quote:Op zondag 31 maart 2019 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
Gvd zegeen grotere uiting van het messiascomplex zie je zelden.
Daar werd Jezus ook van beschuldigd. Ik heb de absolute waarheid niet in pacht, en als ik dat wel had zou niemand luisteren. Vandaar dat ik ook mensen vertel om het Nieuwe Testament aandachtig te lezen en te zoeken naar een vreedzame oplossing. Het geloof in God is in mijn optiek minder psychotisch dan het geloof in het Marxisme.quote:
Dit vind ik wel interessant. De verlichte rechtsmens, kan je dat concreter maken? Gewoon in een paar bullets. Wat is de situatie nu, wat is de gewenste situatie en hoe komen we daar?quote:Op zondag 31 maart 2019 14:38 schreef borealist het volgende:
Maar links beseft niet dat de verlichte rechtsmens de wereld met graagte schenkt aan de linksmens.
Ik denk dat het wijs is om de linksmens en zijn/haar politiek beschouwelijk te maken in het land waarin ze leven.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:53 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik stelde voornamelijk dat er boreafobe en boreafiele linksmensen zijn. Ik denk overigens niet dat Baudet een linksmens is aangezien hij de vrijheid wilt vergroten, terwijl Wilders de vrijheid wilt verkleinen. Maar links heeft liever niet dat mensen een sterk argument maken dat Hitler een linksmens was.
[..]
De aanval is niet altijd de beste verdediging, vooral als de aanval bestaat uit loze argumenten. Ik ben de belichaming van objectiviteit en zodoende een licht in de duisternis. Jouw schuwheid voor mijn licht spreekt voor zich.
Het probleem hoef ik niet te benoemen aangezien ieder rechtschapen mens de kille duisternis kan voelen, als zijnde linkse indoctrinatie, en in welke vorm dan ook. De oplossing, die vreedzaam is, is voornamelijk een kwestie van zelfrealisatie. Als zijnde mijn vijand ga ik jou geen waardevolle informatie geven omdat de redding een serieuze zaak is.
Maar het moge duidelijk zijn dat de realisatie dat de rechtsmens fundamenteel anders is dan de linksmens belangrijk is. De grootste leugen die de duivel ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en hetzelfde geld voor de linksmens, die er alles aan doet om de rechtsmens te overtuigen dat zij een en de zelfde zijn. Niets staat verder van de waarheid.
Ik weet dat mijn woorden mensen verder uit elkaar drijven, maar wie het Nieuwe Testament leest zal zien dat de woorden van Jezus eender zijn.
Eenvoudig te beantwoorden. Onderzoek oorzaak en gevolg van de Nederlandse bevolkingsimplosie.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit vind ik wel interessant. De verlichte rechtsmens, kan je dat concreter maken? Gewoon in een paar bullets. Wat is de situatie nu, wat is de gewenste situatie en hoe komen we daar?
Links wil smurfenland creëren, maar daar past de rechtsmens fundamenteel niet in thuis. We kunnen dus verwachten dat links net als in het boek 1984 een wereld zal creëren waar logische mensen vroeger of later door de mand vallen en geestelijk kapot worden gemaakt als een voorbeeld aan anderen.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit vind ik wel interessant. De verlichte rechtsmens, kan je dat concreter maken? Gewoon in een paar bullets. Wat is de situatie nu, wat is de gewenste situatie en hoe komen we daar?
Flikker eens op met die gelijkschakeling van LichtKogel en Matador. Zoals gewoonlijk raaskal je maar wat.quote:Op zondag 31 maart 2019 11:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. 24 maart geregistreerd en al helemaal thuis op het forum. En dan alleen maar posten als een karikatuur van het stijltje van internet-FvD'ers.
Toevallig het zoveelste LichtKogel/Matador-geval?
Conreet: de linksmens leeft in de wereld van regels, voorschriften en bepalingen. De rechtsmens leeft in de wereld van mogelijkheden die bruikbaar zijn om zich te ontwikkelen en te blijven ontwikkelen. Op micro-mesa-macro niveau.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:05 schreef borealist het volgende:
[..]
Links wil smurfenland creëren, maar daar past de rechtsmens fundamenteel niet in thuis. We kunnen dus verwachten dat links net als in het boek 1984 een wereld zal creëren waar logische mensen vroeger of later door de mand vallen en geestelijk kapot worden gemaakt als een voorbeeld aan anderen.
De verlichte rechtsmens begrijpt dat hij volstrekt anders is. Dit brengt een zelfverzekerdheid met zich mee omdat de linksmens van nature de rechtsmens ondermijnd. De verlichte rechtsmens weet dan ook dat deze wereld niet meer te redden is en dat hij zijn angst moet overkomen, maar hij weet ook dat er een vreedzame oplossing is.
De vreedzame oplossing is er voor een ieder die zal zoeken. Het zoeken is deel van de verlichting. Veel rechtsmensen weten dat we in duistere tijden leven, maar waar leven is is hoop, en waar een wil is is een weg.
Nounou. Rustig maar hoor. Ik zei niet dat ik je huis in de fik ga steken of zo...quote:Op zondag 31 maart 2019 15:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Flikker eens op met die gelijkschakeling van LichtKogel en Matador. Zoals gewoonlijk raaskal je maar wat.
Ik heb meer het idee dat de rechtse stemmers op FvD dat minder regels e.d. niks kan schelen. Ze leven vooral in een wereld vol angst: angst voor buitenlanders en angst voor de EU. Angst regeert hun leven en hun stemgedrag.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Conreet: de linksmens leeft in de wereld van regels, voorschriften en bepalingen. De rechtsmens leeft in de wereld van mogelijkheden die bruikbaar zijn om zich te ontwikkelen en te blijven ontwikkelen. Op micro-mesa-macro niveau.
NL heeft thans 63.000 wetten met bijbehorende regels en voorschriften. Rutte zei een jaar geleden zich in te spannen om minder regels te hebben.
Resultaat: er zijn er 1000 bijgekomen. https://www.ad.nl/politie(...)-van-rutte~a1fc3eb5/
Hij heeft gelijk, je bent inhoudsloos.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nounou. Rustig maar hoor. Ik zei niet dat ik je huis in de fik ga steken of zo...
O, wacht! Ik snap 'm! Goed verstopt! Ik zag het echt niet!
Vriendelijk bedankt.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, je bent inhoudsloos.
De bevolkingsimplosie is een belangrijk gegeven en deze is niet meer te stoppen. Voor de vreedzame oplossing is dit gelukkig geen enkel probleem. Het probleem is dat Nederlanders rijk zijn, en als je het NT aandachtig leest moet men bereid zijn afstand te doen van zijn rijkdom, maar een ieder moet zijn rijkdom zeker niet verkwanselen. Het is eerder zo dat je niet tezamen met je rijkdom ten onder moet gaan.quote:Op zondag 31 maart 2019 14:55 schreef cempexo het volgende:
Eenvoudig te beantwoorden. Onderzoek oorzaak en gevolg van de Nederlandse bevolkingsimplosie.
Regels, wetten en dergelijke zijn geen omarmingen maar stringente geboden en verboden.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de rechtse stemmers op FvD dat minder regels e.d. niks kan schelen. Ze leven vooral in een wereld vol angst: angst voor buitenlanders en angst voor de EU. Angst regeert hun leven en hun stemgedrag.
Het gekke is dan als ze een buitenlander kennen, dat dan vaak weer een "goede vent" en duidelijk een uitzondering is... omdat ze niet willen zien dat de meeste 'buitenlanders' prima, hardwerkende mensen zijn.
Ben jij bekent met het verhaal van de kikker en de schorpioen?quote:Op zondag 31 maart 2019 15:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Conreet: de linksmens leeft in de wereld van regels, voorschriften en bepalingen. De rechtsmens leeft in de wereld van mogelijkheden die bruikbaar zijn om zich te ontwikkelen en te blijven ontwikkelen. Op micro-mesa-macro niveau.
NL heeft thans 63.000 wetten met bijbehorende regels en voorschriften. Rutte zei een jaar geleden zich in te spannen om minder regels te hebben.
Resultaat: er zijn er 1000 bijgekomen. https://www.ad.nl/politie(...)-van-rutte~a1fc3eb5/
Rutte ziet het nut in van minder regels, hij maakt zelfs een redelijk argument, maar in de praktijk kan hij zijn natuur niet overwinnen.quote:A scorpion asks a frog to carry it across a river. The frog hesitates, afraid of being stung by the scorpion, but the scorpion argues that if it did that, they would both drown. The frog considers this argument sensible and agrees to transport the scorpion. The scorpion climbs onto the frog's back and the frog begins to swim, but midway across the river, the scorpion stings the frog, dooming them both. The dying frog asks the scorpion why it stung the frog, to which the scorpion replies "I couldn't help it. It's in my nature."
Dat klopt, rechtste stemmers zijn bange mensen, en links maakt ze heel makkelijk bang om open en bloot te spreken.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:15 schreef Hanca het volgende:
Ik heb meer het idee dat de rechtse stemmers op FvD dat minder regels e.d. niks kan schelen. Ze leven vooral in een wereld vol angst: angst voor buitenlanders en angst voor de EU. Angst regeert hun leven en hun stemgedrag.
Rutte is rechtsmens toch ?quote:Op zondag 31 maart 2019 15:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nou, op zich heb je gelijk, maar ik denk dat je liberaal bedoelt waar je rechts zegt en de VVD is geen liberale partij, maar een rechtsconservatieve partij. En dan klopt die overheidsbemoeienis weer.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:39 schreef manny het volgende:
[..]
Rutte is rechtsmens toch ?
Als we dan perse links en rechts moeten praten dan streeft rechts naar een kleine overheid en weinig overheidsbemoeienis. Maar, dat blijkt keer op keer vrij lastig vol te houden.
2 voorbeelden:
- Hypotheekrente aftrek handhaven: overheidsbemoeienis
- Burka-verbod: overheidsbemoeienis (met nota bene de kleding van de burger)
Rechtse partijen zouden hier in beginsel dus tegen moeten zijn.
En soms is wat overheidsbemoeienis wel handig als bijvoorbeeld de markt er een puinhoop van maakt (bankcrisis)
En zo heeft links ook allerlei gekkigheidjes en met name rondom migratie lijkt er een blinde vlek te zijn voor de sociale problemen die er zijn.
Misschien dan maar gewoon naar de inhoud van de voorstellen / uitspraken te kijken en proberen niet teveel in links en rechts te denken en al helemaal geen links complot in het onderwijs proberen te fantaseren.
Punt 2 op de homepage VVD: onze liberale waarden. https://www.vvd.nl/dit-is-de-vvd/quote:Op zondag 31 maart 2019 15:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, op zich heb je gelijk, maar ik denk dat je liberaal bedoelt waar je rechts zegt en de VVD is geen liberale partij, maar een rechtsconservatieve partij. En dan klopt die overheidsbemoeienis weer.
Net zoals (om even terug te keren naar het onderwerp) de wens om docenten middels intimidatie te beperken in hun educatieve vrijheden; ook FvD is een verre van liberale partij. Baudet zegt dat ook zelf. In een interview van een tijdje geleden noemt hij het streven naar maximale vrijheid bij maximale gelijkwaardigheid een ideologie die hij wil doorbreken.
Ja, de VVD noemt zich zo, maar is het zeker niet.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:48 schreef manny het volgende:
[..]
Punt 2 op de homepage VVD: onze liberale waarden. https://www.vvd.nl/dit-is-de-vvd/
Wat betreft Baudet: eens. En zo een meldpunt is inderdaad een lompe, intimiderende, beperking van de (veilige) omgeving waarin een docent en leerling samen moeten kunnen werken.
Nee, de politiek, media, journalistiek, leiding geven, educatie, zijn per definitie uitermate geschikte beroepen voor linksmensen. Er is geen kennis van logica voor nodig, men hoeft slechts regeltjes op te volgen, en het niet volgen van de regeltjes heeft vaak de ergste gevolgen voor leidinggevenden.quote:
ik wens je een fijne dag.quote:Op zondag 31 maart 2019 15:51 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee, de politiek, media, journalistiek, leiding geven, educatie, zijn per definitie uitermate geschikte beroepen voor linksmensen. Er is geen kennis van logica voor nodig, men hoeft slechts regeltjes op te volgen, en het niet volgen van de regeltjes heeft vaak de ergste gevolgen voor leidinggevenden.
Zoals ik eerder al opmerkte, rechtse mensen zijn bange mensen, en zodoende is intimidatie op scholen zeer effectief en zodoende kan een anoniem meldpunt van linkse indoctrinatie van belang zijn.
Het probleem van de linksmens is dat zij interne logica missen, maar zoals een klok twee keer per dag de juiste tijd aanwijst, heeft een linksmens vaak goede bedoelingen en goede opvattingen. Dus dat Rutte juiste opvattingen heeft kan een toevalligheid zijn.
Het is het beste om de linksmens als een achterhaald product van de menselijke evolutie te zien. Vader doets iets goed, zoon doet vader na, alles is goed. Vader doet toevallig iets beter, zoon doet het na, zoon heeft meer zonen. Vader doet iets slechter, zoon doet het na, zoon heeft minder zonen. Logica is de volgende stap in de menselijke evolutie, terwijl de linksmens een verouderd iets is, dat opereert op basis van autoriteit.
Zodoende is de rechtsmens een doorn in het ook van de linksmens, want al stellen een duizend linksmensen een duizend keer dat 2+2 gelijk is aan 5, de rechtsmens zal de les niet leren, en zal desnoods stilzwijgend 4 denken, maar het niet spreken, want de linksmens kan kwaad genoeg worden om hem een kogel door de kop te schieten.
Maar het liefst werkt de linksmens in het duister want hij herhaald, zonder dat hij daar iets tegen kan inbrengen, stiekeme dingen die het daglicht niet verdragen kunnen. Vandaar ook dat ik stel dat leerlingen die gebruik maken van dit meldpunt klokkenluiders zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |