Lol. Maar mijn Turks is niet bepaald geweldig: dit is niet gewoon een gemeentewerker die een verkiezingsposter verwijderd voor zijn werk?quote:Op woensdag 17 april 2019 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat de AKP ophoepelt uit Istanbul. De gemeentewerkers zijn al voortvarend bezig (klik de link in de tweet):twitter:gulsenkebapci twitterde op woensdag 17-04-2019 om 23:29:57Susun belediye çalışıyor! Çalış Belediye! 😊 Kolay gelsin. Unutmadan Afişler geri dönüşüme... #Tutamıyorum #Ekremİmamoğlu #EkremİmamoğluBaskan #MazbataGeldi #demokrasikazandı #ekrambaskandiyeceksiniz #BaharGeldi https://t.co/B3xwVt4vGu reageer retweet
Het is nmw nog nooit eerder voorgekomen dat een verkiezingsuitslag is teruggedraaid om vervolgens opnieuw naar de polls te gaan. Zou een unicum zijn.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het word steeds gekker.
Wat verwachten jullie dat er nu gaat gebeuren?
@:HiZ @:Slayage @:Atak @:HSG @:Kyran @:ACT-F @:polderturk
True. De burgemeester heeft ook te maken met een gemeente raad (akp meerderheid) tevens met een gouverneur die aangesteld is door Ankara (lees erdo). Het is dus niet zo dat İmamoğlu de koning wordt van Istanbul en kan doen en laten wat hij wilt. Veel macht en invloed yes, maar men moet niet vergeten dat hij gekozen is door een monster coalitie van seculieren, extreemrechtse Turkse nationalisten en Koerdische nationalisten. Ik vraag me af hoe hij al die belangen in balans gaat houden. Ik wens hem veel succes in ieder geval.quote:Op woensdag 17 april 2019 22:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar zo'n protest kan natuurlijk ook escaleren en zich naar andere delen van het land verspreiden, neemt hij dan niet een flink risico voor een puur symbolische overwinning (zoveel macht heeft een burgemeester in Turkije toch niet)?
Frappant dat jij graag Erdogan citeert.quote:Op woensdag 17 april 2019 23:20 schreef ACT-F het volgende:
Men zegt niet voor niets: wie Istanbul heeft, heeft Turkije.
Exact. Waar dan op staat dat de AKP heeft gewonnenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lol. Maar mijn Turks is niet bepaald geweldig: dit is niet gewoon een gemeentewerker die een verkiezingsposter verwijderd voor zijn werk?
Frappant, dat hokjesdenken. Ik kan het eens zijn met de tegenpartij en oneens zijn met de partij waar ik grotendeels achtersta. Dingen zijn niet zwart/wit. Erdogan heeft tijdens zijn burgemeesterschap zeker wel goede dingen gedaan waarvan ik het drinkwater het belangrijkst vind, daarna infrastructuur. Maar hij drukt zijn ideologie door, zoals het subsidiëren van zijn religie en beperken van vrijheden van andersdenkenden. Istanbul was voor 1994 een bijzonder liberale stad, veel liberaler dan Nederland en dat zie ik maar al te graag weer terug komenquote:Op donderdag 18 april 2019 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Frappant dat jij graag Erdogan citeert.
Welke dingen zie je graag terugkomen, wat nu niet meer is?quote:Op donderdag 18 april 2019 10:56 schreef ACT-F het volgende:
Istanbul was voor 1994 een bijzonder liberale stad, veel liberaler dan Nederland en dat zie ik maar al te graag weer terug komen
Wat heeft de burgemeester te maken met media vrijheid?quote:Op donderdag 18 april 2019 11:18 schreef ACT-F het volgende:
Laten we eens beginnen de media onafhankelijk te laten worden. De voorpagina's verraden gelijk achter welke partij de redactie staat:
http://www.cumhuriyet.com.tr/gazete_mansetleri
Een zwaluw maakt nog geen zomer beste mensen. Erdo / akp is nog lang niet uitgespeeld.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:09 schreef Atak het volgende:
Het gaat moeilijk worden voor Erdogan om de aankomende verkiezingen te winnen nu hij zijn cashcow gemeentes verloren heeft die hij gebruikte om zijn campagnes te financieren. Ik vraag mij af wat zijn strategie is. Hem kennende gaat hij niet weg zonder een boem.
Vrijheidquote:Op donderdag 18 april 2019 12:16 schreef Slayage het volgende:
Welke dingen zie je graag terugkomen, wat nu niet meer is?
Zo'n beetje alle mediabedrijven zijn in Istanbul gevestigd. Gezien de behoefte aan pluriforme media verwacht ik dat daar ook getornd zal worden, ondanks dat dit een landelijke aangelegenheid is.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:17 schreef Slayage het volgende:
Wat heeft de burgemeester te maken met media vrijheid?
Allemaal mooie woorden, maar je bent duidelijk in de roes van de overwinning en denkt dat de burgemeester ook maar iets te brokken zal hebben in de dingen die je aanhaalt.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vrijheid
[..]
Zo'n beetje alle mediabedrijven zijn in Istanbul gevestigd. Gezien de behoefte aan pluriforme media verwacht ik dat daar ook getornd zal worden, ondanks dat dit een landelijke aangelegenheid is.
Dat zou kunnen, dat ik in de roes ben van de overwinning. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik uit ervaring spreek hoe Istanbul is ondanks dat de landelijke politiek afwijkt van de gemeentelijke politiek. Dat geldt overigens niet alleen voor Istanbul, maar voor alle plaatsen. Je merkt direct het verschil welke partij er regeert. Zelfs per deelgemeente is er verschil.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:38 schreef Slayage het volgende:
Allemaal mooie woorden, maar je bent duidelijk in de roes van de overwinning en denkt dat de burgemeester ook maar iets te brokken zal hebben in de dingen die je aanhaalt.
Waaraan merk je dat?quote:Op donderdag 18 april 2019 12:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, dat ik in de roes ben van de overwinning. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik uit ervaring spreek hoe Istanbul is ondanks dat de landelijke politiek afwijkt van de gemeentelijke politiek. Dat geldt overigens niet alleen voor Istanbul, maar voor alle plaatsen. Je merkt direct het verschil welke partij er regeert. Zelfs per deelgemeente is er verschil.
Heeft het geen gevolgen om je 'T.C. Kimlik No.' (Turkse equivalent van het Nederlandse BSN) openbaar te hebben?quote:Op woensdag 17 april 2019 19:43 schreef ACT-F het volgende:
Zie daar de mazbata (akte van verkiezingsoverwinning) geschreven worden:En getekend:twitter:ugurdundarsozcu twitterde op woensdag 17-04-2019 om 15:46:07Nihayet işte mazbata! https://t.co/cW1WD6G3dq reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
De beperkingen voor horecagelegenheden in AKP-gemeentes vallen direct op, zelfs voor de toeristen. Dat moet jou toch ook wel opgevallen zijn?quote:
Na de lek van 50 miljoen burgergegevens maakt dat geen moer meer uitquote:Op donderdag 18 april 2019 13:13 schreef zarGon het volgende:
Heeft het geen gevolgen om je 'T.C. Kimlik No.' (Turkse equivalent van het Nederlandse BSN) openbaar te hebben?
Ja, okay, maar dan nog is het voor niet-technische mensen alsnog een hele hoop drempels om daadwerkelijk gebruik te maken van die lek...quote:Op donderdag 18 april 2019 13:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Na de lek van 50 miljoen burgergegevens maakt dat geen moer meer uit
Ik denk wel dat het een béétje opvalt als je onder dat nummer een lening wil afsluitenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, okay, maar dan nog is het voor niet-technische mensen alsnog een hele hoop drempels om daadwerkelijk gebruik te maken van die lek....
Nu heeft elke leek met kwade bedoelingen het nummertje...
Mensen op het platteland hebben niet zoveel te zeggen. Daar is het geld niet. Plus als er geen freebies meer is dan gaat de kudde uit elkaar.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer beste mensen. Erdo / akp is nog lang niet uitgespeeld.
Ik begrijp de euforie van de oppositie wel immers Istanbul bemachtigen na 25 jaar is een immense prestatie en de laatste jaren heeft de oppositie weinig reden gehad om een feestje te bouwen, dit is eindelijk hun kans, maar om nu al te speculeren over de val van de akp is veel te voorbarig.
De voornaamste reden dat de akp İstanbul heeft verloren is de economische crisis. Mensen hebben verdomd veel pijn te verduren met name in grote steden, waar de akp veel heeft verloren. Op het platteland is de economische pijn minder net zoals het verlies van de akp. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze de akp hebben afgestraft met de verkiezingen. "It's the economy stupid"
Dezelfde mensen die de akp hebben afgestraft zullen de akp ook belonen als ze in staat blijken de economie weer op de rails te krijgen.
dit is echt een classic. "we worden gehinderd in onze vrijheid van alcohol consumptie"quote:Op donderdag 18 april 2019 13:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De beperkingen voor horecagelegenheden in AKP-gemeentes vallen direct op, zelfs voor de toeristen. Dat moet jou toch ook wel opgevallen zijn?
mwah. one man one vote. daarnaast zit het geld eerder in de grote ondernemingen, die de akp steunen voor hun eigenbelang dan in gemeentes.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Mensen op het platteland hebben niet zoveel te zeggen. Daar is het geld niet. Plus als er geen freebies meer is dan gaat de kudde uit elkaar.
Heel bijzonder. Ik heb geen woord over alcohol en tabak gezegd en je flipt gelijk helemaal. Wat dacht je van openingstijden en vergunningen? Godsamme zegquote:Op donderdag 18 april 2019 17:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is echt een classic. "we worden gehinderd in onze vrijheid van alcohol consumptie"![]()
met je zorgen over vrijheiddsbeperking had ik (misschien naief) iets meer nobel in gedachte dan de consumptie van alcohol.
wmb mag de alcohol/tabak consumptie verder ontmoedigd worden in het land. alsof alcohol en tabak de maatschappij zo veel goeds brengt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |