a dark sense of irony today. A party built on grassroots mobilization and local governance is controlled by those at the top. Foreign investors who helped fuel years of unprecedented economic growth are cowed by the erosion of independent institutions. Critics of the government are detained late at night over a tweet insulting the president. Yet one pledge—to the supremacy of the popular will—had long remained largely intact. Ever since 2002, the AKP’s power has, above all, been based on an undeniable fact: It just kept winning elections.
....
The former mayor of Istanbul understands like no other what this might entail for his future grip on power. “If we lose Istanbul, we lose Turkey,” Erdoğan is reported to have said. Turkish electoral history teaches that control over municipalities is the key to success in subsequent national elections. Above all, voters demand efficient local services and economic benefits, the two cornerstones of the AKP’s own success.

The only way to win the national elections in 2023, Öztürk argues, is to respect the foundational promises Erdoğan made back in 2001. “The AKP must return to its default settings,” he said, not without a sense of nostalgia. “Being in the field, hearing the voice of the streets. That’s how it used to be.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186568466
Turkse justitie onderzoekt onregelmatigheden verkiezingen Istanbul

Het Openbaar Ministerie in Turkije is een onderzoek gestart naar de stembusgang tijdens de lokale verkiezingen in Istanbul in maart. De verkiezingen waren een grote nederlaag voor de AK-partij van president Erdogan. Naast Istanbul verloor hij ook de macht in andere steden, waaronder Ankara.

De president stelde na afloop dat de georganiseerde misdaad de verkiezingen had gesaboteerd. Zijn partij dwong een hertelling af in Istanbul, maar ook na hertelling bleek dat de oppositiekandidaat Ekrem Imamoglu van de CHP de meeste stemmen had gekregen. Inmiddels is hij beëdigd als burgemeester van de stad.

De openbaar aanklagers zijn nu 32 onderzoeken gestart naar mogelijke onregelmatigheden bij stembureaus in Istanbul. Daarbij worden meer dan 100 medewerkers van stembureaus ondervraagd als verdachten.

Onafhankelijkheid Kiesraad
Ook buigt de Turkse Kiesraad zich nog over een verzoek van de AKP om geheel nieuwe verkiezingen af te kondigen, zegt correspondent Lucas Waagmeester. "Het is al een aantal weken wachten op een antwoord en tijdens dit wachten komt nu dat onderzoek bij het OM. Het wordt vooral de vraag of de Kiesraad wel volledig onafhankelijk is en tegen de wil van Erdogan in kan gaan."

Waagmeester zegt dat de partij van Erdogan alle middelen inzet om aan de macht te blijven. "Het is rekken, twijfel zaaien en de legitimiteit van de oppositie zoveel mogelijk schaden."

Waarschijnlijk beslist de Turkse Kiesraad eind deze week of volgende week of die nieuwe verkiezingen in Istanbul er gaan komen of niet.
https://nos.nl/artikel/22(...)zingen-istanbul.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage donderdag 2 mei 2019 @ 21:22:04 #157
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186574046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Turkse justitie onderzoekt onregelmatigheden verkiezingen Istanbul

Het Openbaar Ministerie in Turkije is een onderzoek gestart naar de stembusgang tijdens de lokale verkiezingen in Istanbul in maart. De verkiezingen waren een grote nederlaag voor de AK-partij van president Erdogan. Naast Istanbul verloor hij ook de macht in andere steden, waaronder Ankara.

De president stelde na afloop dat de georganiseerde misdaad de verkiezingen had gesaboteerd. Zijn partij dwong een hertelling af in Istanbul, maar ook na hertelling bleek dat de oppositiekandidaat Ekrem Imamoglu van de CHP de meeste stemmen had gekregen. Inmiddels is hij beëdigd als burgemeester van de stad.

De openbaar aanklagers zijn nu 32 onderzoeken gestart naar mogelijke onregelmatigheden bij stembureaus in Istanbul. Daarbij worden meer dan 100 medewerkers van stembureaus ondervraagd als verdachten.

Onafhankelijkheid Kiesraad
Ook buigt de Turkse Kiesraad zich nog over een verzoek van de AKP om geheel nieuwe verkiezingen af te kondigen, zegt correspondent Lucas Waagmeester. "Het is al een aantal weken wachten op een antwoord en tijdens dit wachten komt nu dat onderzoek bij het OM. Het wordt vooral de vraag of de Kiesraad wel volledig onafhankelijk is en tegen de wil van Erdogan in kan gaan."

Waagmeester zegt dat de partij van Erdogan alle middelen inzet om aan de macht te blijven. "Het is rekken, twijfel zaaien en de legitimiteit van de oppositie zoveel mogelijk schaden."

Waarschijnlijk beslist de Turkse Kiesraad eind deze week of volgende week of die nieuwe verkiezingen in Istanbul er gaan komen of niet.
https://nos.nl/artikel/22(...)zingen-istanbul.html
Als de AKP wel had gewonnen dan zou een hertelling niet eens worden overwogen, laat staan nieuwe verkiezingen _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_186574089
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als de AKP wel had gewonnen dan zou een hertelling niet eens worden overwogen, laat staan nieuwe verkiezingen _O-
Nieuwe UI? *)
  Redactie Frontpage donderdag 2 mei 2019 @ 21:25:22 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186574151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nieuwe UI? *)
Alles om de AKPDenk aan de macht te krijgen in Europa toch :7
_____
pi_186574277
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Alles om de AKPDenk aan de macht te krijgen in Europa toch :7
Waar heb je hem vandaan?

quote:
Als de AKP wel had gewonnen dan zou een hertelling niet eens worden overwogen, laat staan nieuwe verkiezingen
En als de tegenstander dan om een onderzoek had gevraagd dan was dat geweigerd. Zoals de NOS al aangeeft in zijn bericht is het Openbaar Ministerie van Turkije niet geheel onafhankelijk en als Erdo druk zet moet het wel aan de wensen van hem toegeven.
  Redactie Frontpage donderdag 2 mei 2019 @ 21:32:49 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186574383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waar heb je hem vandaan?
Uit Illustrator :+ Zelfgemaakt dus ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als de tegenstander dan om een onderzoek had gevraagd dan was dat geweigerd. Zoals de NOS al aangeeft in zijn bericht is het Openbaar Ministerie van Turkije niet geheel onafhankelijk en als Erdo druk zet moet het wel aan de wensen van hem toegeven.
Die 100 man die ze hebben opgepakt vanwege 'mogelijke onregelmatigheden' zullen de komende jaren ook wel ergens in een donker hok op droog brood en water mogen leven.
_____
  donderdag 2 mei 2019 @ 22:31:08 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186575954
Hoe kan je als je in Nederland woont toch op deze klucht hebben gestemd. Woon je in één van de beste landen ter wereld, waar je alles hebt gekregen wat je hartje begeert en dan veroordeel je de mensen uit het land waar je ouders vandaan komen tot een dictatuur.
pi_186576033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Uit Illustrator :+ Zelfgemaakt dus ;)
[..]

Die 100 man die ze hebben opgepakt vanwege 'mogelijke onregelmatigheden' zullen de komende jaren ook wel ergens in een donker hok op droog brood en water mogen leven.
Blijken straks wss weer gulenisten ofzo.
Wat een bananenrepubliek is t ook.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_186577899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:31 schreef Richestorags het volgende:
Hoe kan je als je in Nederland woont toch op deze klucht hebben gestemd.
Met een stempel :D
-Rabia Al-Basri
pi_186578106
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 05:41:19 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186579032
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja, jij bent één van die schuldigen ja.
pi_186580767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 00:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
-Rabia Al-Basri
pi_186580784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 05:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, jij bent één van die schuldigen ja.
w/
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage zondag 5 mei 2019 @ 11:22:57 #169
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186623743
Goh herverkiezingen, gras is groen en zulks :') _O-

quote:
Erdogan signals he backs re-run of contested Istanbul vote

ANKARA (Reuters) - Turkish President Tayyip Erdogan signaled on Saturday he backs a re-run of mayoral elections in Istanbul which resulted in a narrow victory for the main opposition Republican People’s Party (CHP) for the first time in 25 years.

Erdogan’s ruling AK Party (AKP), which also lost control of the capital Ankara in the March 31 local elections, has already filed an appeal to Turkey’s High Election Board (YSK) to annul and re-run the election in Istanbul due to what it says were irregularities.

The YSK is expected to rule on the AKP challenge on Monday, but it has ordered district electoral officials in Istanbul to investigate their respective ballot box officials in its interim rulings.

Prosecutors on Thursday launched probes into allegations of irregularities in Istanbul and summoned more than 100 polling station officials for questioning as suspects, in a move the opposition CHP said would not alter the results of the vote.

Speaking to Turkish businesspeople in Istanbul, Erdogan said the Istanbul elections were marred by irregularities and called on the YSK to make a decision that would eliminate controversies and “clear its name”.

“My people tell me the elections should be renewed. I have not spoken until now, I’ve been silent. But everyone else has spoken. Enough already,” Erdogan said.

“There is a controversy here, it’s clear. There is an irregularity here, that’s clear too. Let’s go to the people and see what they say and whatever the outcome, we will accept it.”

Erdogan had accused the opposition of supporting “terrorism” and labeled the local election a “matter of survival” for Turkey during his campaign, which was held amid growing disenchantment among voters over economic woes.

https://www.reuters.com/a(...)rdogan-idUSKCN1SA0CW
_____
  zondag 5 mei 2019 @ 11:34:58 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186623942
De macht van Erdogan begint af te brokkelen, hij wordt steeds wanhopiger. Vooral zo door blijven gaan, dan eindigt hij inderdaad nog wel een keer als Ceaucescu.
pi_186668806
Gisteren dus officieel bevestigd dat er in juni weer verkiezingen in Istanbul zijn op basis van het feit dat erbij sommige polingstations de voorzitter geen ambtenaar aanwezig was :{
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:51:56 #172
261630 marsan
"D'oh!"
pi_186682681
Bananenrepubliek.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_186687854
Het ziet er naar uit het een behoorlijke backlash gaat veroorzaken.

p_zalewski twitterde op dinsdag 07-05-2019 om 23:12:24 Cracks widening within Erdogan’s party, as former president Abdullah Gul and former PM Ahmet Davutoglu criticize move to cancel the Istanbul mayoral vote. Whether the old guard enjoys much support in a repeatedly purged AKP is up for debate. But their voices count. https://t.co/rUuFcJXujg reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_186768064
dit is echt ziek _O-

ragipsoylu twitterde op zaterdag 11-05-2019 om 13:07:11 WOW Senior PKK member Nurettin Demirtaş says Kurdish voters can change their votes in Istanbul election re-run if CHP/Imamoglu don’t talk about Kurdish grievances “If AKP changes lane, Kurds can respond positively” He is brother of imprisoned HDP leader Selahattin Demirtaş reageer retweet
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')