Herhaal de situatie dan nog eens voor me als je wil. Kan het me niet meer herinneren namelijk.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik trollde niet, ik vind het oprecht idioot wat je zegt.
[..]
Ja.
Weet je wat het is Buitendam, je mist creativiteit. Door deze opstelling maak je Ajax op voorhand al beter dan ze eigenlijk zijn. In de Eredivisie zul jij je normaal gezien niet aan hoeven te passen.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zat er niet in. Ik had vooraf ook het gevoel dat je beter "gewoon" gaat om te voetballen, maar van Bommel heeft het gewoon goed gezien en neergezet. Belangrijke jongens van Ajax kwamen niet echt aan lekker voetballen toe.
Ik denk juist dat je dan overlopen zou worden. Dan hadden mannen als Ziyech, Tagliafico, de Jong en Tadic alle ruimte gehad. Deze manier van spelen pakte in mijn ogen beter uit, bijvoorbeeld met de goal van de Jong en die 100% 1op1 van Lozano met Onana. In die minuten tussen 1-1 en pingel had je het af moeten maken. En dan bedoel ik met name Bergwijn die de bal in de 63e minuut breed had kunnen leggen op Lozano. Dan is het klaar.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:18 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Weet je wat het is Buitendam, je mist creativiteit. Door deze opstelling maak je Ajax op voorhand al beter dan ze eigenlijk zijn. In de Eredivisie zul jij je normaal gezien niet aan hoeven te passen.
Het is natuurlijk allemaal gekut in de marge, maar ik meen dat wanneer je anders begint je hier wel degelijk een resultaat haalt.
Jezelf nootjes geven is iets anders, vadsige speklap.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:29 schreef onlogisch het volgende:
TR afgehandeld. Ik heb mezelf een note gegeven
toen speelde Ajax met 10 manquote:Op zondag 31 maart 2019 20:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je dan overlopen zou worden. Dan hadden mannen als Ziyech, Tagliafico, de Jong en Tadic alle ruimte gehad. Deze manier van spelen pakte in mijn ogen beter uit, bijvoorbeeld met de goal van de Jong en die 100% 1op1 van Lozano met Onana. In die minuten tussen 1-1 en pingel had je het af moeten maken. En dan bedoel ik met name Bergwijn die de bal in de 63e minuut breed had kunnen leggen op Lozano. Dan is het klaar.
Ik vind dat van Bommel het juist heeft gezien, alleen kan hij weinig doen aan de individuele fouten.
Sow.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jezelf nootjes geven is iets anders, vadsige speklap.
Die 1 op 1 van Lozano was een paar minuten voor die kaart. Was het nog 11 tegen de 11 en de bal rond.quote:
quote:Op zondag 31 maart 2019 20:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die 1 op 1 van Lozano was een paar minuten voor die kaart. Was het nog 11 tegen de 11 en de bal rond.
We zullen het nooit weten. Ik miste iemand die voor openingen zorgde.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je dan overlopen zou worden. Dan hadden mannen als Ziyech, Tagliafico, de Jong en Tadic alle ruimte gehad. Deze manier van spelen pakte in mijn ogen beter uit, bijvoorbeeld met de goal van de Jong en die 100% 1op1 van Lozano met Onana. In die minuten tussen 1-1 en pingel had je het af moeten maken. En dan bedoel ik met name Bergwijn die de bal in de 63e minuut breed had kunnen leggen op Lozano. Dan is het klaar.
Ik vind dat van Bommel het juist heeft gezien, alleen kan hij weinig doen aan de individuele fouten.
Malen kan ik sowieso niet blij van wordenquote:Op zondag 31 maart 2019 19:46 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik vind dat het overigens wel een tactische misser om Malen in te brengen ipv Pereiro. Snelheid is nu juist iets wat je niet per se nodig hebt.
Was dat vorig seizoen ook al niet de angst? Toen PSV ook zo kansloos ten onder ging in de Arena. PSV gaat zich in de soort wedstrijden te vaak aanpassen op de tegenstander in plaats van uit eigen kracht te durven spelen, creatievelingen worden van het middenveld gehaald, hard werkende spelers die een bal kunnen veroveren komen ervoor in de plaats. Verdedigen en maar hopen op een counter. Eigenlijk is het puur geluksvoetbal.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat je dan overlopen zou worden.
Even los van het verhaal Guti en Pereiro, is er ook weinig om in te brengen. Niemand eigenljk die wat kan forceren, iets extra kan brengen, etc.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:03 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Malen kan ik sowieso niet blij van worden
Ben ik met je eens, vooraf aan de wedstrijd zei ik hetzelfde. Gewoon voetballen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde vond ik het helemaal niet zo'n slechte opstelling. Achteraf gezien vind ik dat van Bommel het bij het juiste eind had.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Was dat vorig seizoen ook al niet de angst? Toen PSV ook zo kansloos ten onder ging in de Arena. PSV gaat zich in de soort wedstrijden te vaak aanpassen op de tegenstander in plaats van uit eigen kracht te durven spelen, creatievelingen worden van het middenveld gehaald, hard werkende spelers die een bal kunnen veroveren komen ervoor in de plaats. Verdedigen en maar hopen op een counter. Eigenlijk is het puur geluksvoetbal.
Durf zelf eens te voetballen, er is totaal geen reden om aan te nemen dat je overlopen zou worden. PSV was na die rode kaart ook even vrij sterk aan de bal, en dat kwam volgens mij niet doordat Ajax nu een man minder had, maar doordat PSV durfde te voetballen. Je hoeft natuurlijk niet vol te gaan aanvallen, maar iets meer creativiteit, durf en druk naar voren mag best.
Dit is voor ons?quote:
Probleem was alleen dat je met zo’n afbraakmidddenveld de creativiteit mist om opeens het spel te maken.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, vooraf aan de wedstrijd zei ik hetzelfde. Gewoon voetballen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde vond ik het helemaal niet zo'n slechte opstelling. Achteraf gezien vind ik dat van Bommel het bij het juiste eind had.
Dat klopt, en daar kies je dan bewust voor. Zonder de offday van Schwaab was het gelukt, daar ben ik van overtuigd. Maargoed, zoals Lans al zei; dat is achteraf gelul.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Probleem was alleen dat je met zo’n afbraakmidddenveld de creativiteit mist om opeens het spel te maken.
Grote kans in elk geval, want Ajax kreeg ook amper wat voor elkaar. En dan werkt het ook wel weer zo dat je met 'n puntje in de Arena en 5 punten voor gelijk hebt als trainer.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat klopt, en daar kies je dan bewust voor. Zonder de offday van Schwaab was het gelukt, daar ben ik van overtuigd. Maargoed, zoals Lans al zei; dat is achteraf gelul.
Precies. Uiteindelijk vind ik deze verliespartij niet aan de keuzes van v. Bommel te wijten. Het is beslist op individuele fouten, de trainer zat met zijn tactiek wel juist, naar mijn idee.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grote kans in elk geval, want Ajax kreeg ook amper wat voor elkaar. En dan werkt het ook wel weer zo dat je met 'n puntje in de Arena en 5 punten voor gelijk hebt als trainer.
Ajax was eigenlijk erg sterk tot de rode kaart. Ook al lukte het vaak net niet om tot een grote kans te komen, het was wel echt wachten op meer goals van Ajax.quote:Op zondag 31 maart 2019 20:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel andere opstellingen denkbaar en apart dat Guti en Pereiro zo genegeerd werden.
Maar verliezen zat 'm daar inderdaad niet in. Ajax was ook niet best en had ook amper kansen. Tegengoals van PSV door fouten en als je dan slordig omgaat met die paar hele en halve kansen die je krijgt, dan gaat het fout.
Je kunt tactieken wat je wilt, maar als Schwaab zo inkomt als Neres geen gevaar meer is en Zoet geen los schreeuwt of Schwaab er niet naar luistert....
Ik zei nog,laat dit soort ajax streken achterwegen..quote:
Dat idee had ik totaal niet toen ik de wedstrijd zat te kijken.quote:Op zondag 31 maart 2019 22:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ajax was eigenlijk erg sterk tot de rode kaart. Ook al lukte het vaak net niet om tot een grote kans te komen, het was wel echt wachten op meer goals van Ajax.
Dat dus. Gelijkspelletje was meer in verhouding geweest. Maar we staan nog altijd bovenaan dus nog een paar wedstrijden er tegenaan klappen en 'gewoon' kampioen wordenquote:Op zondag 31 maart 2019 22:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat idee had ik totaal niet toen ik de wedstrijd zat te kijken.
Ajax kreeg amper wat voor elkaar. De eerste goal was 'n cadeautje van het duo Zoet/Schwaab en de pingel licht en 'n cadeautje van Schwaab.
Eerste bal op het hoofd van De Jong ging er meteen in aan de andere kant. Periode daarna tot de pingel had PSV eigenlijk de paar kansjes die ze kregen af moeten maken.
Ajax was tot aan de rode kaart wel beter dan PSV, maar het was niet bepaald dat PSV alle hoeken van het veld kreeg te zien en er doelpunten in de lucht hingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |