abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185977982
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik had de indruk gekregen dat zijn grens zo'n beetje bij de (tweede) industriële revolutie lag, zo rond 1840-1870, als eindpunt van de traditionele samenleving en begin van het tijdperk van de massa. Volgens mij heeft hij ook ergens gezegd dat hij "terug naar 1850" wilde.
In 1850 dachten ze natuurlijk dat ze in het perfecte jaar leefden.
  maandag 1 april 2019 @ 21:05:21 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185978006
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik had de indruk gekregen dat zijn grens zo'n beetje bij de (tweede) industriële revolutie lag, zo rond 1840-1870, als eindpunt van de traditionele samenleving en begin van het tijdperk van de massa. Volgens mij heeft hij ook ergens gezegd dat hij "terug naar 1850" wilde.
Voor de tijd van algemeen kiesrecht en werknemersrechten...

Makes sense. Elite gonna elite.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 april 2019 @ 21:27:41 #153
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_185978485
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Spannende tijd wel. Amsterdam wel/nog niet veiliger want de Haarlemmermeerpolder was nog net niet drooggevallen toen.
  maandag 1 april 2019 @ 21:31:45 #154
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185978609
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En dan bracht Sint Nikolaas ook nog eens een knecht mee. Het kon niet op.
  maandag 1 april 2019 @ 21:33:09 #155
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185978656
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2019 21:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Spannende tijd wel. Amsterdam wel/nog niet veiliger want de Haarlemmermeerpolder was nog net niet drooggevallen toen.
En strenge winters in die tijd!
  maandag 1 april 2019 @ 21:49:33 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185979133
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij zegt het nadat hij het heeft over hoe onze maatschappij 'verghetto-iseert' is (sic) en teveel naar popmuziek en Bob Marley luistert en hoe geweldig klassieke muziek is.

Ik weet donders goed wat daar staat.

Nu heb ik een grafhekel aan moderne kunst en moderne architectuur, maar eveneens aan klassieke muziek... Blues, soul en funk opgeven voor die viool- en pianomeuk? Knappe elite die dat voor elkaar krijgt.
Is ook een mooi punt van hem.

Multiculturele samenleving, blues, soul, funk is allemaal amerikanisering wat we in de prullenbak horen te gooien.
Beter luisteren we naar Beethoven, Vivaldi, Wagner, of wat mij betreft Franse chansons. Dat is tenminste Europees.

Geen verplichting, maar het zou goed zijn als de overheid deze muziekstijlen zou aanmoedigen en/of subsidiëren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 april 2019 @ 21:51:05 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185979176
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Multiculturele samenleving, blues, soul, funk is allemaal amerikanisering wat we in de prullenbak horen te gooien.
Beter luisteren we naar Beethoven, Vivaldi, Wagner, of wat mij betreft Franse chansons. Dat is tenminste Europees.

Geen verplichting, maar het zou goed zijn als de overheid deze muziekstijlen zou aanmoedigen en/of subsidiëren.
Blues, soul en funk blijft hier mooi in de platenkast.

Misschien wel een goed idee om die takkenherrie die 'metal' heet te ontmoedigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 april 2019 @ 21:56:21 #158
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185979329
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Blues, soul en funk blijft hier mooi in de platenkast.

Misschien wel een goed idee om die takkenherrie die 'metal' heet te ontmoedigen.
Black Metal is net zo Europees als mijn bloed. 100%
Ik nodig je uit om bij mij Germaanse cultuur op te snuiven dan gooien we samen je blues en soul platen in het kampvuur. Een soort offering. O+
  maandag 1 april 2019 @ 21:56:59 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185979344
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Black Metal is net zo Europees als mijn bloed. 100%
Ik nodig je uit om bij mij Germaanse cultuur op te snuiven dan gooien we samen je blues en soul platen in het kampvuur. Een soort offering. O+
Voor geen miljard. De heilige groove opgeven voor die Noordse bagger... :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185979472
fvdemocratie twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:07:00 Informateur Hans Smits heeft zojuist eind-advies uitgebracht over de #formatie in #NoordHolland De @VVD wil NIET met #FVD samenwerken maar gaat voor #klimaatcoalite met @GroenLinks. Smits adviseert om nu 2 informateurs van #VVD en #GroenLinks te benoemen. Brief Smits bijgvoegd. https://t.co/m3y5JBXseX reageer retweet
Dat wat logischerwijs verwacht kon worden, gebeurt nu. En alle simpele zielen gaan weer roepen dat een stem op VVD een stem op GL is. Waaronder die muts wiens naam ik niet ga noemen, omdat dat te veel eer voor haar is...

Nee, mensen, dit is wat er gebeurd als je jezelf buitenspel zet met je radicale standpunten. Of volgens de FvD-droomwereld: je middenstandpunten in een wereld van extreemlinksen. :')
pi_185979502
quote:

[..]

Nederland is een multiculurele samenleving. Je kunt niet heel Nederland in de prullenbak gooien.
Dat is onzin op zijn zwakst gezegd
Klassieke muziek is toch een hobby van de elite ?
Het gewone volk houdt toch van popmuziek

quote:
En dan zeggen sommig mensen nog dat kunst een linkse hobby is.
Overigens zijn er al overheidssubsidies voor klassieke muziek.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 22:11:06 #162
236264 crew  capricia
pi_185979802
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:07:00 Informateur Hans Smits heeft zojuist eind-advies uitgebracht over de #formatie in #NoordHolland De @:VVD wil NIET met #FVD samenwerken maar gaat voor #klimaatcoalite met @:GroenLinks. Smits adviseert om nu 2 informateurs van #VVD en #GroenLinks te benoemen. Brief Smits bijgvoegd. https://t.co/m3y5JBXseX reageer retweet
Dat wat logischerwijs verwacht kon worden, gebeurt nu. En alle simpele zielen gaan weer roepen dat een stem op VVD een stem op GL is. Waaronder die muts wiens naam ik niet ga noemen, omdat dat te veel eer voor haar is...

Nee, mensen, dit is wat er gebeurd als je jezelf buitenspel zet met je radicale standpunten. Of volgens de FvD-droomwereld: je middenstandpunten in een wereld van extreemlinksen. :')
Laten we even afwachten of dit ook zo gaat gebeuren in andere provincies.
Het kan nl. ook gewoon strategie van Forum zijn om zo lang mogelijk oppositie te voeren. En geen deel uit te willen maken van het ‘establishment’.
Electoraal geen verkeerde insteek voor Forum.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185979835
quote:

[..]

ah natuurlijk, want het volk wat toen op de trom en de tamboerijn het ritme sloeg en wat toeterde en lalde en nog altijd dezelfde soort muziek luistert maar dan met een computerbeat ging en gaat nu uiteraard ineens allemaal voor klassiek.

maandag 1 april 2019 @ 22:12:14 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185979844
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:01 schreef Bluesdude het volgende:
Klassieke muziek is toch een hobby van de elite ?

Dan ben ik dus ook elite, zonder dat ik het wist?
Bedankt kameraad. Nu is het wachten totdat die dikke BMW voor mijn deur staat.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:01 schreef Bluesdude het volgende:

En dan zeggen sommig mensen nog dat kunst een linkse hobby is.
Overigens zijn er al overheidssubsidies voor klassieke muziek.
Dat is ook goed.
Nog beter is het om kunstsubsidies alleen ter beschikking te stellen als het de Europese roots promoot.

[ Bericht 5% gewijzigd door Harvest89 op 01-04-2019 22:22:13 ]
pi_185979855
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:07:00 Informateur Hans Smits heeft zojuist eind-advies uitgebracht over de #formatie in #NoordHolland De @:VVD wil NIET met #FVD samenwerken maar gaat voor #klimaatcoalite met @:GroenLinks. Smits adviseert om nu 2 informateurs van #VVD en #GroenLinks te benoemen. Brief Smits bijgvoegd. https://t.co/m3y5JBXseX reageer retweet

En dat bepaalt natuurlijk een VVD etc? Alleen hun standpunten zijn natuurlijk het beste!!!! JAAAAA SCHUIMEN
pi_185980036
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:12 schreef Harvest89 het volgende:

Dat is ook goed.
Nog beter is het om kunstsubsidies alleen ter beschikking te stellen als het de Europese roots promoot.
Blues, soul, rock, is ook europees.. De meeste Europeanen vinden dat mooier dan klassieke muziek.
Bovendien nogal bekrompen om andere kunstsoorten van buiten Europa te weren.
De burgers kunnen zelf prima beslissen wat ze mooi vinden.
pi_185980126
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blues, soul, rock, is ook europees.. De meeste Europeanen vinden dat mooier dan klassieke muziek.
Bovendien nogal bekrompen om andere kunstsoorten van buiten Europa te weren.
De burgers kunnen zelf prima beslissen wat ze mooi vinden.
Blues en Soul Europees? Wat??
  maandag 1 april 2019 @ 22:26:50 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185980172
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blues, soul, rock, is ook europees..
Blues en soul zijn van origine toch echt Afro-Amerikaanse muziekstijlen.

Verder is 't natuurlijk hun goeie recht. De nieuwe tijd, net wat u zegt.
pi_185980312
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 22:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Het kan nl. ook gewoon strategie van Forum zijn om zo lang mogelijk oppositie te voeren. En geen deel uit te willen maken van het ‘establishment’.
Dat is toch overduidelijk? Ze hebben geen provinciaal programma, de mensen die plaatsnemen in de PS hebben de hele campagne verstoppertje gespeeld, dit is precies wat ze willen, wetende dat hun achterban er toch wel intuint.
pi_185980326
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Blues en soul zijn van origine toch echt Afro-Amerikaanse muziekstijlen.

Verder is 't natuurlijk hun goeie recht. De nieuwe tijd, net wat u zegt.
De nieuwe tijd.
Als veel Europeanen zich iets eigen maken, dan is het ook Europees.
De meeste Europenen zijn er mee opgegroeid, hebben meer popmuziek in huis dan klassieke muziek Het is dus roots geworden.
Wat het ook al was, met die dominantie van engels en Europese instrumenten en ritmes in de popmuziek.
pi_185980378
Informateur: 'Coalitie met FVD niet haalbaar in Noord-Holland'
01 april 2019 20:30 Laatste update: 6 minuten geleden
382

Informateur Hans Smits die in Noord-Holland de coalitievorming verkent, is tot de conclusie gekomen dat het niet zal lukken om een coalitie te vormen waaraan Forum voor Democratie (FVD) deelneemt, meldt De Telegraaf.

De krant heeft een brief van de informateur in handen. De brief is gericht aan Johan Dessing, FVD-lijsttrekker in Noord-Holland.

"Ik heb geconcludeerd dat de kans op programmatische overeenstemming tussen FVD en de andere politieke partijen waarmee een coalitie zou kunnen worden gevormd, zeer gering, zo niet onmogelijk is", luidt de brief.

Volgens de informateur is het voornamelijk stukgelopen op het klimaatbeleid. "De standpunten hierover verschillen fundamenteel en kunnen, zo is mij uit de gesprekken gebleken, geen onderwerp aan onderhandeling vormen tussen FVD en de andere politiek partijen", schrijft Smits.

"Daarnaast mag niet onvermeld blijven dat het voor sommige partijen moeilijk bleek om, gezien uitspraken in het verleden en heden door de landelijke leiding van FVD, überhaupt te starten met programmatische besprekingen met FVD op basis van vertrouwen. Ook leeft bij een aantal partijen vragen over de stabiliteit van de nieuwe FVD-fractie."
'Coalitie tussen GroenLinks en VVD wel mogelijk'

Smits benadrukt dat het volgens hem geen zin heeft om verder onderzoek te doen naar een meerderheidscoalitie waar FVD deel van uitmaakt. Ook niet door toekomstige andere informateurs. "Met deze conclusie beschouw ik dan ook mijn taak als beëindigd."

De informateur laat weten dat hij wel succes ziet in een coalitie tussen VVD en GroenLinks. Deze partijen hebben hun eigen informateur aangesteld.

Het FvD dat alles anders ziet en met bakken over andere partijen en het systeem heenkotst dat tegen die tijd verbinding moet vinden op onverbindbare punten. Klinkt iig veel belovend de formaties in de post-kamerverkiezingen waar CDA en VVD zich zoals hier eerder al geschetst uiteraard last minute voor de trein gaan gooien om Baudet een kans te geven.
pi_185980385
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 22:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Bewust of niet, dat is wel wat er gaat gebeuren met zo'n partij'programma', vermoed ik. Het ging mij nu even vooral om de reacties. Die mensen lijden echt aan een serieuze vorm van confirmatiebias; die zien in alles een bevestiging van hun gelijk.
  maandag 1 april 2019 @ 22:39:02 #173
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_185980424
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Blues en Soul Europees? Wat??
Het heeft ook christelijke wortels. En christendom wordt het meest geassocieerd met Europa.
pi_185980425
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2019 22:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

En dat bepaalt natuurlijk een VVD etc? Alleen hun standpunten zijn natuurlijk het beste!!!! JAAAAA SCHUIMEN
Geen idee wat ik hiervan moet maken, dus ik gooi het maar op een brainfart.
pi_185980568
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

`Het heeft ook christelijke wortels. En christendom wordt het meest geassocieerd met Europa.

"Jij zult onze idealen nooit verloochenen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')