Je moet niet denken, je moet jezelf informeren.quote:Op maandag 1 april 2019 11:06 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ik heb in mijn tijd nooit van bijzonder onderwijs gehoord. Dus ik dacht dat bijzonder en speciaal wel hetzelfde zou zijn.
Nu volg ik jullie niet meer.quote:Op maandag 1 april 2019 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelijkstelling Bijzonder onderwijs en openbaar onderwijs is het gevolg van de schoolstrijd. En wat mij betreft het allerbelangrijkste gegeven in de politiek, zonder bijzonder onderwijs zou ik thuisonderwijs moeten geven.
Denk ik toch dat je als atheist beter af bent op een reformatorische school dan als reformist op een atheïstische school.quote:Op maandag 1 april 2019 10:53 schreef Leandra het volgende:
Daarbij zijn de reformatorische scholen het summum qua indoctrinatie en gebrek aan objectiviteit, maar gelukkig heb je daar bijna geen linkse leerkrachten, dat scheelt.
Bijzonder onderwijs is elke school die niet openbaar is. Jij zat dus ook op bijzonder onderwijs. En ik zou mijn kinderen nooit naar een openbare basisschool kunnen sturen.quote:Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Nu volg ik jullie niet meer.
Ik heb op een Christelijk-Oecumenische school gezeten (christelijk/katholiek gemegd?). Ik vond dit toch echt heel wat anders dan wat een Moslim-school zou zijn geweest voor mij.
Hmmm, typisch het gebrek aan geschiedkundige kennis waar Baudet tegen ageert. Hier heeft hij wel eens een punt...quote:Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Nederland vroeger niet-christelijke openbare scholen heeft gekend. Waar hebben jullie het nu weer over joh.
Heb jij echt nooit van openbaar onderwijs gehoord???quote:Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Oooh.. dus jullie insteek is Nederland heeft nooit niet-religieuze scholen gehad dus moslim-scholen is niets mis mee ofzo.
Stel je toch niet zo aan, en laat je gebrek aan kennis de discussie niet voor je voeren.quote:Op maandag 1 april 2019 11:15 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Nederland vroeger niet-christelijke openbare scholen heeft gekend. Waar hebben jullie het nu weer over joh.
Ik heb geschiedenis op de lagere school en brugklas gehad. 'Bijzonder onderwijs en schoolstrijd' nooit van gehoord. Maar ik denk dat jullie maar alles uit de kast trekken en spindokteren om FvD te framen.quote:Op maandag 1 april 2019 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hmmm, typisch het gebrek aan geschiedkundige kennis waar Baudet tegen ageert. Hier heeft hij wel eens een punt...
Lees eens wat over de schoolstrijd, één van de belangrijkste vormende dingen van ons democratische bestel. Niet voor niets dat nog steeds bijna elke partij of uitgesproken voor artikel 23 of uitgesproken tegen artikel 23 is.
Mijn lagere school heette ook Openbare School. Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.quote:Op maandag 1 april 2019 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan, en laat je gebrek aan kennis de discussie niet voor je voeren.
Zelfs mijn moeder (geboren in 1941) is naar een openbare lagere school geweest.
Oh, loop nou niet zo te koop met je gebrek aan kennis... de schoolstrijd, zoek er nou gewoon wat over op. Desnoods op wikipedia. Dat is echt basiskennis om ons democratische bestel te begrijpen.quote:Op maandag 1 april 2019 11:21 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ik heb geschiedenis op de lagere school en brugklas gehad. 'Bijzonder onderwijs en schoolstrijd' nooit van gehoord. Maar ik denk dat jullie maar alles uit de kast trekken en spindokteren om FvD te framen.
Om je kind lekker te laten indoctrineren met godsdienstwaanzin op het niveau SGP zeker?quote:Op maandag 1 april 2019 11:14 schreef borealist het volgende:
[..]
Denk ik toch dat je als atheist beter af bent op een reformatorische school dan als reformist op een atheïstische school.
Christenen zijn een stuk beter in het verdragen van kritiek dan boom knuffelaars, en ja, stevige discussies, maar niet die onderbuik haat die bij de linksmens altijd komt bovendrijven.
Dan was het dus geen Christelijke-Oecumenische school.quote:Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Mijn lagere school heette ook Openbare School.
Wat willen jullie met dat bijzonder onderwijs zeggen dan?quote:Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oh, loop nou niet zo te koop met je gebrek aan kennis... de schoolstrijd, zoek er nou gewoon wat over op. Desnoods op wikipedia. Dat is echt basiskennis om ons democratische bestel te begrijpen.
Jawel.quote:Op maandag 1 april 2019 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan was het dus geen Christelijke-Oecumenische school.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijzonder_onderwijsquote:Op maandag 1 april 2019 11:24 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Wat willen jullie met dat bijzonder onderwijs zeggen dan?
Christelijke Basisschool: https://www.voorhofvianen.nl/homequote:Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Mijn lagere school heette ook Openbare School. Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.
Nneeeee... Ik kom uit Purmerend.quote:Op maandag 1 april 2019 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Christelijke Basisschool: https://www.voorhofvianen.nl/home
Ok en dan wat heeft dit volgens jullie met Baudet te maken.quote:Op maandag 1 april 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijzonder_onderwijs
Ik zit toch meer aan pesten, inclusief cyber pesten te denken. Ik denk niet dat SGP kinderen aan cyber pesten doen, want God ziet alles.quote:Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Leandra het volgende:
Om je kind lekker te laten indoctrineren met godsdienstwaanzin op het niveau SGP zeker?
Baudet is voor bijzonder onderwijs, nogal een belangrijk standpunt.quote:Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ok en dan wat heeft dit volgens jullie met Baudet te maken.
Dat is bijzonder onderwijs.quote:Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Mijn lagere school heette ook Openbare School. Openbare Christelijk Oecumenische Basisschool. De Voorhof.
Dus ik heb inderdaad elke ochtend kringgesprek gehad met de Bijbel en het liederenboek met psalmen in de hand. Dit heeft mij totaal niet geindoctrineerd of godsdienstgelovig gemaakt. Verdere lesmateriaal was gewoon standaard inclusief Landelijke Cito-toetsen zonder godsdienstige bijsmaak. Dit lijkt mij totaal niet vergelijkbaar met Moslimscholen (dit is waar jullie op doelen denk ik, dat dan ook moet kunnen)?quote:Op maandag 1 april 2019 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Baudet is voor bijzonder onderwijs, nogal een belangrijk standpunt.
Ja? Weet je het zeker?quote:Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik zit toch meer aan pesten, inclusief cyber pesten te denken. Ik denk niet dat SGP kinderen aan cyber pesten doen, want God ziet alles.
En ook minder zorgen dat je dochter met haar 15e in een drugs verslaafd hoertje is veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |