abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186286183
quote:
10s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat de AKP ophoepelt uit Istanbul. De gemeentewerkers zijn al voortvarend bezig (klik de link in de tweet):

gulsenkebapci twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:29:57 Susun belediye çalışıyor! Çalış Belediye! 😊 Kolay gelsin. Unutmadan Afişler geri dönüşüme... #Tutamıyorum #Ekremİmamoğlu #EkremİmamoğluBaskan #MazbataGeldi #demokrasikazandı #ekrambaskandiyeceksiniz #BaharGeldi https://t.co/B3xwVt4vGu reageer retweet
Lol. Maar mijn Turks is niet bepaald geweldig: dit is niet gewoon een gemeentewerker die een verkiezingsposter verwijderd voor zijn werk?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186286299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het word steeds gekker.
Wat verwachten jullie dat er nu gaat gebeuren?

@:HiZ @:Slayage @:Atak @:HSG @:Kyran @:ACT-F @:polderturk
Het is nmw nog nooit eerder voorgekomen dat een verkiezingsuitslag is teruggedraaid om vervolgens opnieuw naar de polls te gaan. Zou een unicum zijn.
Over de vermeende onregelmatigheden waarop de akp zich beroept om opnieuw naar de polls te gaan kan ik niks zinnigs over zeggen. Als er al onregelmatigheden waren is dit genoeg aanleiding om de verkiezingen in zijn totaliteit opnieuw te doen? Ik weet het niet.
Over een paar dagen zal er een antwoord komen op het beroep.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186286370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar zo'n protest kan natuurlijk ook escaleren en zich naar andere delen van het land verspreiden, neemt hij dan niet een flink risico voor een puur symbolische overwinning (zoveel macht heeft een burgemeester in Turkije toch niet)?
True. De burgemeester heeft ook te maken met een gemeente raad (akp meerderheid) tevens met een gouverneur die aangesteld is door Ankara (lees erdo). Het is dus niet zo dat İmamoğlu de koning wordt van Istanbul en kan doen en laten wat hij wilt. Veel macht en invloed yes, maar men moet niet vergeten dat hij gekozen is door een monster coalitie van seculieren, extreemrechtse Turkse nationalisten en Koerdische nationalisten. Ik vraag me af hoe hij al die belangen in balans gaat houden. Ik wens hem veel succes in ieder geval.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186286377
quote:
3s.gif Op woensdag 17 april 2019 23:20 schreef ACT-F het volgende:

Men zegt niet voor niets: wie Istanbul heeft, heeft Turkije.
Frappant dat jij graag Erdogan citeert.
-Rabia Al-Basri
pi_186286832
Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren. Wat ik wel weet is dat Turkije meer is gebaat bij samenwerking dan met politici die elkaar de tent uitvechten. De economie is al onstabiel genoeg.
  donderdag 18 april 2019 @ 10:48:15 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186290475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Lol. Maar mijn Turks is niet bepaald geweldig: dit is niet gewoon een gemeentewerker die een verkiezingsposter verwijderd voor zijn werk?
Exact. Waar dan op staat dat de AKP heeft gewonnen :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 18 april 2019 @ 10:56:18 #132
24533 ACT-F
pi_186290602
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 00:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Frappant dat jij graag Erdogan citeert.
Frappant, dat hokjesdenken. Ik kan het eens zijn met de tegenpartij en oneens zijn met de partij waar ik grotendeels achtersta. Dingen zijn niet zwart/wit. Erdogan heeft tijdens zijn burgemeesterschap zeker wel goede dingen gedaan waarvan ik het drinkwater het belangrijkst vind, daarna infrastructuur. Maar hij drukt zijn ideologie door, zoals het subsidiëren van zijn religie en beperken van vrijheden van andersdenkenden. Istanbul was voor 1994 een bijzonder liberale stad, veel liberaler dan Nederland en dat zie ik maar al te graag weer terug komen _O_
pi_186290802
Het gaat moeilijk worden voor Erdogan om de aankomende verkiezingen te winnen nu hij zijn cashcow gemeentes verloren heeft die hij gebruikte om zijn campagnes te financieren. Ik vraag mij af wat zijn strategie is. Hem kennende gaat hij niet weg zonder een boem.
  donderdag 18 april 2019 @ 11:18:48 #134
24533 ACT-F
pi_186290967
Laten we eens beginnen de media onafhankelijk te laten worden. De voorpagina's verraden gelijk achter welke partij de redactie staat:

http://www.cumhuriyet.com.tr/gazete_mansetleri
pi_186291974
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 10:56 schreef ACT-F het volgende:

Istanbul was voor 1994 een bijzonder liberale stad, veel liberaler dan Nederland en dat zie ik maar al te graag weer terug komen _O_
Welke dingen zie je graag terugkomen, wat nu niet meer is?
-Rabia Al-Basri
pi_186291991
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef ACT-F het volgende:
Laten we eens beginnen de media onafhankelijk te laten worden. De voorpagina's verraden gelijk achter welke partij de redactie staat:

http://www.cumhuriyet.com.tr/gazete_mansetleri
Wat heeft de burgemeester te maken met media vrijheid?
-Rabia Al-Basri
pi_186292094
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:09 schreef Atak het volgende:
Het gaat moeilijk worden voor Erdogan om de aankomende verkiezingen te winnen nu hij zijn cashcow gemeentes verloren heeft die hij gebruikte om zijn campagnes te financieren. Ik vraag mij af wat zijn strategie is. Hem kennende gaat hij niet weg zonder een boem.
Een zwaluw maakt nog geen zomer beste mensen. Erdo / akp is nog lang niet uitgespeeld.

Ik begrijp de euforie van de oppositie wel immers Istanbul bemachtigen na 25 jaar is een immense prestatie en de laatste jaren heeft de oppositie weinig reden gehad om een feestje te bouwen, dit is eindelijk hun kans, maar om nu al te speculeren over de val van de akp is veel te voorbarig.

De voornaamste reden dat de akp İstanbul heeft verloren is de economische crisis. Mensen hebben verdomd veel pijn te verduren met name in grote steden, waar de akp veel heeft verloren. Op het platteland is de economische pijn minder net zoals het verlies van de akp. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze de akp hebben afgestraft met de verkiezingen. "It's the economy stupid"

Dezelfde mensen die de akp hebben afgestraft zullen de akp ook belonen als ze in staat blijken de economie weer op de rails te krijgen.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 april 2019 @ 12:31:47 #138
24533 ACT-F
pi_186292176
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:16 schreef Slayage het volgende:

Welke dingen zie je graag terugkomen, wat nu niet meer is?
Vrijheid O+
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:17 schreef Slayage het volgende:

Wat heeft de burgemeester te maken met media vrijheid?
Zo'n beetje alle mediabedrijven zijn in Istanbul gevestigd. Gezien de behoefte aan pluriforme media verwacht ik dat daar ook getornd zal worden, ondanks dat dit een landelijke aangelegenheid is.
pi_186292253
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Vrijheid O+
[..]

Zo'n beetje alle mediabedrijven zijn in Istanbul gevestigd. Gezien de behoefte aan pluriforme media verwacht ik dat daar ook getornd zal worden, ondanks dat dit een landelijke aangelegenheid is.
Allemaal mooie woorden, maar je bent duidelijk in de roes van de overwinning en denkt dat de burgemeester ook maar iets te brokken zal hebben in de dingen die je aanhaalt.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 april 2019 @ 12:54:51 #140
24533 ACT-F
pi_186292453
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:38 schreef Slayage het volgende:

Allemaal mooie woorden, maar je bent duidelijk in de roes van de overwinning en denkt dat de burgemeester ook maar iets te brokken zal hebben in de dingen die je aanhaalt.
Dat zou kunnen, dat ik in de roes ben van de overwinning. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik uit ervaring spreek hoe Istanbul is ondanks dat de landelijke politiek afwijkt van de gemeentelijke politiek. Dat geldt overigens niet alleen voor Istanbul, maar voor alle plaatsen. Je merkt direct het verschil welke partij er regeert. Zelfs per deelgemeente is er verschil.
pi_186292484
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, dat ik in de roes ben van de overwinning. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik uit ervaring spreek hoe Istanbul is ondanks dat de landelijke politiek afwijkt van de gemeentelijke politiek. Dat geldt overigens niet alleen voor Istanbul, maar voor alle plaatsen. Je merkt direct het verschil welke partij er regeert. Zelfs per deelgemeente is er verschil.
Waaraan merk je dat?
-Rabia Al-Basri
pi_186292654
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2019 19:43 schreef ACT-F het volgende:
Zie daar de mazbata (akte van verkiezingsoverwinning) geschreven worden:
En getekend:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*O* _O_
Heeft het geen gevolgen om je 'T.C. Kimlik No.' (Turkse equivalent van het Nederlandse BSN) openbaar te hebben?
  donderdag 18 april 2019 @ 13:14:32 #143
24533 ACT-F
pi_186292666
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:58 schreef Slayage het volgende:

Waaraan merk je dat?
De beperkingen voor horecagelegenheden in AKP-gemeentes vallen direct op, zelfs voor de toeristen. Dat moet jou toch ook wel opgevallen zijn?
  donderdag 18 april 2019 @ 13:15:19 #144
24533 ACT-F
pi_186292677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:13 schreef zarGon het volgende:

Heeft het geen gevolgen om je 'T.C. Kimlik No.' (Turkse equivalent van het Nederlandse BSN) openbaar te hebben?
Na de lek van 50 miljoen burgergegevens maakt dat geen moer meer uit :')
pi_186292708
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Na de lek van 50 miljoen burgergegevens maakt dat geen moer meer uit :')
Ja, okay, maar dan nog is het voor niet-technische mensen alsnog een hele hoop drempels om daadwerkelijk gebruik te maken van die lek... :P.

Nu heeft elke leek met kwade bedoelingen het nummertje...
  donderdag 18 april 2019 @ 13:19:33 #146
24533 ACT-F
pi_186292731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, okay, maar dan nog is het voor niet-technische mensen alsnog een hele hoop drempels om daadwerkelijk gebruik te maken van die lek... :P.

Nu heeft elke leek met kwade bedoelingen het nummertje...
Ik denk wel dat het een béétje opvalt als je onder dat nummer een lening wil afsluiten :+
pi_186294272
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een zwaluw maakt nog geen zomer beste mensen. Erdo / akp is nog lang niet uitgespeeld.

Ik begrijp de euforie van de oppositie wel immers Istanbul bemachtigen na 25 jaar is een immense prestatie en de laatste jaren heeft de oppositie weinig reden gehad om een feestje te bouwen, dit is eindelijk hun kans, maar om nu al te speculeren over de val van de akp is veel te voorbarig.

De voornaamste reden dat de akp İstanbul heeft verloren is de economische crisis. Mensen hebben verdomd veel pijn te verduren met name in grote steden, waar de akp veel heeft verloren. Op het platteland is de economische pijn minder net zoals het verlies van de akp. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze de akp hebben afgestraft met de verkiezingen. "It's the economy stupid"

Dezelfde mensen die de akp hebben afgestraft zullen de akp ook belonen als ze in staat blijken de economie weer op de rails te krijgen.
Mensen op het platteland hebben niet zoveel te zeggen. Daar is het geld niet. Plus als er geen freebies meer is dan gaat de kudde uit elkaar.
pi_186296160
quote:
5s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De beperkingen voor horecagelegenheden in AKP-gemeentes vallen direct op, zelfs voor de toeristen. Dat moet jou toch ook wel opgevallen zijn?
dit is echt een classic. "we worden gehinderd in onze vrijheid van alcohol consumptie" B:)B

met je zorgen over vrijheiddsbeperking had ik (misschien naief) iets meer nobel in gedachte dan de consumptie van alcohol.

wmb mag de alcohol/tabak consumptie verder ontmoedigd worden in het land. alsof alcohol en tabak de maatschappij zo veel goeds brengt.
-Rabia Al-Basri
pi_186296176
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 15:28 schreef Atak het volgende:

[..]

Mensen op het platteland hebben niet zoveel te zeggen. Daar is het geld niet. Plus als er geen freebies meer is dan gaat de kudde uit elkaar.
mwah. one man one vote. daarnaast zit het geld eerder in de grote ondernemingen, die de akp steunen voor hun eigenbelang dan in gemeentes.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 april 2019 @ 18:00:12 #150
24533 ACT-F
pi_186296289
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit is echt een classic. "we worden gehinderd in onze vrijheid van alcohol consumptie" B:)B

met je zorgen over vrijheiddsbeperking had ik (misschien naief) iets meer nobel in gedachte dan de consumptie van alcohol.

wmb mag de alcohol/tabak consumptie verder ontmoedigd worden in het land. alsof alcohol en tabak de maatschappij zo veel goeds brengt.
Heel bijzonder. Ik heb geen woord over alcohol en tabak gezegd en je flipt gelijk helemaal. Wat dacht je van openingstijden en vergunningen? Godsamme zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')