Ferrarigodenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:57 schreef Maver24 het volgende:
Jezus de rest is niet een beetje langzamer dan Ferrari maar echt veel
Ze zullen best langzamer zijn dan Ferrari, maar ze kunnen sneller dan ze nu laten zien, als je het vergelijkt met de andere teams. Waarmee ik niet weet of Ferrari ook niet sneller kan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:01 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nou ik ben niet overtuigd. Zijn echt een stuk langzamer
dus 5 en 6 voor max en gasser, no way in hellquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Haas, Renault en McLaren zijn echt niet sneller. 3e startrij zal het sowieso wel worden.
Het zou me niets verbazen als Ferrari puur voor hun ego en imago in de trainingen de snelste willen zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:57 schreef Maver24 het volgende:
Jezus de rest is niet een beetje langzamer dan Ferrari maar echt veel
Toen Sainz teamgenoot van Verstappen was. Was het close en in de kwalificatie battle 10-9 voor Sainz. Ik zou zo iemand niet matig willen noemen, of je moet bijna het gehele veld als matig willen kwalificerenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:00 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hulkenberg versloeg hem gemakkelijk en Norris is nu al even snel. Hij was niet eens de snelste coureur in F2. Prima coureur, maar lang niet goed genoeg voor een top team.
Als Sainz echt zo goed was zou ie wel langer bij één team blijven toch? Nu is ie een beetje de hoer van de F1 aan het worden met elk jaar een ander team.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toen Sainz teamgenoot van Verstappen was. Was het close en in de kwalificatie battle 10-9 voor Sainz. Ik zou zo iemand niet matig willen noemen, of je moet bijna het gehele veld als matig willen kwalificeren
Sainz had wel al 5 seizoenen ervaring in verschillende klassen tegenover Verstappen met 1 seizoen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toen Sainz teamgenoot van Verstappen was. Was het close en in de kwalificatie battle 10-9 voor Sainz. Ik zou zo iemand niet matig willen noemen, of je moet bijna het gehele veld als matig willen kwalificeren
Verstappen heeft zich stormachtig ontwikkelt na 2015. Dat is bij Sainz minder het geval. In het tweede seizoenshelft van 2015 en de eerste paar races in 2016 werd het verschil tussen deze coureurs steeds duidelijker.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het 1e seizoen van Max, hij was nog volop lerende, ik zou deze q battle dan ook totaal niet representatief willen noemen. Sterker nog, eigenlijk had Sainz in dat opzicht dan eigenlijk nog veel beter moeten presteren in de quali dan Max, want een 10-9 met een rookie van 17 jaar jong, is dan toch wel matigquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ik denk ook dat hij aan Alonso te danken heeft dat hij uberhaupt nog een stoeltje heeftquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:12 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Verstappen heeft zich stormachtig ontwikkelt na 2015. Dat is bij Sainz minder het geval. In het tweede seizoenshelft van 2015 en de eerste paar races in 2016 werd het verschil tussen deze coureurs steeds duidelijker.
En die donkere wolk genaamd Alonso hangt nog steeds boven zn hoofd. Dat Alonso nu nog gaat testen doet mij denken dat hij de F1 nog niet helemaal uit zn hoofd heeft gezet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk ook dat hij aan Alonso te danken heeft dat hij uberhaupt nog een stoeltje heeft
Hij zit echt niet te wachten op een middenmoter. Anders was hij wel bij McLaren gebleven. Ik denk dat hij zit te wachten op een stoeltje bij Mercedes, maar Bottas zou alleen vervangen worden door Ocon. Hij maakt geen kans op een stoeltje bij Ferrari of Red Bullquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:22 schreef opreis het volgende:
[..]
En die donkere wolk genaamd Alonso hangt nog steeds boven zn hoofd. Dat Alonso nu nog gaat testen doet mij denken dat hij de F1 nog niet helemaal uit zn hoofd heeft gezet.
Verder lijken er vrij snel nog stoeltjes vrij te komen bij alfa, williams en misschien ook wel haas. Misschien dat ie daar ook nog heen zou kunnen.
Sainz was toen ook een rookie. Ik wil Sainz alleen niet matig noemen, want dan is het halve veld matig. Dat gaat mij te ver.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het 1e seizoen van Max, hij was nog volop lerende, ik zou deze q battle dan ook totaal niet representatief willen noemen. Sterker nog, eigenlijk had Sainz in dat opzicht dan eigenlijk nog veel beter moeten presteren in de quali dan Max, want een 10-9 met een rookie van 17 jaar jong, is dan toch wel matig.
En of dat een donkere wolk is, krijg je weer een totaal onhandelbare auto waarmee alleen Alonso kan laten zien hoe goed hij wel niet is met slechte auto's.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:22 schreef opreis het volgende:
[..]
En die donkere wolk genaamd Alonso hangt nog steeds boven zn hoofd. Dat Alonso nu nog gaat testen doet mij denken dat hij de F1 nog niet helemaal uit zn hoofd heeft gezet.
Hij heeft gewoon zijn kansen laten liggen, is nu bitter hoe hij de geschiedenis ingaat en wil zich dan nog bewijzen. Maar dat gaat dan dus allemaal om Alonso. Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkel team nog zin heeft om te figureren in de grote Alonso show.quote:Verder lijken er vrij snel nog stoeltjes vrij te komen bij alfa, williams en misschien ook wel haas. Misschien dat ie daar ook nog heen zou kunnen.
Mea culpa, maar ik dacht dat Sainz in 2014 begonnen was in F1, maar dit moet 2015 zijn, zie ik nuquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sainz was toen ook een rookie. Ik wil Sainz alleen niet matig noemen, want dan is het halve veld matig. Dat gaat mij te ver.
En het was al flauw van mij om alleen naar de Q's te kijken terwijl de exceptionele kracht van Verstappen in de races ligt en zijn Q's enorm verbeterd lijken te zijn
Mclaren was eind vorig jaar ook al geen middenmoter meer. Die hadden grote moeite om uit Q1 te komen, waren minder dan renault, haas en FI en zelfs sauber was op weg om ze voorbij te gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:26 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hij zit echt niet te wachten op een middenmoter. Anders was hij wel bij McLaren gebleven. Ik denk dat hij zit te wachten op een stoeltje bij Mercedes, maar Bottas zou alleen vervangen worden door Ocon. Hij maakt geen kans op een stoeltje bij Ferrari of Red Bull
Lekker gekleurd weer als altijdquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En of dat een donkere wolk is, krijg je weer een totaal onhandelbare auto waarmee alleen Alonso kan laten zien hoe goed hij wel niet is met slechte auto's.
Ik ben het eens dat hij in zn carriere verkeerde keuzes heeft gemaakt. Maar als je naar de move van Kimi naar Alfa kijkt dan zie ik absoluut niet waarom Alonso niet meer aan de bak zou kunnen komen. Het zal niet bij Mercedes of Red Bull zijn. Waarschijnlijk ook niet meer bij Ferrari. Maar daarnaast kan ik me geen team in denken die een kans op Alonso als coureur zou laten schieten. Naja, behalve TR dan natuurlijk.quote:Hij heeft gewoon zijn kansen laten liggen, is nu bitter hoe hij de geschiedenis ingaat en wil zich dan nog bewijzen. Maar dat gaat dan dus allemaal om Alonso. Ik denk eerlijk gezegd dat geen enkel team nog zin heeft om te figureren in de grote Alonso show.
Dat heb ik al zo vaak gedaan. Het is ook wel gewoon een kwalilteit maar het lijkt wel heel sterk eentje in de categorie 'elk voordeel heb zijn nadeel'. Bij Ferrari geeft men niet hoog op over zijn ontwikkelingswerk en bij McLaren gaf hij meer dan wie ook de schuld aan Honda, terwijl je zou zeggen dat hij ook moet voelen dat het chassis een groter probleem was zoals met de Renault bleek.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:45 schreef opreis het volgende:
Lekker gekleurd weer als altijdJe kan het ook als talent zien dat hij er wel mee kan winnen. Of het als het makken van zn teamgenoot dat die het niet kunnen.
Hij heeft 3 tienden op de meeste coureurs en kan hele sterke races rijden, maar als middenmoot team wil je vooruit. Elk jaar staan er wel een paar talenten te trappelen die misschien ook wel die extra snelheid hebben, de kans dat ze meer bijdragen aan de ontwikkeling van de auto is ondanks het gemis van ervaring niet zo klein. Bovendien kun je als al team waarschijnlijk beter werken en hou je de relatie met bijvoorbeeld de motorleverancier, sponsors en het imago van het team in eigen hand. Zodra Alonso is vertrokken ben je het snelheidsvoordeeltje weer kwijt en ben je weer terug bij af. Ook zijn gewoonte om de auto zo te krijgen dat zijn teamgenoot er als een flop opstaat is niet goed voor de commerciele waarde van die teamgenoot. Als Alonso niet meedoet om het WK is per definitie de auto niet goed genoeg, waar bijvoorbeeld Haas, ForceIndia en Alfa Romeo een lekker positief underdog imago hebben.quote:Ik ben het eens dat hij in zn carriere verkeerde keuzes heeft gemaakt. Maar als je naar de move van Kimi naar Alfa kijkt dan zie ik absoluut niet waarom Alonso niet meer aan de bak zou kunnen komen. Het zal niet bij Mercedes of Red Bull zijn. Waarschijnlijk ook niet meer bij Ferrari. Maar daarnaast kan ik me geen team in denken die een kans op Alonso als coureur zou laten schieten. Naja, behalve TR dan natuurlijk.
Het is alleen de vraag of Alonso daar zelf genoegen mee neemt.
We moeten even niet vergeten dat Alonso een tweevoudig wereldkampioen is die misschien wel de beste coureur van zijn generatie was. Hij is niet meer de jongste en heeft al 5 seizoenen rond de middenmoot gereden. Ik zie niet waarom hij dat nog meer seizoenen zou willen doen, wanner hij de triple crown en andere series kan winnen. Zijn situatie is daarbij niet te vergelijken met Kimi. Kimi heeft duidelijk zijn beste tijd gehad en weet dat zelf ook. Alonso heeft de laatste seizoenen laten zien dat hij nog steeds bij een van de besten hoort.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:45 schreef opreis het volgende:
Ik ben het eens dat hij in zn carriere verkeerde keuzes heeft gemaakt. Maar als je naar de move van Kimi naar Alfa kijkt dan zie ik absoluut niet waarom Alonso niet meer aan de bak zou kunnen komen. Het zal niet bij Mercedes of Red Bull zijn. Waarschijnlijk ook niet meer bij Ferrari. Maar daarnaast kan ik me geen team in denken die een kans op Alonso als coureur zou laten schieten. Naja, behalve TR dan natuurlijk.
Het is alleen de vraag of Alonso daar zelf genoegen mee neemt.
Bovendien is het de vraag of Alonso meer dan 70% van zijn salaris zou willen inleveren. Een team als Force India heeft meer aan pay driver dan iemand als Alonso. Alonso is goed maar hij kan natuurlijk geen wonderen verrichten. Als de auto niet goed is, dan zal hij echt niet regelmatig in de top 10 kunnen finishen. Dus het is uiteindelijk een lose-lose voor beide partijenquote:Hij heeft 3 tienden op de meeste coureurs en kan hele sterke races rijden, maar als middenmoot team wil je vooruit. Elk jaar staan er wel een paar talenten te trappelen die misschien ook wel die extra snelheid hebben, de kans dat ze meer bijdragen aan de ontwikkeling van de auto is ondanks het gemis van ervaring niet zo klein. Bovendien kun je als al team waarschijnlijk beter werken en hou je de relatie met bijvoorbeeld de motorleverancier, sponsors en het imago van het team in eigen hand. Zodra Alonso is vertrokken ben je het snelheidsvoordeeltje weer kwijt en ben je weer terug bij af. Ook zijn gewoonte om de auto zo te krijgen dat zijn teamgenoot er als een flop opstaat is niet goed voor de commerciele waarde van die teamgenoot. Als Alonso niet meedoet om het WK is per definitie de auto niet goed genoeg, waar bijvoorbeeld Haas, ForceIndia en Alfa Romeo een lekker positief underdog imago hebben.
Als teambaas zou ik zeggen dat de voordelen wellicht opwegen tegen de nadelen, maar het risico als het dat niet doet te groot is.
Hier staan zo veel aannames in waar ik het gewoon niet mee eens ben dat ik er niet eens meer op wil reagerenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak gedaan. Het is ook wel gewoon een kwalilteit maar het lijkt wel heel sterk eentje in de categorie 'elk voordeel heb zijn nadeel'. Bij Ferrari geeft men niet hoog op over zijn ontwikkelingswerk en bij McLaren gaf hij meer dan wie ook de schuld aan Honda, terwijl je zou zeggen dat hij ook moet voelen dat het chassis een groter probleem was zoals met de Renault bleek.
[..]
Hij heeft 3 tienden op de meeste coureurs en kan hele sterke races rijden, maar als middenmoot team wil je vooruit. Elk jaar staan er wel een paar talenten te trappelen die misschien ook wel die extra snelheid hebben, de kans dat ze meer bijdragen aan de ontwikkeling van de auto is ondanks het gemis van ervaring niet zo klein. Bovendien kun je als al team waarschijnlijk beter werken en hou je de relatie met bijvoorbeeld de motorleverancier, sponsors en het imago van het team in eigen hand. Zodra Alonso is vertrokken ben je het snelheidsvoordeeltje weer kwijt en ben je weer terug bij af. Ook zijn gewoonte om de auto zo te krijgen dat zijn teamgenoot er als een flop opstaat is niet goed voor de commerciele waarde van die teamgenoot. Als Alonso niet meedoet om het WK is per definitie de auto niet goed genoeg, waar bijvoorbeeld Haas, ForceIndia en Alfa Romeo een lekker positief underdog imago hebben.
Als teambaas zou ik zeggen dat de voordelen wellicht opwegen tegen de nadelen, maar het risico als het dat niet doet te groot is.
Ik weet ook wel dat Alonso meerdere keren heeft aangegeven dat hij vooraan wil mee doen en anders niet. Daarom dat hij nu dus ook niet bij Mclaren rijdt (die nog steeds wel een flink salaris betalen om zijn naam eraan te verbinden).quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:11 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
We moeten even niet vergeten dat Alonso een tweevoudig wereldkampioen is die misschien wel de beste coureur van zijn generatie was. Hij is niet meer de jongste en heeft al 5 seizoenen rond de middenmoot gereden. Ik zie niet waarom hij dat nog meer seizoenen zou willen doen, wanner hij de triple crown en andere series kan winnen. Zijn situatie is daarbij niet te vergelijken met Kimi. Kimi heeft duidelijk zijn beste tijd gehad en weet dat zelf ook. Alonso heeft de laatste seizoenen laten zien dat hij nog steeds bij een van de besten hoort.
Zoals ik al eerder zei in mijn post. Je bent de financiële aspecten totaal vergeten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat Alonso meerdere keren heeft aangegeven dat hij vooraan wil mee doen en anders niet. Daarom dat hij nu dus ook niet bij Mclaren rijdt (die nog steeds wel een flink salaris betalen om zijn naam eraan te verbinden).
Maar mijn punt blijft wel dat Alonso de keus heeft om bij meerdere teams (alleen niet de top) in te stappen wanneer hij dat zou willen.
Ligt eraan waar Alonso genoegen mee neemt. Renault schijnt Ricciardo ook 18(?) miljoen te betalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei in mijn post. Je bent de financiële aspecten totaal vergeten.
Iedereen zit in het darts topic.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:42 schreef tralalala het volgende:
Verstappenhype is over jongens, topic dood.
16:00quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:42 schreef tralalala het volgende:
Sowieso al niet echt druk hier tijdens de voorbeschouwing van Rob en Robert toch.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:42 schreef tralalala het volgende:
Ik zou het bier persoonlijk open maken een voor je neer zetten, als het koud staat heb je er weinig aan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Woonst upgraden en onderhouden ✔
Vaatwasser leeg ✔
Auto door de wasstraat ✔
Bier koud ✔
Begin er maar aan zou ik zeggen
Goed idee, eerst testen of het wel koud genoeg is voor we er aan beginnenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:48 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ik zou het bier persoonlijk open maken een voor je neer zetten, als het koud staat heb je er weinig aan.
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:54 schreef Doevelaer het volgende:
Ik krijg jeuk van de manier waarop Rob 'Alfa Romeo' uitspreekt
Philips doet tegenwoordig alleen nog healthcare.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:57 schreef tralalala het volgende:
Philips regelt de verlichting zeker niet meer? Vroegah kreeg je dat elke keer om je oren gegooid.
Andere kant van de wereld.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:58 schreef Zorro het volgende:
Wat was dat voor een raar ding?
This is race 999. Countdown to 1000.
Sinds wanneer is van 999 naar 1000 een countDOWN???
En ze lezen daar natuurlijk alles achterstevoren, vergeten. Stom.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:01 schreef FarandWide het volgende:
[..]
Andere kant van de wereld.
Daar is alles op z'n kop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |