THEFXR | zondag 31 maart 2019 @ 21:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
THEFXR | zondag 31 maart 2019 @ 21:08 |
ergens nog clips waar abitool een microfoon onder zijn grote franse neus krijgt geduwd? | |
Asschen_sukar | zondag 31 maart 2019 @ 21:08 |
Race net even terug gekeken. Mooie race, maar wat een kuteinde. ![]() ![]() | |
Monolith | zondag 31 maart 2019 @ 21:10 |
Ja het is erg jammer dat Hamilton het weer in zijn schoot geworpen krijgt. Al reed die verder wel een prima race. Het was Leclerc gegund. | |
Gruj0 | zondag 31 maart 2019 @ 21:13 |
Als je ziet hoeveel heethoofden er rondrijden en het nauwe middenveld, belooft Baku nog een spannende race te worden. ![]() | |
King_Merc | zondag 31 maart 2019 @ 21:16 |
Arme Leclerc ![]() Trouwens ook sterke race van Hulkenberg, was niks mis mee (van 17 naar 6 tot een paar ronden voor het einde, snelheid in de Renault zat er redelijk goed in, nu de betrouwbaarheid nog... dat sainz ook uitviel op dat punt zal denk ik meer te maken hebben met dat ze toch geen kans hadden op punten, en nu ongestraft onderdelen kunnen wisselen | |
Gezicht | zondag 31 maart 2019 @ 21:23 |
Wat was er nu met de Renaults? Heb de race zonder geluid gekeken dus kreeg het even niet zo goed mee. | |
opreis | zondag 31 maart 2019 @ 21:24 |
Dat Hamilton hem dan pakt is ook dankzij het falen van Vettel natuurlijk | |
Mickytjuh | zondag 31 maart 2019 @ 21:25 |
Goede vraag. Tank leeg? | |
opreis | zondag 31 maart 2019 @ 21:25 |
Niets. Dit is standaard bij renault motoren | |
Monolith | zondag 31 maart 2019 @ 21:26 |
Welnee, wat had Vettel moeten doen? | |
Peterselieman | zondag 31 maart 2019 @ 21:28 |
neuh. MGU-K bij Ricciardo en bij Hülk zal het ook zoiets zijn geweest | |
vosss | zondag 31 maart 2019 @ 21:29 |
Niet moeten spinnen bijvoorbeeld ![]() | |
Monolith | zondag 31 maart 2019 @ 21:30 |
Mja, toen was Hamilton er al voorbij. ![]() | |
opreis | zondag 31 maart 2019 @ 21:30 |
Het zelfde als Leclerc voordat zn motor er mee op hield? | |
G3rtonimo | zondag 31 maart 2019 @ 21:31 |
Elektrisch probleem bij beide wagens geloof ik. Magnussen reed trouwens ook wel behoorlijk anoniem naar P13 na een mooie 6e startplek, zullen ze daar de motor wel iets aangepast hebben? | |
Dutchguy | zondag 31 maart 2019 @ 21:31 |
Zou dat vervangen weer gridstraffen opleveren in China? | |
manny | zondag 31 maart 2019 @ 21:33 |
ok. max sprokkelt zijn punten. dat is al een verbetering en nu keihard aan de slag om die auto sneller te krijgen. strijd tussen drie teams zou toch geweldig zijn | |
trein2000 | zondag 31 maart 2019 @ 21:35 |
Ik was niet thuis, maar wat was er nou aan de hand bij Renault? | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 21:36 |
Hülkenberg ging stuk, Ricciardo dacht dat ie een Renault parkeerplaats gevonden had een zette hem ernaast. | |
#ANONIEM | zondag 31 maart 2019 @ 21:36 |
Bij Hulk ontsnapte er wat magic smoke en toen was zijn power weg. En 5 seconden later viel bij RIC alles uit. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 21:37:10 ] | |
Tinos85 | zondag 31 maart 2019 @ 21:36 |
Wel weer een slechte start trouwens van Max. Twee weken terug had ie ook al geen beste. | |
trein2000 | zondag 31 maart 2019 @ 21:37 |
Zoals we die club kennen dus, wat een geschutter weer ![]() | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 21:41 |
Zelfs na de overstap weten ze RB nog podia te ontnemen. | |
trein2000 | zondag 31 maart 2019 @ 21:43 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 31 maart 2019 @ 21:43 |
wel een podium waar Max qua racetempo geen recht op had | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 21:44 |
Maar wel qua betrouwbaarheid. | |
Fer | zondag 31 maart 2019 @ 21:47 |
Nog niet, ze mogen er 2 per seizoen gebruiken. Maar de 3e race is wel vroeg... | |
MakkieR | zondag 31 maart 2019 @ 21:47 |
Even hypothetisch: Stel de SC was er niet geweest en Max had LeClerc ingehaald, was het dan ook mogelijk geweest, dat LeClerc voor de tweede keer Vettel had moeten laten passeren. Dat zou pas echt sneu zijn geweest. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 31 maart 2019 @ 21:51 |
Dit was vlak voor de SC: ![]() Vettel zat toen dus ~32 seconden achter Leclerc, met nog 3 laps te gaan. Met leclerc die ongeveer 5 seconden per lap verloor. Dus nee. Valt me nu trouwens pas op dat LeClerc met een gepofte motor, nog steeds sneller was per lap dan Williams.. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 21:53:26 ] | |
Donderkonijn | zondag 31 maart 2019 @ 21:59 |
Bottas ook niet als je eerlijk bent. Vettel had hem zonder spin gewoon gepakt. | |
maan_man | zondag 31 maart 2019 @ 21:59 |
Maar dat team is ook buitencategorie. ik heb het gerucht gehoord dat Williams vanaf volgend weekend tijdens de FP3 het laatste kwartier niet meer de baan op mag, omdat de Fifa niet het risico wil nemen dat de rijders niet op tijd terug zijn voor de start van de kwalificatie. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 22:00 |
De pace van de Red Bull was niet slecht | |
THEFXR | zondag 31 maart 2019 @ 22:00 |
elektrisch probleem, bij benzine tekort sputtert het nog wel ff verder | |
#ANONIEM | zondag 31 maart 2019 @ 22:26 |
Nog een slomo van Vettel:![]() ![]() Die hele auto stond al flink te stuiteren. [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 22:29:07 ] | |
ChevyCaprice | zondag 31 maart 2019 @ 22:30 |
Prachtig beeld. ![]() | |
Tinos85 | zondag 31 maart 2019 @ 22:37 |
Wel mooi vastgelegd ja. Je ziet die hele auto gewoon trillen. | |
bedachtzaam | zondag 31 maart 2019 @ 22:41 |
dat komt door de vlakke kantjes op zijn banden nadat hij spinde. | |
bedachtzaam | zondag 31 maart 2019 @ 22:42 |
![]() | |
mikieu | zondag 31 maart 2019 @ 22:49 |
De Ferarri liep op 5 poten. Nieuwe bougie erin en gaan. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 22:57 |
Valt er nog wat te zien? ![]() | |
opreis | zondag 31 maart 2019 @ 22:58 |
Kan je na gaan hoe snel ze zijn als de auto naar wens van Max is. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 22:59 |
![]() | |
Fopje | zondag 31 maart 2019 @ 23:03 |
Hele vette beelden ![]() | |
bedachtzaam | zondag 31 maart 2019 @ 23:05 |
Dat Max iets sneller is in de mediumbochten, Sainz gaat harder op de rechte stukken. Het belangrijkste is misschien wel dat Max minder goede tractie lijkt te hebben en iets later vol gas kan dan Sainz, tenminste dat is wat ik er uit haal. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:11 |
Vergeten dat ik nog een bingokaart had ![]() Heb vast hele goede zaken gedaan vandaag. | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:15 |
![]() | |
Tinos85 | zondag 31 maart 2019 @ 23:19 |
Welke sneer naar Renault dan? | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:21 |
| |
mikieu | zondag 31 maart 2019 @ 23:22 |
Zo kun je nooit bingo halen he | |
maniack28 | zondag 31 maart 2019 @ 23:23 |
Net race gezien: - Leclerc pechvogel - Vettel kan niet omgaan met druk. Hopeloos.. - Mercedes altijd fucking geluk met wel een podium - Red Bull kansloos - Gasly mag weg - WTF is er met Renault? | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:24 |
Ik ga voor 3 op een rij. Daarom staat Mercedes mazzelt in het midden. | |
THEFXR | zondag 31 maart 2019 @ 23:24 |
Tinos85 | zondag 31 maart 2019 @ 23:25 |
Ah thanks. | |
mikieu | zondag 31 maart 2019 @ 23:33 |
Ah nice, wat mag je uitkiezen op AliExpress? | |
Nattekat | zondag 31 maart 2019 @ 23:42 |
Een usb kabel | |
Zorro | maandag 1 april 2019 @ 00:46 |
Ik zag het voorval tussen Vettel en Hamilton heel snel op een klein mobieltje, maar moet er even op terugkomen. Was stomme schuld van Vettel. Mijn excuses, ik zag het fout. | |
TheFreshPrince | maandag 1 april 2019 @ 01:33 |
Lijkt me sterk dat Fifa daar wat van vindt. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 08:38 |
Moet mijn mening bijstellen over Leclerc. Wat hij vorig jaar in de Sauber deed, vond ik netjes, maar tegenover Ericsson niet spectaculair. Ik dacht niet dat hij het Vettel heel moeilijk ging maken. Maar wat hij dit weekend liet zien, gewoon top, Vettel krabt zich nog wel een paar keer achter z'n oren. | |
Tarado | maandag 1 april 2019 @ 09:00 |
zeker goed, hij had natuurlijk ook het geluk dat hij het na z'n slechte start weer goed kon maken, dat kan ook niet op ieder circuit. | |
Sunri5e | maandag 1 april 2019 @ 09:04 |
Vettel heeft nu wel een probleem ja. Ik begrijp echt wel dat Ferrari Leclerc graag binnen boord wilde houden. Maar ik denk dat de huidige situatie nog wel eens voor problemen kan gaan zorgen dit seizoen. | |
Tarado | maandag 1 april 2019 @ 09:08 |
was gisteren niet te zien, Vettel zag dat hij sneller was en liet hem keurig voorbij al is het op dit circuit met die DRS ook moeilijk om iemand achter je te houden. Laten ze eerst maar weer eens beginnen met races winnen en dan kan je in september kijken of het al nodig is om teamorders te gaan geven. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 09:24 |
Hoe dan ook, ook al is het tussen teamgenoten en tussen Mercedes en Ferrari. Er waren gevechten voor het podium, gevechten tussen wereldkampioenen. Helaas niet voor RBR, maar ik werd er als kijker wel blij van. | |
WheeledWarrior | maandag 1 april 2019 @ 09:37 |
Vettel is al gebeld door 2014. Met dat verschil dat hij nu zelf ook 5 jaar ouder is en intussen na 4 jaar Ferrari die titel nog steeds niet heeft behaald. Je ziet hem onder druk de laatste jaren ook steeds meer knullige fouten maken. | |
Kreator | maandag 1 april 2019 @ 09:46 |
Snap dit niet. RBR deed het beter dan de afgelopen jaren en had (grote) kans op een podium. Gasly is twee races onderweg en scoorde uiteindelijk best ok na een slechte kwali. Die zouden we wat meer tijd moeten gunnen om aan de auto te wennen. | |
maan_man | maandag 1 april 2019 @ 10:00 |
Als de autocorrect van mijn telefoon vindt dat de Fifa dit vindt, wie ben ik dan om dit tegen te spreken? | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 10:00 |
RBR/Max heeft qua punten een betere start dan vorig jaar. Maar toch bekruipt me het gevoel dat de RB vorig jaar beter was en dat Max de punten toen zelf heeft laten liggen. Dit jaar lijkt het me andersom, Max haalt nog goede punten ondanks dat dat de auto niet hetzelfde niveau als vorig jaar heeft. En dan kom je op het punt van Gasly terecht, misschien rijd hij juist wel op de plek waar RB staat, het middenveld is toch (zeker in de quali) veel dichterbij gekomen. | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 10:01 |
Gisteren de GP pas gekeken toen ik de uitslag al wist, maar wel een lekkere race zeg. Bottas leek me weer de oude, Hamilton strontmazzel, Leclerc echt heel goed en botte pech. Maar wft is er met Vettel aan de hand? In normale doen geloof ik echt niet dat hij een paar tiende per ronde langzamer is dan zijn teamgenoot. Red Bull heeft nog huiswerk te doen, lijkt er serieus op dat zij meeste pijn ervaren van die aangepaste voorvleugel. Gek genoeg staat Max er wel beter voor dat vorig jaar na twee races. Ben benieuwd of ze snel de juiste setup gaan vinden, zou wel heel vet zijn als er 4 of 5 voor de top drie gaan rijden. Honda lijkt me na twee races iig nog steeds de betere keus, want Renault ![]() | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 10:07 |
Qua resultaat lijkt het misschien beter maar de afstand tot ferrari en mercedes was tijdens de race (te) groot. En Gasly...tja. Het helpt natuurlijk niet als vorig jaar je teamgenoot meerdere keren in 10 rondjes vanaf de laatste plaats naar een 5de plek rijdt en jij nu na een volledige race met 3 uitvallers die voor hem hadden kunnen staan nog steeds maar 8ste wordt. Hulkenberg reed bijvoorbeeld wel 6de(?) voordat hij uitviel. | |
Sunri5e | maandag 1 april 2019 @ 10:11 |
Wennen aan de auto? Max won direct zijn eerste race in een RB. | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 10:12 |
Denk dat Gasly wel de pech heeft in de stappen op een moment dat de RB niet bepaald lekker in balans is. Als je toch al moet wennen en onder druk staat is dat niet lekker, zeker niet met een teamgenoot die klasse heeft om in ieder hondenhok toch nog behoorlijk snelheid te maken. Denk dat verschil tussen beide veel kleiner zal zijn als de RB wel de balans gaat vinden. | |
Kreator | maandag 1 april 2019 @ 10:15 |
Niet iedereen heeft zoveel talent als Max. Bovendien had die ook zo zijn zwaktes, met name in het begin. | |
Kreator | maandag 1 april 2019 @ 10:16 |
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Dit gevoel bekruipt mij ook. Maar dat maakt RbR voor mij niet meteen waardeloos en Gasly na 2 races afschrijven die misschien wel door slecht management tijdens de kwali zijn ontstaan gaat me ook te snel. Ik denk dat het niet zo'n grote jongen als LeClerc of Verstappen is, maar hij kan wel racen. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 10:23 |
Ik denk dat er een heleboel coureurs zijn die graag met gasly hadden geruild hoor. Je kan het ook geluk noemen dat een niet zo goede coureur in een top 3 auto rijdt. De enige “pech” die hij heeft is dat het middenveld er nu dichterbij lijkt te staan dus dat je nu meer moeite moet doen om 5de of 6de te finishen. Maar Max laat zien dat dat nog steeds ruim kan | |
Nattekat | maandag 1 april 2019 @ 10:30 |
Horner is vooralsnog gewoon positief over Gasly. | |
#ANONIEM | maandag 1 april 2019 @ 10:32 |
Denk ook dat het afwachten is, maar er is natuurlijk geen teambaas die z'n coureur al na 2 races afbrand. | |
potjecreme | maandag 1 april 2019 @ 10:35 |
Nee, vorig jaar (ook al liet hij de punten liggen) kwam dat door het race verloop (sc, vsc, pech anderen). | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 10:41 |
Hij heeft toch ook geen reden om daar naar 2 races anders over te denken. Ze hebben voor hem gekozen, dan moet hij ook de kans krijgen. | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 10:43 |
Met de pech bedoel ik ook niet meer of minder dan dat de omstandigheden waarin hij gestart is minder ideaal zijn dan gekund had. Dat hij deze plek heeft is hoe dan ook geweldig voor hem. [ Bericht 0% gewijzigd door TAV74 op 01-04-2019 12:25:56 ] | |
Pery | maandag 1 april 2019 @ 10:44 |
Max stagneert. | |
beantherio | maandag 1 april 2019 @ 10:46 |
Er staat me anders van bij dat hij de eerste races moeite had om de HAAS-auto's achter zich te houden. Die konden toen de snelheid van RBR benaderen. Dat zie ik dit jaar niet. | |
Tarado | maandag 1 april 2019 @ 11:20 |
| |
twiFight | maandag 1 april 2019 @ 11:28 |
Mja daar heb je weer een aantal aan wal staande stuurlui die over Gasly beginnen. Alsof RBR niet weet wie ze in die auto zetten. Alsof RBR niet weet welke resultaten die vorig jaar behaalde door geluk en welke door skill. Alsof ze hem niet konden vergelijken met zijn team mate toen. Alsof RBR niet alles weet van de feedback die hij zijn engineers kon geven en hoe hij progressie boekte gedurende het jaar. Nee, Gasly is na 2 races een #faalhaas omdat een paar fokkers een oranje bril op hebben. | |
Monolith | maandag 1 april 2019 @ 11:29 |
Als je een oranje bril op hebt, dan zou je juist stellen dat Gasly erg goed is, want dat zou betekenen dat de prestaties van Verstappen heel uitzonderlijk zijn. | |
Pinzon | maandag 1 april 2019 @ 11:34 |
RBR heeft gewoon problemen met de nieuwe frontwing regelementen, chassis moet nog beter. Dan kan je Gasly ook niet kwalijk nemen dat hij wat langer de tijd nodig heeft om te wennen aan de RB15. RBR was sowieso geheel kansloos in Bahrain, mag je blij zijn met de punten tot zover. Het gaat er nu om dat ze de balans weer weten te vinden en 3e of 4e worden in China en vervolgens aanhaken met de benodigde updates. | |
Kickinalfa | maandag 1 april 2019 @ 11:45 |
Revanche van McLaren naar vorig jaar, Norris rijdt prima | |
Kickinalfa | maandag 1 april 2019 @ 11:48 |
Gasly haalt nu met geluk door het uitvallen een p8, maar een P10 is wel een slechte klassering | |
XL | maandag 1 april 2019 @ 12:03 |
Op basis van deze twee races lijkt Vettel niveautje Ericsson. By far the snelste auto, gaat in de wk stand achter Max finishen op deze manier. Dat is maar goed ook, want Leclerc, Bottas en Hamilton zijn vooralsnog te snel. Red Bull speelt weer een seizoen inhaalrace. | |
Kreator | maandag 1 april 2019 @ 12:45 |
Zo kun je toch niet rekenen? ![]() | |
WSTVLTRN12 | maandag 1 april 2019 @ 12:46 |
Hm nee hij wordt nog steeds beter. Rijdt een wagen in onbalans gewoon keurig naar P4 (met wat mazzel). Misschien wel de beste prestatie van gisteren. [ Bericht 0% gewijzigd door WSTVLTRN12 op 01-04-2019 12:46:57 (type) ] | |
Pery | maandag 1 april 2019 @ 12:56 |
Zou nu weleens tijd worden om de echte top te bereiken aangezien Max nu toch al een paar seizoenen erop heeft zitten en we hem niet meer echt een 'talent' mogen noemen. Tot nu toe weet hij dat niet echt waar te maken en staan nu ineens andere coureurs op. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 01-04-2019 13:03:09 (Gewoon bij de naam noemen) ] | |
Vliegbaard | maandag 1 april 2019 @ 13:05 |
Je vergeet even dat hij niet in de beste auto rijdt. De F1 is niet zoals voetbal waar een goede speler de clubs voor het uitkiezen heeft. Max heeft jaren geleden gekozen voor RB en zit nu vast aan een contract. De twee (huidige) beste teams hebben andere teams waar ze hun potientiele rijders stallen. Voorlopig moeten we er niet op rekenen dat Max naar Mercedes of Ferrari gaat en zal een WC er met de huidige auto er niet in zitten. | |
Pery | maandag 1 april 2019 @ 13:09 |
..dus ligt het aan de auto en niet aan de coureurs. Goed dat iemand dat eens toegeeft hier. *edit: niet op de persoon spelen* Stokbrood, Fransoos e.d is allemaal geen probleem. [ Bericht 10% gewijzigd door zoem op 01-04-2019 13:53:30 ] | |
Monolith | maandag 1 april 2019 @ 13:13 |
Het ligt aan beiden, dat snapt iedereen hier wel. Of denk je dat hier mensen zitten die Lewis een goede kans geven om wereldkampioen te worden in een Williams? [ Bericht 13% gewijzigd door zoem op 01-04-2019 13:53:38 ] | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 13:13 |
Die kans wordt niet groter momenteel. Hij zal het van de ontwikkeling bij RBR moeten hebben lijkt me. Maar goed, in de F1 loop je altijd het risico dat je er, hoe goed je ook bent, niet in slaagt op het goede moment bij het goede team te zitten. | |
TheFreshPrince | maandag 1 april 2019 @ 13:14 |
Uiteraard heeft de auto gigantisch veel invloed op je kampioenschapskansen. Maar in ieder team heb je 2 rijders en daar zie je toch vaak 1 rijder dominant zijn en de andere achter blijven. De rijder blijft een variabele die de laatste tienden uit een auto kan persen en daarmee het verschil maakt. [ Bericht 11% gewijzigd door zoem op 01-04-2019 13:53:44 ] | |
Kickinalfa | maandag 1 april 2019 @ 14:31 |
Wel als de doelstelling/realistische verwachting is dat de auto goed genoeg is voor een p5/6 achter de Ferrari en Mercedes. Gasly hoort gewoon voor de Renaults, McLaren, Alfa, TRs en force India te eindigen. | |
Donderkonijn | maandag 1 april 2019 @ 17:00 |
Misschien, maar als Max dat ding in de top 5 kan kwalificeren, moet Gasly toch zeker top 10 kunnen halen. 12e is gewoon echt te slecht. | |
Donderkonijn | maandag 1 april 2019 @ 17:15 |
Hij heeft het al lang waargemaakt. Die reeks podiumplaatsen en de 5 overwinningen vergeten? Hij hoort al bij de top.... eerste race dit seizoen pakte hij nota bene nog een podium. 1 keer een 4e plek en geen podium op een baan die erom bekend staat dat hij Red Bull totaal niet ligt en we schrijven hem al af. Kom op zeg. Na China weten we pas echt waar iedereen staat volgens Max zelf. En we zien nu zelf dat Ferrari de snelheid heeft maar niet de betrouwbaarheid. Daarom zag je nu totaal geen fastest lap spelletjes, de teambazen vinden het te link voor de betrouwbaarheid. 3 motoren dit jaar weten we nog? Gridstraffen e.d. gaan een hele grote rol spelen in de weg naar het WDC dit jaar. En tot nu toe blijft de Honda mooi heel en ligt hij niet eens zo heel veel achter op Mercedes, en lijkt de ingeslagen weg de juiste te zijn want Renault staat inmiddels op 3 auto's die ploffen/er mee kappen. Alle Honda's zijn 2 races heel gebleven. Ferrari staat dus ook al op 1 issue. Er zouden wel eens hele andere gedachten gangen kunnen zijn bij de teams dit jaar: De boel vooral heel houden, zo veel mogelijk penalty's ontlopen en zo plaatsen in het WDC winnen. | |
Pinzon | maandag 1 april 2019 @ 17:40 |
Gewoon niet happen op hem joh ![]() | |
bloodymary1 | maandag 1 april 2019 @ 17:46 |
Als je zo praat, dan is het echt duidelijk dat je geen bal snapt van F1 of welke andere auto/motorsport dan ook. Ga dan gewoon wat anders doen, voetbal kijken of zo. | |
Pery | maandag 1 april 2019 @ 18:04 |
Ik volg vrij weinig F1 | |
TheFreshPrince | maandag 1 april 2019 @ 18:12 |
Dat verklaart wel één en ander. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 18:12 |
Ja ik ben het met je eens hoor. Niet alleen de kwali moet beter, ook tijdens de race maakt hij niet veel voorderingen. Nu is het wel zo dat er niet zn gat tussen de top 3 en de rest zit als vorig jaar. Maar de Red bull is nog wel sneller dan de mclaren, renault, haas en alfas waar hij ook moeite mee heeft. | |
Monolith | maandag 1 april 2019 @ 18:17 |
Het gat tussen Max en Pierre was in Q2 ook maar 4 tienden. Nou is dat relatief gezien veel, maar vorig seizoen zou dat veel minder problematisch zijn geweest. Nu is het het verschil tussen plek 7 en plek 13 in Q2. | |
Fir3fly | maandag 1 april 2019 @ 18:19 |
Dat valt nog wel tegen, ik denk dat het vooral Max zijn talent was die er voor zorgde dat hij zich kwalificeerde boven in ieder geval een McLaren en een Haas. En daarna nog wat mazzel met Sainz. Ik denk dat het vooral Max is die weer eens laat zien dat hij zelfs met een matige auto er nog wat extra's uit kan persen. En zoals Monolith al zegt zijn de gaatjes klein waardoor Gasly slechter lijkt dan hij is. Verstappen zette Ricciardo ook met enige regelmaat op soortgelijke afstanden. [ Bericht 8% gewijzigd door Fir3fly op 01-04-2019 18:28:31 ] | |
TheFreshPrince | maandag 1 april 2019 @ 19:03 |
Ondanks dat de snelheid er nog niet is, geeft het vertrouwen dat de Honda's de finish halen ![]() | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 19:04 |
Ik vrees hier toch ook een beetje voor. Max heeft zich nog met moeite als 5de kunnen kwalificeren. Zoals hij zelf aangaf 'het had zomaar slechter kunnen zijn'. In de race kwam hij toch ook nog wel aardig wat te kort. | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 19:11 |
Heb de onboard van de eerste stint van Lando Norris bekeken en die reed toch ook erg sterk hoor. Voorzichtig met de start en wat pech dat hij uit moest wijken en daarbij wat plekken verloor maar daarna erg goed weer terug gevochten met een aantal mooie inhaal acties. | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 19:12 |
Echt balen van Leclerc. Die had echt dominant die eerste plek moeten pakken. Vettel schijnbaar andere afstelling van de auto dan Leclerc, een minder goede. En op dit circuit was Leclerc echt de baas. Ook domme fout natuurlijk van Vettel. Hamilton gewoon goed, Mercedes zoals altijd zeer betrouwbaar en pakken daardoor weer 1&2. Maxje slechte start, geen bijzondere race. Niets goeds gedaan, niets slechts gedaan (op die spin na de finish en de start na dan). Max hoeft dit jaar niet te vrezen voor een betere teamgenoot in elk geval ![]() Wel veel auto's met afstellings problemen, Mercedes en RB sws al. | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 19:15 |
Het is niet dat dat met Renault ook niet vaak genoeg gebeurde. Dat is gewoon typische mooi praat voor de nieuwe motor. Of het echt voordelig uitpakt moet nog blijken, dat gezegd hebbende valt het Renault fabrieksteam wel veel uit (hoeft niets te zeggen maar toch). Max komt toch verder wel echt veel tekort. Kan geen enkele vuist maken naar de top 4 toe. Kwalificatie gaat niet best, daar zit de rest echt heel dichtbij steeds. Voor de lange stints niet maar alsnog. Dus op dat terrein leek hij met de Renault motor meer competitief. Of de 2 topteams zijn veel en veel meer gegroeid. | |
Fir3fly | maandag 1 april 2019 @ 19:16 |
Goede observatie, Norris is goed bezig inderdaad. Verder ziet McLaren er sowieso iets beter uit dit jaar tot nu toe, maar dat is wellicht wat vroeg. | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 19:18 |
Wat een onzin, Oranje bril much? De RB steekt gewoon boven de rest uit. Dus dat Max hem net voor een McLaren en Haas zet heeft niets met kwaliteiten van Max te maken. Daar moet hij gewoon voor staan. Zegt wel degelijk wat van Gasly dat die zo ongelofelijk prutst. Max heeft er totaal niets extra's uitgehaald vandaag. Gewoon doodnormaal gereden. En tegenover teamgenoot dit jaar is ook niet eerlijk. RIC reed VER ook vaak genoeg volledig weg. RIC was een hele volwassen en sterkere coureur dan wat VER is. Gasly is gewoon niets en verknalt alles tot nu toe. | |
Vliegbaard | maandag 1 april 2019 @ 19:26 |
[quote]![]() [..] Het is niet dat dat met Renault ook niet vaak genoeg gebeurde. Dat is gewoon typische mooi praat voor de nieuwe motor. {/quote] Er valt na 2 races nog relatief weinig te zeggen maar elke keer dat een motor plof zegt is er 1 teveel. Alsof het een kunst is om ''vaak genoeg'' de finish te halen. Als dat de enige voorwaarde is in F1 dan kunnen ze beter met 80 km/h over het circuit rondjes gaan rijden. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 19:39 |
4 tienden tijdens Q2, maar max zn Q3 tijd was daarna nog eens 3 tienden sneller. Ik snap dat er track evolution en motorafstellingen zijn. Maar Max hield in Q2 dus nog in, en om dan al 4 tienden er van af te staan is enorm op een rondje van 1:30 Misschien was het wel de motor ![]() 'Maxje' slechte start maar na 4 bochten bochten stond Max gewoon nog waar hij gestart was maar Leclerc had 2 plekken verloren. Hij heeft gewoon prima race gereden en staat na 2 races 'gewoon' boven beide Ferrari's waar je zo fan van bent. 5/8 DNF voor renault motoren na 2 races. Heel normaal voor een motor die 7 races mee moet gaan. Hoezo hoeft dat niets te zeggen? Is het Max die geen vuist kan maken wanneer hij zn teamgenoot met hetzelfde materiaal slechts 1/7de van Max zijn punten heeft, of ligt het dan toch aan de wagen? En nogmaals, kan geen enkele vuist maken naar de top 4 maar staat wel 3de boven de 2 ferrari's. Als er iemand hier een gekleurde bril heeft ben jij het wel. Ric heeft alleen verslagen wanneer Max in zn overmoed een fout maakte in Australie, China en de FP3 in Monaco. Dan mag jij met races komen waar Ricciardo volledig weg reed bij Max. Voor de rest is Max Ricciardo sinds 2017 compleet de baas. | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 19:42 |
Ik ben wel een beetje fan van Norris sinds zijn F3 seizoen in 2017. Kwa rijstijl zie ik vergelijkingen met Max als in dat hij goede race craft heeft en niet schuwt om aan te vallen. De timing om te debuteren dit jaar bij McLaren lijkt vooralsnog ook goed uit te pakken ja. | |
sasquatsch | maandag 1 april 2019 @ 19:51 |
Dat zie ik niet. Norris is snel over een rondje, maar qua racecraft kan hij nog veel leren. Zowel in de F3 als F2 maakte hij daarin imho nog teveel fouten. Wat dat betreft vind ik hem een stuk minder dan Russell of Leclerc. | |
Monolith | maandag 1 april 2019 @ 19:55 |
Vergeet de party mode niet. ![]() Maar Gasly staat gewoon te ver achter z'n teamgenoot. Drie tienden in Q1, vier in Q2. En als je dat doet en vervolgens gewoon Q3 haalt en daar een beetje in de buurt blijft is het nog niet zo'n ramp, maar vooralsnog is het dus niet genoeg voor Q3 en dan wordt het helemaal problematisch. Als je dan ook nog eens het verschil in gemak ziet waarmee in de race de 'tragere teams' voorbij gereden worden, dan is er heel wat werk aan de winkel voor Gasly. Ach hij doet weer z'n trollrondje, niet te veel voeren. | |
opgebaarde | maandag 1 april 2019 @ 19:58 |
Fijn dat jij het post want hij verbaasd mij enorm dit jaar. Of is de McLaren veel beter dan wij denken? | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 19:59 |
Alsnog geen goede start. Ik zeg toch ook duidelijk dat hij gewoon normale race gehad heeft? Geen goede, geen slechte. Gewoon in orde. Gedaan wat mogelijk was. Nee zegt niet alles. Alleen al omdat we maar 2 racen verder zijn. Max geen geen vuist maken. Kan hij ook niets aan doen. Die auto is gewoon voor plek 5 en 6. Max is de betere en is dus makkelijk voor plek 5. Max haalt uit de auto wat er uit te halen valt, Gasly krijgt niets voor elkaar. Ik heb een voorkeur voor Ferrari, gewoon prachtig team. Maar verder gekleurd of wat ook. RIC heeft VER vaak genoeg verslagen. Ja overmoed heeft hij vaak genoeg gehad. Nou heeft Max een teamgenoot van niets. En wat ik al vaker gezegd heeft wordt hij sinds afgelopen seizoen al een heel stuk volwassener. Wat ook heel hard nodig was. [ Bericht 1% gewijzigd door bianconeri op 01-04-2019 20:09:42 ] | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 20:00 |
Je bent het zelf nog daarboven met mij eens. Ik noem gewoon de feiten op... Dat dat in een Oranje brillen brigade niet mag maakt mij niet een trol. | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 20:04 |
Dat het vaker fout kan gaan omdat er meer risico genomen wordt dat klopt. Dat zien we bij Max ook nog wel eens. Maar als toeschouwer leveren dat soort coureurs wel het meeste spektakel op in de race en daar kijk ik voor. Kijk de eerste stint zelf maar terug als je wilt. Dat is gewoon prima race craft wat Norris daar laat zien. Beter dan Sainz in ieder geval. Voor Russell vind ik het een beetje sneu dat hij in de Williams moet debuteren. Wordt lastig hem goed te beoordelen ben ik bang. | |
Fir3fly | maandag 1 april 2019 @ 20:06 |
Dat heeft ie volgens mij wel gedaan want deze race had hij een paar hele mooie acties. Vooral hoe hij zich niet de baan af liet drukken door Ricciardo vond ik heel goed, | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 20:09 |
Zelfde verhaal toen hij buitenom Magnussen ging in T1 die daar toch ook wel een handje van heeft ![]() | |
sasquatsch | maandag 1 april 2019 @ 20:12 |
Die had hij in de F2 en F3 ook wel, maar regelmatig afgewisseld met acties die mislukten. Daarin vond ik Russell en Leclerc de afgelopen jaren in de F2 beter. | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 20:12 |
Daar is ie weer hoor. Kijk eens met je ogen open zeg, of zie je alleen de uitslag? | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 20:26 |
Het is zeker niet toegestaan om clips van F1TV te recorden en op YouTube te zetten of wel ? ![]() Lijkt me wel gaaf om zelf een onboard compilatie in elkaar te zetten maarja als het niet geupload mag worden is het een beetje verspilde energie. | |
XL | maandag 1 april 2019 @ 20:31 |
Hoe lang loopt eigenlijk het contract van de Hulk bij Renault? Als die Ricciardo blijft verslaan gaat dat een van de meest begeerde rijders voor 2020 zijn | |
klaasweetalles | maandag 1 april 2019 @ 20:33 |
Klaas had weeres gelijk dat HAM ging winnen | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 20:35 |
Op wie moet ik volgend GP weekend mijn geld zetten Klaas ? | |
klaasweetalles | maandag 1 april 2019 @ 20:38 |
wat denk je...? Dat ik een waarzegger ben? KLaas analyseert eerst de trainingen, de interviews, de quoteringen en maakt op daarvan een grondige analyse waaruit een winnaar tevoorschijn komt. | |
Sjemmert | maandag 1 april 2019 @ 20:39 |
![]() | |
TheFreshPrince | maandag 1 april 2019 @ 20:48 |
Haha, ja, volgens mij is het niet zo gunstig om de Hulk als teamgenoot te hebben, afgezien van een slordigheidje rijdt hij betrouwbaar en snel. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 20:57 |
We het motorregelment staat al 6 jaar vast dus 2 races verder mag je dan ook wel in perspectief plaatsen. En daarna wat ik al zei. 5 van de 8x is er niet gefinished met een renault motor. Bovendien zijn er al onderdelen afgeschreven van de motor die de helft van het seizoen mee moeten gaan. Dat is echt ver onder de maat. Als de motor aan het eind van zn levensduur begint te sputteren dan is het nog daaraan toe. Als het 1 of 2 van de 8 is dan valt het ook nog wel mee. Maar veel slechter dan dit wordt het niet, helemaal als je beseft dat de renault ook nog eens de langzaamste motor is (al zijn er hier die zeggen dat dat honda is) De auto is gemaakt voor plek 5 en 6, en max finished eerst 3de en vervolgens 4de. Dan haalt hij dus meer uit de auto dan erin zit. Zoals ik al zei, kom maar met die races waar RIC Max echt verslagen heeft. Aus, Chi en Mon nagelaten (die door fouten/blunders van Max kwam want voor hij die maakte reed hij ook nog voor RIC) Laat maar zien die feiten van je waaruit blijkt dat RIC sneller was. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 21:00 |
Vraag het me af. Ik denk dat het gewoon een devaluering van Ricciardo is. Al zullen de toepassingen aan de gewichtsregels wel goed voor Hulk zijn uitgepakt. Naast Perez was hij ongeveer gelijk, maar die wist wel podiums te pakken. Denk niet dat merc, ferrari of red bull hem wil, maar hij zal niet snel zonder zitje komen te zitten idd. | |
bokkepoot | maandag 1 april 2019 @ 21:10 |
Ik zou Hulk wel in de Mercedes willen zien. Samen met Vettel. En dan Hamilton bij Ferrari samen met LeClerc, lijkt me wel leuk. | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 21:11 |
Leuk is niet hetzelfde als logisch | |
bokkepoot | maandag 1 april 2019 @ 21:12 |
True, maar ik denk dat er wel wat Duits sentiment bij de directie van Mercedes zit. Ik denk daarom dat ze ook flink hun best hebben gedaan voor Mick Schumacher bijvoorbeeld. | |
Gruj0 | maandag 1 april 2019 @ 21:13 |
Nvm. ![]() | |
Gruj0 | maandag 1 april 2019 @ 21:14 |
Weg - dubbel - | |
Marcoss | maandag 1 april 2019 @ 21:23 |
De vraag lijkt me of die ooit het F1-niveau gaat benaderen. Al heeft hij puur door z’n naam wel meer kans op een stoeltje in de F1 dan ieder ander waarschijnlijk. | |
bokkepoot | maandag 1 april 2019 @ 21:29 |
Inderdaad, Schumi naam is wel erg krachtig in de F1. En het is geen pannenkoek hoor, F3 titel. Ik ben alleen bang dat ie veel tijd nodig heeft om zijn draai te vinden. In het F3 duurde dat ook even. En vergeet niet dat de andere M schumacher vroeger een beest qua testen was, die ramde genoeg km erdoor heen in Italië. Misschien een familietrekje? | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 21:45 |
Trouwens, hoe is het mogelijk dat die Ferrari zo mooi loopt op 5 cilinders? Ik keek nog het een en ander terug en dit viel mij op. Naar mijn weten zou je een niet meedraaiende cilinder altijd horen? Heeft Max toen in spa niet hetzelfde gehad? Waardoor hij stil kwam te staan. | |
bianconeri | maandag 1 april 2019 @ 21:57 |
Ik heb de wedstrijd neutraal bekeken. Jij dus niet? Ik zeg ook nergens dat het goed is wat tot nu toe gebeurde met Renault. Maar om nu al iets te zeggen over Renault dan wel Honda? Tot nu laat die Honda motor ook nog niets zien. Want RIC heeft zeker nog nooit een race gewonnen voor RB? Tja fouten heeft Max genoeg gemaakt. | |
Fer | maandag 1 april 2019 @ 21:58 |
Het verleden heeft aangetoond, dat Renault ieder seizoen met een aardige motor begint. Maar daar zal er amper een PK bijkomen, waarna ze tenslotten bij 2/3 de handoek erin gooien en focussen op volgend seizoen. Ricciardo gaat naar Ferrari als Vettel zo doorgaat. | |
StephanL | maandag 1 april 2019 @ 22:01 |
Mooie wedstrijd. Gelukje nog voor Leclerc. | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 22:02 |
Max gaf net bij peptalk zelf aan dat dit een van zijn lastigste races ooit was door gebrek aan pace, grip en last van de wind. Denk dat dat redelijk veelzeggend is. Ik schat de P5 in de kwalificatie en P4 finish van Max dit keer in als een topprestatie. Denk daarom dat Gasly het niet eens zo slecht deed in de race in de drukke middenveld, Q3 had hij uiteraard wel moeten halen. | |
TAV74 | maandag 1 april 2019 @ 22:04 |
Geloof ik niets van, Ricciardo gaat niet meer in een topteam rijden. Denk sowieso dat Vettel veel te vroeg afgeschreven wordt. | |
Tijn | maandag 1 april 2019 @ 22:08 |
Tot nu toe hebben alle Hondamotoren het einde van de race zonder problemen gehaald. Dat kunnen we niet van Renault of Ferrari zeggen. | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 22:12 |
Oke, dit is dus allang gezien. Zie net op reddit ook dat dit sowieso geen cilinderprobleem was. Ferrari is niet eerlijk, maar waarom? | |
potjecreme | maandag 1 april 2019 @ 22:20 |
Dit is de tweede rijder pech.... | |
Gruj0 | maandag 1 april 2019 @ 22:25 |
Alsof ze bij Reddit weten hoe de vork in de steel zit bij Ferrari. Ze staan achter Vettel, dat hebben ze zelf bevestigd. Maar ik denk niet dat ze hun andere rijder opzettelijk pijn gaan doen om Vettel een handje te helpen. Ik denk dat Vettel zelf de handdoek in de ring gooit als hij van dit seizoen wederom een puinhoop maakt. Wie Ferrari dan aan zal trekken is mij een vraag. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 01-04-2019 22:32:47 ] | |
Peterselieman | maandag 1 april 2019 @ 22:29 |
Als ze Benz echt willen raken dan is er maar een iemand: Max | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 22:30 |
Duidelijk te zien aan de data: https://twitter.com/SmilexTech/status/1112769501056172033?s=20 Hij loopt tot 200 gewoon normaal, nooit een keer dat die motor op 5 cilinders zo loopt. | |
mikieu | maandag 1 april 2019 @ 22:30 |
? | |
opreis | maandag 1 april 2019 @ 22:31 |
Die Honda heeft nog 100% betrouwbaarheid. tov 37.5% bij renault. Kans van 1 op 3! dat ze een race uitrijden. Als je niet ziet hoe ongelovelijk slecht dat is dan snap je er niet veel van. Sinds Max erbij zit malaysie 2016 (Max verloor zn plek bij de start aan Ric omdat hij achter een voorganger vast zat) en 2016 waren ze nog redeljk gelijkwaardig 2017, Lucky Baku, met Max die uitviel door materiaal terwijl hij ver voor Ric lag 2018 China, zoals gezegd omdat Max een fout maakte toen hij voor lag 2018 Monaco, Max kon niet deel nemen aan de kwali doordat ie tegen de muur reed in de fp3. Nogmaals. Noem maar races uit 2017 of 2018 waar Ricciardo echt sneller was dan Max. | |
Nattekat | maandag 1 april 2019 @ 22:37 |
Moet er nog wat worden nabeschouwd, of mag het topic op slot? ![]() | |
opgebaarde | maandag 1 april 2019 @ 23:02 |
Ik zou het gewoon doen Ook al was het een epische race en is het laatste woord nog lang niet gesproken, die bianconeri kan een escape enorm goed gebruiken want het wordt met de posting genanter | |
Jolige_Joffer | dinsdag 2 april 2019 @ 19:19 |
Hierbij de gegevens:![]() ![]() ![]() | |
opreis | dinsdag 2 april 2019 @ 19:47 |
Zeggen niet het hele verhaal. | |
endrome | dinsdag 2 april 2019 @ 22:40 |
Pak gewoon de Mclaren f1 data vergelijkingssite en dan zie je dat Max sinds zijn entree bij RBR in iedere race de snellere rondetijden heeft gereden. Dat zegt uiteindelijk veel meer. | |
Nattekat | dinsdag 2 april 2019 @ 22:42 |
Ja, genoeg offtopic. Tot nummer 1000 ![]() | |
zoem | donderdag 11 april 2019 @ 21:52 |
F1 / [live] Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2019 #20 [ Bericht % gewijzigd door Nattekat op 11-04-2019 22:00:59 ] |