abonnement Unibet Coolblue
pi_186681056
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:54 schreef Beathoven het volgende:
Turkije en de VS zijn imho voorbeelden dat democratie niet iets vanzelfsprekends is in dat het een statisch gegeven is. Het kan kapotgemaakt worden en als je iedere dag een steen verwijderd van het gebouw ben je er op de lange termijn wel.
Vooral de VS is een goed voorbeeld waar de steentjes 1 voor 1 worden weggenomen. Openlijk wordt nu door Whitehouse representatives de wet gebroken omdat ze zich onaantastbaar voelen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:08:22 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186681223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De Erdofans hier kunnen nog goedkoper op vakantie dan. Wel lekker eigenlijk voor ze. In NL alle lusten hebben en hun mede-Turken in Turkije zien wegkwijnen onder de dictatuur van Erdogan. Maar daar hebben ze dan weer geen last van. Wat dat betreft is het wel lekker om fan te zijn van een dictator als je zelf veilig zit in een ander land :Y
klopt, net als in thailand , lekker goedkoop aan een resort van Sunweb vooral niet eruit gaan en daarna gelijk weer terug, alleen maar voor de zon -O-
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 mei 2019 @ 22:31:46 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186684230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, net als in thailand , lekker goedkoop aan een resort van Sunweb vooral niet eruit gaan en daarna gelijk weer terug, alleen maar voor de zon -O-
Amateurs. In Bangkok heb je gewoon luxe appartementen met zwembad op het dak voor 30 euro per nacht, lekker in het centrum maar hoog boven de chaos.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:18:22 #204
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186720790
Even doorposten, de TT klopt niet meer helemaal :{w

Een euro is al bijna 7 lira :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186721010
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:18 schreef ACT-F het volgende:
Even doorposten, de TT klopt niet meer helemaal :{w

Een euro is al bijna 7 lira :')
De TT was al lachwekkend toen @zarGon het vorige deeltje opende. Ook toen was de waarde van de lira flink aan het zakken. Maar hij steekt graag zijn kop in het zand. Nu is het nog minder geloofwaardig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186723074
quote:
[quote]10s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:18 schreef ACT-F het volgende:

Een euro is al bijna 7 lira :')
Nu al meer dan 7 lira per euro blijkbaar.

quote:
Turkse munt daalt nog verder in waarde: 7 lira voor een euro

De waarde van de Turkse lira is donderdag verder gezakt, na afgelopen dinsdag al het laagste niveau in zeven maanden te hebben bereikt. Rond 14.50 uur moest er meer dan 7 lira voor een euro worden neergelegd.

Afgelopen dinsdag was dat nog 6,88 lira.

Hoge inflatie en onduidelijk beleid van de Turkse centrale bank zorgen al langer voor druk op de munt, maar de recente daling hangt ook samen met de politieke onrust in het land.

Op maandag besloot de Turkse kiesraad om nieuwe verkiezingen uit te schrijven in Istanboel. Huidige president Recep Tayyip Erdogan beweert namelijk dat de verkiezingen, waarbij zijn partij verloor, niet eerlijk zijn verlopen.

De grootste Turkse oppositiepartij bracht daarop woensdag naar buiten dat de landelijke verkiezingen van vorig jaar dan ook ongeldig verklaard dienen te worden, omdat deze op precies dezelfde manier werden gehouden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_186723407
De vraag is wanneer de al time high van september tegen de 8 aan gehaald gaat worden.
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:41:17 #208
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186723454
tijd om vastgoed te kopen in Turkije met een zwakke munt *O*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:51:32 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186723611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:38 schreef Basp1 het volgende:
De vraag is wanneer de al time high van september tegen de 8 aan gehaald gaat worden.
Wat was ookal weer die 'magische grens' waarop het echt mis kan gaan? Dat was 7,2 dollar ofzo meende ik. Althans verschillende websites schreven daar toen over.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_186723739
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:41 schreef cherrycoke het volgende:
tijd om vastgoed te kopen in Turkije met een zwakke munt *O*
En dan?
Bedrijven verdwijnen in rap tempo en degene die overblijven kunnen voor bijna niets 1 van de vele duizenden lege bedrijfspanden uitzoeken.
Mensen zelf kunnen, met hun salaris dat relatief steeds minder waard word, nauwelijks meer iets fatsoenlijks huren, laat staan kopen.

Dacht je dat die panden hun waarden zouden behouden en dat je er veel mee kan verdienen?
Of gok je dat de economie met het Erdo regime vanzelf weer aan gaat trekken en binnen 1 tot 3 jaar weer op het niveau van 2017 gaat komen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 mei 2019 @ 17:01:30 #211
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186723760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dan?
Bedrijven verdwijnen in rap tempo en degene die overblijven kunnen voor bijna niets 1 van de vele duizenden lege bedrijfspanden uitzoeken.
Mensen zelf kunnen, met hun salaris dat relatief steeds minder waard word, nauwelijks meer iets fatsoenlijks huren, laat staan kopen.

Dacht je dat die panden hun waarden zouden behouden en dat je er veel mee kan verdienen?
Of gok je dat de economie met het Erdo regime vanzelf weer aan gaat trekken en binnen 1 tot 3 jaar weer op het niveau van 2017 gaat komen?
het is inderdaad riskant, maar met zo een zwakke munt hoef je maar een uitschieter te hebben en je verkoopt je pandjes met nette winst.

ik ben zelf geen turk, dus het zal voor mij moeilijk worden om die markt te betreden. ik spreek ook geen turks.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:25:58 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186728218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Of gok je dat de economie met het Erdo regime vanzelf weer aan gaat trekken en binnen 1 tot 3 jaar weer op het niveau van 2017 gaat komen?
Erdogans economie kennis is gelijk aan dat van Maduro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 mei 2019 @ 08:16:30 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186738201
Erdogan gaat nog meer loco worden dan hij al is. 100 procent. Met de aankomende economische malaise gaat hij nog meer inzetten op vervolging van Gulenisten en natuurlijk het makkelijke slachtoffertje van Turkije, de Koerden. "Nee maar Koerden hebben juist veel rechten gekregen onder Erdogan". Onzin.

Walgelijk ook dat die genocide nog steeds wordt ontkend door die nazi. Laatst toevallig in Armenië geweest. Iedereen die twijfelt aan de genocide is niet goed bij zijn hoofd.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 00:17:00 #214
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187430085
quote:
tashecon twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 00:52:05 Bit harsh..probably the lowest rated sovereign with the lowest debt ratio not coming out of a restructuring.https://t.co/kIWzlWWHzE reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 juni 2019 @ 06:27:25 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187430570
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 08:16 schreef Richestorags het volgende:
Erdogan gaat nog meer loco worden dan hij al is. 100 procent. Met de aankomende economische malaise gaat hij nog meer inzetten op vervolging van Gulenisten en natuurlijk het makkelijke slachtoffertje van Turkije, de Koerden. "Nee maar Koerden hebben juist veel rechten gekregen onder Erdogan". Onzin.

Walgelijk ook dat die genocide nog steeds wordt ontkend door die nazi. Laatst toevallig in Armenië geweest. Iedereen die twijfelt aan de genocide is niet goed bij zijn hoofd.
Erdogan verschuilt zich achter de Islam

Verder heeft ie niets meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 juni 2019 @ 06:44:22 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187430601
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 08:16 schreef Richestorags het volgende:
Erdogan gaat nog meer loco worden dan hij al is. 100 procent. Met de aankomende economische malaise gaat hij nog meer inzetten op vervolging van Gulenisten en natuurlijk het makkelijke slachtoffertje van Turkije, de Koerden. "Nee maar Koerden hebben juist veel rechten gekregen onder Erdogan". Onzin.

Walgelijk ook dat die genocide nog steeds wordt ontkend door die nazi. Laatst toevallig in Armenië geweest. Iedereen die twijfelt aan de genocide is niet goed bij zijn hoofd.
Ja Hitler tactieken , verzin een algemene vijand en geef die de schuld van jouw ellende

gestoorde sultan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 juni 2019 @ 07:06:09 #218
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187432175
tashecon twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 09:26:43 I do think Turkey deserves more than a single B rating, given a faultless record of paying - even in 2000/01 and the fact the sovereign debt to GDP ratio is around 32% only. Note the EU average is 80%. https://t.co/MMCEKMqduy reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187432688
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:11 schreef Slayage het volgende:
tashecon twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 09:26:43 I do think Turkey deserves more than a single B rating, given a faultless record of paying - even in 2000/01 and the fact the sovereign debt to GDP ratio is around 32% only. Note the EU average is 80%. https://t.co/MMCEKMqduy reageer retweet
Turkiye is een verloren zaak abi.
pi_187433465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Turkiye is een verloren zaak abi.
Tövbe tövbeee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187433700
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tövbe tövbeee
Zie je niet wat er in Istanbul gaande is. Kaybettiysen kaybettin, uzatmaya gerek yok.

Ik moet er bij zeggen dat ik het allemaal niet van dichtbij heb gevolgd, maar voelt niet goed.
pi_187434143
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 08:16 schreef Richestorags het volgende:
Erdogan gaat nog meer loco worden dan hij al is. 100 procent. Met de aankomende economische malaise gaat hij nog meer inzetten op vervolging van Gulenisten en natuurlijk het makkelijke slachtoffertje van Turkije, de Koerden. "Nee maar Koerden hebben juist veel rechten gekregen onder Erdogan". Onzin.

Walgelijk ook dat die genocide nog steeds wordt ontkend door die nazi. Laatst toevallig in Armenië geweest. Iedereen die twijfelt aan de genocide is niet goed bij zijn hoofd.
Belgie roeit 10 miljoen Congolezen uit en erkent de genocide niet. Geen probleem.
Turkije erkent een genocide niet waarbij een half miljoen Armeniers zijn omgekomen en waarbij Armeniers hele Turkse en Koerdische dorpen en steden hebben uitgeroeid. Dit is het ergste dat er is.
Het westen heeft meer mensen uitgeroeid dan wie dan ook in de geschiedenis van de mensheid.

Het is alsof iemand 1000 mensen vermoord en het erkent. Die persoon is dan beter dan iemand die 1 persoon vermoordt en het ontkent.

Ondertussen sluit China miljoenen Oeigoeren op, worden kinderen van hun ouders gescheiden. China pleegt culturele genocide. En niemand rept er met een woord over. We blijven vrolijk handel drijven. Maar Erdogan is veel erger dan China hoor.
pi_187434373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Belgie roeit 10 miljoen Congolezen uit en erkent de genocide niet.

Even off topic maar heeft men bewust een volk uitgeroeid of hun slaven heel slecht behandeld waardoor er een bevolkingskrimp kwam?
pi_187434670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:16 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zie je niet wat er in Istanbul gaande is. Kaybettiysen kaybettin, uzatmaya gerek yok.

Ik moet er bij zeggen dat ik het allemaal niet van dichtbij heb gevolgd, maar voelt niet goed.
Istanbul verkiezing shit. Ja dat is beschamend. Maat dit is de economie topic ;)

tashecon twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 12:37:33 We have a duty to be fair and balanced. A year ago everyone was a Turkey expert and predicting bank runs, bank failures, sovereign default and an IMF programme. None of that happened as Turkey has lots more durability than many assume. https://t.co/YWIezDLsBO reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187434720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even off topic maar heeft men bewust een volk uitgeroeid of hun slaven heel slecht behandeld waardoor er een bevolkingskrimp kwam?
Voor de slachtoffers is het om het even, lijkt me. Dood is dood. Zelfde geldt voor de Armeense genocide als je wilt. Of het doelbewust was of "de omstandigheden" zoals de Turken zelf graag de schuld geven, is ook om het even.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187434741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Belgie roeit 10 miljoen Congolezen uit en erkent de genocide niet. Geen probleem.
Turkije erkent een genocide niet waarbij een half miljoen Armeniers zijn omgekomen en waarbij Armeniers hele Turkse en Koerdische dorpen en steden hebben uitgeroeid. Dit is het ergste dat er is.
Het westen heeft meer mensen uitgeroeid dan wie dan ook in de geschiedenis van de mensheid.

Het is alsof iemand 1000 mensen vermoord en het erkent. Die persoon is dan beter dan iemand die 1 persoon vermoordt en het ontkent.

Ondertussen sluit China miljoenen Oeigoeren op, worden kinderen van hun ouders gescheiden. China pleegt culturele genocide. En niemand rept er met een woord over. We blijven vrolijk handel drijven. Maar Erdogan is veel erger dan China hoor.
Hypocrisie is de mens niet vreemd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187434854
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hypocrisie is de mens niet vreemd.
Haha ja, en over het land dat wel een genocide erkent lopen ze weer te janken dat het helemaal misgaat daar door het schuldgevoel.
pi_187435221
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Istanbul verkiezing shit. Ja dat is beschamend. Maat dit is de economie topic ;)

tashecon twitterde op zaterdag 15-06-2019 om 12:37:33 We have a duty to be fair and balanced. A year ago everyone was a Turkey expert and predicting bank runs, bank failures, sovereign default and an IMF programme. None of that happened as Turkey has lots more durability than many assume. https://t.co/YWIezDLsBO reageer retweet
Zolang Erdogan dit soort fratsen uithaalt zie ik Turkije economisch niet bloeien :-)

Kreeg laatst iets mee, geen idee of het klopt, over mogelijke sancties vanwege het aanschaffen van S-400?
pi_187435488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zolang Erdogan dit soort fratsen uithaalt zie ik Turkije economisch niet bloeien :-)

Kreeg laatst iets mee, geen idee of het klopt, over mogelijke sancties vanwege het aanschaffen van S-400?
Dan maak je de denkfout dat Erdogan boven aan zijn lijstje dit heeft staan: “laat Turkije bloeien”.
Boven aan zijn lijstje heeft altijd dit gestaan: “aan de macht blijven”. Ik denk echt niet dat de economische toestand Erdogan slapeloze nachten bezorgt. Zijn zorgen zijn nu iets anders.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:57:50 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 15:06:44 #232
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187435828
The Turkish economy’s needs are huge and Turkey may require $40 billion to $90 billion to avoid a sovereign default should it be frozen out of international borrowing markets, according to the news service.

For many economists, Turkey is already in the middle of a textbook currency crisis, Reuters said.

If Turkey needs to borrow more from abroad to help fund an economic revival, it will have to pay higher interest rates than yields on its current 10-year bond, which already exceed 8 percent, debt capital market bankers and fund managers predict, the news wire reported.
------------------------
Met de laatste Moody's B1 rating moeten ze nog meer CDS opslagpremie betalen om hun schulden te verzekeren
pi_187442623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zolang Erdogan dit soort fratsen uithaalt zie ik Turkije economisch niet bloeien :-)

Kreeg laatst iets mee, geen idee of het klopt, over mogelijke sancties vanwege het aanschaffen van S-400?
Ja dat is nog zo een flater van ome erdo. Raketten kopen bij de aartsvijand van de NAVO _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187443222
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dat is nog zo een flater van ome erdo. Raketten kopen bij de aartsvijand van de NAVO _O-
Griekenland heeft Russische S-300's aangeschaft. Geen enkel probleem voor de VS.
pi_187443469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Griekenland heeft Russische S-300's aangeschaft. Geen enkel probleem voor de VS.
Die liggen ergens opgeslagen en zijn nooit actief geweest. Dezelfde scenario moeten de Turken ook rekening mee houden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:40:36 #236
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187444349
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die liggen ergens opgeslagen en zijn nooit actief geweest. Dezelfde scenario moeten de Turken ook rekening mee houden.
De Grieken hebben ze te beschikking van de Amerikanen gesteld voor trainingsdoeleinden.
pi_187444550
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Grieken hebben ze te beschikking van de Amerikanen gesteld voor trainingsdoeleinden.
Ja zou kunnen. Ik weet wel dat ze niet actief zijn. Dus die vergelijking die de Turken maken door te stellen "ja maar de Grieken hebben de s300 en dat is nooit een probleem geweest, dus waarom is de s400 een probleem? " is gewoon krom.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187445839
Het blijft toch een beetje vaag dat ze met zo weinig staatsschuld al in de problemen komen. Het laat zien dat het uiteindelijk toch gewoon onder de derdewereldlanden geschaard moet worden, alles dankzij de Grote Dictator.
  zondag 16 juni 2019 @ 06:21:59 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187448801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:49 schreef hpeopjes het volgende:
Het blijft toch een beetje vaag dat ze met zo weinig staatsschuld al in de problemen komen. Het laat zien dat het uiteindelijk toch gewoon onder de derdewereldlanden geschaard moet worden, alles dankzij de Grote Dictator.
Japan heeft 200 % staatsschuld, en doet het economisch prima , maar met een stabiele munt is het geen probleem , dan is er geen inflatie en geen hoge rente

Turkije had het ook goed kunnen doen maar Erdofiel heeft de economie opgeblazen met gigantische leningen in buitenlandse valuta , als dan de eigen munt iets gaat dalen dan exploderen de rente lasten
Eb buitenlandse banken zitten met de haast waardeloze leningen in de maag . ( ING)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187449472
Ik weet niet wat het percentage buitenlandse schuld is maar in Japan is dat heel erg laag. Die 200% staatsschuld zegt dan ook niet zoveel als het een schuld aan jezelf is. Volgens mij is in Turkije juist het probleem dat het vooral buitenlandse schulden zijn. Als iemand een statistiekje heeft, graag :+
  zondag 16 juni 2019 @ 11:02:33 #241
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187450884
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Belgie roeit 10 miljoen Congolezen uit en erkent de genocide niet. Geen probleem.
Turkije erkent een genocide niet waarbij een half miljoen Armeniers zijn omgekomen en waarbij Armeniers hele Turkse en Koerdische dorpen en steden hebben uitgeroeid. Dit is het ergste dat er is.
Het westen heeft meer mensen uitgeroeid dan wie dan ook in de geschiedenis van de mensheid.

Het is alsof iemand 1000 mensen vermoord en het erkent. Die persoon is dan beter dan iemand die 1 persoon vermoordt en het ontkent.

Ondertussen sluit China miljoenen Oeigoeren op, worden kinderen van hun ouders gescheiden. China pleegt culturele genocide. En niemand rept er met een woord over. We blijven vrolijk handel drijven. Maar Erdogan is veel erger dan China hoor.
Dit topic gaat over Turkije, niet over België. Maar om in te gaan op je post:

-België heeft onlangs erkend dat haar acties in het verleden hebben bijgedragen aan de genocide in Rwanda: https://www.telegraaf.nl/(...)-rol-genocide-rwanda

Wel is het zo dat België nooit officiële excuses heeft aangeboden voor de Congoleze genocide. Er zijn echter wat wezenlijke verschillen met Turkije: België ontkent het niet, er mag vrij over gepubliceerd worden zonder gerechtelijke vervolging (https://www.canvas.be/can(...)anden-van-leopold-ii) en ook in het sociale domein vinden er geen doodsbedreigingen plaats voor mensen die de rol van België kritisch neerzetten. Dat neemt niet weg dat België hier nog stappen in heeft te maken.

-Er zijn anderhalf miljoen Armeniërs gedood in de genocide en de lezing dat er een zogeheten "tug of war" was wordt alleen door Turken ondersteund. Diverse bronnen uit die tijd, zelfs Duitse, spreken al van een bewuste moordcampagne. Deze deflection en meteen wijzen naar het Westen is veelzeggend.

-Het Westen is geen entiteit an sich. Stellen dat "het Westen" meer mensen heeft vermoord dan wie dan ook is dus nogal zinloos. Maar ook voor "het Westen" geldt dat het niet strafbaar is om de duistere geschiedenis op te rakelen en er ook niet wordt getwijfeld aan de waarheid. Dat bepaalde zaken gebagatelliseerd worden, dat klopt. Maar het is een vreemde houding om aan te nemen. Turkije heeft met een geschiedenis van uitgebreide slavernij, meerdere genocides, gewelddadige verovering van landen en onderdrukken van bevolkingsgroepen nou niet echt een goede uitgangspositie om "het Westen" te bekritiseren als ze zelf zo intens krampachtig doen over hun eigen zwarte bladzijden. Dat betekent niet dat "het Westen" automatisch een betere partij is dan Turkije, maar in "het Westen" zijn er in ieder geval open discussies mogelijk omtrent deze onderwerpen en wordt ingezien dat de acties uit het verleden toch echt wel verkeerd waren als je er met een moderne bril naar kijkt en niet glorieus. Ook worden bepaalde icoonfiguren uit die tijd wat meer herzien.

-Wat China doet is verschrikkelijk en wat die Saudische zandhazen doen is net zo verschrikkelijk. Eén van de redenen van de Trade War is dat het China is vergemakkelijkt om zaken te doen in de hoop dat ze daarmee ook hun interne beleid wat meer zouden openen. Dat heeft China niet gedaan, sterker nog ze zijn meer gaan inzetten op repressie. Hun arrogante houding is dat ze zichzelf hebben ontwikkeld, terwijl het de deals met Amerika en Europa zijn geweest waardoor ze zo snel hebben kunnen groeien. Trump maakt hier terecht een einde aan. Helaas werkt onze wereld wel zo dat een China en een Saudi-Arabië belangrijker worden gevonden dan een Turkije. Daarom zwijgt men bij een Saudi-Arabië en ook grotendeels bij een China en is ook Taiwan niet erkend als land. Maar dat zijn allemaal zaken die geen afbreuk doen aan wat Turkije doet en heeft gedaan. Anders kan je in een topic over een moordzaak ook nooit zeggen dat het erg is als je het altijd vergelijkt met wat Breivik heeft gedaan. Dit topic gaat over Turkije en de misstanden van Turkije worden aangekaart.
pi_187450898
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 06:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Japan heeft 200 % staatsschuld, en doet het economisch prima , maar met een stabiele munt is het geen probleem , dan is er geen inflatie en geen hoge rente

Turkije had het ook goed kunnen doen maar Erdofiel heeft de economie opgeblazen met gigantische leningen in buitenlandse valuta , als dan de eigen munt iets gaat dalen dan exploderen de rente lasten
Eb buitenlandse banken zitten met de haast waardeloze leningen in de maag . ( ING)
"Prima" zou ik de Japanse economie niet willen noemen, aangezien deze zich al een jaar of 20 in mineur bevindt. Maar buiten dat heb je wel een goed punt met die buitenlandse schulden van de Turken.
  zondag 16 juni 2019 @ 11:18:16 #243
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187451109
Als je lef hebt koop je nu een leuk huisje in Turkije.
  zondag 16 juni 2019 @ 11:43:20 #245
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_187452271
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:02 schreef Richestorags het volgende:

Dit topic gaat over de Turkse economie

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_187453242
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:19 schreef hpeopjes het volgende:
Als je lef hebt koop je nu een leuk huisje in Turkije.
Waarom dat? Prijzen zijn gekoppeld aan de dollar.
  zondag 16 juni 2019 @ 13:59:47 #248
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_187453427
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

True, dus was ik ook off topic. Ik word de ontkenning / bagatellisering van de genocide alleen een beetje zat. Als je niet in het reine kunt komen met het verleden en daarin door eer / schaamte wordt gehinderd zal je nooit helemaal kunnen groeien. Dit geldt ook bijvoorbeeld voor een Japan.
pi_187453749
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom dat? Prijzen zijn gekoppeld aan de dollar.
Says who?
  zondag 16 juni 2019 @ 21:21:52 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187460080
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:18 schreef Drugshond het volgende:
Vastgoed trekt wel weer bij, Eerst moet Erdolf opzouten.
Ja de Sultan moet echt vertrekken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')