abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:10:57 #126
5428 crew  miss_sly
pi_185966775
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:06 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb in mijn tijd nooit van bijzonder onderwijs gehoord. Dus ik dacht dat bijzonder en speciaal wel hetzelfde zou zijn.
Je moet niet denken, je moet jezelf informeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185966815
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gelijkstelling Bijzonder onderwijs en openbaar onderwijs is het gevolg van de schoolstrijd. En wat mij betreft het allerbelangrijkste gegeven in de politiek, zonder bijzonder onderwijs zou ik thuisonderwijs moeten geven.
Nu volg ik jullie niet meer.

Ik heb op een Christelijk-Oecumenische school gezeten (christelijk/katholiek gemengd?). Ik vond dit toch echt heel wat anders dan wat een Moslim-school zou zijn geweest voor mij.
pi_185966817
Trouwens: niet alleen religieus onderwijs is bijzonder onderwijs. Ook Montessori, Dalton en Jenaplan bijvoorbeeld. En er zijn scholen op basis van de ideeën van mensen als Albert Schweitzer
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 april 2019 @ 11:14:43 #129
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185966825
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:53 schreef Leandra het volgende:
Daarbij zijn de reformatorische scholen het summum qua indoctrinatie en gebrek aan objectiviteit, maar gelukkig heb je daar bijna geen linkse leerkrachten, dat scheelt.
Denk ik toch dat je als atheist beter af bent op een reformatorische school dan als reformist op een atheïstische school.

Christenen zijn een stuk beter in het verdragen van kritiek dan boom knuffelaars, en ja, stevige discussies, maar niet die onderbuik haat die bij de linksmens altijd komt bovendrijven.
pi_185966835
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Nu volg ik jullie niet meer.

Ik heb op een Christelijk-Oecumenische school gezeten (christelijk/katholiek gemegd?). Ik vond dit toch echt heel wat anders dan wat een Moslim-school zou zijn geweest voor mij.
Bijzonder onderwijs is elke school die niet openbaar is. Jij zat dus ook op bijzonder onderwijs. En ik zou mijn kinderen nooit naar een openbare basisschool kunnen sturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185966850
Ik kan me niet voorstellen dat Nederland vroeger niet-christelijke openbare scholen heeft gekend. Waar hebben jullie het nu weer over joh.

Oooh.. dus jullie insteek is Nederland heeft nooit niet-religieuze scholen gehad dus moslim-scholen is niets mis mee ofzo.
pi_185966878
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Nederland vroeger niet-christelijke openbare scholen heeft gekend. Waar hebben jullie het nu weer over joh.
Hmmm, typisch het gebrek aan geschiedkundige kennis waar Baudet tegen ageert. Hier heeft hij wel eens een punt...

Lees eens wat over de schoolstrijd, één van de belangrijkste vormende dingen van ons democratische bestel. Niet voor niets dat nog steeds bijna elke partij of uitgesproken voor artikel 23 of uitgesproken tegen artikel 23 is.
pi_185966890
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

Oooh.. dus jullie insteek is Nederland heeft nooit niet-religieuze scholen gehad dus moslim-scholen is niets mis mee ofzo.
Heb jij echt nooit van openbaar onderwijs gehoord???
  maandag 1 april 2019 @ 11:19:39 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185966899
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Stel je toch niet zo aan, en laat je gebrek aan kennis de discussie niet voor je voeren.
Zelfs mijn moeder (geboren in 1941) is naar een openbare lagere school geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185966914
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, typisch het gebrek aan geschiedkundige kennis waar Baudet tegen ageert. Hier heeft hij wel eens een punt...

Lees eens wat over de schoolstrijd, één van de belangrijkste vormende dingen van ons democratische bestel. Niet voor niets dat nog steeds bijna elke partij of uitgesproken voor artikel 23 of uitgesproken tegen artikel 23 is.
Ik heb geschiedenis op de lagere school en brugklas gehad. 'Bijzonder onderwijs en schoolstrijd' nooit van gehoord. Maar ik denk dat jullie maar alles uit de kast trekken en spindokteren om FvD te framen.
pi_185966923
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stel je toch niet zo aan, en laat je gebrek aan kennis de discussie niet voor je voeren.
Zelfs mijn moeder (geboren in 1941) is naar een openbare lagere school geweest.
Mijn lagere school heette ook Openbare School. Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.
pi_185966934
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb geschiedenis op de lagere school en brugklas gehad. 'Bijzonder onderwijs en schoolstrijd' nooit van gehoord. Maar ik denk dat jullie maar alles uit de kast trekken en spindokteren om FvD te framen.
Oh, loop nou niet zo te koop met je gebrek aan kennis... de schoolstrijd, zoek er nou gewoon wat over op. Desnoods op wikipedia. Dat is echt basiskennis om ons democratische bestel te begrijpen.
  maandag 1 april 2019 @ 11:22:54 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185966939
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:14 schreef borealist het volgende:

[..]

Denk ik toch dat je als atheist beter af bent op een reformatorische school dan als reformist op een atheïstische school.

Christenen zijn een stuk beter in het verdragen van kritiek dan boom knuffelaars, en ja, stevige discussies, maar niet die onderbuik haat die bij de linksmens altijd komt bovendrijven.
Om je kind lekker te laten indoctrineren met godsdienstwaanzin op het niveau SGP zeker?
Mwah... ik denk het niet, daarbij hebben ze het daar niet zo op het zelfstandig denken als het gaat om een mening die niet past bij de de heersende mening.
Of meisjes die een broek aan willen bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 april 2019 @ 11:23:42 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185966956
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Mijn lagere school heette ook Openbare School.
Dan was het dus geen Christelijke-Oecumenische school.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185966969
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oh, loop nou niet zo te koop met je gebrek aan kennis... de schoolstrijd, zoek er nou gewoon wat over op. Desnoods op wikipedia. Dat is echt basiskennis om ons democratische bestel te begrijpen.
Wat willen jullie met dat bijzonder onderwijs zeggen dan?
pi_185966979
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan was het dus geen Christelijke-Oecumenische school.
Jawel.
Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.
pi_185966985
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wat willen jullie met dat bijzonder onderwijs zeggen dan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijzonder_onderwijs
  maandag 1 april 2019 @ 11:26:01 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185966989
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Mijn lagere school heette ook Openbare School. Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.
Christelijke Basisschool: https://www.voorhofvianen.nl/home
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185966997
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Christelijke Basisschool: https://www.voorhofvianen.nl/home
Nneeeee... Ik kom uit Purmerend.
pi_185967019
quote:
Ok en dan wat heeft dit volgens jullie met Baudet te maken.
  maandag 1 april 2019 @ 11:28:52 #146
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185967020
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Leandra het volgende:
Om je kind lekker te laten indoctrineren met godsdienstwaanzin op het niveau SGP zeker?
Ik zit toch meer aan pesten, inclusief cyber pesten te denken. Ik denk niet dat SGP kinderen aan cyber pesten doen, want God ziet alles.

En ook minder zorgen dat je dochter met haar 15e in een drugs verslaafd hoertje is veranderd.
pi_185967035
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ok en dan wat heeft dit volgens jullie met Baudet te maken.
Baudet is voor bijzonder onderwijs, nogal een belangrijk standpunt.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:30:19 #148
236264 crew  capricia
pi_185967046
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dat is bijzonder onderwijs.
Geen openbare school.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185967126
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Baudet is voor bijzonder onderwijs, nogal een belangrijk standpunt.
Dus ik heb inderdaad elke ochtend kringgesprek gehad met de Bijbel en het liederenboek met psalmen in de hand. Dit heeft mij totaal niet geindoctrineerd of godsdienstgelovig gemaakt. Verdere lesmateriaal was gewoon standaard inclusief Landelijke Cito-toetsen zonder godsdienstige bijsmaak. Dit lijkt mij totaal niet vergelijkbaar met Moslimscholen (dit is waar jullie op doelen denk ik, dat dan ook moet kunnen)?
  maandag 1 april 2019 @ 11:36:21 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967156
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik zit toch meer aan pesten, inclusief cyber pesten te denken. Ik denk niet dat SGP kinderen aan cyber pesten doen, want God ziet alles.

En ook minder zorgen dat je dochter met haar 15e in een drugs verslaafd hoertje is veranderd.
Ja? Weet je het zeker?
Lekker je 14-jarige dochter uit huis schoppen omdat ze broeken wil dragen, komt ze in zo'n fijne christelijke jeugdzorg instelling waar ze ziet hoe jochies van 12 al drugs verhandelen....

Gelukkig hebben dorpen als Volendam, Bunschoten en Urk ook helemaal geen drugsprobleem...
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')