abonnement Unibet Coolblue
pi_185937973
Gezien hoe dicht de rest op Red Bull zit, zou je zeggen dat het niet zozeer Ferrari is dat zo extreem veel beter is geworden, maar dat Red Bull nog niet is waar ze moeten zijn.

Opzich was verschil Vettel en Hamilton ook maar paar honderdste nu.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:23:08 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185937976
Hadden we deze al? Mogelijk gridstraf voir Vettel:
https://racingnews365.nl/(...)-na-akkefietje-in-q1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185938031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:59 schreef zoem het volgende:
#doeslief

Oftewel, laten we mekaar een beetje respecteren.
Precies mijn gedachte! :D

:W zoem! Nog steeds actief als crew?
EN devver! :) <3
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_185938041
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:23 schreef VacaLoca het volgende:
Gezien hoe dicht de rest op Red Bull zit, zou je zeggen dat het niet zozeer Ferrari is dat zo extreem veel beter is geworden, maar dat Red Bull nog niet is waar ze moeten zijn.

Opzich was verschil Vettel en Hamilton ook maar paar honderdste nu.
Verschillen tijdens de kwalificaties tussen mercedes en ferrari zijn precies hetzelfde als in 2018, zowel bij Australie als Bahrein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 19:33:19 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185938122
Croisant heeft iig al wel 3 plekken gridstraf gekregen

https://www.fia.com/file/78840/download
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185938178
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:27 schreef opreis het volgende:

[..]

Verschillen tijdens de kwalificaties tussen mercedes en ferrari zijn precies hetzelfde als in 2018, zowel bij Australie als Bahrein
Maar Magnussen bijvoorbeeld was vorig jaar p7 op 1 seconde achter Ricciardo. Nu zit ie paar duizendste achter de RB.

Magnussen ging zes tienden sneller dan vorig jaar, Vettel 1.5 tiende langzamer.

Middenveld heeft dus stap dichterbij gezet lijkt het, en Red Bull stap naar achteren. Iig wat Bahrein betreft.
pi_185938218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:37 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar Magnussen bijvoorbeeld was vorig jaar p7 op 1 seconde achter Ricciardo. Nu zit ie paar duizendste achter de RB.

Magnussen ging zes tienden sneller dan vorig jaar, Vettel 1.5 tiende langzamer.

Middenveld heeft dus stap dichterbij gezet lijkt het, en Red Bull stap naar achteren. Iig wat Bahrein betreft.
Jep, het hele veld lijkt dichter op elkaar te zitten -williams. Gasly gaat het nog lastig krijgen als het zo door gaat
pi_185938286
Wie kan mij helpen. Dit plaatje maakt het duidelijk.



Bijvoorbeeld Kimi Räikkönen.
In Q1 wordt hij vijftiende en gaat hij maar net door naar Q2
In Q2 vindt Kimi vijf tienden tijdwinst en wordt hij tiende en wederom gaat hij maar net door.
Q3, weet Kimk weer drie tienden tijdwinst te vinden en eindigt hij uiteindelijk als negende.

Ricciardo, met hakken over de slot naar Q2 en weet daar weer vijf tienden te winnen.

Waarom houden ze allemaal in, is dat noodzakelijk ivm levensduur motor?
pi_185938299
Temperatuur liep ook af lijkt me, koude lucht betekend meer snelheid
pi_185938314
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:46 schreef opgebaarde het volgende:
Wie kan mij helpen. Dit plaatje maakt het duidelijk.

[ afbeelding ]

Bijvoorbeeld Kimi Räikkönen.
In Q1 wordt hij vijftiende en gaat hij maar net door naar Q2
In Q2 vindt Kimi vijf tienden tijdwinst en wordt hij tiende en wederom gaat hij maar net door.
Q3, weet Kimk weer drie tienden tijdwinst te vinden en eindigt hij uiteindelijk als negende.

Ricciardo, met hakken over de slot naar Q2 en weet daar weer vijf tienden te winnen.

Waarom houden ze allemaal in, is dat noodzakelijk ivm levensduur motor?
Is het afkoelen van de lucht en baan, meer rubber op het asfalt en eventuele extra power.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:52:19 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_185938411
Gevaarlijk... starten met K-Mag in de buurt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:53:32 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185938437
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185938560
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Croisant heeft iig al wel 3 plekken gridstraf gekregen

https://www.fia.com/file/78840/download
Ik kan me niet voorstellen dat hij volgend seizoen nog in de F1 rijdt.
pi_185938695
Maargoed, hoezo zou je twijfelen aan de motor? Het verschil tussen RBR en STR is toch duidelijk? Chassis is gewoon niet wat t zou moeten zijn.
pi_185938744
Hele top 10 in Q3 binnen 1.2 seconde trouwens. Ongekend.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:08:21 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185938747
Hopelijk wordt het net zo'n soort seizoen als 2007 en 2008, toen het elk weekend weer stuivertje wisselen was tussen de topteams wie de snelste auto had (toen Ferrari en McLaren met BMW er dicht op). 2010 was ook top wat dat betreft, elke race had je weer een andere favoriet. Toen zelfs met drie teams (Red Bull er ook bij).
pi_185939067
#terug-naar-newbie vraag voor dit seizoen:

Wat bedoelt men met de "Party Mode" voor de motor waar ik zoveel mensen over zie hebben?
Dit seizoen iets nieuws?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 20:28:47 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185939125
Dat is gewoon een discomodus om helemaal los te gaan. Zie je sinds dit jaar de fancy lichtjes op de auto's niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185939141
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:25 schreef Sally het volgende:
#terug-naar-newbie vraag voor dit seizoen:

Wat bedoelt men met de "Party Mode" voor de motor waar ik zoveel mensen over zie hebben?
Dit seizoen iets nieuws?
Nee hoor, is er al een aantal jaar. Is een motorstand die meer vermogen geeft (Ten koste van meer brandstofverbruik en hogere slijtage.)
pi_185939298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:09 schreef opreis het volgende:

[..]

-Met afstand jongste F1 coureur ooit.

Maar dat zegt dus heel weinig. Het is niet een kwestie van hoe jonger je begint hoe sneller je bent.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Ricciardo had niet veel moeite met hem. En Leclerc op dit moment ook niet.
Leclerc had twee weken geleden nog heel veel moeite met hem. Na 2 kwalificaties staat het gelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat hij meerdermalen heeft aangetoont d.m.v. acties op de baan, veel meer te zijn dan een middelmatig coureur.
De race in Brazilie bijv. inhaalacties in z’n Torro Rosso. Beter kwallificeren dan kwallificatiebeest Ricciardo.
Weet ik, maar Opreis beweert dat je de telemetrie van Leclerc had moeten kennen om te zien dat het een bijzonder talent is, terwijl we bij Verstappen aan zijn leeftijd genoeg hebben. Ricciardo zo'n kwalificatiebeest? Hij is wel goed in zijn beslissende rondje voor mekaar krijgen, maar niks extreems. Het is ook niet zo dat hij qua racepace nooit gelijkwaardig of zelfs beter was, en winnen kon hij ook met de RB, poleposition rijden ook. Gemiddeld minder in de quali maar met de hogere pieken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef opreis het volgende:

[..]

Red Bull geen topteam noemen is onzin. Alleen Mercedes heeft het de afgelopen 10jaar beter gedaan.
Maar dat ga je natuurlijk toeschrijven aan Vettel.
Het was één aaneengesloten periode van succes in grofweg dezelfde auto, met dezelfde motor en dezelfde coureur. Dat is een goed begin om de stap te zetten naar het worden van een echt topteam, maar dat ben je in mijn optiek pas als je na een technische verandering, een andere motor en/of een andere coureur ook weer meedoet om de titel, al dan niet na een paar zwakke jaren. Zo is Benetton ook nooit een echt topteam geweest zoals destijds Williams, McLaren en Ferrari dat waren.

Nu zitten we in een vrij bijzonder tijdperk in die zin dat de dominantie van Mercedes ongekend is. Maar Ferrari mag den weliswaar hele lange periodes zonder titel kennen, ze hebben sinds hun laatste titel met Alonso twee keer op het nippertje verloren en zijn met Vettel ook alweer twee keer de grote uitdager geweest.

Ook in de gemaakte keuzes zie je dat het meer een opportunistische uitdager is dan een gevestigde macht. Gewoon een klantenmotor van de plank kopen bijvoorbeeld, daar kwamen ze mee weg in het V8 tijdperk omdat er weinig rek meer in die technologie zat, maar met zo'n radicale regelwijziging wil een echt topteam liever samen met de motorbouwer aan de slag. Een rijdersduo Ricciardo en de destijds piepjonge Verstappen is ook weer zoiets. Een echt topteam zou eerder 40 miljoen betalen voor een topper. Dat de keuzes voor McLaren helemaal verkeerd hebben uitgepakt doet er niet aan af dat het wel typische keuzes voor een topteam zijn.

Dan hebben we nog het om de haverklap dreigen met vertrek uit de F1, hoe wil je nou een topteam worden als je er niet voor de lange termijn in zit? Is het wel meer dan een reclamestunt voor die energiedrankjes? Dan hadden we vorig jaar nog belangrijkste troef Newey die vooral andere dingen wilde gaan doen. De schade viel mee maar het werd wel geaccepteerd en was niet optimaal. Ze hebben ook structureel een vrij matig seizoensbegin om dan te moeten inlopen, zelfs die twee jaar dat de auto de beste was kwamen ze niet zo goed uit de startblokken.

Het zijn toch een beetje de jonge honden, de uitdagers van de gevestigde orde, de underdogs. Dat maakt het een heel leuk team, maar ook een team dat de kansen moet grijpen die voorbij komen dan een team dat die kansen afdwingt, voor een heel seizoen. Daar moet je je verwachtingen op aanpassen. In de periode Vettel viel alles op zijn plek en hebben ze er het maximale uitgepeurd. Dat kan best nog een keer gebeuren maar als Mercedes en Ferrari, en misschien straks McLaren weer, niet tegelijk in een zwakke fase zitten wordt het heel moeilijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:38:01 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185939363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:

Leclerc had twee weken geleden nog heel veel moeite met hem. Na 2 kwalificaties staat het gelijk.
Da's dus 50% winst tov VettelGod. En hij is alleen achter Vettel gefinished omdat hij niet mocht inhalen.

Ik geloof niet dat ooit iemand tegen Max heeft gezegd dat hij niet mocht inhalen. Ook niet als hij in die Ferrari had gezeten. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185939708
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij is alleen achter Vettel gefinished omdat hij niet mocht inhalen.
Hij was alleen maar op het laatst sneller omdat hij op een andere strategie stond en Vettel een probleem had. In de kwalificatie kreeg hij 3 tienden aan zijn broek.

quote:
Ik geloof niet dat ooit iemand tegen Max heeft gezegd dat hij niet mocht inhalen. Ook niet als hij in die Ferrari had gezeten. :)
Zelfs de oproep om je teamgenoot heel te laten was niet altijd aan hem besteed.

Maar dat bevestigt ook weer dat RBR niet echt een topteam is. Hartstikke leuk hoor, de jongens tegen elkaar laten racen, maar het kost ze wel punten. Bij Ferrari voelen ze veel meer druk om en krijgen ze kritiek omdat ze er vorig jaar niet alles aan gedaan hebben, die moeten als topteam de titel winnen en dan is er geen ruimte voor de leuk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2019 @ 21:07:59 #24
842 Zorro
Z
pi_185940020
Max is een topcoureur en Leclerc is een topcoureur. Beter is moeilijk te zeggen Ik weet niet meer wie het zei, maar in elk geval iemand uit de F1 wereld en daar kan ik me goed in vinden: Max is een type Senna en Leclerc is een type Prost.
Wie van die twee was beter? Ze reden anders.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 30 maart 2019 @ 21:18:41 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185940205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Hij was alleen maar op het laatst sneller omdat hij op een andere strategie stond en Vettel een probleem had.
Tuurlijk. :)

quote:
In de kwalificatie kreeg hij 3 tienden aan zijn broek.
Wow! 3 hele tienden achter GOD!


quote:
Zelfs de oproep om je teamgenoot heel te laten was niet altijd aan hem besteed.
Je hebt gelijk. Dat gaat bij Ferrari wel altijd goed. Herinner je je Singapore 2017 nog? :)

quote:
die moeten als topteam de titel winnen en dan is er geen ruimte voor de leuk.
En zelfs dan redden ze het niet. Echt een topteam. :)

Daarom beginnen ze nu alvast maar weer met Leclerc achter Vettel te houden. Ben benieuwd hoe ze dat morgen gaan doen. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 30-03-2019 21:31:41 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')